abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101915512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op wat voor opleidingsniveau? Dit uitzendbureau kwam ik laatst toevallig tegen en is gespecialiseerd in mensen die leren en werken willen combineren, misschien heb je er wat aan.

Sandersson, ik herken wat je zegt dat het soms zo lastig kan zijn de motivatie te vinden om weer een goede brief te schrijven, want er gaat elke keer toch best energie en tijd in zitten. Maar open sollicitaties zijn naar mijn idee altijd goed, ze geven echt aan dat je interesse hebt in juist dat bedrijf en dat je een proactieve houding hebt en initiatieven neemt. Je weet nooit wat eruit komt.
Vrai,

Maar wat betreft die sollicitatiebrieven. Ik ga denk ik wel dezelfde stijl brieven hanteren voor de open sollicitaties. That is: een deel over mezelf (altijd hetzelfde) en mijn verhaaltje en dan een deel puur dat kantoor-gerelateerd. Of doen mensen dat heel anders hier? Anders duurt elke brief echt uren en is je inspiratie vrij snel op denk ik.
pi_101915734
Ik doe dat ook ongeveer zo, al zou ik wel beginnen met dat bedrijf, dus een soort introductie van waarom je juist naar hun zo'n brief stuurt.
pi_101921072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op wat voor opleidingsniveau? Dit uitzendbureau kwam ik laatst toevallig tegen en is gespecialiseerd in mensen die leren en werken willen combineren, misschien heb je er wat aan.

HBO maatschappelijk werk en dienstverlening. Zou wel fijn zijn als je het desnoods in een pm even naar me toe wil sturen. Thnxz!
pi_101923546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:59 schreef marjo90 het volgende:

[..]

HBO maatschappelijk werk en dienstverlening. Zou wel fijn zijn als je het desnoods in een pm even naar me toe wil sturen. Thnxz!
Sorry, wat moet ik opsturen? De link naar het uitzendbureau staat in de oorspronkelijke post. Of bedoel je iets anders?
pi_101924803
Ik zoek werk in omgeving Ede. Mag van alles zijn. Heb heel google al afgezocht. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101925187
Toch opvallend hoe veel problemen men hier heeft met het krijgen van een baan. Ik ben in totaal 3 weken bezig geweest met solliciteren nu na mijn afstuderen en heb mijn baan te pakken. Sterkte overal mee!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_101928574
quote:
11s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:33 schreef Pritt het volgende:
Toch opvallend hoe veel problemen men hier heeft met het krijgen van een baan. Ik ben in totaal 3 weken bezig geweest met solliciteren nu na mijn afstuderen en heb mijn baan te pakken. Sterkte overal mee!
Misschien kan je jouw wondermethode met ons delen?
  woensdag 14 september 2011 @ 12:02:15 #58
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101933270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:22 schreef Tamashii het volgende:
Ik zoek werk in omgeving Ede. Mag van alles zijn. Heb heel google al afgezocht. :')
In welke richting heb je gestudeerd? Van alles is nogal een breed begrip ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Misschien kan je jouw wondermethode met ons delen?
Ben ook benieuwd naar de wondermethode :).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101934621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:38 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Misschien kan je jouw wondermethode met ons delen?
Denk dat dit wondermethode bestaat uit verschillende elementen en dat daar de nodige tijd overheen gaat. Doordat ik mijn stages heel bewust gekozen heb en daardoor zeer specifieke ervaring en kennis opgedaan heb had ik ook zo een baan te pakken. Mijn wondermethode is dus opgebouwd in een aantal jaren.

Daarnaast speelt ook studie/branche een belangrijke rol.
pi_101934926
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Denk dat dit wondermethode bestaat uit verschillende elementen en dat daar de nodige tijd overheen gaat. Doordat ik mijn stages heel bewust gekozen heb en daardoor zeer specifieke ervaring en kennis opgedaan heb had ik ook zo een baan te pakken. Mijn wondermethode is dus opgebouwd in een aantal jaren.

Daarnaast speelt ook studie/branche een belangrijke rol.
Ervaring speelt dus een grote rol. Daarom heb ik ook spijt dat ik 2 jaar lang chauffeuren als bijbaan had terwijl ik nu denk dat het veel handiger was geweest om iets in de branche te doen waar ik nu wil instromen.
pi_101934974
hmm mijn "plotselinge kans" heeft niet eens de moeite genomen een ontvangstbevestiging te sturen. Ik werd gewoon straal genegeerd. Ze zijn al voorzien. Beetje zonde dat ik er via een ander achter moet komen.

Gelukkig ben ik niet werkloos dus dat scheelt :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Daboman op 14-09-2011 13:12:16 ]
pi_101934997
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Denk dat dit wondermethode bestaat uit verschillende elementen en dat daar de nodige tijd overheen gaat. Doordat ik mijn stages heel bewust gekozen heb en daardoor zeer specifieke ervaring en kennis opgedaan heb had ik ook zo een baan te pakken. Mijn wondermethode is dus opgebouwd in een aantal jaren.

Daarnaast speelt ook studie/branche een belangrijke rol.
Dat was precies het punt van mijn enigszins sarcastisch bedoelde opmerking. Het is makkelijk om te roepen dat je snel een baan hebt gevonden als je bijvoorbeeld voor leraar hebt gestudeerd of een aantal geniale stages hebt gelopen en verenigingen hebt voorgezeten en jouw branche heel erg om mensen te springen zit maar niet iedereen heeft dezelfde weg af in het leven en daarom is het niet voor iedereen zo simpel om eventjes drie weken naar een baan te zoeken en meteen iets te vinden.

In essentie heb je natuurlijk wel gelijk dat de keuzes in je opleiding/stages/bijbanen al veel kunnen helpen bij je latere carrière.
pi_101935960
Ik heb eindelijk FIJN werk :D ben maandag begonnen bij een callcenter hier in de buurt. Heb het erg naar mijn zin, fijne mensen hier, fijn werk, en DUIDELIJKE uitleg over wat ik moet doen. Zo'n verademing tov mijn vorige baan :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101936155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:40 schreef DjinN het volgende:
Ik heb eindelijk FIJN werk :D ben maandag begonnen bij een callcenter hier in de buurt. Heb het erg naar mijn zin, fijne mensen hier, fijn werk, en DUIDELIJKE uitleg over wat ik moet doen. Zo'n verademing tov mijn vorige baan :)
Word jij gebeld of bel jij de mensen :7 ?
pi_101936548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:48 schreef brtausi het volgende:

[..]

Word jij gebeld of bel jij de mensen :7 ?
Ik bel de mensen :P Maar wel mensen die al klant zijn geweest! :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101938703
Maar zijn ze dan alweer 'klant-af' of iets anders? (oftewel: is het verkoop, info, service?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101945043
Dat zijn mensen die in het verleden klant zijn geweest, en die gaan wij proberen terug te halen. En dat tegen een hele mooie aanbieding waar ze alleen maar profijt van kunnen hebben :Y
Wij hebben ze dan weer terug, en hun betalen gewoon veel minder. Is toch win-win of niet ? :P
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 14 september 2011 @ 18:21:16 #68
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_101945744
In theorie kun je het best nobel uitleggen maar de praktijk is helaas anders. Dat soort callcenters hebben altijd een lift met pasjessysteem om 'ongenodigden' buiten de deur te houden, doen ze niet voor niets.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:33:29 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101946072
Het hangt idd af van je studie en de nevenactiviteiten. Als je daar de verkeerde keuzes in hebt gemaakt, ben je de pineut, want die keuzes kun je niet zo snel rechtzetten. Ik spreek uit ervaring. Ben sinds mn afstuderen langer werkloos geweest dan aan het werk en ik.heb me wel eens afgevraagd of het wel goed zou komen...
Niet meer actief op Fok!
pi_101947055
Ik heb ook een minder gangbare studie gedaan maar vind dat geen verkeerde keuze. Ik sta er nog steeds achter en ben blij dat ik het gedaan heb, heb ook veel waardevolle ervaringen op kunnen doen. Dat het nu iets lastiger is om passend werk te vinden neem ik daarbij voor lief. Ik ga bij wijze van spreken geen rechten studeren alleen omdat ik dan weet dat ik meer kans heb op een baan. Ik weet wat mijn kwaliteiten zijn en dat ik veel dingen goed kan, dus moet het goedkomen met mij. Het duurt alleen wat langer.
  woensdag 14 september 2011 @ 19:01:05 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101947133
Ik doe nu wel werk dat aansluitend op mijn studie en opleidingsniveau (Nederlands, WO), dus ik heb ook geen spijt. Maar het heeft wel lang geduurd voor ik deze baan vond en ik ken voormalige medestudenten die nog steeds zoeken / maar iets anders zijn gaan doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_101947873
Dat is helaas wel het risico van een dergelijke studie, dat je uiteindelijk toch iets anders gaat zoeken. Maar je doet met elke studie belangrijke vaardigheden op die je vast ook in andere leuke banen kan gebruiken. Hoe bevalt jouw werk Viking? Is het wat je had verwacht? En weet je al hoe lang je daar kan blijven?
pi_101948128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef Graslul het volgende:
In theorie kun je het best nobel uitleggen maar de praktijk is helaas anders. Dat soort callcenters hebben altijd een lift met pasjessysteem om 'ongenodigden' buiten de deur te houden, doen ze niet voor niets.
Huh? Hoe kom je daar ineenkeer op ? :P Wij hebben geen callcenter met een lift en pasjessysteem hoor :') We lopen gewoon binnen, loggen in op onze pc met een eigen account, en vandaaruit wordt ook alles geregistreerd aan uren, pauzes etc :P Sowieso is ons callcenter nogal moeilijk te vinden :') Zit echt verstopt tussen andere gebouwen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101948617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef Graslul het volgende:
In theorie kun je het best nobel uitleggen maar de praktijk is helaas anders. Dat soort callcenters hebben altijd een lift met pasjessysteem om 'ongenodigden' buiten de deur te houden, doen ze niet voor niets.
Dat is natuurlijk zeker niet per se het geval. Er zijn zat bedrijven met eigen callcenters (klantenservice-afdelingen bijvoorbeeld) waarbij men vooral inbound, maar ook outbound werkt. Het lijkt me vreemd dat je als bedrijf je voormalige klanten nooit benadert. Wat je eigenlijk wil zeggen, weet ik niet, dus ik ben benieuwd wat je bedoelt :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_101948707
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zeker niet per se het geval. Er zijn zat bedrijven met eigen callcenters (klantenservice-afdelingen bijvoorbeeld) waarbij men vooral inbound, maar ook outbound werkt. Het lijkt me vreemd dat je als bedrijf je voormalige klanten nooit benadert. Wat je eigenlijk wil zeggen, weet ik niet, dus ik ben benieuwd wat je bedoelt :)
Ja ik snapte em ook niet helemaal om eerlijk te zijn :P Wat heeft klanten terug winnen met een lift en pasjessysteem te maken :? Wij bellen voor verschillende bedrijven bij ons callcenter. Inbound, outbound, maar ook extension (als deurverkopers ons bellen om het contract op een voicelog vast te zetten. Dan bellen ze naar ons, en wij zetten alle gegevens op de voicelog samen met de klant).
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')