abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:38:46 #251
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103299429
Als je huurt zou ik in jouw geval serieus overwegen om te verhuizen. Het hebben van een hbo / uni diploma zou geen 'excuus' mogen zijn om lang zonder werk te zitten, moet je echter niet in Drenthe wonen maar wel in de bewoonde wereld. :)
pi_103299917
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_103303052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
Dat lijkt me wel wat eigenlijk :D
pi_103304914
Ik hou niet zo van kabouters :P

Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: als je de huur al nauwelijks kunt betalen is verhuizen ook niet echt een optie. Komen vaak een hoop kosten bij kijken, plus dat de huur in de "bewoonde wereld" nog hoger is dan in Drenthe of andere achtergebleven gebieden.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:43:54 #255
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103333568
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:34:53 #256
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103335742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:43 schreef Stringer het volgende:
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
Je eerste serieuze baan? leuk toch.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:53:21 #257
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103336657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:34 schreef Graslul het volgende:

[..]

Je eerste serieuze baan? leuk toch.
Nee niet eerste serieuze baan :)

Heb een tijdje geleden m'n eerste baan opgezegd omdat ik het niet leuk vond en de werkdruk te hoog werd. Draaide weken van 55+ uur. Paar maandjes eruit geweest (maw helemaal afgeknapt op het werkende bestaan na een kutervaring) en nu weer aan het solliciteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stringer op 20-10-2011 19:25:01 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_103337805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Dan wil ik een prinsesje zijn!

Vandaag contact met een uitzendbureau gehad voor inbound callcenter werken, als medewerker klantenservice (kan ik eventueel mijn communicatie en commerciële competenties wat ontwikkelen in de tussentijd)... Verdien ik met mijn huidige werk in de keuken nog meer dan wat ik daar ga verdienen, terwijl er wel hogere eisen dan in de keuken worden gesteld :')
pi_103548424
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
pi_103549085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
Ja ik weet het man. Het is op dit moment zo kut om aan een baan te komen (sorry voor me taal gebruik), maar het is gewoon frustrerend.
Ik ben nu zelf genoodzaakt om bij een sorteercentrum te werken, omdat geen 1 uitzendbureau iets heeft gevonden wat mij bij past.
Ook berichten van ''je voldoet niet aan de eisen of we hebben iemand anders gevonden die beter aansluit''.
Dan denk ik weleens pfffffffff ;(
pi_103556836
Enige tijd terug heb ik gesolliciteerd voor een leuke baan in de buurt, maar toen kreeg ik een brief dat de vacature on hold was gezet. Na een tijdje nog een keer gemaild, mailtje terug dat het intern rommelde en dat ze over een paar weken hoopte op meer nieuws. In de brief die ik had gekregen stond iig dat ik op de hoogte gehouden zou worden over eventuele voortzetting.

Nu heb ik niks meer gehoord maar nu krijg ik via alerts/nieuwsbrieven een vacature die er verdacht veel op lijkt (via een uitzendbureau). De naam van het bedrijf staat er dit keer echter niet bij, maar ik weet 99% zeker dat het om dezelfde vacature gaat.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Nemen ze mijn sollicitatie van een poos geleden nou mee of moet ik nu weer opnieuw solliciteren via een uitzendbureau ipv rechtstreeks? :? Ik heb het emailadres nog van de desbetreffende persoon op de HR-afdeling, zal ik die mailen of is dat brutaal?
pi_103557606
Ik denk dat je het best gewoon nog even kan mailen. Het is niet ongebruikelijk dat ze je vergeten en zo toon je sowieso aan dat je grote interesse hebt in de vacature. Ik zou er niet op rekenen dat ze jouw eerdere sollicitatie automatisch meenemen.
pi_103557607
Ik zou die persoon gewoon mailen. Lijkt me alleen maar positief als je kunt zeggen dat je het zelf ook in de gaten hebt gehouden omdat je graag bij dat bedrijf wilde werken. Ik zou het er alleen niet te dik bovenop leggen en niet schrijven dat je het raar vindt dat je niet gebeld bent. Anders heeft die HR-persoon er al geen zin meer in. :)
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103557857
Het valt mij trouwens op hoe slecht sommige vacatures zijn. Ik zoek nu toevallig zo wat rond, maar dan zoek ik op woonplaats + straal van 10 kilometer, (Ik zit in Brabant) en ik krijg resultaten in Zeeland, Noord-Holland en Groningen. Of ze geven je slechte info:
quote:
De vacature
Beheers jij de Duitse en de Franse taal? Dan hebben wij mogelijkheden voor jou!

Aanbod
Een veelzijdige baan met voldoende mogelijkheden.
Dit is het enige dat er staat!
:N

Ze zeggen dat er veel open vacatures in het onderwijs zijn... maar niet voor Frans helaas! ;(
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:49:38 #265
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103559814
de kwaliteit van de vacatureteksten zijn soms inderdaad om te huilen. Kromme zinnen, onduidelijk wie/wat ze zoeken, absurd veel eisen en (misschien wel het ergste) taalfouten. Ik vraag me dan werkelijk waar af of de persoon die de tekst maakt überhaupt de tekst nog eens overleest.

Mijn man is momenteel ook op zoek naar werk en hij heeft nogal brede interesses en mogelijkheden, dus we komen nogal eens wat tegen.

Ik ben zelf vorige week op tweede gesprek geweest. Voor een deel dezelfde vragen als het eerste gesprek (waren andere mensen die ik nu voor me had), maar geen uitleg (meer) over hun ambities en de vacature zelf (was me vorige keer al verteld). Ik werd ook echt op mijn kennis getest en de algehele toon van het gesprek was toch wat diepgaander en ja 'serieuzer' dan vorige keer. Aan het einde de verwachtte vragen over opzegtermijn, salaris e.d. Ik vond het gesprek wel goed gaan. Ik had geen last van overdreven spanning heb me niet beter of slechter voorgedaan dan ik ben, maar ik was wel heel gedreven en ik denk ook dat ik zelfverzekerd overkwam. Lekker gesprek wel. Nu weer afwachten (ze nemen wel de tijd hoor ...)
klerkje
pi_103561354
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
pi_103563966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef DanieI85 het volgende:
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
Ik zou "Hallo voornaam" gebruiken dan. Zelf nog geen "informele" vacatures tegengekomen.

Ik had van de week een reactie op een open sollicitatie "Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de vacature van Afdelingshoofd, "

HEH! Het was een open sollicitatie doos. Lees toch eens wat mensen sturen. Echt waardeloos.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:34:59 #268
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103577184
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:40:45 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103577359
Ik zou een sollicitatiebrief nooit met 'hallo' beginnen, persoonlijk! Maar of je naar mij moet luisteren weet ik niet, ik ben ten slotte geen mega-ervaren sollicitatiebrieven-schrijver, en al helemaal geen recruiter :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:34 schreef Janena het volgende:
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
Yaaay! :D Tof, gij licht in den duisternis :7 Hopelijk wordt het een succesgesprek!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103577363
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103577554
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29:07 #272
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103579314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef corkydiggles het volgende:
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103579326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Lekker door solliciteren. Ik had de afgelopen weken ook 5 verschillende sollicitaties lopen. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, zoals corkydiggles aangeeft de bedrijven nodigen zelf ook meerdere kandidaten uit.
pi_103579828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Janena het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.

Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
pi_103579890
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')