Dat lijkt me wel wat eigenlijkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen?
Je eerste serieuze baan? leuk toch.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:43 schreef Stringer het volgende:
Besef me net dat ik in maandag in pak moet
Nee niet eerste serieuze baanquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:34 schreef Graslul het volgende:
[..]
Je eerste serieuze baan? leuk toch.
Dan wil ik een prinsesje zijn!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen?
Ja ik weet het man. Het is op dit moment zo kut om aan een baan te komen (sorry voor me taal gebruik), maar het is gewoon frustrerend.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance!De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...
Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
Dit is het enige dat er staat!quote:De vacature
Beheers jij de Duitse en de Franse taal? Dan hebben wij mogelijkheden voor jou!
Aanbod
Een veelzijdige baan met voldoende mogelijkheden.
Ik zou "Hallo voornaam" gebruiken dan. Zelf nog geen "informele" vacatures tegengekomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef DanieI85 het volgende:
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
Yaaay!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:34 schreef Janena het volgende:
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!
Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.
Ik = blij!
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef corkydiggles het volgende:
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.
je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.
ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.
maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
Lekker door solliciteren. Ik had de afgelopen weken ook 5 verschillende sollicitaties lopen. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, zoals corkydiggles aangeeft de bedrijven nodigen zelf ook meerdere kandidaten uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Janena het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.
En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).
Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.
Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |