Dat lijkt me wel wat eigenlijkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen?
Je eerste serieuze baan? leuk toch.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:43 schreef Stringer het volgende:
Besef me net dat ik in maandag in pak moet
Nee niet eerste serieuze baanquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:34 schreef Graslul het volgende:
[..]
Je eerste serieuze baan? leuk toch.
Dan wil ik een prinsesje zijn!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen?
Ja ik weet het man. Het is op dit moment zo kut om aan een baan te komen (sorry voor me taal gebruik), maar het is gewoon frustrerend.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance!De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...
Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
Dit is het enige dat er staat!quote:De vacature
Beheers jij de Duitse en de Franse taal? Dan hebben wij mogelijkheden voor jou!
Aanbod
Een veelzijdige baan met voldoende mogelijkheden.
Ik zou "Hallo voornaam" gebruiken dan. Zelf nog geen "informele" vacatures tegengekomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef DanieI85 het volgende:
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
Yaaay!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:34 schreef Janena het volgende:
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!
Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.
Ik = blij!
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef corkydiggles het volgende:
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.
je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.
ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.
maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
Lekker door solliciteren. Ik had de afgelopen weken ook 5 verschillende sollicitaties lopen. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, zoals corkydiggles aangeeft de bedrijven nodigen zelf ook meerdere kandidaten uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Janena het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.
En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).
Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.
Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn.
mwoah 15 minuten is niet ver. maar kan je wel begrijpen het voelt doelloos aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef kalinhos het volgende:
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:40 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.
Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
nadeel is gewoon de zeer slechte CAO van schoonmaakwerk. en ook al werk je er 10 jaar je gaat qua loon niet omhoog alleen de wettelijke jaarlijkse percentage.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:59 schreef Janena het volgende:
[..]
Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.
Afgelopen zomer heb ik wat uren gewerkt op een camping (reinigen sanitairgebouwen) en zat daar tussen paffende huisvrouwen van 40 of ouder en poolse dames. Een interessant gesprek voeren tijdens de pauzes zat er gewoon niet in.
Gelukkig zijn de verdiensten redelijk voor ongeschoold werk, stukken beter dan in een callcenter.
dat scheelt al weer, kun je beter pizzas gaan bezorgen in plaats van je ww gebruiken. voor je vaste lasten:).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef kalinhos het volgende:
Nee tis volgens mij zo dat de WW het ero pin houdt. Dat je dan bv. krijgt uitbetaald door de WW voor bv. 33 uur per week. Dat uurloon zou dan nog hoger liggen dan het uurloon als dat ik werk. Kortom hoe meer ik werk hoe meer het me eigenlijk kostBuiten dat woon ik momenteel nog niet op mezelf dus bijzonder veel vaste lasten heb ik ook niet.
Klein beginnen. Vriend van mij werkt gewoon fulltime en zet daarnaast een bedrijfje op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:46 schreef Blinky het volgende:
Ik zou best iets voor mezelf willen doen. Eigen baas zijn, zelf verantwoordelijk voor je inkomen, wat je dan slim moet gebruiken. Geen baas boven je die van alles bepaalt. Maar de vaste lasten houden me tegen. Ik kan gewoon niet een paar maanden zonder loon zitten om bv op te starten. Hoe zouden anderen dat doen? Heeft iedereen rijke ouders en/of een suikeroom die flink investeert?
En nu maar gaan afwachten of ik het ga worden: ze laten het maandag weten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Gnomestein het volgende:
Ik mag morgen eindelijk op gesprek bij een opdrachtgever, die bovendien nog redelijk dicht bij huis zit ook... ik ben benieuwd, tot gisteren was er nog maar één andere kandidaat...
Tja wen er maar aan zo gaat het bij mij ook telkens. En ik ben alweer 2 maanden verder en nog steeds geen werk. Ja misschien sorteren bij TNT Post, maar dat is nou ook niet bepaald super.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Goed, dan reageer je op een vacature, bel je of deze nog openstaat wat ook het geval was en of je nav die sollicitatie op gesprek wil komen bij desbetreffend uzb, ga je daar lang met goede hoop, leuk gesprek totdat... "Ja, de vacature waar jij op solliciteert is nét vervuld! Jammer joh!! Maar ik heb nog wel een hééééééle leuke callcenter functie voor je!!!" Het is dat ik niet kieskeurig kan zijn op dit moment en zo'n beetje alles moet gaan aanpakken wat ze me aanbieden, want anders had ik ze de wind van voren gegeven. Dit is namelijk al de derde keer dat een uzb me zoiets flikt.
Wauw, ik zou deze reactie geschreven kunnen hebbenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:05 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier nu een maand op zoek, dus mag eigenlijk nog niet klagen.
Nu valt het hoofd met wat bijbaan-werk wel boven wat te houden, maar het liefst heb ik nou toch die mooi aansluitende startfunctie op niveau. En dat kost toch nog even wat zoek/sollicitatiewerk.
Dacht zelfs een mooi traineeship geovnden te hebben, bleek na het gesprek (dat positief was) dat ze zeker het komende halfjaar geen projecten zouden beginnen. Daar schiet ik dus zo 123 ook niks mee op.
We zoeken vrolijk verder. CV is helemaal gepimpt, alleen altijd dat nadenken over hoe je nou weer een boeiende motivatiebrief schrijft is wat vervelend
Tof!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:29 schreef brtausi het volgende:
Update: Uitgenodigd voor een gesprek a.s. dinsdagMaar even goed voorbereiden
hahaquote:Ik zou graag binnenvallen met een 'Kies mij, kies mij!" maar dat wordt niet overal gewaardeerd natuurlijk
![]()
Dank jequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb weer een afwijzing binnen, hoezee. Gelukkig nog wel wat interessante vacatures gezien waar ik op kan reageren.
[..]
Tof!Veel succes vast! Heb je ook iets met (online) marketing gestudeerd?
Inderdaad, op nationavacaturebank en andere sites staan dan soms hele recente maar op hun eigen site zijn die dan niet terug te vindenquote:Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |