abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:38:46 #251
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103299429
Als je huurt zou ik in jouw geval serieus overwegen om te verhuizen. Het hebben van een hbo / uni diploma zou geen 'excuus' mogen zijn om lang zonder werk te zitten, moet je echter niet in Drenthe wonen maar wel in de bewoonde wereld. :)
pi_103299917
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_103303052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Waar zou je dan naartoe verhuizen? Naar een magisch land met regenbogen, kabouters en eenhoorns waar je gratis kunt wonen? :P
Dat lijkt me wel wat eigenlijk :D
pi_103304914
Ik hou niet zo van kabouters :P

Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: als je de huur al nauwelijks kunt betalen is verhuizen ook niet echt een optie. Komen vaak een hoop kosten bij kijken, plus dat de huur in de "bewoonde wereld" nog hoger is dan in Drenthe of andere achtergebleven gebieden.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:43:54 #255
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103333568
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:34:53 #256
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103335742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:43 schreef Stringer het volgende:
Besef me net dat ik in maandag in pak moet ;(
Je eerste serieuze baan? leuk toch.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:53:21 #257
20758 Stringer
You have a nice day
pi_103336657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:34 schreef Graslul het volgende:

[..]

Je eerste serieuze baan? leuk toch.
Nee niet eerste serieuze baan :)

Heb een tijdje geleden m'n eerste baan opgezegd omdat ik het niet leuk vond en de werkdruk te hoog werd. Draaide weken van 55+ uur. Paar maandjes eruit geweest (maw helemaal afgeknapt op het werkende bestaan na een kutervaring) en nu weer aan het solliciteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stringer op 20-10-2011 19:25:01 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_103337805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:47 schreef pussywillow het volgende:
Dan wil ik een prinsesje zijn!

Vandaag contact met een uitzendbureau gehad voor inbound callcenter werken, als medewerker klantenservice (kan ik eventueel mijn communicatie en commerciële competenties wat ontwikkelen in de tussentijd)... Verdien ik met mijn huidige werk in de keuken nog meer dan wat ik daar ga verdienen, terwijl er wel hogere eisen dan in de keuken worden gesteld :')
pi_103548424
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
pi_103549085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afwijzing, afwijzing, afwijzing... Zelfs voor vacatures waar ik voldoende ervaring voor heb. "We hebben iemand gevonden die beter aansluit op de vacature." Ja, zeker iemand die wat jaartjes jonger is en voor minder aan de slag wil? Aaaargh, just give me a chance! :'( De tijd begint te dringen, want over 2 maanden loopt mijn WW af en als het zo doorgaat dan zie ik het somber in...

Hebben de rest van de werkzoekenden ook zoveel pech?
Ja ik weet het man. Het is op dit moment zo kut om aan een baan te komen (sorry voor me taal gebruik), maar het is gewoon frustrerend.
Ik ben nu zelf genoodzaakt om bij een sorteercentrum te werken, omdat geen 1 uitzendbureau iets heeft gevonden wat mij bij past.
Ook berichten van ''je voldoet niet aan de eisen of we hebben iemand anders gevonden die beter aansluit''.
Dan denk ik weleens pfffffffff ;(
pi_103556836
Enige tijd terug heb ik gesolliciteerd voor een leuke baan in de buurt, maar toen kreeg ik een brief dat de vacature on hold was gezet. Na een tijdje nog een keer gemaild, mailtje terug dat het intern rommelde en dat ze over een paar weken hoopte op meer nieuws. In de brief die ik had gekregen stond iig dat ik op de hoogte gehouden zou worden over eventuele voortzetting.

Nu heb ik niks meer gehoord maar nu krijg ik via alerts/nieuwsbrieven een vacature die er verdacht veel op lijkt (via een uitzendbureau). De naam van het bedrijf staat er dit keer echter niet bij, maar ik weet 99% zeker dat het om dezelfde vacature gaat.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Nemen ze mijn sollicitatie van een poos geleden nou mee of moet ik nu weer opnieuw solliciteren via een uitzendbureau ipv rechtstreeks? :? Ik heb het emailadres nog van de desbetreffende persoon op de HR-afdeling, zal ik die mailen of is dat brutaal?
pi_103557606
Ik denk dat je het best gewoon nog even kan mailen. Het is niet ongebruikelijk dat ze je vergeten en zo toon je sowieso aan dat je grote interesse hebt in de vacature. Ik zou er niet op rekenen dat ze jouw eerdere sollicitatie automatisch meenemen.
pi_103557607
Ik zou die persoon gewoon mailen. Lijkt me alleen maar positief als je kunt zeggen dat je het zelf ook in de gaten hebt gehouden omdat je graag bij dat bedrijf wilde werken. Ik zou het er alleen niet te dik bovenop leggen en niet schrijven dat je het raar vindt dat je niet gebeld bent. Anders heeft die HR-persoon er al geen zin meer in. :)
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103557857
Het valt mij trouwens op hoe slecht sommige vacatures zijn. Ik zoek nu toevallig zo wat rond, maar dan zoek ik op woonplaats + straal van 10 kilometer, (Ik zit in Brabant) en ik krijg resultaten in Zeeland, Noord-Holland en Groningen. Of ze geven je slechte info:
quote:
De vacature
Beheers jij de Duitse en de Franse taal? Dan hebben wij mogelijkheden voor jou!

Aanbod
Een veelzijdige baan met voldoende mogelijkheden.
Dit is het enige dat er staat!
:N

Ze zeggen dat er veel open vacatures in het onderwijs zijn... maar niet voor Frans helaas! ;(
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:49:38 #265
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103559814
de kwaliteit van de vacatureteksten zijn soms inderdaad om te huilen. Kromme zinnen, onduidelijk wie/wat ze zoeken, absurd veel eisen en (misschien wel het ergste) taalfouten. Ik vraag me dan werkelijk waar af of de persoon die de tekst maakt überhaupt de tekst nog eens overleest.

Mijn man is momenteel ook op zoek naar werk en hij heeft nogal brede interesses en mogelijkheden, dus we komen nogal eens wat tegen.

Ik ben zelf vorige week op tweede gesprek geweest. Voor een deel dezelfde vragen als het eerste gesprek (waren andere mensen die ik nu voor me had), maar geen uitleg (meer) over hun ambities en de vacature zelf (was me vorige keer al verteld). Ik werd ook echt op mijn kennis getest en de algehele toon van het gesprek was toch wat diepgaander en ja 'serieuzer' dan vorige keer. Aan het einde de verwachtte vragen over opzegtermijn, salaris e.d. Ik vond het gesprek wel goed gaan. Ik had geen last van overdreven spanning heb me niet beter of slechter voorgedaan dan ik ben, maar ik was wel heel gedreven en ik denk ook dat ik zelfverzekerd overkwam. Lekker gesprek wel. Nu weer afwachten (ze nemen wel de tijd hoor ...)
klerkje
pi_103561354
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
pi_103563966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef DanieI85 het volgende:
Normaal gesproken begin ik mijn brieven met geachte mevrouw Achternaam. Redelijk normaal in de financiele sector. Nu ben ik bezig met een brief bij een bedrijf dat echt aangeeft jong en open te zijn, hebben een informele vacaturetekst. Het emailadres waar het heen gestuurd moet worden bestaat ook alleen uit een voornaam. Nu is het gelukkig niet echt moeilijk die achternaam erbij te zoeken. Nu twijfel ik een beetje over de aanhef. Gebruiken jullie weleens als aanhef Beste mevrouw Achternaam, of zelfs Beste Voornaam Achternaam? Functie is WO niveau.
Ik zou "Hallo voornaam" gebruiken dan. Zelf nog geen "informele" vacatures tegengekomen.

Ik had van de week een reactie op een open sollicitatie "Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de vacature van Afdelingshoofd, "

HEH! Het was een open sollicitatie doos. Lees toch eens wat mensen sturen. Echt waardeloos.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:34:59 #268
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103577184
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:40:45 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103577359
Ik zou een sollicitatiebrief nooit met 'hallo' beginnen, persoonlijk! Maar of je naar mij moet luisteren weet ik niet, ik ben ten slotte geen mega-ervaren sollicitatiebrieven-schrijver, en al helemaal geen recruiter :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:34 schreef Janena het volgende:
HAAAA, ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek!

Dit gaat om de baan waarin ik die "ik ben een helder licht" openingszin heb gebruikt.

Ik = blij!
Yaaay! :D Tof, gij licht in den duisternis :7 Hopelijk wordt het een succesgesprek!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103577363
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103577554
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29:07 #272
33350 Janena
pi_103579314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef corkydiggles het volgende:
altijd door blijven solliciteren. nooit stoppen domste wat je kunt doen.

je kunt altijd nee zeggen tegen de rest als je een baan krijgt. zo zit de wereld eenmaal in elkaar.
doen de bedrijven zelf toch ook.

ik zit momenteel in zelfde schuitje. in crisis tijd baan kwijtgeraakt, 7 maand werkloos uiteindelijk maar als schoonmaker fulltime aan het werk gegaan om zo mijn vaste lasten te betalen en leuke dingen te kunnen doen. beter dan geen werk.

maar wil niet vlotten om werk te zoeken in mijn vakgebied, dit doordat in de omgeving weinig werk te vinden in is. en niet bereid ben om te verhuizen op moment.
maar heb gelukkig een stabiel inkomen nu en een leuk sociaal leven en misschien een mindere baan.
maar beter dan ww trekken/bijstand want dat geld zorgen, zorgte toch voor veel stress.
Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103579326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik twijfel nu even wat te doen. Heb afgelopen week 3 gesprekken gehad en maandag 1tje. Over 3 van die 4 gesprekken ben ik redelijk positief, het laatste gesprek was ook mijn favoriete functie en gesprek liep ook het beste...deze week komen ze bij mij terug (van alle gesprekken) wat, of en hoe er verder gegaan wordt....zal ik nu toch alvast verder solliciteren (in het geval dat het allemaal nee wordt) om even rustig afwachten? heb echt een hekel aan even niks te doen eigenlijk
Lekker door solliciteren. Ik had de afgelopen weken ook 5 verschillende sollicitaties lopen. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen, zoals corkydiggles aangeeft de bedrijven nodigen zelf ook meerdere kandidaten uit.
pi_103579828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Janena het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, altijd door solliciteren. Je kunt het altijd nog afblazen.

En de schoonmaak is zo gek nog niet, ja, simpel werk, maar ik heb liever een baan dan een uitkering dus werk ik nu 9 uurtjes per week (plus invalwerk).

Hier is ook weinig (parttime) werk in mijn vakgebied en verhuizen is voor ons ook geen optie.

Ik ben dan ook heel blij met de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek maandag. Hopen dat er een klik is en dat de andere kandidaten 10 x niks zijn O-) .
Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.

Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
pi_103579890
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103580213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef kalinhos het volgende:
Ja 't is ook wel zo inderdaad. Motivatie wordt wel lastiger, al heb ik er zojuist toch 2 sollicitaties uitgedaan. Ben wel met mijn uitzendwerk gestopt dus momenteel echt fulltime werkloos. Uitzendwerk was voor 1,5 - 2 uur per dag. Hoezeer ik het ook met jullie eens ben je dat je beter kan gaan werken dan uitkering, sloeg het in mijn ogen nergens op om 2x 15 minuten te reizen voor nog 1,5 uur zinloos werk (voor ¤ 9,5 per uur)
mwoah 15 minuten is niet ver. maar kan je wel begrijpen het voelt doelloos aan.

stomme is gewoon dat de uren die je maakt tijdens je ww niet bespaart.
ze vullen gewoon je ww aan.

voordeel is dat je bijv bij ww 8.50 p/u krijgt en bij je parttime baantje van 40 uur per maand 9.50. dat je weer 40 euro extra hebt verdiend aan de eind van de maand:S
ook doelloos gevoel.

ofwel kun je beter even paar uurtjes zwart werken.
pi_103580286
Nee tis volgens mij zo dat de WW het ero pin houdt. Dat je dan bv. krijgt uitbetaald door de WW voor bv. 33 uur per week. Dat uurloon zou dan nog hoger liggen dan het uurloon als dat ik werk. Kortom hoe meer ik werk hoe meer het me eigenlijk kost :P Buiten dat woon ik momenteel nog niet op mezelf dus bijzonder veel vaste lasten heb ik ook niet.
pi_103580388
Gefeliciteerd Janena, fijn dat die openingszin blijkbaar gewerkt heeft! Veel succes gewenst met het gesprek!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:59:17 #279
33350 Janena
pi_103580603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:40 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

Schoonmaak is inderdaad mooi verdienen in vergelijking met andere baantjes van zelfde niveau.
1500 1600 netto. Terwijl ik biiv. bij callcenter werk of in de detailhandel blij mag wezen met 1200 netto en geen vaste tijden.

Maar het is gewoon niet mijn vakgebied en gewoon laag geschoold werk, merk je aan mede collega's.
Die zitten op een ander niveau gelukkig zijn er 2 die wel op het zelfde niveau en schuitje zitten waar ik veel mee samenwerk.
Om nou de hele dag over wijfen en bier te lullen word je ook moe van.
Maar zolang dat geld kraantje maar open blijft vind ik het goed:)
Kan nu rustig verder kijken.
Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.

Afgelopen zomer heb ik wat uren gewerkt op een camping (reinigen sanitairgebouwen) en zat daar tussen paffende huisvrouwen van 40 of ouder en poolse dames. Een interessant gesprek voeren tijdens de pauzes zat er gewoon niet in.

Gelukkig zijn de verdiensten redelijk voor ongeschoold werk, stukken beter dan in een callcenter.
pi_103581650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:59 schreef Janena het volgende:

[..]

Ja ik herken het helemaal. Ik werk maar weinig en heb een leuke vaste collega, dat scheelt echt.

Afgelopen zomer heb ik wat uren gewerkt op een camping (reinigen sanitairgebouwen) en zat daar tussen paffende huisvrouwen van 40 of ouder en poolse dames. Een interessant gesprek voeren tijdens de pauzes zat er gewoon niet in.

Gelukkig zijn de verdiensten redelijk voor ongeschoold werk, stukken beter dan in een callcenter.
nadeel is gewoon de zeer slechte CAO van schoonmaakwerk. en ook al werk je er 10 jaar je gaat qua loon niet omhoog alleen de wettelijke jaarlijkse percentage.
maarja zolang blijf ik er ook niet:P hoop ik:P
pi_103581704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef kalinhos het volgende:
Nee tis volgens mij zo dat de WW het ero pin houdt. Dat je dan bv. krijgt uitbetaald door de WW voor bv. 33 uur per week. Dat uurloon zou dan nog hoger liggen dan het uurloon als dat ik werk. Kortom hoe meer ik werk hoe meer het me eigenlijk kost :P Buiten dat woon ik momenteel nog niet op mezelf dus bijzonder veel vaste lasten heb ik ook niet.
dat scheelt al weer, kun je beter pizzas gaan bezorgen in plaats van je ww gebruiken. voor je vaste lasten:).
pi_103584641
Ik mag morgen eindelijk op gesprek bij een opdrachtgever, die bovendien nog redelijk dicht bij huis zit ook... ik ben benieuwd, tot gisteren was er nog maar één andere kandidaat... :)
pi_103588719
Succes allemaal. Ik lees al een tijdje mee en vind het wel bedroevend sommige verhalen. Ik zit straks ook in hetzelfde schuitje en ben daar heel verdrietig over. Als ik lees hoe moeilijk het is om aan een baan te komen heb ik niet veel hoop voor straks.
pi_103588827
Ach, je moet niet van tevoren al verdrietig worden :P Misschien zoek jij straks wel werk in een sector waar je nog makkelijk aan een baan kunt komen, of loop je toevallig net tegen de juiste vacature aan.
pi_103597946
Ik zou best iets voor mezelf willen doen. Eigen baas zijn, zelf verantwoordelijk voor je inkomen, wat je dan slim moet gebruiken. Geen baas boven je die van alles bepaalt. Maar de vaste lasten houden me tegen. Ik kan gewoon niet een paar maanden zonder loon zitten om bv op te starten. Hoe zouden anderen dat doen? Heeft iedereen rijke ouders en/of een suikeroom die flink investeert?
pi_103601056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:46 schreef Blinky het volgende:
Ik zou best iets voor mezelf willen doen. Eigen baas zijn, zelf verantwoordelijk voor je inkomen, wat je dan slim moet gebruiken. Geen baas boven je die van alles bepaalt. Maar de vaste lasten houden me tegen. Ik kan gewoon niet een paar maanden zonder loon zitten om bv op te starten. Hoe zouden anderen dat doen? Heeft iedereen rijke ouders en/of een suikeroom die flink investeert?
Klein beginnen. Vriend van mij werkt gewoon fulltime en zet daarnaast een bedrijfje op.
Als het beter gaat lopen gaat ie minder werken, etc.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:40:03 #287
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103601257
@Janena wat leuk dat je een gesprek hebt, vooral ook omdat je zo leuk hebt ingespeeld op hun eigen 'slogan'. Toevallig haalde ik dat gisteren nog aan in een gesprek en ik was eigenlijk wel benieuwd of het nog wat geworden was. Extra leuk om dan te lezen dan je een gesprek hebt. ^O^

@Blinky, heb je een idee voor een eigen bedrijf? Veel mensen beginnen eerst klein voor zichzelf. Dus aan huis, in de avonduren en weekenden en ja als het kan met een partner loon uit een dienstverband binnenhaalt.
Is het voor jouw idee echt noodzakelijk daar meteen fulltime in te gaan en heel veel (dure?) investeringen te doen? Kijk als je als klusjesman aan de slag gaat begint dat ook voor de vrije dagen en weekenden en dan mond op mond reclame + netwerken.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: het ligt er maar aan wat van plan bent.
klerkje
pi_103615836
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Gnomestein het volgende:
Ik mag morgen eindelijk op gesprek bij een opdrachtgever, die bovendien nog redelijk dicht bij huis zit ook... ik ben benieuwd, tot gisteren was er nog maar één andere kandidaat... :)
En nu maar gaan afwachten of ik het ga worden: ze laten het maandag weten.
pi_103626434
Goed, dan reageer je op een vacature, bel je of deze nog openstaat wat ook het geval was en of je nav die sollicitatie op gesprek wil komen bij desbetreffend uzb, ga je daar lang met goede hoop, leuk gesprek totdat... "Ja, de vacature waar jij op solliciteert is nét vervuld! Jammer joh!! Maar ik heb nog wel een hééééééle leuke callcenter functie voor je!!!" Het is dat ik niet kieskeurig kan zijn op dit moment en zo'n beetje alles moet gaan aanpakken wat ze me aanbieden, want anders had ik ze de wind van voren gegeven. Dit is namelijk al de derde keer dat een uzb me zoiets flikt.
pi_103627653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Goed, dan reageer je op een vacature, bel je of deze nog openstaat wat ook het geval was en of je nav die sollicitatie op gesprek wil komen bij desbetreffend uzb, ga je daar lang met goede hoop, leuk gesprek totdat... "Ja, de vacature waar jij op solliciteert is nét vervuld! Jammer joh!! Maar ik heb nog wel een hééééééle leuke callcenter functie voor je!!!" Het is dat ik niet kieskeurig kan zijn op dit moment en zo'n beetje alles moet gaan aanpakken wat ze me aanbieden, want anders had ik ze de wind van voren gegeven. Dit is namelijk al de derde keer dat een uzb me zoiets flikt.
Tja wen er maar aan zo gaat het bij mij ook telkens. En ik ben alweer 2 maanden verder en nog steeds geen werk. Ja misschien sorteren bij TNT Post, maar dat is nou ook niet bepaald super.

[ Bericht 0% gewijzigd door FS1986NL op 27-10-2011 16:20:31 ]
pi_103632614
Hier nu een maand op zoek, dus mag eigenlijk nog niet klagen.

Nu valt het hoofd met wat bijbaan-werk wel boven wat te houden, maar het liefst heb ik nou toch die mooi aansluitende startfunctie op niveau. En dat kost toch nog even wat zoek/sollicitatiewerk.

Dacht zelfs een mooi traineeship geovnden te hebben, bleek na het gesprek (dat positief was) dat ze zeker het komende halfjaar geen projecten zouden beginnen. Daar schiet ik dus zo 123 ook niks mee op :{ .

We zoeken vrolijk verder. CV is helemaal gepimpt, alleen altijd dat nadenken over hoe je nou weer een boeiende motivatiebrief schrijft is wat vervelend :)
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:13:43 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103632985
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:05 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hier nu een maand op zoek, dus mag eigenlijk nog niet klagen.

Nu valt het hoofd met wat bijbaan-werk wel boven wat te houden, maar het liefst heb ik nou toch die mooi aansluitende startfunctie op niveau. En dat kost toch nog even wat zoek/sollicitatiewerk.

Dacht zelfs een mooi traineeship geovnden te hebben, bleek na het gesprek (dat positief was) dat ze zeker het komende halfjaar geen projecten zouden beginnen. Daar schiet ik dus zo 123 ook niks mee op :{ .

We zoeken vrolijk verder. CV is helemaal gepimpt, alleen altijd dat nadenken over hoe je nou weer een boeiende motivatiebrief schrijft is wat vervelend :)
Wauw, ik zou deze reactie geschreven kunnen hebben :D Al zoek ik intussen al ietsje langer :P En heb ik geen traineeship gevonden :+

En ja, soms weet je best dat de baan in kwestie leuk zou kunnen zijn, maar heb je je enthousiasme al in zoveel verschillende bewoordingen gegoten dat de creativiteit het laat afweten. Al vind ik het sowieso lastig - sollicitatiebrieven zijn veelal toch wat droog en formeel. Ik zou graag binnenvallen met een 'Kies mij, kies mij! *) " maar dat wordt niet overal gewaardeerd natuurlijk :+ :')
pi_103670334
Had me een paar weken geleden ingeschreven bij een werving & selectiebureau voor online marketing (in de breedste zin van het woord) posities en daar krijg ik een functie van toegestuurd die erg goed bij me paste. Krijg vandaag of maandag antwoord van het bureau over de reactie van de opdrachtgever op mijn profiel dat ze hebben voorgedragen. c_/

Ben inmiddels ook al bijna 3 maanden op zoek. Ondertussen is het ook wachten het oordeel op mijn scriptie van school :@
pi_103676076
Update: Uitgenodigd voor een gesprek a.s. dinsdag :) Maar even goed voorbereiden
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:56:56 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103676922
Ik heb weer een afwijzing binnen, hoezee. Gelukkig nog wel wat interessante vacatures gezien waar ik op kan reageren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:29 schreef brtausi het volgende:
Update: Uitgenodigd voor een gesprek a.s. dinsdag :) Maar even goed voorbereiden
Tof! *O* Veel succes vast! Heb je ook iets met (online) marketing gestudeerd? :s)
pi_103736570
quote:
Ik zou graag binnenvallen met een 'Kies mij, kies mij! *) " maar dat wordt niet overal gewaardeerd natuurlijk :+ :')
haha :P

Ik kom ook weer eens kijken hier.. Heb nog wel een baan maar mijn manager kan niet bevestigen of mijn contract nog verlengd wordt, geen zin om daar op te wachten! Dus nu nog een een klein half jaar om iets anders te vinden, moet zeggen dat het vacature aanbod niet tegenvalt. Ik beperk mij eerst tot het noorden (ben verhuisd van het noorden naar het westen voor mijn huidige baan) dus ik maak het mij wel ietsje lastiger. Mijn eerste vacature is al de deur uit dus ben benieuwd! Uit ervaring weet ik dat je vooral niet teveel hoop moet hebben :P.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_103745704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb weer een afwijzing binnen, hoezee. Gelukkig nog wel wat interessante vacatures gezien waar ik op kan reageren.

[..]

Tof! *O* Veel succes vast! Heb je ook iets met (online) marketing gestudeerd? :s)
Dank je :) Ik ben bijna klaar met de MEM op Inholland. Daar kwam marketing voor voor alles aan bod (tv, radio, evenementen, games). Ik nam dan altijd het online gedeelte voor m'n rekening. Ook heb ik mijn stage volledig aan online marketing gewijd (SEO, SEA). Blij dat sommigen langs de naam MEM kijken :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2011 15:48:01 ]
pi_103773354
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
pi_103776297
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
Inderdaad, op nationavacaturebank en andere sites staan dan soms hele recente maar op hun eigen site zijn die dan niet terug te vinden :N
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:27:04 #300
33350 Janena
pi_103785536
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).

Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.

Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')