quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je er nog nooit geweest bent is deze wel leuk:
http://www.bikemap.net/route/418412
30 kilometer die vrij makkelijk te onthouden zijn als je van tevoren even de kaart bestudeerd. Heb je alle toffe klimmen van de Posbank gehad.
@ Knut: Thanks! Ziet er goed uit en ligt idd lekker dicht bij mijn beginpunt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:
@Pritt: ik ga dus za. 180km doen dus ik denk niet dat ik zondag dan nog heel ver/hard kan/ga fietsen. Was van plan om gewoon in de buurt een rondje met m'n broer te rijden. Als de plannen veranderen hoor je het wel. In Arnhem zelf zijn ook leuke klimmetjes, wat is je startpunt en hoe ver wil je fietsen? Dan knutsel ik wel ff wat.
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
Dan heb je m'n BOb Jackson nog nooit gezien.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height?
Stempelkaartquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Reddingsdeken, greppel (ik neem aan dat je die daar zoekt), bord pasta en een flesje AA. Wat heb je nog meer nodig
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?quote:
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140
Kan wel kloppen want frame is qua hoogte eigenlijk te kort maar qua lengte goed. Móet wel zeggen dat het een slooping frame is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
Nee, een boekje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 05:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef eentwee het volgende:
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels
Klopt, ontzettend mooi! Ook een super stijf frame. Het bracket is extreem dik waardoor de kracht overbreng op de ketting optimaal is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:06 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.
Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?
[ afbeelding ]
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee, zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
Met paint kan je anders precies een rechtelijn maken en dan bedoel ik niet met de kwast :pquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja!
[..]
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
Haha klopt. Maar de kimera is wel een erg fijn stijf frame.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden
Bestaat pas een jaar of 120quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:39 schreef cafca het volgende:
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk
Wel een mooie tocht, succes!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel een mooie tocht, succes!Haha die spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.
[ afbeelding ]
Ik hou persoonlijk niet zo van die aerodynamische frames zoals hierboven of Kuota maar hou meer van het klassieke met oversized, teveel slooping vind ik ook niet mooi. Aero frames vind ik trouwens wel mooi voor een TT fiets.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.
[ afbeelding ]
En sorry kon het niet laten![]()
[ afbeelding ]
Meerdere redenen mag ook?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?
Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis?
Ik heb van die handschoentjes met wat gel-vlakken erin genaaid. Vandaag toevallig vergeten en dan merk je dat dat toch wel effect heeft. Stuk minder comfortabel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?
Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
De "stranden" van Bergen in Zee zou je zo kunnen aanleggen dat deze extra aantrekkelijk zijn voor surfers. De golven komen dan vanuit diep water heel snel omhoog wat de kwaliteit van de golf ten goede komt. Uniek natuurlijk: 's ochtends even surfen en dan 's middags de berg op en Snowboardenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:36 schreef marcodej het volgende:
http://www.dhv.nl/dhvnl/f(...)9dd-74417f8e9ba3.pdf
google, dat is toch voor mensen die niet durven te vragen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast laat me hier lekker vragen stellenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gast laat me hier lekker vragen stellen![]()
![]()
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen![]()
Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.
Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ride for the roses in Aalsmeer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?
Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.
Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
Goede woordgrapquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
Ride for the Roses.....
Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed te winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Ik houd 2 a 3 weken rust, probeer dan geen fiets aan te raken en dan ga ik een beetje mountainbiken. Rustig fietsen, beetje genieten. Wordt ook te koud om lange duurtrainingen te doen hoewel vanaf januari begin ik weer lange tochten te rijden van 2 a 3 uur. In februari begin ik met de Midden Nederland Voorjaarscompetitie. Is volgens mij 9 weken een koers van 1 uur en nog wat minuten. Krijg je weer wat wedstrijdsnelheid. Dan is het gewoon weer opbouwen zodat je in mei keihard kunt knallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Waarschijnlijk wel, al is het land gewoon te klein om veel achteraf weggetjes te hebbenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef Superher0 het volgende:
@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.
Je moet inderdaad wel de grotere N-wegen mijden, waar je 90 of 110 mag en soms een inhaalbaan hebt. Daarbuiten vond ik het juist veilig, nauwelijks verkeer! Echt een klein fietsparadijsje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Lol ofcourse.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:06 schreef Pritt het volgende:
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
Haha sorry :pquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren.
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef JohnDDD het volgende:
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
Ik doe dat altijd met afstandmetenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, even 65 km gedaan. En een runkeeperaccountje gemaakt zodat ik het een beetje bij kan houden. Kom er nu pas achter dat ik al die tijd gewoon mijn routes handmatig in had kunnen voeren
Ik heb geen android telefoon, of een iphone. Ik heb een oude nokia.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:54 schreef Remzz het volgende:
Op elke android telefoon staat google track's. Programma aanzetten en als je stopt weer uitzetten. Kun je zo importeren naar google maps en alle andere gegevens staan er ook in.
Wat? Handmatig? Ik ook. Maar nu kan ik het in runkeeper zetten en opscheppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:37 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd met afstandmeten
Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smerenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
WTF, ik ben gewoon verbrand. Wielerbroek is een stuk korter dan mijn normale korte broeken die ik op vakantie aanhad. Maar evengoed, ik heb er al 2k opzitten dit jaar. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat ik nog verbrand
Beste afstand!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smerenMijn armen en benen boven de knie waren aardig gekleurd maar zijn toch verbrand. En ik ben gestoken door een wesp o.i.d. op m'n voorhoofd op de Zevenheuvelenweg
Ik voelde iets kriebelen en toen ik met mijn hand naar m'n hoofd ging stak het kreng. Gelukkig niet heel dicht bij de ogen en geen rare allergische reacties of dikke zwellingen. Fietstocht ging wel aardig, uiteindelijk 184km.
Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbordquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:12 schreef dop het volgende:
[..]
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.
Parijs en omgeving is daar zo ongeveer de uitzondering op overigens ook geen boeiende omgeving om te fietsen.
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbordDe Fransen gingen allemaal netjes met een grote bocht om me heen...
Klopt. Jaren geleden gedaan. Moet ik weer eens opnieuw gaan doen, wel leuk dat parcours.quote:En inderdaad, weinig boeiend die weg of die omgeving, maar ja zo Amsterdam-Parijs klonk wel eens leuk als uitdaging.
Ten eerste veel suvcces ivo!quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.
nou, we zijn zeer benieuwdquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:55 schreef Freddeh het volgende:
Fiets nog even hier laten, want ik kan nog zeker een maand flink km's maken straks
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.quote:
Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
Maar hardlopen is natuurlijk wel echt een kutsport. Maar in geval van weinig tijd wel een optie natuurlijk. En dan in het weekend kilometers maken op de fietsquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
Zorgen dat iemand anders je val breektquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen![]()
Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.
Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ik heb een veldrijfiets om te crossen. Bij mijn club zit een groepje jongens/meisjes met een crosser of ATB en daar ga ik vaak mee trainen en veldtoertochten rijden. Af en toe pak ik een wedstrijdje mee. Verder; Spinning, schaatsen, duurtrainingen en heel soms naar de sportschool.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Weekend is juist het issue. Zit in het weekend met klussen etc straks. Dus fietsen/hardlopen is sowieso alleen maar een optie op het moment dat ik nog in het westen werk, en dan alleen op doordeweekse avonden. Hoop echt dat ik gauw werk heb in het noorden...quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?
Succes Ivo!quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Spullen zijn klaar, tas ligt in de volgwagen. Op naar de start. Ik meld me wel weer op donderdag.
Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daarquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:55 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nog niet opgezegd omdat ik in het noorden nog geen toezeggingen heb. Zit te wachten op een hele boeiende vacature in Amersfoort, met mogelijkheid tot overplaatsing naar Assen, maar die kerel heeft nog niets laten horen. Verder ingeschreven bij een hoop detacheringsbureau's, maar daar krijg je uiteraard ook pas een contract op het moment dat je aan de slag kan voor ze. Zodra ik opzeg eerst nog 2 maanden opzegtermijn, idioot bedrijf houdt 2 maanden aan ipv de gebruikelijke 1.
Als het doorgaat zou ik na werktijd daar moeten gaan fietsen. Nu woon ik in Dordrecht, werk ik in Zoetermeer, en ga ik verhuizen naar Appelscha. Iets met wereldreizenquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gave fiets zo Tommeke!
[..]
Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daar
Zit die jongen nou niet te demotiverenquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo 23e in Nispen, duurt even maar dan heb je ook wat! En nog prijs ook! Ik ben blij vandaag.
@Fred, gewoon je tijd nemen, dit seizoen laten voor wat het is, het heeft geen zin meer om nu moeilijk te gaan doen en straks heb je ook je energie nodig voor klussen.
Dan valt iedereen behalve Oksel en Kaas af hierquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zo'n fiets moet je alleen kopen als je ook echt kan fietsen.
Ik kan dus niet echt fietsen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan valt iedereen behalve Oksel en Kaas af hierMaar die 2 WILLEN er niet op rijden
Di2 komt zo wel heel erg dichtbij voor de gewone consument. Mooi!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Canyon komt trouwens met een Aluminium Ultegra DI2 fiets volgend jaar. Ik gok een eurotje of 1500. Wordt toch wel erg verleidelijk dan.. Zeker omdat ie er ook nog goed uit ziet imo.
Ging niet door m'n projectje hequote:Op zondag 21 augustus 2011 20:20 schreef Pritt het volgende:
Tsja had je naar de meeting moeten komen.
Haha dat zeker! Kan je mooi mee tussen de schaapjes langs de zeedijkquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:50 schreef Freddeh het volgende:
Over een paar maandjes lekker de weg op met Patroon
Dat is zeker verantwoord, want fm schouten doet afmontage campa en ik rijd er ook mee rond.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:53 schreef Patroon het volgende:
Maar is het ethisch verantwoord om een Campa groep op een Koga te zetten? Je ziet die Nederlandse fietsen (in hoevere het nog NL is) alleen met Shimano afgemonteerd.
Het enige criterium is dat je er het geld voor moet over hebben. Snap niet wat mensen kunnen hebben tegen ouwe bierbuiken op een carbonfiets van 10.000 euro. Prachtig!quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:42 schreef Marurk het volgende:
Zo'n fiets moet je alleen kopen als je ook echt kan fietsen.
Die kan je bovenop de Posbank gewoon vullenquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:40 schreef Pritt het volgende:
Trouwens gister dus een rondje bij Arnhem gefietst. Ik ben denk ik 11x de Posbank op gegaan vanaf alle kanten (volgens mij 5 manieren?). Leuk fietsen daar maar was wel benauwend weer. In totaal 80 KM gedraaid, toen was mijn water op.
Serieus? Kutquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Die kan je bovenop de Posbank gewoon vullen
Sowieso kan je dat praktisch altijd wel doen bij een restaurantquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef No-P het volgende:
Bij dat restaurantje zit een speciale wielrennerskraan inderdaad. Wel mooi gebied he, wel erg druk in het weekend.
Mooi dat het mee viel sowieso zonder helmquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijnen helm breken.
Al bij al valt de lichamelijke schade nogal mee...knie, pols, elleboog, schouder, heup en het toppeke van mijnen duim.
Amai ik zweer het...nooit of nooit meer zonder helm.
Oef wat een smak, beterschap! En idd altijd een helm dragen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijnen helm breken.
Al bij al valt de lichamelijke schade nogal mee...knie, pols, elleboog, schouder, heup en het toppeke van mijnen duim.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:09 schreef Pritt het volgende:
Ik begin nu ook steeds vaker naar mensen te schreeuwen die geen helm op hebben: HEEEELM OP!
Gelukkig is het goed afgelopen. Nu wel je helm vervangen hè... Na 1 zo'n valpartij doet hij niet nog een keer zo goed zijn werk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:09 schreef Pritt het volgende:
Ik begin nu ook steeds vaker naar mensen te schreeuwen die geen helm op hebben: HEEEELM OP!
Wat nou?quote:
Alsof ze ineens denken "oh ja, een helm" als 1 of andere mafkees naar ze begint te schreeuwenquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat nou?
Vervolgens gaan die idioten bij mij in mijn wiel proberen te zitten en als er dan een ongeluk gebeurt zit ik met een dooie opgescheept.
Als ik met je fiets en jij gaat naar andere wielrenner schreeuwen "HEELLMM" Dan lach ik mij de ballen uit me koersbroekquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat nou?
Vervolgens gaan die idioten bij mij in mijn wiel proberen te zitten en als er dan een ongeluk gebeurt zit ik met een dooie opgescheept.
Gelukkig viel het mee. De schade aan je fiets ook?quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Ik had een helm op....ik weet alleen dat ik een zwaar hoofdletsel had gehad indien ik hem niet ophad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijn helm breken.
Schade valt gelukkig mee.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gelukkig viel het mee. De schade aan je fiets ook?
Da's wel een plus dat ik weer een nieuwe helm mag uitkiezen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Gelukkig is het goed afgelopen. Nu wel je helm vervangen hè... Na 1 zo'n valpartij doet hij niet nog een keer zo goed zijn werk.
En zonder helm fietsen
Nou inderdaad. Dan had je kunnen zien dat er nog wel 3-4 mensen zijn - die jij nooit noemt Freddehquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:20 schreef Pritt het volgende:
Tsja had je naar de meeting moeten komen.
Nee, ik wist dat je een helm op had, vandaar het eerste deel van mijn bericht waarin ik uitleg dat je nu je helm moet vervangen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[..]
Ik had een helm op....ik weet alleen dat ik een zwaar hoofdletsel had gehad indien ik hem niet ophad.
Het is alleen maar goed dat mensen niet weten hoe hard je daadwerkelijk kunt fietsenquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Dan had je kunnen zien dat er nog wel 3-4 mensen zijn - die jij nooit noemt Freddeh- die harder fietsen dan Oksel en Eentwee, maar nog net niet zo hard als Kaas.
Weet je wel hoe gekwetst ik me elke keer weer voel als ik mn naam niet in je lijstje zie staan?
Die Oksel-verafgoding is gewoon eng
Ja, tegenwoordig fiets ik ook Okselachtige gemiddeldesquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Dan had je kunnen zien dat er nog wel 3-4 mensen zijn - die jij nooit noemt Freddeh- die harder fietsen dan Oksel en Eentwee, maar nog net niet zo hard als Kaas.
Weet je wel hoe gekwetst ik me elke keer weer voel als ik mn naam niet in je lijstje zie staan?
Hey, mag ik me daar even snel van distantieren van dat soort gedrag, ik zeg al maanden dat ie eigenlijk best een dikke reet heeftquote:
Da's inderdaad een groot voordeel, dan kun je lekker linkeballen en toch elk plaatsnaambordje als eerste pakkenquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is alleen maar goed dat mensen niet weten hoe hard je daadwerkelijk kunt fietsen
Je hebt het door hahaquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Da's inderdaad een groot voordeel, dan kun je lekker linkeballen en toch elk plaatsnaambordje als eerste pakken
Sterke dijbenen noemen ze datquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
....., ik zeg al maanden dat ie eigenlijk best een dikke reet heeft.......
Dat is geen probleem. De verschillende types van Shimano zijn prima met elkaar te combineren. Het is zelfs mogelijk om bijvoorbeeld 105 met Ultegra te combineren. Alles mogelijk. Lijkt mij niet echt een reden om die 30 euro extra uit te geven. Ik vermoed dat gewicht het enige verschil is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken om m'n huidige remmen (FSA Gossamer) te vervangen voor een andere (betere) set.
Nu zie ik bij Salden een setje Ultegra 6600 staan voor 49¤. Voor de rest heb ik alleen Ultegra 6700 onderdelen op mijn fiets.
* Is het geen probleem om 6600 samen met 6700 onderdelen te gebruiken?
* De 6700 remmen kosten 80 euro. Is er een goede reden om die 30 ¤ extra uit te geven?
Plaats hieronder het plaatsnaam bord van je eigen stad of dorp.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Da's inderdaad een groot voordeel, dan kun je lekker linkeballen en toch elk plaatsnaambordje als eerste pakken
Je hebt ook de wielomtrek in je computertje aangepast?quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja, tegenwoordig fiets ik ook Okselachtige gemiddeldes
Ik heb geen fietscomputer, maar wel GPSquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je hebt ook de wielomtrek in je computertje aangepast?
quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Plaats hieronder het plaatsnaam bord van je eigen stad of dorp.
Ik begin:
[ afbeelding ]
Dat zijn de premie bordjes dus totaal niet offtopicquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij deze. Wel een beetje erg off-topic trouwens
Mwah, ik sprint er nooit voor. Fiets meestal alleen dus dan ga je sowieso geen moeite doen. En met die studiegenoot van me fiets ik ook wel af en toe maar dan sprinten we ook niet voor bordjes eigenlijkquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zijn de premie bordjes dus totaal niet offtopic
Misschien kunnen we 3 september een rondje fietsen met een groepje?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:13 schreef No-P het volgende:
Ik wil ook een keer een meet fietsen, maar kan nooit.
Alleen Gripper, eentwee en knutdeijsbeer zien fietsen. Schaal mijzelf net onder Gripper denk ik.
In het land der blinden is eenoog koningquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zonder zadel gaat een lange afstand inderdaad best lastigquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:57 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt mij ook wel een keer leuk om mee te fietsen met een groepje... Alhoewel ik waarschijnlijk wel een blok aan het been zou zijn.. Eerst maar eens een nieuw zadel fixen zodat ik de langere afstanden wat beter kan verwerken
Je zit wel heel stevig op zo'n pen hoor..quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zonder zadel gaat een lange afstand inderdaad best lastig
Dat zou heel goed kunnen. Specialized heeft er een goed meetsysteem voor.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je zit wel heel stevig op zo'n pen hoor..
Nee, zonder gekheid.. Heb het gevoel dat mn huidige zadel te smal is en daardoor krijg ik na zo'n 50 km last van wat pijntjes waardoor ik het niet heel veel langer dan 75-80 km volhoudt..
Moet ik wel een zaak weten met zo'n meetsysteem..quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Specialized heeft er een goed meetsysteem voor.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:27 schreef Narcotical het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe meet je de breedte van je zadel op?
Breedste stuk pakken en dan vlak van punt tot punt meten? Dus aan de onderkant langs zeg maar..
Ik groet nooit wielrenners zonder helm. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. EIKELS!quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:09 schreef Pritt het volgende:
Sowieso met een schuifmaat. Maar welke punten belangrijk zijn weet ik niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:50 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Moet ik wel een zaak weten met zo'n meetsysteem...
Overigens om mn vorige vraag even te herhalen:
[..]
Waarom dat?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik groet nooit wielrenners zonder helm. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. EIKELS!
Van een modder-reet-tor had ik een slimmere vraag verwacht.......quote:
En waarom is die vraag geen slimme vraag dan? Nu verwacht ik natuurlijk wel een slim argument, dat begrijp je natuurlijk welquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van een modder-reet-tor had ik een slimmere vraag verwacht.......
Grote kans dat die fietsen van Duits merk gemaakt zijn van omgesmolten tanks uit WO II, die weer gemaakt waren van omgesmolten Nederlandse fietsen.. Dus eigenlijk rij je dan gewoon op een Nederlandse fietsquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef Yankee het volgende:
Ik groet nooit wielrenners op een fiets van een Duits merk. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. LANDVERRADERS!
Goeie tip van die schuifmaatquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sowieso met een schuifmaat. Maar welke punten belangrijk zijn weet ik niet.
Anders reageer je even normaalquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van een modder-reet-tor had ik een slimmere vraag verwacht.......
Met een rolmaat is ook maar niets. Je moet trouwens niet te hard drukken. Dan druk je de vulling in elkaar en dat lijkt me ook niet echt handig.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Goeie tip van die schuifmaat.
Ik dacht er zelf aan om deze afstand te meten..
[ afbeelding ]
Dit inderdaad.. Of jij, ik of wie dan ook het met de keuze van die persoon eens is, is een tweede punt natuurlijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
Als iemand zonodig zonder helm wilt rijden moet hij het toch zelf weten? Ik rij ook niet met handschoenen, en dat zou mij toch wat schade kunnen besparen. Ook rij ik niet met een lange broek of shirt, dus dat is ook niet echt een schaafwondenbeperkende factor.
Ik heb Freddeh laatst al eens gepm't over hoe hij zn zitbotjes gemeten heeft..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een rolmaat is ook maar niets. Je moet trouwens niet te hard drukken. Dan druk je de vulling in elkaar en dat lijkt me ook niet echt handig.
En vraag anders of je een zadel kan testen voordat je 'm koopt. Lange tocht mee maken, dan weet je iig wat beter of hij bij je past.
Freddeh kan je denk ik wel helpen, die heeft ook een tijd naar een zadel gezocht.
Veel en vaag lullen is mijn specialiteit. Net als het niet maken van een beloofde foto. Van het weekend ga ik 'm mooi op de foto zetten Als ik het niet weer vergeetquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dit inderdaad.. Of jij, ik of wie dan ook het met de keuze van die persoon eens is, is een tweede punt natuurlijk.
ps. Sorry als ik veel en vaag lul, maar ik ben een beetje moe
[..]
Ik heb Freddeh laatst al eens gepm't over hoe hij zn zitbotjes gemeten heeft... Ben hem ook erg dankbaar voor de tip erover..
. Ik ga morgen even proberen mn zitbotjes te meten en ga ook morgen even mn FM e-mailen om te informeren om een zadel 2 weken te testen oid.
Had persoonlijk nog niet aan een schuifmaat gedacht. Ik wilde met die rolmaat dan onder het zadel doormeten in principe om een zo recht mogelijke lijn te krijgen, maar een schuifmaat is natuurlijk nog veel makkelijker..
karakterloze eenheidsworsten zijn hetquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:16 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Overigens niks mis mee hoor, die Duitse fietsen
Volgend seizoen kun je mij er uit rijden in Friesland. Om er daarna achter te komen dat je heel het peloton kwijt bent omdat wij afgeslagen zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Was het allang weer vergeten..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel en vaag lullen is mijn specialiteit. Net als het niet maken van een beloofde foto. Van het weekend ga ik 'm mooi op de foto zetten Als ik het niet weer vergeet![]()
Op vakantie zag ik gasten met carbon zadels. Dat is pas zitvlees kweken!quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Was het allang weer vergeten... Ik ga altijd veel praten als ik moe ben, maar vaak vergeet ik hele woorden of typ ik hele andere dingen
.
Morgen even klein onderhoud op de fiets uitvoeren.. Schoonmaken en smeren enzo. Dan hopelijk later in de week even een nieuw zadel binnen te zien krijgen.. Had opzich wel een mooie gezien op featherbikes, maar via een webshop weet je iig zeker dat je het zadel niet kan testen..
linkje
De witte variant lijkt erg op het zadel dat mijn vriendin heeft. Kortom, is dit niet een vrouwen zadel?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Was het allang weer vergeten... Ik ga altijd veel praten als ik moe ben, maar vaak vergeet ik hele woorden of typ ik hele andere dingen
.
Morgen even klein onderhoud op de fiets uitvoeren.. Schoonmaken en smeren enzo. Dan hopelijk later in de week even een nieuw zadel binnen te zien krijgen.. Had opzich wel een mooie gezien op featherbikes, maar via een webshop weet je iig zeker dat je het zadel niet kan testen..
linkje
Dan kan je volgens mij net zo goed een plankje hout nemen, is even hard en goedkoper.. Wel weer zwaarder ook natuurlijk..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op vakantie zag ik gasten met carbon zadels. Dat is pas zitvlees kweken!
Volgens mij niet, maar dacht dat er ook een vrouwenvariant van was.. Maar ik kan het mishebben..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
De witte variant lijkt erg op het zadel dat mijn vriendin heeft. Kortom, is dit niet een vrouwen zadel?
Ik ook misschien! Meetquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef TAmaru het volgende:
Wel grappig, vroeger had ik altijd last van mijn zaakje tijdens het fietsen, maar tijdens die 2000km van deze zomer heb ik nergens last van gehad.
Heb nu volgens de teller dit jaar 2970 km gefietst, daar komt nog een km of 150 bij omdat ik mijn km-teller niet kon vinden. Dus aan het eind van het seizoen moet ik wel zo op 3000 zitten als alles goed gaat.
Doe trouwens ook mee aan de Dam to Dam classic op 18 september
Dat zal het bij jullie thuis een gezellig boeltje zijn met de Stevens er Red Bull van je chick. Noem je haar ook een karakterloze eenheidsworst?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef Yankee het volgende:
Ik groet nooit wielrenners op een fiets van een Duits merk. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. LANDVERRADERS!
Die zwarte is in ieder geval wel anders. Ik weet niet hoe het met het mannenmodel zit maar de witte versie voor vrouwen heeft nogal last van het erg snel verschijnen van slijtageplekken. Hierdoor is dit zadel binnen een mum van tijd niet meer wit maar op sommige plekken zilverkleurig. Misschien iets om rekening mee te houdenquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dacht dat er ook een vrouwenvariant van was.. Maar ik kan het mishebben..
alleen op fok, thuis krijg ik slaagquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zal het bij jullie thuis een gezellig boeltje zijn met de Stevens er Red Bull van je chick. Noem je haar ook een karakterloze eenheidsworst?
Dat zou inderdaad een goed punt zijn om dit zadel niet te nemen.. Ik wil wel een zwart zadel op mn zwarte fiets, geen zilveren..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die zwarte is in ieder geval wel anders. Ik weet niet hoe het met het mannenmodel zit maar de witte versie voor vrouwen heeft nogal last van het erg snel verschijnen van slijtageplekken. Hierdoor is dit zadel binnen een mum van tijd niet meer wit maar op sommige plekken zilverkleurig. Misschien iets om rekening mee te houden
Splinters in je kont. Nee bedankt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan kan je volgens mij net zo goed een plankje hout nemen, is even hard en goedkoper.. Wel weer zwaarder ook natuurlijk..
Ik hou m'n mondjequote:Op maandag 22 augustus 2011 21:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
alleen op fok, thuis krijg ik slaag
Wel even netjes in vorm schuren en aflakken natuurlijk..quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Splinters in je kont. Nee bedankt.
Yippie ik heb een duitserquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef Yankee het volgende:
Ik zoek ook niet per se een zadel dat soigné is, maar aangezien mn hele fiets zwart met rood accenten is ga ik er geen knalgeel zadel op zettenquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap trouwens echt totaal niet waarom alles soignee moet zijn. Ik heb liever het beste zadel, dan een boutzadel maar die wel mooi bij de fiets staat.
Trouwens wel grappig dat ik gister dus bij een koers stond, even naar mijn neefje kijken. Vraagt een jongen op een gegeven moment hoeveelste ik geworden wasSta ik daar met mijn B-twin jasje, broek en bril
Daarintegen vond een vriend/teamgenoot van mijn neefje mijn fiets wel weer tof"Zo, dat is een klassieker!"
Al kan het er ook wel weer mooi uitzien. Even wat anders. Misschien ook persoonsafhankelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik zoek ook niet per se een zadel dat soigné is, maar aangezien mn hele fiets zwart met rood accenten is ga ik er geen knalgeel zadel op zetten. Overigens ben ik het wel met je eens, performance > looks wat betreft zadels.. Je zit er toch 95+% van de tijd op dus niemand die het ziet
Opschepperquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:55 schreef Tommeke het volgende:
Mijn zadel zit vet kut maar is vet soignee en past precies bij m'n fiets. Mensen die voor functionaliteit gaan_
Perineumquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:00 schreef Patroon het volgende:
Ik weet niet wat je budget is qua zadel maar ik ben erg te spreken over mijn Specialized Toupe. Geen slapende zak en mijn zitbotjes krijgen voldoende ondersteuning zodat de penarium ofzo geen druk heeft. Alleen is het tussen de liezen nu iets gevoelig maar dat komt omdat ik nog geen zitvlees heb.
Loi? En wat krijg je terug? Most die de bek holden?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef SuperWeber het volgende:
Ik schreeuw altijd "Figlio di puttana" naar mensen op Italiaanse vouwframes...
Ik ben er vrij zeker van dat je via Rose je zadel mag testen. Futurumshop heeft ook een aantal zadels die je mag uitproberen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef Narcotical het volgende:
[..]
.
linkje
Ja precies. Ik heb het met mijn lange broek ook minder. Terwijl mijn kortebroek een Gore is van 90 euro dus móet kwalitatief goed zijn. Maar heb gisteren 104 en vandaag 70km gefietst dus niet zo gek en is niet heel erg. Klein beetje gevoeligquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben ook wel tevreden over mijn zadel. Al wil het tussen de zak en mijn been in nog wel eens irriteren, maar dat zal door mijn goedkope broek komen.
Sowieso is een goede broek denk ik ook het halve werk.
Geld maak denk ik niet zoveel uit. Je zal vaak ook (flink) voor het merk betalen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja precies. Ik heb het met mijn lange broek ook minder. Terwijl mijn kortebroek een Gore is van 90 euro dus móet kwalitatief goed zijn. Maar heb gisteren 104 en vandaag 70km gefietst dus niet zo gek en is niet heel erg. Klein beetje gevoelig
Nee precies dacht ik al. Mijn volgende kortebroek wordt van Castelli net als mijn langebroek die mij goed bevalt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geld maak denk ik niet zoveel uit. Je zal vaak ook (flink) voor het merk betalen.
Ivo, Ultra_Ivo, had ook dure en goedkope broeken, maar dat maakte niet echt uit volgens hem. Kwa comfort/kwaliteit waren de duurdere niet altijd beter.
Ik zit een beetje in dubio. Of ik ga voor een goede/dure. Of ik probeer nog een ander. Want deze heeft het tot nu toe niet slecht gedaan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee precies dacht ik al. Mijn volgende kortebroek wordt van Castelli net als mijn langebroek die mij goed bevalt.
En straks een kledingpakket van de club met 2 broeken, 2 shirts, langebroek en jasje met lange mouwen voor 150 euro en dat is ook goed spul
quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Loi? En wat krijg je terug? Most die de bek holden?
Goed het bonnetje bewaren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:00 schreef Patroon het volgende:
Ik weet niet wat je budget is qua zadel maar ik ben erg te spreken over mijn Specialized Toupe. Geen slapende zak en mijn zitbotjes krijgen voldoende ondersteuning zodat de penarium ofzo geen druk heeft. Alleen is het tussen de liezen nu iets gevoelig maar dat komt omdat ik nog geen zitvlees heb.
Nog steeds?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:38 schreef jackson het volgende:
Ik heb nog een Prologo-zadel te koop, een Pro Ti Solid
Grijs met Colnago erop en C-lock SYS:
[ afbeelding ]
Deze maar dan grijs.
Alles met colnago is toch overpriced.......quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nog steeds?Ik zei toch dat je er te veel voor vroeg
Heb geen bonnetje. Kreeg hem gratis bij mijn fiets. Had je klachten? Die er op zat (oude versie) was gescheurd maar de 2011 ziet er wel degelijker uit.quote:
Ritchey WCS Pro Biomax die ik heb is dan wel een gunstige optie. Te gek voor woorden wat een verschil zo'n zadel van ¤30 uitmaakt t.o.v. een zadel van ¤80. Maar goed, voor mij werkt hij, wil niet zeggen dat hij voor jou ook werkt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Perineum. Als je daar pijn hebt zit je overigens wel in de penarie..
Wilde er max. 100 euro aan uitgeven, mits het mn probleempjes goed oplost
Wie wil er hier haten op Stevens? Ik heb er net een heerlijke week op gekampeerfietst!quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zal het bij jullie thuis een gezellig boeltje zijn met de Stevens er Red Bull van je chick. Noem je haar ook een karakterloze eenheidsworst?
Dit is een wielrentopic, die kampeerfietsonzin zet je maar in een ander topicquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wie wil er hier haten op Stevens? Ik heb er net een heerlijke week op gekampeerfietst!
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een wielrentopic, die kampeerfietsonzin zet je maar in een ander topic
Meneer heeft ook eens een paar daagjes op de fiets gezeten en hangt hier nu mister big shot uit. Je begrijpt, het loopt me dun door de broekquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jij. Ik. En een stel fietsen van 14 kilo + een stoot bagage . 8 uur lang. Dan spreken we nog wel eens jonge vriend!
Allereerst had ik geen enkele intentie om te schelden, het kwam geeneens in mij op doch schreef slechts op zoals ik het in het engels uitspreek omdat ik de vraag zo intelligent vond.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Anders reageer je even normaalGescheld is nergens voor nodig.
Als iemand zonodig zonder helm wilt rijden moet hij het toch zelf weten? Ik rij ook niet met handschoenen, en dat zou mij toch wat schade kunnen besparen. Ook rij ik niet met een lange broek of shirt, dus dat is ook niet echt een schaafwondenbeperkende factor.
Zolang het niet verplicht is om met een helm op te fietsen mogen mensen toch zelf de keuze maken of ze er 1 opzetten of niet?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Allereerst had ik geen enkele intentie om te schelden, het kwam geeneens in mij op doch schreef slechts op zoals ik het in het engels uitspreek omdat ik de vraag zo intelligent vond.
En of iemand zelf moet weten of hij of zij zonder helm rijdt? Nee vind ik eigenlijk tegenwoordig niet meer. Waarom zou je als wielertoerist (zo bestempel ik het volk hier, mezelf incluis, maar even) geen helm opzetten. Die scooters met een blauw kenteken waarvoor je geen helm HOEFT op te zetten, mogen ook maar max 25 km p/u en als wielertoerist rijdt je altijd een stuk harder dus waarom geen helm? Profs wilden er eerst (bergop) ook niet aan, en nu hoor je toch niemand daar meer over klagen. Ik heb sinds 2003 geen enkele rit op mountainbike of racefiets zonder helm gereden.
En wat betreft die lange broek en shirt die je aanhaalt, die helpen nagenoeg niet om schaafwonden te voorkomen. Ten aanzien van die handschoenen..... vind ik je gewoon dom.
Talk to the hand sister, cause the face ain't listening.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Meneer heeft ook eens een paar daagjes op de fiets gezeten en hangt hier nu mister big shot uit. Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
Hahahaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Meneer heeft ook eens een paar daagjes op de fiets gezeten en hangt hier nu mister big shot uit. Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
Speciaal voor jou...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
Dank je, erg vriendelijk van jequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Speciaal voor jou...
[ afbeelding ]
Maar jij bent dan ook al bijna bejaard, we weten allemaal dat jij je racer hebt ingeruild voor die boodschappenfiets omdat je oude ruggetje het niet meer aankon.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik houd mijn testosteron in bedwang, in tegenstelling tot sommigen
zeker weten , ik rij tegenwoordig niet veel maar alle dagen dat ik alleen fiest doe ik dat ook zonder helm.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zolang het niet verplicht is om met een helm op te fietsen mogen mensen toch zelf de keuze maken of ze er 1 opzetten of niet?
Ik ben er ook niet actief meer achteraan gegaan eigenlijk. Dat ik er teveel voor vroeg was niet meer aan de orde gezien ik "bieden" had staan op marktplaats. Ik hoef er ook niet direct vanaf en voor 30 euro kan ik hem net zo goed in de kast leggen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nog steeds?Ik zei toch dat je er te veel voor vroeg
En zo is het....quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Alles met colnago is toch overpriced.......
Absoluut! Vervelend hè, om met de waarheid geconfronteerd te wordenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef jackson het volgende:
[..]
[..]
En zo is het..... Jij hebt er wel echt heel veel verstand van. Top.
Net of je alle trainingen vollebak moet. Ik word ook regelmatig ingehaald door een toerder op een stalen frame die altijd de grote molen rond draait. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet bij kan houden. Ik word er niet anders van en doe mijn geplande training voort.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef dop het volgende:
[..]
zeker weten , ik rij tegenwoordig niet veel maar alle dagen dat ik alleen fiest doe ik dat ook zonder helm.
eigen keuze en verantwooriding.
en voor de mooie mannen met dure mooie fietsen , je zal er maar worden afgefietst door een oudeman op een stalen fiets , laat de benen spreken!
Valt mee: Ik rij Volkswagen in plaats van Skoda en gebruik Apple/Mac OSX in plaats van Acer/Windows. Zo kan ik de lijst nog wel wat langer maken... Met fietsen heb ik dus Colnago in plaats van minder overpriced rotzooi. Voelt niet vervelend maar uitstekend.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Absoluut! Vervelend hè, om met de waarheid geconfronteerd te worden
Overpriced wil niet zeggen dat het goed is. Heb genoeg bagger van Colnago gezienquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:21 schreef jackson het volgende:
[..]
Valt mee: Ik rij Volkswagen in plaats van Skoda en gebruik Apple/Mac OSX in plaats van Acer/Windows. Zo kan ik de lijst nog wel wat langer maken... Met fietsen heb ik dus Colnago in plaats van minder overpriced rotzooi. Voelt niet vervelend maar uitstekend.
Joh, ik rij een Extreme Power frame en een voorvork van Colnago, het zal me een rotzorg zijn. Het is het beste frame waar ik ooit op gezeten heb en het enige wat aan mijn fiets zit waar Colnago op staat samen met mijn voorvork. Ik vind de rij-eigenschappen ronduit top tot dusver en zag dit weekend nog honderden fietsen maar wilde met niemand ruilen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Overpriced wil niet zeggen dat het goed is. Heb genoeg bagger van Colnago gezien
Ik had mijn post al staan maar het komt hier wel op neer jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:26 schreef Yankee het volgende:
Some answers to just about any bike forum post I’ve ever read
quote:No bike does everything perfectly. In fact, no bike does anything until someone gets on it to ride.
ik bedoel meer te zeggen dat het uit eindelijk niet de fiets is maar de man die de vaart maakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Net of je alle trainingen vollebak moet. Ik word ook regelmatig ingehaald door een toerder op een stalen frame die altijd de grote molen rond draait. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet bij kan houden. Ik word er niet anders van en doe mijn geplande training voort.
Ach, dat gelul over materiaal en 'soigné zijn' hoort gewoon bij de wielercultuur.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:21 schreef dop het volgende:
[..]
ik bedoel meer te zeggen dat het uit eindelijk niet de fiets is maar de man die de vaart maakt.
ik gun iedereen een fiets naar zijn wens en uiterlijk.
maar pas op op wie of wat je afgeeft
Ik post hier sowieso niet als mod. Tenminste, niet zolang men netjes blijft. En zelfs al schelden ze tegen elkaar zal ik niet snel wat beginnen omdat dit mijn subforum niet is. Dus zie mij maar als een user die ergens anders wat modwerk doet. En niet als een mod die meepost. Als ik iets dom posts mag je best zeggen dat ik wat doms post, maar niet dat ik een domme mod ben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Allereerst had ik geen enkele intentie om te schelden, het kwam geeneens in mij op doch schreef slechts op zoals ik het in het engels uitspreek omdat ik de vraag zo intelligent vond.
Misschien moet het inderdaad een paar keer goed fout gaan voordat er een regel komt. Maar waar trekt men de grens? Op een stadsfiets kan je brug af ook de 25+ wel aantikken. Voor de wind ook.quote:En of iemand zelf moet weten of hij of zij zonder helm rijdt? Nee vind ik eigenlijk tegenwoordig niet meer. Waarom zou je als wielertoerist (zo bestempel ik het volk hier, mezelf incluis, maar even) geen helm opzetten. Die scooters met een blauw kenteken waarvoor je geen helm HOEFT op te zetten, mogen ook maar max 25 km p/u en als wielertoerist rijdt je altijd een stuk harder dus waarom geen helm? Profs wilden er eerst (bergop) ook niet aan, en nu hoor je toch niemand daar meer over klagen. Ik heb sinds 2003 geen enkele rit op mountainbike of racefiets zonder helm gereden.
Dus omdat ik geen handschoenen draag (waarom zouden die trouwens wel schade voorkomen en lange kleren nietquote:En wat betreft die lange broek en shirt die je aanhaalt, die helpen nagenoeg niet om schaafwonden te voorkomen. Ten aanzien van die handschoenen..... vind ik je gewoon dom.
Waarom draag je als je alleen fiets een helm? En in een groep niet?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef dop het volgende:
[..]
zeker weten , ik rij tegenwoordig niet veel maar alle dagen dat ik alleen fiest doe ik dat ook zonder helm.
eigen keuze en verantwooriding.
en voor de mooie mannen met dure mooie fietsen , je zal er maar worden afgefietst door een oudeman op een stalen fiets , laat de benen spreken!
Same. Of als ik een groepje renners zie opdoemen. Dan zal ik er langs gaan. Daarna hard door blijven trappen en hopen dat ik niet kapot gaquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:24 schreef Pritt het volgende:
Niemand die mij langs mag fietsen ongeacht welke training ik aan het doen ben, dan gaan mijn principes overboord en moet ik er achteraan. Even laten zien we de baas is.
Want het is belangrijk want andere onbekenden van je denken?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
...
Same. Of als ik een groepje renners zie opdoemen. Dan zal ik er langs gaan. Daarna hard door blijven trappen en hopen dat ik niet kapot ga
Nee, ik vind het leuk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:21 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Want het is belangrijk want andere onbekenden van je denken?
Heeft er trouwens iemand ervaring met cycle-basar.de?
in een groep wel (veel meer afhankelijk van een ander hogere snelheden meer risico)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom draag je als je alleen fiets een helm? En in een groep niet?
Maak dan een goeie vergelijking...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef dop het volgende:
[..]
de discussie wel of geen helm kan lang duren , in een auto zou met hel ook veiliger zijn maar dat doet niemand
Met condoom neuken zou ook veiliger zijn, maar dat doet ook niet iedereen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maak dan een goeie vergelijking...
heb ik ook altijd last van , woonde vroeger bij de van brienenoordbrug, deed daar vaak interval training.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:24 schreef Pritt het volgende:
Niemand die mij langs mag fietsen ongeacht welke training ik aan het doen ben, dan gaan mijn principes overboord en moet ik er achteraan. Even laten zien we de baas is.
dat is een prima vergelijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maak dan een goeie vergelijking...
geheel mee eens, en natuurlijk is deze discussie wel goed om er over blijven denken waar voor jou de grens ligt en wat het risico nu eigenlijk is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Wat het punt een beetje is, als we gaan doen wat goed voor ons is en wat geen gevaar oplevert zitten we allemaal met een leren pak+motorhelm op een hometrainer.
Er is nou eenmaal risico bij fietsen. De 1 perkt het in, de ander niet. Moeten ze lekker zelf weten.
Zo is dat! Ik werd laatst op weg van het werk naar huis ingehaald door zo'n kutbrommertje. Ik heb eerst een paar kilometer in zijn wiel gehangen, terwijl hij om de 100 meter een beetje zenuwachtig achterom keek. Bij het eerste stoplicht haalde ik hem in, daarna kwam hij er niet meer langs.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:24 schreef Pritt het volgende:
Racefiets? Dan zou ik het sowieso doen. Gewone fiets niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:07 schreef cafca het volgende:
Was overigens wel het moment waarop ik begon te twijfelen of ik op mijn woon-werkfiets niet ook een helm moet gaan dragen....
sowieso zit je op een gewone fiets al stabieler en je hebt nog eens dikkere banden met minder druk die oneffenheden beter opvangen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Racefiets? Dan zou ik het sowieso doen. Gewone fiets niet.
Waarom na dit weekend?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:20 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
sowieso zit je op een gewone fiets al stabieler en je hebt nog eens dikkere banden met minder druk die oneffenheden beter opvangen.
Na dit weekend rij ik geen meter meer op de racefiets zonder helm (gebeurde toch maar zelden)
Gewone fiets. Maar wanneer ga je een helm dragen? Misschien is het als je boven de 30 rijdt toch wel verstandig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Racefiets? Dan zou ik het sowieso doen. Gewone fiets niet.
Je kan met 50 per uur tegen de grond smakken en helemaal niks hebben.. Je kan ook van de stoeprand vallen en je nek breken..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Gewone fiets. Maar wanneer ga je een helm dragen? Misschien is het als je boven de 30 rijdt toch wel verstandig.
Op de racefiets draag ik sowieso een helm, ik heb hem 1 keer nodig gehad, toen was ik heel blij dat ik hem ophad
Doe je dat op een gewone fiets? Waarom ga je dan niet op je racefiets heen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Gewone fiets. Maar wanneer ga je een helm dragen? Misschien is het als je boven de 30 rijdt toch wel verstandig.
Op de racefiets draag ik sowieso een helm, ik heb hem 1 keer nodig gehad, toen was ik heel blij dat ik hem ophad
Voor 10 km is een gewone fiets soms makkelijker. Zeker als het regenachtig is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe je dat op een gewone fiets? Waarom ga je dan niet op je racefiets heen?
Ik reed 13 km naar mijn werk, vond ik op de racefiets lekkerder. En hoezo als het regenachtig is? Regenpak aan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Voor 10 km is een gewone fiets soms makkelijker. Zeker als het regenachtig is.
En het ziet er tof uit. Ik vind iig mensen zonder helm er altijd maar raar uitzien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:40 schreef Patroon het volgende:
Ik fietste laatst 15km 50km/h achter een brommer aan. Dit was niet gepland dus was ik blij dat ik een helm op had.
Mijn helm weegt 199 gram en voel ik dus ook niet. Qua koeling schijnt een goede helm ook beter te werken dan geen helm. Stond in Fiets. Voor mij dus geen redenen om geen helm te dragen.
Zo zie je maar weer, een lichte helm met veel luchtgaten zorgt ervoor dat je makkelijker je helm op doet.
omdat ik dit weekend geweldig hard tegen het beton gesmakt ben...en m'n helm z'n waarde eens echt heeft getoond.quote:
Duidelijk. Ik dacht dat je het over het volgende weekend had.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:37 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
omdat ik dit weekend geweldig hard tegen het beton gesmakt ben...en m'n helm z'n waarde eens echt heeft getoond.
Tja, ik vind het eigenlijk net teveel moeite voor zo'n klein stukje, helemaal omkleden enzo. En ik ben inderdaad een mooiweerracefietserquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik reed 13 km naar mijn werk, vond ik op de racefiets lekkerder. En hoezo als het regenachtig is? Regenpak aan?
Ik trok 's ochtends meteen mijn fietsoutfit aan en trok op mijn werk mijn spul uit en ging aan 't werk. Ging best lekker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik vind het eigenlijk net teveel moeite voor zo'n klein stukje, helemaal omkleden enzo. En ik ben inderdaad een mooiweerracefietser
Ik kan douchen op het werk, helaas begin ik alle dagen om 5 uur en moet ik anderhalf uur fietsen...da's weer net teveel van het goede.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik trok 's ochtends meteen mijn fietsoutfit aan en trok op mijn werk mijn spul uit en ging aan 't werk. Ging best lekker.
Wel het laatste kilometertje even rustig uitfietsen omdat ik anders met zo'n zweetkop achter mijn bureau zat.
Oei, das vervelend.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:57 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik kan douchen op het werk, helaas begin ik alle dagen om 5 uur en moet ik anderhalf uur fietsen...da's weer net teveel van het goede.
Die gaat anders niet kapot als je valt.quote:
Hij rijd iig altijd met helm. Jij fiets zeker met zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon:
Post eens een pic van die helm, kunnen we waarschijnlijk lachen. Volgens mij is er geen fatsoenlijke helm te koop die minder dan 222 gram weegt.
Ja, hoe laat gaat het neuken eigenlijk beginnen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met condoom neuken zou ook veiliger zijn, maar dat doet ook niet iedereen.
FOK!kers neuken toch niet?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:09 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, hoe laat gaat het neuken eigenlijk beginnen?
Ik heb de Specialized S Works helm. In de helm staat 199g maar mijn weegschaal zegt 221g. Je hebt dus niet gelijk :p Zal morgen ff het bewijs posten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon:
Post eens een pic van die helm, kunnen we waarschijnlijk lachen. Volgens mij is er geen fatsoenlijke helm te koop die minder dan 222 gram weegt.
Het voordeel van de helmdiscussie is dat het gevaar vooral bij jezelf ligt, eigenlijk net als met een autogordel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:01 schreef dop het volgende:
[..]
geheel mee eens, en natuurlijk is deze discussie wel goed om er over blijven denken waar voor jou de grens ligt en wat het risico nu eigenlijk is.
Giro Aeon weegt 189 gram, en is zeker geen 'lachwekkende' helmquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon:
Het voordeel van de helmdiscussie is dat het gevaar vooral bij jezelf ligt, eigenlijk net als met een autogordel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:01 schreef dop het volgende:
[..]
geheel mee eens, en natuurlijk is deze discussie wel goed om er over blijven denken waar voor jou de grens ligt en wat het risico nu eigenlijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |