abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100918577

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 23 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
Leeftijd: 21
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km

nodisch18
Leeftijd: 30
Regio: Eindhoven
Fiets: Canondale Caad 9
Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km)

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100919389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je er nog nooit geweest bent is deze wel leuk:

http://www.bikemap.net/route/418412

30 kilometer die vrij makkelijk te onthouden zijn als je van tevoren even de kaart bestudeerd. Heb je alle toffe klimmen van de Posbank gehad.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:

@Pritt: ik ga dus za. 180km doen dus ik denk niet dat ik zondag dan nog heel ver/hard kan/ga fietsen. Was van plan om gewoon in de buurt een rondje met m'n broer te rijden. Als de plannen veranderen hoor je het wel. In Arnhem zelf zijn ook leuke klimmetjes, wat is je startpunt en hoe ver wil je fietsen? Dan knutsel ik wel ff wat. :)
@ Knut: Thanks! Ziet er goed uit en ligt idd lekker dicht bij mijn beginpunt.

@eentwee: Ik begin hier, dat is het huis van mijn broer:

http://maps.google.nl/map(...)um=3&ved=0CDUQ8gEwAg

Misschien een idee om dat rondje van knut te doen en nog wat leuks erbij? Hoeft niet al te lang want het is zijn verjaardag en moet niet de hele dag weg zijn, misschien km of 80.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_100919964
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
pi_100920045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 19-08-2011 00:21:01 ]
pi_100920250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height?
Dan heb je m'n BOb Jackson nog nooit gezien.
pi_100920528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Reddingsdeken, greppel (ik neem aan dat je die daar zoekt), bord pasta en een flesje AA. Wat heb je nog meer nodig :?
Stempelkaart
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 05:47:12 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100926487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Stempelkaart
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_100927098
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
pi_100927173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
Kan wel kloppen want frame is qua hoogte eigenlijk te kort maar qua lengte goed. Móet wel zeggen dat het een slooping frame is.
pi_100927213
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels ;)
pi_100927717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 05:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Nee, een boekje.
pi_100929596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef eentwee het volgende:
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels ;)
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.

Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 19-08-2011 10:43:07 ]
pi_100932265
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Haters gonna hate.
pi_100932889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Klopt, ontzettend mooi! Ook een super stijf frame. Het bracket is extreem dik waardoor de kracht overbreng op de ketting optimaal is.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57:16 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100933077
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden })
.
pi_100933291
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee ;), zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
pi_100933406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:07:13 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100933452
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:06 schreef Pritt het volgende:

[..]

Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
_O-
.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:12:40 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100933639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.

Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?

[ afbeelding ]
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja! :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee ;), zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
pi_100934493
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk ;)
pi_100934545
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja! :P

[..]

Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
Met paint kan je anders precies een rechtelijn maken en dan bedoel ik niet met de kwast :p
pi_100934592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Haha klopt. Maar de kimera is wel een erg fijn stijf frame.
pi_100934738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:39 schreef cafca het volgende:
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk ;)
Bestaat pas een jaar of 120 ;).
pi_100934897
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Bestaat pas een jaar of 120 ;).
Wel een mooie tocht, succes! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100937929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:51 schreef cafca het volgende:

[..]

Wel een mooie tocht, succes! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha die spoiler :D
pi_100937942
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.

En sorry kon het niet laten :@

Haters gonna hate.
pi_100938630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.

[ afbeelding ]
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis? :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_100938922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:

[ afbeelding ]

En sorry kon het niet laten :@

[ afbeelding ]
Ik hou persoonlijk niet zo van die aerodynamische frames zoals hierboven of Kuota maar hou meer van het klassieke met oversized, teveel slooping vind ik ook niet mooi. Aero frames vind ik trouwens wel mooi voor een TT fiets.
pi_100939506
Ik hou er wel van :P
Haters gonna hate.
pi_100939630
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?

Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
pi_100939863
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?

Meerdere redenen mag ook?

Bescherming
Zorgen voor betere doorbloeding
Betere grip
pi_100939975
Ik draag ze zelf niet, alleen in de winter volle neopreen handschoenen tegen de kou.

Ik heb ze niet nodig voor grip, maar hoorde van een renner dat hij ze aantrekt om zijn knokkels te beschermen bij een val.
Zelf nog nooit gevallen, maar dat zou voor mij ook een reden kunnen zijn om een paar aan te schaffen.
pi_100940113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:01 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hou er wel van :P
Ja, dan heb je het over die tweede foto, of niet? ;)
pi_100941777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis? :')
Ik dacht precies hetzelfde. _O-
pi_100942878
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100942894
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:

Ik heb van die handschoentjes met wat gel-vlakken erin genaaid. Vandaag toevallig vergeten en dan merk je dat dat toch wel effect heeft. Stuk minder comfortabel.

Mooie tocht over de heuvelrug gemaakt. O.a. de Kaapse bossen, Amerongse Berg, Koerheuvel en Grebbeberg gedaan. Daarna nog even in Veenendaal bij de koers gaan kijken. Hele dag wel allerlei motoren en auto's zijn rijden maar de profs heb ik net gemist geloof ik.
pi_100943067
quote:
De "stranden" van Bergen in Zee zou je zo kunnen aanleggen dat deze extra aantrekkelijk zijn voor surfers. De golven komen dan vanuit diep water heel snel omhoog wat de kwaliteit van de golf ten goede komt. Uniek natuurlijk: 's ochtends even surfen en dan 's middags de berg op en Snowboarden ^O^
pi_100943446
handschoentjes draag ik helemaal niet. Tot nu toe mis ik ze ook niet geloof ik, al kan het een eye-opener zijn wanneer ik ze wel eens draag. Ik ben 1x gevallen waardoor ik een kleine blauwe plek op mijn handpalm had. Was wel paar dagen erg irritant met het vasthouden van het stuur. Weet niet of handschoentjes het voorkomen had

Ik word wel een beetje moe van dat nieuws over die berg trouwens. Iedereen verzint nu als een malle allemaal voordelen wat een berg kan hebben. Een simpele reden om naar het buitenland te gaan is naast de bergen ook het weer. In Nederland kan je nog zoveel met sneeuwkanonnen kloten, 1 regenbui en je kan alsnog niet fatsoenlijk trainen.

Andere optie is natuurlijk een overdekte berg van 2km hoog te maken :+
pi_100944113
Hoe hoger de berg hoe groter de voordelen. Maak hem 3000 m. 8)7
pi_100944254
Ik lees wat over compact sturen. Wat is het verschil met normale sturen en wat is het voordeel/nadeel?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:25:27 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_100944509
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_100944607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
google, dat is toch voor mensen die niet durven te vragen? :*

SPOILER
pi_100944879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Gast laat me hier lekker vragen stellen >:) :')
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:07:05 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gast laat me hier lekker vragen stellen >:) :')
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen :')

Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.

Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:16:31 #45
545 dop
:copyright: dop
pi_100946349
nooit handschoenen , maar ben in het geheel erg makkelijk ook nooit een fietsbroek.
handschoenen vind ik ook echt niet prettig, zitten me in de weg.
een fietsbroek heb ik gewoon niet nodig heb nooit zadel probleempjes ook niet bij lange afstanden.

luiers zijn voor kleine kindertjes :p

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 19-08-2011 18:24:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:24:14 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946597
Ik vind een fietsbroek alleen al relaxt omdat hij niet flubbert om je benen tijdens het fietsen.
pi_100946868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?

Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.

Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:34:08 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?

Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.

Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
Ride for the roses in Aalsmeer.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:06:31 #49
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_100948156
Ride for the Roses.....

Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_100948866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
Ride for the Roses.....

Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
Goede woordgrap ^O^
pi_100951067
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
pi_100951156
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed te winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
^O^ Ik wil volgend jaar ook weer een licentie aanschaffen!

Hoe ik vroeger de winter doorkwam:
Van oktober tot december raakte ik geen racefiets aan. Dit om ook weer motivatie op te bouwen. Ik deed krachttraining in de sportschool (leg extension, leg press, squats, lunges etc). Ook het bovenlichaam en romp trainde ik in de sportschool. 1x per week spinning en in het weekend zat ik op de mountainbike in het bos, het is daar een stuk warmer door de bescherming van de bomen. Zodra het 1 januari was geweest pakte ik weer zoveel mogelijk de fiets. Doordat het vroeg donker is moest ik de meeste km's in het weekend maken. Het is belangrijk om in het voorjaar veel uren achter elkaar op de fiets te zitten. Daar leg je de basis voor de rest van het seizoen.
pi_100951882
Ik ga eind deze maand weer afbouwen, eerst nog op huwelijksreis, dat worden de rust weken en dan ga ik weer beginnen met wintertraining: sportschool, mtb, schaatsen.
Haters gonna hate.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:26:41 #54
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100953393
Zo...terug van vier dagen in de Ardennen en Luxemburg fietsen en kamperen. Lekker zonnetje de meeste tijd, en ze mogen dan maar een paar 100 meter hoog komen, op m'n fiets van 14 kilo met tent en dergelijke...hakt dat er best in.
Maandag met dr trein naar Maastricht gegaan, en gefietst tot vlak boven Spa, toen verder afgedaald vaar Troisvierges in Luxemburg, en daarna daar rondgetrokken, geslapen in Esch sur Sure en gisteren in Mersch. Vandaag met de stoptrein van Luxembrug stad naar Luik, en dan de boemel naar Maastricht, en de sneltrein naar utrecht, overstappen naar Hilversum...je bent gewoon een dag bezig met een best wel kleine afstand, best belachelijk!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100953510
Je hebt wel mooi weer gehad dan en het klinkt als gezellig dan is het toch goed? Reizen moet je meestal als je ergens heen moet, het vliegtuig is ook zoiets als je alles erbij optelt dan is het toch een dag die je kwijt bent.
Haters gonna hate.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:50:30 #56
153506 Captain_Fabulous
pi_100954278
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Gedoe gisteren, ik wilde de camping zo dicht mogelijk bij de stad hebben, dus ik volg het bordje...heuvel op, heuvel op...weer een bordje, fletse verf, bladerde een beetje, dat je gaat denken, bestaat het nog wel? En dus...een oud veld met een paar stacaravans, geen cantine of winkeltje...ja doei! Dus best wel pissed off weer de heuvel af geraced, 10 kilometer terug rijden, en gelukkig een mooie camping gevonden, waar ik de laatste dag kon vieren met een biefstuk en frites en een flink ijsje toe. Calorieen zijn geen issue als je dit soort dingen doet!
Sterker nog, als je van 9 tot 5 (of 6, of 7) sleurt met je zware fiets is het een probleem om voldoende calorieen binnen te eten, zonder dat je maag helemaal over de rooie gaat, en je toch geen hongerklop krijgt!
Op een dag gaat er tijdens het rijden als snel 2 pain chocolate, 2 puddingachtige broodjes, een Twix, een Snelle Jelle, wat sesamzaadkoekjes, een pistolet zonder beleg, een halve liter cola, een fles sportdrank en drie liter water door tijdens het rijden...tosti en koffie bij de lunch niet meegerekend. En dan nog 's avonds een piza, of een lasagne ofzo. Ontbijt was vaak wat geimproviseerd, maar een paar witte puntjes, een kitkat en chocola ofzo, gaat er dan zeker ook in.
En dan nog, had ik af en toe best honger!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:21:47 #57
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_100955543
quote:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Ik houd 2 a 3 weken rust, probeer dan geen fiets aan te raken en dan ga ik een beetje mountainbiken. Rustig fietsen, beetje genieten. Wordt ook te koud om lange duurtrainingen te doen hoewel vanaf januari begin ik weer lange tochten te rijden van 2 a 3 uur. In februari begin ik met de Midden Nederland Voorjaarscompetitie. Is volgens mij 9 weken een koers van 1 uur en nog wat minuten. Krijg je weer wat wedstrijdsnelheid. Dan is het gewoon weer opbouwen zodat je in mei keihard kunt knallen.
Ow en in begin januari rijd ik de Egmond Pier Egmond mtb race. Goed begin van het seizoen.

@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.

Vandaag 14e geworden in Veenendaal. Zat te ver naar achteren in de sprint en echt veel harder kon ik niet (59,8km/u toch nog.) Wel 2e in het 3 ronden klassement dus niet met lege handen naar huis. Nu rusten en dan mag ik zondag in Baarn tekeer gaan. Ga voor een top 10 notering. Moet gewoon lukken.
Superhero to the rescue!
pi_100962627
@Superher0: Dan heb je het beter gedaan dan ik: ik kon na een paar rondjes helaas aftaaien vanwege een lekke band. :'( En het was ook nog eens 100 km rijden met de auto om überhaupt in Veenendaal te komen...
pi_100962695
@Pritt: Als wedstrijdrenner kom ik het beste de winter door door te gaan spinnen, 2 lessen per week met de club. Aanvullend (of als alternatief) kun je natuurlijk ook tacxen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:40:30 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_100965071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef Superher0 het volgende:
@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.
Waarschijnlijk wel, al is het land gewoon te klein om veel achteraf weggetjes te hebben :7 Scheelt natuurlijk of je op een racefiets zit, of een vakantiefiets van 14 kilo en een tent, slaapzak, kleren etc etc
Volgens jaar ga ik als het weer meezit maar eens Denemarken verkennen, is wat platter. Hoe je ook wend of keert, een klimgeit zal ik niet snel worden O+
pi_100965107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Je moet inderdaad wel de grotere N-wegen mijden, waar je 90 of 110 mag en soms een inhaalbaan hebt. Daarbuiten vond ik het juist veilig, nauwelijks verkeer! Echt een klein fietsparadijsje.

@Pritt: is crossen niks voor je? Heb het nu een winter gedaan, fiets als een drol met een techniek van niks maar het maakt de winter makkelijker/draaglijker/leuker!

Ondertussen stop ik me lekker vol voor 180km..;)
pi_100966877
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
pi_100966976
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:06 schreef Pritt het volgende:
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
Lol ofcourse.
pi_100967119
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren. :')
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:20:43 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100967151
_O-
.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:27:55 #66
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100967293
:D

Geen toertocht voor mij. Wel stukje fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_100967408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren. :')
Haha sorry :p
pi_100971542
:W uit Parijs. Straks naar de registratie & fietsencontrole. Vanochend uitgeslapen, boodschappen gedaan (vooral spul voor de assistentiewagen in Loudéac) en tassen gecontroleerd.
pi_100972209
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:11:31 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100974072
Zo, even 65 km gedaan. En een runkeeperaccountje gemaakt zodat ik het een beetje bij kan houden. Kom er nu pas achter dat ik al die tijd gewoon mijn routes handmatig in had kunnen voeren ;(
pi_100977454
Vanmiddag lus 2 van de AGR gereden. Ging aardig lekker.
Nog een weekje rustig wat fietsen en dat zaterdag Diekirch knallen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:12:06 #72
545 dop
pi_100978467
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef JohnDDD het volgende:
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.
Parijs en omgeving is daar zo ongeveer de uitzondering op overigens ook geen boeiende omgeving om te fietsen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_100979212
vandaag een tocht van 140 km gemaakt door de Haspengouw (met een vleugje Voerstreek/Zuid Limburg). de veldwegen in België lagen er nog erg slecht bij na de regen van afgelopen donderdag. nog nooit zo'n vieze smerige fiets gehad.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:07:16 #74
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100979845
Hebben jullie nog tips voor iemand zoals ik die graag nog een keer in zuid limburg wil gaan spelen? :). Denk ook vooral aan het meenemen van bagage en spullen.. Gewoon voor een dagje, kleine 50-100 km even wegtrappen in de heuvels
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:17:41 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100980151
WTF, ik ben gewoon verbrand. Wielerbroek is een stuk korter dan mijn normale korte broeken die ik op vakantie aanhad. Maar evengoed, ik heb er al 2k opzitten dit jaar. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat ik nog verbrand :')
pi_100980765
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, even 65 km gedaan. En een runkeeperaccountje gemaakt zodat ik het een beetje bij kan houden. Kom er nu pas achter dat ik al die tijd gewoon mijn routes handmatig in had kunnen voeren ;(
Ik doe dat altijd met afstandmeten :9
pi_100981266
Op elke android telefoon staat google track's. Programma aanzetten en als je stopt weer uitzetten. Kun je zo importeren naar google maps en alle andere gegevens staan er ook in.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:58:25 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100981386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:54 schreef Remzz het volgende:
Op elke android telefoon staat google track's. Programma aanzetten en als je stopt weer uitzetten. Kun je zo importeren naar google maps en alle andere gegevens staan er ook in.
Ik heb geen android telefoon, of een iphone. Ik heb een oude nokia.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:37 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Ik doe dat altijd met afstandmeten :9
Wat? Handmatig? Ik ook. Maar nu kan ik het in runkeeper zetten en opscheppen.
En als ik met vrienden rij die wel een smartphone hebben kan ik de route overzetten naar mijn account.
Sowieso is het wel grappig om je snelheden (gem etc) te zien. Maar dan moet je wel een smartphone hebben.
pi_100981530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
WTF, ik ben gewoon verbrand. Wielerbroek is een stuk korter dan mijn normale korte broeken die ik op vakantie aanhad. Maar evengoed, ik heb er al 2k opzitten dit jaar. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat ik nog verbrand :')
Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smeren :{ Mijn armen en benen boven de knie waren aardig gekleurd maar zijn toch verbrand. En ik ben gestoken door een wesp o.i.d. op m'n voorhoofd op de Zevenheuvelenweg :') Ik voelde iets kriebelen en toen ik met mijn hand naar m'n hoofd ging stak het kreng. Gelukkig niet heel dicht bij de ogen en geen rare allergische reacties of dikke zwellingen. Fietstocht ging wel aardig, uiteindelijk 184km.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:04:58 #80
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100981584
Bordjes met ww?
Sei wachsam,
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:05:25 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100981598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:03 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smeren :{ Mijn armen en benen boven de knie waren aardig gekleurd maar zijn toch verbrand. En ik ben gestoken door een wesp o.i.d. op m'n voorhoofd op de Zevenheuvelenweg :') Ik voelde iets kriebelen en toen ik met mijn hand naar m'n hoofd ging stak het kreng. Gelukkig niet heel dicht bij de ogen en geen rare allergische reacties of dikke zwellingen. Fietstocht ging wel aardig, uiteindelijk 184km.
Beste afstand!

Blijkbaar was het zonnetje toch feller dan ikd acht. Morgen ga ik trouwens kijken bij een koers in heerugowaard. Daar gaat mijn neefje koersen.
Gaan er nog meer van hier heen?
pi_100981647
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:12 schreef dop het volgende:

[..]

mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.
Parijs en omgeving is daar zo ongeveer de uitzondering op overigens ook geen boeiende omgeving om te fietsen.
Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbord ;) De Fransen gingen allemaal netjes met een grote bocht om me heen...

De N-wegen heb ik ook wel gehad, leken mij op zich niet erger dan de D-wegen? Het kan ook zijn dat sommige wegen zowel N als D zijn, die D weg naar Parijs is geloof ik onderdeel van de route national ofzo. Drukke weg.

En inderdaad, weinig boeiend die weg of die omgeving, maar ja zo Amsterdam-Parijs klonk wel eens leuk als uitdaging.
pi_100983965
Heulemaal naar Sint Gilles Waas gereden kom ik in ronde 1 bij een valpartij, toen gingen de dames uiteraard rijden want al premiespurt en konden ik en nog een paar dames niet meer bij de groep komen, bah!
Haters gonna hate.
pi_100994001
Hard nagedacht over m'n fietsopties. Op dit moment is het even lastig omdat ik gewoon geen tijd heb. Over 4 weken ben ik verhuisd en is de verbouwing als het goed is nagenoeg klaar. Daarna zit ik zeker tot 1 november nog in het westen door de week, zonder dat ik dus iets te doen heb. Mijn idee: Fiets nog even hier laten, want ik kan nog zeker een maand flink km's maken straks :)
  FOK!fotograaf zondag 21 augustus 2011 @ 10:00:14 #85
73911 ultra_ivo
pi_100994510
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbord ;) De Fransen gingen allemaal netjes met een grote bocht om me heen...
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.

quote:
En inderdaad, weinig boeiend die weg of die omgeving, maar ja zo Amsterdam-Parijs klonk wel eens leuk als uitdaging.
Klopt. Jaren geleden gedaan. Moet ik weer eens opnieuw gaan doen, wel leuk dat parcours.
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:55:21 #86
153506 Captain_Fabulous
pi_100995228
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 10:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.
Ten eerste veel suvcces ivo!

Daarnaast. zo zou het in elk beschaafd land moeten zijn _O_
Viel me wel op, dat in Luxemburg je veel meer ruimte kreeg dan in Walonie...er is alleeen op sommige punten verrekte weinig ruimte op de weg, dus dan voelt het wat enger. Tokkie gedrag tegen fietsers had ik alleen op dag 2 bij Spa, toen een ouwe auto achter me ging toeteren, omdat ik hun kennelijk 10 seconden blokeerde bij het inhalen...in de bebouwde kom 8)7
In Luxemburg zijn het allemaal erg nette mensen, over het algemeen.
  FOK!fotograaf zondag 21 augustus 2011 @ 14:43:50 #87
73911 ultra_ivo
pi_101000993
Spullen zijn klaar, tas ligt in de volgwagen. Op naar de start. Ik meld me wel weer op donderdag.
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:58:19 #88
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_101001522
Succes!
Sei wachsam,
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:18:06 #89
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101002333
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 08:55 schreef Freddeh het volgende:
Fiets nog even hier laten, want ik kan nog zeker een maand flink km's maken straks :)
nou, we zijn zeer benieuwd
.
pi_101003175
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:18 schreef Yankee het volgende:

[..]

nou, we zijn zeer benieuwd
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
pi_101003735
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:11:57 #92
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101004752
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Maar hardlopen is natuurlijk wel echt een kutsport. Maar in geval van weinig tijd wel een optie natuurlijk. En dan in het weekend kilometers maken op de fiets
.
pi_101005529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zorgen dat iemand anders je val breekt :')
Ik probeer met valpartijen serieus altijd op iemand anders te vallen :')_

quote:
Ik heb een veldrijfiets om te crossen. Bij mijn club zit een groepje jongens/meisjes met een crosser of ATB en daar ga ik vaak mee trainen en veldtoertochten rijden. Af en toe pak ik een wedstrijdje mee. Verder; Spinning, schaatsen, duurtrainingen en heel soms naar de sportschool.

Over m'n crosser gesproken, ik had Yankee vandaag beloofd een foto te posten want ik hem 'm gepimpt!

Zo zag ie er uit:

Zo ziet ie er uit:

Ik heb het frame overgespoten (duh). Een setje Rigida DRX met Ultegra 6600 naven gestoken. En het volgende eropgezet: Een ander zadel (Selle Italia Flite), PRO Vibe 7S zadelpen, een stuur van Oxygen wat ik nog had liggen en een PRO PLT stuurpen.

Het begon eigenlijk met die stuurpen. De vorige was veel te lang en ik had deze nog over. Maar omdat die oversized is en de originele niet moest er ook nog een nieuw stuur op. Ik vond een nieuwe zadelpen dan wel mooier en zo kwam van het ene het ander :D

Nu nog Empella decals erop en hij is klaar.
pi_101005549
Binnenkort maar weer mn 39 erop gooien, want die 50-34 combo ben ik nu al zat op het vlakke.
pi_101006227
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef Marurk het volgende:

[..]

Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?
Weekend is juist het issue. Zit in het weekend met klussen etc straks. Dus fietsen/hardlopen is sowieso alleen maar een optie op het moment dat ik nog in het westen werk, en dan alleen op doordeweekse avonden. Hoop echt dat ik gauw werk heb in het noorden...
pi_101006390
kan je in het westen blijven werken tot je werk in het noorden hebt, of heb je al opgezegd en moet je alleen je opzegtermijn nog vullen?

In dat laatste geval heb je natuurlijk wel tussen de 2 banen in voldoende tijd om te sporten :P
pi_101006555
Ik heb nog niet opgezegd omdat ik in het noorden nog geen toezeggingen heb. Zit te wachten op een hele boeiende vacature in Amersfoort, met mogelijkheid tot overplaatsing naar Assen, maar die kerel heeft nog niets laten horen. Verder ingeschreven bij een hoop detacheringsbureau's, maar daar krijg je uiteraard ook pas een contract op het moment dat je aan de slag kan voor ze. Zodra ik opzeg eerst nog 2 maanden opzegtermijn, idioot bedrijf houdt 2 maanden aan ipv de gebruikelijke 1. :{
pi_101008543
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Spullen zijn klaar, tas ligt in de volgwagen. Op naar de start. Ik meld me wel weer op donderdag.
Succes Ivo!
pi_101008799
Gave fiets zo Tommeke!

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:55 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nog niet opgezegd omdat ik in het noorden nog geen toezeggingen heb. Zit te wachten op een hele boeiende vacature in Amersfoort, met mogelijkheid tot overplaatsing naar Assen, maar die kerel heeft nog niets laten horen. Verder ingeschreven bij een hoop detacheringsbureau's, maar daar krijg je uiteraard ook pas een contract op het moment dat je aan de slag kan voor ze. Zodra ik opzeg eerst nog 2 maanden opzegtermijn, idioot bedrijf houdt 2 maanden aan ipv de gebruikelijke 1. :{
Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daar ;)
pi_101008940
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gave fiets zo Tommeke!

[..]

Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daar ;)
Als het doorgaat zou ik na werktijd daar moeten gaan fietsen. Nu woon ik in Dordrecht, werk ik in Zoetermeer, en ga ik verhuizen naar Appelscha. Iets met wereldreizen ;)
pi_101009580
Zo 23e in Nispen, duurt even maar dan heb je ook wat! En nog prijs ook! Ik ben blij vandaag.

@Fred, gewoon je tijd nemen, dit seizoen laten voor wat het is, het heeft geen zin meer om nu moeilijk te gaan doen en straks heb je ook je energie nodig voor klussen.
Haters gonna hate.
pi_101009896
Net terug van 104km training. Ben helemaal langs de waddenzeedijk gegaan. 40km alleen maar rechtuit met tegenwind. Nog nooit zo'n saai stuk weg gezien.

Moest soms slalommen tussen de schapen door :')
pi_101009916
Geil:

pi_101010335
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo 23e in Nispen, duurt even maar dan heb je ook wat! En nog prijs ook! Ik ben blij vandaag.

@Fred, gewoon je tijd nemen, dit seizoen laten voor wat het is, het heeft geen zin meer om nu moeilijk te gaan doen en straks heb je ook je energie nodig voor klussen.
Zit die jongen nou niet te demotiveren ;) Fietsen is toch gewoon leuk en geen verplichting? Zelf word ik chagrijnig als ik een paar weken niet kan fietsen (of zoals vorig jaar een paar maanden), ook in de winter. Als ik naar de kalender kijk zie ik augustus en als ik naar buiten kijk zie ik zomers weer dus ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand het seizoen nu al op wil geven. Ten eerste omdat fietsen plezier geeft, ook al is het door een gebrek aan training niet op het niveau dat je voor ogen had, en ten tweede hoef je volgend jaar van minder ver te komen als je nog wat uitvoert in de maanden september-februari ;)
pi_101010395
Ik demotiveer niet maar niets is rotter dan willen fietsen en dat het niet gaat, gewoon relativeren straks zit ie er netjes bij en kan ie daar lekker fietsen.
Haters gonna hate.
pi_101010559
Over een paar maandjes lekker de weg op met Patroon ;)
pi_101010674
Het is niet een kwestie van niet willen hoor, ik wil graag fietsen. Het lukt alleen op dit moment niet lekker door een tekort aan tijd en waanzinnig onregelmatig leefpatroon.
pi_101011754
@Knut: Thnx!

@ivo: Succes!
pi_101012118
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:30 schreef Freddeh het volgende:
Geil:

[ afbeelding ]
Zo'n fiets moet je alleen kopen als je ook echt kan fietsen. :')
pi_101012167
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:42 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dan valt iedereen behalve Oksel en Kaas af hier :P Maar die 2 WILLEN er niet op rijden ;)
pi_101012220
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:43 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dan valt iedereen behalve Oksel en Kaas af hier :P Maar die 2 WILLEN er niet op rijden ;)
Ik kan dus niet echt fietsen? :o
pi_101012254
quote:
12s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:44 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik kan dus echt niet fietsen? :o
There, I fixed it :+
pi_101012255
Maar ik zou er ook niet op willen rijden omdat ik geen Shitmano meer wil.
pi_101012341
Keuzes :) Ik heb geen hele specifieke voorkeur, maar ben niet echt gecharmeerd van de duimflippers van Campa. Shimano vind ik prima werken, SRAM heb ik geen ervaring mee, maar wel zin om eens een keertje mee te gaan rijden.

Hoe dan ook, alleen dat frame al ziet er tof uit. Maakt niet uit welke groep er op zit.

En dat je niet kan rijden was niet serieus. De enigen waarvan ik gezien heb hier dat ze daad bij woord kunnen voegen zijn Oksel, Kaas en Eentwee. ;)
pi_101013272
Ik weet nog niet wat ik van die Venge vind. In de zwarte McLaren uitvoering vond ik hem op zich wel gaaf, maar ik kijk toch altijd als eerste naar die extreem gekromde "rug". Ik kan daar nog steeds niet echt aan wennen. Maar eerst vond ik van die superdikke buizen ook niet tof en daar rij ik nu zelf ook mee :P Dus misschien komt dat nog.
pi_101013274
Tsja had je naar de meeting moeten komen.
pi_101013394
Canyon komt trouwens met een Aluminium Ultegra DI2 fiets volgend jaar. Ik gok een eurotje of 1500. Wordt toch wel erg verleidelijk dan.. Zeker omdat ie er ook nog goed uit ziet imo.
pi_101013751
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Canyon komt trouwens met een Aluminium Ultegra DI2 fiets volgend jaar. Ik gok een eurotje of 1500. Wordt toch wel erg verleidelijk dan.. Zeker omdat ie er ook nog goed uit ziet imo.
Di2 komt zo wel heel erg dichtbij voor de gewone consument. Mooi!
pi_101013766
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:20 schreef Pritt het volgende:
Ging niet door m'n projectje he :*
pi_101024171
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:50 schreef Freddeh het volgende:
Over een paar maandjes lekker de weg op met Patroon ;)
Haha dat zeker! Kan je mooi mee tussen de schaapjes langs de zeedijk :P

Zoals jullie weten heb ik een Koga. Nu zit daar Shimano op maar wil ik na de winter over op Campa omdat ik deze groep en vooral de hendels fijner vindt en toch over wil van triple naar een dubbel. De groep die ik dan over hou ga ik gebruiken om later een winterfiets op te bouwen.

Maar is het ethisch verantwoord om een Campa groep op een Koga te zetten? Je ziet die Nederlandse fietsen (in hoevere het nog NL is) alleen met Shimano afgemonteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 22-08-2011 01:19:10 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 08:01:40 #121
545 dop
pi_101030646
er word tegenwoordig zoveel door elkaar gebruikt dat ik het alleen daarom al niet raar vind.

verder het volgende , stel je zadel zit niet lekker , wat doe je dan ? volgens mij neem je dan moeiteloos een ander zadel.
nu vind jij campa handels lekkerder waarom zou je er dan nog over nadenken.
uiteindelijk is de machine gemaakt voor de man en niet andersom.

het zou juist ethisch onverantwoord zijn om de mens aan te passen aan de machine
pi_101033393
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:53 schreef Patroon het volgende:
Maar is het ethisch verantwoord om een Campa groep op een Koga te zetten? Je ziet die Nederlandse fietsen (in hoevere het nog NL is) alleen met Shimano afgemonteerd.
Dat is zeker verantwoord, want fm schouten doet afmontage campa en ik rijd er ook mee rond.
pi_101033491
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:42 schreef Marurk het volgende:
Het enige criterium is dat je er het geld voor moet over hebben. Snap niet wat mensen kunnen hebben tegen ouwe bierbuiken op een carbonfiets van 10.000 euro. Prachtig!
pi_101034616
Trouwens gister dus een rondje bij Arnhem gefietst. Ik ben denk ik 11x de Posbank op gegaan vanaf alle kanten (volgens mij 5 manieren?). Leuk fietsen daar maar was wel benauwend weer. In totaal 80 KM gedraaid, toen was mijn water op.
pi_101034660
Ik zit al een tijdje te kijken om m'n huidige remmen (FSA Gossamer) te vervangen voor een andere (betere) set.

Nu zie ik bij Salden een setje Ultegra 6600 staan voor 49¤. Voor de rest heb ik alleen Ultegra 6700 onderdelen op mijn fiets.

* Is het geen probleem om 6600 samen met 6700 onderdelen te gebruiken?
* De 6700 remmen kosten 80 euro. Is er een goede reden om die 30 ¤ extra uit te geven?
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:41:40 #126
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_101034666
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:40 schreef Pritt het volgende:
Trouwens gister dus een rondje bij Arnhem gefietst. Ik ben denk ik 11x de Posbank op gegaan vanaf alle kanten (volgens mij 5 manieren?). Leuk fietsen daar maar was wel benauwend weer. In totaal 80 KM gedraaid, toen was mijn water op.
Die kan je bovenop de Posbank gewoon vullen :+
pi_101034813
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef ursel het volgende:

[..]

Die kan je bovenop de Posbank gewoon vullen :+
Serieus? Kut _O- Naja, was sowieso niet echt netjes als ik nog langer van de verjaardag zou wegblijven. :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:23:14 #128
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_101035903
Bij dat restaurantje zit een speciale wielrennerskraan inderdaad. Wel mooi gebied he, wel erg druk in het weekend.
Sei wachsam,
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:28:53 #129
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_101036086
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:23 schreef No-P het volgende:
Bij dat restaurantje zit een speciale wielrennerskraan inderdaad. Wel mooi gebied he, wel erg druk in het weekend.
Sowieso kan je dat praktisch altijd wel doen bij een restaurant :Y
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:42:38 #130
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101036507
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijnen helm breken.
Al bij al valt de lichamelijke schade nogal mee...knie, pols, elleboog, schouder, heup en het toppeke van mijnen duim.

Amai ik zweer het...nooit of nooit meer zonder helm.
pi_101036536
Net terug van 71km rustige training met mijn broer. Voelde mijn benen nog wel na de 104km van gisteren. Meeste tijd in D1 gefietst.
pi_101036566
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijnen helm breken.
Al bij al valt de lichamelijke schade nogal mee...knie, pols, elleboog, schouder, heup en het toppeke van mijnen duim.

Mooi dat het mee viel sowieso zonder helm :{w
pi_101036584
quote:

Oef wat een smak, beterschap! En idd altijd een helm dragen.
Haters gonna hate.
pi_101037331
Ik begin nu ook steeds vaker naar mensen te schreeuwen die geen helm op hebben: HEEEELM OP!
pi_101037347
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:09 schreef Pritt het volgende:
Ik begin nu ook steeds vaker naar mensen te schreeuwen die geen helm op hebben: HEEEELM OP!
:')
  maandag 22 augustus 2011 @ 13:10:43 #136
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_101037373
quote:

Gelukkig is het goed afgelopen. Nu wel je helm vervangen hè... Na 1 zo'n valpartij doet hij niet nog een keer zo goed zijn werk.

En zonder helm fietsen :{w
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_101037668
quote:
pi_101037767
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:20 schreef Snaggie het volgende:

[..]

Wat nou? :')
Vervolgens gaan die idioten bij mij in mijn wiel proberen te zitten en als er dan een ongeluk gebeurt zit ik met een dooie opgescheept.
pi_101037969
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:23 schreef Pritt het volgende:

[..]

Vervolgens gaan die idioten bij mij in mijn wiel proberen te zitten en als er dan een ongeluk gebeurt zit ik met een dooie opgescheept.
Alsof ze ineens denken "oh ja, een helm" als 1 of andere mafkees naar ze begint te schreeuwen :P
pi_101038006
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:23 schreef Pritt het volgende:

[..]

Als ik met je fiets en jij gaat naar andere wielrenner schreeuwen "HEELLMM" Dan lach ik mij de ballen uit me koersbroek :D
pi_101038434
quote:

Gelukkig viel het mee. De schade aan je fiets ook?
pi_101038878
Helm dragen als je in je eentje fietst is misschien wat minder urgent, maar in een groepje of zelfs met zijn tweeën zou ik het zeker altijd doen. In Frankrijk toen ik achter iemand fietste heb ik hem trouwens wel eens afgedaan op een drukke weg omdat ik het simpelweg niet meer trok met die hitte.

Overigens ben ik 2 dagen terug nog op een hond geklapt hier in Amsterdam. Ik kwam een weggetje op en een vrouw haalde net haar hond uit de mand en zette die op straat neer, zonder riem. Ik kon nog een beetje remmen maar knalde toch met een flink snelheidje vol op die hond en viel naar links op straat. De hond zette het trouwens op een lopen, ik was inmiddels weer opgestapt en reed in zijn richting, hij was zo bang voor me dat hij steeds verder weg liep, een straat op.

Hoop dat het goed afgelopen is voor de hond...dat mens riep hem trouwens nog verwoed maar ze fietste ook niet echt achter hem aan ofzo...
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:17:40 #143
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101039623
quote:
Gisteren tijdens een rit de eerste keer serieus tegen de beton gesmakt.....midden in een ritje...ong 35/uur...ik zat misschien iets te dicht op mijn voorganger...hij ging ineens een halve meter naar links en boenk...prijs. Onderuit tegen de beton...ik voel mijne kop keihard tegen de straat botsen en hoor de schaal van mijn helm breken.

Ik had een helm op....ik weet alleen dat ik een zwaar hoofdletsel had gehad indien ik hem niet ophad.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Gelukkig viel het mee. De schade aan je fiets ook?
Schade valt gelukkig mee.
stuurlint kapot = 15 euro
linkerpedaal stuk = 65 euro
zadel gescheurd maar kan nog mee.
nieuwe helm .... moet nog ff kiezen.
dus alles samen zal het toch snel zo'n 200 euro kosten.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Gelukkig is het goed afgelopen. Nu wel je helm vervangen hè... Na 1 zo'n valpartij doet hij niet nog een keer zo goed zijn werk.

En zonder helm fietsen :{w
Da's wel een plus dat ik weer een nieuwe helm mag uitkiezen.
Catlike Whisper staat met wel aan...iemand ervaring mee?

[ Bericht 6% gewijzigd door mrPanerai op 22-08-2011 14:31:46 ]
pi_101039694
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:20 schreef Pritt het volgende:
Nou inderdaad. Dan had je kunnen zien dat er nog wel 3-4 mensen zijn - die jij nooit noemt Freddeh }:| - die harder fietsen dan Oksel en Eentwee, maar nog net niet zo hard als Kaas.
Weet je wel hoe gekwetst ik me elke keer weer voel als ik mn naam niet in je lijstje zie staan?

Die Oksel-verafgoding is gewoon eng :{w
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:29:35 #145
27167 SuperWeber
pi_101039996
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:17 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

[..]

Ik had een helm op....ik weet alleen dat ik een zwaar hoofdletsel had gehad indien ik hem niet ophad.
Nee, ik wist dat je een helm op had, vandaar het eerste deel van mijn bericht waarin ik uitleg dat je nu je helm moet vervangen.

Mijn 2e deel gaat over non-helmet-panne(n)koeken in het algemeen...

Edit: Al is de edit nog zo snel, de quote die achterhaalt hem wel... :D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_101040082
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Dan had je kunnen zien dat er nog wel 3-4 mensen zijn - die jij nooit noemt Freddeh }:| - die harder fietsen dan Oksel en Eentwee, maar nog net niet zo hard als Kaas.
Weet je wel hoe gekwetst ik me elke keer weer voel als ik mn naam niet in je lijstje zie staan?

Het is alleen maar goed dat mensen niet weten hoe hard je daadwerkelijk kunt fietsen ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:33:22 #147
27167 SuperWeber
pi_101040106
quote:

[..]

Ja, tegenwoordig fiets ik ook Okselachtige gemiddeldes 8-)
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:36:16 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_101040177
quote:
Hey, mag ik me daar even snel van distantieren van dat soort gedrag, ik zeg al maanden dat ie eigenlijk best een dikke reet heeft ~O> maar niemand luisterd :N
Nog erger, hij is op fietsvakantie dus kan hier niet op reageren :'( :'( :'(
pi_101040315
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het is alleen maar goed dat mensen niet weten hoe hard je daadwerkelijk kunt fietsen ;)
Da's inderdaad een groot voordeel, dan kun je lekker linkeballen en toch elk plaatsnaambordje als eerste pakken :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_101040440
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Da's inderdaad een groot voordeel, dan kun je lekker linkeballen en toch elk plaatsnaambordje als eerste pakken :)
Je hebt het door haha :D
pi_101040513
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

....., ik zeg al maanden dat ie eigenlijk best een dikke reet heeft.......
Sterke dijbenen noemen ze dat ;)
pi_101040525
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken om m'n huidige remmen (FSA Gossamer) te vervangen voor een andere (betere) set.

Nu zie ik bij Salden een setje Ultegra 6600 staan voor 49¤. Voor de rest heb ik alleen Ultegra 6700 onderdelen op mijn fiets.

* Is het geen probleem om 6600 samen met 6700 onderdelen te gebruiken?
* De 6700 remmen kosten 80 euro. Is er een goede reden om die 30 ¤ extra uit te geven?
Dat is geen probleem. De verschillende types van Shimano zijn prima met elkaar te combineren. Het is zelfs mogelijk om bijvoorbeeld 105 met Ultegra te combineren. Alles mogelijk. Lijkt mij niet echt een reden om die 30 euro extra uit te geven. Ik vermoed dat gewicht het enige verschil is.

Trouwens: het gaat om remhoeven, die staan los van de andere onderdelen. Dus het is zelfs mogelijk om een fiets met Shimano onderdelen en shifters en Campagnolo remmen te hebben. (vind het niet mooi, maar het kan wel)
pi_101040642
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Plaats hieronder het plaatsnaam bord van je eigen stad of dorp.

Ik begin:

maandag 22 augustus 2011 @ 15:05:38 #154
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101041194
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:33 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ja, tegenwoordig fiets ik ook Okselachtige gemiddeldes 8-)
Je hebt ook de wielomtrek in je computertje aangepast?
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:19:38 #155
27167 SuperWeber
pi_101041681
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:05 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je hebt ook de wielomtrek in je computertje aangepast?
Ik heb geen fietscomputer, maar wel GPS 8-)
Desalniettemin, liggen mijn gemiddeldes hoger (lekker getraind de laatste tijd), maar Okselachtig is gem. zo'n 48 km/h en dat haal ik nog niet...
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:05:12 #156
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101043261
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Plaats hieronder het plaatsnaam bord van je eigen stad of dorp.

Ik begin:

[ afbeelding ]

Bij deze ;). Wel een beetje erg off-topic trouwens :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:27:37 #157
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101044128
Misschien een hele domme vraag, maar hoe meet je de breedte van je zadel op?

Breedste stuk pakken en dan vlak van punt tot punt meten? Dus aan de onderkant langs zeg maar..
pi_101044404
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:05 schreef Narcotical het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bij deze ;). Wel een beetje erg off-topic trouwens :P
Dat zijn de premie bordjes dus totaal niet offtopic ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:40:42 #159
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101044655
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat zijn de premie bordjes dus totaal niet offtopic ;)
Mwah, ik sprint er nooit voor. Fiets meestal alleen dus dan ga je sowieso geen moeite doen. En met die studiegenoot van me fiets ik ook wel af en toe maar dan sprinten we ook niet voor bordjes eigenlijk :P. Misschien dat het met een grote groep anders zou zijn waar je met een stel fanatiekelingen bent ofzo.. ;). Alhoewel ik dan denk ik zou moeten proberen om hard van achter uit de groep te demarreren op 1 km van het bordje want in een sprint ga ik het vast ook niet redden :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:13:40 #160
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_101045815
Ik wil ook een keer een meet fietsen, maar kan nooit.
Alleen Gripper, eentwee en knutdeijsbeer zien fietsen. Schaal mijzelf net onder Gripper denk ik.
Sei wachsam,
pi_101049700
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:13 schreef No-P het volgende:
Ik wil ook een keer een meet fietsen, maar kan nooit.
Alleen Gripper, eentwee en knutdeijsbeer zien fietsen. Schaal mijzelf net onder Gripper denk ik.
Misschien kunnen we 3 september een rondje fietsen met een groepje?

Op de heuvelrug, Posbank of omgeving Nijmegen?
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:24:31 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_101050580
3 september heb ik een feestje... dus nee voor mij

Hoopte overigens vanavond te kunnen fietsen, komt weinig van terecht zo met dit weer :(
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:27:49 #163
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_101050752
3 september heb ik een triathlon, dus wordt ook niks voor mij. Verder wel een goed idee om een keer samen te fietsen.
Sei wachsam,
pi_101051618
quote:

[..]

In het land der blinden is eenoog koning *O* Is er tenminste nog één persoon die denkt dat ik kan fietsen ;) Bij de tweede meet was ik op Captain na de langzaamste :')
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:57:24 #165
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101052271
Lijkt mij ook wel een keer leuk om mee te fietsen met een groepje.. :). Alhoewel ik waarschijnlijk wel een blok aan het been zou zijn.. Eerst maar eens een nieuw zadel fixen zodat ik de langere afstanden wat beter kan verwerken
pi_101053389
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:57 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt mij ook wel een keer leuk om mee te fietsen met een groepje.. :). Alhoewel ik waarschijnlijk wel een blok aan het been zou zijn.. Eerst maar eens een nieuw zadel fixen zodat ik de langere afstanden wat beter kan verwerken
Zonder zadel gaat een lange afstand inderdaad best lastig ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:27:31 #167
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101053605
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zonder zadel gaat een lange afstand inderdaad best lastig ;)
Je zit wel heel stevig op zo'n pen hoor.. ;)

Nee, zonder gekheid.. Heb het gevoel dat mn huidige zadel te smal is en daardoor krijg ik na zo'n 50 km last van wat pijntjes waardoor ik het niet heel veel langer dan 75-80 km volhoudt..
pi_101053725
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:27 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je zit wel heel stevig op zo'n pen hoor.. ;)

Nee, zonder gekheid.. Heb het gevoel dat mn huidige zadel te smal is en daardoor krijg ik na zo'n 50 km last van wat pijntjes waardoor ik het niet heel veel langer dan 75-80 km volhoudt..
Dat zou heel goed kunnen. Specialized heeft er een goed meetsysteem voor.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:50:10 #169
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101054645
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. Specialized heeft er een goed meetsysteem voor.
Moet ik wel een zaak weten met zo'n meetsysteem.. ;).

Overigens om mn vorige vraag even te herhalen:

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:27 schreef Narcotical het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe meet je de breedte van je zadel op?

Breedste stuk pakken en dan vlak van punt tot punt meten? Dus aan de onderkant langs zeg maar..
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:54:49 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_101054911
quote:
Ik groet nooit wielrenners zonder helm. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. EIKELS!
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:54:57 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101054917
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:50 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Moet ik wel een zaak weten met zo'n meetsysteem.. ;).

Overigens om mn vorige vraag even te herhalen:

[..]

Sowieso met een schuifmaat. Maar welke punten belangrijk zijn weet ik niet.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:55:21 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101054941
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik groet nooit wielrenners zonder helm. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. EIKELS!
Waarom dat?
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:06:29 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_101055477
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom dat?
Van een modder-reet-tor had ik een slimmere vraag verwacht.......
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:14:27 #174
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101055870
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En waarom is die vraag geen slimme vraag dan? Nu verwacht ik natuurlijk wel een slim argument, dat begrijp je natuurlijk wel
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:15:07 #175
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101055900
Ik groet nooit wielrenners op een fiets van een Duits merk. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. LANDVERRADERS!
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:16:39 #176
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101055980
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:15 schreef Yankee het volgende:
Ik groet nooit wielrenners op een fiets van een Duits merk. Die kunnen van mij een hele dikke middelvinger krijgen. LANDVERRADERS!
Grote kans dat die fietsen van Duits merk gemaakt zijn van omgesmolten tanks uit WO II, die weer gemaakt waren van omgesmolten Nederlandse fietsen.. Dus eigenlijk rij je dan gewoon op een Nederlandse fiets ;) ;).

Overigens niks mis mee hoor, die Duitse fietsen :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:25:17 #177
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101056419
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sowieso met een schuifmaat. Maar welke punten belangrijk zijn weet ik niet.
Goeie tip van die schuifmaat :).

Ik dacht er zelf aan om deze afstand te meten..

maandag 22 augustus 2011 @ 21:25:20 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101056423
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Anders reageer je even normaal :') Gescheld is nergens voor nodig.

Als iemand zonodig zonder helm wilt rijden moet hij het toch zelf weten? Ik rij ook niet met handschoenen, en dat zou mij toch wat schade kunnen besparen. Ook rij ik niet met een lange broek of shirt, dus dat is ook niet echt een schaafwondenbeperkende factor.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:26:48 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101056506
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Goeie tip van die schuifmaat :).

Ik dacht er zelf aan om deze afstand te meten..

[ afbeelding ]
Met een rolmaat is ook maar niets. Je moet trouwens niet te hard drukken. Dan druk je de vulling in elkaar en dat lijkt me ook niet echt handig.

En vraag anders of je een zadel kan testen voordat je 'm koopt. Lange tocht mee maken, dan weet je iig wat beter of hij bij je past.
Freddeh kan je denk ik wel helpen, die heeft ook een tijd naar een zadel gezocht.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:29:02 #180
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101056629
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
Als iemand zonodig zonder helm wilt rijden moet hij het toch zelf weten? Ik rij ook niet met handschoenen, en dat zou mij toch wat schade kunnen besparen. Ook rij ik niet met een lange broek of shirt, dus dat is ook niet echt een schaafwondenbeperkende factor.
Dit inderdaad.. Of jij, ik of wie dan ook het met de keuze van die persoon eens is, is een tweede punt natuurlijk.

ps. Sorry als ik veel en vaag lul, maar ik ben een beetje moe :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met een rolmaat is ook maar niets. Je moet trouwens niet te hard drukken. Dan druk je de vulling in elkaar en dat lijkt me ook niet echt handig.

En vraag anders of je een zadel kan testen voordat je 'm koopt. Lange tocht mee maken, dan weet je iig wat beter of hij bij je past.
Freddeh kan je denk ik wel helpen, die heeft ook een tijd naar een zadel gezocht.
Ik heb Freddeh laatst al eens gepm't over hoe hij zn zitbotjes gemeten heeft.. ;). Ben hem ook erg dankbaar voor de tip erover.. :). Ik ga morgen even proberen mn zitbotjes te meten en ga ook morgen even mn FM e-mailen om te informeren om een zadel 2 weken te testen oid.

Had persoonlijk nog niet aan een schuifmaat gedacht. Ik wilde met die rolmaat dan onder het zadel doormeten in principe om een zo recht mogelijke lijn te krijgen, maar een schuifmaat is natuurlijk nog veel makkelijker.. :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:32:23 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101056815
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:29 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dit inderdaad.. Of jij, ik of wie dan ook het met de keuze van die persoon eens is, is een tweede punt natuurlijk.

ps. Sorry als ik veel en vaag lul, maar ik ben een beetje moe :')

[..]

Ik heb Freddeh laatst al eens gepm't over hoe hij zn zitbotjes gemeten heeft.. ;). Ben hem ook erg dankbaar voor de tip erover.. :). Ik ga morgen even proberen mn zitbotjes te meten en ga ook morgen even mn FM e-mailen om te informeren om een zadel 2 weken te testen oid.

Had persoonlijk nog niet aan een schuifmaat gedacht. Ik wilde met die rolmaat dan onder het zadel doormeten in principe om een zo recht mogelijke lijn te krijgen, maar een schuifmaat is natuurlijk nog veel makkelijker.. :)
Veel en vaag lullen is mijn specialiteit. Net als het niet maken van een beloofde foto. Van het weekend ga ik 'm mooi op de foto zetten Als ik het niet weer vergeet :@
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:33:30 #182
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101056872
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:16 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Overigens niks mis mee hoor, die Duitse fietsen :)
karakterloze eenheidsworsten zijn het *O*
.
pi_101056878
quote:

[..]

Volgend seizoen kun je mij er uit rijden in Friesland. Om er daarna achter te komen dat je heel het peloton kwijt bent omdat wij afgeslagen zijn :P

Maar weet je wat het is, ik heb geen idee hoe jullie rijden. En hoe graag ik ook had willen komen naar de meet, het ging op dat moment gewoon niet. Net als dat jij niet naar OkkieFest kon komen.

En geloof me. Ik doe niet aan verafgoding, ik ben christen :P
Maar hij rijdt wel fijn! :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:34:11 #184
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101056908
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Veel en vaag lullen is mijn specialiteit. Net als het niet maken van een beloofde foto. Van het weekend ga ik 'm mooi op de foto zetten Als ik het niet weer vergeet :@
Was het allang weer vergeten.. ;). Ik ga altijd veel praten als ik moe ben, maar vaak vergeet ik hele woorden of typ ik hele andere dingen :').

Morgen even klein onderhoud op de fiets uitvoeren.. Schoonmaken en smeren enzo ;). Dan hopelijk later in de week even een nieuw zadel binnen te zien krijgen.. Had opzich wel een mooie gezien op featherbikes, maar via een webshop weet je iig zeker dat je het zadel niet kan testen..

linkje
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:37:56 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101057131
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:34 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Was het allang weer vergeten.. ;). Ik ga altijd veel praten als ik moe ben, maar vaak vergeet ik hele woorden of typ ik hele andere dingen :').

Morgen even klein onderhoud op de fiets uitvoeren.. Schoonmaken en smeren enzo ;). Dan hopelijk later in de week even een nieuw zadel binnen te zien krijgen.. Had opzich wel een mooie gezien op featherbikes, maar via een webshop weet je iig zeker dat je het zadel niet kan testen..

linkje
Op vakantie zag ik gasten met carbon zadels. Dat is pas zitvlees kweken!
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:38:13 #186
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101057144
quote:

[..]

linkje
De witte variant lijkt erg op het zadel dat mijn vriendin heeft. Kortom, is dit niet een vrouwen zadel?
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:38:18 #187
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101057150
Ik heb nog een Prologo-zadel te koop, een Pro Ti Solid

Grijs met Colnago erop en C-lock SYS:

Deze maar dan grijs.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_101057192
Wel grappig, vroeger had ik altijd last van mijn zaakje tijdens het fietsen, maar tijdens die 2000km van deze zomer heb ik nergens last van gehad.

Heb nu volgens de teller dit jaar 2970 km gefietst, daar komt nog een km of 150 bij omdat ik mijn km-teller niet kon vinden. Dus aan het eind van het seizoen moet ik wel zo op 3000 zitten als alles goed gaat.

Doe trouwens ook mee aan de Dam to Dam classic op 18 september :)
Mja
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:39:31 #189
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101057216
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Op vakantie zag ik gasten met carbon zadels. Dat is pas zitvlees kweken!
Dan kan je volgens mij net zo goed een plankje hout nemen, is even hard en goedkoper.. Wel weer zwaarder ook natuurlijk..
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:41:00 #190
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101057322
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

De witte variant lijkt erg op het zadel dat mijn vriendin heeft. Kortom, is dit niet een vrouwen zadel?
Volgens mij niet, maar dacht dat er ook een vrouwenvariant van was.. Maar ik kan het mishebben..
Is ook nog lang niet zeker dat het deze wordt, moet eerst nog ff meten welke breedte ik nodig heb en informeren bij de FM wat ze hebben met die breedte en of ze de mogelijkheid tot proberen hebben :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:41:53 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101057377
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef TAmaru het volgende:
Wel grappig, vroeger had ik altijd last van mijn zaakje tijdens het fietsen, maar tijdens die 2000km van deze zomer heb ik nergens last van gehad.

Heb nu volgens de teller dit jaar 2970 km gefietst, daar komt nog een km of 150 bij omdat ik mijn km-teller niet kon vinden. Dus aan het eind van het seizoen moet ik wel zo op 3000 zitten als alles goed gaat.

Doe trouwens ook mee aan de Dam to Dam classic op 18 september :)
Ik ook misschien! Meet :P
pi_101057457
quote:
Dat zal het bij jullie thuis een gezellig boeltje zijn met de Stevens er Red Bull van je chick. Noem je haar ook een karakterloze eenheidsworst? _O-
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:43:51 #193
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101057511
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:41 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar dacht dat er ook een vrouwenvariant van was.. Maar ik kan het mishebben..
Die zwarte is in ieder geval wel anders. Ik weet niet hoe het met het mannenmodel zit maar de witte versie voor vrouwen heeft nogal last van het erg snel verschijnen van slijtageplekken. Hierdoor is dit zadel binnen een mum van tijd niet meer wit maar op sommige plekken zilverkleurig. Misschien iets om rekening mee te houden
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:44:33 #194
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101057552
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:42 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat zal het bij jullie thuis een gezellig boeltje zijn met de Stevens er Red Bull van je chick. Noem je haar ook een karakterloze eenheidsworst? _O-
alleen op fok, thuis krijg ik slaag :@
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:45:02 #195
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101057575
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:43 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die zwarte is in ieder geval wel anders. Ik weet niet hoe het met het mannenmodel zit maar de witte versie voor vrouwen heeft nogal last van het erg snel verschijnen van slijtageplekken. Hierdoor is dit zadel binnen een mum van tijd niet meer wit maar op sommige plekken zilverkleurig. Misschien iets om rekening mee te houden
Dat zou inderdaad een goed punt zijn om dit zadel niet te nemen.. Ik wil wel een zwart zadel op mn zwarte fiets, geen zilveren.. ;). Thanks voor de tip iig :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:45:28 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101057600
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:39 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dan kan je volgens mij net zo goed een plankje hout nemen, is even hard en goedkoper.. Wel weer zwaarder ook natuurlijk..
Splinters in je kont. Nee bedankt.
pi_101057668
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:44 schreef Yankee het volgende:

[..]

alleen op fok, thuis krijg ik slaag :@
Ik hou m'n mondje :+
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:47:00 #198
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101057692
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Splinters in je kont. Nee bedankt.
Wel even netjes in vorm schuren en aflakken natuurlijk.. :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:49:58 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101057858
Ik snap trouwens echt totaal niet waarom alles soignee moet zijn. Ik heb liever het beste zadel, dan een boutzadel maar die wel mooi bij de fiets staat.

Trouwens wel grappig dat ik gister dus bij een koers stond, even naar mijn neefje kijken. Vraagt een jongen op een gegeven moment hoeveelste ik geworden was :') Sta ik daar met mijn B-twin jasje, broek en bril _O-

Daarintegen vond een vriend/teamgenoot van mijn neefje mijn fiets wel weer tof _O- "Zo, dat is een klassieker!"
pi_101057899
quote:
Yippie ik heb een duitser :Y :Y :Y
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:51:57 #201
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101057986
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik hou m'n mondje :+
dank je
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:53:04 #202
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101058062
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap trouwens echt totaal niet waarom alles soignee moet zijn. Ik heb liever het beste zadel, dan een boutzadel maar die wel mooi bij de fiets staat.

Trouwens wel grappig dat ik gister dus bij een koers stond, even naar mijn neefje kijken. Vraagt een jongen op een gegeven moment hoeveelste ik geworden was :') Sta ik daar met mijn B-twin jasje, broek en bril _O-

Daarintegen vond een vriend/teamgenoot van mijn neefje mijn fiets wel weer tof _O- "Zo, dat is een klassieker!"
Ik zoek ook niet per se een zadel dat soigné is, maar aangezien mn hele fiets zwart met rood accenten is ga ik er geen knalgeel zadel op zetten :P. Overigens ben ik het wel met je eens, performance > looks wat betreft zadels.. Je zit er toch 95+% van de tijd op dus niemand die het ziet :P
pi_101058069
Wat een tering weer. Dacht even lekker te gaan trainen.
Weer doorweekt thuis.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:53:48 #204
27167 SuperWeber
pi_101058106
Ik schreeuw altijd "Figlio di puttana" naar mensen op Italiaanse vouwframes...

8-)
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:54:35 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101058166
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik zoek ook niet per se een zadel dat soigné is, maar aangezien mn hele fiets zwart met rood accenten is ga ik er geen knalgeel zadel op zetten :P. Overigens ben ik het wel met je eens, performance > looks wat betreft zadels.. Je zit er toch 95+% van de tijd op dus niemand die het ziet :P
Al kan het er ook wel weer mooi uitzien. Even wat anders. Misschien ook persoonsafhankelijk.
Als ik 700 euro kan besparen en een fiets met lelijke kleuren heb is dat lekker jammer voor iedereen, maar dan ga ik daarop.
pi_101058220
Mijn zadel zit vet kut maar is vet soignee en past precies bij m'n fiets. Mensen die voor functionaliteit gaan :')_
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:56:54 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101058292
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:55 schreef Tommeke het volgende:
Mijn zadel zit vet kut maar is vet soignee en past precies bij m'n fiets. Mensen die voor functionaliteit gaan :')_
Opschepper :{w
pi_101058516
Ik weet niet wat je budget is qua zadel maar ik ben erg te spreken over mijn Specialized Toupe. Geen slapende zak en mijn zitbotjes krijgen voldoende ondersteuning zodat de penarium ofzo geen druk heeft. Alleen is het tussen de liezen nu iets gevoelig maar dat komt omdat ik nog geen zitvlees heb.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:01:36 #209
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101058562
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:00 schreef Patroon het volgende:
Ik weet niet wat je budget is qua zadel maar ik ben erg te spreken over mijn Specialized Toupe. Geen slapende zak en mijn zitbotjes krijgen voldoende ondersteuning zodat de penarium ofzo geen druk heeft. Alleen is het tussen de liezen nu iets gevoelig maar dat komt omdat ik nog geen zitvlees heb.
Perineum ;). Als je daar pijn hebt zit je overigens wel in de penarie.. :P

Wilde er max. 100 euro aan uitgeven, mits het mn probleempjes goed oplost :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:03:03 #210
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101058645
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:53 schreef SuperWeber het volgende:
Ik schreeuw altijd "Figlio di puttana" naar mensen op Italiaanse vouwframes...

8-)
Loi? En wat krijg je terug? Most die de bek holden?
.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:04:32 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101058739
Ik ben ook wel tevreden over mijn zadel. Al wil het tussen de zak en mijn been in nog wel eens irriteren, maar dat zal door mijn goedkope broek komen.
Sowieso is een goede broek denk ik ook het halve werk.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:06:04 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101058822
Ok, het is beloofd. Volgende keer dat ik naar mijn familie in Friesland ga, ga ik op de fiets. En komt mijn neefje me ophalen vanaf de dijk. 150 km. :P
pi_101059081
quote:

[..]

linkje
Ik ben er vrij zeker van dat je via Rose je zadel mag testen. Futurumshop heeft ook een aantal zadels die je mag uitproberen.
pi_101059097
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben ook wel tevreden over mijn zadel. Al wil het tussen de zak en mijn been in nog wel eens irriteren, maar dat zal door mijn goedkope broek komen.
Sowieso is een goede broek denk ik ook het halve werk.
Ja precies. Ik heb het met mijn lange broek ook minder. Terwijl mijn kortebroek een Gore is van 90 euro dus móet kwalitatief goed zijn. Maar heb gisteren 104 en vandaag 70km gefietst dus niet zo gek en is niet heel erg. Klein beetje gevoelig :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:14:55 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101059359
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja precies. Ik heb het met mijn lange broek ook minder. Terwijl mijn kortebroek een Gore is van 90 euro dus móet kwalitatief goed zijn. Maar heb gisteren 104 en vandaag 70km gefietst dus niet zo gek en is niet heel erg. Klein beetje gevoelig :)
Geld maak denk ik niet zoveel uit. Je zal vaak ook (flink) voor het merk betalen.
Ivo, Ultra_Ivo, had ook dure en goedkope broeken, maar dat maakte niet echt uit volgens hem. Kwa comfort/kwaliteit waren de duurdere niet altijd beter.
pi_101059963
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geld maak denk ik niet zoveel uit. Je zal vaak ook (flink) voor het merk betalen.
Ivo, Ultra_Ivo, had ook dure en goedkope broeken, maar dat maakte niet echt uit volgens hem. Kwa comfort/kwaliteit waren de duurdere niet altijd beter.
Nee precies dacht ik al. Mijn volgende kortebroek wordt van Castelli net als mijn langebroek die mij goed bevalt.

En straks een kledingpakket van de club met 2 broeken, 2 shirts, langebroek en jasje met lange mouwen voor 150 euro en dat is ook goed spul
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:28:47 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101060202
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee precies dacht ik al. Mijn volgende kortebroek wordt van Castelli net als mijn langebroek die mij goed bevalt.

En straks een kledingpakket van de club met 2 broeken, 2 shirts, langebroek en jasje met lange mouwen voor 150 euro en dat is ook goed spul
Ik zit een beetje in dubio. Of ik ga voor een goede/dure. Of ik probeer nog een ander. Want deze heeft het tot nu toe niet slecht gedaan.
pi_101060976
Ik ga slapen. Moet om 03:00 naar schiphol mijn vriendin ophalen. Ciao
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:45:19 #219
27167 SuperWeber
pi_101061241
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:03 schreef Yankee het volgende:

[..]

Loi? En wat krijg je terug? Most die de bek holden?
Google :') , Wat ik terug krijg hangt meestal een beetje af van het type...

Het is idd of "Most die de bek holden", of "Wilst du 'm daip in de bek heb'n ofzo"...
pi_101063282
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:00 schreef Patroon het volgende:
Goed het bonnetje bewaren.
pi_101063364
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:38 schreef jackson het volgende:
Ik heb nog een Prologo-zadel te koop, een Pro Ti Solid

Grijs met Colnago erop en C-lock SYS:

[ afbeelding ]

Deze maar dan grijs.
Nog steeds? :D Ik zei toch dat je er te veel voor vroeg :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:25:56 #222
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101063581
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef eentwee het volgende:

[..]

Alles met colnago is toch overpriced.......
.
pi_101066173
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:20 schreef eentwee het volgende:

[..]

Goed het bonnetje bewaren.
Heb geen bonnetje. Kreeg hem gratis bij mijn fiets. Had je klachten? Die er op zat (oude versie) was gescheurd maar de 2011 ziet er wel degelijker uit.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:18:10 #224
545 dop
pi_101066514

mijn favoriet
pi_101072658
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:01 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Perineum ;). Als je daar pijn hebt zit je overigens wel in de penarie.. :P

Wilde er max. 100 euro aan uitgeven, mits het mn probleempjes goed oplost :)
Ritchey WCS Pro Biomax die ik heb is dan wel een gunstige optie. Te gek voor woorden wat een verschil zo'n zadel van ¤30 uitmaakt t.o.v. een zadel van ¤80. Maar goed, voor mij werkt hij, wil niet zeggen dat hij voor jou ook werkt.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:43:56 #226
545 dop
pi_101073577
op de atb heb ik Selle Italia X-2, ¤20 bij rose, geen bijzonder zadel maar voor mij ook prima zit
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:59:37 #227
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_101074982

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 23-08-2011 20:48:45 (hoeft niet nog een keer hoor) ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:06:32 #228
153506 Captain_Fabulous
pi_101075124
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:42 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wie wil er hier haten op Stevens? Ik heb er net een heerlijke week op gekampeerfietst!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:58:20 #229
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101080564
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Wie wil er hier haten op Stevens? Ik heb er net een heerlijke week op gekampeerfietst!
Dit is een wielrentopic, die kampeerfietsonzin zet je maar in een ander topic :P
.
pi_101080880
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dit is een wielrentopic, die kampeerfietsonzin zet je maar in een ander topic :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:07:36 #231
153506 Captain_Fabulous
pi_101080905
Jij. Ik. En een stel fietsen van 14 kilo + een stoot bagage . 8 uur lang. Dan spreken we nog wel eens jonge vriend!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:18:58 #232
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101081329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jij. Ik. En een stel fietsen van 14 kilo + een stoot bagage . 8 uur lang. Dan spreken we nog wel eens jonge vriend!
Meneer heeft ook eens een paar daagjes op de fiets gezeten en hangt hier nu mister big shot uit. Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:19:52 #233
27167 SuperWeber
pi_101081360
Bitchfight... :9~
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:21:00 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_101081407
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Anders reageer je even normaal :') Gescheld is nergens voor nodig.

Allereerst had ik geen enkele intentie om te schelden, het kwam geeneens in mij op doch schreef slechts op zoals ik het in het engels uitspreek omdat ik de vraag zo intelligent vond.

En of iemand zelf moet weten of hij of zij zonder helm rijdt? Nee vind ik eigenlijk tegenwoordig niet meer. Waarom zou je als wielertoerist (zo bestempel ik het volk hier, mezelf incluis, maar even) geen helm opzetten. Die scooters met een blauw kenteken waarvoor je geen helm HOEFT op te zetten, mogen ook maar max 25 km p/u en als wielertoerist rijdt je altijd een stuk harder dus waarom geen helm? Profs wilden er eerst (bergop) ook niet aan, en nu hoor je toch niemand daar meer over klagen. Ik heb sinds 2003 geen enkele rit op mountainbike of racefiets zonder helm gereden.

En wat betreft die lange broek en shirt die je aanhaalt, die helpen nagenoeg niet om schaafwonden te voorkomen. Ten aanzien van die handschoenen..... vind ik je gewoon dom.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:23:59 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_101081520
testosteron vliegt weer rond :N :{w
pi_101081759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Allereerst had ik geen enkele intentie om te schelden, het kwam geeneens in mij op doch schreef slechts op zoals ik het in het engels uitspreek omdat ik de vraag zo intelligent vond.

En of iemand zelf moet weten of hij of zij zonder helm rijdt? Nee vind ik eigenlijk tegenwoordig niet meer. Waarom zou je als wielertoerist (zo bestempel ik het volk hier, mezelf incluis, maar even) geen helm opzetten. Die scooters met een blauw kenteken waarvoor je geen helm HOEFT op te zetten, mogen ook maar max 25 km p/u en als wielertoerist rijdt je altijd een stuk harder dus waarom geen helm? Profs wilden er eerst (bergop) ook niet aan, en nu hoor je toch niemand daar meer over klagen. Ik heb sinds 2003 geen enkele rit op mountainbike of racefiets zonder helm gereden.

En wat betreft die lange broek en shirt die je aanhaalt, die helpen nagenoeg niet om schaafwonden te voorkomen. Ten aanzien van die handschoenen..... vind ik je gewoon dom.
Zolang het niet verplicht is om met een helm op te fietsen mogen mensen toch zelf de keuze maken of ze er 1 opzetten of niet?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:32:36 #237
153506 Captain_Fabulous
pi_101081833
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Meneer heeft ook eens een paar daagjes op de fiets gezeten en hangt hier nu mister big shot uit. Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
Talk to the hand sister, cause the face ain't listening. :{w
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:37:06 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101081989
Lekker sfeertje, even een dansje doen

Natuurlijk staat het iedereen vrij zelf de keuze te maken wat betreft het wel of niet dragen van een helm
.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:41:27 #239
153506 Captain_Fabulous
pi_101082149
It's Nice...

pi_101082165
quote:
^O^
pi_101082331
quote:

[..]

Hahaha
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:53:19 #242
153506 Captain_Fabulous
pi_101082586
quote:
[..]
Je begrijpt, het loopt me dun door de broek
Speciaal voor jou...

dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:18:35 #243
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101083664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Speciaal voor jou...

[ afbeelding ]
Dank je, erg vriendelijk van je ^O^
.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:22:52 #244
153506 Captain_Fabulous
pi_101083851
Ik houd mijn testosteron in bedwang, in tegenstelling tot sommigen :+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:48:40 #245
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101084833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik houd mijn testosteron in bedwang, in tegenstelling tot sommigen :+
Maar jij bent dan ook al bijna bejaard, we weten allemaal dat jij je racer hebt ingeruild voor die boodschappenfiets omdat je oude ruggetje het niet meer aankon. :P
.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:55:20 #246
545 dop
pi_101085089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zolang het niet verplicht is om met een helm op te fietsen mogen mensen toch zelf de keuze maken of ze er 1 opzetten of niet?
zeker weten , ik rij tegenwoordig niet veel maar alle dagen dat ik alleen fiest doe ik dat ook zonder helm.

eigen keuze en verantwooriding.

en voor de mooie mannen met dure mooie fietsen , je zal er maar worden afgefietst door een oudeman op een stalen fiets , laat de benen spreken!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:56:45 #247
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101085150
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet actief meer achteraan gegaan eigenlijk. Dat ik er teveel voor vroeg was niet meer aan de orde gezien ik "bieden" had staan op marktplaats. Ik hoef er ook niet direct vanaf en voor 30 euro kan ik hem net zo goed in de kast leggen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Yankee het volgende:

[..]

Alles met colnago is toch overpriced.......
En zo is het.... :'). Jij hebt er wel echt heel veel verstand van. Top.

[ Bericht 1% gewijzigd door jackson op 23-08-2011 15:03:03 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:05:26 #248
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101085511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef jackson het volgende:

[..]

[..]

En zo is het.... :'). Jij hebt er wel echt heel veel verstand van. Top.
Absoluut! Vervelend hè, om met de waarheid geconfronteerd te worden :P
.
pi_101086106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef dop het volgende:

[..]

zeker weten , ik rij tegenwoordig niet veel maar alle dagen dat ik alleen fiest doe ik dat ook zonder helm.

en voor de mooie mannen met dure mooie fietsen , je zal er maar worden afgefietst door een oudeman op een stalen fiets , laat de benen spreken!
Net of je alle trainingen vollebak moet. Ik word ook regelmatig ingehaald door een toerder op een stalen frame die altijd de grote molen rond draait. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet bij kan houden. Ik word er niet anders van en doe mijn geplande training voort.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:21:07 #250
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101086159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

Absoluut! Vervelend hè, om met de waarheid geconfronteerd te worden :P
Valt mee: Ik rij Volkswagen in plaats van Skoda en gebruik Apple/Mac OSX in plaats van Acer/Windows. Zo kan ik de lijst nog wel wat langer maken... Met fietsen heb ik dus Colnago in plaats van minder overpriced rotzooi. Voelt niet vervelend maar uitstekend.

8-)
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_101086261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:21 schreef jackson het volgende:

[..]

Valt mee: Ik rij Volkswagen in plaats van Skoda en gebruik Apple/Mac OSX in plaats van Acer/Windows. Zo kan ik de lijst nog wel wat langer maken... Met fietsen heb ik dus Colnago in plaats van minder overpriced rotzooi. Voelt niet vervelend maar uitstekend.

8-)
Overpriced wil niet zeggen dat het goed is. Heb genoeg bagger van Colnago gezien
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:26:23 #252
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_101086385
Some answers to just about any bike forum post I’ve ever read

If you think your bike looks good, it does.

If you like the way your bike rides, it’s an awesome bike.

You don’t need to spend a million dollars to have a great bike, but if you do spend a million dollars and know what you want you’ll probably also have a great bike.

Yes, you can tour on your bike – whatever it is.

Yes, you can race on your bike – whatever it is.

Yes, you can commute on your bike – whatever it is.

26” wheels or 29” or 650b or 700c or 24” or 20” or whatever – yes, that wheel size is rad and you’ll probably get where you’re going.

Disc brakes, cantis, v-brakes, and road calipers all do a great job of stopping a bike when they’re working and adjusted.

No paint job makes everyone happy.

Yes, you can put a rack on that. Get some p-clamps if there are no mounts.

Steel is a great material for making bike frames - so is aluminum, carbon fiber, and titanium.

You can have your saddle at whatever angle makes you happy.

Your handlebars can be lower than your saddle, even with your saddle, or higher than your saddle. Whichever way you like it is right.

Being shuttled up a downhill run does not make you a weak person, nor does choosing not to fly off of a 10 foot drop.

Bike frames made overseas can be super cool. Bike frames made in the USA can be super cool.

Hey, tattooed and pierced long shorts wearin flat brim hat red bull drinkin white Oakley sportin rad person on your full suspension big hit bike – nice work out there.

Hey, little round glasses pocket protector collared shirt skid lid rear view mirror sandal wearing schwalbe marathon running pletscher two-leg kickstand tourist – good job.

Hey, shaved leg skinny as hell super duper tan line hear rate monitor checking power tap train in the basement all winter super loud lycra kit million dollar wheels racer – keep it up.

The more you ride your bike, the less your ass will hurt.

The following short answers are good answers, but not the only ones for the question asked – 29”, Brooks, lugged, disc brake, steel, Campagnolo, helmet, custom, Rohloff, NJS, carbon, 31.8, clipless, porteur.

No bike does everything perfectly. In fact, no bike does anything until someone gets on it to ride.

Sometimes, recumbent bikes are ok.

Your bikeshop is not trying to screw you. They’re trying to stay open.

Buying things off of the internet is great, except when it sucks.

Some people know more about bikes than you do. Other people know less.

Maybe the person you waved at while you were out riding didn’t see you wave at them.

It sucks to be harassed by assholes in cars while you’re on a bike. It also sucks to drive behind assholes on bikes.

Did you build that yourself? Awesome. Did you buy that? Cool.

Wheelies are the best trick ever invented. That’s just a fact.

Which is better, riding long miles, or hanging out under a bridge doing tricks? Yes.

Yes, you can break your collar bone riding a bike like that.

Stopping at stop signs is probably a good idea.

Driving with your bikes on top of your car to get to a dirt trail isn’t ideal, but for most people it’s necessary.

If your bike has couplers, or if you have a spendy bike case, or if you pay a shop to pack your bike, or if you have a folding bike, shipping a bike is still a pain in the ass for everyone involved.

That dent in your frame is probably ok, but maybe it’s not. You should get it looked at.

Touch up paint always looks like shit. Often it looks worse than the scratch.

A pristine bike free of dirt, scratches, and wear marks makes me sort of sad.

A bike that’s been chained to the same tree for three years caked with rust and missing parts makes me sad too.

Bikes purchased at Wal-mart, Target, Costco, or K-mart are generally not the best bang for your buck.

Toe overlap is not the end of the world, unless you crash and die – then it is.

Sometimes parts break. Sometimes you crash. Sometimes it’s your fault.

Yes, you can buy a bike without riding it first. It would be nice to ride it first, but it’s not a deal breaker not to.

Ownership of a truing stand does not a wheel builder make.

32 spokes, 48 spokes, 24 spokes, three spokes? Sure.

Single speed bikes are rad. Bikes with derailleurs and cassettes are sexy. Belt drive internal gear bikes work great too.

Columbus, TruTemper, Reynolds, Ishiwata, or no brand? I’d ride it.

Tubeless tires are pretty cool. So are tubes.

The moral of RAGBRAI is that families and drunken boobs can have fun on the same route, just maybe at different times of day.

Riding by yourself kicks ass. You might also try riding with a group.

Really fast people are frustrating, but they make you faster. When you get faster, you might frustrate someone else.

Stopping can be as much fun as riding.

Lots of people worked their asses off to build whatever you’re riding on. You should thank them.

http://surlybikes.com/blog/2514/
.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:27:02 #253
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101086410
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Overpriced wil niet zeggen dat het goed is. Heb genoeg bagger van Colnago gezien
Joh, ik rij een Extreme Power frame en een voorvork van Colnago, het zal me een rotzorg zijn. Het is het beste frame waar ik ooit op gezeten heb en het enige wat aan mijn fiets zit waar Colnago op staat samen met mijn voorvork. Ik vind de rij-eigenschappen ronduit top tot dusver en zag dit weekend nog honderden fietsen maar wilde met niemand ruilen.

Kortom: tevreden met wat ik heb en weinig boodschap aan mensen die het niks vinden. Rij zelf ook maar weinig dus perfect.
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:28:12 #254
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101086447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:26 schreef Yankee het volgende:
Some answers to just about any bike forum post I’ve ever read
Ik had mijn post al staan maar het komt hier wel op neer ja :P
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:36:37 #255
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101086716
quote:
No bike does everything perfectly. In fact, no bike does anything until someone gets on it to ride.

Die gebruiken we de volgende keer dat iemand zegt dat zn fiets beroerd schakelt/remt of whatever? :P
pi_101086960
Yankee is on a roll met zijn trollen, I like it. _O_
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:21:13 #257
545 dop
pi_101090867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Net of je alle trainingen vollebak moet. Ik word ook regelmatig ingehaald door een toerder op een stalen frame die altijd de grote molen rond draait. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet bij kan houden. Ik word er niet anders van en doe mijn geplande training voort.
ik bedoel meer te zeggen dat het uit eindelijk niet de fiets is maar de man die de vaart maakt.
ik gun iedereen een fiets naar zijn wens en uiterlijk.
maar pas op op wie of wat je afgeeft
pi_101090967
Niemand die mij langs mag fietsen ongeacht welke training ik aan het doen ben, dan gaan mijn principes overboord en moet ik er achteraan. Even laten zien we de baas is.
pi_101091405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:21 schreef dop het volgende:

[..]

ik bedoel meer te zeggen dat het uit eindelijk niet de fiets is maar de man die de vaart maakt.
ik gun iedereen een fiets naar zijn wens en uiterlijk.
maar pas op op wie of wat je afgeeft
Ach, dat gelul over materiaal en 'soigné zijn' hoort gewoon bij de wielercultuur.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:00:54 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101092368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik post hier sowieso niet als mod. Tenminste, niet zolang men netjes blijft. En zelfs al schelden ze tegen elkaar zal ik niet snel wat beginnen omdat dit mijn subforum niet is. Dus zie mij maar als een user die ergens anders wat modwerk doet. En niet als een mod die meepost. Als ik iets dom posts mag je best zeggen dat ik wat doms post, maar niet dat ik een domme mod ben.
quote:
Misschien moet het inderdaad een paar keer goed fout gaan voordat er een regel komt. Maar waar trekt men de grens? Op een stadsfiets kan je brug af ook de 25+ wel aantikken. Voor de wind ook.

Ik rij trouwens met helm, omdat ik dat veiliger vind en omdat ik een beginner ben. Als ik op mijn bek ga wil ik dat doen zonder dat ik denk "had ik maar een helm op gehad"
quote:
Dus omdat ik geen handschoenen draag (waarom zouden die trouwens wel schade voorkomen en lange kleren niet :? ) ben ik dom?
Dan kan je net zo goed zeggen dat wielrenners knie, pols en elleboogbeschermers om moeten. Immers doen sommige skaters dat ook, en die gaan minder snel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:55 schreef dop het volgende:

[..]

Waarom draag je als je alleen fiets een helm? En in een groep niet?

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:24 schreef Pritt het volgende:
Niemand die mij langs mag fietsen ongeacht welke training ik aan het doen ben, dan gaan mijn principes overboord en moet ik er achteraan. Even laten zien we de baas is.
Same. Of als ik een groepje renners zie opdoemen. Dan zal ik er langs gaan. Daarna hard door blijven trappen en hopen dat ik niet kapot ga B-)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:21:13 #261
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101093154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

...
Same. Of als ik een groepje renners zie opdoemen. Dan zal ik er langs gaan. Daarna hard door blijven trappen en hopen dat ik niet kapot ga B-)
Want het is belangrijk want andere onbekenden van je denken?

Heeft er trouwens iemand ervaring met cycle-basar.de?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:33:42 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101093702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:21 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Want het is belangrijk want andere onbekenden van je denken?

Heeft er trouwens iemand ervaring met cycle-basar.de?
Nee, ik vind het leuk.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:49:07 #263
545 dop
pi_101094263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:

Waarom draag je als je alleen fiets een helm? En in een groep niet?

in een groep wel (veel meer afhankelijk van een ander hogere snelheden meer risico)

als ik alleen fiets niet

de discussie wel of geen helm kan lang duren , in een auto zou met hel ook veiliger zijn maar dat doet niemand :)
pi_101094297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef dop het volgende:

[..]
de discussie wel of geen helm kan lang duren , in een auto zou met hel ook veiliger zijn maar dat doet niemand :)
Maak dan een goeie vergelijking...
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:51:42 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101094363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

Met condoom neuken zou ook veiliger zijn, maar dat doet ook niet iedereen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:51:51 #266
545 dop
pi_101094373
quote:
heb ik ook altijd last van , woonde vroeger bij de van brienenoordbrug, deed daar vaak interval training.
erg leuk om elkaar daar een beetje gek te maken.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:55:17 #267
545 dop
pi_101094522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

dat is een prima vergelijk
het is altijd een afweging van gemak risico en veiligheid.

met 20 op de ouwelullefiets kun je ook hard tegen de stoeprand knallen , maar kennelijk vinden we dat nog geen risico met zijn allen
misschien maar een maximum snelheid voor fietsers invoeren :p
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:59:04 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101094681
Wat het punt een beetje is, als we gaan doen wat goed voor ons is en wat geen gevaar oplevert zitten we allemaal met een leren pak+motorhelm op een hometrainer.
Er is nou eenmaal risico bij fietsen. De 1 perkt het in, de ander niet. Moeten ze lekker zelf weten.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:01:03 #269
545 dop
pi_101094767
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Wat het punt een beetje is, als we gaan doen wat goed voor ons is en wat geen gevaar oplevert zitten we allemaal met een leren pak+motorhelm op een hometrainer.
Er is nou eenmaal risico bij fietsen. De 1 perkt het in, de ander niet. Moeten ze lekker zelf weten.
geheel mee eens, en natuurlijk is deze discussie wel goed om er over blijven denken waar voor jou de grens ligt en wat het risico nu eigenlijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-08-2011 19:10:59 ]
pi_101094926
quote:
Zo is dat! Ik werd laatst op weg van het werk naar huis ingehaald door zo'n kutbrommertje. Ik heb eerst een paar kilometer in zijn wiel gehangen, terwijl hij om de 100 meter een beetje zenuwachtig achterom keek. Bij het eerste stoplicht haalde ik hem in, daarna kwam hij er niet meer langs. :P
pi_101095056
Was overigens wel het moment waarop ik begon te twijfelen of ik op mijn woon-werkfiets niet ook een helm moet gaan dragen....
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:11:44 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101095276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:07 schreef cafca het volgende:
Was overigens wel het moment waarop ik begon te twijfelen of ik op mijn woon-werkfiets niet ook een helm moet gaan dragen....
Racefiets? Dan zou ik het sowieso doen. Gewone fiets niet.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:20:48 #273
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101095724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

sowieso zit je op een gewone fiets al stabieler en je hebt nog eens dikkere banden met minder druk die oneffenheden beter opvangen.

Na dit weekend rij ik geen meter meer op de racefiets zonder helm (gebeurde toch maar zelden)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:22:15 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101095805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:20 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

sowieso zit je op een gewone fiets al stabieler en je hebt nog eens dikkere banden met minder druk die oneffenheden beter opvangen.

Na dit weekend rij ik geen meter meer op de racefiets zonder helm (gebeurde toch maar zelden)
Waarom na dit weekend?
Op een gewone fiets ga je ook vaak langzamer en je kan denk ik jezelf beter opvangen als je valt.
pi_101095918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewone fiets. Maar wanneer ga je een helm dragen? Misschien is het als je boven de 30 rijdt toch wel verstandig.

Op de racefiets draag ik sowieso een helm, ik heb hem 1 keer nodig gehad, toen was ik heel blij dat ik hem ophad
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:28:15 #276
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101096123
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Gewone fiets. Maar wanneer ga je een helm dragen? Misschien is het als je boven de 30 rijdt toch wel verstandig.

Op de racefiets draag ik sowieso een helm, ik heb hem 1 keer nodig gehad, toen was ik heel blij dat ik hem ophad
Je kan met 50 per uur tegen de grond smakken en helemaal niks hebben.. Je kan ook van de stoeprand vallen en je nek breken.. ;). Daarom is het zo verdomd moeilijk een grens te trekken
pi_101096125
Dubbel

[ Bericht 93% gewijzigd door Patroon op 23-08-2011 19:44:03 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:35:23 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101096507
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Doe je dat op een gewone fiets? Waarom ga je dan niet op je racefiets heen?
pi_101096730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doe je dat op een gewone fiets? Waarom ga je dan niet op je racefiets heen?
Voor 10 km is een gewone fiets soms makkelijker. Zeker als het regenachtig is.
pi_101096764
Ik fietste laatst 15km 50km/h achter een brommer aan. Dit was niet gepland dus was ik blij dat ik een helm op had.

Mijn helm weegt 199 gram en voel ik dus ook niet. Qua koeling schijnt een goede helm ook beter te werken dan geen helm. Stond in Fiets. Voor mij dus geen redenen om geen helm te dragen.

Zo zie je maar weer, een lichte helm met veel luchtgaten zorgt ervoor dat je makkelijker je helm op doet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Patroon op 23-08-2011 19:45:53 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:48:41 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101097187
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:39 schreef cafca het volgende:

[..]

Voor 10 km is een gewone fiets soms makkelijker. Zeker als het regenachtig is.
Ik reed 13 km naar mijn werk, vond ik op de racefiets lekkerder. En hoezo als het regenachtig is? Regenpak aan?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:40 schreef Patroon het volgende:
Ik fietste laatst 15km 50km/h achter een brommer aan. Dit was niet gepland dus was ik blij dat ik een helm op had.

Mijn helm weegt 199 gram en voel ik dus ook niet. Qua koeling schijnt een goede helm ook beter te werken dan geen helm. Stond in Fiets. Voor mij dus geen redenen om geen helm te dragen.

Zo zie je maar weer, een lichte helm met veel luchtgaten zorgt ervoor dat je makkelijker je helm op doet.
En het ziet er tof uit. Ik vind iig mensen zonder helm er altijd maar raar uitzien.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:37:40 #282
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101099842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom na dit weekend?

omdat ik dit weekend geweldig hard tegen het beton gesmakt ben...en m'n helm z'n waarde eens echt heeft getoond.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:38:49 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101099898
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:37 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

omdat ik dit weekend geweldig hard tegen het beton gesmakt ben...en m'n helm z'n waarde eens echt heeft getoond.
Duidelijk. Ik dacht dat je het over het volgende weekend had.
pi_101100097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik reed 13 km naar mijn werk, vond ik op de racefiets lekkerder. En hoezo als het regenachtig is? Regenpak aan?

Tja, ik vind het eigenlijk net teveel moeite voor zo'n klein stukje, helemaal omkleden enzo. En ik ben inderdaad een mooiweerracefietser ;)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:45:41 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101100252
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:42 schreef cafca het volgende:

[..]

Tja, ik vind het eigenlijk net teveel moeite voor zo'n klein stukje, helemaal omkleden enzo. En ik ben inderdaad een mooiweerracefietser ;)
Ik trok 's ochtends meteen mijn fietsoutfit aan en trok op mijn werk mijn spul uit en ging aan 't werk. Ging best lekker.
Wel het laatste kilometertje even rustig uitfietsen omdat ik anders met zo'n zweetkop achter mijn bureau zat.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:57:50 #286
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_101100949
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik trok 's ochtends meteen mijn fietsoutfit aan en trok op mijn werk mijn spul uit en ging aan 't werk. Ging best lekker.
Wel het laatste kilometertje even rustig uitfietsen omdat ik anders met zo'n zweetkop achter mijn bureau zat.
Ik kan douchen op het werk, helaas begin ik alle dagen om 5 uur en moet ik anderhalf uur fietsen...da's weer net teveel van het goede.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:00:03 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101101071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:57 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik kan douchen op het werk, helaas begin ik alle dagen om 5 uur en moet ik anderhalf uur fietsen...da's weer net teveel van het goede.
Oei, das vervelend.
Ik moet nu 30 km fietsen, oa met een pontje en dwars door a'dam. Dus dat gaat 'm niet worden.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:08:23 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_101101564
Patroon:

Post eens een pic van die helm, kunnen we waarschijnlijk lachen. Volgens mij is er geen fatsoenlijke helm te koop die minder dan 222 gram weegt.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:10:07 #289
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101101647

:P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:10:27 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101101666
quote:
Die gaat anders niet kapot als je valt.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:11:43 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101101746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon:

Post eens een pic van die helm, kunnen we waarschijnlijk lachen. Volgens mij is er geen fatsoenlijke helm te koop die minder dan 222 gram weegt.
Hij rijd iig altijd met helm. Jij fiets zeker met zo'n ding?
pi_101103147
pff ik wilde net naar club gaat het keihard onweren :(
Haters gonna hate.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:09:24 #293
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_101104716
Nog 2 dagen en dan op naar Italie voor de Tour for Life! :o :X ^O^
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:09:26 #294
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_101104718
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met condoom neuken zou ook veiliger zijn, maar dat doet ook niet iedereen.
Ja, hoe laat gaat het neuken eigenlijk beginnen?
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:11:36 #295
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101104830
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:09 schreef jackson het volgende:

[..]

Ja, hoe laat gaat het neuken eigenlijk beginnen?
FOK!kers neuken toch niet? :')
pi_101105090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:11 schreef Narcotical het volgende:

[..]

FOK!kers neuken toch niet? :')
klopt, maar hun online-identiteit wel ;)
pi_101105296
quote:
Patroon:

Ik heb de Specialized S Works helm. In de helm staat 199g maar mijn weegschaal zegt 221g. Je hebt dus niet gelijk :p Zal morgen ff het bewijs posten.

Hij is door de vele luchtgaten en goede lucht doorstroming totaal niet warm. Het blad Fiets heeft aangetoond dat fietsen met een helm met genoeg luchtgaten koeler is dan zonder helm.
pi_101105517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:01 schreef dop het volgende:

[..]

geheel mee eens, en natuurlijk is deze discussie wel goed om er over blijven denken waar voor jou de grens ligt en wat het risico nu eigenlijk is.
Het voordeel van de helmdiscussie is dat het gevaar vooral bij jezelf ligt, eigenlijk net als met een autogordel.

Moet natuurlijk wel bijgezegd worden dat je nog zo'n goede stuurman kan zijn maar dat fietsen nou eenmaal gevaren met zich meebrengt, ook vanwege de fouten van anderen: denk aan idioten die zonder te kijken de straat of zelfs het fietspad oversteken (ik woon in Amsterdam, zeer gevaarlijk).

Ben denk ik in de 3 jaar dat ik nu mijn fiets heb 4 keer gevallen:

1 keer na 10 minuten omdat ik vergat dat ik vastgeklikt zat.
1 keer in Londen
pi_101105583
quote:
Patroon:

Giro Aeon weegt 189 gram, en is zeker geen 'lachwekkende' helm
http://www.futurumshop.nl(...)&element=531&d_sort=
pi_101105936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:01 schreef dop het volgende:

[..]

Het voordeel van de helmdiscussie is dat het gevaar vooral bij jezelf ligt, eigenlijk net als met een autogordel.

Moet natuurlijk wel bijgezegd worden dat je nog zo'n goede stuurman kan zijn maar dat fietsen nou eenmaal gevaren met zich meebrengt, ook vanwege de fouten van anderen: denk aan idioten die zonder te kijken de straat of zelfs het fietspad oversteken (ik woon in Amsterdam, zeer gevaarlijk).

Ben denk ik in de 3 jaar dat ik nu mijn fiets heb 4 keer gevallen:

1 keer na 10 minuten dat ik mijn fiets had gekocht omdat ik vergat dat ik nu vastgeklikt zat.
1 keer in Londen toen ik in een afdaling met een redelijk nat wegdek opeens vol in de rem moest voor een remmende auto voor mij en ik voorover van de fiets gesmeten werd
1 keer in Frankrijk uit stilstand door een rare beweging van mezelf en een soort plotselinge besluiteloosheid of ik nou terug moest of vooruit, daardoor stil blijven staan en min of meer omgevallen: gewoon dom dus
1 keer vorige week vol op een hond geknald die op de weg liep
Daarbij nog een aantal bijna valpartijen door: -onoplettendheid en de berm insturen of over objecten rijden die ik niet had gezien -en bijna ongelukken in de stad door bijna op mensen te knallen

Bij de laatste 3 ongelukjes had ik gelukkig een helm op. Mijn conclusie is trouwens:
-goed opletten verkleint de kans op ongelukken (ik vind 4 valpartijtjes op een kilometer of 7500 nou niet echt heel veel)
-in Nederland lijkt de kans op ongelukken kleiner vanwege de fietspaden maar wordt die misschien wel weer vergroot door de aanwezigheid van zoveel andere fietsers
-je kunt ongelukken ook vanwege de domheid van anderen nooit helemaal vermijden
-de klikpedalen maken het moeilijker snel af te stappen in geval van een lastige situatie op de weg
-in bepaalde situaties (zoals rijden in je eentje in Nederland op mooie fietspaden) vind ik rijden zonder helm een aanvaardbaar risico
pi_101106651
edit: kapotte browser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: