quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed te winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Ik houd 2 a 3 weken rust, probeer dan geen fiets aan te raken en dan ga ik een beetje mountainbiken. Rustig fietsen, beetje genieten. Wordt ook te koud om lange duurtrainingen te doen hoewel vanaf januari begin ik weer lange tochten te rijden van 2 a 3 uur. In februari begin ik met de Midden Nederland Voorjaarscompetitie. Is volgens mij 9 weken een koers van 1 uur en nog wat minuten. Krijg je weer wat wedstrijdsnelheid. Dan is het gewoon weer opbouwen zodat je in mei keihard kunt knallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Waarschijnlijk wel, al is het land gewoon te klein om veel achteraf weggetjes te hebbenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef Superher0 het volgende:
@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.
Je moet inderdaad wel de grotere N-wegen mijden, waar je 90 of 110 mag en soms een inhaalbaan hebt. Daarbuiten vond ik het juist veilig, nauwelijks verkeer! Echt een klein fietsparadijsje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Lol ofcourse.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:06 schreef Pritt het volgende:
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
Haha sorry :pquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren.
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef JohnDDD het volgende:
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |