abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100951067
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_100951156
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed te winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
^O^ Ik wil volgend jaar ook weer een licentie aanschaffen!

Hoe ik vroeger de winter doorkwam:
Van oktober tot december raakte ik geen racefiets aan. Dit om ook weer motivatie op te bouwen. Ik deed krachttraining in de sportschool (leg extension, leg press, squats, lunges etc). Ook het bovenlichaam en romp trainde ik in de sportschool. 1x per week spinning en in het weekend zat ik op de mountainbike in het bos, het is daar een stuk warmer door de bescherming van de bomen. Zodra het 1 januari was geweest pakte ik weer zoveel mogelijk de fiets. Doordat het vroeg donker is moest ik de meeste km's in het weekend maken. Het is belangrijk om in het voorjaar veel uren achter elkaar op de fiets te zitten. Daar leg je de basis voor de rest van het seizoen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100951882
Ik ga eind deze maand weer afbouwen, eerst nog op huwelijksreis, dat worden de rust weken en dan ga ik weer beginnen met wintertraining: sportschool, mtb, schaatsen.
Haters gonna hate.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:26:41 #54
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100953393
Zo...terug van vier dagen in de Ardennen en Luxemburg fietsen en kamperen. Lekker zonnetje de meeste tijd, en ze mogen dan maar een paar 100 meter hoog komen, op m'n fiets van 14 kilo met tent en dergelijke...hakt dat er best in.
Maandag met dr trein naar Maastricht gegaan, en gefietst tot vlak boven Spa, toen verder afgedaald vaar Troisvierges in Luxemburg, en daarna daar rondgetrokken, geslapen in Esch sur Sure en gisteren in Mersch. Vandaag met de stoptrein van Luxembrug stad naar Luik, en dan de boemel naar Maastricht, en de sneltrein naar utrecht, overstappen naar Hilversum...je bent gewoon een dag bezig met een best wel kleine afstand, best belachelijk!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100953510
Je hebt wel mooi weer gehad dan en het klinkt als gezellig dan is het toch goed? Reizen moet je meestal als je ergens heen moet, het vliegtuig is ook zoiets als je alles erbij optelt dan is het toch een dag die je kwijt bent.
Haters gonna hate.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:50:30 #56
153506 Captain_Fabulous
pi_100954278
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Gedoe gisteren, ik wilde de camping zo dicht mogelijk bij de stad hebben, dus ik volg het bordje...heuvel op, heuvel op...weer een bordje, fletse verf, bladerde een beetje, dat je gaat denken, bestaat het nog wel? En dus...een oud veld met een paar stacaravans, geen cantine of winkeltje...ja doei! Dus best wel pissed off weer de heuvel af geraced, 10 kilometer terug rijden, en gelukkig een mooie camping gevonden, waar ik de laatste dag kon vieren met een biefstuk en frites en een flink ijsje toe. Calorieen zijn geen issue als je dit soort dingen doet!
Sterker nog, als je van 9 tot 5 (of 6, of 7) sleurt met je zware fiets is het een probleem om voldoende calorieen binnen te eten, zonder dat je maag helemaal over de rooie gaat, en je toch geen hongerklop krijgt!
Op een dag gaat er tijdens het rijden als snel 2 pain chocolate, 2 puddingachtige broodjes, een Twix, een Snelle Jelle, wat sesamzaadkoekjes, een pistolet zonder beleg, een halve liter cola, een fles sportdrank en drie liter water door tijdens het rijden...tosti en koffie bij de lunch niet meegerekend. En dan nog 's avonds een piza, of een lasagne ofzo. Ontbijt was vaak wat geimproviseerd, maar een paar witte puntjes, een kitkat en chocola ofzo, gaat er dan zeker ook in.
En dan nog, had ik af en toe best honger!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:21:47 #57
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_100955543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen. ^O^ Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Ik houd 2 a 3 weken rust, probeer dan geen fiets aan te raken en dan ga ik een beetje mountainbiken. Rustig fietsen, beetje genieten. Wordt ook te koud om lange duurtrainingen te doen hoewel vanaf januari begin ik weer lange tochten te rijden van 2 a 3 uur. In februari begin ik met de Midden Nederland Voorjaarscompetitie. Is volgens mij 9 weken een koers van 1 uur en nog wat minuten. Krijg je weer wat wedstrijdsnelheid. Dan is het gewoon weer opbouwen zodat je in mei keihard kunt knallen.
Ow en in begin januari rijd ik de Egmond Pier Egmond mtb race. Goed begin van het seizoen.

@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.

Vandaag 14e geworden in Veenendaal. Zat te ver naar achteren in de sprint en echt veel harder kon ik niet (59,8km/u toch nog.) Wel 2e in het 3 ronden klassement dus niet met lege handen naar huis. Nu rusten en dan mag ik zondag in Baarn tekeer gaan. Ga voor een top 10 notering. Moet gewoon lukken.
Superhero to the rescue!
pi_100962627
@Superher0: Dan heb je het beter gedaan dan ik: ik kon na een paar rondjes helaas aftaaien vanwege een lekke band. :'( En het was ook nog eens 100 km rijden met de auto om überhaupt in Veenendaal te komen...
pi_100962695
@Pritt: Als wedstrijdrenner kom ik het beste de winter door door te gaan spinnen, 2 lessen per week met de club. Aanvullend (of als alternatief) kun je natuurlijk ook tacxen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:40:30 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_100965071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef Superher0 het volgende:
@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.
Waarschijnlijk wel, al is het land gewoon te klein om veel achteraf weggetjes te hebben :7 Scheelt natuurlijk of je op een racefiets zit, of een vakantiefiets van 14 kilo en een tent, slaapzak, kleren etc etc
Volgens jaar ga ik als het weer meezit maar eens Denemarken verkennen, is wat platter. Hoe je ook wend of keert, een klimgeit zal ik niet snel worden O+
pi_100965107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Je moet inderdaad wel de grotere N-wegen mijden, waar je 90 of 110 mag en soms een inhaalbaan hebt. Daarbuiten vond ik het juist veilig, nauwelijks verkeer! Echt een klein fietsparadijsje.

@Pritt: is crossen niks voor je? Heb het nu een winter gedaan, fiets als een drol met een techniek van niks maar het maakt de winter makkelijker/draaglijker/leuker!

Ondertussen stop ik me lekker vol voor 180km..;)
pi_100966877
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
pi_100966976
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:06 schreef Pritt het volgende:
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
Lol ofcourse.
pi_100967119
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren. :')
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:20:43 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100967151
_O-
.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:27:55 #66
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100967293
:D

Geen toertocht voor mij. Wel stukje fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_100967408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren. :')
Haha sorry :p
pi_100971542
:W uit Parijs. Straks naar de registratie & fietsencontrole. Vanochend uitgeslapen, boodschappen gedaan (vooral spul voor de assistentiewagen in Loudéac) en tassen gecontroleerd.
pi_100972209
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:11:31 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100974072
Zo, even 65 km gedaan. En een runkeeperaccountje gemaakt zodat ik het een beetje bij kan houden. Kom er nu pas achter dat ik al die tijd gewoon mijn routes handmatig in had kunnen voeren ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_100977454
Vanmiddag lus 2 van de AGR gereden. Ging aardig lekker.
Nog een weekje rustig wat fietsen en dat zaterdag Diekirch knallen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:12:06 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_100978467
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef JohnDDD het volgende:
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.
Parijs en omgeving is daar zo ongeveer de uitzondering op overigens ook geen boeiende omgeving om te fietsen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_100979212
vandaag een tocht van 140 km gemaakt door de Haspengouw (met een vleugje Voerstreek/Zuid Limburg). de veldwegen in België lagen er nog erg slecht bij na de regen van afgelopen donderdag. nog nooit zo'n vieze smerige fiets gehad.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:07:16 #74
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100979845
Hebben jullie nog tips voor iemand zoals ik die graag nog een keer in zuid limburg wil gaan spelen? :). Denk ook vooral aan het meenemen van bagage en spullen.. Gewoon voor een dagje, kleine 50-100 km even wegtrappen in de heuvels
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:17:41 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100980151
WTF, ik ben gewoon verbrand. Wielerbroek is een stuk korter dan mijn normale korte broeken die ik op vakantie aanhad. Maar evengoed, ik heb er al 2k opzitten dit jaar. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat ik nog verbrand :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')