quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je er nog nooit geweest bent is deze wel leuk:
http://www.bikemap.net/route/418412
30 kilometer die vrij makkelijk te onthouden zijn als je van tevoren even de kaart bestudeerd. Heb je alle toffe klimmen van de Posbank gehad.
@ Knut: Thanks! Ziet er goed uit en ligt idd lekker dicht bij mijn beginpunt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:
@Pritt: ik ga dus za. 180km doen dus ik denk niet dat ik zondag dan nog heel ver/hard kan/ga fietsen. Was van plan om gewoon in de buurt een rondje met m'n broer te rijden. Als de plannen veranderen hoor je het wel. In Arnhem zelf zijn ook leuke klimmetjes, wat is je startpunt en hoe ver wil je fietsen? Dan knutsel ik wel ff wat.
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
Dan heb je m'n BOb Jackson nog nooit gezien.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height?
Stempelkaartquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Reddingsdeken, greppel (ik neem aan dat je die daar zoekt), bord pasta en een flesje AA. Wat heb je nog meer nodig
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?quote:
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140
Kan wel kloppen want frame is qua hoogte eigenlijk te kort maar qua lengte goed. Móet wel zeggen dat het een slooping frame is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
Nee, een boekje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 05:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef eentwee het volgende:
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels
Klopt, ontzettend mooi! Ook een super stijf frame. Het bracket is extreem dik waardoor de kracht overbreng op de ketting optimaal is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:06 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.
Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?
[ afbeelding ]
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee, zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
Met paint kan je anders precies een rechtelijn maken en dan bedoel ik niet met de kwast :pquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja!
[..]
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
Haha klopt. Maar de kimera is wel een erg fijn stijf frame.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden
Bestaat pas een jaar of 120quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:39 schreef cafca het volgende:
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk
Wel een mooie tocht, succes!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel een mooie tocht, succes!Haha die spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.
[ afbeelding ]
Ik hou persoonlijk niet zo van die aerodynamische frames zoals hierboven of Kuota maar hou meer van het klassieke met oversized, teveel slooping vind ik ook niet mooi. Aero frames vind ik trouwens wel mooi voor een TT fiets.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.
[ afbeelding ]
En sorry kon het niet laten![]()
[ afbeelding ]
Meerdere redenen mag ook?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?
Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis?
Ik heb van die handschoentjes met wat gel-vlakken erin genaaid. Vandaag toevallig vergeten en dan merk je dat dat toch wel effect heeft. Stuk minder comfortabel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?
Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
De "stranden" van Bergen in Zee zou je zo kunnen aanleggen dat deze extra aantrekkelijk zijn voor surfers. De golven komen dan vanuit diep water heel snel omhoog wat de kwaliteit van de golf ten goede komt. Uniek natuurlijk: 's ochtends even surfen en dan 's middags de berg op en Snowboardenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:36 schreef marcodej het volgende:
http://www.dhv.nl/dhvnl/f(...)9dd-74417f8e9ba3.pdf
google, dat is toch voor mensen die niet durven te vragen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast laat me hier lekker vragen stellenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gast laat me hier lekker vragen stellen![]()
![]()
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen![]()
Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.
Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ride for the roses in Aalsmeer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?
Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.
Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
Goede woordgrapquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
Ride for the Roses.....
Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed te winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Ik houd 2 a 3 weken rust, probeer dan geen fiets aan te raken en dan ga ik een beetje mountainbiken. Rustig fietsen, beetje genieten. Wordt ook te koud om lange duurtrainingen te doen hoewel vanaf januari begin ik weer lange tochten te rijden van 2 a 3 uur. In februari begin ik met de Midden Nederland Voorjaarscompetitie. Is volgens mij 9 weken een koers van 1 uur en nog wat minuten. Krijg je weer wat wedstrijdsnelheid. Dan is het gewoon weer opbouwen zodat je in mei keihard kunt knallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Waarschijnlijk wel, al is het land gewoon te klein om veel achteraf weggetjes te hebbenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:21 schreef Superher0 het volgende:
@Fab: Jeetje, wat tof! je komt nog eens ergens! Ik vond trouwens Luxemburg goed te fietsen, maar ik fiets dan alleen de Jean Nelissen Classic en die gaat volgens mij over de rustigere wegen.
Je moet inderdaad wel de grotere N-wegen mijden, waar je 90 of 110 mag en soms een inhaalbaan hebt. Daarbuiten vond ik het juist veilig, nauwelijks verkeer! Echt een klein fietsparadijsje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das waar, en ik heb het stuk Den Bosch-Utrecht gekletst met een andere vakantie fietsert, wat goede tips over Denemarken en de TGV naar Frankrijk gekregen voor volgend jaar.
Luxemburg is op zich mooi, maar veel wegen zijn echt gevaarlijk, doordat er geen fietspaden zijn langs de grote wegen, en ze daar hard rijden. Maar in het midden van het land zijn ze nu hele mooie fietspaden aan het aanleggen langs de spoordijk, echt goed!
Lol ofcourse.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:06 schreef Pritt het volgende:
Met crossen bedoel je veldrijden neem ik aan? Lijkt me idd ook wel leuk. Maar daar heb je wel weer een andere fiets voor nodig of niet?
Haha sorry :pquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand anders vraagt eens wat en meneer gaat meteen cocqueteren.
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef JohnDDD het volgende:
In Frankrijk kwam ik ook regelmatig op van die "D-wegen" (regionale wegen) terecht waar je 90 of zelfs 110 mag, zoals de D932 richting Parijs, dat ding loopt ongeveer 80 km rechtdoor, en naarmate je dichter bij Parijs komt wordt hij steeds drukker en gevaarlijker (met invoegstroken enzo). Op het eind is het bijna een snelweg. Er werd ook flink naar me getoeterd ook al mag je officieel gewoon op die weg fietsen. Op de vluchtstrook kon je eigenlijk wel veilig fietsen.
Ik doe dat altijd met afstandmetenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, even 65 km gedaan. En een runkeeperaccountje gemaakt zodat ik het een beetje bij kan houden. Kom er nu pas achter dat ik al die tijd gewoon mijn routes handmatig in had kunnen voeren
Ik heb geen android telefoon, of een iphone. Ik heb een oude nokia.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:54 schreef Remzz het volgende:
Op elke android telefoon staat google track's. Programma aanzetten en als je stopt weer uitzetten. Kun je zo importeren naar google maps en alle andere gegevens staan er ook in.
Wat? Handmatig? Ik ook. Maar nu kan ik het in runkeeper zetten en opscheppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:37 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd met afstandmeten
Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smerenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
WTF, ik ben gewoon verbrand. Wielerbroek is een stuk korter dan mijn normale korte broeken die ik op vakantie aanhad. Maar evengoed, ik heb er al 2k opzitten dit jaar. Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat ik nog verbrand
Beste afstand!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben ook verbrand. Vergeten in te smerenMijn armen en benen boven de knie waren aardig gekleurd maar zijn toch verbrand. En ik ben gestoken door een wesp o.i.d. op m'n voorhoofd op de Zevenheuvelenweg
Ik voelde iets kriebelen en toen ik met mijn hand naar m'n hoofd ging stak het kreng. Gelukkig niet heel dicht bij de ogen en geen rare allergische reacties of dikke zwellingen. Fietstocht ging wel aardig, uiteindelijk 184km.
Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbordquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:12 schreef dop het volgende:
[..]
mijn ervaring met frankrijk is dat ze erg goed op fietsers letten en rekening met je houden ook op de drukkere D wegen heb zelfs N wegen gefiets , dat was pure noodzaak , ook nog te doen maar geen aanrader.
Parijs en omgeving is daar zo ongeveer de uitzondering op overigens ook geen boeiende omgeving om te fietsen.
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Klopt hoor, de enige auto's die vlak langs me scheurden in Frankrijk waren die met een Nederlands nummerbordDe Fransen gingen allemaal netjes met een grote bocht om me heen...
Klopt. Jaren geleden gedaan. Moet ik weer eens opnieuw gaan doen, wel leuk dat parcours.quote:En inderdaad, weinig boeiend die weg of die omgeving, maar ja zo Amsterdam-Parijs klonk wel eens leuk als uitdaging.
Ten eerste veel suvcces ivo!quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je in Frankrijk een fietser raakt bij het inhalen heb je een fors probleem. Dat wordt niet geboekt als verkeersovertreding maar als een criminele zaak. Afhankelijk van de situatie iets tussen toebrengen van lichamelijk letsel tot (poging tot) moord. Levert een forse straf op. En dat weten Franse automobilisten.
nou, we zijn zeer benieuwdquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:55 schreef Freddeh het volgende:
Fiets nog even hier laten, want ik kan nog zeker een maand flink km's maken straks
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.quote:
Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
Maar hardlopen is natuurlijk wel echt een kutsport. Maar in geval van weinig tijd wel een optie natuurlijk. En dan in het weekend kilometers maken op de fietsquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik twijfel nog een beetje. Want de dagen worden weer korter, dus heb nieuwe lampjes nodig dan. Hardlopen is optie 2, en dan begin volgend seizoen weer flink gaan knallen.
Zorgen dat iemand anders je val breektquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen![]()
Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.
Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ik heb een veldrijfiets om te crossen. Bij mijn club zit een groepje jongens/meisjes met een crosser of ATB en daar ga ik vaak mee trainen en veldtoertochten rijden. Af en toe pak ik een wedstrijdje mee. Verder; Spinning, schaatsen, duurtrainingen en heel soms naar de sportschool.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:27 schreef Pritt het volgende:
Trainer zit me dus steeds meer te pushen dat ik volgend jaar bij wedstrijdselectie moet gaan en wedstrijden moet gaan fietsen. Door zijn overtuiging in mijn kunnen begint het wel te kriebelen. Dus dan tijd om toch maar een licentie te gaan aanvragen.Hoe komen hier de wedstrijdrenners goed de winter door? Veel blijven fietsen of andere sporten?
Weekend is juist het issue. Zit in het weekend met klussen etc straks. Dus fietsen/hardlopen is sowieso alleen maar een optie op het moment dat ik nog in het westen werk, en dan alleen op doordeweekse avonden. Hoop echt dat ik gauw werk heb in het noorden...quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Man, je kunt nog gewoon door blijven fietsen totdat er sneeuw ligt. Dus t(/m) november sowieso wel. Althans, ik neem aan dat je in het weekend wel een dagje tijd hebt om te fietsen?
Succes Ivo!quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Spullen zijn klaar, tas ligt in de volgwagen. Op naar de start. Ik meld me wel weer op donderdag.
Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daarquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:55 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nog niet opgezegd omdat ik in het noorden nog geen toezeggingen heb. Zit te wachten op een hele boeiende vacature in Amersfoort, met mogelijkheid tot overplaatsing naar Assen, maar die kerel heeft nog niets laten horen. Verder ingeschreven bij een hoop detacheringsbureau's, maar daar krijg je uiteraard ook pas een contract op het moment dat je aan de slag kan voor ze. Zodra ik opzeg eerst nog 2 maanden opzegtermijn, idioot bedrijf houdt 2 maanden aan ipv de gebruikelijke 1.
Als het doorgaat zou ik na werktijd daar moeten gaan fietsen. Nu woon ik in Dordrecht, werk ik in Zoetermeer, en ga ik verhuizen naar Appelscha. Iets met wereldreizenquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gave fiets zo Tommeke!
[..]
Lekker in Amersfoort blijven zitten, heerlijk fietsen daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |