abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100918577

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 23 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
Leeftijd: 21
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km

nodisch18
Leeftijd: 30
Regio: Eindhoven
Fiets: Canondale Caad 9
Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km)

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100919389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je er nog nooit geweest bent is deze wel leuk:

http://www.bikemap.net/route/418412

30 kilometer die vrij makkelijk te onthouden zijn als je van tevoren even de kaart bestudeerd. Heb je alle toffe klimmen van de Posbank gehad.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:

@Pritt: ik ga dus za. 180km doen dus ik denk niet dat ik zondag dan nog heel ver/hard kan/ga fietsen. Was van plan om gewoon in de buurt een rondje met m'n broer te rijden. Als de plannen veranderen hoor je het wel. In Arnhem zelf zijn ook leuke klimmetjes, wat is je startpunt en hoe ver wil je fietsen? Dan knutsel ik wel ff wat. :)
@ Knut: Thanks! Ziet er goed uit en ligt idd lekker dicht bij mijn beginpunt.

@eentwee: Ik begin hier, dat is het huis van mijn broer:

http://maps.google.nl/map(...)um=3&ved=0CDUQ8gEwAg

Misschien een idee om dat rondje van knut te doen en nog wat leuks erbij? Hoeft niet al te lang want het is zijn verjaardag en moet niet de hele dag weg zijn, misschien km of 80.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_100919964
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
pi_100920045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef eentwee het volgende:
@Portier Patroon: ik heb even snel een berekening gemaakt op de achterkant van een envelop. Je moet de stuurpenlengte weten en de stack height. Aangenomen 12 resp 4cm kom ik op ongeveer 5.6cm spacers uit. Dat is inclusief de balhoofdafdekkap. Nu ga ik slapen
5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 19-08-2011 00:21:01 ]
pi_100920250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height?
Dan heb je m'n BOb Jackson nog nooit gezien.
pi_100920528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Reddingsdeken, greppel (ik neem aan dat je die daar zoekt), bord pasta en een flesje AA. Wat heb je nog meer nodig :?
Stempelkaart
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 05:47:12 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100926487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Stempelkaart
Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_100927098
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

5,6cm spacers is nog best veel! Wat is de stack height? Is dat de hoogte van het balhoofd? Die is 140
Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
pi_100927173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee de hoogte van de stuurpen waar deze op de vorm klemt. Zou best kunnen dat ik nog een rekenfoutje heb gemaakt hoor, t was maar om een indicatie te krijgen.
Kan wel kloppen want frame is qua hoogte eigenlijk te kort maar qua lengte goed. Móet wel zeggen dat het een slooping frame is.
pi_100927213
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels ;)
pi_100927717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 05:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat mag dan een beste tocht wezen! Stempelkaart op A0 formaat?
Nee, een boekje.
pi_100929596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:32 schreef eentwee het volgende:
Dat had ik begrepen en dat kostte ook de nodige extra sinusregels ;)
Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.

Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 19-08-2011 10:43:07 ]
pi_100932265
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Haters gonna hate.
pi_100932889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zag die fiets afgelopen dinsdag op club staan is echt een vette fiets.
Klopt, ontzettend mooi! Ook een super stijf frame. Het bracket is extreem dik waardoor de kracht overbreng op de ketting optimaal is.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57:16 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100933077
Koga, echt zo'n merk voor corpulente bejaarden })
.
pi_100933291
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee ;), zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
pi_100933406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:07:13 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100933452
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:06 schreef Pritt het volgende:

[..]

Waarom zou jouw moeder mijn fiets kopen dan?
_O-
.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:12:40 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100933639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar als ik het frame zo zie dan lijkt de bovenkant van de zitbuis en bovenkant van het balhoofd op dezelfde hoogte te zitten. Ondanks dat het slooping is.

Edit: Als ik een rechte lijn met paint trek van top balhoofd naar zadelpen dan zit er inderdaad een 2-3cm verschil tussen.
Dat betekent dus dat er al minder spacers tussen moet dan wij denken. Of had jij daar al rekening mee gehouden eentwee?

[ afbeelding ]
Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja! :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Tassen zijn gepakt voor PBP. Gisteravond nog ff een extra koplamp gemonteerd. Van sommige dingen gaat absurd veel mee ;), zojuist 50 zakjes met sportdrankpoeder gevuld.
Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
pi_100934493
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk ;)
pi_100934545
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Paint? Moet wel nauwkeurig zijn ja! :P

[..]

Wat is de PBP eigenlijk? 5000 km fietsen in een week?
Met paint kan je anders precies een rechtelijn maken en dan bedoel ik niet met de kwast :p
pi_100934592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:57 schreef Yankee het volgende:
Haha klopt. Maar de kimera is wel een erg fijn stijf frame.
pi_100934738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:39 schreef cafca het volgende:
Parijs-Brest-Parijs, een of ander toertochtje in Frankrijk ;)
Bestaat pas een jaar of 120 ;).
pi_100934897
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Bestaat pas een jaar of 120 ;).
Wel een mooie tocht, succes! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100937929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:51 schreef cafca het volgende:

[..]

Wel een mooie tocht, succes! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha die spoiler :D
pi_100937942
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.

En sorry kon het niet laten :@

Haters gonna hate.
pi_100938630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik ben ook nooit van Koga geweest maar ik zag deze op de club en dacht van ja dat is ook wel een mooie fiets. Ik vind die van Cipollini ook vet hoor.

[ afbeelding ]
Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis? :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_100938922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:

[ afbeelding ]

En sorry kon het niet laten :@

[ afbeelding ]
Ik hou persoonlijk niet zo van die aerodynamische frames zoals hierboven of Kuota maar hou meer van het klassieke met oversized, teveel slooping vind ik ook niet mooi. Aero frames vind ik trouwens wel mooi voor een TT fiets.
pi_100939506
Ik hou er wel van :P
Haters gonna hate.
pi_100939630
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?

Vervelende plaatjes overigens, dat is hier wel eens beter geweest.
pi_100939863
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Dragen wielrenners handschoenen vooral voor grip, of om het vel op de handen te houden bij een val?

Meerdere redenen mag ook?

Bescherming
Zorgen voor betere doorbloeding
Betere grip
pi_100939975
Ik draag ze zelf niet, alleen in de winter volle neopreen handschoenen tegen de kou.

Ik heb ze niet nodig voor grip, maar hoorde van een renner dat hij ze aantrekt om zijn knokkels te beschermen bij een val.
Zelf nog nooit gevallen, maar dat zou voor mij ook een reden kunnen zijn om een paar aan te schaffen.
pi_100940113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:01 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hou er wel van :P
Ja, dan heb je het over die tweede foto, of niet? ;)
pi_100941777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Werkt Cipo tegenwoordig samen met Herman Berghuis? :')
Ik dacht precies hetzelfde. _O-
pi_100942878
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100942894
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:04 schreef nogeenmaarten het volgende:

Ik heb van die handschoentjes met wat gel-vlakken erin genaaid. Vandaag toevallig vergeten en dan merk je dat dat toch wel effect heeft. Stuk minder comfortabel.

Mooie tocht over de heuvelrug gemaakt. O.a. de Kaapse bossen, Amerongse Berg, Koerheuvel en Grebbeberg gedaan. Daarna nog even in Veenendaal bij de koers gaan kijken. Hele dag wel allerlei motoren en auto's zijn rijden maar de profs heb ik net gemist geloof ik.
pi_100943067
quote:
De "stranden" van Bergen in Zee zou je zo kunnen aanleggen dat deze extra aantrekkelijk zijn voor surfers. De golven komen dan vanuit diep water heel snel omhoog wat de kwaliteit van de golf ten goede komt. Uniek natuurlijk: 's ochtends even surfen en dan 's middags de berg op en Snowboarden ^O^
pi_100943446
handschoentjes draag ik helemaal niet. Tot nu toe mis ik ze ook niet geloof ik, al kan het een eye-opener zijn wanneer ik ze wel eens draag. Ik ben 1x gevallen waardoor ik een kleine blauwe plek op mijn handpalm had. Was wel paar dagen erg irritant met het vasthouden van het stuur. Weet niet of handschoentjes het voorkomen had

Ik word wel een beetje moe van dat nieuws over die berg trouwens. Iedereen verzint nu als een malle allemaal voordelen wat een berg kan hebben. Een simpele reden om naar het buitenland te gaan is naast de bergen ook het weer. In Nederland kan je nog zoveel met sneeuwkanonnen kloten, 1 regenbui en je kan alsnog niet fatsoenlijk trainen.

Andere optie is natuurlijk een overdekte berg van 2km hoog te maken :+
pi_100944113
Hoe hoger de berg hoe groter de voordelen. Maak hem 3000 m. 8)7
pi_100944254
Ik lees wat over compact sturen. Wat is het verschil met normale sturen en wat is het voordeel/nadeel?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:25:27 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_100944509
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_100944607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Hé Patroon koop eens een boek of Google zelf eens wat. Je bent ook wel aards lui om voor iedere scheet hier een vraag neer te plempen.
google, dat is toch voor mensen die niet durven te vragen? :*

SPOILER
pi_100944879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef buzz1291 het volgende:
Gast laat me hier lekker vragen stellen >:) :')
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:07:05 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gast laat me hier lekker vragen stellen >:) :')
Als iedereen alles gaat googlen kunnen we Fok wel sluiten.
Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen :')

Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.

Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:16:31 #45
545 dop
:copyright: dop
pi_100946349
nooit handschoenen , maar ben in het geheel erg makkelijk ook nooit een fietsbroek.
handschoenen vind ik ook echt niet prettig, zitten me in de weg.
een fietsbroek heb ik gewoon niet nodig heb nooit zadel probleempjes ook niet bij lange afstanden.

luiers zijn voor kleine kindertjes :p

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 19-08-2011 18:24:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:24:14 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946597
Ik vind een fietsbroek alleen al relaxt omdat hij niet flubbert om je benen tijdens het fietsen.
pi_100946868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, het zou mij een hoop slotjes en baggertopics schelen :')

Mijn neefje draagt zijn handschoenen vooral voor de bescherming.

Over vallen trouwens, ik ga binnenkort in een groot en langzaam peleton fietsen. Wat moet ik wel en niet doen als ik te val kom?
Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?

Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.

Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:34:08 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_100946911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ga je de Henk Lubberding Classic rijden?

Lees dit maar even: http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=10891
Geeft duidelijk mijn mening weer.

Het is te gevaarlijk om met 600 man in een peloton te fietsen waarvan de helft geen ervaring heeft met de combinatie van dicht op elkaar fietsen, snelheid en voordat het vrij gegeven wordt voorin zitten. Ze voelen zich dus even een prof die dag en nemen teveel risico's. Een prima recept voor nerveus koersen. De snelheid ligt op 30km wat betekent dat je in de groep eigenlijk niets hoeft te doen.
Ride for the roses in Aalsmeer.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:06:31 #49
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_100948156
Ride for the Roses.....

Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_100948866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
Ride for the Roses.....

Alleen al om dat Pharmstrong zijn naam daar voor eeuwig aan verbonden heeft zal ik daar NOOIT aan deelnemen.
Goede woordgrap ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')