quote:Minstens één dode op Pukkelpop
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. Er zou één dode zijn gevallen, zeven anderen raakten zwaargewond. Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd, het blijft wachten op een mededeling van de organisatie.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.
Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.
Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.
Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.
Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigt: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten. Zo is al zeker de luifel van de Boiler Room ingestort. "Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is, maar er zijn zeker verschillende gewonden", zegt Vanhaecke.
Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden. (belga/ep/edp/tw)
Damn, klinkt ernstigquote:Veel gewonden door noodweer op Pukkelpop
Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt zijn enkele grote tenten ingestort. Daarbij vielen vele gewonden. Volgens ooggetuigen rijden ambulances af en aan.
De Chateau tent, thuisbasis van alternatieve rockgroepen is ingestort door het noodweer. Op het ogenblik van de instorting waren duizenden mensen aanwezig. Volgens ooggetuigen zouden er heel veel gewonden zijn. Door het noodweer waaiden ook verschillende grote bomen om.
Brussel
Ook Brussel en haar directe omgeving hebben zwaar te lijden onder het hevige onweer. De Brusselse brandweer heeft tientallen oproepen gekregen voor wateroverlast in straten en kelders. Ook het verkeer in en rond Brussel ondervindt ernstige hinder.
Op de grote ring rond Brussel stonden auto's tot halverwege hun motorkap in het water. Zowel op de binnen- als op de buitenring moet het verkeer langer aanschuiven dan normaal door grote waterplassen. Voorlopig is er nog geen melding gemaakt van ongevallen.
Tunnels ondergelopen
Op de kleine Brusselse ring zijn verschillende tunnels ondergelopen. Het gaat onder meer om de Kruidtuin- en de Rogiertunnel. Buiten Brussel is de N9 tussen Asse en Zellik onberijdbaar door wateroverlast. In Tervuren geldt hetzelfde voor de Tervurenlaan.
De brandweer van Zaventem heeft ook al een tiental oproepen gekregen voor wateroverlast. Onder meer de Henneaulaan staat onder water. Het verkeer moet er plaatselijk omrijden. (EE/WVV)
twitter:timcalis twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:49:33Enkele zwaargewonden op #Pukkelpop na het instorten van een tent. Een boom viel op de bewuste tent tijdens noodweer. http://t.co/kCSkFfM reageer retweet
twitter:battsboem twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:04:31Studio Brussel meldt dat alle optredens opgeschort zijn. #pukkelpop reageer retweet
jah of gewoon zorgen als t begint te waaien er geen mensen in de buurt van zo'n stand zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:08 schreef shiznuts het volgende:
Ze moeten die dingen beter bouwen...
En nu weer zoiets...
Zodetering zeg! Ik had dat filmpje nog niet gezien. Maar als ik daar zou zitten zou ik denken dat de wereld aan het vergaan was. Dat ding wat instort op die mensen. Die keiharde windvlagen en dat onweer erbij met die onheilspellende lucht.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:08 schreef shiznuts het volgende:
En nu weer zoiets...
Ik zou het een wonder vinden als er geen doden zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
En je zult maar zo'n omvallende boom op je kop krijgen. Grote kans dat je er geweest bent.
Lijkt me wel logisch. Geen mens die nog geinteresseerd is in een optreden nu.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef DeMessias het volgende:
Mogelijk wordt het festival vandaag afgelast.
Zo hey, wat ontzettend kut voor de bezoekers, maar ook voor de organisatoren!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:14 schreef DeMessias het volgende:
Mogelijk wordt het festival vandaag afgelast.
Ja, laten we alles in beton gieten. En dan nog heb je geen garantie dat er niks kan gebeuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:08 schreef shiznuts het volgende:
En nu weer zoiets...
True story inderdaad. Aflassen die handel zodra je de veiligheid van die mensen niet kunt garanderen. Ik neem aan dat zo'n organisatie zich toch goed en constant laat informeren over het weer, begrijp dan ook niet dat je dat in zo'n situatie niet had kunnen zien aankomen. Een beetje regen ok, maar als er windstoten verwacht worden, dan is het lullig, maar beter aflasten dan dat er slachtoffers vallen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef _Fanta het volgende:
[..]
jah of gewoon zorgen als t begint te waaien er geen mensen in de buurt van zo'n stand zijn
Concert at Sea is toch ook om die redenen afgelast eerder dit jaar?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:19 schreef shiznuts het volgende:
[..]
True story inderdaad. Aflassen die handel zodra je de veiligheid van die mensen niet kunt garanderen. Ik neem aan dat zo'n organisatie zich toch goed en constant laat informeren over het weer, begrijp dan ook niet dat je dat in zo'n situatie niet had kunnen zien aankomen. Een beetje regen ok, maar als er windstoten verwacht worden, dan is het lullig, maar beter aflasten dan dat er slachtoffers vallen.
een boom er op ligt niet aan de tent mensen lijkt me hequote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
Onbegrijpelijk dat na de Zwarte Cross, Concert at Sea en het gebeuren in Indiana die festivals nog steeds zo onveilig zijn.
Laten ze die tentenbouwtoko's maar eens aansprakelijk gaan stellen, niet voor het geld maar om de vraagstelling te beantwoorden waar nu de verantwoordelijkheid ligt.
De 2e dag was nog niet begonnen, is een hele andere opzet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:21 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Concert at Sea is toch ook om die redenen afgelast eerder dit jaar?
Ik denk dat je niks kunt maken dat bestand is tegen het weer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
Onbegrijpelijk dat na de Zwarte Cross, Concert at Sea en het gebeuren in Indiana die festivals nog steeds zo onveilig zijn.
Laten ze die tentenbouwtoko's maar eens aansprakelijk gaan stellen, niet voor het geld maar om de vraagstelling te beantwoorden waar nu de verantwoordelijkheid ligt.
plus iedereen probeert natuurlijk als een gek te bellen en sms-enquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef DeMessias het volgende:
Niet kunnen bereiken van mensen hoeft niet erg te zijn (gewonden) maar het gsmbereik is momenteel zo goed als onmogelijk!
Reactie op het artikel op de fp wss. Daar posttie iemand met de username Wiebeldak foto's van een ingestort dak.quote:
Zeg dat volgende keer een weekje eerderquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef Captain_Hindsight het volgende:
Ze hadden die tenten moeten evacuëren. Of steviger moeten bouwen.
Dank u Captain Hindsightquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef Captain_Hindsight het volgende:
Ze hadden die tenten moeten evacuëren. Of steviger moeten bouwen.
Tuurlijk kunnen ze dat. Kwestie van kosten-baten analyse.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Ik denk dat je niks kunt maken dat bestand is tegen het weer.
Heb je vooral bij een tent - als de wind daar in komt is het gebeurd, dat houdt niks tegen volgens mij. Sucks, maar is niet anders.
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:19 schreef shiznuts het volgende:
[..]
True story inderdaad. Aflassen die handel zodra je de veiligheid van die mensen niet kunt garanderen. Ik neem aan dat zo'n organisatie zich toch goed en constant laat informeren over het weer, begrijp dan ook niet dat je dat in zo'n situatie niet had kunnen zien aankomen. Een beetje regen ok, maar als er windstoten verwacht worden, dan is het lullig, maar beter aflasten dan dat er slachtoffers vallen.
beetje gemakkelijk gezegd. dat het nu in 15 maanden tijd (ondertussen honderden festivals waar het gewoon goed is gegaan) 4 keer voorvallen (over de hele wereld welteverstaan) zijn gebeurd is beetje paniekerig. de meeste constructies zijn berekend voor bepaalde krachten en aan sommige gevallen kan er echt niks gedaan worden. Als je huis onbewoonbaar verklaard wordt omdat er een boom omvalt (wat aanzienlijk vaker gebeurt dan in dit geval sprake is) moet er dan ook meteen een diepgaand onderzoek in de huizenbouw plaats gaan vinden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen ze dat. Kwestie van kosten-baten analyse.
Hoe dan ook zijn dit soort situaties niet houdbaar. In extreme situaties kan er natuurlijk wel eens wat gebeuren, maar niet bij vier grote festivals in 15 maanden tijd.
twitter:Noud twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:26:57Slik, hopelijk niet.... RT @jackhobbes: Telefoon van het #pukkelpop front! Blijkbaar 2 meisjes gestorven? nog niet bevestigd opt nieuws reageer retweet
twitter:zeeuw twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:29:21RT @locuta: Ooggetuigen melden zwaargewonden en doden op Pukkelpop na instorten tent.... reageer retweet
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:30 schreef Jerruh het volgende:
[..]
beetje gemakkelijk gezegd. dat het nu in 15 maanden tijd (ondertussen honderden festivals waar het gewoon goed is gegaan) 4 keer voorvallen (over de hele wereld welteverstaan) zijn gebeurd is beetje paniekerig. de meeste constructies zijn berekend voor bepaalde krachten en aan sommige gevallen kan er echt niks gedaan worden. Als je huis onbewoonbaar verklaard wordt omdat er een boom omvalt (wat aanzienlijk vaker gebeurt dan in dit geval sprake is) moet er dan ook meteen een diepgaand onderzoek in de huizenbouw plaats gaan vinden?
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.
als mens ben je gewoon aan de weergoden over geleverd!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:25:41Schade en gewonden noodweer in Hasselt, Belgie, door de bui, waarschijnlijk supercel, waar ik eerder over tweette. http://t.co/Ubd6elu reageer retweet
ja dan kun je nergens meer heen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.Maar goed ik ga dan ook nooit naar concerten. Dat hutje mutje gedoe zorgt natuurlijk voor foute taferelen als er iets mis gaat, daar heb je niet eens noodweer voor nodig.
Hoe kan het dat er bomen op huizen vallen? Staat er een boom naast je huis staat las jij je verjaardag ook af als het gaat stormen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.Maar goed ik ga dan ook nooit naar concerten. Dat hutje mutje gedoe zorgt natuurlijk voor foute taferelen als er iets mis gaat, daar heb je niet eens noodweer voor nodig.
helemaal mee eens!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?
Ik vind het gewoon vreemd dat er een tragisch voorval heeft plaatsgevonden en dat er meteen al wordt geroepen dat er een verantwoordelijkheid ergens ligt... De onvoorspelbare dingen worden daardoor gevoelsmatig geélimineerd door een schuldvraag op te werpen, wat mijns inziens nergens op slaat.
Dit was niet onvoorspelbaar. Dit was geen allesverwoestende tornado, dit was een stormpje waarvan je er ieder jaar 20 hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?
Ik vind het gewoon vreemd dat er een tragisch voorval heeft plaatsgevonden en dat er meteen al wordt geroepen dat er een verantwoordelijkheid ergens ligt... De onvoorspelbare dingen worden daardoor gevoelsmatig geélimineerd door een schuldvraag op te werpen, wat mijns inziens nergens op slaat.
Nou ja, eigenlijk moet je wel met alles rekening houden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.
We kunnen de wereld het beste in één grote betonnen bunker veranderen en met z'n allen zo stil mogelijk op één plaats blijven zitten inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk moet je wel met alles rekening houden.
ja en hoe vaak gebeurt er zoiets bij zo'n stormpje die je 20 per jaar hebt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was niet onvoorspelbaar. Dit was geen allesverwoestende tornado, dit was een stormpje waarvan je er ieder jaar 20 hebt.
Dan moet je op een terrein waar 40.000 mensen rondrennen geen tenten neerzetten die daar niet tegen kunnen. Dat is vragen om problemen. Of gokken dat het toevallig volgend weekend gaat stormen en niet nu.
Gaat ook niet helpen, dat beton geeft radon afquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja of die boom was ziek en rot vanbinnen en trok het gewoon juist vandaag niet meerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef edcetera het volgende:
Als er een boom is mgevallen, heeft het wel heel heftig gestormd. Volgens Twitter zijn er "vele gewonden" gevallen
Nogmaals, ik merk namelijk dat je een schuldvraag aan het oproepen bent in je posts: die tenten, vooral in europa en nog vooraller in nederland, moeten aan eisen voldoen, zijn gemaakt voor een hele hoop weerkrachten zoals zeer harde windstoten, bepaald aantal neerslag per seconde per oppervlakte etc! Maar er zal altijd iets kunnen zijn, in dit geval een grote boom die omkiepert, waar door het mis KAN gaan. dat heeft dan weinig met de bouw van een tent te maken of met die mensen die daar achter zitten maar met een gebeurtenis die nauwelijks tot niet kan voorkomen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was niet onvoorspelbaar. Dit was geen allesverwoestende tornado, dit was een stormpje waarvan je er ieder jaar 20 hebt.
Dan moet je op een terrein waar 40.000 mensen rondrennen geen tenten neerzetten die daar niet tegen kunnen. Dat is vragen om problemen. Of gokken dat het toevallig volgend weekend gaat stormen en niet nu.
Zoals Reinier vd Berg (weerman) twitterde: waarschijnlijk een supercell. En dat is best heftig ja, niet zomaar een buitjequote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef edcetera het volgende:
Als er een boom is mgevallen, heeft het wel heel heftig gestormd. Volgens Twitter zijn er "vele gewonden" gevallen
Nee, ik deel iedereen dan aluverjaardagshoedjes uit...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kan het dat er bomen op huizen vallen? Staat er een boom naast je huis staat las jij je verjaardag ook af als het gaat stormen?
Idd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Felixa het volgende:
Het zit Pukkelpop niet mee zeg.![]()
Vorig jaar al die zelfmoord van de zanger van Ou Est Le Swimming Pool en de dood van de geluidsman van Black Rebel Motorcycle Club en nu dit weer.
Dat er een bomaanslag komt, een vliegtuig neerstort, een stuk steen uit de ruimte neerstort, het water vergiftigt blijkt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk moet je wel met alles rekening houden.
Damn.... true to thatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gaat ook niet helpen, dat beton geeft radon af
Inderdaad, als er doden zijn maak je dat morgenochtend bekend en kan iedereen rustig naar huis.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
Opzich ook wel weer logisch dat ze doorgaan. Wat moet je anders? Iedereen naar husi sturen? Dat wordt ook een puinhoop.
Zit ze daar dan, hoop dat je zo gelukkig word.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We kunnen de wereld het beste in één grote betonnen bunker veranderen en met z'n allen zo stil mogelijk op één plaats blijven zitten inderdaad
twitter:battsboem twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:40:16: Zes doden op #Pukkelpop volgens De Standaard. http://t.co/Apze6Qy reageer retweet
Die eerste ja, de rest wat minder.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat er een bomaanslag komt, een vliegtuig neerstort, een stuk steen uit de ruimte neerstort, het water vergiftigt blijkt?
Standaard is een betrouwbare krant.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:43 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
lijkt me toch niet dat ze het door laten gaan als er doden gevallen zijn
wat is nu daadwerkelijk bevestigd? en wat is paniekzaaierij?
En 60.000 man die in 1 keer naar huis wil daar hebben staan, terwijl de weilanden waarschijnlijk vol water staan. Dat wordt een succesquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:43 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Boom omgevallen en tenten ingestort.quote:wat is nu daadwerkelijk bevestigd?
6 doden, is nog niks van bevestigd, maar de pers vindt het al waarheid.quote:en wat is paniekzaaierij?
Standaard noemt wel brandweer van Sint-Truiden als bron. Dat doen ze vast niet zo maar.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef Piles het volgende:
[..]
En 60.000 man die in 1 keer naar huis wil daar hebben staan, terwijl de weilanden waarschijnlijk vol water staan. Dat wordt een succes
[..]
Boom omgevallen en tenten ingestort.
[..]
6 doden, is nog niks van bevestigd, maar de pers vindt het al waarheid.
mja hoeveel mensen willen doorfeesten in de chaos met in hun gedachten dat er (misschien) doden zijn gevallen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef Piles het volgende:
[..]
En 60.000 man die in 1 keer naar huis wil daar hebben staan, terwijl de weilanden waarschijnlijk vol water staan. Dat wordt een succes
quote:Zes doden door noodweer op Pukkelpop, avondprogramma (voorlopig?) afgelast
HLN update
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond, met zes doden tot gevolg. Dat meldt de brandweer van Sint-Truiden, al heeft de organisatie dat nog niet bevestigd. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. De Britse band Skunk Anansie moest op de Main Stage het optreden vervroegd stoppen. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd. Volges Humo zou de programmatie zo snel mogelijk hervat worden en is er geen reden tot paniek.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skin van Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.
Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.
Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.
Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.
Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden.
Hoe hebben ze dat destijds in Duisburg gedaan? Kan het me even niet herinneren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:46 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
mja hoeveel mensen willen doorfeesten in de chaos met in hun gedachten dat er (misschien) doden zijn gevallen.
denk dat er sowieso al veel weg willen
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:47 schreef Monco10 het volgende:
Paniekzaaiers infojunkies via social media
als je gaat kamperen ben je sowieso aan de weergoden overgeleverdquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pas je je PI even aan!quote:
Ze kunnen het niet zomaar afgelasten, want er lopen daar 1000en, al dan niet 10.000den mensen rond en dat komt de veiligheid dan niet ten goeden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:43 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
wat is nu daadwerkelijk bevestigd? en wat is paniekzaaierij?
Heeft niks met regeltjes te maken. Kwestie van fatsoen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef Basp1 het volgende:
Vorig jaar was op de zwarte cross toch ook een dode door een kermis attractie gevallen en is men ook gewoon door gegaan. Bij hoeveel slachtoffers willen jullie de grens leggen om een festival af te lasten. Nog meer regeltjes erbij.
een paar doden, gewonden, en een tent die platlicht en mischien nog wat meer schade aan apratuur om de zooi op gang te houdenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef Basp1 het volgende:
Vorig jaar was op de zwarte cross toch ook een dode door een kermis attractie gevallen en is men ook gewoon door gegaan. Bij hoeveel slachtoffers willen jullie de grens leggen om een festival af te lasten. Nog meer regeltjes erbij.
Denk even aan je PI als je hier post.quote:
true.. ik denk dat ze er van uit gaan dat een groot gedeelte van zelf al weg gaatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet zomaar afgelasten, want er lopen daar 1000en, al dan niet 10.000den mensen rond en dat komt de veiligheid dan niet ten goeden.
tja, maar iedereen tegelijk naar huis zorgt ook voor heel wat ellende denk ikquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef TheVulture het volgende:
6 doden en een festivalterrein in puin lijken me voldoende reden om te cancellen...
Vooral dat laatste ja. Hele tent weg. Die zet je ook niet zo maar op.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef TheVulture het volgende:
6 doden en een festivalterrein in puin lijken me voldoende reden om te cancellen...
Lijkt het ergste langs te gaan. Oosten van het land krijgt wel flink slecht weer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef Desdemona het volgende:
wat betekent dat voor Lowlands? Krijgen die hier ook mee te maken?
Ik denk het niet... al is het in Brabant nu wel ontzettend slecht weerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef Desdemona het volgende:
Nee, zie http://buienradar.nl/quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef Desdemona het volgende:
Neh, dat gaat Biddinghuizen als het goed is ruim voorbij.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef Desdemona het volgende:
Zit zelf in Breda, tussen 6 en 7 was het inderdaad noodweer. Nu is het hier wel rustig, maar het onweer was inderdaad heftig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk het niet... al is het in Brabant nu wel ontzettend slecht weer
Netwerk ligt plat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Neh, dat gaat Biddinghuizen als het goed is ruim voorbij.
Evengoed wel kut. Zitten ook vrienden van mij op Pukkelpop, en nog geen bericht gehad van ze.
Zeker een GSM-mast omgewaaid of zo?
Gsm netwerk is plat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Evengoed wel kut. Zitten ook vrienden van mij op Pukkelpop, en nog geen bericht gehad van ze.
of het netwerk is overbelast omdat iedereen probeert te bellenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Tienduizenden mensen zijn aan het bellen "ja hoor met mij gaat het goed"quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef BELASTING het volgende:
[..]
In Brussel was het wel heftig, maar het leek me toch niet van zodanige aard dat het gevaar zou kunnen opleveren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:54 schreef Stofje het volgende:
[..]
Zit zelf in Breda, tussen 6 en 7 was het inderdaad noodweer. Nu is het hier wel rustig, maar het onweer was inderdaad heftig.
Uit respect voor de overledenen laat je een festival niet doorgaan natuurlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef Basp1 het volgende:
Waar ik woon, tegen Leuven, was het héél heftig en in de buurt is er veel schade.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:56 schreef Reya het volgende:
[..]
In Brussel was het wel heftig, maar het leek me toch niet van zodanige aard dat het gevaar zou kunnen opleveren.
Zo hey, jij moet constructeur worden! Zo te horen heb jij kennis van zaken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee. De love parade lieten ze wel doorgaan om ervoor te zorgen dat niet iedereen tegelijk zou vertrekken = nog meer chaos.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat deden ze destijds met Roskilde en Pearl Jam... ging dat toen nog door?
Ja heel apart. Niet erbij stilstaan dat ik dat niet voor elke post ga lopen aanpassen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:51 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ja, dat melden we allemaal al hier. Hele aparte posticon gebruik je er bij.
Is andere bron.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Op teletekst hebben ze het over 6 doden
Waarschijnlijk hebben die de Standaard als bron...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Op teletekst hebben ze het over 6 doden
De reden dat dat getwitter en andere social media zo irritant zijn: Al die verschillende berichten. Frustrerend, ik wacht toch maar liever op het officiele nieuws.quote:
ik denk dat het meer uit noodzaak van de wet dan respect zal worden gedaan. Onderzoek etc.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Uit respect voor de overledenen laat je een festival niet doorgaan natuurlijk
quote:Dat berichtte het Belgische persbureau Belga op gezag van de brandweer van Sint-Truiden
bij Pearl Jam was het festival ook doorgegaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Uit respect voor de overledenen laat je een festival niet doorgaan natuurlijk
Het irritante van twitter is dat het z'n eigen bron wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:58 schreef Stofje het volgende:
Pfoei, eng. Dat ie dat heeft kunnen uploaden is dan wel weer
[..]
De reden dat dat getwitter en andere social media zo irritant zijn: Al die verschillende berichten. Frustrerend, ik wacht toch maar liever op het officiele nieuws.
En je kan niet wegrennen... Doodeng lijkt me dat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:01 schreef regendrupie het volgende:
[..]
bizar!!! denk je leuk bandjes te gaan kijken bha eng hoor
Hoeveel tenten zijn er dan ingestort? ik lees het maar van één + boomquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:52 schreef TheVulture het volgende:
+ videoschermquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoeveel tenten zijn er dan ingestort? ik lees het maar van één + boom
De brandweer zegt dat ook, en 7 zwaargewondenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:02 schreef Bellatrix het volgende:
Belgisch journaal zegt 1 dode. Apart.
Nou ja, maar hopen dat dat van die 6 doden niet kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:02 schreef Bellatrix het volgende:
Ach, zo apart is dat niet. Veel paniek, veel verschillende bronnen, niks officieels. Niet gek dus dat er verschillende 'feiten' naar buiten komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:02 schreef Bellatrix het volgende:
Mobiele netwerk ligt daar plat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef tony_clifton- het volgende:
Crap, ik heb er een nichtje die voorlopig nog niet terugsmst...
Al die ramptoeristen in dit topic doen dat anders ook hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef Intrepidity het volgende:
Wat een diarree op twitter. Iedereen neemt het 6 doden bericht van elkaar over, en alles is nog onbevestigd. Anderen zeggen weer 1 dode en 7 gewonden.. Mijn god, wacht nou eerst officiele berichten afKranten ook spontaan alles overnemen van twitter, lekker professioneel..
Twitter heeft 't over 't bellen dat plat ligt, niet het smssen... Nuja, wil idd niks zeggen...quote:
Riooljournalistiek, maar je kan vrij weinig als je niemand kan bereiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef Intrepidity het volgende:
Wat een diarree op twitter. Iedereen neemt het 6 doden bericht van elkaar over, en alles is nog onbevestigd. Anderen zeggen weer 1 dode en 7 gewonden.. Mijn god, wacht nou eerst officiele berichten afKranten ook spontaan alles overnemen van twitter, lekker professioneel..
Het bericht '6 doden' zou van de brandweer komen. Voor het zelfde geld had de brandweer het over 6 slachtoffers en heeft iemand anders dat opgevat alszijnde doden.. allemaal speculaas.
Op België zeggen ze op het journaal dat er 2 tenten zijn ingestort.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoeveel tenten zijn er dan ingestort? ik lees het maar van één + boom
De festivalorganisatie heeft het erover dat er weinig aan de hand is, en ik neem aan dat zij de meest recente informatie hebben.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Riooljournalistiek, maar je kan vrij weinig als je niemand kan bereiken.
Dat we hier discussieren en ons afvragen hoeveel doden er zijn door de verschillende bronnen te checken is gewoon interesse. En je bent volgens jouw conclusie dus ook een ramptoerist?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Al die ramptoeristen in dit topic doen dat anders ook hoor.
Op Teletekst staat 6 doden met grote letters.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef Intrepidity het volgende:
Het bericht '6 doden' zou van de brandweer komen. Voor het zelfde geld had de brandweer het over 6 slachtoffers en heeft iemand anders dat opgevat alszijnde doden.. allemaal speculaas.
de tienduizenden mensen die daar nog aanwezig zijn krijg je alleen niet zomaar wegquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
veel paniek, gezond verstand ..afblazen
Iedereen heeft het eerste bericht overgenomen.. maar er is nog niks bevestigd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op Teletekst staat 6 doden met grote letters.
Sensatiezoeker inderdaad.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat we hier discussieren en ons afvragen hoeveel doden er zijn door de verschillende bronnen te checken is gewoon interesse. En je bent volgens jouw conclusie dus ook een ramptoerist?
Bedankt dat je mij ramptoerist noemt terwijl ik me zorgen maak om vrienden die er rond lopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:03 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Al die ramptoeristen in dit topic doen dat anders ook hoor.
Verschillende bronnen dus. Het is nog maar een uur geleden, de officiele cijfers komen straks wel naar buiten, nu is er gewoon nog niks écht bekend.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op Teletekst staat 6 doden met grote letters.
In jouw geval kan ik het meer dan begrijpen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:05 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Bedankt dat je mij ramptoerist noemt terwijl ik me zorgen maak om vrienden die er rond lopen.
zijn daar regels voor?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
Het is wachten op de eerste die vraagt of hij/zij het geld terugkrijgt
dat krijg je ongetwijfeld.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
De band die op dat moment speelde, wil geld voor nieuwe apparatuur, toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
Dat zal dan vast een Hollander wezen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
Ik denk dat die mensen eerder blij zijn dat ze ongedeerd zijn, als je gelijk je geld gaat terugvragen ben je niet echt goed in je hoofd.. de organisatie heeft hier niks aan kunnen doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
kon organisatie niets aan doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Felixa het volgende:
Het zit Pukkelpop niet mee zeg.![]()
Vorig jaar al die zelfmoord van de zanger van Ou Est Le Swimming Pool en de dood van de geluidsman van Black Rebel Motorcycle Club en nu dit weer.
Verzekering?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:09 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
De band die op dat moment speelde, wil geld voor nieuwe apparatuur, toch?
De Amerikaanse band die op 't moment zou gaan optreden was daar al over aan 't twitteren, omdat ze schade aan hun spullen hebben oid.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:07 schreef Monco10 het volgende:
Welke band?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
De Amerikaanse band die op 't moment zou gaan optreden was daar al over aan 't twitteren, omdat ze schade aan hun spullen hebben oid.
net ff snel gebeld met 2 vrienden op PP, ze zeiden dat het idd maar 10min heel slecht was daarna weer over. wel giga ravage daarnaquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef Culthit. het volgende:
Het noodweer duurde maar 10 minuten?
Trollreactie's bewaar je maar voor iets wat niet serieus is?quote:
Ik doe er zelf ook niet aan, maar zo komt men wel snel iets te weten, in ieder geval.quote:
Dit is geen up to date zijn, dit is massaal overnemen van ongegronde speculaties. Up to date kun je zijn nadat er feiten bekend worden. Het enige feit is dat het rotweer was en dat er een tent ingestort is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
nog nooit kon je zo snel up2date zijn, vanwege twitter. stoppen met bashen dus achterlijke klapjosti.
Ja HLN, is ook altijd sensatie ten top héquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef DeMessias het volgende:
HLN: Brandweer Sint-truiden ontkent formeel het bericht over de zes doden. Nieuwe bijgestelde balans is 1 dode, 7 zwaargewonden.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
nog nooit kon je zo snel up2date zijn verkeerd en voorbarig geinformeerd worden, vanwege twitter
Smith Westerns (http://twitter.com/#!/smithwesterns) speelde op het moment dat het gebeurde...quote:
twitter:SmithWesterns twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:34:21Stage collapsed max almost got crushed by the tress. I hope pukkelpop has insurance bc all our shit is broke reageer retweet
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
twitter:SmithWesterns twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:34:21Stage collapsed max almost got crushed by the tress. I hope pukkelpop has insurance bc all our shit is broke reageer retweet
Volgens mij zouden ze dit weekend ook nog op Lowlands spelen ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
What the fuck.. Zieke mensen die gelijk aan geld denken hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
WTF, een tweet over de spullen maar niet over de slachtoffers? Mongolenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
Beetje respectloze reactiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
Is toch logisch dat je even zekerheid wil dat het inderdaad goed gaat?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:14 schreef rhubarbje het volgende:
sorry hoor maar zo veel mensen kennen iemand daar (ik ook)
en hoe groot is de kans dat die persoon iets heeft?
dus maak je allemaal nu maar niet te druk... daar heb je niks aan en gaat je eigen bloeddruk alleen maar van omhoog
(niet dat het niet erg is hoor! dat bedoel ik niet!
maar al dat gespeculeer en gepaniek hier.... heel vreemd)
Wat een mongolen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
Daar maak je je niet populair mee neequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef BELASTING het volgende:
What the fuck.. Zieke mensen die gelijk aan geld denken hoor.
Een bericht van twee uur geleden!!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
WTF, een tweet over de spullen maar niet over de slachtoffers? Mongolen
twitter:SmithWesterns twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:47:17Praying no one got hurt. Wtf reageer retweet
Alsof er toen ook maar iets bekend was over slachtoffers.. Oh, en check de tweet die er op volgde, overigens.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zie de reactie erboven ook even!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, dan zie je dat ze ook een tweet hebben over de slachtoffersquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:08 schreef kedge het volgende:
krijg er gewoon kippenvel van... te bizar gewoon
als een tent instort is het logisch dat er slachtoffers zijn tochquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:16 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Een bericht van twee uur geleden!!
Nu staat er:twitter:SmithWesterns twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:47:17Praying no one got hurt. Wtf reageer retweet
Dan nog, als er zoiets gebeurt denk je toch eerder aan andere dingen dan je spullen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:16 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Een bericht van twee uur geleden!!
Nu staat er:twitter:SmithWesterns twitterde op donderdag 18-08-2011 om 18:47:17Praying no one got hurt. Wtf reageer retweet
ook hoor die staat er direct bovenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
tuurlijk welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:16 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Is toch logisch dat je even zekerheid wil dat het inderdaad goed gaat?
Alles lazert in elkaar, paniek geschreeuw. Eerste ingeving: kut, mn gitaar? Nee, gaat er niet in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ook hoor die staat er direct boven
en het is al een uur geleden gepost
dus ze hebben ws gewoon niet meteen door gehad wat er gebeurde
maar dat ze ook andere dingen hebben tweet vind degene die hun quote niet nodig om ook te quoten
minder spectaculair natuurlijk
Dan nog m'n eerste reactie zou zijn "als het maar alleen spullen zijn die kapot zijn want die zijn te vervangen" of iets van die strekking...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ook hoor die staat er direct boven
en het is al een uur geleden gepost
dus ze hebben ws gewoon niet meteen door gehad wat er gebeurde
maar dat ze ook andere dingen hebben tweet vind degene die hun quote niet nodig om ook te quoten
minder spectaculair natuurlijk
hun cariere begint net en ze zijn bang LL te missen misschien?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alles lazert in elkaar, paniek geschreeuw. Eerste ingeving: kut, mn gitaar? Nee, gaat er niet in.
Te vroeg, en onjuist.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Het is patat. Of is dit te vroeg?
Deze kan nog net...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Telefoonbereik schijnt erg slecht te zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef RAVW het volgende:
zijn hier ook mensen die problemen heb SMS en MOBILE bellen naar Limburg en Belgie ?
ivm met het bereiken van vrienden en kennissen .
Jakkes.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:25 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou maar één van die twee rekken op je hoofd hebben gekregen....
geen idee maar ik moest stiekembest lachenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn dat voor rekken dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:25 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
geen idee maar ik moest stiekem best lachenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn dan ook geen rekken, maar pilaren.quote:
Patat is geen friet, dus die discussie is ten einde.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:27 schreef Prego het volgende:
[..]
geen idee maar ik moest stiekem best lachen
Om het gebied af te schermen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom staan daar mensen hand in hand op die foto's?
Goede vraag. Respect tonen misschien?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Ramptoeristen tegenhouden natuurlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Ketting vormen zodat andere mensen terrein niet o p kunnen lopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Om mensen weg te houden bij de schade.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik neem aan om het publiek niet te dicht bij de plek des onheils te laten komen zodat de hulpdiensten er snel bij kunnen komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Om mensen tegen te houden ...... er zouden wel eens gewonden in die tenten kunnen liggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Jupquote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:29 schreef Crazy-M het volgende:
Hulde aan mensen die afschermen ipv fotos maken
Of zo'n videoscherm in dat filmpje..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:25 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, Het is friet!..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Indd, mogen nog wel ff staan daar..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:29 schreef Crazy-M het volgende:
zkers maar er stond er zeker 1 tussen! anders had je deze foto s nietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:29 schreef Crazy-M het volgende:
niet grappig. net als alle andere "grappen" overigens , hou die grappen even voor jezelf ofzoquote:
dat blijf je houden zoals je op de fotos zietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:30 schreef regendrupie het volgende:
[..]
zkers maar er stond er zeker 1 tussen! anders had je deze foto s niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |