Tuurlijk kunnen ze dat. Kwestie van kosten-baten analyse.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:23 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Ik denk dat je niks kunt maken dat bestand is tegen het weer.
Heb je vooral bij een tent - als de wind daar in komt is het gebeurd, dat houdt niks tegen volgens mij. Sucks, maar is niet anders.
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:19 schreef shiznuts het volgende:
[..]
True story inderdaad. Aflassen die handel zodra je de veiligheid van die mensen niet kunt garanderen. Ik neem aan dat zo'n organisatie zich toch goed en constant laat informeren over het weer, begrijp dan ook niet dat je dat in zo'n situatie niet had kunnen zien aankomen. Een beetje regen ok, maar als er windstoten verwacht worden, dan is het lullig, maar beter aflasten dan dat er slachtoffers vallen.
beetje gemakkelijk gezegd. dat het nu in 15 maanden tijd (ondertussen honderden festivals waar het gewoon goed is gegaan) 4 keer voorvallen (over de hele wereld welteverstaan) zijn gebeurd is beetje paniekerig. de meeste constructies zijn berekend voor bepaalde krachten en aan sommige gevallen kan er echt niks gedaan worden. Als je huis onbewoonbaar verklaard wordt omdat er een boom omvalt (wat aanzienlijk vaker gebeurt dan in dit geval sprake is) moet er dan ook meteen een diepgaand onderzoek in de huizenbouw plaats gaan vinden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen ze dat. Kwestie van kosten-baten analyse.
Hoe dan ook zijn dit soort situaties niet houdbaar. In extreme situaties kan er natuurlijk wel eens wat gebeuren, maar niet bij vier grote festivals in 15 maanden tijd.
twitter:Noud twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:26:57Slik, hopelijk niet.... RT @jackhobbes: Telefoon van het #pukkelpop front! Blijkbaar 2 meisjes gestorven? nog niet bevestigd opt nieuws reageer retweet
twitter:zeeuw twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:29:21RT @locuta: Ooggetuigen melden zwaargewonden en doden op Pukkelpop na instorten tent.... reageer retweet
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:30 schreef Jerruh het volgende:
[..]
beetje gemakkelijk gezegd. dat het nu in 15 maanden tijd (ondertussen honderden festivals waar het gewoon goed is gegaan) 4 keer voorvallen (over de hele wereld welteverstaan) zijn gebeurd is beetje paniekerig. de meeste constructies zijn berekend voor bepaalde krachten en aan sommige gevallen kan er echt niks gedaan worden. Als je huis onbewoonbaar verklaard wordt omdat er een boom omvalt (wat aanzienlijk vaker gebeurt dan in dit geval sprake is) moet er dan ook meteen een diepgaand onderzoek in de huizenbouw plaats gaan vinden?
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.
als mens ben je gewoon aan de weergoden over geleverd!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat er niks aan te doen is en dat je als festivalbezoeker maar aan de (weer)goden overgeleverd bent.
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 18-08-2011 om 19:25:41Schade en gewonden noodweer in Hasselt, Belgie, door de bui, waarschijnlijk supercel, waar ik eerder over tweette. http://t.co/Ubd6elu reageer retweet
ja dan kun je nergens meer heen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.Maar goed ik ga dan ook nooit naar concerten. Dat hutje mutje gedoe zorgt natuurlijk voor foute taferelen als er iets mis gaat, daar heb je niet eens noodweer voor nodig.
Hoe kan het dat er bomen op huizen vallen? Staat er een boom naast je huis staat las jij je verjaardag ook af als het gaat stormen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat een boom op een tent valt dan... Dan waren er waarschijnlijk rukwinden vanwege het noodweer. Daar zijn die tenten waarschijnlijk ook niet op gebouwd, maar gewoon het feestje laten doorgaan dan. Dáár heb je gewoon rekening mee te houden in mijn ogen ja.Maar goed ik ga dan ook nooit naar concerten. Dat hutje mutje gedoe zorgt natuurlijk voor foute taferelen als er iets mis gaat, daar heb je niet eens noodweer voor nodig.
helemaal mee eens!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?
Ik vind het gewoon vreemd dat er een tragisch voorval heeft plaatsgevonden en dat er meteen al wordt geroepen dat er een verantwoordelijkheid ergens ligt... De onvoorspelbare dingen worden daardoor gevoelsmatig geélimineerd door een schuldvraag op te werpen, wat mijns inziens nergens op slaat.
Dit was niet onvoorspelbaar. Dit was geen allesverwoestende tornado, dit was een stormpje waarvan je er ieder jaar 20 hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Je bent als mens aan zoveel overgeleverd, vooral aan onvoorspelbare dingen. Indien je dat alles wilt vermijden bouw je jezelf toch in in een betonnen constructie van 300 cm dik?
Ik vind het gewoon vreemd dat er een tragisch voorval heeft plaatsgevonden en dat er meteen al wordt geroepen dat er een verantwoordelijkheid ergens ligt... De onvoorspelbare dingen worden daardoor gevoelsmatig geélimineerd door een schuldvraag op te werpen, wat mijns inziens nergens op slaat.
Nou ja, eigenlijk moet je wel met alles rekening houden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is een boom op die tent gevallen. Moet je altijd met alles rekening houden? Dan kan je stoppen met festivals.
We kunnen de wereld het beste in één grote betonnen bunker veranderen en met z'n allen zo stil mogelijk op één plaats blijven zitten inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk moet je wel met alles rekening houden.
ja en hoe vaak gebeurt er zoiets bij zo'n stormpje die je 20 per jaar hebt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was niet onvoorspelbaar. Dit was geen allesverwoestende tornado, dit was een stormpje waarvan je er ieder jaar 20 hebt.
Dan moet je op een terrein waar 40.000 mensen rondrennen geen tenten neerzetten die daar niet tegen kunnen. Dat is vragen om problemen. Of gokken dat het toevallig volgend weekend gaat stormen en niet nu.
Gaat ook niet helpen, dat beton geeft radon afquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja of die boom was ziek en rot vanbinnen en trok het gewoon juist vandaag niet meerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:37 schreef edcetera het volgende:
Als er een boom is mgevallen, heeft het wel heel heftig gestormd. Volgens Twitter zijn er "vele gewonden" gevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |