quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet vergeten suiker halen hi ha ho!
Idd, het blad heet ook niet voor niks Donald Duck...quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:43 schreef Steve het volgende:
Donald Duck..
Ik vind die verhaaltjes van Midas enzo altijd wat minder..
Midas Wolf is geniaal.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:43 schreef Steve het volgende:
Donald Duck..
Gewoon stapelen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:10 schreef msnk het volgende:
Hoe bewaren jullie je duckies?!?!?!?!?!
Ik heb mijn abonnement moeten opzeggen omdat ik gewoonweg geen ruimte meer had, en heb hier nog zoveel jaargangen die gekreukeld raken en whatnot, echt zonde!
Eensch. Te veel randzaken, echt veel te veelquote:Op maandag 15 augustus 2011 00:43 schreef Steve het volgende:
Donald Duck..
Blijft helaas niet lang koosjerquote:
Sowieso Mickey Mousequote:Op maandag 15 augustus 2011 01:13 schreef ValHallen het volgende:
DDAlleen jammer dat er vaak Mickey Mouse verhalen in staan
![]()
Idd, hij is veel te braaf en die strips gaan altijd hetzelfdequote:
Klopt, hoer eerste klasse. Golddigger pur sang. Toch wel mijn eerste kennismaking met golddiggers.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:19 schreef CamelNLD het volgende:
Vinden jullie Katrien ook zo'n slet? Dan gaat ze met Donald en dan wil ze Guus weer. Een beetje kind zou gaan denken dat vreemdgaan goed is.
*btw iemand nog zin om een OP te maken?*
Brigitta is toch de golddigger van Dagobert? Maar inderdaad, de karakters zijn erg leerzaam voor het echte leven. Ik meen me te herhinneren dat iemand ooit een boek heeft geschreven met daarin de rolmodellen e.d. in vergelijkenis met de maatschappij. De titel heb ik echter niet onthouden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Klopt, hoer eerste klasse. Golddigger pur sang. Toch wel mijn eerste kennismaking met golddiggers.
Valt me nog mee dat ze Dagobert en Govert Goudglans niet loopt te bewerken. Kennelijk is leeftijd een struikelblok voor haar.
Je leert meer van de DD dan dat men denkt.
Brigitta doet het niet voor het geld hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:59 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Brigitta is toch de golddigger van Dagobert? Maar inderdaad, de karakters zijn erg leerzaam voor het echte leven. Ik meen me te herhinneren dat iemand ooit een boek heeft geschreven met daarin de rolmodellen e.d. in vergelijkenis met de maatschappij. De titel heb ik echter niet onthouden.
Yup, hier ook. Ik heb een paar stapels op mijn boekenkast tot aan het plafond, gaat prima. En het zijn wel en aantal jaargangen, maar ze zijn per stuk zo dun, dat gaat wel.quote:
Het stereotype moraalridder inderdaad, Toch vind ik 'm wel schattig. Irritant maar schattig. Zo'n Katrien mag wel 's een mep van Donald krijgen wat mij betreft. Hoeveel jaren gaat dat gedoe met Donald én Guus nu al niet door? En voor zover ik weet heeft Donald maar één keer met een ander eendje gedate (een Spaanse of zo). Boos dat Katrien toen was!quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Idd, hij is veel te braaf en die strips gaan altijd hetzelfdeVuilbekkende stripfiguren altijd > brave stripfiguren.
Ik geef ze weg aan een collega. Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat Joe van de achterkant af is, was toch iedere week hetzelfde.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:10 schreef msnk het volgende:
Ik heb mijn abonnement moeten opzeggen omdat ik gewoonweg geen ruimte meer had, en heb hier nog zoveel jaargangen die gekreukeld raken en whatnot, echt zonde!
Dude die is echt jaren oud!quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joe was juist leuk, ik vind de tekenaar van de huidige achterkant niet zo goed. Al die karakters zien er zo dommig uit. De leukste Nederlandse tekenaars vind ik Bas & Mau Heymans, die zetten er vaak van die toffe geintjes in op de achtergrondquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:38 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik geef ze weg aan een collega. Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat Joe van de achterkant af is, was toch iedere week hetzelfde.
Eens.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:15 schreef Keiichi het volgende:
Matig verhaal van het vliegend tapijt.
Nooit opgevallenquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:15 schreef McBlackLake het volgende:
Wat ik nooit snapte: waarom heeft Donald op de voorkant van het tijdschrift en in de korte stripjes in zijn brievenbus altijd een blauw pakje, maar is deze IN het tijdschrift altijd zwart? Is dat om blauwe inkt te besparen ofzo?
Zelfde geldt overigens voor de neefjes, die soms volledig rood/blauw/groene kleding aanhebben, maar in de strips zelf zwart.
Midas en Heer Beer zijn nog wel grappig (behalve Wolfje Wolf, wat een fucking moraalridder is dat) maar waar ik echt een hekel aan heb zijn de disney filmstrips (behalve de speurneuzen, want dat heeft altijd wel een aardige spanningsopbouw en mooie tekeningen, en rakker, geen idee waarom, maar altijd leuk gevonden op de een of andere manier), panchito, en vooral onze vriend tokkiequote:Op maandag 15 augustus 2011 00:43 schreef Steve het volgende:
Donald Duck..
Is dat geen DuckTales aflevering?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vroeger stonden er nog echt toffe avonturen van Donald Duck in, dat is de laatste tijd veel minder. De spinazie van McSchobbejak bijvoorbeeld
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD1993-17quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Is dat geen DuckTales aflevering?
Die herinner ik me ook.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD1993-17
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:56 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Die herinner ik me ook.
Ik weet bijna zeker dat er een verwante verhaal een ducktales aflevering van is.
Leuk, al die verschillende talenquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:05 schreef Bluurgh het volgende:
Hier ook al ruim 15 jaar lid, al bewaar ik ze niet allemaal meer. Mijn bescheiden collectie:
[ afbeelding ]
In de strips vind je veel andere veelal niet terug waardoor veel mensen die personages niet kennen. Je hoeft trouwens nooit een Donald Duck gelezen hebben om te weten wie donald isquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trouwens jammer hoe weinig duckstad personages er in de parken lopen.
In Parijs heb je alleen Donald en Katrien als regular en Dagobert de Neefjes en Turbo als super rare rondlopen.
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zittenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:39 schreef CamelNLD het volgende:
Wisten jullie trouwens ook dat Oom Dagobert allang overleden is? Stond geloof ik op wikipedia. Nu op onderzoek uit.
edit:
Volgens Don Rosa's (ongepubliceerde) tijdlijn is Dagobert overleden in 1967 op 100-jarige leeftijd. In Don Rosa's verhalen komen details voor die erop wijzen dat zijn verhalen waarin Dagobert nog meespeelt allemaal rond de jaren 50 plaatsvinden en niet in het "nu". Deze details zijn echter niet zodanig, dat ze jeugdige lezers op zouden vallen.
Don Rosa heeft Dagobert wel een levensloop gegeven.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zitten
Zijn verhalen zijn geniaal, maar dat maakt zijn tijdslijn daarmee niet canoniek.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:52 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Don Rosa heeft Dagobert wel een levensloop gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Life_and_Times_of_Scrooge_McDuck
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_jonge_jaren_van_Oom_Dagobert
Er gaan geruchten dat Donald, Guus en Diederik tegenwoordig door Kwik, Kwek en Kwak worden gespeeldquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zitten
Ik doe ze in een map, 26 passen er ongeveer in zo'n grote map, dus 2 mappen per jaar. Blijft mooi netjes voor als ik later kinderen hebquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:10 schreef msnk het volgende:
Diederik moeten ze terug brengenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er gaan geruchten dat Donald, Guus en Diederik tegenwoordig door Kwik, Kwek en Kwak worden gespeeld
Diederik heeft volgens mij nooit in het weekblad gestaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:30 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Diederik moeten ze terug brengen
In de jaren 60 wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Diederik heeft volgens mij nooit in het weekblad gestaan.
Donald zat altijd op zeequote:Op maandag 15 augustus 2011 15:06 schreef De_Nuance het volgende:
Nooit gesnapt waarom ze Donald uit Ducktales lieten.
Maar was toch leuk uiteraard
Toch een matroos héquote:
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:54 schreef Sequencial het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
bij de Super De Agrariër
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Ik zag laatst zelfs een DD auto-editie, vol autoverhalenquote:Op maandag 15 augustus 2011 02:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trouwens onze eend heeft ook eindelijk de euro tekens in zijn ogen. Ik stond dus in de winkel voor het tijdschriften rek om de fok brief te checken in de donal duck maar wat is het een uitmelker geworden stond er naast elkaar oa : Donald duck, Donald duck junior, Donald, De beste verhalen van Donald duck. Donald duck als, Donald duck pocket, Donald duck pocket extra dik, En dan als klap op de vuurpijl de Katrien. Ze zijn een beetje door geslagen de marketing is in handen van oom Dagobert zo lijkt het wel :p.
Zie Donald Duckfans boos om moralistische stripquote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik kom zowaar nog een 4 jaar oud topic tegen over Donald Duck weekblad, wie herinnert zich deze nog nog nog?
Moraalridders bij de Donald Duck
Bijbehorende strip: http://www.dumpert.nl/med(...)dders_bij_de_dd.html
Las hem net in de Donald Duck. Mooie brief.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:43 schreef superworm het volgende:
Dol donzige dubbel-D,
Wij, een hele website vol scholieren, studenten en volwassenen, lezen soms wel al twintig of dertig jaar wekelijks je doldwaze avonturen. Geluk of ongeluk, regen of zonneschijn, alle gebeurtenissen in Duckstad worden door ons in je blad, je pockets en Twitter gevolgd.
Ook de Brievenbus lezen we allemaal trouw. En wat viel ons nou op: héél vroeger, in de jaren tachtig en negentig, toen veel lezers nog niet waren geboren, waren de brieven vaak veel langer! Soms werden er hele avonturen verteld door kinderen! Wij missen dat wel een beetje, Duck.
Daarom de vraag, of er vaker weer lange brieven in de Bus mogen komen! En mag het ouderwetse lijntjespapier terug? Als eerste lange brief hebben we bij deze de onze. Omdat er nog geen één van ons ooit zijn brief in de Brievenbus heeft gezien, zou je ons vanzelf een enorm plezier doen!
Hou je haaks,
De mensen van forum.fok.nl/KLB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:30 schreef Nikmans het volgende:
Goed topic
Deze week was ie weer geniaalMet Guus en Donald die meedoen aan een quiz en als weddenschap hebben om hun petje/hoed op te eten als ze verliezen
Was wel beetje een voorspelbaar eindequote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:30 schreef Nikmans het volgende:
Goed topic
Deze week was ie weer geniaalMet Guus en Donald die meedoen aan een quiz en als weddenschap hebben om hun petje/hoed op te eten als ze verliezen
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef maurisioo het volgende:
[..]
'
Ik vond die van magica op de markt ook wel leuk. Eindelijk weer eens een origineel verhaal met Magica erin.
Zijn verhalen waren echt goed.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:52 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar toch goed dat Donald nog een beetje gerechtigheid krijgt in ieder gevalquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Was wel beetje een voorspelbaar eindeGG verliest niet zomaar
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:17 schreef Angst het volgende:
twijfel twijfel zal ik weer hopen geld uitgeven om hier een abbonnement op te nemen
ja ik ben net zo gierig als dagobert duck
Nee hoor. Op een bankje in het park kijken of daar iemand hem heeft laten liggen. Net als met de krant.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.
ik heb nog nooit ergens in een parkje een donald duck zien slingeren .. helaasquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Nee hoor. Op een bankje in het park kijken of daar iemand hem heeft laten liggen. Net als met de krant.
goede tip!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.
Ik denk ook niet dat kranten blijven liggen, maar in Duckstad waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:37 schreef Angst het volgende:
[..]
ik heb nog nooit ergens in een parkje een donald duck zien slingeren .. helaas
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:47 schreef Euribob het volgende:
Ik heb een keer ergens in een pocket een verhaal gelezen over De grote boze wolf, maar dan met de good en bad guys omgedraait. Midas is het slachtoffer en blijkt helemaal zo vreselijk nog niet, en het gedrag van de biggetjes geeft midas eigenlijk al genoeg reden om ze proberen de nek om te draaien. Ik vond dat verhaal zo goed!
Er was ook een keer een verhaal waarin Midas droomde dat hij de biggen eindelijk had opgegeten en daarna niet meer wist wat hij met de rest van zijn leven moest doen .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met je moeder mee boodschappen gaan doen, en terwijl zij in de supermarkt rondloopt zelf bij de tijdschriftenafdeling een Duckje pakken, op de grond gaan zitten en proberen uit te lezen voordat ze klaar isquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:17 schreef Angst het volgende:
twijfel twijfel zal ik weer hopen geld uitgeven om hier een abbonnement op te nemen
ja ik ben net zo gierig als dagobert duck
Link graagquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef FrankRicard het volgende:
Op piratebay staan hele jaargangen als pdf, maar ik weet niet of die een beetje fatsoenlijk geseed worden. Ik heb laatst wel 2 torrents gedownload met alle verhalen van Barks en Don Rosa in het Engels, maar ik zoek ze eigenlijk nog in het Nederlands.
LOL...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef Nikmans het volgende:
Ergeren zich nog meer mensen aan Wolfje hier? Dat ie bij de booswichtenclub af staat te luisteren, hoort dat ze koning Leeuw willen gaan beroven en dan snel naar hem toe rent om het te vertellen
Een draai om zijn oren kan ie krijgen
En WEER zo'n strip waarin Wolfje zijn vader verlinktquote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:46 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
LOL...
Yeuh Duckie is er. Met weer een onzin verhaal erin met Willie...
Die kerel met de octopus natuurlijk, er ligt overal water bij de plaatsen delict.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
En WEER zo'n strip waarin Wolfje zijn vader verlinktSchobbejak
Wie heeft het gedaan in Mickey lost 't op?
Dat zegt ze toch ook? Ik ga 'm zo nog even goed bekijken op de wc. De uitgelezen plek om de Donald Duck te lezen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Piles het volgende:
Gravin Veulenvol flest de boel trouwens. Aan de kluis kun je zien dat die al tijden niet open is geweest
Heel goedquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Die kerel met de octopus natuurlijk, er ligt overal water bij de plaatsen delict.
Ohja, tuurlijk. Helemaal niet op geletquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Die kerel met de octopus natuurlijk, er ligt overal water bij de plaatsen delict.
Op Twitter is meester Warbol wel geniaalquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:53 schreef Nikmans het volgende:
Keessie
Ik dacht dat ik de enige op de wereld was die Douwe Dabbert leuk vond![]()
Gelukkig bestaan er nog meer mensen die er zo over denken
Wat ik trouwens echt mis als kiespijn zijn die 'Duckies' verhalen met allemaal brutale schoolkinderen en meester Warbol enzo, damn wat waren die slecht.
Die vind ik juist geniaal, vooral meester Warbolquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:53 schreef Nikmans het volgende:
Keessie
Ik dacht dat ik de enige op de wereld was die Douwe Dabbert leuk vond![]()
Gelukkig bestaan er nog meer mensen die er zo over denken
Wat ik trouwens echt mis als kiespijn zijn die 'Duckies' verhalen met allemaal brutale schoolkinderen en meester Warbol enzo, damn wat waren die slecht.
Eeuwig zonde dat Douwe niet meer in de DD staat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Die vind ik juist geniaal, vooral meester Warbol
Douwe Dabbert mag wat mij betreft doodvallen
Volgens mij niet. Maar je kunt iig wel wat jaargangen of losse verhalen via internet downloaden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Moos. het volgende:
Is het trouwens mogelijk om de Donald Duck wekelijks op de iPad te ontvangen?
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn haltequote:
Die ken ik niet, heeft iemand die?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn halte
Die is ook geniaal jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn halte
Deze blijft ook gewoon leuk.quote:
weet je mischien een goeie torrentclient voor Android tablets, waar ik de DD kan downloaden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef FrankRicard het volgende:
Op piratebay staan hele jaargangen als pdf, maar ik weet niet of die een beetje fatsoenlijk geseed worden. Ik heb laatst wel 2 torrents gedownload met alle verhalen van Barks en Don Rosa in het Engels, maar ik zoek ze eigenlijk nog in het Nederlands.
Het feit dat ik me deze ook nog herinner geeft wel aan van wat voor een hoge kwaliteit 'ie isquote:
Zijn avonturen waren geestig, origineel, mooi getekend. En de bijrollen (Kijfje Domoli en hun intiligente neefje, waarvan de naam me ffe ontschoten is, en dan die tante van hun, in dat schilderij) hadden de leukste verhaallijnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:57 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat Douwe niet meer in de DD staat.
Die is ook geniaal ja, even tussen mijn collectie zoeken of ik 'm nog heb.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
In de VS bestaat wel zoiets. Je betaalt dan 79 cent per keer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Moos. het volgende:
Is het trouwens mogelijk om de Donald Duck wekelijks op de iPad te ontvangen?
Gelukkig, ben ik niet de enige die Douwe Dabbert geweldig vond.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 03:38 schreef minilot het volgende:
Hier een abonnee sinds halverwege de jaren tachtig, toen ik echt nog piepklein was.
Zoete nostalgie van toen:
- Het Graniet van Nevelingen! (Met de baard die over diverse pagina's heenslingerde)
- Douwe Dabbert![]()
Dat zijn klassieke verhalen van Carl Barksquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vroeger stonden er nog echt toffe avonturen van Donald Duck in, dat is de laatste tijd veel minder. De spinazie van McSchobbejak bijvoorbeeldDat vliegende tapijt van deze week sloeg echt helemaal nergens op
Ah mooi.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef DuranK het volgende:
Voor mensen die fan zijn van de klassieke carl barks verhalen (en andere tekenaars zoals Don Rosa), hier een aanrader:
http://disneycomics.free.fr/
Bedankt voor de linkquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef DuranK het volgende:
Voor mensen die fan zijn van de klassieke carl barks verhalen (en andere tekenaars zoals Don Rosa), hier een aanrader:
http://disneycomics.free.fr/
Natuurlijk ben je niet de enige! De sfeervolle, sprookjesachtige omgevingen, de merkwaardige personages, de fraaaaaaaaie tekeningen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Gelukkig, ben ik niet de enige die Douwe Dabbert geweldig vond.![]()
We zijn hier al een tijdje gestopt met de DD. Ik heb nog enkele jaargangen uit de jaren negentig ingemapt en m'n ouders hebben enkele jaargangen uit de jaren zeventig netjes in een doos zitten. Het blad ging van broer op broer, en helaas dat de jongste minder zuinig was met het vrolijke weekblad dan ik en mijn ouders.
M'n vader is begin jaren '90 naar oude jaargangen op zoek gegaan. Meen dat de oudste uit 1960 is, of misschien nog 1 à 2 jaar ouder. Voelt als een soort tijdreis om het taalgebruik en verhalen te zien veranderen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:41 schreef minilot het volgende:
Maar waarom word je eigenlijk niet opnieuw lid? Mijn lief is overigens druk bezig om al onze complete jaargangen in te binden (zo ongeveer vanaf 1999), en we zijn van plan om dat ook te gaan doen met op Marktplaats gekochte jaargangen uit de jaren tachtig.
(Die heerlijke reclames die daarin staan van 80's snoep, 80's speelgoed en 80's daguitjes maken het nog wel extra leuk.. Maar dat hoef ik aan jou vast niet uit te leggen.)
Wat mij vooral opviel aan de oude nummer, is dat er minder geweld wordt gebruikt. Kán aan mij liggen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:08 schreef Aether het volgende:
[..]
M'n vader is begin jaren '90 naar oude jaargangen op zoek gegaan. Meen dat de oudste uit 1960 is, of misschien nog 1 à 2 jaar ouder. Voelt als een soort tijdreis om het taalgebruik en verhalen te zien veranderen.
Hehe succes. Ben vorig jaar zomer 2 weken bezig geweest met het inbinden van mijn Donald Duck verzameling. Ben zelf lid sinds 1996 maar had van mijn neef jaargangen doorlopend tot 1980 (helaas de meesten niet compleet). Ik had ergens ook nog foto's van al die donald ducks door de kamer verspreid hahaquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je niet de enige! De sfeervolle, sprookjesachtige omgevingen, de merkwaardige personages, de fraaaaaaaaie tekeningen...![]()
Maar waarom word je eigenlijk niet opnieuw lid? Mijn lief is overigens druk bezig om al onze complete jaargangen in te binden (zo ongeveer vanaf 1999), en we zijn van plan om dat ook te gaan doen met op Marktplaats gekochte jaargangen uit de jaren tachtig.
(Die heerlijke reclames die daarin staan van 80's snoep, 80's speelgoed en 80's daguitjes maken het nog wel extra leuk.. Maar dat hoef ik aan jou vast niet uit te leggen.)
Wat mij betreft veruit de beste Donald Duck verhalenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:52 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Het-is-een-strip-vriendquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe komt het dat die motten die van het vliegend tapijt hebben gegeten naar Dagobert's commando's luisteren?
Dat kan toch helemaal niet?
Heb je de Leesmap ofzo?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:08 schreef Doler12 het volgende:
Donald is de nieuwe vriend van Lady Koekoe
Dat verhaal is uit 1996 ergens, ik zelf ben net daarna lid geworden (nummer 36, met op de voorkant een vogelhuisje maar dat de vogels de taart van Donald eten en het verhaal dat Donald alleen maar schemerlampen zietquote:Op donderdag 1 september 2011 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen idee, maar mijn eerste verhaal ging over micky mouse die met boris boef was geruilt van hersens en daardoor heel groto en slecht was. Ik had deel 2. Ik wil nog steeds deel 1 regelen.
Dat verhaal is de stripversie van de tekenfilm Runaway Brain, het voorfilmpje van A Goofy Movie.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen idee, maar mijn eerste verhaal ging over micky mouse die met boris boef was geruilt van hersens en daardoor heel groto en slecht was. Ik had deel 2. Ik wil nog steeds deel 1 regelen.
Toen ik de collectie voor de tiende keer doorlas als klein jongetje, ben ik er een paar tegengekomen die eindigden op een punt.! Waanzinnig was dat.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:07 schreef Twest1 het volgende:
haha DD lees het ook al jaren, hoe snel was het jullie opgevallen dat alle zinnen eindigen met ! of ?
Kopieergedrag, vond de juf niet zo leukquote:Op donderdag 1 september 2011 18:07 schreef Twest1 het volgende:
haha DD lees het ook al jaren, hoe snel was het jullie opgevallen dat alle zinnen eindigen met ! of ?
*pakt DD*quote:Op donderdag 1 september 2011 18:07 schreef Twest1 het volgende:
Orginele verhalen wel deze week.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:56 schreef diederikdukkie het volgende:
Donald Duck heerstWat vonden jullie trouwens van deze week?Ik vond de strip met 'Kwok' wel grappig
Dan ben ik al best lang lidquote:Op donderdag 1 september 2011 18:01 schreef DuranK het volgende:
[..]
Dat verhaal is uit 1996 ergens, ik zelf ben net daarna lid geworden (nummer 36, met op de voorkant een vogelhuisje maar dat de vogels de taart van Donald eten en het verhaal dat Donald alleen maar schemerlampen ziet, ja zoiets onthoud ik dus).
Ah, misschien die eens opzoeken.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:04 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Dat verhaal is de stripversie van de tekenfilm Runaway Brain, het voorfilmpje van A Goofy Movie.
Volgens mij ben ik in de Donald Duck nog nooit een (lang) verhaal twee keer tegengekomen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ben ik al best lang lid
[..]
Ah, misschien die eens opzoeken.
Onthouden jullie ook de verhalen? Als er een verhaal opnieuw inkomt, of in een nieuw jasje, heb ik het meteen door
Ik heb die bundels van 52-59 en daar staan ook wel eens verhalen in die later gerecycled zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Onthouden jullie ook de verhalen? Als er een verhaal opnieuw inkomt, of in een nieuw jasje, heb ik het meteen door
Eigenlijk mag het volgens hun eigen regels nietquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:44 schreef Bluurgh het volgende:
Dat gebeurd wel vaker. Ze hergebruiken ook de voorkant wel eens
Ach, de Nederlandse DD gebruikt ook verhalen uit (vooral) Denemarken.quote:Op zondag 4 september 2011 13:16 schreef iBenny het volgende:
[..]
Eigenlijk mag het volgens hun eigen regels niet
Welke duck was dat?quote:Op maandag 5 september 2011 01:09 schreef Nina-Sanders het volgende:
Dat verhaal dat Bolderbast en Donald Duck elkaars huis bombarderen met munitie is wel geniaal.
Donald wist dat er explosieven onder het huis lagen, maar Bolderbast wou niet luisteren en ging juist explosieven gebruiken om Donalds huis op te blazen.![]()
Ging best wel ver...
Wat? Serieus? Vroeger was het op vrijdagquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Sterker nog: sommige geluksvogels hebben hem vandaag al gekregen.
Waar is die tijd dat de bladenman op zaterdag langskwam gebleven?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat? Serieus? Vroeger was het op vrijdag
Die is al heel lang weg, ik kreeg ook al een tijdje mijn DD op vrijdag ipv zaterdag, sinds een paar maanden is dat naar donderdag gegaan, maar vandaag kreeg ik hem dus nog een dag vroeger.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:10 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Waar is die tijd dat de bladenman op zaterdag langskwam gebleven?
Als het zo door gaat, bespaart dat ze mooi weer een weekje Donald Duck voor heel Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:10 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Die is al heel lang weg, ik kreeg ook al een tijdje mijn DD op vrijdag ipv zaterdag, sinds een paar maanden is dat naar donderdag gegaan, maar vandaag kreeg ik hem dus nog een dag vroeger.
Nee, dan wordt het er juist eentje meer.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:28 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Als het zo door gaat, bespaart dat ze mooi weer een weekje Donald Duck voor heel Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door kanovinnie op 08-09-2011 20:25:07 ]Ga weg
[ Bericht 50% gewijzigd door kanovinnie op 08-09-2011 20:24:52 ]Ga weg
nou idd, die sla ik dan ook gewoon overquote:Op donderdag 8 september 2011 19:02 schreef Writersright het volgende:
Tokkie tor moet opzouten uit de Duck. Bijna even saai als die verhalen met Mickey en Goofy die een zaak beginnen en 'toevallig' dieven op het spoor komen.
Sloeg deze week echt helemaal nergens opquote:Op donderdag 8 september 2011 19:02 schreef Writersright het volgende:
Tokkie tor moet opzouten uit de Duck. Bijna even saai als die verhalen met Mickey en Goofy die een zaak beginnen en 'toevallig' dieven op het spoor komen.
ow zou ook kunnen.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:18 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Nee, dan wordt het er juist eentje meer.
Hmm. Het is maar een stripverhaal hoor. Zoveel werd er niet laten zien.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
Zullen we het voor iedereen leuk houden? Dus alles over de verhalen van de nieuwe week tussen spoilers? Dan blijft het voor iedereen leuk.
Zelf had ik net dus dat stukje strip al gelezen waardoor het stripverhaal toch een beetje verpest werd.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:28 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Hmm. Het is maar een stripverhaal hoor. Zoveel werd er niet laten zien.
Ware woorden.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:02 schreef Writersright het volgende:
Zal ik je nog iets beters vertellen? Dit verhaal stond zeer recentelijk nog in de Donald Duck (nu en 3 jaar geleden schat ik)quote:Op donderdag 8 september 2011 19:02 schreef Writersright het volgende:
Nee, de laatste keer was 30 jaar geleden.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:03 schreef DuranK het volgende:
[..]
Zal ik je nog iets beters vertellen? Dit verhaal stond zeer recentelijk nog in de Donald Duck (nu en 3 jaar geleden schat ik)
Dat vind ik nou echt slecht. Kom op zeg, verzin gewoon een ander verhaal. Ze moeten eens een totaal andere richting opgaan met de soort verhalen. Lange vervolgverhalen maken enz. Misschien wordt het dan nog eens interessant.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:33 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Nee, de laatste keer was 30 jaar geleden.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++84-03
Duck en Bolderbast = instant win!quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:06 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt slecht. Kom op zeg, verzin gewoon een ander verhaal. Ze moeten eens een totaal andere richting opgaan met de soort verhalen. Lange vervolgverhalen maken enz. Misschien wordt het dan nog eens interessant.
Nee, het stond er veel recentelijker in. Misschien dan in een mini-boekje dat er apart bijzat, dat kan ook.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:33 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Nee, de laatste keer was 30 jaar geleden.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++84-03
Mwa, de klassiekere verhalen zijn van een veel hogere kwaliteit dan de verhalen van tegenwoordig. Ik zie dus graag af en toe een klassiek verhaal ertussen. Probleem is volgens mij dat de tekenaars veel te veel verhaal op te weinig bladzijdes willen tekenen (of gewoon gebrek aan inspiratie) en dat sommige verhaallijnen vaak terugkomen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:06 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt slecht. Kom op zeg, verzin gewoon een ander verhaal. Ze moeten eens een totaal andere richting opgaan met de soort verhalen. Lange vervolgverhalen maken enz. Misschien wordt het dan nog eens interessant.
Die inducksdatabase is belachelijk compleet, ook die miniboekjes staan daar gewoon in.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:15 schreef DuranK het volgende:
[..]
Nee, het stond er veel recentelijker in. Misschien dan in een mini-boekje dat er apart bijzat, dat kan ook.
quote:Op zondag 11 september 2011 02:40 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Die inducksdatabase is belachelijk compleet, ook die miniboekjes staan daar gewoon in.
Koop de donald duck pockets. In de reguliere donald duck weekblad komen ze bijna nooit voor.quote:Op zondag 11 september 2011 12:55 schreef diederikdukkie het volgende:
waar is de tijd van diederik duck en otto von drakenstein
Viel mij ook op....quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:51 schreef diederikdukkie het volgende:
Midas Wolf als Geert Wilders. Mmmmmmmmmmm
Overeenkomts
Gebeurt niet heel veel nee. In pocket 6 (Het Eerste Kaartje) is dat ook het geval, als ik me niet vergis. Ter gelegenheid van de opening van EuroDisney was dat.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de nieuwe dikke donald duck pocket staat een verhaal van mickey met een gast rol voor Dagobert. Vrij uniek volgens mij.
ja het is trouwens donald duck dubbelpocket extra nummer 2. Verder alleen maar dago verhalen. Maar in dat mickey mouse verhaal word hij als clown gebruikt. Beetje jammer.quote:
De hoed van de Handelsreiziger.quote:Op zondag 11 september 2011 12:44 schreef minilot het volgende:
Hoera, torrentje binnen met jaargang 1989. Wat een nostalgie! Meer nog dan de Duckverhalen vooral ook de niet-Disneystrips en verhalen..
De zeer toffe strip Witte’s dagboek - De Zijnfontein bijvoorbeeld..
[ afbeelding ]
En dit nogal merkwaardige en ellenlange vervolgverhaal:
[ afbeelding ]
*pret*
Dat was een leuk verhaal, alle disney figuren in 1 verhaal! Ik ga hem eens zoekenquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Gebeurt niet heel veel nee. In pocket 6 (Het Eerste Kaartje) is dat ook het geval, als ik me niet vergis. Ter gelegenheid van de opening van EuroDisney was dat.
Wow, 1/4 van de donald duck. Kom op zeg, waarom maken ze geen los blad van mickey mouse?quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:46 schreef Klipnap het volgende:
11 bladzijden lang Mickey Mouse! Het moet niet gekker worden!
dat bestaat in italie .quote:Op zaterdag 17 september 2011 08:55 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Wow, 1/4 van de donald duck. Kom op zeg, waarom maken ze geen los blad van mickey mouse?
Een goed idee voor een soort Davey Crokett Ranch.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er zou een duckstad moeten komen ergens in nederland een soort mini disneyland parijs . Maar dan zonder mickey en anderen maar met bolderbas . Guus geluk midas wolf etc. dat zou tof zijn.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oja! En dan met attracties. Een ritje door het geldpakhuis enzo.
Niet zo'n slecht idee dusquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:38 schreef maurisioo het volgende:
Of gewoon de donald duck met alleen de echte duck-figuren.
Dat bestond in Disney World, tot het verbouwd werd. Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op zaterdag 17 september 2011 09:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Er zou een duckstad moeten komen ergens in nederland een soort mini disneyland parijs . Maar dan zonder mickey en anderen maar met bolderbas . Guus geluk midas wolf etc. dat zou tof zijn.
Toen droomde die geloof ik, staat me wel wat van bij.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:30 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Er was ook een keer een verhaal waarin Midas droomde dat hij de biggen eindelijk had opgegeten en daarna niet meer wist wat hij met de rest van zijn leven moest doen .
Idd, Het verhaal op de achterkant was het leukstequote:Op vrijdag 23 september 2011 18:32 schreef maurisioo het volgende:
Inderdaad, verhaal heb ik niet eens gelezen. Terwijl ik normaal altijd verhalen met Donald Duck zelf lees. Was ook totaal niet meer origineel.
De hele Donald Duck viel deze week trouwens tegen.
Klopt vind ik ook altijd!quote:Op zondag 25 september 2011 02:45 schreef Ensaf het volgende:
Mindere editie.
Maar dat geldt wat mij betreft voor alle dierendag nummers.
Iddquote:Op donderdag 29 september 2011 21:35 schreef maurisioo het volgende:
Hmm deze week viel ook best tegen vond ik. Dat eerste verhaal was echt slecht.
Ja, eensquote:Op donderdag 29 september 2011 21:35 schreef maurisioo het volgende:
Hmm deze week viel ook best tegen vond ik. Dat eerste verhaal was echt slecht.
Ook dat nogquote:
Donald Duck is wel erg diep gezonken deze week...quote:
Dacht ik ook meteen aan jaquote:
Slechte trollquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:30 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik heb vandaag op een aantal plaatsen een gratis Donald Duck bezorgd, verpakt in glimmende gele folie. Volgens mij is die speciaal voor abonnee's, en komen degenen die er nog geen gehad hebben morgen aan de beurt.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:01 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Slechte trollNee hoor, de exemplaren die ik bezorgd heb waren verpakt in gele folie. Ik weet nog steeds niet wat voor een speciaal nummer het nou was, want mijn zoontje, die ook lid is, heeft er geen gekregen. Trouwens, over serieuze zaken als de Donald Duck ga ik echt niet trollenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kreeg er ene terwijl ik geen lid meer benquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:29 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Nee hoor, de exemplaren die ik bezorgd heb waren verpakt in gele folie. Ik weet nog steeds niet wat voor een speciaal nummer het nou was, want mijn zoontje, die ook lid is, heeft er geen gekregen. Trouwens, over serieuze zaken als de Donald Duck ga ik echt niet trollen
Wat zat erin?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:58 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Ik kreeg er ene terwijl ik geen lid meer ben
Het normale nummer of een speciale?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:36 schreef _Flea_ het volgende:
Er zat een nr in van Donald Duck. Heb 'm ook gehad.
Nr. 38.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:30 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Het normale nummer of een speciale?
Mensen die zich schamen voor de Donald Duckquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:53 schreef FreakyStyley het volgende:
Mensen die obsessed zijn met Donald Duck
Wel de enige strip in de Donald Duck met echte vrouwenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:28 schreef Remzz het volgende:
Een weekje .... is nooit leuk, dat zijn oude Amerikaanse strips uit de jaren 50 compleet uit de tijd. De achterkant snap ik niet dat ze niet gewoon een jaar lang Joe Carioca hebben gedaan, deze Donald Duck's strips zijn niets aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |