Eeuwig zonde dat Douwe niet meer in de DD staat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Die vind ik juist geniaal, vooral meester Warbol
Douwe Dabbert mag wat mij betreft doodvallen
Volgens mij niet. Maar je kunt iig wel wat jaargangen of losse verhalen via internet downloaden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Moos. het volgende:
Is het trouwens mogelijk om de Donald Duck wekelijks op de iPad te ontvangen?
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn haltequote:
Die ken ik niet, heeft iemand die?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn halte
Die is ook geniaal jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een verhaal waarin Donald in de trein gaat slapen. Om zijn halte niet te missen heeft hij een bord, maak mij waker bij station Eimuiden. Helaas vind iedereen dat een uitstekend idee en gaan ze zelf bordjes maken en daarna slapen. Gevolg iedereen mist zijn halte
Deze blijft ook gewoon leuk.quote:
weet je mischien een goeie torrentclient voor Android tablets, waar ik de DD kan downloaden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef FrankRicard het volgende:
Op piratebay staan hele jaargangen als pdf, maar ik weet niet of die een beetje fatsoenlijk geseed worden. Ik heb laatst wel 2 torrents gedownload met alle verhalen van Barks en Don Rosa in het Engels, maar ik zoek ze eigenlijk nog in het Nederlands.
Het feit dat ik me deze ook nog herinner geeft wel aan van wat voor een hoge kwaliteit 'ie isquote:
Zijn avonturen waren geestig, origineel, mooi getekend. En de bijrollen (Kijfje Domoli en hun intiligente neefje, waarvan de naam me ffe ontschoten is, en dan die tante van hun, in dat schilderij) hadden de leukste verhaallijnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:57 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat Douwe niet meer in de DD staat.
Die is ook geniaal ja, even tussen mijn collectie zoeken of ik 'm nog heb.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Doler12 het volgende:
[..]
In de VS bestaat wel zoiets. Je betaalt dan 79 cent per keer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Moos. het volgende:
Is het trouwens mogelijk om de Donald Duck wekelijks op de iPad te ontvangen?
Gelukkig, ben ik niet de enige die Douwe Dabbert geweldig vond.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 03:38 schreef minilot het volgende:
Hier een abonnee sinds halverwege de jaren tachtig, toen ik echt nog piepklein was.
Zoete nostalgie van toen:
- Het Graniet van Nevelingen! (Met de baard die over diverse pagina's heenslingerde)
- Douwe Dabbert![]()
Dat zijn klassieke verhalen van Carl Barksquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vroeger stonden er nog echt toffe avonturen van Donald Duck in, dat is de laatste tijd veel minder. De spinazie van McSchobbejak bijvoorbeeldDat vliegende tapijt van deze week sloeg echt helemaal nergens op
Ah mooi.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef DuranK het volgende:
Voor mensen die fan zijn van de klassieke carl barks verhalen (en andere tekenaars zoals Don Rosa), hier een aanrader:
http://disneycomics.free.fr/
Bedankt voor de linkquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef DuranK het volgende:
Voor mensen die fan zijn van de klassieke carl barks verhalen (en andere tekenaars zoals Don Rosa), hier een aanrader:
http://disneycomics.free.fr/
Natuurlijk ben je niet de enige! De sfeervolle, sprookjesachtige omgevingen, de merkwaardige personages, de fraaaaaaaaie tekeningen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Gelukkig, ben ik niet de enige die Douwe Dabbert geweldig vond.![]()
We zijn hier al een tijdje gestopt met de DD. Ik heb nog enkele jaargangen uit de jaren negentig ingemapt en m'n ouders hebben enkele jaargangen uit de jaren zeventig netjes in een doos zitten. Het blad ging van broer op broer, en helaas dat de jongste minder zuinig was met het vrolijke weekblad dan ik en mijn ouders.
M'n vader is begin jaren '90 naar oude jaargangen op zoek gegaan. Meen dat de oudste uit 1960 is, of misschien nog 1 à 2 jaar ouder. Voelt als een soort tijdreis om het taalgebruik en verhalen te zien veranderen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:41 schreef minilot het volgende:
Maar waarom word je eigenlijk niet opnieuw lid? Mijn lief is overigens druk bezig om al onze complete jaargangen in te binden (zo ongeveer vanaf 1999), en we zijn van plan om dat ook te gaan doen met op Marktplaats gekochte jaargangen uit de jaren tachtig.
(Die heerlijke reclames die daarin staan van 80's snoep, 80's speelgoed en 80's daguitjes maken het nog wel extra leuk.. Maar dat hoef ik aan jou vast niet uit te leggen.)
Wat mij vooral opviel aan de oude nummer, is dat er minder geweld wordt gebruikt. Kán aan mij liggen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:08 schreef Aether het volgende:
[..]
M'n vader is begin jaren '90 naar oude jaargangen op zoek gegaan. Meen dat de oudste uit 1960 is, of misschien nog 1 à 2 jaar ouder. Voelt als een soort tijdreis om het taalgebruik en verhalen te zien veranderen.
Hehe succes. Ben vorig jaar zomer 2 weken bezig geweest met het inbinden van mijn Donald Duck verzameling. Ben zelf lid sinds 1996 maar had van mijn neef jaargangen doorlopend tot 1980 (helaas de meesten niet compleet). Ik had ergens ook nog foto's van al die donald ducks door de kamer verspreid hahaquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je niet de enige! De sfeervolle, sprookjesachtige omgevingen, de merkwaardige personages, de fraaaaaaaaie tekeningen...![]()
Maar waarom word je eigenlijk niet opnieuw lid? Mijn lief is overigens druk bezig om al onze complete jaargangen in te binden (zo ongeveer vanaf 1999), en we zijn van plan om dat ook te gaan doen met op Marktplaats gekochte jaargangen uit de jaren tachtig.
(Die heerlijke reclames die daarin staan van 80's snoep, 80's speelgoed en 80's daguitjes maken het nog wel extra leuk.. Maar dat hoef ik aan jou vast niet uit te leggen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |