In de strips vind je veel andere veelal niet terug waardoor veel mensen die personages niet kennen. Je hoeft trouwens nooit een Donald Duck gelezen hebben om te weten wie donald isquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trouwens jammer hoe weinig duckstad personages er in de parken lopen.
In Parijs heb je alleen Donald en Katrien als regular en Dagobert de Neefjes en Turbo als super rare rondlopen.
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zittenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:39 schreef CamelNLD het volgende:
Wisten jullie trouwens ook dat Oom Dagobert allang overleden is? Stond geloof ik op wikipedia. Nu op onderzoek uit.
edit:
Volgens Don Rosa's (ongepubliceerde) tijdlijn is Dagobert overleden in 1967 op 100-jarige leeftijd. In Don Rosa's verhalen komen details voor die erop wijzen dat zijn verhalen waarin Dagobert nog meespeelt allemaal rond de jaren 50 plaatsvinden en niet in het "nu". Deze details zijn echter niet zodanig, dat ze jeugdige lezers op zouden vallen.
Don Rosa heeft Dagobert wel een levensloop gegeven.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zitten
Zijn verhalen zijn geniaal, maar dat maakt zijn tijdslijn daarmee niet canoniek.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:52 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Don Rosa heeft Dagobert wel een levensloop gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Life_and_Times_of_Scrooge_McDuck
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_jonge_jaren_van_Oom_Dagobert
Er gaan geruchten dat Donald, Guus en Diederik tegenwoordig door Kwik, Kwek en Kwak worden gespeeldquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Je weet dat stripkarakters niet ouder worden he. Anders zou Donald ook allang in het bejaardehuis moeten zitten
Ik doe ze in een map, 26 passen er ongeveer in zo'n grote map, dus 2 mappen per jaar. Blijft mooi netjes voor als ik later kinderen hebquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:10 schreef msnk het volgende:
Hoe bewaren jullie je duckies?!?!?!?!?!
Ik heb mijn abonnement moeten opzeggen omdat ik gewoonweg geen ruimte meer had, en heb hier nog zoveel jaargangen die gekreukeld raken en whatnot, echt zonde!
Diederik moeten ze terug brengenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er gaan geruchten dat Donald, Guus en Diederik tegenwoordig door Kwik, Kwek en Kwak worden gespeeld
Diederik heeft volgens mij nooit in het weekblad gestaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:30 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Diederik moeten ze terug brengen
In de jaren 60 wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Diederik heeft volgens mij nooit in het weekblad gestaan.
Donald zat altijd op zeequote:Op maandag 15 augustus 2011 15:06 schreef De_Nuance het volgende:
Nooit gesnapt waarom ze Donald uit Ducktales lieten.
Maar was toch leuk uiteraard
Toch een matroos héquote:
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet vergeten suiker halen hi ha ho!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:54 schreef Sequencial het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
bij de Super De Agrariër
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Ik zag laatst zelfs een DD auto-editie, vol autoverhalenquote:Op maandag 15 augustus 2011 02:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trouwens onze eend heeft ook eindelijk de euro tekens in zijn ogen. Ik stond dus in de winkel voor het tijdschriften rek om de fok brief te checken in de donal duck maar wat is het een uitmelker geworden stond er naast elkaar oa : Donald duck, Donald duck junior, Donald, De beste verhalen van Donald duck. Donald duck als, Donald duck pocket, Donald duck pocket extra dik, En dan als klap op de vuurpijl de Katrien. Ze zijn een beetje door geslagen de marketing is in handen van oom Dagobert zo lijkt het wel :p.
Zie Donald Duckfans boos om moralistische stripquote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik kom zowaar nog een 4 jaar oud topic tegen over Donald Duck weekblad, wie herinnert zich deze nog nog nog?
Moraalridders bij de Donald Duck
Bijbehorende strip: http://www.dumpert.nl/med(...)dders_bij_de_dd.html
Las hem net in de Donald Duck. Mooie brief.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:43 schreef superworm het volgende:
Dol donzige dubbel-D,
Wij, een hele website vol scholieren, studenten en volwassenen, lezen soms wel al twintig of dertig jaar wekelijks je doldwaze avonturen. Geluk of ongeluk, regen of zonneschijn, alle gebeurtenissen in Duckstad worden door ons in je blad, je pockets en Twitter gevolgd.
Ook de Brievenbus lezen we allemaal trouw. En wat viel ons nou op: héél vroeger, in de jaren tachtig en negentig, toen veel lezers nog niet waren geboren, waren de brieven vaak veel langer! Soms werden er hele avonturen verteld door kinderen! Wij missen dat wel een beetje, Duck.
Daarom de vraag, of er vaker weer lange brieven in de Bus mogen komen! En mag het ouderwetse lijntjespapier terug? Als eerste lange brief hebben we bij deze de onze. Omdat er nog geen één van ons ooit zijn brief in de Brievenbus heeft gezien, zou je ons vanzelf een enorm plezier doen!
Hou je haaks,
De mensen van forum.fok.nl/KLB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:30 schreef Nikmans het volgende:
Goed topic
Deze week was ie weer geniaalMet Guus en Donald die meedoen aan een quiz en als weddenschap hebben om hun petje/hoed op te eten als ze verliezen
Was wel beetje een voorspelbaar eindequote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:30 schreef Nikmans het volgende:
Goed topic
Deze week was ie weer geniaalMet Guus en Donald die meedoen aan een quiz en als weddenschap hebben om hun petje/hoed op te eten als ze verliezen
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef maurisioo het volgende:
[..]
'
Ik vond die van magica op de markt ook wel leuk. Eindelijk weer eens een origineel verhaal met Magica erin.
Zijn verhalen waren echt goed.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:52 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Don Rosa heeft Dagobert wel een levensloop gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Life_and_Times_of_Scrooge_McDuck
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_jonge_jaren_van_Oom_Dagobert
Ja inderdaad, maar toch goed dat Donald nog een beetje gerechtigheid krijgt in ieder gevalquote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Was wel beetje een voorspelbaar eindeGG verliest niet zomaar
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:17 schreef Angst het volgende:
twijfel twijfel zal ik weer hopen geld uitgeven om hier een abbonnement op te nemen
ja ik ben net zo gierig als dagobert duck
Nee hoor. Op een bankje in het park kijken of daar iemand hem heeft laten liggen. Net als met de krant.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.
ik heb nog nooit ergens in een parkje een donald duck zien slingeren .. helaasquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Nee hoor. Op een bankje in het park kijken of daar iemand hem heeft laten liggen. Net als met de krant.
goede tip!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Dagobert zou 'm in de bibliotheek gaan lezen.
Ik denk ook niet dat kranten blijven liggen, maar in Duckstad waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:37 schreef Angst het volgende:
[..]
ik heb nog nooit ergens in een parkje een donald duck zien slingeren .. helaas
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:47 schreef Euribob het volgende:
Ik heb een keer ergens in een pocket een verhaal gelezen over De grote boze wolf, maar dan met de good en bad guys omgedraait. Midas is het slachtoffer en blijkt helemaal zo vreselijk nog niet, en het gedrag van de biggetjes geeft midas eigenlijk al genoeg reden om ze proberen de nek om te draaien. Ik vond dat verhaal zo goed!
Er was ook een keer een verhaal waarin Midas droomde dat hij de biggen eindelijk had opgegeten en daarna niet meer wist wat hij met de rest van zijn leven moest doen .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met je moeder mee boodschappen gaan doen, en terwijl zij in de supermarkt rondloopt zelf bij de tijdschriftenafdeling een Duckje pakken, op de grond gaan zitten en proberen uit te lezen voordat ze klaar isquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:17 schreef Angst het volgende:
twijfel twijfel zal ik weer hopen geld uitgeven om hier een abbonnement op te nemen
ja ik ben net zo gierig als dagobert duck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |