Nope mijn moeder doet mijn was al een paar jaar niet meer.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:56 schreef Rezania het volgende:
Moet je niet zoveel van je geld aan bier uitgevenAuto heb je niks aan in de stad en als je nou eens van je luie reet afkomt en het huis gewoon zelf schoonmaakt! Laat me raden, jou moeder doet je was nog?
Met jou kan ik praten!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:57 schreef Boudibou het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens.
IK WIL BIER....EN MEER STUFI...NU!
Als je je eigen was kan draaien kan je ook wel eens je eigen huis schoonmaken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:58 schreef denkhenk het volgende:
[..]
Nope mijn moeder doet mijn was al een paar jaar niet meer.
Het is geen argument.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:58 schreef denkhenk het volgende:
[..]
Ipads kon je overal winnen, argument is invalid.
quote:
De maatschappij... dat ben jij.quote:klacht: de maatschappij
Jij bent iemand die waarschijnlijk al 10 jaar achter het zelfde bureau zit, zonder opslag gemaakt te hebben, een ford fietsa uit 1998 hebbende en natuurlijk verbitterd,quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:03 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
De maatschappij... dat ben jij.
Maar dat hoorde je waarschijnlijk zelf ook al in je hoofd galmen.
Studie is beschaving? Dude... jij bent nog zo diep in slaap dat het niet eens grappig is.
Het feit dat je de wereld de schuld geeft en jezelf in een slachtoffer rol plaats zegt al genoeg over de diepe slaap waar je momenteel van geniet.
Out.
En jij bent iemand die klaagt dat het huis smerig is en dat je altijd krap zit, terwijl je niet eens kan bedenken om het huis zelf schoon te maken en wat minder bier te kopen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:08 schreef denkhenk het volgende:
[..]
Jij bent iemand die waarschijnlijk al 10 jaar achter het zelfde bureau zit, zonder opslag gemaakt te hebben, een ford fietsa uit 1998 hebbende en natuurlijk verbitterd,
Altijd maar die biergrappen. Net alsof iemand ander spul drinkt dan euroshopper/schultenbrau/export. die blikken zijn 49 cent. Bovendien is mijn huis best schoon, anders kan je met goed fatsoen geen vrouwtjes ontvangen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
En jij bent iemand die klaagt dat het huis smerig is en dat je altijd krap zit, terwijl je niet eens kan bedenken om het huis zelf schoon te maken en wat minder bier te kopen.
Ik heb het dan ook over TS, die klaagde dat zijn huis niet schoon was. En oké, die biergrap was ongegrond.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:13 schreef tarantism het volgende:
[..]
Altijd maar die biergrappen. Net alsof iemand ander spul drinkt dan euroshopper/schultenbrau/export import. die blikken zijn 49 cent. Bovendien is mijn huis best schoon, anders kan je met goed fatsoen geen vrouwtjes ontvangen.
Als je dezelfde basis kennis psychologie als mij zou bezitten was je nu waarschijnlijk net zo schaamrood als mijn behang die mijn vriendin heeft uitgekozen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:08 schreef denkhenk het volgende:
[..]
Jij bent iemand die waarschijnlijk al 10 jaar achter het zelfde bureau zit, zonder opslag gemaakt te hebben, een ford fietsa uit 1998 hebbende en natuurlijk verbitterd,
TS is nog erger, hij heeft namelijk geen autoquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:18 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Als je dezelfde basis kennis psychologie als mij zou bezitten was je nu waarschijnlijk net zo schaamrood als mijn behang die mijn vriendin heeft uitgekozen.
Je beschreef jezelf daar namelijk zeer nauwkeurig.
Het is zelfs een beetje pijnlijk.
Sterkte kerel.
Ford Fiesta. Ouch.
Ga janken ofzo. Je hoeft niet te werken. Je kan ook gewoon bijlenen, en later terugbetalen als je een middelmatig huis, een middelmatige auto, een middelmatige vrouw, middelmatige kinderen en een middelmatige hond hebt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:18 schreef kree het volgende:
Ik snap TS wel, het is niet altijd zo makkelijk om te studeren en erbij te werken.
Je hebt nooit "echt" vrij namelijk, is het (school) vakantie dan moet je werken en daarbuiten en in je vakantie zit je altijd met zorgen over vakken die je moet halen.
Het is niet te vergelijken met alleen werken, dan ben je tenminste echt vrij als je vakantie hebt.
De verbitterde MBO-er, die ontbrak nog in dit topic.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:20 schreef Monco10 het volgende:
Studenten
Geen cent te makken en dan gebruiken ze als argument dat ze straks meer verdienen dan wie dan ook. Laat het nou net die studentjes zijn die met veel poeha binnenkomen in een organisatie en waarbij het jaren en jaren kost voordat ze ook maar een beetje ervaring op hebben gedaan. Ze verdienen dan nog steeds minder dan de gemiddelde MBO-er/HBO-er
Ik heb meer respect voor een MBO-er dan voor iemand met zo'n enge truiquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:21 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
De verbitterde MBO-er, die ontbrak nog in dit topic.
Haha, iemand probeert zijn gemis te verbloemen door af te geven op degene die wel een kans op een mooie toekomst is gegund.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:20 schreef Monco10 het volgende:
Studenten
Geen cent te makken en dan gebruiken ze als argument dat ze straks meer verdienen dan wie dan ook. Laat het nou net die studentjes zijn die met veel poeha binnenkomen in een organisatie en waarbij het jaren en jaren kost voordat ze ook maar een beetje ervaring op hebben gedaan. Ze verdienen dan nog steeds minder dan de gemiddelde MBO-er/HBO-er
Je hebt het dan over studenten met een pretstudie, die niet eens op de universiteit thuis horen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:20 schreef Monco10 het volgende:
Studenten
Ik ben WO-erquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:23 schreef tarantism het volgende:
[..]
Haha, iemand probeert zijn gemis te verbloemen door af te geven op degene die wel een kans op een mooie toekomst is gegund.
Je faalt arbeider uit de lagere sociale regionen.
Alsof ze hier weten wat ramen zijnquote:
Ik verdien nu al meer parttime (per uur dan) als dat ik straks ga beginnen op de werk markt met een HBO diploma en het werken bevalt me eigenlijk prima, het liefst zou ik stoppen maar dan krijg ik de IB groep (DUO) achter me aan en dat wil ik niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:20 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ga janken ofzo. Je hoeft niet te werken. Je kan ook gewoon bijlenen, en later terugbetalen als je een middelmatig huis, een middelmatige auto, een middelmatige vrouw, middelmatige kinderen en een middelmatige hond hebt.
Dit is de laatste periode waarin je echt kunt leven zonder consequenties, en dan gaan mensen werken??? Alsjeblieft zeg.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:24 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ben WO-er
Waardeloze Onbenul
Ik heb het 10x beter voor elkaar, daar kun jij alleen maar van dromen
"Geen werk voor deze falers.."quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:35 schreef Dientje12 het volgende:
Waarom ben je dan student
Er zijn al zoveel studenten omdat ze denken dat het cool en leuk is, maar er is gewoon geen werk voor deze falers..
Dus gaan ze maar een beetje doelloos leven en feesten, de maatschappij heeft hier niks aan dus geen werk voor deze mensen
Ik heb geen uitkering vriendquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:38 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
"Geen werk voor deze falers.."
De meeste van die 'falers' betalen straks anders wel jouw uitkering
Nee, want ze komen pas om de hoek kijken in een organisatie als ze een jaar of 30 zijn want dan zijn ze pas klaar met hun studie. Dan blijkt dat er geen werk is en belanden ze in het callcentrequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:38 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
"Geen werk voor deze falers.."
De meeste van die 'falers' betalen straks anders wel jouw uitkering
Ik ben gaan studeren omdat ik eerst dacht dat het makkelijk te halen was (niet dus)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:35 schreef Dientje12 het volgende:
Waarom ben je dan student
Er zijn al zoveel studenten omdat ze denken dat het cool en leuk is, maar er is gewoon geen werk voor deze falers..
Dus gaan ze maar een beetje doelloos leven en feesten, de maatschappij heeft hier niks aan dus geen werk voor deze mensen
Zoals ik in mijn verhaal al had duidelijk gemaakt, ik heb geen auto. Ik wil hier nog bijvoegen dat u zo groen kijkt van jaloezie als het behang dat mijn vriendin heeft uitgekozen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:18 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Als je dezelfde basis kennis psychologie als mij zou bezitten was je nu waarschijnlijk net zo schaamrood als mijn behang die mijn vriendin heeft uitgekozen.
Je beschreef jezelf daar namelijk zeer nauwkeurig.
Het is zelfs een beetje pijnlijk.
Sterkte kerel.
Ford Fiesta. Ouch.
Hihiquote:U zult er nog wel achter komen dat intelligentie en dus studie gelijk staat aan beschaving.
Generaliseer nou eens niet zo man. Ik ben het met je eens dat het volgen van een academische opleiding tegenwoordig niet meer alles zegt, maar er zijn nog genoeg mensen (maar niet genoeg) die het wél maken en met de nodige ervaring de arbeidsmarkt op gaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:40 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, want ze komen pas om de hoek kijken in een organisatie als ze een jaar of 30 zijn want dan zijn ze pas klaar met hun studie. Dan blijkt dat er geen werk is en belanden ze in het callcentre
Wat is je beeld daarvan ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:45 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het volgen van een academische opleiding tegenwoordig niet meer alles zegt
Omdat de grootste idioot tegenwoordig een vwo-diploma kan behalen en sommige vervolgopleidingen nergens over gaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:49 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waarom zegt een hoge opleiding tegenwoordig niet meer alles ten opzichte van vroeger?
Maar haalt de grootste idioot ook een WO papiertje?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:54 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Omdat de grootste idioot tegenwoordig een vwo-diploma kan behalen en sommige vervolgopleidingen nergens over gaan.
Wat raar; zoals bijna met alles heb je ook rijke studenten en arme studenten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:54 schreef Flixxy het volgende:
Studenten zonder geld? Euh, ik ken er een aantal met een 3d flatscreen aan de muur. Ieder jaar minimaal 1x op vakantie, en natuurlijk mama die ziekenfonds nog betaald.
Zie:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Maar haalt de grootste idioot ook een WO papiertje?
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:24 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ben WO-er
Waardeloze Onbenul
Ik heb het 10x beter voor elkaar, daar kun jij alleen maar van dromen
Tuurlijk, het zijn er een aantal die lekker gefinancierd worden door mama en pappa , maar dat is niet het merendeel hoor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:54 schreef Flixxy het volgende:
Studenten zonder geld? Euh, ik ken er een aantal met een 3d flatscreen aan de muur. Ieder jaar minimaal 1x op vakantie, en natuurlijk mama die ziekenfonds nog betaald.
Oh jawel hoor, herkansing hier, vijf-en-een-halfje, herkansing daar..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Maar haalt de grootste idioot ook een WO papiertje?
Dit topic kan op slot. De enige relevante post sinds studententopic-troll monco10 in dit topic kwam is bij deze gemaakt.quote:
Ben je jaloers dat ik meer verdien/krijg dan jij?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:02 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Dit topic kan op slot. De enige relevante post sinds studententopic-troll monco10 in dit topic kwam is bij deze gemaakt.
Wat een kutleven moet jij hebbenquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ben je jaloers dat ik meer verdien/krijg dan jij?
Nee, ik vind je fucking irritant omdat je gewoon een enorme kuttroll bent die in elk topic over studenten z'n verzuurde arbeidersmening komt verkondigen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ben je jaloers dat ik meer verdien/krijg dan jij?
Ik amuseer me best met mijn huis met 5 slaapkamers en bakken met geld op de bank. En jij?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:05 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Wat een kutleven moet jij hebben
Oh, heb ik je al eens eerder geplaagd?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:06 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee, ik vind je fucking irritant omdat je gewoon een enorme kuttroll bent die in elk topic over studenten z'n verzuurde arbeidersmening komt verkondigen.Log alsjeblieft uit en laat het denkwerk en het mening verkondigen aan de intelligentere mensen van de wereld over.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:06 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik amuseer me best met mijn huis met 5 slaapkamers en bakken met geld op de bank. En jij?
Dat je erkenning nodig hebt van KLB zegt genoeg over de rest van je levenquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:06 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik amuseer me best met mijn huis met 5 slaapkamers en bakken met geld op de bank. En jij?
Vertel eens hoe jouw leven eruit ziet, heb je al wat kapitaal? Heb je al carriere gemaakt?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:08 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Dat je erkenning nodig hebt van KLB zegt genoeg over de rest van je leven
Is dat het enige waar het om draait dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jouw leven eruit ziet, heb je al wat kapitaal? Heb je al carriere gemaakt?
Er is een spreekwoord: Werk om te leven, leef niet om te werken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jouw leven eruit ziet, heb je al wat kapitaal? Heb je al carriere gemaakt?
Definieer plezier maken. Ik kan alles doen en laten wat ik wil, daar moet je ook de middelen voor hebben. Denk dus nog maar eens goed na over wat de juiste volgorde is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:12 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Er is een spreekwoord: Werk om te leven, leef niet om te werken.
Jij hebt het overduidelijk verkeerd om gedaan, en nu kom je op fok trollen omdat je er niet tegen kan dat er mensen zijn die wel plezier maken.
+ neukenquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:11 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Is dat het enige waar het om draait dan?
Ik leen maximaal. Ik leef praktisch van belastinggeld dat jij betaald. En daarbij heb ik ook nog eens zeeën van tijd, dus ga jij nou maar eens even nadenken wie het beter voor elkaar heeft.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:13 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Definieer plezier maken. Ik kan alles doen en laten wat ik wil, daar moet je ook de middelen voor hebben. Denk dus nog maar eens goed na over wat de juiste volgorde is.
Irrelevant.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je kan alles doen en laten wat je wil en nog gedraag je je als een gefrustreerde arbeiderquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:13 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Definieer plezier maken. Ik kan alles doen en laten wat ik wil, daar moet je ook de middelen voor hebben. Denk dus nog maar eens goed na over wat de juiste volgorde is.
"betaald". Met zo'n spelfouten zal je niet ver komenquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:16 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik leen maximaal. Ik leef praktisch van belastinggeld dat jij betaald. En daarbij heb ik ook nog eens zeeën van tijd, dus ga jij nou maar eens even nadenken wie het beter voor elkaar heeft.
En later, als ik wel werk en m'n eigen geld heb, betaal ik dat allemaal zonder moeite en zonder ervoor krom te hoeven liggen terug en geen haan die ernaar kraait.
Vanwaar die frustratie?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:23 schreef Monco10 het volgende:
[..]
"betaald". Met zo'n spelfouten zal je niet ver komen
Trots zijn op zeeën van tijd. Met zo'n instelling zul je nog minder ver komen.
Blij zijn met dat beetje geld dat jij ontvangt
Denken dat je later meteen aan de bak komt en een job hebt op niveau
Spelfout ga ik niet op in, kinderachtig gedoe.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:23 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Als zogenaamd succesvolle carrierebaas je druk maken om wat studenten, nigga pleasequote:Op zondag 14 augustus 2011 00:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik lach in mijn vuistje, dat bedoel je?
Een jobkans is stap 1, stap 2 is dat je ervaring moet opdoen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:26 schreef Kutstudent het volgende:
De studie die ik momenteel doe heeft 96% jobkans, dus leuk geprobeerd, maar jammer.
Moraal van het verhaal?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Een jobkans is stap 1, stap 2 is dat je ervaring moet opdoen.
De studenten bij ons dachten ook dat ze snel door zouden stromen, na 3 jaar zijn ze nog geen stap verder en houden het voor gezien.
Het boeit me echt geen fuck of en hoe snel ik doorstroom. Zolang ik maar lekker m'n ding kan doen wat ik leuk vind. Maargoed, dat wil jij blijkbaar absoluut niet begrijpen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Een jobkans is stap 1, stap 2 is dat je ervaring moet opdoen.
De studenten bij ons dachten ook dat ze snel door zouden stromen, na 3 jaar zijn ze nog geen stap verder en houden het voor gezien.
Ik begrijp het als je liever wil feesten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:33 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Het boeit me echt geen fuck of en hoe snel ik doorstroom. Zolang ik maar lekker m'n ding kan doen wat ik leuk vind. Maargoed, dat wil jij blijkbaar absoluut niet begrijpen.
Stel je niet aan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:54 schreef denkhenk het volgende:
Ik ben student en ik ben er trots op. Alleen het leven is zwaar. Het geld is altijd op, huis is smerig en auto kan alleen de rijke student betalen. Studenten hebben het makkelijk hoor ik vaak. Veel vakantie, beetje leren en feesten. In de realiteit komt dit in mindere maten voor.
Mijn collega studenten hebben vaak geen cent te makken. Werken doen we allemaal, alleen kan dit niet full-time in verband met de studie. Ik ben het oneens dat mensen altijd denken dat studenten het makkelijk hebben.
Full-time werken kan nog 60 jaar straks, waarom die druk om altijd maar te verdienen. Als je minder werkt dan 36 uur ben je een klaploper, uitkeringstrekker, sociaal onacceptabel en debiel. De sociale cohesie in dit plaatje is ver te zoeken.
Studeren zou gratis moeten zijn, je werkt aan jezelf en zult later de medemens kunnen helpen met kennis. Zonder studie, geen beschaving.
klacht: de maatschappij
Zou jij ook eens moeten doen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:35 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik begrijp het als je liever wil feesten.
Wat is er mis met jou.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:23 schreef Monco10 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:13 schreef Kutstudent het volgende:
Klagen over studeren.Bitch please.
De beste reactie in dit hele topic.quote:
Zie je nou wel TS je klacht is flauwekulquote:Op zondag 14 augustus 2011 00:26 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Spelfout ga ik niet op in, kinderachtig gedoe.
Zeeën van tijd is heerlijk, lekker sporten, feesten, met vrienden chillen. Dingen die jij volgens mij allemaal niet kunt, waarschijnlijk omdat je geen vrienden hebt met die instelling van je.
Dat beetje geld wat ik ontvang is prima te doen, kan je goed gezond van leven en ook nog eens heel veel dingen ernaast mee doen.
De studie die ik momenteel doe heeft 96% jobkans, dus leuk geprobeerd, maar jammer.
Moet ik wel maximaal voor bijlenen, dat dan weer wel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zie je nou wel TS je klacht is flauwekul
Nee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:10 schreef superdrufus het volgende:
Daarom hoort iedereen met een gymnasiumdiploma zonder voorwaarde gratis toelating te krijgen op het vervolgonderwijs.
quote:
Dit soort typesquote:Op zondag 14 augustus 2011 09:36 schreef GizartFRL het volgende:
De zus van mijn ex deed studeren in Groningen.
Altijd zeuren van: oeh ik heb het zo slecht en kan amper rondkomen.
(studentappartement met Woonkamer, slaapkamer, badkamer en keuken voor zichzelf. en 2 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie naar bijvoorbeeld Egypte, Griekenland of de Canarische Eilanden.
Oeh en een auto.
Trolololololoquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:16 schreef Pallas-Athene het volgende:
Als ze studenten nu eens wat minder stufi geven, dan hebben ze meer tijd om te studeren.
Uitgaan en meer van dat soort dingen wordt dan minder.
Dan is de kans dat studenten hun studie afmaken in de tijd die ze daarvoor krijgen groter.
Aha, nog een verzuurde mbo-er.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Compatibel het volgende:
Studenten![]()
Paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% geen flikker uitvoert. Pretentieuze nietsnutten zijn het.
Correctie: paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% niet verder komt dan het maken van een powerpointquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Compatibel het volgende:
Studenten![]()
Paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% geen flikker uitvoert. Pretentieuze nietsnutten zijn het.
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.quote:
Over de universiteit kan ik niet meepraten maar op het HBO is het idd zo ernstig gesteld. En het zegt nog meer dat velen op mijn opleiding het eerste jaar niet gehaald hebben...quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.
Het is gewoon waar dat de meeste studenten, met name op de universiteit, geen reet kunnen behalve het op het nippertje halen van een tentamen. Na twee weken zijn ze de minimale kennis die nodig was voor dit tentamen overigens allang weer vergeten.
Jezelf student noemen en de Nederlandse taal niet onder de knie hebbenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:01 schreef Chilliewillie88 het volgende:
moeten betalen voor te studeren
Ze weten m.a.w. niet waar de klepel hangt dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Correctie: paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% niet verder komt dan het maken van een powerpoint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zit geen enkele fout in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Jezelf student noemen en de Nederlandse taal niet onder de knie hebben
quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Ze weten m.a.w. niet waar de klepel hangt dus.Haha nog steeds op je pikkie getrapt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude.. VOOR te studeren... ahahahaha come on nigga !quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:03 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Daar zit geen enkele fout in.
Lol, nooit geweest. Het valt me alleen op dat jij na maanden nog steeds hetzelfde plaatje draait...quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Haha nog steeds op je pikkie getrapt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
behalve jij dan, overduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perceptie. Nederland <=> België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dude.. VOOR te studeren... ahahahaha come on nigga !
Je maakt jezelf nog belachelijker nu.
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.
Het is gewoon waar dat de meeste studenten, met name op de universiteit, geen reet kunnen behalve het op het nippertje halen van een tentamen. Na twee weken zijn ze de minimale kennis die nodig was voor dit tentamen overigens allang weer vergeten.
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:45 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.
Klopt. Ik zeg toch nergens dat dat niet zo is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etceteraquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:03 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etcetera
Ach, ja dan geven ze half Nederland een hbo-diploma cadeau. Iedereen hoogopgeleid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.
En daardoor de kenniseconomie verneuken...
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:56 schreef Rezania het volgende:
Moet je niet zoveel van je geld aan bier uitgevenAuto heb je niks aan in de stad en als je nou eens van je luie reet afkomt en het huis gewoon zelf schoonmaakt! Laat me raden, jou moeder doet je was nog?
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Wat mij betreft wordt het hoger onderwijs een stuk moeilijker (met name universitaire studies), zodat alleen gemotiveerde studenten het halen. Daarnaast komt motivatie vanzelf als studenten echt moeten gaan betalen voor hun opleiding, die zichzelf ruimschoots terugverdient wanneer een diploma écht wat betekent.
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:35 schreef KoningEbe het volgende:
[..]
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?
Electrical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?
Mechanical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.
Veertig uur moet wel zoonbeetje het maximum zijn, zodat er inderdaad tijd overblijft voor andere activiteiten. Het is echter algemeen bekend dat de gemiddelde studietijd per week zo'n 28 uur is (iets in de twintig uur iig).
Ik zag een keer een vacature voor gordijnsnijder in de krant, een vereiste was HBOquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:17 schreef Kutstudent het volgende:
Binnenkort hbo diploma "Trottoirmanagement"
Ik ben geen student en let gewoon op in school.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..
Als Rezanie het makkelijker had gehad kon hij opletten op school..
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.
kamertje van 18m2quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dit soort types![]()
Ik heb een kamertje van 18 vierkante meter , moet de douche en de keuken delen met mijn huisgenoten , houd nog redelijk wat geld over aan het eind van de maand ( lees niet genoeg om dure shit te kopen ) , maar hoor je mij klagen ? neuh.
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:49 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.
Waarom? We kunnen ons prima op een andere manier van geld voorzien. Iedereen weet dat een studie zichzelf ruimschoots terugbetaalt, lenen kan dus geen kwaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:00 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.
Het is hier Nederland, geen België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
waarom betalen jullie ouders niet gewoon voor je studies?
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik snap al die heisa omtrent studiekosten in Nederland toch niet goed hoor.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Het bewijst enkel en alleen een bepaalde hoogmoed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Maar wel verwachten dat je gefinancierd wordt door de overheid natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.
Pretstudenten
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Mooi.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Mooi.
Dus later niet gaan janken dat het allemaal zo oneerlijk is.
Als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.
Zonder langstudeerderboete kost je ¤ 10.000,- per jaar aan gemeenschapsgeld, met nog maar ¤ 7k.
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.
[..]
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?
Dat is een loos argument, 10k is niet erg want je gaat later meer belasting betalen dan dat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindtquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.
Ownee, wacht, ineens is het jammer voor de UNI.
Man, wat zak jij door het ijs.
Watje.
Jij bewijst hiermee mijn visiequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als studenten zoals jij wat sneller zouden afstuderen, zou ook ik later minder belasting kunnen betalen.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
Wat the hell echt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?quote:
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.quote:
De gemiddelde Nederlander hoeft het niet, want de staat springt wel bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Waar slaat dat nou op? Veel ouders kunnen het misschien betalen maar ook een hele hoop ouders niet. Mijn ouders bijvoorbeeld niet. Klaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over isquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Belgen moeten maar gewoon geen uitspraak doen over Nederlandse zaken.
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Belgie een goed geregeld land noemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
Zo denken wij over de federale overheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.
Idd Pallas-Athenequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Shalimar het volgende:
[..]
aangesproken?
ik ben het eens met die man
pallas athene![]()
![]()
![]()
Goh, onze regering van lopende zaken doet veel. We kunnen nog wel even verderquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.
Want oow wat loopt het lekker daar. hahahaha
In België loopt helemaal niets lekkerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegevenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?
En kom nu niet af met de bullshit dat Nederlands onderwijs kwalitatief gezien 10 keer beter is en daarom ook 10 keer duurder
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Idd Pallas-Athene![]()
Ze denkt ze is Beyoncé met haar echte mannen
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zoquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
Exactly. Enorme fucking staatsschuld, check.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:40 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.
Tuurlijk, ik zal niet omkomen van de honger hoor en ik klaag er ook niet over.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegeven.
Komt wel goed hoor schatje, als jullie door de helft worden gehaald en we er een kutstuk land bij krijgen. Met enorme schulden. Nederland is tenminste een beetje verantwoordelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:42 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zo![]()
De toestand aan Nederland doet me echt denken aan een ontwikkelingsland waar studeren alleen maar is weggelegd voor hij of zij die het in tegenstelling tot de rest wel breed heeft hangen thuis
Dat zoiets nog kan
Tja, dan moet je maar geen kinderen willen zekerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Maar er wordt gesteld dat de ouders het maar moeten betalen maar zo gaat het niet altijd bij iedereen.
Ga eerst maar is die wegwerkers opleiden, die wegen van jullie is om te jankenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.
So, ik gaf enkel een reden waarom onze studies duurder zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.
Omdat de ouders te druk zijn met het terugbetalen van hun studieschuld en bijdragen die ze hebben ontvangen van de overheid in het verleden?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zal niet omkomen van de honger hoor en ik klaag er ook niet over.
Maar er wordt gesteld dat de ouders het maar moeten betalen maar zo gaat het niet altijd bij iedereen.
Fucking onzin.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja, dan moet je maar geen kinderen willen zeker
Als je niet bereid bent een beetje materieel geluk opzij te zetten voor een door de overheid gefinancieerde studie, verdien je in mijn ogen niet eens een toelating tot een universiteit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.
Nou dit slaat nergens op, niet elke ouders hebben gewoon het geld om het allemaal te betalen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de ouders te druk zijn met het terugbetalen van hun studieschuld en bijdragen die ze hebben ontvangen van de overheid in het verleden?
Ik snap de hype je eigen ouders neer te zetten als een stel armoedzaaiers niet zo.
Ja hoor, want de Nederlandse staatsschuld is zoveel minder dan de Belgischequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Komt wel goed hoor schatje, als jullie door de helft worden gehaald en we er een kutstuk land bij krijgen. Met enorme schulden. Nederland is tenminste een beetje verantwoordelijk.
En dat is niet erg, of wel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dit slaat nergens op, niet elke ouders hebben gewoon het geld om het allemaal te betalen.
Snap je?
En dan moet ik er zelf voor werken.
Niet gaan studeren dan, toch studenten zat. Daarnaast kun je zoals ik al een aantal keer heb aangegeven geld lenen. De gedachte dat je dit toch ooit terug zult moeten gaan betalen maakt een stuk zuiniger. Drie keer per week bier drinken of een terrasje pakken is geen voorrecht voor studenten, ook al doen schoolverlaters dit misschien wel (owh nee, die moeten natuurlijk wél veertig uur per week bezig om hun 'riante' levensstijl te onderhouden).quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.
Sommige mensen hebben nog andere prioriteiten in het leven. Bovendien word er voor veel studies van je verlangt om duur materiaal aan te schaffen; laptops etc.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent een beetje materieel geluk opzij te zetten voor een door de overheid gefinancieerde studie, verdien je in mijn ogen niet eens een toelating tot een universiteit.
Ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Ja hoor, want de Nederlandse staatsschuld is zoveel minder dan de Belgische
moet je ook maar niet in zo'n versleten grafbak rondrijdenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Ga eerst maar is die wegwerkers opleiden, die wegen van jullie is om te janken
Voldoende instellingen, waaronder DUO, die je daar het geld voor willen lenen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:46 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nog andere prioriteiten in het leven. Bovendien word er voor veel studies van je verlangt om duur materiaal aan te schaffen; laptops etc.
Nou dat bestuursjaartje zit er voor de meeste al niet meer in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voldoende instellingen, waaronder DUO, die je daar het geld voor willen lenen.
En je hebt geen andere prioriteiten in je leven, je werkt of je studeert. Daarnaast mag je best een leuke hobby doen, een bestuursjaartje, een bijbaantje of een topsport, maar het mag best afgelopen zijn met het en-en-en-en verhaal, waarbij 12 uur college al als een ondragelijke last wordt gezien.
Jouw leven is vast saai als jouw enige prioriteit studeren of werken is. Bovendien, wie ben jij om dat andere op te leggen wat ze met hun leven moeten doen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En je hebt geen andere prioriteiten in je leven, je werkt of je studeert. Daarnaast mag je best een leuke hobby doen, een bestuursjaartje, een bijbaantje of een topsport, maar het mag best afgelopen zijn met het en-en-en-en verhaal, waarbij 12 uur college al als een ondragelijke last wordt gezien.
Jij roept hier maar wat maar je hebt eigenlijk helemaal geen benul van hoe en wat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:46 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
moet je ook maar niet in zo'n versleten grafbak rondrijden
Diegene die mag opdraaien voor hun hobbies.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Jouw leven is vast saai als jouw enige prioriteit studeren of werken is. Bovendien, wie ben jij om dat andere op te leggen wat ze met hun leven moeten doen?
Voor nominale studenten wel hoor, zoals het hoort natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:48 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat bestuursjaartje zit er voor de meeste al niet meer in.
Want ja er is geen geld, dus we geven de studenten een boete.
Maargoed we storten wel weer miljoenen in de EU, die dat aan Griekeland etc kan gaan geven.
Ik schijt op de hele EU
Dus? Wij moeten dat ook voor jou, solidariteit, je weetz. We kunnen er geen 1948 van maken waar iedereen alleen maar werkt en studeert en vervolgens sterft.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Diegene die mag opdraaien voor hun hobbies.
Alleen zo gaat het niet in de praktijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:50 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Voor nominale studenten wel hoor, zoals het hoort natuurlijk.
12 uur college? Op de maandag zeker ja..quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:52 schreef kree het volgende:
[..]
Alleen zo gaat het niet in de praktijk.
Dus tsja, ik zal blij zijn als ik me studie heb afgerond, ben het echt meer dan zat.
Al dat gekloot en bureaucratisch gedoe.
Blijkbaar niet, iedereen moet “zichzelf ontwikkelen” of “op zoek gaan naar zijn/haar innerlijke zelf” en wilt niet meer werken of studeren, maar moet er nog zooooveeel naast doen en een sociaal leven onderhouden. Blijkbaar is het raar om te studeren, werken en met pensioen te gaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:51 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dus? Wij moeten dat ook voor jou, solidariteit, je weetz. We kunnen er geen 1948 van maken waar iedereen alleen maar werkt en studeert en vervolgens sterft.
Ik hou het op maandag gemiddeld bij 8.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
12 uur college? Op de maandag zeker ja..
Wat je in je vrije tijd doet moet jij weten, waarom moet de staat dat betalen? Vergeet niet dat we naar een tijd toegaan waarin we het allemaal moeten doen met minder overheidsgeld. Zelf betalen dus die opleiding, en veertig uur per week studeren natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:51 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dus? Wij moeten dat ook voor jou, solidariteit, je weetz. We kunnen er geen 1948 van maken waar iedereen alleen maar werkt en studeert en vervolgens sterft.
Steun van mamaquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Hier een uitwonende student met 2 auto's en 2 koelkasten, zonder steun van pappie
Uiteraard, maar als we (de regering) alleen nominale studenten willen af laten studeren dan gaat het hier niet de goede kant op.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:53 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik zie het vaak genoeg gebeuren anders.
Dat doe ik ook, en die vinden het ook prima om de stufi af te schaffen en om het niveau van het onderwijs te verhogen. Het is een partij die het goed voorheeft met het onderwijs, niet per se met studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:57 schreef kree het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als we (de regering) alleen nominale studenten willen af laten studeren dan gaat het hier niet de goede kant op.
Waar moet je het van hebben dan in Nederland?
Niet van goedkope arbeidskrachten, die komen wel uit Polen of we besteden het uit naar China voor 3 euro de dag per persoon.
Ga maar D66 stemmen denk hahahaha
Is saai. Het leven draait om het jezelf naar je zin maken, niet om je uit de naad te werken en dan ongelukkig te sterven.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, iedereen moet “zichzelf ontwikkelen” of “op zoek gaan naar zijn/haar innerlijke zelf” en wilt niet meer werken of studeren, maar moet er nog zooooveeel naast doen en een sociaal leven onderhouden. Blijkbaar is het raar om te studeren, werken en met pensioen te gaan.
De overheid is niet jouw leven een spannend avontuur te maken.quote:
Helemaal mee eens, stufie afschaffen kan maar dan moet er wel kwaliteit voor terugkomen en die komt er niet omdat ze het alleen willen afschaffen om kosten te besparen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:58 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, en die vinden het ook prima om de stufi af te schaffen en om het niveau van het onderwijs te verhogen. Het is een partij die het goed voorheeft met het onderwijs, niet per se met studenten.
Hoezo zelf betalen? Ik kan het niet zelf betalen, en nu? Ik betaal het later terug echter.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat je in je vrije tijd doet moet jij weten, waarom moet de staat dat betalen? Vergeet niet dat we naar een tijd toegaan waarin we het allemaal moeten doen met minder overheidsgeld. Zelf betalen dus die opleiding, en veertig uur per week studeren natuurlijk.
Klopt, maar dat betaal je maar zelf natuurlijk. Studeren hoeft echt geen door de overheid gefinancierde kroegentocht te zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:58 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Is saai. Het leven draait om het jezelf naar je zin maken, niet om je uit de naad te werken en dan ongelukkig te sterven.
Ik begrijp het hele punt niet. Dus de overheid betaalt mijn biertje als ik de stad in ga? Waar komt dat vandaan want die betaal ik toch echt zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De overheid is niet jouw leven een spannend avontuur te maken.
Dat moet je zelf doen, als je het kan betalen of anderen bereid vindt het voor jou te financieren.
Nu nog niet, want jij als langstudeerder maakt meer gebruik van overheidsgeld dan iemand die snel afstudeert. En het is nog maar de vraag of jij dit later terug gaat betalen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:00 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik begrijp het hele punt niet. Dus de overheid betaalt mijn biertje als ik de stad in ga? Waar komt dat vandaan want die betaal ik toch echt zelf.
Klopt, maar dat is een ander verhaal. Ik vind ook dat er best wat meer geld naar het onderwijs kan, het liefst via studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:59 schreef kree het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, stufie afschaffen kan maar dan moet er wel kwaliteit voor terugkomen en die komt er niet omdat ze het alleen willen afschaffen om kosten te besparen.
Hoe zou dat meer van studenten kunnen komen volgens jou?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een ander verhaal. Ik vind ook dat er best wat meer geld naar het onderwijs kan, het liefst via studenten.
En alleen omdat ik er misschien langer over doe of het niet terug betaal (wat unlikely is) moet mij de kans worden ontnomen te studeren? En dus moet ik maar bij de AH gaan werken. Dat is oneerlijk iedereen moet dezelfde kansen krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu nog niet, want jij als langstudeerder maakt meer gebruik van overheidsgeld dan iemand die snel afstudeert. En het is nog maar de vraag of jij dit later terug gaat betalen.
Niemand kan dat betalen sowieso.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef kree het volgende:
[..]
Hoe zou dat meer van studenten kunnen komen volgens jou?
De kans moet je worden ontnomen op halve kracht te gaan studeren omdat je nog veel spannende dingen naast je studie denkt te moeten doen. Ik combineer hier ook werk, studie, vrijwilligerswerk en ontspanning, maar je moet zelf wel maat kunnen houden en de overheid mag best het lang studeren ontmoedigen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
En alleen omdat ik er misschien langer over doe of het niet terug betaal (wat unlikely is) moet mij de kans worden ontnomen te studeren? En dus moet ik maar bij de AH gaan werken.
Stufi afschaffen en dat geld investeren in het hoger onderwijs natuurlijk. Levert een beste bak extra geld op hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef kree het volgende:
[..]
Hoe zou dat meer van studenten kunnen komen volgens jou?
Niks moet, die willen we doen. En dat laat ik me door een paar verbitterde opa's niet ontnemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De kans moet je worden ontnomen op halve kracht te gaan studeren omdat je nog veel spannende dingen naast je studie denkt te moeten doen. Ik combineer hier ook werk, studie, vrijwilligerswerk en ontspanning, maar je moet zelf wel maat kunnen houden en de overheid mag best het lang studeren ontmoedigen.
Ja en wie gaat dan betalen? De student?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Stufi afschaffen en dat geld investeren in het hoger onderwijs natuurlijk. Levert een beste bak extra geld op hoor.
Je begrijpt dat dan een hele hoop studenten niet meer kunnen studeren? Dat is belachelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:06 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Stufi afschaffen en dat geld investeren in het hoger onderwijs natuurlijk. Levert een beste bak extra geld op hoor.
Als dat zo is, weet je dat het buiten jouw schuld lag, maar ook buiten de schuld van de samenleving. Dat jij dan 3000 euro meer moet lenen is net zo rechtvaardig als dat de overheid nog een jaartje 4.000 euro extra betaald. Immers, je hebt een probleem (je studeert te lang) maar dit moet samen met de betrokken partijen opgelost worden. Zo draagt de overheid 4k bij, de onderwijsinstelling levert 3.000 euro subsidie in en jij levert hetzelfde bedrag in. Mooie verliesverdeling toch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Niks moet, die willen we doen. En dat laat ik me door een paar verbitterde opa's niet ontnemen.
Lang studeren kan ook aan andere liggen dan dat een student een biertje te veel dronk. Waar ligt de grens, je kunt niet individueel gaan beoordelen.
Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dan een hele hoop studenten niet meer kunnen studeren? Dat is belachelijk.
Dus dan stuur je kansloze en studenten met handen vol schulden de harde werkwereld in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
Zeker, maar niet in studenten. Wat is er eigenlijk mis met lenen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef kree het volgende:
[..]
Ja en wie gaat dan betalen? De student?
Gooi er nog maar een paar duizend euro op, dat geld moet ergens vandaan komen en dat krijg je niet uit een bijbaantje.
De overheid zal ook moeten investeren.
Niks.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Zeker, maar niet in studenten. Wat is er eigenlijk mis met lenen?
Het heet niet voor niets een sociaal leenstelsel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dus dan stuur je kansloze en studenten met handen vol schulden de harde werkwereld in.
De overheid is nochtans alleszins redelijk als het over je studieschuld gaat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dus dan stuur je kansloze en studenten met handen vol schulden de harde werkwereld in.
En waar denk je dat ik dat geld vandaan moet halen? Dit is precies een elite-houding, de 'arme' krijgen dus weinig kans om hogerop te raken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als dat zo is, weet je dat het buiten jouw schuld lag, maar ook buiten de schuld van de samenleving. Dat jij dan 3000 euro meer moet lenen is net zo rechtvaardig als dat de overheid nog een jaartje 4.000 euro extra betaald. Immers, je hebt een probleem (je studeert te lang) maar dit moet samen met de betrokken partijen opgelost worden. Zo draagt de overheid 4k bij, de onderwijsinstelling levert 3.000 euro subsidie in en jij levert hetzelfde bedrag in. Mooie verliesverdeling toch?
Lenen kan nu ook en dat is ook goed maar naast het lenen krijg je steeds hogere kosten voor je opleiding (noem ik effe die langstudeerders boete)quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Zeker, maar niet in studenten. Wat is er eigenlijk mis met lenen?
Verandert er niks aan het punt dat ze een enorme schuld hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De overheid is nochtans alleszins redelijk als het over je studieschuld gaat.
Het is de beste lening die je kan nemen met de meest soepele schuldeiser.
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat je in je vrije tijd doet moet jij weten, waarom moet de staat dat betalen? Vergeet niet dat we naar een tijd toegaan waarin we het allemaal moeten doen met minder overheidsgeld. Zelf betalen dus die opleiding, en veertig uur per week studeren natuurlijk.
Amen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in.ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!!
![]()
![]()
Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Veel plezier dan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in.ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!!
![]()
![]()
Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Sorry hoor, maar zeker in het hoger onderwijs verwacht je toch van studenten dat ze een beetje met geld om kunnen gaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het leven helemaal niet zo duur hoeft te zijn, waardoor je met een vrij kleine en goed aflosbare lening je studie kunt afronden. Voor mbo'ers kan er wellicht wel vorm van financiering blijven bestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:13 schreef kree het volgende:
[..]
Lenen kan nu ook en dat is ook goed maar naast het lenen krijg je steeds hogere kosten voor je opleiding (noem ik effe die langstudeerders boete)
Dus je moet steeds meer lenen.
Waarom komt dat nou?
Zal je zelf wel begrijpen...., er moet bespaart worden op overheid uitgaven en dat gaat nu ten kosten van de studenten.
Terwijl NL juist een kennis economie wil zijn.
Alhoewel een beetje apart neergezetquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het heeft toch helemaal niet te maken of je met geld om kan gaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zeker in het hoger onderwijs verwacht je toch van studenten dat ze een beetje met geld om kunnen gaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het leven helemaal niet zo duur hoeft te zijn, waardoor je met een vrij kleine en goed aflosbare lening je studie kunt afronden. Voor mbo'ers kan er wellicht wel vorm van financiering blijven bestaan.
Over die kenniseconomie: dat vraagt om investeringen in het onderwijs, maar dat is iets anders.
En terecht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:19 schreef kree het volgende:
Waar het om gaat is, dat de kosten om te studeren voor de student omhoog gaan.
Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?quote:
Ik vraag me trouwens af of jij je eigen studie betaalt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
Mwa, ligt eraan. Het geld dat ze lenen van de DUO moeten ze omzetten in een persoonlijke lening,quote:
De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?
Je vergeet btw het tweede regeltje te quoten
Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.
De economie draait op de middenklasse.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:41 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.
Oke dan gaan er minder mensen studeren omdat het te duur is.
Krijg je lager opgeleiden die niet kunnen concurreren met bv Polen.
En dan loopt de staat nog steeds meer geld mis.
Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De economie draait op de middenklasse.
Je moet niet elke aap een papiertje willen geven.
Tja maar Nederland gaat het daar niet mee redden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De economie draait op de middenklasse
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:45 schreef igottagun het volgende:
[..]
Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?
Kijk bij bepaalde studies kan ik je volgen, maar dat is niet alles.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.
Misschien moet je eens hulp zoeken voor alle pesterijen van vroeger. Wellicht snap je er dan meer van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef Kutstudent het volgende:
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op staatsmongool monco want die vent snapt echt absoluut niet hoe het werkt in Nederland.
Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.
Typisch, wel profiteren maar later niet willen afdragen. Daarom studenten meer zelf laten betalen, dan kan de inkomstenbelasting wellicht ook wat omlaag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee hoor, heeft niks met gunnen te maken. Ik zie bij ons dat al die WO-ers er echt niks van bakken. Ik neem liever HBO-ers aan. Die hebben ervaring sinds hun 22ste en zijn een stuk verder na 8 jaar dan de WO-er die met 30 binnenkomt rollen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:48 schreef igottagun het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:55 schreef igottagun het volgende:
Er komen hier veel te veel kleine negatieve situaties naar voren die vervolgens aangepakt worden met een simpel (dom) idee: de massa studenten straffen, want dan pakken we het kleine groepje gegarandeerd, oja en de rest is bonus en mag stikken. Gaat he-le-maal nergens over met jullie.
Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
Oke we schaffen de stufi af, en dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
Lenen. Beetje vermoeiend inmiddels.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:58 schreef igottagun het volgende:
[..]
Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )
Iedereen mag lenen hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:00 schreef kree het volgende:
[..]
Oke we schaffen de stufi af, en dan?
Minder mensen kunnen studeren, behalve de 'elite' van mensen met een hoop geld die dat wel kunnen betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |