Waarom? We kunnen ons prima op een andere manier van geld voorzien. Iedereen weet dat een studie zichzelf ruimschoots terugbetaalt, lenen kan dus geen kwaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:00 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.
Het is hier Nederland, geen België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
waarom betalen jullie ouders niet gewoon voor je studies?
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik snap al die heisa omtrent studiekosten in Nederland toch niet goed hoor.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Het bewijst enkel en alleen een bepaalde hoogmoed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Maar wel verwachten dat je gefinancierd wordt door de overheid natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.
Pretstudenten
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Mooi.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Mooi.
Dus later niet gaan janken dat het allemaal zo oneerlijk is.
Als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.
Zonder langstudeerderboete kost je ¤ 10.000,- per jaar aan gemeenschapsgeld, met nog maar ¤ 7k.
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.
[..]
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?
Dat is een loos argument, 10k is niet erg want je gaat later meer belasting betalen dan dat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindtquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.
Ownee, wacht, ineens is het jammer voor de UNI.
Man, wat zak jij door het ijs.
Watje.
Jij bewijst hiermee mijn visiequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als studenten zoals jij wat sneller zouden afstuderen, zou ook ik later minder belasting kunnen betalen.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
Wat the hell echt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?quote:
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.quote:
De gemiddelde Nederlander hoeft het niet, want de staat springt wel bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Waar slaat dat nou op? Veel ouders kunnen het misschien betalen maar ook een hele hoop ouders niet. Mijn ouders bijvoorbeeld niet. Klaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over isquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Belgen moeten maar gewoon geen uitspraak doen over Nederlandse zaken.
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Belgie een goed geregeld land noemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
Zo denken wij over de federale overheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.
Idd Pallas-Athenequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Shalimar het volgende:
[..]
aangesproken?
ik ben het eens met die man
pallas athene![]()
![]()
![]()
Goh, onze regering van lopende zaken doet veel. We kunnen nog wel even verderquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.
Want oow wat loopt het lekker daar. hahahaha
In België loopt helemaal niets lekkerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegevenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?
En kom nu niet af met de bullshit dat Nederlands onderwijs kwalitatief gezien 10 keer beter is en daarom ook 10 keer duurder
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Idd Pallas-Athene![]()
Ze denkt ze is Beyoncé met haar echte mannen
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zoquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
Exactly. Enorme fucking staatsschuld, check.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:40 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.
Tuurlijk, ik zal niet omkomen van de honger hoor en ik klaag er ook niet over.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegeven.
Komt wel goed hoor schatje, als jullie door de helft worden gehaald en we er een kutstuk land bij krijgen. Met enorme schulden. Nederland is tenminste een beetje verantwoordelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:42 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zo![]()
De toestand aan Nederland doet me echt denken aan een ontwikkelingsland waar studeren alleen maar is weggelegd voor hij of zij die het in tegenstelling tot de rest wel breed heeft hangen thuis
Dat zoiets nog kan
Tja, dan moet je maar geen kinderen willen zekerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Maar er wordt gesteld dat de ouders het maar moeten betalen maar zo gaat het niet altijd bij iedereen.
Ga eerst maar is die wegwerkers opleiden, die wegen van jullie is om te jankenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.
So, ik gaf enkel een reden waarom onze studies duurder zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat kan best wel zijn. Maar daarom is nog niet aangetoond dat Nederlandse universiteiten betere dokters afleveren dan Belgische.
Omdat de ouders te druk zijn met het terugbetalen van hun studieschuld en bijdragen die ze hebben ontvangen van de overheid in het verleden?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef kree het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zal niet omkomen van de honger hoor en ik klaag er ook niet over.
Maar er wordt gesteld dat de ouders het maar moeten betalen maar zo gaat het niet altijd bij iedereen.
Fucking onzin.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja, dan moet je maar geen kinderen willen zeker
Als je niet bereid bent een beetje materieel geluk opzij te zetten voor een door de overheid gefinancieerde studie, verdien je in mijn ogen niet eens een toelating tot een universiteit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.
Nou dit slaat nergens op, niet elke ouders hebben gewoon het geld om het allemaal te betalen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de ouders te druk zijn met het terugbetalen van hun studieschuld en bijdragen die ze hebben ontvangen van de overheid in het verleden?
Ik snap de hype je eigen ouders neer te zetten als een stel armoedzaaiers niet zo.
Ja hoor, want de Nederlandse staatsschuld is zoveel minder dan de Belgischequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Komt wel goed hoor schatje, als jullie door de helft worden gehaald en we er een kutstuk land bij krijgen. Met enorme schulden. Nederland is tenminste een beetje verantwoordelijk.
En dat is niet erg, of wel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dit slaat nergens op, niet elke ouders hebben gewoon het geld om het allemaal te betalen.
Snap je?
En dan moet ik er zelf voor werken.
Niet gaan studeren dan, toch studenten zat. Daarnaast kun je zoals ik al een aantal keer heb aangegeven geld lenen. De gedachte dat je dit toch ooit terug zult moeten gaan betalen maakt een stuk zuiniger. Drie keer per week bier drinken of een terrasje pakken is geen voorrecht voor studenten, ook al doen schoolverlaters dit misschien wel (owh nee, die moeten natuurlijk wél veertig uur per week bezig om hun 'riante' levensstijl te onderhouden).quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.
Sommige mensen hebben nog andere prioriteiten in het leven. Bovendien word er voor veel studies van je verlangt om duur materiaal aan te schaffen; laptops etc.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent een beetje materieel geluk opzij te zetten voor een door de overheid gefinancieerde studie, verdien je in mijn ogen niet eens een toelating tot een universiteit.
Ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:45 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Ja hoor, want de Nederlandse staatsschuld is zoveel minder dan de Belgische
moet je ook maar niet in zo'n versleten grafbak rondrijdenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:44 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Ga eerst maar is die wegwerkers opleiden, die wegen van jullie is om te janken
Voldoende instellingen, waaronder DUO, die je daar het geld voor willen lenen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:46 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nog andere prioriteiten in het leven. Bovendien word er voor veel studies van je verlangt om duur materiaal aan te schaffen; laptops etc.
Nou dat bestuursjaartje zit er voor de meeste al niet meer in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voldoende instellingen, waaronder DUO, die je daar het geld voor willen lenen.
En je hebt geen andere prioriteiten in je leven, je werkt of je studeert. Daarnaast mag je best een leuke hobby doen, een bestuursjaartje, een bijbaantje of een topsport, maar het mag best afgelopen zijn met het en-en-en-en verhaal, waarbij 12 uur college al als een ondragelijke last wordt gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |