Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?quote:
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.quote:
De gemiddelde Nederlander hoeft het niet, want de staat springt wel bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Waar slaat dat nou op? Veel ouders kunnen het misschien betalen maar ook een hele hoop ouders niet. Mijn ouders bijvoorbeeld niet. Klaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over isquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Belgen moeten maar gewoon geen uitspraak doen over Nederlandse zaken.
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Belgie een goed geregeld land noemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
Zo denken wij over de federale overheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.
Idd Pallas-Athenequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Shalimar het volgende:
[..]
aangesproken?
ik ben het eens met die man
pallas athene![]()
![]()
![]()
Goh, onze regering van lopende zaken doet veel. We kunnen nog wel even verderquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.
Want oow wat loopt het lekker daar. hahahaha
In België loopt helemaal niets lekkerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegevenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?
En kom nu niet af met de bullshit dat Nederlands onderwijs kwalitatief gezien 10 keer beter is en daarom ook 10 keer duurder
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Idd Pallas-Athene![]()
Ze denkt ze is Beyoncé met haar echte mannen
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zoquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |