Moet ik wel maximaal voor bijlenen, dat dan weer wel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zie je nou wel TS je klacht is flauwekul
Nee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:10 schreef superdrufus het volgende:
Daarom hoort iedereen met een gymnasiumdiploma zonder voorwaarde gratis toelating te krijgen op het vervolgonderwijs.
quote:
Dit soort typesquote:Op zondag 14 augustus 2011 09:36 schreef GizartFRL het volgende:
De zus van mijn ex deed studeren in Groningen.
Altijd zeuren van: oeh ik heb het zo slecht en kan amper rondkomen.
(studentappartement met Woonkamer, slaapkamer, badkamer en keuken voor zichzelf. en 2 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie naar bijvoorbeeld Egypte, Griekenland of de Canarische Eilanden.
Oeh en een auto.
Trolololololoquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:16 schreef Pallas-Athene het volgende:
Als ze studenten nu eens wat minder stufi geven, dan hebben ze meer tijd om te studeren.
Uitgaan en meer van dat soort dingen wordt dan minder.
Dan is de kans dat studenten hun studie afmaken in de tijd die ze daarvoor krijgen groter.
Aha, nog een verzuurde mbo-er.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Compatibel het volgende:
Studenten![]()
Paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% geen flikker uitvoert. Pretentieuze nietsnutten zijn het.
Correctie: paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% niet verder komt dan het maken van een powerpointquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Compatibel het volgende:
Studenten![]()
Paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% geen flikker uitvoert. Pretentieuze nietsnutten zijn het.
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.quote:
Over de universiteit kan ik niet meepraten maar op het HBO is het idd zo ernstig gesteld. En het zegt nog meer dat velen op mijn opleiding het eerste jaar niet gehaald hebben...quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.
Het is gewoon waar dat de meeste studenten, met name op de universiteit, geen reet kunnen behalve het op het nippertje halen van een tentamen. Na twee weken zijn ze de minimale kennis die nodig was voor dit tentamen overigens allang weer vergeten.
Jezelf student noemen en de Nederlandse taal niet onder de knie hebbenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:01 schreef Chilliewillie88 het volgende:
moeten betalen voor te studeren
Ze weten m.a.w. niet waar de klepel hangt dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Correctie: paupers die denken het wel even te gaan maken later terwijl 99% niet verder komt dan het maken van een powerpoint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zit geen enkele fout in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Jezelf student noemen en de Nederlandse taal niet onder de knie hebben
quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Ze weten m.a.w. niet waar de klepel hangt dus.Haha nog steeds op je pikkie getrapt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude.. VOOR te studeren... ahahahaha come on nigga !quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:03 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Daar zit geen enkele fout in.
Lol, nooit geweest. Het valt me alleen op dat jij na maanden nog steeds hetzelfde plaatje draait...quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Haha nog steeds op je pikkie getrapt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
behalve jij dan, overduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perceptie. Nederland <=> België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dude.. VOOR te studeren... ahahahaha come on nigga !
Je maakt jezelf nog belachelijker nu.
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.
Het is gewoon waar dat de meeste studenten, met name op de universiteit, geen reet kunnen behalve het op het nippertje halen van een tentamen. Na twee weken zijn ze de minimale kennis die nodig was voor dit tentamen overigens allang weer vergeten.
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:45 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.
Klopt. Ik zeg toch nergens dat dat niet zo is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etceteraquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:03 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etcetera
Ach, ja dan geven ze half Nederland een hbo-diploma cadeau. Iedereen hoogopgeleid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.
En daardoor de kenniseconomie verneuken...
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:56 schreef Rezania het volgende:
Moet je niet zoveel van je geld aan bier uitgevenAuto heb je niks aan in de stad en als je nou eens van je luie reet afkomt en het huis gewoon zelf schoonmaakt! Laat me raden, jou moeder doet je was nog?
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Wat mij betreft wordt het hoger onderwijs een stuk moeilijker (met name universitaire studies), zodat alleen gemotiveerde studenten het halen. Daarnaast komt motivatie vanzelf als studenten echt moeten gaan betalen voor hun opleiding, die zichzelf ruimschoots terugverdient wanneer een diploma écht wat betekent.
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:35 schreef KoningEbe het volgende:
[..]
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?
Electrical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?
Mechanical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.
Veertig uur moet wel zoonbeetje het maximum zijn, zodat er inderdaad tijd overblijft voor andere activiteiten. Het is echter algemeen bekend dat de gemiddelde studietijd per week zo'n 28 uur is (iets in de twintig uur iig).
Ik zag een keer een vacature voor gordijnsnijder in de krant, een vereiste was HBOquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:17 schreef Kutstudent het volgende:
Binnenkort hbo diploma "Trottoirmanagement"
Ik ben geen student en let gewoon op in school.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..
Als Rezanie het makkelijker had gehad kon hij opletten op school..
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.
kamertje van 18m2quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dit soort types![]()
Ik heb een kamertje van 18 vierkante meter , moet de douche en de keuken delen met mijn huisgenoten , houd nog redelijk wat geld over aan het eind van de maand ( lees niet genoeg om dure shit te kopen ) , maar hoor je mij klagen ? neuh.
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:49 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.
Waarom? We kunnen ons prima op een andere manier van geld voorzien. Iedereen weet dat een studie zichzelf ruimschoots terugbetaalt, lenen kan dus geen kwaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:00 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.
Het is hier Nederland, geen België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
waarom betalen jullie ouders niet gewoon voor je studies?
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik snap al die heisa omtrent studiekosten in Nederland toch niet goed hoor.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Ik heb nog nooit moeten werken voor studies te betalen. Enfin in België kost studeren ook wel 10 keer minder. Het enige werk dat ik gedaan heb de laatste 5 jaar is in de zomervakantie af en toe een paar weekjes vakantiewerk. Maar dat geld heb ik integraal opgezopen.
Ik ken werkelijk niemand hier in België die zal afstuderen met een studieschuld. Dat is hier gewoon onbestaande.
Het bewijst enkel en alleen een bepaalde hoogmoed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat dit soort figuren kunnen studeren bewijst mijn punt wel lijkt me.
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Maar wel verwachten dat je gefinancierd wordt door de overheid natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ga een beetje 40 uur per week lopen studeren, kom op zeg.
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, je zal maar 40 uur in de week studeren.
Pretstudenten
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Mooi.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik doe absoluut geen pretstudie, maar ik zie de noodzaak niet zo om nominaal te lopen, en aangezien ik zelf de boetes/extra jaren moet betalen, mag ik dat toch lekker zelf weten. Hebben jullie of Nederland geen bal mee te maken, hoe ik m'n tijd besteed.
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Mooi.
Dus later niet gaan janken dat het allemaal zo oneerlijk is.
Als je dat kan ben je in mijn ogen een kerel.
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je boetes en extra jaren compenseren de hogere kosten van jou niet.
Zonder langstudeerderboete kost je ¤ 10.000,- per jaar aan gemeenschapsgeld, met nog maar ¤ 7k.
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Waarover janken? Over die langstudeerboete? Daar lach ik om. Ik vind het alleen jammer dat ze de universiteit ook beboeten, want die heeft daar niks mee te maken.
[..]
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:19 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dan ben ik niet degene die jankt maar jij. Je weet dat je de samenleving veel meer kost dan alleen die stufi, daar zul je voor moeten betalen als je denkt dat je een beetje aan kunt modderen. Kunnen we dan samen concluderen dat studenten best wat meer kunnen gaan betalen?
Dat is een loos argument, 10k is niet erg want je gaat later meer belasting betalen dan dat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
Ojee, ik kost 10000 per jaar voor een jaar of 2 of 3. Dat ga ik later vast niet terug betalen door de belasting.Rot alsjeblieft op met je loze argumenten.
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindtquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:26 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik hou van stoere mannen die dat niks doet.
Ownee, wacht, ineens is het jammer voor de UNI.
Man, wat zak jij door het ijs.
Watje.
Jij bewijst hiermee mijn visiequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als studenten zoals jij wat sneller zouden afstuderen, zou ook ik later minder belasting kunnen betalen.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Net alsof het iemand boeit wie jij al dan niet een kerel vindt![]()
![]()
Faalhond
Wat the hell echt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:12 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?quote:
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.quote:
De gemiddelde Nederlander hoeft het niet, want de staat springt wel bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Waar slaat dat nou op? Veel ouders kunnen het misschien betalen maar ook een hele hoop ouders niet. Mijn ouders bijvoorbeeld niet. Klaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Nederlander dan echt te pauper om de studies van zoon- of dochterlief uit eigen zak te financieren?
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over isquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Belgen moeten maar gewoon geen uitspraak doen over Nederlandse zaken.
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Belgie een goed geregeld land noemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
Zo denken wij over de federale overheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Tja ik stel alleen maar vast dat het een zootje ongeregeld is terwijl het in België allemaal lekker loopt en niet eens discussie over is
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Precies hetzelfde voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het is zoals je zelf zegt: studeren is in NL een stuk duurder dan in België.
Idd Pallas-Athenequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef Shalimar het volgende:
[..]
aangesproken?
ik ben het eens met die man
pallas athene![]()
![]()
![]()
Goh, onze regering van lopende zaken doet veel. We kunnen nog wel even verderquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor, zorg eerst maar eens voor een regering daar.
Want oow wat loopt het lekker daar. hahahaha
In België loopt helemaal niets lekkerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:36 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als jij om zou komen van de honger, willen ze je best een extra paar boterhammen meegevenquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:35 schreef kree het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd, mijn ouders betalen niet hoor.
Moet in ieder geval alles zelf dokken en dat is ook de reden dat ik nog steeds het huis niet uit kan.
Je wilt het misschien niet horen maar jullie onderwijssysteem is een stuk ouderwetser dan de onze. Bovendien word er bijvoorbeeld bij studies zoals Geneeskunde in Nederland veel meer praktijk aangeboden (dus duurder) en in Belgie veel meer theorie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Dat is al wel duidelijk. Maar ik vraag me dan af: waarom is dat zo?
En kom nu niet af met de bullshit dat Nederlands onderwijs kwalitatief gezien 10 keer beter is en daarom ook 10 keer duurder
Zo werkt het toch niet. Schoolverlaters leven riant en dan zouden studenten niet enigzins riant mogen leven? Zo straf je mensen die willen gaan studeren... Face it, studenten zullen nooit bereid zijn om in Leger des Heilspyjama's rond te lopen terwijl ze de sms-inbox van hun Nokia 3310 checken. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:38 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Idd Pallas-Athene![]()
Ze denkt ze is Beyoncé met haar echte mannen
De staat betaalt veel en iedereen vindt dit prima zo. Zo zou het moeten! Naar volgend jaar toe pompt de Belgische overheid nog méér geld in onderwijs. Is prima zoquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In België loopt helemaal niets lekker, de staat betaalt gewoon veel in dit geval. Met een andere instelling kunnen ook de armste ouders geld sparen voor de studie van zoon of dochter als ze maar op tijd beginnen. Dat doet er echter niet toe, want studenten kunnen gewoon geld lenen en beginnen minder riant te leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |