Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Als student weet ik als geen ander hoe verpauperd mijn medestudenten zijn. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Monco10.
Het is gewoon waar dat de meeste studenten, met name op de universiteit, geen reet kunnen behalve het op het nippertje halen van een tentamen. Na twee weken zijn ze de minimale kennis die nodig was voor dit tentamen overigens allang weer vergeten.
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:45 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Je studeert om te leren hoe je jezelf later kunt redden en mee kunt draaien in de maatschappij. Daar hoort ook sociale omgang en netwerken bij.
Klopt. Ik zeg toch nergens dat dat niet zo is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:56 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Bullshit, en dat weet je zelf ook wel. Sociale omgang en 'netwerken' zijn iets voor in je vrije tijd, of je nu studeert of niet.
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etceteraquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, je studeert mijn inziens om kennis op te doen en niet puur om het behalen van je studiepunten.
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:03 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Blijkbaar denkt de politiek daar ander over. Vrijwel elke optie om kennis op te doen wordt ingeperkt door een absurde wet. Langstudeerboetes die alleen door Nederland wordt ingevoerd, instellingsgelden vergelijkbaar met Harvard met middelmatig onderwijs, de harde nutteloze knip etcetera, etcetera
Ach, ja dan geven ze half Nederland een hbo-diploma cadeau. Iedereen hoogopgeleid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja, ze moeten natuurlijk wel die 60/70% van Nederland die niet gestudeerd heeft te vriend houden.
En daardoor de kenniseconomie verneuken...
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:56 schreef Rezania het volgende:
Moet je niet zoveel van je geld aan bier uitgevenAuto heb je niks aan in de stad en als je nou eens van je luie reet afkomt en het huis gewoon zelf schoonmaakt! Laat me raden, jou moeder doet je was nog?
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Wat mij betreft wordt het hoger onderwijs een stuk moeilijker (met name universitaire studies), zodat alleen gemotiveerde studenten het halen. Daarnaast komt motivatie vanzelf als studenten echt moeten gaan betalen voor hun opleiding, die zichzelf ruimschoots terugverdient wanneer een diploma écht wat betekent.
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:35 schreef KoningEbe het volgende:
[..]
Hoezo heb ik het gevoel dat jij denkt dat studeren op dit moment een eitje is?
Electrical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ga jij nu die paar opleidingen noemen die nog wel wat voorstellen?
Mechanical Engineeringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef GreenHell het volgende:
Voor veel fatsoenlijke studies (lees: Die waar je wat mee kan en waarvoor je dingen moet doen) staat een studielast van 40 uur in de week. Daarnaast wordt er nu van studenten verwacht dat ze ook een part time/full time baan hebben om die studie te financieren en eigenlijk ook nog wel iets aan extracurriculaire activiteiten doen om hun CV op te poetsen om later wel aan de bak te komen in de (eerder genoemde) lastige arbeidsmarkt.
[..]
Electrical Engineering
Aerospace Engineering
Om maar even 2 TUD voorbeelden te noemen.
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat van die veertig uur is natuurlijk onzin, dat zul je zelf ook weten. Natuurlijk zijn er genoeg studies te vinden die nog vrij lastig zijn, dat neemt echter niet weg dat het merendeel geen klap voorstelt. Dat zie je terug in de inzet en motivatie van studenten, die zoals al eerder gesteld voornamelijk uit pretentieuze werkschuwe paupers bestaan.
Veertig uur moet wel zoonbeetje het maximum zijn, zodat er inderdaad tijd overblijft voor andere activiteiten. Het is echter algemeen bekend dat de gemiddelde studietijd per week zo'n 28 uur is (iets in de twintig uur iig).
Ik zag een keer een vacature voor gordijnsnijder in de krant, een vereiste was HBOquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:17 schreef Kutstudent het volgende:
Binnenkort hbo diploma "Trottoirmanagement"
Ik ben geen student en let gewoon op in school.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hierboven het resultaat van het moeilijke studentenleven..
Als Rezanie het makkelijker had gehad kon hij opletten op school..
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:29 schreef Compatibel het volgende:
Vergeet niet het onderscheid te maken tussen geld naar onderwijs en wetenschap en geld naar studenten. Van mij mogen studenten keihard worden gekort, maar er zou meer geld naar onderwijs (docenten, lesprogramma's) en wetenschap moeten. Huillies die moeilijk doen over een langstudeerboete of een collegegeldverhoging zouden hun energie beter in hun opleiding kunnen steken.
Dat gebeurt dus al... Maar de studenten zelf moeten ook kunnen leven, dus die moeten ook geld krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk heel erg redelijk. Het is eigenlijk gewoon slimmer om het geld direct aan universiteiten en wetenschappelijke instanties te geven dan aan studenten.
kamertje van 18m2quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dit soort types![]()
Ik heb een kamertje van 18 vierkante meter , moet de douche en de keuken delen met mijn huisgenoten , houd nog redelijk wat geld over aan het eind van de maand ( lees niet genoeg om dure shit te kopen ) , maar hoor je mij klagen ? neuh.
Nee vriend, dat is daadwerkelijk het gemiddelde aantal studieuren per week. Ik geloof trouwens niet at jij oprecht denkt dat de gemiddelde student veertig uur per week in zijn studie steekt. Studenten voeren gewoon geen flikker uit. Jij misschien wel, ik trouwens ook, maar de meesten doen dat niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:49 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee, dat is het aantal uur geschat per ECTS. Als dat zo is, en bij een hoop studies is dat zeker zo, dan heb je dus per jaar 28 x 60 = 1680 uur / ongeveer 40 weken = 42 uur per week. Dus loop alsjeblieft niet zo te janken want als je nominaal wil lopen moet je dus wel degelijk volle werkweken draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |