abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100721652
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in. :') ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!! :( :( :(

Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Alhoewel een beetje apart neergezet :') , punt is wel duidelijk. Door wat hier word neergezet krijgen de rijke mensen meer kansen dan de arme. Toen ik zelf rijk was boeide me dat natuurlijk geen fuck vandaar dat ik de opinie wel kan begrijpen... maar in werkelijkheid is het oneerlijk.
pi_100721721
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zeker in het hoger onderwijs verwacht je toch van studenten dat ze een beetje met geld om kunnen gaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het leven helemaal niet zo duur hoeft te zijn, waardoor je met een vrij kleine en goed aflosbare lening je studie kunt afronden. Voor mbo'ers kan er wellicht wel vorm van financiering blijven bestaan.

Over die kenniseconomie: dat vraagt om investeringen in het onderwijs, maar dat is iets anders.
Het heeft toch helemaal niet te maken of je met geld om kan gaan.
Ik denk dat de meeste dat wel kunnen.

Waar het om gaat is, dat de kosten om te studeren voor de student omhoog gaan.
Terwijl de financiering naar beneden gaat.

En waar ga je dan naartoe?
Do what you love, love what you do!
pi_100722158
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:19 schreef kree het volgende:

Waar het om gaat is, dat de kosten om te studeren voor de student omhoog gaan.

En terecht.
pi_100722185
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:33 schreef Monco10 het volgende:

[..]

En terecht.
Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?
Je vergeet btw het tweede regeltje te quoten :)
pi_100722194
quote:

[..]

En terecht.
Nee.
pi_100722231
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
Ik vraag me trouwens af of jij je eigen studie betaalt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:37:02 #282
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100722273
quote:

[..]

En terecht.
Mwa, ligt eraan. Het geld dat ze lenen van de DUO moeten ze omzetten in een persoonlijke lening,
inverteren in je eigen toekomst in niks mis mee.
Het voordeel wat de overheid er mee bereik is dat de luie flikkers onder de studenten nu wat beter hun best doen o zsm dat diploma te halen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100722313
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef kree het volgende:

[..]

Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?
Je vergeet btw het tweede regeltje te quoten :)
De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.
pi_100722459
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Monco10 het volgende:

[..]

De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.
Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.
Oke dan gaan er minder mensen studeren omdat het te duur is.
Krijg je lager opgeleiden die niet kunnen concurreren met bv Polen.
En dan loopt de staat nog steeds meer geld mis.
pi_100722549
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:41 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.
Oke dan gaan er minder mensen studeren omdat het te duur is.
Krijg je lager opgeleiden die niet kunnen concurreren met bv Polen.
En dan loopt de staat nog steeds meer geld mis.
De economie draait op de middenklasse.

Je moet niet elke aap een papiertje willen geven.
pi_100722628
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:

[..]

De economie draait op de middenklasse.

Je moet niet elke aap een papiertje willen geven.
Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?
pi_100722641
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:

[..]

De economie draait op de middenklasse
Tja maar Nederland gaat het daar niet mee redden.
Wat willen ze dan een "productie land" denk niet dat we het daar mee gaan redden hè in ons kleine landje.
Wij moeten het van de kennis hebben en die gaat helemaal kapot met dit beleid.
pi_100722677
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:45 schreef igottagun het volgende:

[..]

Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:47:08 #289
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100722689
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op staatsmongool monco want die vent snapt echt absoluut niet hoe het werkt in Nederland.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_100722738
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Kijk bij bepaalde studies kan ik je volgen, maar dat is niet alles.
Er zijn natuurlijk echt van die bs studies bij waarvan ik denk daar kun je niks mee.
Maar je moet niet alles over één kam scheren.
pi_100722750
quote:
13s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef Kutstudent het volgende:
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op staatsmongool monco want die vent snapt echt absoluut niet hoe het werkt in Nederland.
Misschien moet je eens hulp zoeken voor alle pesterijen van vroeger. Wellicht snap je er dan meer van.
pi_100722752
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.
pi_100722796
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in. :') ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!! :( :( :(

Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Typisch, wel profiteren maar later niet willen afdragen. Daarom studenten meer zelf laten betalen, dan kan de inkomstenbelasting wellicht ook wat omlaag.

Wedden trouwens dat je toch niet vertrekt? In Nederland is het altijd nog een stuk beter geregeld dan ik welk land maar ook. Met onze dubbele vergrijzing en daardoor minder werkende belastingafdragers in de toekomst moet het allemaal nu eenmaal wat zuiniger. Ik vind het meer dan terecht dat je dan de groep pakt die later genoeg zal verdienen om een kleine investering terug te betalen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_100722838
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:48 schreef igottagun het volgende:

[..]

Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.
Nee hoor, heeft niks met gunnen te maken. Ik zie bij ons dat al die WO-ers er echt niks van bakken. Ik neem liever HBO-ers aan. Die hebben ervaring sinds hun 22ste en zijn een stuk verder na 8 jaar dan de WO-er die met 30 binnenkomt rollen.

Het gaat er meer om welk personeel weet waar de klepel hangt en wie niet.
pi_100722868
Wat een schijtklacht weer :') De overheid betaalt verdomme jouw studie en je krijgt daarnaast nog StuFi ook. Toch loop je nog te zeiken. Ik neem aan dat jij elke nacht tot 5 uur opblijft en doorwerkt en dan om 7 uur weer opstaat om op tijd bij college te zijn? Vast niet. Ik geloof meer dat jij wekelijks een aantal keer tot 12 uur werkt (beginnend om een uurtje of 8 lijkt mij), zodat je wel genoeg slaap kunt krijgen.

Niet zo zeiken en meer gaan werken. Hoef je ook geen problemen met geld te hebben. Als je dat wel hebt moet je een betere baan zoeken.
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_100722985
Er komen hier veel te veel kleine negatieve situaties naar voren die vervolgens aangepakt worden met een simpel (dom) idee: de massa studenten straffen, want dan pakken we het kleine groepje gegarandeerd, oja en de rest is bonus en mag stikken. Gaat he-le-maal nergens over met jullie.
pi_100723073
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:55 schreef igottagun het volgende:
Er komen hier veel te veel kleine negatieve situaties naar voren die vervolgens aangepakt worden met een simpel (dom) idee: de massa studenten straffen, want dan pakken we het kleine groepje gegarandeerd, oja en de rest is bonus en mag stikken. Gaat he-le-maal nergens over met jullie.
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_100723124
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )
pi_100723198
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Oke we schaffen de stufi af, en dan?
Minder mensen kunnen studeren, behalve de 'elite' van mensen met een hoop geld die dat wel kunnen betalen?
pi_100723202
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:58 schreef igottagun het volgende:

[..]

Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )
Lenen. Beetje vermoeiend inmiddels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')