Alhoewel een beetje apart neergezetquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in.ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!!
![]()
![]()
Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Het heeft toch helemaal niet te maken of je met geld om kan gaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zeker in het hoger onderwijs verwacht je toch van studenten dat ze een beetje met geld om kunnen gaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het leven helemaal niet zo duur hoeft te zijn, waardoor je met een vrij kleine en goed aflosbare lening je studie kunt afronden. Voor mbo'ers kan er wellicht wel vorm van financiering blijven bestaan.
Over die kenniseconomie: dat vraagt om investeringen in het onderwijs, maar dat is iets anders.
En terecht.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:19 schreef kree het volgende:
Waar het om gaat is, dat de kosten om te studeren voor de student omhoog gaan.
Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?quote:
Ik vraag me trouwens af of jij je eigen studie betaalt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
Mwa, ligt eraan. Het geld dat ze lenen van de DUO moeten ze omzetten in een persoonlijke lening,quote:
De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
Ok en wat wil de regering daar mee bereiken?
Je vergeet btw het tweede regeltje te quoten
Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat draaiende houden, daar betalen studenten dus ook aan mee.
De economie draait op de middenklasse.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:41 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is ook goed, maar er wordt gekort nu op de investeringen op studie.
Oke dan gaan er minder mensen studeren omdat het te duur is.
Krijg je lager opgeleiden die niet kunnen concurreren met bv Polen.
En dan loopt de staat nog steeds meer geld mis.
Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De economie draait op de middenklasse.
Je moet niet elke aap een papiertje willen geven.
Tja maar Nederland gaat het daar niet mee redden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De economie draait op de middenklasse
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:45 schreef igottagun het volgende:
[..]
Mensen die het niet zo breed hebben zijn apen?
Kijk bij bepaalde studies kan ik je volgen, maar dat is niet alles.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.
Misschien moet je eens hulp zoeken voor alle pesterijen van vroeger. Wellicht snap je er dan meer van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef Kutstudent het volgende:
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op staatsmongool monco want die vent snapt echt absoluut niet hoe het werkt in Nederland.
Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iedereen een papiertje kan halen tegenwoordig.
Typisch, wel profiteren maar later niet willen afdragen. Daarom studenten meer zelf laten betalen, dan kan de inkomstenbelasting wellicht ook wat omlaag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in.ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!!
![]()
![]()
Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Nee hoor, heeft niks met gunnen te maken. Ik zie bij ons dat al die WO-ers er echt niks van bakken. Ik neem liever HBO-ers aan. Die hebben ervaring sinds hun 22ste en zijn een stuk verder na 8 jaar dan de WO-er die met 30 binnenkomt rollen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:48 schreef igottagun het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar mooi? Jij bent echt een vieze misgunner als ik je reacties hier zo lees.
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:55 schreef igottagun het volgende:
Er komen hier veel te veel kleine negatieve situaties naar voren die vervolgens aangepakt worden met een simpel (dom) idee: de massa studenten straffen, want dan pakken we het kleine groepje gegarandeerd, oja en de rest is bonus en mag stikken. Gaat he-le-maal nergens over met jullie.
Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
Oke we schaffen de stufi af, en dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mij gaat het niet om de kleine groepen oid hoor, ik vind gewoon dat stufi onnodig is en beter in het onderwijs kan worden geïnvesteerd.
Lenen. Beetje vermoeiend inmiddels.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:58 schreef igottagun het volgende:
[..]
Jij vind het onnodig omdat jij het niet nodig heb (gehad)? En de mensen die het wel nodig hebben om te studeren, en dat zijn er een hele hoop. Die niet kunnen studeren zonder die studiefinanciering, wat zeg je daar tegen dan? Let me guess, meer werken. ( zo makkelijk )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |