abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100721096
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef igottagun het volgende:

[..]

Steun van mama *O*
neuh hoor
pi_100721150
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:01 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is een ander verhaal. Ik vind ook dat er best wat meer geld naar het onderwijs kan, het liefst via studenten.
Hoe zou dat meer van studenten kunnen komen volgens jou?
Do what you love, love what you do!
pi_100721153
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu nog niet, want jij als langstudeerder maakt meer gebruik van overheidsgeld dan iemand die snel afstudeert. En het is nog maar de vraag of jij dit later terug gaat betalen.
En alleen omdat ik er misschien langer over doe of het niet terug betaal (wat unlikely is) moet mij de kans worden ontnomen te studeren? En dus moet ik maar bij de AH gaan werken. Dat is oneerlijk iedereen moet dezelfde kansen krijgen.
pi_100721171
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef kree het volgende:

[..]

Niemand kan dat betalen sowieso.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:05:37 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100721220
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

En alleen omdat ik er misschien langer over doe of het niet terug betaal (wat unlikely is) moet mij de kans worden ontnomen te studeren? En dus moet ik maar bij de AH gaan werken.
De kans moet je worden ontnomen op halve kracht te gaan studeren omdat je nog veel spannende dingen naast je studie denkt te moeten doen. Ik combineer hier ook werk, studie, vrijwilligerswerk en ontspanning, maar je moet zelf wel maat kunnen houden en de overheid mag best het lang studeren ontmoedigen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100721249
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:03 schreef kree het volgende:

[..]

Stufi afschaffen en dat geld investeren in het hoger onderwijs natuurlijk. Levert een beste bak extra geld op hoor.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_100721276
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De kans moet je worden ontnomen op halve kracht te gaan studeren omdat je nog veel spannende dingen naast je studie denkt te moeten doen. Ik combineer hier ook werk, studie, vrijwilligerswerk en ontspanning, maar je moet zelf wel maat kunnen houden en de overheid mag best het lang studeren ontmoedigen.
Niks moet, die willen we doen. En dat laat ik me door een paar verbitterde opa's niet ontnemen.

Lang studeren kan ook aan andere liggen dan dat een student een biertje te veel dronk. Waar ligt de grens, je kunt niet individueel gaan beoordelen.
pi_100721291
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Stufi afschaffen en dat geld investeren in het hoger onderwijs natuurlijk. Levert een beste bak extra geld op hoor.
Ja en wie gaat dan betalen? De student?
Gooi er nog maar een paar duizend euro op, dat geld moet ergens vandaan komen en dat krijg je niet uit een bijbaantje.
De overheid zal ook moeten investeren.
pi_100721303
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Je begrijpt dat dan een hele hoop studenten niet meer kunnen studeren? Dat is belachelijk.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:09:17 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100721364
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Niks moet, die willen we doen. En dat laat ik me door een paar verbitterde opa's niet ontnemen.

Lang studeren kan ook aan andere liggen dan dat een student een biertje te veel dronk. Waar ligt de grens, je kunt niet individueel gaan beoordelen.
Als dat zo is, weet je dat het buiten jouw schuld lag, maar ook buiten de schuld van de samenleving. Dat jij dan 3000 euro meer moet lenen is net zo rechtvaardig als dat de overheid nog een jaartje 4.000 euro extra betaald. Immers, je hebt een probleem (je studeert te lang) maar dit moet samen met de betrokken partijen opgelost worden. Zo draagt de overheid 4k bij, de onderwijsinstelling levert 3.000 euro subsidie in en jij levert hetzelfde bedrag in. Mooie verliesverdeling toch?
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:09:41 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100721370
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Je begrijpt dat dan een hele hoop studenten niet meer kunnen studeren? Dat is belachelijk.
Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
pi_100721403
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan leen je 256 euro i.p.v. dat je het krijgt?
Dus dan stuur je kansloze en studenten met handen vol schulden de harde werkwereld in.
pi_100721417
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:07 schreef kree het volgende:

[..]

Ja en wie gaat dan betalen? De student?
Gooi er nog maar een paar duizend euro op, dat geld moet ergens vandaan komen en dat krijg je niet uit een bijbaantje.
De overheid zal ook moeten investeren.
Zeker, maar niet in studenten. Wat is er eigenlijk mis met lenen?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_100721453
Studie financiering wordt toch al omgezet in een lening binnenkort?
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:12:52 #265
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100721468
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:11 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Niks.
Voordeel is wel dat de luie studenten nu wat beter hun best doen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100721476
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Dus dan stuur je kansloze en studenten met handen vol schulden de harde werkwereld in.
Het heet niet voor niets een sociaal leenstelsel.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:13:07 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100721478
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

De overheid is nochtans alleszins redelijk als het over je studieschuld gaat.
Het is de beste lening die je kan nemen met de meest soepele schuldeiser.
pi_100721482
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als dat zo is, weet je dat het buiten jouw schuld lag, maar ook buiten de schuld van de samenleving. Dat jij dan 3000 euro meer moet lenen is net zo rechtvaardig als dat de overheid nog een jaartje 4.000 euro extra betaald. Immers, je hebt een probleem (je studeert te lang) maar dit moet samen met de betrokken partijen opgelost worden. Zo draagt de overheid 4k bij, de onderwijsinstelling levert 3.000 euro subsidie in en jij levert hetzelfde bedrag in. Mooie verliesverdeling toch?
En waar denk je dat ik dat geld vandaan moet halen? Dit is precies een elite-houding, de 'arme' krijgen dus weinig kans om hogerop te raken.
pi_100721511
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:11 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Lenen kan nu ook en dat is ook goed maar naast het lenen krijg je steeds hogere kosten voor je opleiding (noem ik effe die langstudeerders boete)
Dus je moet steeds meer lenen.
Waarom komt dat nou?
Zal je zelf wel begrijpen...., er moet bespaart worden op overheids uitgaven en dat gaat nu ten kosten van de studenten.
Terwijl NL juist een kennis economie wil zijn.
pi_100721513
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De overheid is nochtans alleszins redelijk als het over je studieschuld gaat.
Het is de beste lening die je kan nemen met de meest soepele schuldeiser.
Verandert er niks aan het punt dat ze een enorme schuld hebben.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:15:10 #271
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_100721556
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat je in je vrije tijd doet moet jij weten, waarom moet de staat dat betalen? Vergeet niet dat we naar een tijd toegaan waarin we het allemaal moeten doen met minder overheidsgeld. Zelf betalen dus die opleiding, en veertig uur per week studeren natuurlijk.
Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in. :') ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!! :( :( :(

Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_100721584
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Ik ken zo'n land he, waar studeren je 40K per jaar kost. In dat land leeft bijna 90% onder de armoedegrens. Alleen de allerrijksten kunnen daar studeren en zodoende heb je een kleine kliek van hoogopgeleiden, waar al het geld is. Ik weet niet of jij dat hier ook wil? Maar dan moet je vooral zo doorgaan. Wat een land leven we ook in. :') ZELF BETALEN DIE STUDIE, EN DAN OVER 5 JAAR MAG JE DE KOMENDE 45 JAAR LANG DE HELFT VAN JE SALARIS OPHOESTEN!!1!111!!!! :( :( :(

Ik denk dat ik maar ga emigreren als ik afgestudeerd ben, en dan krijgen al die types zoals jij een dikke vinger van me.
Amen.
pi_100721621
ik ben ook weg hier zodra ik klaar ben

al deze zogenaamde ''elite'' ( :') ) studentjes die denken dat elke student alles zelf mag gaan betalen en dat er meer geld in het onderwijs moet worden gepompt, door studenten zelf

wtf :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:17:06 #274
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100721624
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Veel plezier dan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100721632
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:13 schreef kree het volgende:

[..]

Lenen kan nu ook en dat is ook goed maar naast het lenen krijg je steeds hogere kosten voor je opleiding (noem ik effe die langstudeerders boete)
Dus je moet steeds meer lenen.
Waarom komt dat nou?
Zal je zelf wel begrijpen...., er moet bespaart worden op overheid uitgaven en dat gaat nu ten kosten van de studenten.
Terwijl NL juist een kennis economie wil zijn.
Sorry hoor, maar zeker in het hoger onderwijs verwacht je toch van studenten dat ze een beetje met geld om kunnen gaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het leven helemaal niet zo duur hoeft te zijn, waardoor je met een vrij kleine en goed aflosbare lening je studie kunt afronden. Voor mbo'ers kan er wellicht wel vorm van financiering blijven bestaan.

Over die kenniseconomie: dat vraagt om investeringen in het onderwijs, maar dat is iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')