quote:Onrusten verspreiden zich over andere steden
(Novum/AP) - LONDEN - De golf van geweld en plunderingen in Londen heeft zich nu ook verspreid naar drie andere steden, waaronder Liverpool. In Londen gingen jongeren maandagnacht opnieuw op rooftocht. Zij staken gebouwen, voertuigen en vuilnisbakken in brand, plunderden winkels en bekogelden de politie met flessen en vuurwerk. In enkele districten waar het geweld het hevigst was, zette de politie pantservoertuigen in.
Geïnspireerd door de onlusten in Londen, gingen ook in Birmingham, Bristol en Liverpool jongeren de straat op. De autoriteiten erkenden bijna niet bij machte te zijn om het geweld in te dammen.
Waar eerst gewezen werd naar armoede, bezuinigingen en werkloosheid als onderliggende oorzaken voor de onrust, lijkt het er nu sterk op dat veel jongeren worden aangetrokken door het spannende vooruitzicht van geweldplegingen, vandalisme en plunderingen. "Kom, sluit je aan bij de pret", riep een jongere in de Londense buitenwijk Hackney, waar winkelpuien het moesten ontgelden en auto's in brand werden gestoken.
In sommige wijken konden relschoppers vrijwel ongestraft hun gang gaan. Restaurants en winkels in heel Londen sloten de deuren uit voorzorg eerder.
De chaos verspreidde zich maandagnacht over de hele stad, van de armoedige buitenwijken aan de rand van de stad tot chique buurten als Notting Hill in het centrum. De Londense ambulancedienst zei zestien personen te hebben behandeld. Vijftien van hen zijn in het ziekenhuis opgenomen. De politie verrichtte 334 arrestaties. Drie personen zijn aangeklaagd voor poging tot moord op een politieagent, die zij in Noord-Londen met hun auto hadden aangereden.
Na het ochtendgloren keerde de rust weer in de Britse hoofdstad. De meeste relschoppers keerden huiswaarts, uit vrije wil of daartoe gedwongen door de politie.
In Birmingham, een kleine tweehonderd kilometer ten noordwesten van Londen, vielen tientallen lieden eveneens winkels aan. De politie arresteerde 35 personen. In Bristol waren honderdvijftig relschoppers op de been en ook in Liverpool werd de confrontatie met de politie gezocht.
Goede samenvattingquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een ding even heel duidelijk maken:
Dit is geen rel, geen revolutie, ze vechten niet voor een beter bestaan.
Dit is scum dat rooft en plundert omdat...het kan!
Nog niet...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Zo maar's kijken of ze het centrum van Hull nog ongemoeid hebben gelaten... er moet werk gezocht worden hier!![]()
wat overigens niet makkelijk is
Wordt glaszetterquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Zo maar's kijken of ze het centrum van Hull nog ongemoeid hebben gelaten... er moet werk gezocht worden hier!![]()
wat overigens niet makkelijk is
Niks kunnen, je maakt een verkeerde aanname.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik keur het toch ook niet goed, ik stel enkel dat er onderliggende problemen ten grondslag kunnen liggen aan de rellen.
Ligt er aan welke wijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik moet donderdag naar Londen (t/m zondag) is dat veilig?
We zijn het er wel over eens dat dat géén geldig excuus is om je maar als een stel barbaarse primaten te gaan gedragen, neem ik aan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kloof tussen arm en rijk, werkloosheid, de uitzichtloze positie waarin bepaalde jongeren zich bevinden, de afbraak van sociale voorzieningen.
Ik kom er net vandaan, Londen is nogal groot hè.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik moet donderdag naar Londen (t/m zondag) is dat veilig?
Ah ok, thanks!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan, Londen is nogal groot hè.
City is gewoon als altijd.
Hele delen van Londen zijn zoals altijd.
Ja trek ff alles uit z'n vernad zegquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik blijf 'm posten tot de woorden "broek" en "4 meier" niet meer verschijnen.
Schrijnend.
Rooft en plundert is een ding, ze steken ook winkels in brand met woonhuizen erboven, dat is poging tot moord volgens de wet. Gisteren op BBC een bevende vrouw gezien die ternauwernood uit haar huis heeft weten te komen, als ze het vijf minuten later in de gaten had gehad was ze levend verbrand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Niks kunnen, je maakt een verkeerde aanname.
Zolang het tuig niet op het idee komt om es lekker in het centrum te gaan 'shoppen'...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh oke, je hebt me overtuigd. Maar laat die onderbuik maar lekker grommen. Dat is immers een FOK!-traditie die in stand gehouden dient te worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Stel je op de hoogte waar de onrust is.quote:
Motorbloempje zit nu in Engeland, niet in Nederlandquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje de concurrentie vergroten. NOES
Als het echt huge gaat worden zie ik het nog wel overslaan naar Nederland ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik denk zelf dat de rellen erger worden
Gisteravond waren er wel rellen in Camden, wat wel weer vrij centraal ligt en ook toeristisch is. Ik weet verder niet hoe ernstig het daar was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op de mensen met een glazenmakers bedrijf in Londen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef rgras het volgende:
God, wat ben ik jaloers op de politie in London..
WAAT???quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Voetballen gaat ook niet door:
http://www.telegraaf.nl/t(...)FGELAST__.html?p=1,1
Ik niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik denk zelf dat de rellen erger worden
Ik zie dat niet zo snel gebeurenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Als het echt huge gaat worden zie ik het nog wel overslaan naar Nederland ook.
Zeg ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rooft en plundert is een ding, ze steken ook winkels in brand met woonhuizen erboven, dat is poging tot moord volgens de wet. Gisteren op BBC een bevende vrouw gezien die ternauwernood uit haar huis heeft weten te komen, als ze het vijf minuten later in de gaten had gehad was ze levend verbrand.
RELLUH!! STEEK DE AMBASSADE IN DE BRAND! NA ONS BROOD GEPAKT TE HEBBEN PAKKEN ZE NU ONZE SPELEN AF!!quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op de mensen met een glazenmakers bedrijf in Londen.
Dat was te verwachten natuurlijk, volgende keer beter.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Voetballen gaat ook niet door:
http://www.telegraaf.nl/t(...)FGELAST__.html?p=1,1
Sjezus Koos, hang ff niet de belegen hippie uit, ga van je luie stoel af en ga erheen, doeiquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh oke, je hebt me overtuigd. Maar laat die onderbuik maar lekker grommen. Dat is immers een FOK!-traditie die in stand gehouden dient te worden.
Dat doen ze hoor, kijk maar vanaf 0:25:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:43 schreef yvonne het volgende:
Ik mag hopen dat de taxpayers nu ook eens de barricaden opgaan, want die en die alleen betalen voor deze gemaakte puinzoo.
Ik vind het zeer typerend juist. In een broek van 400 pietermannen (ik mag geen meier meer zeggenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ernstig dat elke keer de Evisu broek moet worden opgerakeld. Kom eens met boeiende opmerkingen.
Ja ik zal me goed laten informeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Stel je op de hoogte waar de onrust is.
Ik geloof dat je Camden even moet mijden.
Noordelijker dan dat zou ik toch niet gaan.
En overal staat de tv aan op het nieuws
Have fun!
Absoluut. Veroorzaakt door rellerds uit de armoede in broeken van 400 pleuries.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik blijf 'm posten tot de woorden "broek" en "4 meier" niet meer verschijnen.
Schrijnend.
quote:MIA has provoked anger from some followers with her comments condemned as being 'spectacularly misjudged'. She tweeted, "I'm going down to the riots to hand out tea and mars bars".
Lead singer of Franz Ferdinand, Alex Kapranos asked where the Prime Minister was in regards to the riots and widespread looting. He said, "Where the fuck are the Bullingdon boys? What's wrong you cunts? Would you only end your holidays if it were Fortnum & Mason being looted?"
Example posted a mixture of frustration and humour, saying, "All these Nandos on fire? Thats some over cooked chicken wings. Pull the army out of Afghanistan and stop all this bullshit now please", before adding, "If you're gonna set fire to any house in London please make it the Big Brother house."
Poet and musician Scroobius Pip simply stated, "This is Britain punching itself in the face. Repeatedly."
Ja, die zag ik vannacht nog, hulde, maar te weinig die zoiets doen, helaas,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat doen ze hoor, kijk maar vanaf 0:25:
Ik zie de sukkels liever voor niets werken tot alle schade betaald is. Is er in Engeland geen werk? Zijn er vast nog fabrieken in Thailand waar ze de kleine ondernemer kunnen helpen voor een euro per uur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist![]()
Ze hebben aan niets te kort, trekken een bulk money aan social security, worden voor alles betaalt, d''or de taxpayers mind you, en GOD! wat hoop ik op een backfire voor dit tuig.
Het zíjn geen opstanden, het is scum dat z'n kans schoon ziet dankzij een keihard falend politiek beleid.
Wij drinken thee, daar geven ze miljoenen ponden aan Pakistan die daarmee de familie's van suicidebombers schadeloos stelt.
Ik mag hopen dat de taxpayers nu ook eens de barricaden opgaan, want die en die alleen betalen voor deze gemaakte puinzoo.
Als je het zelf ook niet meer weet dan kun je altijd nog de onderbuik card spelen, helemaal niet voorspelbaar ook, deze reactie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh oke, je hebt me overtuigd. Maar laat die onderbuik maar lekker grommen. Dat is immers een FOK!-traditie die in stand gehouden dient te worden.
Snap er sowieso niks van, dacht dat ze in Engeland een voetbalwet hadden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Heel Engeland gaat nu de straat op, ja. Van het voetbal blijf je af.
Gewoon donderdag voordat je weggaat even het nieuws kijkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:57 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ja ik zal me goed laten informeren.
Als ze het al gaan hebben over inzet van het leger....en het breidt ook steeds meer en meer uit.
Ik ben benieuwd.
Als ik na zondag geen nieuwe posts meer doe op het forum, weet je waar dat aan ligt
Dat is een sociaal protest door arme jongeren die de dupe zijn van de bezuinigingen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef aloa het volgende:
Wat een tuig. Asociaal.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gewonde-jongen.dhtml
Te weinig politie om eventuele ongeregeldheden bij de wedstrijd de kop in te drukkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap er sowieso niks van, dacht dat ze in Engeland een voetbalwet hadden.
Inderdaad, door bezuinigingen zijn de jongerencentra in de zomer vaak gesloten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is een sociaal protest door arme jongeren die de dupe zijn van de bezuinigingen.
Volgens mij laat jij je onderbuik naar de regeringen nogal los. Echt! Dit zijn geen demonstraties om je punt te maken, maar hersenloos geweld. Ik geef Yvonne in dit geval dan ook echt gelijk. De bewijzen liggen in de filmpjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oja, dan is het wel begrijpelijk. Snap ook wel dat de Engelse politie nu niet echt zit te wachten op de indiaan en de wortelman.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:59 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Te weinig politie om eventuele ongeregeldheden bij de wedstrijd de kop in te drukken
Eens, maar dat wil niet zeggen dat er geen onderliggende reden zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit zijn geen demonstraties om je punt te maken, maar hersenloos geweld.
Vanochtend zag ik een -blanke- gozer vertellen waarom ie meedoet: "apparentely some guy got killed by the police".quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach gossepossie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Inderdaad, door bezuinigingen zijn de jongerencentra in de zomer vaak gesloten.
Ze kunnen nergens naar toe!
Scum dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vanochtend zag ik een -blanke- gozer vertellen waarom ie meedoet: "apparentely some guy got killed by the police".
Scum of all origins.
Walgelijk weerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is een sociaal protest door arme jongeren die de dupe zijn van de bezuinigingen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ja, mijn hart húilt ook. Ze hebben het zó slecht, hè!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Inderdaad, door bezuinigingen zijn de jongerencentra in de zomer vaak gesloten.
Ze kunnen nergens naar toe!
Daarom, de race card spelen is dan ook vals spelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:03 schreef yvonne het volgende:
Scum dus.
Het is nieteens een rassen-iets, scum, gewoon scum
D'r was eerder ook al een filmpje gepost van orthodoxe joden die vrolijk meededen. Verbroederd wel goed zo'n relletje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vanochtend zag ik een -blanke- gozer vertellen waarom ie meedoet: "apparentely some guy got killed by the police".
Scum of all origins.
Wat? Dus behalve dat ze stenen naar hun hoofd krijgen nu dus ook al geen vrouw meer?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:05 schreef StephanL het volgende:
Alle verloven van agenten zijn ingetrokken.
Dat hoop je alleen maar, zodat je weer in je slachtofferrol kunt kruipen. Je verzint het ook alleen maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:05 schreef paddy het volgende:
Oh god! Gaan we er weer een discriminatieding van maken? Dus kleurtje en je mag daden niet veroordelen?
Grappig enzoquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat? Dus behalve dat ze stenen naar hun hoofd krijgen nu dus ook al geen vrouw meer?
Waar gaat het toch heen.
http://imageshack.us/photo/my-images/856/riots.gif (copy/paste deze link) Zijn dat de gebieden waar de rellen zich nu bevinden?quote:
Nee, het is geen revolutiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:05 schreef paddy het volgende:
Oh god! Gaan we er weer een discriminatieding van maken? Dus kleurtje en je mag daden niet veroordelen?
Is dat nou lekker...paddo's zo vroeg op de dag?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Het is heel eenvoudig. Dit is het begin van de val van het kapitalisme. Het systeem waar de onderste laag -de kansarmen- langzamerhand genegeerd worden. Gezien zij steeds talrijker worden (het systeem laat de rijken vooral rijker worden) en de frustraties groeien, kunnen zij het systeem breken.
En dat is nu aan de gang.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat nou lekker...paddo's zo vroeg op de dag?
Wat pikken ze niet, dat ze geen flatscreen hebben dat lijkt mij juist een kapitalistische wens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Het is heel eenvoudig. Dit is het begin van de val van het kapitalisme. Het systeem waar de onderste laag -de kansarmen- langzamerhand genegeerd worden. Gezien zij steeds talrijker worden (het systeem laat de rijken vooral rijker worden) en de frustraties groeien, kunnen zij het systeem breken.
Mensen die dit soort acties romantiserenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Ja, daar zijn de rellen (wijken van london).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
[ http://imageshack.us/photo/my-images/856/riots.gif (copy/paste deze link) ] Zijn dat de gebieden waar de rellen zich nu bevinden?
Is niet romantiseren, is constateren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Mensen die dit soort acties romantiseren
jij hebt duidelijk nog nooit paddos gehadquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat nou lekker...paddo's zo vroeg op de dag?
Ah we hebben er weer eentje. Ga anders even lekker mee rellen ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Met een roze bril op?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Is niet romantiseren, is constateren.
Ik zie dit sommige users doen, en vandaar mijn reactie met die smiley. Ben het helemaal met je eens zoals je kon opmaken uit mijn eerdere posts.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, het is geen revolutie
het is geen rassen-iets
Scum in alle mogelijke kleuren en maten.
Je moest eens weten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jij hebt duidelijk nog nooit paddos gehad
Diegene die gewoon voor de balie staatquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:09 schreef Aether het volgende:
Nieuwe vorm van zelfbediening:
[ afbeelding ]
Ik ook niet. Zal achter vragen of iemand me mee wil helpen het in de OP te zettenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:09 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ja, daar zijn de rellen (wijken van london).
Ik kreeg de link niet goed
Okay maar dan had je toch geweten dat je dan niet snel zoiets op een forum zet, en dat de smaak van paddo's er weinig toe doetquote:
Je hebt duidelijk het cynisme in die post over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay maar dan had je toch geweten dat je dan niet snel zoiets op een forum zet, en dat de smaak van paddo's er weinig toe doet
Gewoon meer politie inzetten zonder wapensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef Toverheks het volgende:
In Engeland heb je echt verschil tussen arm en rijk, maar om nu een hele stad in de fik te steken, moet straks wat worden met de OS
De wens is de vader van de gedachte ja. Ik constateer namelijk wat anders dan wat jij doet. Ik zie die "armen" geen eten stelen nee ze stelen elektronica en ander prullaria.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Is niet romantiseren, is constateren.
Ik snapte de strekking van je post alleen je haalt een beetje een rare drug aan voor dit gedrag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het cynisme in die post over het hoofd gezien.
De kansarmen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Het is heel eenvoudig. Dit is het begin van de val van het kapitalisme. Het systeem waar de onderste laag -de kansarmen- langzamerhand genegeerd worden.
Waarom telkens dit argument?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
In jawel, broeken van 40 tientjes.
Kwam 'm net tegen op nrc.nl: www.nrc.nl/nieuws/2011/08(...)gewonde-jongen-leeg/quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:12 schreef ConscienceNL het volgende:
This is evil. A poor lad, obviously in distress, sits bleeding on the ground. He is "helped" up and then robbed. I hope these scumbags are caught. Filmed by Abdul Hamid. Posted here to show how evil these people are. All credit to Abdul.
denk als ze dat gaan doen dat dan echt de vlam in de pan slaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:15 schreef DarkElf het volgende:
waarom sturen ze t leger er niet op af?
kondig een avondklok af in de wijken/delen van de steden waar t onrustig was en zulke dingen.
het leger is er toch niet alleen om te beschermen tegen aanvallen van buitenaf?
Sommige mensen hebben nu eenmaal een beperkt repertoire.quote:
En nu slaat de vlam niet in de pan??quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
denk als ze dat gaan doen dat dan echt de vlam in de pan slaat.
Beter dan het zo door laten sudderen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Tettenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
Zo die staan ook mooi op de foto met hun blackberry ?
en nu dan? moet je dit avond aan avond laten gebeuren?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
en hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:15 schreef DarkElf het volgende:
waarom sturen ze t leger er niet op af?
kondig een avondklok af in de wijken/delen van de steden waar t onrustig was en zulke dingen.
Kansarmen? Hoe kom je er bij?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
dan wordt het nog erger, dan komen ze uit het hele land mee *rellen*, maar denk dit is pas het begin gaat wel uit de klauwen lopen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
En nu slaat de vlam niet in de pan??
SWAT (weet niet hoe het heet daar) erop afsturen met waterkannonen .quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef t-8one het volgende:
[..]
en hoe zie je dat voor je?
Met een machine geweer schieten op de menigte?
Of gewoon met een tank erop inrijden?
Die zien er echt uit alsof ze het slecht hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
ja idd, gewoon dooschieten allemaal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef t-8one het volgende:
[..]
en hoe zie je dat voor je?
Met een machine geweer schieten op de menigte?
Of gewoon met een tank erop inrijden?
Jawel. Daar worden ze voor getraind, ze worden niet opgeleid om in Londense wijken kinderen op te pakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:15 schreef DarkElf het volgende:
twitter:mr_trick twitterde op dinsdag 09-08-2011 om 09:51:27OK: I can confirm that the Sony DADC warehouse in Enfield did burn to the ground, and Sony holds PIAS stock. reageer retweet
Ik had nog eens niet naar die tekst gegekeken op het shirtquote:
Zodra ze doorhebben dat ze teruggeslagen worden dan krabbelt een grote groep alweer terug. Nu kunnen ze praktisch vrijblijvend plunderen en relschoppen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dan wordt het nog erger, dan komen ze uit het hele land mee *rellen*, maar denk dit is pas het begin gaat wel uit de klauwen lopen.
Je moet er inderdaad niet meer van maken dan wat het is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kansarmen? Hoe kom je er bij?
Tuig van de richel in merkkleding die nu proletarisch aan het shoppen zijn. Punt.
quote:“If you think that you might be identified from photos or footage from recent events in Tottenham:
DON’T panic. The photos released are not necessarily evidence. Just because the police have a blurry photo that might be of you doesn’t mean they know who you are.
DON’T hand yourself in. The police often use the psychological pressure of knowing they have your picture to persuade you to ‘come forward’ when they don’t know who you are or have evidence against you.
DON’T assume that because you can identify yourself in a video, a judge will be able to as well. ‘That isn’t me’ has got many a person off before now.
DO get rid of your clothes. There is no chance of suggesting the person in the video is not you if the clothes they are wearing have been found in your wardrobe. Get rid of ALL clothes you were wearing at the demo, including your SHOES, your bag, and any distinctive jewellery you were wearing at the time.
DO keep a low profile for a while. The police will be on the look-out at other demos for people they have put on their ‘wanted’ list.
DO think about changing your appearance. Perhaps now is a good time for a make-over. Get a haircut and colour, grow a beard, wear glasses.
DO keep your house clean. Get rid of spray cans, demo related stuff, and dodgy texts / photos on your phone. Don’t make life easy for them by having drugs, weapons or anything else illegal in the house.
DO be careful who you speak about this to. Admit your involvement ONLY to people you really trust. Be very careful what you say on the internet.
DO try and control the nerves and panic. Waiting for a knock on the door is stressful in the extreme, but you need to find a way to get on with life as normal. Otherwise you’ll be serving the sentence before you know it.”
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:15 schreef Stephan1237 het volgende:
Op BBC mensen die ter nauwe nood ontsnapt zijn.
don't shout just poutquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef Crazy-M het volgende:
[ afbeelding ]
special forces met waterkanonnen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:18 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
SWAT (weet niet hoe het heet daar) erop afsturen met waterkannonen .
Schrijnend dat mannetje dat zijn vinger op zijn mond houdt.quote:
Van 13 of zo.quote:
Tot dat er iemand opstaat, en er een etiket op gaat plakken, nee denk dit is pas het begin en gaat zich verspreiden nar andere stedenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zodra ze doorhebben dat ze teruggeslagen worden dan krabbelt een grote groep alweer terug. Nu kunnen ze praktisch vrijblijvend plunderen en relschoppen.
Ze hebben daar geen waterkanonnenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:20 schreef t-8one het volgende:
[..]
special forces met waterkanonnen?
volgens mij moet de ME oid met een waterkanon genoeg zijn, ik denk niet dat dat de taken van special forces is.
Maar wel lekkerquote:
ja is afgeschaft officieel bevestigdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef penny-wise het volgende:
Oranje kan ook thuisblijven lees ik net.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja is afgeschaft officieel bevestigd
Kunnen we eindelijk es eerste worden op de ranglijst dan dit..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
het voetbal in z'n algemeen, of enkel het nationaal team?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Tot de grond toe gelijk gemaakt inderdaad.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef StephanL het volgende:
Sony gebouw op Skynews, met de grond plat gebrand.
Op het hele eiland niet... Das toch ongeloofeloos. De anti EU partij wil trouwens het leger erop af sturen. Waterkanonnen gaan veel te ver maar het leger is ok hoor..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze hebben daar geen waterkanonnen
[..]
Maar wel lekker
Deze oefenwedstrijd maar ook twee andere wedstrijden waren al afgelast.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
het voetbal in z'n algemeen, of enkel het nationaal team?
Ierland heeft ze, maar Groot-Brittannië vond ze niet nodigquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op het hele eiland niet... Das toch ongeloofeloos. De anti EU partij wil trouwens het leger erop af sturen. Waterkanonnen gaan veel te ver maar het leger is ok hoor..
Ach, die plek hadden we toch gewoon op 11 juli vorig jaar moeten pakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Kunnen we eindelijk es eerste worden op de ranglijst dan dit..
Ik zie ze daar wel altijd te paard een volle menigte inrennen. Das toch veel gevaarlijker dan een waterkanon?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ierland heeft ze, maar Groot-Brittannië vond ze niet nodig
Zullen ze in Polen en Oekraïne blij zijn: sowieso géén Britse hoolies over de vloer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
het voetbal in z'n algemeen, of enkel het nationaal team?
Echt een vergelijking ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef beantherio het volgende:
Dat ze de oefeninterland moeten aflassen is, met het vooruitzicht van de Olympische spelen volgend jaar, echt extreem slecht. Daar zullen nog een hoop vragen over gesteld worden.
Wie heeft überhaupt ooit bedacht dat je niet in gevaar mag zijn als je zinloos relt, rooft en platbrandt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie ze daar wel altijd te paard een volle menigte inrennen. Das toch veel gevaarlijker dan een waterkanon?
Wat begrijp je niet aan het woord oefeninterland.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef beantherio het volgende:
Dat ze de oefeninterland moeten aflassen is, met het vooruitzicht van de Olympische spelen volgend jaar, echt extreem slecht. Daar zullen nog een hoop vragen over gesteld worden.
Nee, dit is gewoon nutteloos tuig dat relt, plundert en brand sticht voor de kick en om er zelf beter van te worden. (gratiesj playstations en peperdure merkkleding!) Ik zal er wel van beschuldigd worden dat ik mijn onderbuik laat spreken, maar ik weet vrijwel zeker dat dit soort "kansenjongeren" helemaal niet zit te wachten op een bestaan als loonslaaf. Dagelijks van negen tot vijf de loonslaaf uithangen, om vervolgens tot de laatste druppel uitgeknepen te worden door de belastingdienst, strookt immers totaal niet met de door hen begeerde levensstijl van BMW's, "bitches", Blackberry's, Playstations en lekker chillen met je matties. Om nog maar te zwijgen over hoe funest een bestaan als Jan modaal wel niet voor je "streetcred" is. Zelfs het begrip "don't bite the hand that feeds you" begrijpen ze niet, daar zijn ze zelfs te zwakzinnig en egoïstisch voor. Laat de belastingbetaler nog maar wat krommer liggen, zodat hun uitkeringen omhoog kunnen. Werken is immers voor losers. "Sociale onlusten", laat me niet lachen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:06 schreef Chooselife het volgende:
Omdat voor de staat die grens wat geblurred kan raken bij een politieke demonstratie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:26 schreef MrJones het volgende:
[..]
Wie heeft überhaupt ooit bedacht dat je niet in gevaar mag zijn als je zinloos relt, rooft en platbrandt.
Ik hoop niet voor hem dat hij een laptoptas draagt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Van een andere hoek
Die man met het colbertje
Gevoel voor style hebben ze wel (Carhartt). En ja hoor, de mazda is ook al toegetakeldquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Van een andere hoek
Waarschijnlijk gaan ze dan vanavond weer de straat op als ze er achter komen wat voor pauperproduct het is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef MrJones het volgende:
De rellen houden vanzelf op. Veel jongeren zijn nu al te druk met het installeren van hun nieuwe Macbooks.
Aangezien dat een paar minuten duurt zullen ze snel weer terug zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef MrJones het volgende:
De rellen houden vanzelf op. Veel jongeren zijn nu al te druk met het installeren van hun nieuwe Macbooks.
Tussendoor hebben ze ook een Big Mac gescoord:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte ja. Ik constateer namelijk wat anders dan wat jij doet. Ik zie die "armen" geen eten stelen nee ze stelen elektronica en ander prullaria.
Waarschijnlijk heeft hij een wapen of een mesquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan ben je ver van het padje af als je je broek uit doet voor een malloot.
Weet eigenlijk nog steeds niet of het wel een echte foto van de 'rellen' is, maar de daily mail neemt het natuurlijk graag over van twitter.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
ja jij zou dat natuurlijk niet hebben gedaan, weet jij veel wat voor randmongolen er achter het camerastandpunt staan...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Of er staan nog tien van z'n vriendjes om hem heen. Ik zou het ook doen hoor, liever in m'n blote reet over straat dan in elkaar getimmerd te worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij een wapen of een mes
Zou hem hebben uitgelachenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef alors het volgende:
[..]
ja jij zou dat natuurlijk niet hebben gedaan, weet jij veel wat voor randmongolen er achter het camerastandpunt staan...
Ik gok ook dat we hier minstens tot #18 gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef yvonne het volgende:
iets zegt me dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is..
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
Of er staan nog tien van z'n vriendjes om hem heen. Ik zou het ook doen hoor, liever in m'n blote reet over straat dan in elkaar getimmerd te worden.
Omdat de engelse politie watjes zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef ConscienceNL het volgende:
Waarom kan dat tuig niet gewoon opgepakt worden? Leger + ME inzetten lijkt me genoeg toch.
Ilford nu ook alquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Transportbedrijven die op engeland rijden worden voor deze buurten gewaarschuwd.
Omdat ze geen toestemming krijgen.. en vraag me af waarom niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Omdat de engelse politie watjes zijn
en dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:35 schreef friekin_ het volgende:
Ik wacht tot de jongeren naar Kensington etc trekken. De gegoede buurten zeg maar.
Omdat de buurthuizen het zogenaamd goed doen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat ze geen toestemming krijgen.. en vraag me af waarom niet eigenlijk.
Dat zijn heel veel buurten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:34 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Transportbedrijven die op engeland rijden worden voor deze buurten gewaarschuwd.
Het is een meme geworden.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon nutteloos tuig dat relt, plundert en brand sticht voor de kick en om er zelf beter van te worden. (gratiesj playstations en peperdure merkkleding!) Ik zal er wel van beschuldigd worden dat ik mijn onderbuik laat spreken, maar ik weet vrijwel zeker dat dit soort "kansenjongeren" helemaal niet zit te wachten op een bestaan als loonslaaf. Dagelijks van negen tot vijf de loonslaaf uithangen, om vervolgens tot de laatste druppel uitgeknepen te worden door de belastingdienst, strookt immers totaal niet met de door hen begeerde levensstijl van BMW's, "bitches", Blackberry's, Playstations en lekker chillen met je matties. Om nog maar te zwijgen over hoe funest een bestaan als Jan modaal wel niet voor je "streetcred" is. Zelfs het begrip "don't bite the hand that feeds you" begrijpen ze niet, daar zijn ze zelfs te zwakzinnig en egoïstisch voor. Laat de belastingbetaler nog maar wat krommer liggen, zodat hun uitkeringen omhoog kunnen. Werken is immers voor losers. "Sociale onlusten", laat me niet lachen!
Als ze écht zo begaan waren met sociale en economische verschillen, staken ze kantoren van multinationals en overheidsgebouwen in de hens ipv o.a. de kleine winkelier te duperen. Die hebben het immers, net als de rest van de middenklasse, de laatste jaren al zwaar genoeg doordat alle lasten en kosten van deze totaal uit de klauwen gelopen samenleving op hun schouders rust, terwijl men nergens van mee mag profiteren. Pas wanneer de middenklasse in opstand komt tegen profiterende onrendabelen en graaiende overheden en multinationals, zal het gedaan zijn met het huidige hyperkapitalisme...
Fout.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Schijnt maar een kleine groep te zijn. Ze gaan voor een paar winkels en zodra er politie komt verdwijnen ze, op weg naar de volgende winkel/wijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zijn heel veel buurten.
Het valt me overigens wel op dat het geweld beperkt blijft. Heel veel vandalisme en diefstal, maar ik sta ervan te kijken dat omstanders gewoon toe kunnen kijken, zonder te vrezen voor hun leven. Alleen de politie moet het ontgelden (qua geweld dan)
Ze waren daar bezig met een politie operatie specifiek op zwarten gericht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:39 schreef igottagun het volgende:
[..]
Fout.
"Two months ago we marched to Scotland Yard, more than 2,000 of us, all blacks, and it was peaceful and calm and you know what? Not a word in the press. Last night a bit of rioting and looting and look around you."
Je kan geen Engels?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef t-8one het volgende:
iemand een idee wat de vent allemaal zegt?
Hoe spreekt dit de stelling van yvonne tegen? Dit zijn volgens mij andere mensen, met andere bedoelingen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:39 schreef igottagun het volgende:
Fout.
"Two months ago we marched to Scotland Yard, more than 2,000 of us, all blacks, and it was peaceful and calm and you know what? Not a word in the press. Last night a bit of rioting and looting and look around you."
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals restecp voor die Turken.
Ja die durven tenminste iets terug te doenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals restecp voor die Turken.
Dit was een quote van iemand die aan het rellen was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe spreekt dit de stelling van yvonne tegen? Dit zijn volgens mij andere mensen, met andere bedoelingen.
Dat ze moesten vechten voor iets met een doel en niet winkeltjes van mensen die het ook moeilijk hebben in de fik zetten. Dat ze zich schaamt om daar te wonen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef t-8one het volgende:
quote:
Ze zeggen ook op de BBC dat mensen benzine voor hun deur gooien en als er dan reljongeren komen een vuurtje erbij doenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef The_Seeker het volgende:
Gewoon het vuur openen op die barbaren. Met een keiharde aanpak zijn ze zo verdwenen. Het kost een paar levens maar het zorgt ook voor rust en orde.
Jij denkt dat je grappig bent?quote:
Ik heb ergens een plaatje van alle wijken waar de rellen zijn..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef actuarisje het volgende:
Ga aankomende vrijdag voor de eerste keer naar Londen. Kan nog leuk worden. Het hotel waar ik verblijf staat vlakbij Russel Square. Verder ga ik de toerist uithangen, oftewel, alleen de grote toeristische acctracties bezoeken.
Zijn er ook rellen in die wijken? Of speelt het zich voornamelijk in de buitenwijken van Londen af (heb geen verstand van de geografie van Londen)?
Hechte gemeenschap he.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja die durven tenminste iets terug te doen
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]
Van een andere hoek
Staat in de OPquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef actuarisje het volgende:
Ga aankomende vrijdag voor de eerste keer naar Londen. Kan nog leuk worden. Het hotel waar ik verblijf staat vlakbij Russel Square. Verder ga ik de toerist uithangen, oftewel, alleen de grote toeristische acctracties bezoeken.
Zijn er ook rellen in die wijken? Of speelt het zich voornamelijk in de buitenwijken van Londen af (heb geen verstand van de geografie van Londen)?
Grapje? Je gaat echt de vrolijke tourist uithangen? Neem maar geen spullen mee in ieder geval...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef actuarisje het volgende:
Weten we meteen hoe ze aan die broeken van Hofstadtgruppe komenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:43 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"He, is dat mijn maat wel"
Het lijkt me beter om een waarschuwing uit te geven in de krant en op tv en dan gewoon met scherp te schieten. Het IQ loze volk wat hieraan mee doet krijgt dan toch niets van de waarschuwing mee en je ruimt mooi wat van het paupervolk op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef Ghostbuster het volgende:
Gewoon tasers en rubber kogels en schieten maar, gezeik met die knuppels en schildjes.
dat ze begonnen met een doel (vanwege die doodgeschoten crimineel, eh man) en het uitgemond is in een ordinaire plunder. En dat ze meevoelt met de kleine winkeltjes omdat die er ook voor moeten werken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:42 schreef t-8one het volgende:
[..]
Jij denkt dat je grappig bent?
Ik versta er inderdaad geen bal van.
Maargoed smartass, wat wordt er gezegd dan?
Juist in een wereldstad is de kans groter toch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef TheVulture het volgende:
Dit is gewoon een sneeuwbaleffect van tuig dat meeloopt met de rest... bizar dat dat zo snel kan escaleren toch in een wereldstad als Londen
Ben je er wel eens geweest?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist in een wereldstad is de kans groter toch.
Bij de meeste jongeren gaat het om het stoer doen van, ha dit kan ik ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef ConscienceNL het volgende:
Grappig hoe sommige mensen hier doen alsof ze precies weten wat de redenen achter deze rellen zijn
Lazer op er is geen reden, die lui weten gewoon dat de politie tegenwoordig zwak is, en ze ermee weg kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef ConscienceNL het volgende:
Grappig hoe sommige mensen hier doen alsof ze precies weten wat de redenen achter deze rellen zijn
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:39 schreef igottagun het volgende:
[..]
Fout.
Jij denkt dat de meerderheid van het volk dat meedoet een reden nodig heeft? Die zijn ar alleen bij omdat er iets te rellen valt, niet meer en niet minderquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef ConscienceNL het volgende:
Ja, maar nooit echt in die buitenwijken. Op Tottenham na, en dat was wel echt pauper ja.quote:
Ja, nou! En jij gaat ons die vertellenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef ConscienceNL het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, nou! En jij gaat ons die vertellen
Oh, wat is de reden dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef ConscienceNL het volgende:
quote:There's solicitors tweeting they services to all arrested an giving advice of arrested. Seriously????
Terwijl er geen reden voor hoeft te worden verzonnen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:46 schreef Ghostbuster het volgende:
Het is meer de media die een reden voor ze verzint altijd.
Dat is geen Evisu.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Weten we meteen hoe ze aan die broeken van Hofstadtgruppe komen
Inderdaad, lijkt me niet dat ze ergens in een boerengat makkelijk beginnen te rellen. Daar kent iedereen je.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist in een wereldstad is de kans groter toch.
Dat was wel de bedoeling ja. Ik snap niet waarom ze die rellen niet even een weekje uit kunnen stellen :pquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:43 schreef igottagun het volgende:
[..]
Grapje? Je gaat echt de vrolijke tourist uithangen? Neem maar geen spullen mee in ieder geval...
Oftewel:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Als aanvulling
http://londonriotsmap.appspot.com/
Ik zie dat jongeren wel snel doen hoor, doe mee het is leuk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Ik weet het ook niet. Maar ik zeg tenminste niet: Mensen, dit is reden en zo zit het. Stel nou dat zoiets in A'dam zou gebeuren, als het echt zo is dat mensen meedoen omdat het "stoer" is, waarom zouden ze dat hier doen? Ik zie dit echt niet in A'dam gebeuren hoor.
Nee er zijn veel zonnebanken gestolen alleenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef De_Nuance het volgende:
Grappig hoe mensen dit proberen aan te pakken om hun racisme te spuien.
1980, geen woning, geen kroningquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Ik weet het ook niet. Maar ik zeg tenminste niet: Mensen, dit is reden en zo zit het. Stel nou dat zoiets in A'dam zou gebeuren, als het echt zo is dat mensen meedoen omdat het "stoer" is, waarom zouden ze dat hier doen? Ik zie dit echt niet in A'dam gebeuren hoor.
Grappig hoe mensen dit proberen aan te pakken om hun slachtofferrol gelul te spuienquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef De_Nuance het volgende:
Ik wel hoor daar is de nr 1 hobby juweliers beroven op het moment.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Ik ben alleen in Tottenham geweest een paar jaar terug, maar dat zag er in mijn optiek niet echt héél erg pauper uit. Gewoon een onderkomen arbeiderswijk, zoals er zoveel in geheel Europa te vinden zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar nooit echt in die buitenwijken. Op Tottenham na, en dat was wel echt pauper ja.
In de bijlmer ofzo? Zeker wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Simpel, ze komen er mee weg en dat weten ze.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Ja,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef Burner82 het volgende:
Zou het vanavond ook weer rellen worden?
Omdat, ik zeg het nog maar een keer,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zijn heel veel buurten.
Het valt me overigens wel op dat het geweld beperkt blijft. Heel veel vandalisme en diefstal, maar ik sta ervan te kijken dat omstanders gewoon toe kunnen kijken, zonder te vrezen voor hun leven. Alleen de politie moet het ontgelden (qua geweld dan)
Nee vanavond gaan ze als hippie's, liedjes zingen bij het kampvuurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef Burner82 het volgende:
Zou het vanavond ook weer rellen worden?
Zeg dan niks, want je geeft hiermee aan niets van de situatie in Engeland te weten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef ConscienceNL het volgende:
Dan weet ik wel zeker dat hier keihard wordt ingegrepen. Aanpakken dat tuig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
In de bijlmer ofzo? Zeker wel.
Ondiep trok ook genoeg reltoerisme aan.
Ja, want met de Nederlandse politie moet je echt niet fucken hoor. Dat zijn beesten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef ConscienceNL het volgende:
Nederland is een stuk harder, en dat is maar goed ook. Als dit soort rellen hier uitbreken gaat hier keihard worden ingegrepen.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, want met de Nederlandse politie moet je echt niet fucken hoor. Dat zijn beesten.
Ga ff lekker de wijken in waar je je écht niet op je gemak voelt de volgende keerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Dan weet ik wel zeker dat hier keihard wordt ingegrepen. Aanpakken dat tuig.
Ben zelf 2 weken in Londen geweest. Zoals ik al zei, het viel me op dat iedereen zich gewoon gedraagt en met rust laat. Het zit er ook vol met moslim's en burka's. Maar het gaat daar gewoon goed.
Nederland is een stuk harder, en dat is maar goed ook. Als dit soort rellen hier uitbreken gaat hier keihard worden ingegrepen.
Lolbroek.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:51 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nee vanavond gaan ze als hippie's, liedjes zingen bij het kampvuur
Neerknuppelen, linie opschuiven en oppakken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:53 schreef t-8one het volgende:
Hoe moet je trouwens iemand arresteren met in de ene hand een schild en in de andere hand een knuppel?
Nou, ben benieuwdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:53 schreef AchJa het volgende:
"Prime minister to make a statement shortly"
Ik ben met vriendlief een avond op stap geweest in Brixton. En dat was inderdaad redelijk ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga ff lekker de wijken in waar je je écht niet op je gemak voelt de volgende keer
Beiden laten vallenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:53 schreef t-8one het volgende:
Hoe moet je trouwens iemand arresteren met in de ene hand een schild en in de andere hand een knuppel?
Hoe weet jij nou in welke wijken ik geweest ben?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga ff lekker de wijken in waar je je écht niet op je gemak voelt de volgende keer
Sky newsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef yvonne het volgende:
Welke tv-zender heeft nu het beste nieuws?
Ik volg het op de BBC, vind dat wel goed te doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef yvonne het volgende:
Ik kijk de BBCquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef yvonne het volgende:
skyquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:54 schreef yvonne het volgende:
Nu ja, de ME en arrestatieteams en zo is toch wel heel wat harder dan dit Britse pussy-zooitje. De tering zeg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, want met de Nederlandse politie moet je echt niet fucken hoor. Dat zijn beesten.
Die slaan in ieder geval wel op alles wat beweegt ja, vind het echt verrassend dat dat in Engeland niet echt zo is. Dacht juist dat ze daar een stuk harder waren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, de ME en arrestatieteams en zo is toch wel heel wat harder dan dit Britse pussy-zooitje. De tering zeg.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, de ME en arrestatieteams en zo is toch wel heel wat harder dan dit Britse pussy-zooitje. De tering zeg.
Hier rammen ze gewoon preventief op mensen die niks gedaan hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier rammen ze gewoon preventief op mensen die niks gedaan hebben.
Lopen een hele hoop agenten met machinegeweren rond in Londen op normale dagen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Die slaan in ieder geval wel op alles wat beweegt ja, vind het echt verrassend dat dat in Engeland niet echt zo is. Dacht juist dat ze daar een stuk harder waren.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier rammen ze gewoon preventief op mensen die niks gedaan hebben.
We hebben hier in elk geval ME, BBE en AT's ja. En als je ziet dat iemand een molotov cocktail op een huis gaat gooien, lijkt het mij logisch dat je met scherp schiet. Dat is een totaal andere situatie dan het 'met scherp schieten op straatterroristen' wat een bepaalde nut case hier in de politiek graag wil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Guardia Civilquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:57 schreef Fenomeno het volgende:
Kunnen ze de carabinieri niet een paar dagen huren
Maar welke kleur heeft het boat house in Hereford?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:56 schreef AchJa het volgende:
Hereford ligt toch niet zo ver van London af? Of is de SAS druk elders?
Tis net LittleJacob van GTA IV. Lol. Die verstond ik de helft van de tijd ook al niet. Zelfde accent.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:40 schreef t-8one het volgende:
Er staan ook nog 100 mensen achter de molotov gooier...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We hebben hier in elk geval ME, BBE en AT's ja. En als je ziet dat iemand een molotov cocktail op een huis gaat gooien, lijkt het mij logisch dat je met scherp schiet. Dat is een totaal andere situatie dan het 'met scherp schieten op straatterroristen' wat een bepaalde nut case hier in de politiek graag wil.
Als een demonstratie normaal verloopt is er niks aan de hand. De ME gaat niet preventief op mensen 'inrammen'quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ooit bij een demonstratie geweest?
Of andersdenkenden voor racist proberen uit te maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:48 schreef De_Nuance het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |