Als je zonder de wetenschap in acht te nemen over dat soort zaken gaat praten, leidt dat onvermijdelijk tot onzin.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef Bill_E het volgende:
absolut niet, alleen dat er in TRU verder gekeken wordt dan de puur wetenschappelijke feiten.
En er soms zaken verteld worden die niet met wetenschap te benaderen zijn.
Dat is prima, maar dan moeten ze niet gaan zeggen dat er bewijs voor is, want dat is niet zo.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef Bill_E het volgende:
absolut niet, alleen dat er in TRU verder gekeken wordt dan de puur wetenschappelijke feiten.
(...)
Als het niet wetenschappelijk te benaderen is het niet te benaderen.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef Bill_E het volgende:
Maar hier is geen discussie lijkt me zo. Aangezien hier alles wetenschappelijk benaderd wordtquote:Op zondag 31 juli 2011 18:00 schreef knight18 het volgende:
Ik vind dit veel beter. In het andere topic wordt AVerstraten steeds weggewuifd als die met bewijzen komt. Hier kan je tenminste je mening onderbouwen met echte feiten.
Tja dat heb je idd met zaken zoals geesten en paranormale krachten.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het niet wetenschappelijk te benaderen is het niet te benaderen.
Nou..onderbouw dan eens iets met échte feiten vanuit jouw mening ..@ Knight18..quote:Op zondag 31 juli 2011 18:00 schreef knight18 het volgende:
Ik vind dit veel beter. In het andere topic wordt AVerstraten steeds weggewuifd als die met bewijzen komt. Hier kan je tenminste je mening onderbouwen met echte feiten.
Mooie pica's @Bill_E ..nog nooit eerder gezien..thankx..quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef Bill_E het volgende:
Dit is hem trouwens: Elinin ergens in mei genomen in new mexico :
[ afbeelding ]
(center van de foto, blauwe veeg)
http://www.global-rent-a-scope.com/gras-gallery/cometary-gallery/
Waarom onderbouw jij eigenlijk niet eens iets met "échte" feiten? We zitten hier per slot van rekening in het W&T-forum.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:25 schreef Maron het volgende:
[..]
Nou..onderbouw dan eens iets met échte feiten vanuit jouw mening ..@ Knight18..
Toe maar hoor, je hoeft niet bang te zijn dat iemand ze ridiculiseert...
We zitten hier per slot van rekening niet in dat "achterlijke" 'Truth';)
Hier kan je vrijelijk voor je mening uitkomen..
Ik acht mezelf wetenschappelijk gezien niet onderlegd genoeg om hier te posten..ik kwam slechts uit interesse naar jouw nieuwe topic hier een kijkje nemen..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waarom onderbouw jij eigenlijk niet eens iets met "échte" feiten? We zitten hier per slot van rekening in het W&T-forum.
Ik heb begrepen dat het in TRUTH om paranormale zaken gaat. Aangezien er niks paranormaals is aan de komeet Elenin heb ik daar gereageerd. Dat had ik beter niet kunnen doen want dat vinden de mensen daar buitengewoon onprettig. Maar daar komt misschien wel de misvatting vandaan dat komeet Elenin een paranormaal dus onbewezen, fictief iets is. En dat is dus niet zo: hij bestaat, het is een komeet en als je de juiste apparatuur hebt kun je er foto's van maken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:27 schreef Bill_E het volgende:
Ik dacht door TRU dat er helemaal geen foto's van Elinin waren.. Kwam toevallig op de site om te kijken wat het kost om zo'n telescoop te huren.
TRU is niet alleen maar voor paranormale zaken, maar ook voor alles wat buitenaards is en onverklaarbare/onverklaarbaar geachte zaken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het in TRUTH om paranormale zaken gaat. Aangezien er niks paranormaals is aan de komeet Elenin heb ik daar gereageerd. Dat had ik beter niet kunnen doen want dat vinden de mensen daar buitengewoon onprettig. Maar daar komt misschien wel de misvatting vandaan dat komeet Elenin een paranormaal dus onbewezen, fictief iets is. En dat is dus niet zo: hij bestaat, het is een komeet en als je de juiste apparatuur hebt kun je er foto's van maken.
Okee, dank je.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:18 schreef StateOfMind het volgende:
Daar bemoei ik me verder niet mee, ik wilde alleen even aangeven dat TRU niet alleen maar over het paranormale gaat.
Graag wil ik een soortgelijke website toevoegen voor de geinteresseerden, ook een overzicht met passerende sattelieten en een overvloed aan andere info:quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:04 schreef AVerstraten het volgende:
Kennen julie dit programma?
http://spaceweather.com/f(...)46jqv9fro209jumsnl21
Selecteer land, provincie en woonplaats en je krijgt een overzicht van welke satellieten je in de komende periode langs de hemel kunt zien gaan.
Dat snap ik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:41 schreef luukieboy2 het volgende:
Ik heb hem al een paar keer bekeken met mijn telescoop en met mijn verrekijker, vrij gemakkelijk. Hij gaat nu richting de zevende magnitude, dus bijna blote oog. Ook blijft die nog lekker lang bij ons. Tot medio april.
edit: ik bedoelde komeet garradd
Dan moet je ook gewoon Stellarium downloaden en Elenin toevoegenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:43 schreef AVerstraten het volgende:
Oh dat is mooi zeg, ben er helemaal ontroerd van!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | [c2010x1(elenin)] parent = Sun orbit_Inclination = 1.839490362514945 coord_func = comet_orbit orbit_Eccentricity = 1.000062117864398 orbit_ArgOfPericenter = 343.7978979635911 absolute_magnitude = 10 name = Elenin (C/2010 X1) slope_parameter = 4 lighting = false tex_map = nomap.png color = 1.0, 1.0, 1.0 orbit_AscendingNode = 323.2344402023323 albedo = 1 radius = 5 orbit_PericenterDistance = 0.4824395709639534 type = comet orbit_TimeAtPericenter = 2455815.218482402003 |
Dat is balen. Hoop dat het je buurjongen wel lukt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:13 schreef AVerstraten het volgende:
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd maar de boel loopt steeds vast. Ik vraag morgen hulp aan de buurjongen.
Hem lukt het altijd dus hij is altijd de klos.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:41 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Dat is balen. Hoop dat het je buurjongen wel lukt.
*zucht*quote:If Elenin will block the sunlight for 3 days everybody will freeze to death in few minutes, have you ever think about that? like a new ice age
Haha ja inderdaad. Maar gewoon niet op reageren denk ik dan, anders wordt het weer een welles-nietes verhaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:37 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is heel mooi!![]()
En dan meteen dit weer:
[..]
*zucht*
Behalve zijn volgelingen dan... stakkers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:42 schreef starla het volgende:
Doet me denken aan heaven's gate van applewhite. Als je die filmpjes van hem ziet op youtube...could he be more wrong? Aarde zou vergaan blabla, 14 jaar later huppelt iedereen nog vrolijk rond
Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?quote:Op zondag 31 juli 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je zonder de wetenschap in acht te nemen over dat soort zaken gaat praten, leidt dat onvermijdelijk tot onzin.
Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een kul! Alsof we alles al weten en kunnen verklaren met de wetenschap. Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap niets anders is dan een opeenstapeling van correcties? Wat gisteren nog als onzin werd gezien, wordt vandaag als waarheid omarmd. Dus waarom kan je er dan van uitgaan dat wat vandaag als onzin wordt bestempeld, morgen niet waar kan blijken te zijn?
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:23 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn uitspraak. Corrigeren is het meest essentiële element van de wetenschappelijke methode. Waneer dat niet gebeurt, blijven opvattingen in stand, ook als ze onjuist zijn, zelfs als ze volkomen onzinnig zijn. Zonder de discipline van voortdurende en systematische toetsing en correctie is er geen mogelijkheid om zin en onzin te onderscheiden.
Hoe betrouwbaar ben je als je niet bereid bent om je fouten te corrigeren en je standpunten te herzien? De wetenschappelijke methode is niet volmaakt en dat zal ze ook nooit worden. Maar is het daarom beter om het maar helemaal overboord te gooien?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?
In mijn optiek zijn er zoveel dingen aangetoond, maar die de wetenschap nog steeds niet erkent omdat ze niet in het beperkende plaatje en ontoereikende onderzoeksmethodiek van de wetenschap passen.
Hoe komen die mensen daar nu toch weer bij? Er klopt helemaal niets van die bewering en daar hadden ze zelf ook met weinig moeite achter kunnen komen, want er is allerlei informatie te vinden op het internet over lang-periodieke kometen, waarvan ik er hier enkele noem:quote:Het is een feit dat Elenin een Long Period Object is, en dat wij dat in onze geschiedenis niet eerder hebben meegemaakt.
Klopt, is al een paar dagen zichtbaar. Daar istie:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:00 schreef AVerstraten het volgende:
Ik heb begrepen dat Elenin nu 24/7 in het reguliere zicht van de stereoB komt. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Bron:quote:The diameter of the comet Elenin’s coma confirmed by visual observations from the Earth
My estimate the size of the comet Elenin coma was confirmed by visual observations of an experienced Australian amateur astronomer Michael Mattiazzo. August 19, he estimated the angular size of the coma as 4 arc minutes, which equal to 213,500 km in the linear size. The image of the comet, taken by Michael, on August 19 as you can see on the left and on own author’s site (http://members.westnet.com.au/mmatti/sc.htm).
I remind, that in the next few days, we have chances to see the comet C/2010 X1 (Elenin) in the coronagraph COR2 field of view, which mounted on the STEREO spacecrafts.
quote:On the picture taken by the well-known Australian astronomy amateur, Terry Lovejoy, which discovered his comet in 2007, is clearly visible long and thin ion tail stretching almost one degree! Which corresponds to the length of the tail is more than 3,000,000 km! Although this is not a record, the sodium tail of comet Hale-Bopp had a length of nearly 50 million kilometers! Comet Elenin will pass closest to the Earth on October 16 at distance about 35 million kilometers from our planet.
In de wetenschap gebeurt vooral het tegenovergestelde:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij je fijntjes voorbij gaat aan de essentie van wat ik zei, namelijk dat wat vandaag als onzin wordt beschouwd morgen wellicht als waarheid wordt gezien. Dus als de wetenschap iets veroordeelt als onzin, en datzelfde morgen als volledige waarheid omarmt, hoe betrouwbaar ben je dan als wetenschap?
Goed stuk!! Thanks.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:37 schreef AVerstraten het volgende:
Een tijdje geleden zocht ik iets op het internet over komeet C/2010 X1 (Elenin) en was stomverbaasd te ontdekken hoeveel doem-en-verderf-onzin er wordt gedebiteerd over deze kleine komeet die volgens velen de ondergang van de wereld zal teweegbrengen
......
SO MUCH FOR DOOMSDAY:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:17 schreef basst2005 het volgende:
"Comet Elenin Could Be Disintegrating"
http://www.universetoday.(...)d-be-disintigrating/
[ afbeelding ]
De luiheid regeert in complotland.quote:STEREO-B** (see notes about test rolls & Elenin observation roll)
07/06/11 03:00 - 07/23/11 00:00 : Mercury L>R (dim>bright)
>>** July 18 - 24: "Test run of Comet Elenin roll to be tested on Behind during the week."
"Jul 31 - Aug 12 Behind: Spacecraft rolls to observe comet Elenin"
[link to stereo-ssc.nascom.nasa.gov]
07/27/11 16:00 - 08/26/11 02:00 : Jupiter L>R
08/10/11 04:00 - 09/03/11 14:00 : Mercury R>L**
08/14/11 20:00 - 09/04/11 10:00 : C/2010 X1 Elenin** L>R
09/01/11 07:00 - 09/24/11 13:00 : Pleiades L>R
09/12/11 17:00 - 10/05/11 17:00 : Aldebaran L>R
Wat gaat er dan gebeuren?quote:Op donderdag 1 september 2011 11:10 schreef Bankfurt het volgende:
Ok, meneer AVerstraten.
Elenin uit elkaar gevallen ? Misschien wordt het straks weer 1 object.
Het is een soort blokkendoos.
Let vooral op in de 2e helft van september a.s. Het wordt gezellig.
Daar kan je ook alleen maar om zuchtenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 07:37 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is heel mooi!![]()
En dan meteen dit weer:
[..]
*zucht*
Misschien worden alle doemdenkende complotters in een grote doos gestopt en door de opper-Anunnaki afgevoerd naar sprookjesplaneet X.quote:
Eh... nee, nog niet.quote:
Wat het dubbelposten betreft heb je wel een punt. Anderzijds lopen die dingen ook nogal door elkaar, waardoor ik denk dat ze in beide fora wel thuishoren. Maar ik zal er beter op gaan letten.quote:2x dezelfde " grap" posten in 2 subforums .... ik zou zeggen waarom blijf je niet weg uit THRU als je toch alleen maar narrowminded bent ?
Heel helder uitgelegd; it pays to keep an open mind, but not so open that your brains fall out.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik denk eerder dat hij meer open-minded is dan jij bent. Open-minded betekent niet dat je alle mogelijkheden maar open moeten laten terwijl er bewijs is dat bepaalde mogelijkheden niet waar kunnen zijn.
Hier wordt het wel leuk verteld:
Zoiets roepen gelovigen ook altijd. :"Bewijs maar dat God niet bestaat".quote:Op woensdag 7 september 2011 15:55 schreef AVerstraten het volgende:
Heb jij betrouwbare argumenten waaruit zou blijken dat dit niet de feiten zijn?
Je vergelijkt appels en peren. Het gaat hier niet om subjectieve geloofskwesties, maar om zaken waarover objectief toestbare kennis is verworven.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zoiets roepen gelovigen ook altijd. :"Bewijs maar dat God niet bestaat".
Kun jij, of heb jij het getoetst dan?quote:Op woensdag 7 september 2011 16:07 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels en peren. Het gaat hier niet om subjectieve geloofskwesties, maar om zaken waarover objectief toestbare kennis is verworven.
Om de discussie wat richting te geven lijkt me handig als je even beargumenteerd aangeeft welke zaken in mijn openingspost volgens jou niet juist zijn.
Omdat jij er omheen draait.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:13 schreef AVerstraten het volgende:
Waarom beantwoord je je eigen vragen?
Pak een goede verrekijker, zoek een afgelegen polder op en mik op het juiste deel van de hemel. Veel plezier met het toetsenquote:Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:
Even over die "nuchtere feiten"... hoe weet je dat dit de feiten zijn? Omdat wetenschappers dit gezegd hebben? Die zijn, zoals vaak voorgekomen, ook niet zo onbevooroordeeld.
Jij beschikt ook over een SOHO-3 en een Stereo-B?quote:Op woensdag 7 september 2011 16:19 schreef AVerstraten het volgende:
Welnee. Je gaf meteen zelf al antwoord op je eerste vraag, namelijk dat ik het vooralsnog "aannam". En dat is slechts jouw aanname. Ik daag je uit die te onderbouwen: op basis waarvan neem je aan dat ik slechts aanneem wat "wetenschappers" hebben gezegd en niet zelf toets?
Huh? Waarom zou ik die nodig hebben om te kunnen toetsen of Elenin een komeet is??quote:Op woensdag 7 september 2011 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij beschikt ook over een SOHO-3 en een Stereo-B?
Dat zal dan wel.quote:Nou, vooruit. Als de zaken er zo voor liggen ben ik uitgeluld.
Jij kon alles toetsen zoals de OP. Aangezien je daar die 2 voor nodig hebt...quote:Op woensdag 7 september 2011 16:55 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou ik die nodig hebben om te kunnen toetsen of Elenin een komeet is??
Dus kun je niet alles zelf toetsen. We zijn weer bij het begin.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:38 schreef AVerstraten het volgende:
Nee, daar heb ik die 2 niet voor nodig.
Dat is onzin. Om te kunnen toetsen of Elenin een komeet is hoef ik niet beschikken over een SOHO-3 en een stereo B. Die heb ik evenmin nodig om te kunnen toetsen of er plotseling een bruine dwerg ons zonnestelsel is binnengekomen of om te kunnen toetsen of Elenin een bruine dwerg is. Dat kan ik allemaal toetsen zonder SOHO-3 en een stereo B. Ik kan ook zonder SOHO-3 en Stereo-B zelf toetsen of de berekeningen van Leonid Elenin over grootte en baan van Elenin kloppen.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus kun je niet alles zelf toetsen.
Inderdaad.quote:Zinloos dit.
Voor de laatste keer: alle feiten uit de OP.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:55 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat is onzin. Om te kunnen toetsen of Elenin een komeet is hoef ik niet beschikken over een SOHO-3 en een stereo B.
Ja, alle feiten uit de OP. Jij bevestigt alleen je gebrek aan kennis op dit gebied. Eerlijk gezegd vind ik je inbreng pathetisch wel erg mager. Als ik een onaardige bui had zou ik zeggen: ik vind je inbreng getuigen van op niets gebaseerde arrogantie. Maar ik heb toevallig vandaag een aardige bui, dus zeg ik dat niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Voor de laatste keer: alle feiten uit de OP.
Voor de rest, je bevestigd je geloof en blinde bijstand in de wetenschap. En je mag het laatste woord hebben van me.
I saw what you did: ninja edit.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, alle feiten uit de OP. Jij bevestigt alleen je gebrek aan kennis op dit gebied. Eerlijk gezegd vind ik je inbreng wel erg mager. Als ik een onaardige bui had zou ik zeggen: ik vind je inbreng getuigen van op niets gebaseerde arrogantie. Maar ik heb toevallig vandaag een aardige bui, dus zeg ik dat niet.
Als je dat zo zeker weet, kun je waarschijnlijk ook uitleggen wat je precies onder "toetsen" verstaat.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus kun je niet alles zelf toetsen.
*zucht*quote:Op donderdag 8 september 2011 13:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je dat zo zeker weet, kun je waarschijnlijk ook uitleggen wat je precies onder "toetsen" verstaat.
Je doet jezelf zo slim voor, dus zou men toch verwachten zo'n eenvoudige vraag te begrijpen ?quote:Op donderdag 8 september 2011 13:10 schreef AVerstraten het volgende:
Als je dat zo zeker weet, kun je waarschijnlijk ook uitleggen wat je precies onder "toetsen" verstaat.
Die berekeningen zijn om te beginnen al niet gemaakt door NASA, maar door een wiskundige (t.w. Leonid Elenin) en bevestigd door andere wiskundigen. Ook ik ben in staat om die berekeningen te maken en te controleren en zo zijn er velen met mij, waarvan van er niet één bij NASA werkt.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je doet jezelf zo slim voor, dus zou men toch verwachten zo'n eenvoudige vraag te begrijpen ?
3-voud vraagt gewoon, simpel of je al die "feiten" en andere shit dat je in je OP verkondigt, of je die zelf gechecked hebt of overgenomen van een of andere zogezegd wetenschappelijk verantwoorde site ...
Maar blijkbaar wel , want je zegt dat je alle berekeningen etc ivm de komeet ff thuis zelf kunt doen zonder telescoop of whatever ... lol who needs NASA ?
quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:08 schreef AVerstraten het volgende:
Misschien worden alle doemdenkende complotters in een grote doos gestopt en door de opper-Anunnaki afgevoerd naar sprookjesplaneet X.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:12 schreef UncleScorp het volgende:
Een beetje respect voor anderen misschien ?
[..]
Een koekje van eigen deeg heet dit.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef AVerstraten het volgende:
Bewijs jij mij maar dat dit niet gaat gebeuren. Daarna praten we weer verder.
Tenminste toch iemand met een beetje verstand en het hart op de juiste plaatsquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:37 schreef Darkestlight het volgende:
Ik heb nou niet het idee dat er geen respect is. Handig is die uitspraak niet, maar als je kijkt hoeveel onzin er wordt geschreven, snap ik die uitspraak wel. Maar goed, laten we bij de feiten blijven. Ik vind de kant van de wetenschap over elenin interessant.
woteverquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:13 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Een koekje van eigen deeg heet dit.
Niks, We kunnen niet meer dan dat. Zoals je zegt is het afhankelijk van geloofwaardigheid. Is mij best aangezien ik die doemdenkers versie niet ken en er ook weinig van wil weten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:04 schreef Darkestlight het volgende:
@unclescorp @3-voud, ga lekker ergens anders zeuren met jullie kritiek. En ik ben geen Averstraten fan, maar deze meneer komt geloofwaardig over, legt netjes uit en onderbouwd zijn verhaal, wat wil je nog meer?
Dat kun je vast wel inhoudelijk onderbouwen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo ook met deze feiten. Geen enkel Fokker is in staat die allemaal te checken op waarheid en betrouwbaarheid.
Dat deed je OP al.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:30 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat kun je vast wel inhoudelijk onderbouwen.
Vind je?quote:
Klopt!quote:Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef -CRASH- het volgende:
Mooi programma dat Astrograv......
Trouwens Elenin kruist de baan van de Aarde niet eens.
ja lijkt er wel op. Moeten nu even wachten tot 23 september, dan is Elenin (als het goed is) zichtbaar op de SOHO C3 foto'squote:Op maandag 12 september 2011 07:36 schreef AVerstraten het volgende:
Het lijkt er nu toch echt op dat het gedaan is met komeet Elenin en dat hij het perihelium niet zal overleven. Op deze pagina de meest recente foto's van de komeet, gemaakt door Michael Matiazzo in Australië op 11 september jongstleden (even scrollen).
Heel leuk artikel over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:31 schreef Darkestlight het volgende:
We are not alone! Maar dat is gezien de hoeveelheid planeten in het universum ook bijna niet mogenlijk. Voor zover ik weet zijn er alleen in onze Melkweg al meer planeten dan zandkorrels op onze aarde.
De mensen in TRU moeten gewoon braaf hun antipsychotica slikken. Dat helpt.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef Bill_E het volgende:
Oftewel, Het is een heel ander forum dan W&T
Is het geen fotoshop....quote:
Ziet er wel erg strak uit ja...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is het geen fotoshop....
Ik vind de grond verdacht glad
Ja, dat zou inderdaad. Maar die dingen vallen weleens uit elkaar en dan is het vaak op een gegeven moment uit met de pret. Het is zeer de vraag of we ooit nog iets van hem zullen zien.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:50 schreef Darkestlight het volgende:
Jammer, hij zou toch duidenlijk te zien zijn in september/ oktober ?
Bedankt!quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:19 schreef -CRASH- het volgende:
Nieuws kun je ook plaatsen in Het Astronomie Topic #6
LOLquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De mensen in TRU moeten gewoon braaf hun antipsychotica slikken. Dat helpt.
Wederom...??quote:Op zaterdag 24 september 2011 03:34 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Misschien is 'ie wederom van richting verandert.
Dat was toch zo'n fantastische theorie een tijdje terug in TRU?quote:
quote:Real facts about comet Elenin
At this moment the comet disintegrated into a large number of small fragments, which we may be able to see with the large telescope at the early October;
The fragments of the comet did not change it path and will be flying by orbit of the comet, i.e., not will come to the Earth closer than 35 000 000 km;
Currently the comet Elenin is not visible on the images from the SOHO and STEREO spacecrafts;
Comet visible on images from the spacecraft STEREO-B (HI-1 camera) is comet 45P / (Honda-Mrkos-Pajdusakova);
Comet Elenin, even if not disintegrated, do not eclipse the Sun, the density of a comet’s gas envelopes (coma) is negligible and earthly observer would not have noticed this event;
The Earth will not pass through the tail of the comet, because at now it does not exist;
The comet will not cause and couldn’t do any harm to us and our planet.
http://spaceobs.org/en/2011/09/26/real-facts-about-comet-elenin/
Helemaal mee eens, vreselijk dat soort types.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:15 schreef AVerstraten het volgende:
Dankjewel Basst2005.
Ik heb inderdaad alweer beweringen op het internet zien rondzwerven van Stereo-opnames waarop zogenaamd Elenin zichtbaar zou zijn. Hier een uitleg waarom dat niet waar is:
Ik denk dat de meeste types die dit soort dingen beweren, heel goed weten dat ze keihard zitten te liegen en zich inwendig verkneukelen dat zoveel mensen er in trappen. Ze zien in de angst van mensen een kans voor hun "15 minutes of fame", of een mogelijkheid om er financieel een slaatje uit te slaan, zoals meneer Trevor Alexander, aka Alexander Retrov, die volle zalen trekt a 35 euro per persoon met zijn vertoningen en ook nog DVD's verkoopt met zijn bizarre verhaal voor bijna 30 euro per stuk. Het is toch triest.
Wat me ook zeer irriteert en verbaast is de manier waarop data worden gemanipuleerd om het doemcomplot maar rond te krijgen. Zo bereikte Elenin op 10 september het perihelion, maar op internet werd stug en stijf beweerd dat dit op 11 september het geval was, want dat is natuurlijk een veel "toevalliger" = betekenisvollere datum. Ook nu gebeurt weer het hetzelfde: het beweerde "alignment" vond plaats op 26 september om 20:04:19 GMT. Maar dat is niet "betekenisvol" want Obama bezoek namelijk Denver op 27 september en dát is wél zeer betekenisvol want onder DIA zouden zich vele bunkers bevinden waar Obama en andere hotemetoten in gaan vluchten als de 3 dagen duisternis door de uitlijning van Elenin beginnen. Het is dus nogal ongelukkig dat die uitlijning al op de 26e is, want ja, er moet natuurlijk wel een verband zijn met Denver en Obama. En daarom wordt gewoon maar beweerd dat de uitlijning op 27 september plaatsvindt en dat deze "ware" datum geheim gehouden wordt door NASA. En alle believers slikken het weer voor zoete koek.
Ik heb nooit geweten dat zoveel mensen zo gemakkelijk hun verstand kunnen uitschakelen en dergelijke onzin voor waarheid aannemen. De in mijn ogen ziekelijke obsessie met rampspoed en ellende en de ondergang van de wereld begrijp ik ook totaal niet.
???quote:het is bekend dat aardbevingen worden getriggerd door hemelobjecten
Dat klopt helemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:07 schreef Gizmoootjuh het volgende:
Jammer, ik dacht dat ik door de drie dagen duisternis eens een klein winterslaapje kon houden maar helaas scheen vanmorgen ineens fel licht door mijn raam. Weg winterslaapje
Als er trouwens al iets van waar zou zijn, zou het dan niet zo zijn dat als het steeds dichterbij komt dat er een toename is in aardbevingen die steeds zwaarder worden? Tenslotte komt hij steeds dichterbij, dan kan het niet dat opeens op een bepaald punt alles begint te beven terwijl er gisteren niks aan de hand was. Dat is voor mij gewoon pure logica, ik weet niet wat anderen daaronder verstaan eigenlijk.
Ik vind het ook een beangstigend idee dat zoveel mensen kritiekloos de grootste oliekoek voor waar aannemen.quote:En als er dan werkelijk een aardbeving komt van 12 op de schaal van richter, dan helpt het ook niet echt om in een ondergrondse bunker te gaan schuilen. En iedereen spreekt van DIA maar zouden ze dan niet gewoon in Cheyenne Mountain gaan zitten? Kan aan mij liggen hoor maar ik snap echt niet zo goed waarom sommigen toch alles geloven. Als ik zie hoeveel van dat soort mensen er rond lopen op onze planeet, krijg ik eigenlijk pas echt angst.
NASA probeert mensen met behulp van logisch nadenken - wat jij dus ook doet - en controleerbare wetenschappelijke informatie mensen duidelijk te maken dat komeet Elenin niets is om bang voor te zijn en dat er geen bruine dwerg richting aarde koerst. Hoe dat manupulatie is begrijp ik ook niet.quote:Daarbij spreken ze steeds over 'manipulatie', nou ik zie NASA en dergelijke echt niet manipuleren. Enkel die angstzaaiers doen dat dus wie zijn nu de manipulators?
Dat krijg je met overheden die je een verhaal op de mouw spelden waar achteraf niets van waar blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:12 schreef AVerstraten het volgende:
Ik vind het ook een beangstigend idee dat zoveel mensen kritiekloos de grootste oliekoek voor waar aannemen.
Over welk verhaal heb je het?quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:37 schreef David1979 het volgende:
[..]
Dat krijg je met overheden die je een verhaal op de mouw spelden waar achteraf niets van waar blijkt te zijn.
Maar ok, in dit geval slaat men een beetje door...
Het is ook triest, hij heeft meerdere keren laten weten dat hij het verschrikkelijk vindt, ook voor zijn gezin. Hij werd ook vreselijk uitgescholden op zijn blog door allerlei mensen die geloofden dat hij in dienst van NASA was - alsof dat een misdrijf is. Totaal gestoord en bizar als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:19 schreef Balisto het volgende:
Drie dagen duisternis door een komeet. De kans hierop is ongeveer net zo groot als de kans dat ik vanavond opeens in het donker zit doordat er een stofdeeltje voor mijn plafondlamp zweeft.
Arme Leonid Elenin. Het moet toch triest zijn dat je naam ongewild verbonden is aan zo veel bizarre onzin op het internet. Waarbij zelfs rond je eigen persoon de grootste flauwekultheorieën de rondte doen.
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.quote:Je kunt de "weggemoffelde" opname ook zelf opzoeken:
1. ga naar de SOHO/LASCO sungrazer site;
2. klik in het menu links op Realtime-images;
3. klik vervolgens in de linkerkolom op SOHO Movie Theater;
4. selecteer in het keuzemenu image type LASCO C2; selecteer in het menu Resolution 512; geef bij Start and End Dates in beide vakken als datum: 20111001 en klik tenslotte op Search. De opname die je dan krijgt is de complete opname van 1 oktober 2011 waarvan Guido Jonkers beweert dat die weggemoffeld is.
Maar Guido Jonkers brengt die update natuurlijk wel weer op de paranoïde aluhoedjes-manier:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Dus nee, dit is absoluut geen oprechte rectificatie, want i.p.v. excuses aan te bieden dat hij niet goed heeft gekeken, schuift hij het nog steeds af op NASA.quote:De officiële plaatjes leken door NASA weggemoffeld..! Foto’s van de impact van verschillende satellieten, specifiek op de zon gericht, zoals SOHO (Solar & Heliospheric Observatory’s ) zijn door NASA weggehaald..!! (UPDATE: inmiddels zijn de originele beelden weer door NASA teruggeplaatst!)
Daar waar NASA in het verleden al eens foto’s uit de zonne-archieven haalde om vermeende objecten bij de zon te verdoezelen (zie dit artikel hier op de site), daar is NASA opnieuw bezig -simpelweg gezegd- om de kluit te belazeren. Waarom doen zij dit..??
Dit is gewoon het knoppenbordje om het SOHO-archief te doorzoeken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Nou als je de beelden eerst makkelijk te zien kreeg en daarna dit zou moeten doen om ze terug te kunnen bekijken ... ik zou het ook niet gevonden hebben hoor. En wsl de meesten hier ook niet.
Juist.quote:[..]
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA.
Hij is helemaal niet eerlijk, want hij zegt dat NASA de opnames eerst heeft geplaatst, vervolgens heeft weggehaald om te bewerken en toen weer teruggezet, wat allemaal niet waar is. Hij kletst uit zijn nek.quote:Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Juist, maar dat doet hij niet.quote:Dus Balisto zijn speculatie van "waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat" is ook overbodig geworden.
Jonkers zou idd beter zijn artikel volledig aanpassen en de "verdoezeling" niet meer vermelden.
Als je even de moeite had genomen om op de SOHO-sungrazer website te kijken, had je dit interessante artikel kunnen lezen over het fenomeen dat zich op die beelden voordoet.quote:Dan nog wordt er door de "wetenschappers" hier ondertussen wel voorbij gegaan aan het fenomeen dat er zich op die beelden voordoet.
Is er eens iets interessant om over te praten, lullen jullie gewoon verder over complotten en de aluhoedjes.
Lees het artikel zou ik zeggen. Gezien je interesse is ook deze video van astronoom Phil Plait interessant:quote:Niemand iets te zeggen over die inslag en de daaropvolgende CME ???
Natuurlijk niet.quote:@Verstraeten ... het feit dat je dit vermeldt in een topic "Elenin, de nuchtere feiten" ... betekent dit dan dat je bedoelt dat het Elenin is die in de zon inslaat ?
Zo negatief ingesteld AV?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:19 schreef AVerstraten het volgende:
Een verontschuldiging van de doemophitsers in TRU voor de door hen geventileerde mindpulp lijkt me op zijn plaats, maar dat zal er wel nooit van komen.
Dat valt wel mee volgens mij.quote:
Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:56 schreef Loppe het volgende:
Laat staan dat hijzelf ongewild de hetze in leven gehouden heeft, zelfs nu nog.
Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef AVerstraten het volgende:
Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.
Om te kotsen is het.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Loppe het volgende:
[..]
Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.
Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.
Hartelijk dank voor je reactie!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:51 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het ergens zielig hoe je het je allemaal persoonlijk aantrekt, AVestraten. Ik heb een hele tijd geleden al geaccepteerd dat een heleboel mensen niet om kunnen gaan met de vrijheid die een anoniem internet biedt. Het feit dat je er zo boos over wordt zegt me dat je dat nog niet gedaan hebt. Laat het los; complotdenkers vinden altijd wel iets om zo over te zagen en zullen nooit hun ongelijk toegeven op het internet. Verder bedankt voor een boeiend en informatief topic, veel nuttige info hier
Dank voor je reactie, dat vind ik echt heel goed van je.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:17 schreef Loppe het volgende:
[..]
Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.
Hey AV,quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:37 schreef AVerstraten het volgende:
Op de website WordWakkerWereld en ook elders op het internet maakt men zich erg druk om twee "zonnen", waaronder mogelijk de gevreesde Nibiru (je weet wel, die achter komeet Elenin aan komt), die te zien zouden zijn onder andere op NASA stereo-opnames. Het is niet zo moeilijk om er achter te komen waarmee we hier te maken hebben, want men kan dit eenvoudig opzoeken met de applicatie op deze pagina. Je geeft datum en tijd in en drukt op generate plot.
Doen we dat voor de gegevens van de laatste foto op de pagina op WWW, dan zien we dat de planeten Venus en Mercurius zich in het beeldveld van de Stereo A bevinden. Dit zijn de twee "zonnen" die er op de opname te zien zijn. Omdat beide planeten zich dicht bij de zon bevinden, zijn ze zeer fel, hetgeen zorgt voor een vertekening van het beeld als gevolg van zgn. "blooming pixels", een onvermijdelijk bijverschijnsel van digitale astrofotografie. Hier wordt het verschijnsel helder uitgelegd.
Overigens ben ik bezig met een onderzoekje naar de betrouwbaarheid van het "Skyview" team en daar word je niet vrolijk van. In de loop van de dag daarover meer, moet eerst met mijn kleindochter naar de manege.quote:And if you proudly claim you aren’t a sheeple and are now just waiting and searching for the next doomsday theory to hang your every hope upon, why don’t you try expending your energy on this: Enjoy every day on this beautiful planet and live your life in its fullest. Use real science and learn to think critically. And perhaps you could be a person who could help come up with solutions to some of the real problems on planet Earth.
Dat zou heel fijn zijn!quote:Ik lees je posts i.i.g altijd met plezier en wellicht kan ik in de toekomst hier aanvullingen plaatsen die het topic ten goede komen....
Ik snap het ook niet, misschien vinden ze het gewoon leuk om hun medemensen in de maling te nemen, sommige mensen vinden dat het helemaal het einde. En anderen doen het vanuit een financieel motief, of gewoon om aandacht te krijgen, waarbij het ze niet kan schelen op wat voor manier. Wat me ook opvalt in de video's is het slechte Engels, ze maken enorm veel spelfouten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:41 schreef KoningStoma het volgende:
Ik vraag me af wat die idioot achter skyview motiveert.
Het is ongetwijfeld een complot!quote:Oh! Nee! wacht, ik krijg iets door via mijn biostabil! De makers van starry night pro zitten in het complot! Ze hebben het programma aangepast om het nep te laten lijken!
Een aantal wel, helaas. Maar zelfs als dat niet zo is, je kent ongetwijfeld het spreekwoord dat de weg naar de hel geplaveid is met goede bedoelingen. Ik vind het niet bepaald wijs om alleen maar af te gaan op je gevoel - of wel je "hart", zoals men dat in new-age kringen graag aanduidt. Je kunt het nog zo goed bedoelen en nog zo sterk het gevoel hebben dat wat jij gelooft de waarheid is, maar dat neemt niet weg dat je er evengoed faliekant naast kunt zitten. Gewoon je verstand blijven gebruiken lijkt me daarom zeer raadzaam.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:26 schreef Loppe het volgende:
Ik denk echter niet dat ze dit met slechte intenties doen.
Dat is niet helemaal waar, er zijn nogal wat gelovigen die dat wel hebben gedaan en dat heeft in veel gevallen tot gevolg gehad dat ze van hun geloof zijn gevallen. En dan heb ik het niet alleen over religieus geloof, maar ook over geloof in bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen, geloof in helderzienden, geloof in geesten, geloof in de zegeningen van het communisme, enzovoorts.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:45 schreef Loppe het volgende:
Mja, een gelovig iemand stelt zich ook geen vragen bij zijn geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |