abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102685530
Zon getroffen door komeet, NASA verdoezelt beelden, zegt Wanttoknow.

Zojuist las ik dit bericht op de website Wanttoknow, waarin beweerd wordt dat de officiële opnames van deze spectaculaire gebeurtenis "opnieuw" door NASA zijn weggemoffeld..!

Guido Jonkers: "Foto’s van de impact van verschillende satellieten, specifiek op de zon gericht, zoals SOHO (Solar & Heliospheric Observatory’s ) zijn door NASA weggehaald..!!"

Alleen op de website van Spaceweather zou er nog iets van te zien zijn: "Gelukkig was er op de site van Spaceweather.com wel een zogenaamde animated gif te vinden, die deze impact laat zien. Maar zij besteden geen woord aan het feit dat de officiële opnames weg zijn uit het SOHO-archief.." aldus Jonkers. (vet van mij)

Ik viel bijna om van verbazing, want amper een minuut tevoren had ik de opnames van het SOHO-archief nog uitgebreid bekeken. Zowel de C2 en de C3 hebben opnames gemaakt en die zijn gewoon beschikbaar in het SOHO-archief (vanwege de verschillende posities van de C2 en de C3 lijkt de komeet van verschillende kanten te komen).
Eerst de opname waarvan Jonkers beweert dat hij alleen nog op de Spaceweather te zien is: http://sungrazer.nrl.navy.mil/images/Sep30_kreutz_512_c2.mov
Opname van de COR2A: http://sungrazer.nrl.navy.mil/images/Sep30_krz_cor2a.mov
Opname van de COR2B: http://sungrazer.nrl.navy.mil/images/Sep30_krz_cor2b.mov
Opname van de Stereo Ahead COR2: http://stereo-ssc.nascom.(...)0111001_cor2_512.mpg

Bron: SOHO/LASCO and STEREO/SECCHI comet program. Hierin zijn alle opnames van kometen uit het SOHO-archief opgeslagen.

Je kunt de "weggemoffelde" opname ook zelf opzoeken:
1. ga naar de SOHO/LASCO sungrazer site;
2. klik in het menu links op Realtime-images;
3. klik vervolgens in de linkerkolom op SOHO Movie Theater;
4. selecteer in het keuzemenu image type LASCO C2; selecteer in het menu Resolution 512; geef bij Start and End Dates in beide vakken als datum: 20111001 en klik tenslotte op Search. De opname die je dan krijgt is de complete opname van 1 oktober 2011 waarvan Guido Jonkers beweert dat die weggemoffeld is.

Rond 15.00 uur heeft Jonkers de tekst van zijn artikel aangepast met de mededeling dat de "weggemoffelde" beelden inmiddels door NASA zijn teruggeplaatst. Fout Jonkers, ze zijn niet teruggeplaatst want ze zijn nooit weggeweest.

En zo komen de leugens, de verdraaiingen en de bangmakerij de wereld in.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 04-10-2011 15:30:08 ]
pi_102686057
mooi zo
pi_102697296
Wat een walgelijke praktijken houden die aluminium hoedjes er op na. :r En ondertussen de wetenschap betichten van het geven van desinformatie.
pi_102722314
Dat bedoel ik dus.
pi_102724421
Walgelijk is maar een interpretatie. Nog onbewust zou ik het noemen.
pi_102726575
Als het onbewust is gedaan zit dhr. Jonkers niet op te letten, checkt hij de feiten niet en weet hij niet hoe hij informatie moet interpreteren. Een bekend probleem bij doem- en complotdenkers.

Wat waarschijnlijker is is dat hij bewust het verhaal van de 'weggemoffelde' beelden verzint, wetende dat het gros van zijn publiek niet oplet, de feiten niet checkt en informatie niet weet te interpreteren. In dat geval is hij dus bewust aan het liegen, verdraaien en bangmaken. De meeste weldenkende mensen kunnen hier wel doorheen prikken, maar toch is de wereld weer een stukje bagger rijker.
pi_102726950
Nouja eenmaal je in dat complotdenken verzeild bent geraakt is het moeilijk je daarvan los te trekken.
pi_102728034
:O Is dit wel degelijk W&T ? Hier gaat geen post voorbij zonder het woordje complot ?
Weinig wetenschappelijk zou ik zeggen :O

En Jonkers zijn artikel had ik zelfs niet eens opgemerkt ware het niet dat het hier in W&T ter sprake kwam :')

Nou als je de beelden eerst makkelijk te zien kreeg en daarna dit zou moeten doen om ze terug te kunnen bekijken ... ik zou het ook niet gevonden hebben hoor. En wsl de meesten hier ook niet.
quote:
Je kunt de "weggemoffelde" opname ook zelf opzoeken:
1. ga naar de SOHO/LASCO sungrazer site;
2. klik in het menu links op Realtime-images;
3. klik vervolgens in de linkerkolom op SOHO Movie Theater;
4. selecteer in het keuzemenu image type LASCO C2; selecteer in het menu Resolution 512; geef bij Start and End Dates in beide vakken als datum: 20111001 en klik tenslotte op Search. De opname die je dan krijgt is de complete opname van 1 oktober 2011 waarvan Guido Jonkers beweert dat die weggemoffeld is.
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Dus Balisto zijn speculatie van "waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat" is ook overbodig geworden.
Jonkers zou idd beter zijn artikel volledig aanpassen en de "verdoezeling" niet meer vermelden.

Dan nog wordt er door de "wetenschappers" hier ondertussen wel voorbij gegaan aan het fenomeen dat er zich op die beelden voordoet.
Is er eens iets interessant om over te praten, lullen jullie gewoon verder over complotten en de aluhoedjes.

Niemand iets te zeggen over die inslag en de daaropvolgende CME ???

@Verstraeten ... het feit dat je dit vermeldt in een topic "Elenin, de nuchtere feiten" ... betekent dit dan dat je bedoelt dat het Elenin is die in de zon inslaat ?

[ Bericht 4% gewijzigd door UncleScorp op 05-10-2011 12:01:49 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:53:34 #209
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102730599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Maar Guido Jonkers brengt die update natuurlijk wel weer op de paranoïde aluhoedjes-manier:

quote:
De officiële plaatjes leken door NASA weggemoffeld..! Foto’s van de impact van verschillende satellieten, specifiek op de zon gericht, zoals SOHO (Solar & Heliospheric Observatory’s ) zijn door NASA weggehaald..!! (UPDATE: inmiddels zijn de originele beelden weer door NASA teruggeplaatst!)
Daar waar NASA in het verleden al eens foto’s uit de zonne-archieven haalde om vermeende objecten bij de zon te verdoezelen (zie dit artikel hier op de site), daar is NASA opnieuw bezig -simpelweg gezegd- om de kluit te belazeren. Waarom doen zij dit..??
Dus nee, dit is absoluut geen oprechte rectificatie, want i.p.v. excuses aan te bieden dat hij niet goed heeft gekeken, schuift hij het nog steeds af op NASA.

[ Bericht 2% gewijzigd door Joipoidoipoipoi op 05-10-2011 12:59:51 ]
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_102730776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Nou als je de beelden eerst makkelijk te zien kreeg en daarna dit zou moeten doen om ze terug te kunnen bekijken ... ik zou het ook niet gevonden hebben hoor. En wsl de meesten hier ook niet.
Dit is gewoon het knoppenbordje om het SOHO-archief te doorzoeken.
quote:
[..]
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA.
Juist.
quote:
Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Hij is helemaal niet eerlijk, want hij zegt dat NASA de opnames eerst heeft geplaatst, vervolgens heeft weggehaald om te bewerken en toen weer teruggezet, wat allemaal niet waar is. Hij kletst uit zijn nek.
quote:
Dus Balisto zijn speculatie van "waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat" is ook overbodig geworden.
Jonkers zou idd beter zijn artikel volledig aanpassen en de "verdoezeling" niet meer vermelden.
Juist, maar dat doet hij niet.
quote:
Dan nog wordt er door de "wetenschappers" hier ondertussen wel voorbij gegaan aan het fenomeen dat er zich op die beelden voordoet.
Is er eens iets interessant om over te praten, lullen jullie gewoon verder over complotten en de aluhoedjes.
Als je even de moeite had genomen om op de SOHO-sungrazer website te kijken, had je dit interessante artikel kunnen lezen over het fenomeen dat zich op die beelden voordoet.
quote:
Niemand iets te zeggen over die inslag en de daaropvolgende CME ???
Lees het artikel zou ik zeggen. Gezien je interesse is ook deze video van astronoom Phil Plait interessant:
quote:
@Verstraeten ... het feit dat je dit vermeldt in een topic "Elenin, de nuchtere feiten" ... betekent dit dan dat je bedoelt dat het Elenin is die in de zon inslaat ?
Natuurlijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 05-10-2011 13:26:19 ]
pi_102789433
Comet Elenin disintegrated

Based on the first images of the comet Elenin after its exit from the conjunction with the Sun, we can tell what comet mostly disintegrated. Maybe we can still observe swarm of comet’s debris. On the left you can see possible position of this “cloud”. Brightness of this object does not exceed 18m, which means what now, magnitude of the comet is lower then predicted on 12m. Hopefully in the near future debris of the comet will be observed on a large telescopes, and perhaps we’ll see some details of this “cloud”. Currently the comet is very low above the horizon and I observed it in nautical twilight, but comet will quickly ascend on the Northern skies, but it’s further observations may be hampered by the full Moon….

Bron: http://spaceobs.org/en/2011/10/06/comet-elenin-disintegrated/
pi_102807737
Ja, helaas... :-(
pi_103178876
Voor 16 oktober was ook allerlei ellende voorspeld in verband met komeet Elenin. Wederom, zoals elk weldenkend mens allang wist: niets gebeurd.

Een verontschuldiging van de doemophitsers in TRU voor de door hen geventileerde mindpulp lijkt me op zijn plaats, maar dat zal er wel nooit van komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 17-10-2011 09:26:56 ]
pi_103180270
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:19 schreef AVerstraten het volgende:

Een verontschuldiging van de doemophitsers in TRU voor de door hen geventileerde mindpulp lijkt me op zijn plaats, maar dat zal er wel nooit van komen.
Zo negatief ingesteld AV?
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:54:05 #215
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_103183430
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:18 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zo negatief ingesteld AV?
Dat valt wel mee volgens mij.

Een kleine verontschuldiging is wel op zijn plaats. Lees de topics in TRU over Elenin maar eens terug.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_103191425
Laat staan dat hijzelf ongewild de hetze in leven gehouden heeft, zelfs nu nog.
pi_103192169
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:56 schreef Loppe het volgende:
Laat staan dat hijzelf ongewild de hetze in leven gehouden heeft, zelfs nu nog.
Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.

Om te kotsen is het.
pi_103193072
Paar dagen geleden was het nog eens "2012" en "Comet Impact" op TV ...
De entertainment industrie op volle toeren !

En een verontschuldiging ? :') Dit is Fok man.
Wij discussieerden gewoon over wat anderen op internet schreven, ga daar je verontschuldigingen maar vragen :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_103194021
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef AVerstraten het volgende:

Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.

Om te kotsen is het.
Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.
pi_103196446
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Loppe het volgende:

[..]

Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.
pi_103196734
Ik vind het ergens zielig hoe je het je allemaal persoonlijk aantrekt, AVestraten. Ik heb een hele tijd geleden al geaccepteerd dat een heleboel mensen niet om kunnen gaan met de vrijheid die een anoniem internet biedt. Het feit dat je er zo boos over wordt zegt me dat je dat nog niet gedaan hebt. Laat het los; complotdenkers vinden altijd wel iets om zo over te zagen en zullen nooit hun ongelijk toegeven op het internet. Verder bedankt voor een boeiend en informatief topic, veel nuttige info hier :)
pi_103197826
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.
Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.
pi_103223614
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:51 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het ergens zielig hoe je het je allemaal persoonlijk aantrekt, AVestraten. Ik heb een hele tijd geleden al geaccepteerd dat een heleboel mensen niet om kunnen gaan met de vrijheid die een anoniem internet biedt. Het feit dat je er zo boos over wordt zegt me dat je dat nog niet gedaan hebt. Laat het los; complotdenkers vinden altijd wel iets om zo over te zagen en zullen nooit hun ongelijk toegeven op het internet. Verder bedankt voor een boeiend en informatief topic, veel nuttige info hier :)
Hartelijk dank voor je reactie!

Ik trek het me niet persoonlijk aan. Ik heb een neefje met een vormvan autisme die gepaard gaat met angststoornissen. Door zijn aandoening heeft hij niet het vermogen om voldoende onderscheid te maken tussen waarheid en waanzin van wat hij op het internet aantreft en de doemdenkerij rond komeet Elenin en het niet-bestaande onheilsobject Nibiru heeft hem en zijn ouders onnoemlijk veel ellende bezorgd. Extra triest is nog dat hij daarvoor veel plezier beleefde aan sterrenkunde, maar dat is nu alleen nog maar een bron van angst voor hem.

Helaas is hij niet de enige die daar veel last van heeft. Ook mensen die wat dat betreft geen extra rugzakje hebben mee te torsen kunnen er last van krijgen. Niet iedereen is nu eenmaal in staat om te beoordelen of de video's op YouTube nep zijn of niet en bepaalde lieden maken daar misbruik van, hetzij om aandacht te krijgen, hetzij om er geld aan te verdienen.

Ik houd er gewoon niet van als mensen bedrogen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 18-10-2011 12:10:30 ]
pi_103223656
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:17 schreef Loppe het volgende:

[..]

Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.
Dank voor je reactie, dat vind ik echt heel goed van je.
pi_103246428
Op de website WordWakkerWereld en ook elders op het internet maakt men zich erg druk om twee "zonnen", waaronder mogelijk de gevreesde Nibiru (je weet wel, die achter komeet Elenin aan komt), die te zien zouden zijn onder andere op NASA stereo-opnames.

Het is niet zo moeilijk om er achter te komen waarmee we te maken hebben op de SOHO-opnames, want men kan dit eenvoudig opzoeken met diverse applicaties, zoals bijvoorbeeld deze voor de stereo's: op deze pagina. Je geeft datum en tijd in en drukt op generate plot.

Doen we dat voor de gegevens van de laatste foto op de pagina op WWW, dan zien we dat de binnenplaneten Venus en Mercurius zich links in het beeldveld van de Stereo A bevonden. Omdat beide planeten zich dicht bij de zon bevinden, zijn ze zeer fel, hetgeen zorgt voor een vertekening van het beeld als gevolg van zgn. "blooming pixels", een onvermijdelijk bijverschijnsel van digitale astrofotografie. Hier wordt het verschijnsel helder uitgelegd.

Wil men weten welke planeten, sterren en asteroïden te zien zijn op de opnames van de Lasco C/3 (waaronder de opname op WWW), dan kan dat ook, want dat staat allemaal keurig aangegeven op de site. Op de datum van de betreffende opname bevond de planeet Saturnus zich in het beeldveld van de Lasco C/3. Ook de zeer heldere ster Spica in het sterrenbeeld Maagd bevindt zich van 10 t/m 26 oktober 2011 in het zichtveld van de Lasco C/3. Saturnus bevindt zich rechtsboven de zon, Spica rechtsonder.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 20-10-2011 10:01:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')