Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.quote:Je kunt de "weggemoffelde" opname ook zelf opzoeken:
1. ga naar de SOHO/LASCO sungrazer site;
2. klik in het menu links op Realtime-images;
3. klik vervolgens in de linkerkolom op SOHO Movie Theater;
4. selecteer in het keuzemenu image type LASCO C2; selecteer in het menu Resolution 512; geef bij Start and End Dates in beide vakken als datum: 20111001 en klik tenslotte op Search. De opname die je dan krijgt is de complete opname van 1 oktober 2011 waarvan Guido Jonkers beweert dat die weggemoffeld is.
Maar Guido Jonkers brengt die update natuurlijk wel weer op de paranoïde aluhoedjes-manier:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA. Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Dus nee, dit is absoluut geen oprechte rectificatie, want i.p.v. excuses aan te bieden dat hij niet goed heeft gekeken, schuift hij het nog steeds af op NASA.quote:De officiële plaatjes leken door NASA weggemoffeld..! Foto’s van de impact van verschillende satellieten, specifiek op de zon gericht, zoals SOHO (Solar & Heliospheric Observatory’s ) zijn door NASA weggehaald..!! (UPDATE: inmiddels zijn de originele beelden weer door NASA teruggeplaatst!)
Daar waar NASA in het verleden al eens foto’s uit de zonne-archieven haalde om vermeende objecten bij de zon te verdoezelen (zie dit artikel hier op de site), daar is NASA opnieuw bezig -simpelweg gezegd- om de kluit te belazeren. Waarom doen zij dit..??
Dit is gewoon het knoppenbordje om het SOHO-archief te doorzoeken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Nou als je de beelden eerst makkelijk te zien kreeg en daarna dit zou moeten doen om ze terug te kunnen bekijken ... ik zou het ook niet gevonden hebben hoor. En wsl de meesten hier ook niet.
Juist.quote:[..]
Feit blijft dat Jonkers zijn artikel onterecht melding maakt van verdoezeling door NASA.
Hij is helemaal niet eerlijk, want hij zegt dat NASA de opnames eerst heeft geplaatst, vervolgens heeft weggehaald om te bewerken en toen weer teruggezet, wat allemaal niet waar is. Hij kletst uit zijn nek.quote:Hij is echter wel zo eerlijk geweest in een Update te vermelden dat de beelden niet weg zijn.
Juist, maar dat doet hij niet.quote:Dus Balisto zijn speculatie van "waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat" is ook overbodig geworden.
Jonkers zou idd beter zijn artikel volledig aanpassen en de "verdoezeling" niet meer vermelden.
Als je even de moeite had genomen om op de SOHO-sungrazer website te kijken, had je dit interessante artikel kunnen lezen over het fenomeen dat zich op die beelden voordoet.quote:Dan nog wordt er door de "wetenschappers" hier ondertussen wel voorbij gegaan aan het fenomeen dat er zich op die beelden voordoet.
Is er eens iets interessant om over te praten, lullen jullie gewoon verder over complotten en de aluhoedjes.
Lees het artikel zou ik zeggen. Gezien je interesse is ook deze video van astronoom Phil Plait interessant:quote:Niemand iets te zeggen over die inslag en de daaropvolgende CME ???
Natuurlijk niet.quote:@Verstraeten ... het feit dat je dit vermeldt in een topic "Elenin, de nuchtere feiten" ... betekent dit dan dat je bedoelt dat het Elenin is die in de zon inslaat ?
Zo negatief ingesteld AV?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:19 schreef AVerstraten het volgende:
Een verontschuldiging van de doemophitsers in TRU voor de door hen geventileerde mindpulp lijkt me op zijn plaats, maar dat zal er wel nooit van komen.
Dat valt wel mee volgens mij.quote:
Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:56 schreef Loppe het volgende:
Laat staan dat hijzelf ongewild de hetze in leven gehouden heeft, zelfs nu nog.
Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef AVerstraten het volgende:
Ik de hetze in leven gehouden?? Ik vraag me af of je eigenlijk wel gelezen wat ik geschreven heb - ik was juist degene die steeds opnieuw uitlegde waarom er helemaal niets engs te verwachten viel van komeet Elenin, waarom Nibiru niet bestaat en waarom de angsthitserij dat de wereld vergaat in 2012 complete kletskoek is. Jij maakt het wel erg bont zeg, de mensen die het halve internet volplempen met hun onzinnige doem- en complotbagger treft geen enkele blaam, maar degenen die proberen daar een verstandig woord tegenover te zetten, hebben het gedaan.
Om te kotsen is het.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Loppe het volgende:
[..]
Vanaf dat je je PC opstart en het internet opkruipt ligt alles in jouw verantwoordelijkheid.
Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen woorden, niet voor die van anderen. Lekker makkelijk, onbeperkt liegen, verdraaien, gestoorde rotzooi copy-pasten en dan anderen verantwoordelijk stellen. De hypocriete complotmentaliteit ten top: "ik doe niks hoor, ik vertel alleen maar wat anderen zeggen". Ja hoor, nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ik ga even een teiltje halen. Zoek het verder maar uit met jullie complotschimmel.
Hartelijk dank voor je reactie!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:51 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het ergens zielig hoe je het je allemaal persoonlijk aantrekt, AVestraten. Ik heb een hele tijd geleden al geaccepteerd dat een heleboel mensen niet om kunnen gaan met de vrijheid die een anoniem internet biedt. Het feit dat je er zo boos over wordt zegt me dat je dat nog niet gedaan hebt. Laat het los; complotdenkers vinden altijd wel iets om zo over te zagen en zullen nooit hun ongelijk toegeven op het internet. Verder bedankt voor een boeiend en informatief topic, veel nuttige info hier
Dank voor je reactie, dat vind ik echt heel goed van je.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:17 schreef Loppe het volgende:
[..]
Alvorens je het verkeerde van me begint te denken. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten. Ik geef toe dat ik fout zat en dat doemdenken een easy-way van denken is.
Hey AV,quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:37 schreef AVerstraten het volgende:
Op de website WordWakkerWereld en ook elders op het internet maakt men zich erg druk om twee "zonnen", waaronder mogelijk de gevreesde Nibiru (je weet wel, die achter komeet Elenin aan komt), die te zien zouden zijn onder andere op NASA stereo-opnames. Het is niet zo moeilijk om er achter te komen waarmee we hier te maken hebben, want men kan dit eenvoudig opzoeken met de applicatie op deze pagina. Je geeft datum en tijd in en drukt op generate plot.
Doen we dat voor de gegevens van de laatste foto op de pagina op WWW, dan zien we dat de planeten Venus en Mercurius zich in het beeldveld van de Stereo A bevinden. Dit zijn de twee "zonnen" die er op de opname te zien zijn. Omdat beide planeten zich dicht bij de zon bevinden, zijn ze zeer fel, hetgeen zorgt voor een vertekening van het beeld als gevolg van zgn. "blooming pixels", een onvermijdelijk bijverschijnsel van digitale astrofotografie. Hier wordt het verschijnsel helder uitgelegd.
Overigens ben ik bezig met een onderzoekje naar de betrouwbaarheid van het "Skyview" team en daar word je niet vrolijk van. In de loop van de dag daarover meer, moet eerst met mijn kleindochter naar de manege.quote:And if you proudly claim you aren’t a sheeple and are now just waiting and searching for the next doomsday theory to hang your every hope upon, why don’t you try expending your energy on this: Enjoy every day on this beautiful planet and live your life in its fullest. Use real science and learn to think critically. And perhaps you could be a person who could help come up with solutions to some of the real problems on planet Earth.
Dat zou heel fijn zijn!quote:Ik lees je posts i.i.g altijd met plezier en wellicht kan ik in de toekomst hier aanvullingen plaatsen die het topic ten goede komen....
Ik snap het ook niet, misschien vinden ze het gewoon leuk om hun medemensen in de maling te nemen, sommige mensen vinden dat het helemaal het einde. En anderen doen het vanuit een financieel motief, of gewoon om aandacht te krijgen, waarbij het ze niet kan schelen op wat voor manier. Wat me ook opvalt in de video's is het slechte Engels, ze maken enorm veel spelfouten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:41 schreef KoningStoma het volgende:
Ik vraag me af wat die idioot achter skyview motiveert.
Het is ongetwijfeld een complot!quote:Oh! Nee! wacht, ik krijg iets door via mijn biostabil! De makers van starry night pro zitten in het complot! Ze hebben het programma aangepast om het nep te laten lijken!
Een aantal wel, helaas. Maar zelfs als dat niet zo is, je kent ongetwijfeld het spreekwoord dat de weg naar de hel geplaveid is met goede bedoelingen. Ik vind het niet bepaald wijs om alleen maar af te gaan op je gevoel - of wel je "hart", zoals men dat in new-age kringen graag aanduidt. Je kunt het nog zo goed bedoelen en nog zo sterk het gevoel hebben dat wat jij gelooft de waarheid is, maar dat neemt niet weg dat je er evengoed faliekant naast kunt zitten. Gewoon je verstand blijven gebruiken lijkt me daarom zeer raadzaam.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:26 schreef Loppe het volgende:
Ik denk echter niet dat ze dit met slechte intenties doen.
Dat is niet helemaal waar, er zijn nogal wat gelovigen die dat wel hebben gedaan en dat heeft in veel gevallen tot gevolg gehad dat ze van hun geloof zijn gevallen. En dan heb ik het niet alleen over religieus geloof, maar ook over geloof in bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen, geloof in helderzienden, geloof in geesten, geloof in de zegeningen van het communisme, enzovoorts.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:45 schreef Loppe het volgende:
Mja, een gelovig iemand stelt zich ook geen vragen bij zijn geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |