abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101916352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:44 schreef AVerstraten het volgende:
Mooie graancirkels...
Is het geen fotoshop....
Ik vind de grond verdacht glad
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:55:51 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_101916678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:51 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Is het geen fotoshop....
Ik vind de grond verdacht glad
Ziet er wel erg strak uit ja...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_101917094
Nee, het is geen fotoshop. De "cirkels" zijn gemaakt in maïsvelden, de maïs is nog groen en het wordt in heel strakke rijen dicht aangeplant. Er hebben 7 boeren aan het project meegedaan, de naam van de boerderij staat ook op de graancirkel. Er is ook een verkiezing uitgeschreven voor de mooiste cirkel.
pi_101919270
Ster bestookt planeet met enorme hoeveelheden röntgenstraling.
pi_101930846
Mogelijk duizenden supernova's en potentiële supernova's in het Melkwegstelsel.
pi_101951797
Eerste lentedag op het noordelijk halfrond van Mars.
pi_101971796
Elenin verdwijnt langzaam maar zeker...
pi_101974845
Jammer, hij zou toch duidenlijk te zien zijn in september/ oktober ?
pi_101974981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:50 schreef Darkestlight het volgende:
Jammer, hij zou toch duidenlijk te zien zijn in september/ oktober ?
Ja, dat zou inderdaad. Maar die dingen vallen weleens uit elkaar en dan is het vaak op een gegeven moment uit met de pret. Het is zeer de vraag of we ooit nog iets van hem zullen zien.

Wat ik mij nu toch wel afvraag is hoe het nou kan dat al die voorspellers zoveel hebben voorzien omtrent dit kleine komeetje, maar uitgerekend niet dat hij uit elkaar zou vallen, terwijl hier door veel astronomen al vanaf het begin rekening mee is gehouden. Eigenaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 15-09-2011 14:18:21 ]
pi_101985747
Tja, voorspellen, ik geloof er niet zo in. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang ze er in tru mee doorgaan.
pi_101990242
Animatie van planeet Kepler 16B die om zijn twee zonnen draait.
pi_101991135
Dat zal een mooie zonsopgang opleveren!
pi_101993125
Is het trouwens niet zo dat bIjna alle sterren (zonnen) een dubbelster (broertje) hebben en dat onze zon hier een uitzondering op de regel is? Zoiets heb ik volgens mij een keer gezien op Discovery channel
pi_101996045
Of alle sterren een dubbelganger hebben durf ik zo niet te zeggen. Het is wel zo dat veel sterren deel uitmaken van een binair systeem of een meervoudig systeem.
pi_102025579
Nieuws kun je ook plaatsen in Het Astronomie Topic #6
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_102025824
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:19 schreef -CRASH- het volgende:
Nieuws kun je ook plaatsen in Het Astronomie Topic #6
Bedankt!
pi_102047263
Samenvatting?
pi_102064191
Hier een stukje over dubbel sterren
http://www.allesoversterr(...)-scheiden-vroeg.html
pi_102064486
Bedankt! Ik had het al even nagezocht en naar het lijkt heeft ongeveer 50% van de sterren een partner en dat blijkt ook uit het stukje van Govert Schilling.
pi_102172303
Leuvense "ontdekking" kan lot van onze zon inschatten

Een internationaal team onder leiding van astronome Leen Decin (K.U.Leuven) ontdekte voor het eerst grote schillen van koud stof rond een reuzenster. Die werden met behulp van het PACS-instrument in de Herscheltelescoop tot ruim 7.000 miljard kilometer van de reuzenster CW Leo gezien. De ontdekking helpt astronomen om het lot van de Zon in te schatten, zo staat in het vaktijdschrift 'Astronomy & Astrophysics'.

"Tot voor kort leek de omgeving van reuzensterren homogeen, met een constant massaverlies", aldus Leen Decin. "Nu blijken die stofdeeltjes in ringvormige structuren terecht te komen."

Met het gevoelige PACS-instrument van de Herscheltelescoop werden twaalf schillen gezien die CW Leo in de loop van haar leven uitpufte. "Op de beelden is het ver-infrarode licht te zien dat de stofdeeltjes zelf uitsturen. De verschillende schillen zijn met tussenpozen van 500 tot 1.700 jaar uitgestoten, de buitenste schil 16.000 jaar geleden. Die is al meer dan 7.000 miljard kilometer weggedreven en afgekoeld tot -248 graden."

De astronomen vermoeden dat deze schillen, alsmaar zwakker, vermoedelijk tot aan aan het gewelddadige schokfront te vinden zijn. Daar botsen en verdwijnen de schillen wellicht in het ijle interstellaire gas en stof dat in onze melkweg de leegte tussen de sterren vult.

Onze Zon zal over zowat vijf miljard jaar opzwellen tot een rode reuzenster. "Doordat ze afkoelt, gaat ze grote hoeveelheden stof produceren in de buitenste lagen van haar atmosfeer. De episodes in de geschiedenis van CW Leo helpen ons het lot van de Zon in te schatten." (belga/sps)
20/09/11 01u53
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102178257
Leuk dat je dit geplaatst hebt, bedankt! Woensdagavond in Labyrint toevallig een aflevering over de zon: http://www.astroblogs.nl/(...)e-in-vpros-labyrint/ Met onder andere Kees de Jager.
pi_102179306
Ik ben de link met Elenin even kwijt...
pi_102179510
Die is er ook niet. We zitten in het verkeerde draadje te posten, het moet eigenlijk in astronieuws. Ik zal er voortaan beter op letten.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:10:26 #174
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_102297707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De mensen in TRU moeten gewoon braaf hun antipsychotica slikken. Dat helpt.
LOL _O-
nee, want daar zit "Bigpharma" achter :') en zo houdt het zichzelf lekker in stand
I follow you......but not on Twitter
pi_102322840
En weg was-ie...
Op onderstaande opname zou komeet Elenin zich links in het beeld moeten bevinden, iets van de rand van opname ongeveer tussen 9 en 10 uur zeg maar. Helaas, niets te zien.
http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime/c3/512/
pi_102324789
Misschien is 'ie wederom van richting verandert.

:D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_102325478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 03:34 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Misschien is 'ie wederom van richting verandert.

:D
Wederom...??
pi_102329982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 08:53 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wederom...??
Dat was toch zo'n fantastische theorie een tijdje terug in TRU?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_102345031
Oh ja, die. Ja, uit zijn baan geslingerd (waardoor? weten we niet) en nu recht op de aarde afkoersend. Ik heb ook alweer gelezen dat Elenin niet zichtbaar is op de SOHO-opnames omdat het een bestuurd ruimteschip is dat van koers veranderd is en nu onderweg is naar... nou ja, naar ons waarschijnlijk. *zucht*
pi_102390462
Er is iets misgegaan: Elenin heeft de zon niet verduisterd, zoals was voorspeld. Vandaag zou de eerste dag zijn van drie dagen totale duisternis, veroorzaakt doordat komeet Elenin in één rechte lijn zou staan met de zon en de aarde. Hij zou daardoor de zon volledig verduisteren en wel 3 dagen lang, zodat het op aarde 3 dagen lang aardedonker is. Maar goed, het is duidelijk dat er iets misgegaan is.Wat zou dat kunnen zijn?

1. De eerste mogelijkheid is dat Elenin gewoon veel te klein is om de zon te kunnen verduisteren. Iemand anders is zo aardig geweest om dat inzichtelijk te maken voor ons, ik heb er niets aan toe te voegen dus ik zou zeggen: bekijk dit maar eens.

2. De tweede mogelijkheid is dat er iets niet klopt aan de vermeende "uitlijning" van Elenin met de aarde en de zon. Op een tweedimensionale afbeelding lijkt het er inderdaad op dat er sprake is van een perfecte uitlijning. Maar het heelal is niet tweedimensionaal en dat is ons Melkwegstelsel ook niet. Hoe ziet de baan van Elenin er uit in de werkelijke situatie, namelijk een driedimensionale? Nou, zo dus:
Merk ook op dat wanneer Elenin de aarde het dichtst genaderd is, zijn baan nog altijd 4 miljoen kilometer boven die van de aarde ligt. Er is op geen enkel moment sprake (geweest) van de beweerde "perfecte" uitlijning van Elenin met de aarde en de zon. Maar zelfs als dit wel zo zou zijn, blijft het volstrekte onzin dat zo'n klein object als Elenin alle beweerde zaken teweeg kan brengen: het is één groot kletsverhaal, van begin tot eind.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 26-09-2011 10:54:33 ]
pi_102391161
Het klinkt nu net alsof je ineens al die complot theorieen gelooft, AVerstraten ;). Of ben je gewoon heel erg cynisch op het moment?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maurice76 op 26-09-2011 14:47:15 ]
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102391352
Hou het maar op het laatste.

Ben wel benieuwd hoe de doemcomplotters dit gaan oplossen. Als er nou in Denver ook helemaal niks gebeurt tijdens het bezoek van Obama daar hebben ze helemaal een probleem om het allemaal weer recht te breien.

Oh gelukkig, ze hebben iets gevonden. ;) Waarom ze het een komeet noemen begrijp ik overigens niet, het is een asteroïde.

[ Bericht 18% gewijzigd door AVerstraten op 26-09-2011 11:06:31 ]
pi_102407828
@Averstraten ik wil niet vervelend zijn, maar hier bij ons thuis wordt het al wat donker en ik denk dat ik met een uur of 2 in het donker zit als het zo door gaat! ;-)
pi_102408039
Ja, ik begin 'm nu ook wel te knijpen, het zal toch niet waar zijn, 3 nachten duisternis...
pi_102411120
Ik hoop dat het wel waar is en dat er toch wel meer dan 3 nachten duisternis zullen volgen. Ik slaap beter als het donker is.
pi_102411472
Ik ook! _O-
pi_102418710
leuk topic, dit
pi_102426177
quote:
Real facts about comet Elenin

At this moment the comet disintegrated into a large number of small fragments, which we may be able to see with the large telescope at the early October;

The fragments of the comet did not change it path and will be flying by orbit of the comet, i.e., not will come to the Earth closer than 35 000 000 km;

Currently the comet Elenin is not visible on the images from the SOHO and STEREO spacecrafts;

Comet visible on images from the spacecraft STEREO-B (HI-1 camera) is comet 45P / (Honda-Mrkos-Pajdusakova);

Comet Elenin, even if not disintegrated, do not eclipse the Sun, the density of a comet’s gas envelopes (coma) is negligible and earthly observer would not have noticed this event;

The Earth will not pass through the tail of the comet, because at now it does not exist;

The comet will not cause and couldn’t do any harm to us and our planet.

http://spaceobs.org/en/2011/09/26/real-facts-about-comet-elenin/
pi_102426931
Dankjewel Basst2005.

Ik heb inderdaad alweer beweringen op het internet zien rondzwerven van Stereo-opnames waarop zogenaamd Elenin zichtbaar zou zijn. Hier een uitleg waarom dat niet waar is:
Ik denk dat de meeste types die dit soort dingen beweren, heel goed weten dat ze keihard zitten te liegen en zich inwendig verkneukelen dat zoveel mensen er in trappen. Ze zien in de angst van mensen een kans voor hun "15 minutes of fame", of een mogelijkheid om er financieel een slaatje uit te slaan, zoals meneer Trevor Alexander, aka Alexander Retrov, die volle zalen trekt a 35 euro per persoon met zijn vertoningen en ook nog DVD's verkoopt met zijn bizarre verhaal voor bijna 30 euro per stuk. Het is toch triest.

Wat me ook zeer irriteert en verbaast is de manier waarop data worden gemanipuleerd om het doemcomplot maar rond te krijgen. Zo bereikte Elenin op 10 september het perihelion, maar op internet werd stug en stijf beweerd dat dit op 11 september het geval was, want dat is natuurlijk een veel "toevalliger" = betekenisvollere datum. Ook nu gebeurt weer het hetzelfde: het beweerde "alignment" vond plaats op 26 september om 20:04:19 GMT. Maar dat is niet "betekenisvol" want Obama bezoek namelijk Denver op 27 september en dát is wél zeer betekenisvol want onder DIA zouden zich vele bunkers bevinden waar Obama en andere hotemetoten in gaan vluchten als de 3 dagen duisternis door de uitlijning van Elenin beginnen. Het is dus nogal ongelukkig dat die uitlijning al op de 26e is, want ja, er moet natuurlijk wel een verband zijn met Denver en Obama. En daarom wordt gewoon maar beweerd dat de uitlijning op 27 september plaatsvindt en dat deze "ware" datum geheim gehouden wordt door NASA. En alle believers slikken het weer voor zoete koek.

Ik heb nooit geweten dat zoveel mensen zo gemakkelijk hun verstand kunnen uitschakelen en dergelijke onzin voor waarheid aannemen. De in mijn ogen ziekelijke obsessie met rampspoed en ellende en de ondergang van de wereld begrijp ik ook totaal niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 27-09-2011 08:27:37 ]
pi_102427732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:15 schreef AVerstraten het volgende:
Dankjewel Basst2005.

Ik heb inderdaad alweer beweringen op het internet zien rondzwerven van Stereo-opnames waarop zogenaamd Elenin zichtbaar zou zijn. Hier een uitleg waarom dat niet waar is:
Ik denk dat de meeste types die dit soort dingen beweren, heel goed weten dat ze keihard zitten te liegen en zich inwendig verkneukelen dat zoveel mensen er in trappen. Ze zien in de angst van mensen een kans voor hun "15 minutes of fame", of een mogelijkheid om er financieel een slaatje uit te slaan, zoals meneer Trevor Alexander, aka Alexander Retrov, die volle zalen trekt a 35 euro per persoon met zijn vertoningen en ook nog DVD's verkoopt met zijn bizarre verhaal voor bijna 30 euro per stuk. Het is toch triest.

Wat me ook zeer irriteert en verbaast is de manier waarop data worden gemanipuleerd om het doemcomplot maar rond te krijgen. Zo bereikte Elenin op 10 september het perihelion, maar op internet werd stug en stijf beweerd dat dit op 11 september het geval was, want dat is natuurlijk een veel "toevalliger" = betekenisvollere datum. Ook nu gebeurt weer het hetzelfde: het beweerde "alignment" vond plaats op 26 september om 20:04:19 GMT. Maar dat is niet "betekenisvol" want Obama bezoek namelijk Denver op 27 september en dát is wél zeer betekenisvol want onder DIA zouden zich vele bunkers bevinden waar Obama en andere hotemetoten in gaan vluchten als de 3 dagen duisternis door de uitlijning van Elenin beginnen. Het is dus nogal ongelukkig dat die uitlijning al op de 26e is, want ja, er moet natuurlijk wel een verband zijn met Denver en Obama. En daarom wordt gewoon maar beweerd dat de uitlijning op 27 september plaatsvindt en dat deze "ware" datum geheim gehouden wordt door NASA. En alle believers slikken het weer voor zoete koek.

Ik heb nooit geweten dat zoveel mensen zo gemakkelijk hun verstand kunnen uitschakelen en dergelijke onzin voor waarheid aannemen. De in mijn ogen ziekelijke obsessie met rampspoed en ellende en de ondergang van de wereld begrijp ik ook totaal niet.
Helemaal mee eens, vreselijk dat soort types.
Ook als je reageert op hun YouTube video's dan accepteren ze je reactie gewoon niet of verwijderen ze het gelijk.

Ook interessant:
pi_102427870
26-09-2011

Vandaag Einde door Elenin

We gaan vandaag weer dood. 26 September is de dag dat planeet Nibiru, vermomd als de komeet Elenin, maar ook een bruine dwerg (we snappen het zelf ook niet helemaal) precies tussen de Zon en de Aarde staat. Volgens mensen die er heel veel van weten, vaak zelfs met informatie uit hogere dimensies, worden grote delen van de wereld strakjes overspoeld. Een tijdstip is er niet, maar u merkt het wel.

Nederland en België, om er een paar te noemen, zullen volledig onder water komen te staan. Het betreft gelukkig geen tsunami of vloedgolf, maar wel een snel stijgen van de zeespiegel. Zoals eb en vloed, dus ietsje minder rampzalig. Ieder moment kan het zo ver zijn. NASA weet er natuurlijk van en zwijgt in alle talen. Daarom dat wij het aan de grote klok hangen…

(Alexander Retrov legt het uit)

In de video bij dit blog ziet u de Elenin-doemvoorspelling kraakhelder uitgelegd. Alexander Retrov de lezinggever van dienst, gaat uitvoerig in op de details. Hoe de komeet eigenlijk de bruine dwerg Nibiru is. Hoe NASA alles stilhoudt en de gemene illuminati al sinds oudsher alles domineren. Want de Illuminati horen er natuurlijk altijd bij. Ze hebben destijds zelfs Jezus en Mozes gecorrumpeerd, om het verkeerde geloof te prediken. En dan is er nog de naam van de komeetoïdedwerg: Elenin. Dat is een cryptokronkel voor Extinction Level Event Niburu Is Near. Als dat geen bewijs is!

Retrov spreekt sappig over hoe we vandaag de wereld zullen zien veranderen in een zwembad, hoe we gefrituurd zullen worden door kosmische straling en meer van dat leuks. Niets van verzonnen, allemaal écht. Althans… echt gezegd door Alexander Retrov. Als hij gelijk heeft zullen we er weinig van zien, want morgen en de twee dagen erna zullen bestaan uit duisternis. Drie dagen lang duisternis. Zelfs geen licht om te zien wat men precies onder water probeert te plunderen. Want plunderaars gaan vér om een plasma-tv te scoren...

Hoewel hij bij momenten behoorlijk wetenschappelijk gestoeld lijkt, en dat waarschijnlijk ook is, haalt de man veel van zijn informatie uit channelen. Niets mis mee, het is een manier om de luikjes open te zetten en daar zijn we voorstander van. Inhoudelijk zetten we grote vraagtekens, maar dat zal u inmiddels wel duidelijk zijn. Áls je tijdens het kijken op voorhand weet dat channelen één van de bronnen is, zodat zin en onzin makkelijker gescheiden kunnen worden, dan is dit een goede lezing over een interessant thema. Het is een feit dat channelaars elkaar inhoudelijk tegenspreken, dus een feit dat we wilde beweringen met wat gezonde achterdocht en scepsis moeten benaderen. Iemand kan immers wel van alles zeggen en beweren om zijn portie aandacht binnen te harken. Het is geen feit dat channelaars of mensen die onder andere channelen uitsluitend uit hun nek kletsen. Een beetje krediet geven en we kunnen er nog iets van opsteken, luidt ons devies. Hoeft niet, mag wel.

Alexander Retrov is een vlotte spreker, wat zijn lezing ontspannen te bekijken maakt. Ware het niet dat de video-editor van dienst er bij (teveel) momenten een tenenkrommend dreigende toon heeft onder geplakt. In een film OK, maar een lezing op die manier kracht bij zetten komt erg raar over. Lijkt bijna alsof het doel is om angst bij de kijker te zaaien. Moest dat zo zijn, dan is het doel deels bereikt. Wij zitten alvast niet in een hoekje te wachten op het einde, maar zijn verspreidde theorieën zullen vandaag ongetwijfeld enkele lichtgelovige angsthazen een onprettig gevoel in de tweede chakra geven. Hoe verknal je iemands dag op de new age-manier? Zo dus.

Naast diverse inhoudelijk interessante zaken, bijvoorbeeld over hoe energie werkt, koppelt Retrov selectief allerlei aardbevingen aan de vorige keren dat komeet Elenin langskwam. Dat die verbanden er daadwerkelijk liggen zou ons nog niet eens verbazen, het is bekend dat aardbevingen worden getriggerd door hemelobjecten, maar hij gaat wel érg snel in het trekken van conclusies en leggen van verbanden. En dat geldt ook op andere vlakken. Een reden om niet al teveel waarde te hechten aan voorspellingen die er uit zijn afgeleid. Wel een reden om de video te kijken, want het is informatief op meerdere manieren...

(Grenswetenschap)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_102428055
quote:
het is bekend dat aardbevingen worden getriggerd door hemelobjecten
???

Grenswetenschap maakt er ook weer een potje van.

@Basst2005

Ik was vergeten meneer Terrall Croft te noemen. Die is misschien nog wel de ergste van het hele stel, heeft veel geld verdiend aan zijn gemene oplichterij, aan zijn "cult of fear", zoals de maker van je eerste video het noemt.
Ik ben het er helemaal mee eens, dat is precies wat het is: een Cult of Fear. Trap er toch niet in mensen!

[ Bericht 32% gewijzigd door AVerstraten op 27-09-2011 09:35:08 ]
pi_102429144
Jammer, ik dacht dat ik door de drie dagen duisternis eens een klein winterslaapje kon houden maar helaas scheen vanmorgen ineens fel licht door mijn raam. Weg winterslaapje :(

Als er trouwens al iets van waar zou zijn, zou het dan niet zo zijn dat als het steeds dichterbij komt dat er een toename is in aardbevingen die steeds zwaarder worden? Tenslotte komt hij steeds dichterbij, dan kan het niet dat opeens op een bepaald punt alles begint te beven terwijl er gisteren niks aan de hand was. Dat is voor mij gewoon pure logica, ik weet niet wat anderen daaronder verstaan eigenlijk.

En als er dan werkelijk een aardbeving komt van 12 op de schaal van richter, dan helpt het ook niet echt om in een ondergrondse bunker te gaan schuilen. En iedereen spreekt van DIA maar zouden ze dan niet gewoon in Cheyenne Mountain gaan zitten? Kan aan mij liggen hoor maar ik snap echt niet zo goed waarom sommigen toch alles geloven. Als ik zie hoeveel van dat soort mensen er rond lopen op onze planeet, krijg ik eigenlijk pas echt angst.

Daarbij spreken ze steeds over 'manipulatie', nou ik zie NASA en dergelijke echt niet manipuleren. Enkel die angstzaaiers doen dat dus wie zijn nu de manipulators? Zie maar in dat ene topic, hoe erg ze daar proberen te manipuleren en als je het niet met ze eens bent verwijderen ze lekker je berichten. En dan maar zeuren dat iedereen zijn/haar mening mag zeggen. Echt hypocriet ten top. :)
pi_102430700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:07 schreef Gizmoootjuh het volgende:
Jammer, ik dacht dat ik door de drie dagen duisternis eens een klein winterslaapje kon houden maar helaas scheen vanmorgen ineens fel licht door mijn raam. Weg winterslaapje :(

Als er trouwens al iets van waar zou zijn, zou het dan niet zo zijn dat als het steeds dichterbij komt dat er een toename is in aardbevingen die steeds zwaarder worden? Tenslotte komt hij steeds dichterbij, dan kan het niet dat opeens op een bepaald punt alles begint te beven terwijl er gisteren niks aan de hand was. Dat is voor mij gewoon pure logica, ik weet niet wat anderen daaronder verstaan eigenlijk.
Dat klopt helemaal.
quote:
En als er dan werkelijk een aardbeving komt van 12 op de schaal van richter, dan helpt het ook niet echt om in een ondergrondse bunker te gaan schuilen. En iedereen spreekt van DIA maar zouden ze dan niet gewoon in Cheyenne Mountain gaan zitten? Kan aan mij liggen hoor maar ik snap echt niet zo goed waarom sommigen toch alles geloven. Als ik zie hoeveel van dat soort mensen er rond lopen op onze planeet, krijg ik eigenlijk pas echt angst.
Ik vind het ook een beangstigend idee dat zoveel mensen kritiekloos de grootste oliekoek voor waar aannemen.
quote:
Daarbij spreken ze steeds over 'manipulatie', nou ik zie NASA en dergelijke echt niet manipuleren. Enkel die angstzaaiers doen dat dus wie zijn nu de manipulators?
NASA probeert mensen met behulp van logisch nadenken - wat jij dus ook doet - en controleerbare wetenschappelijke informatie mensen duidelijk te maken dat komeet Elenin niets is om bang voor te zijn en dat er geen bruine dwerg richting aarde koerst. Hoe dat manupulatie is begrijp ik ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 27-09-2011 12:46:47 ]
pi_102437392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:12 schreef AVerstraten het volgende:

Ik vind het ook een beangstigend idee dat zoveel mensen kritiekloos de grootste oliekoek voor waar aannemen.

Dat krijg je met overheden die je een verhaal op de mouw spelden waar achteraf niets van waar blijkt te zijn.

Maar ok, in dit geval slaat men een beetje door...
pi_102437395
Dat heb je toch zelf ook gezien in TRU? Daar werden dat soort dingen ook als manipulatie naar voren gebracht.

Overigens, aardbevingen daargelaten, hadden we van een bruine dwerg of iets soortgelijks niet eerder ook rare effecten op de getijdes moeten zien, nog voordat we merkbaar meer aardbevingen krijgen? Iedereen heeft het maar over die aardbevingen, maar de getijdes worden steeds genegeerd.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102437623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:37 schreef David1979 het volgende:

[..]

Dat krijg je met overheden die je een verhaal op de mouw spelden waar achteraf niets van waar blijkt te zijn.

Maar ok, in dit geval slaat men een beetje door...
Over welk verhaal heb je het?
pi_102443991
Drie dagen duisternis door een komeet. De kans hierop is ongeveer net zo groot als de kans dat ik vanavond opeens in het donker zit doordat er een stofdeeltje voor mijn plafondlamp zweeft.

Arme Leonid Elenin. Het moet toch triest zijn dat je naam ongewild verbonden is aan zo veel bizarre onzin op het internet. Waarbij zelfs rond je eigen persoon de grootste flauwekultheorieën de rondte doen.
pi_102445577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:19 schreef Balisto het volgende:
Drie dagen duisternis door een komeet. De kans hierop is ongeveer net zo groot als de kans dat ik vanavond opeens in het donker zit doordat er een stofdeeltje voor mijn plafondlamp zweeft.

Arme Leonid Elenin. Het moet toch triest zijn dat je naam ongewild verbonden is aan zo veel bizarre onzin op het internet. Waarbij zelfs rond je eigen persoon de grootste flauwekultheorieën de rondte doen.
Het is ook triest, hij heeft meerdere keren laten weten dat hij het verschrikkelijk vindt, ook voor zijn gezin. Hij werd ook vreselijk uitgescholden op zijn blog door allerlei mensen die geloofden dat hij in dienst van NASA was - alsof dat een misdrijf is. Totaal gestoord en bizar als je het mij vraagt.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:15:03 #200
52513 whosvegas
The Trickster
pi_102626750
Goed topic!
Er zijn namelijk echt mensen die bang worden, van al die doem verhalen, terwijl ze gewoon nergens op slaan!

Trouwens al lang geen komeet meer gezien. De laatste was Hale Bopp volgens mij :|W
Als er een mag 6 of 7 komeet zichtbaar is, toch eens proberen er iets van te zien
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')