abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101746520
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]
Zo ook met deze feiten. Geen enkel Fokker is in staat die allemaal te checken op waarheid en betrouwbaarheid.
Dat kun je vast wel inhoudelijk onderbouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:17:43 #127
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101747730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:30 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat kun je vast wel inhoudelijk onderbouwen.
Dat deed je OP al.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101747925
Vermakelijk :)
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 13:28:47 #129
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101748058
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:24 schreef AVerstraten het volgende:
Vermakelijk :)
Vind je?
Ik zie eerder de triestheid van iemand die een discussie start in een wetenschappelijk forum die zichzelf niet staande kan houden en krampachtig streettalk gebruikt om gevat over te komen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101748514
't Is goed hoor.
pi_101764012
Einde?
pi_101765035
Men neme de baanelementen om een baan uit te rekenen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_101765461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:15 schreef Darkestlight het volgende:
Einde?
Wat mij betreft wel.
pi_101781880
Ook einde in tru?
pi_101781908
Oh, nee, ik bedoelde einde van discussie met drievoud, want gezien het voorgaande, waarin hij geen enkel inhoudelijk argument levert voor zijn stelling en dus feitelijk niets zegt, vind ik verdere discussie zinloos.

[ Bericht 11% gewijzigd door AVerstraten op 10-09-2011 13:25:35 ]
pi_101782835
Gelukkig maar. Zou zonde zijn als het topic hierop vast zou lopen.
pi_101782897
Nou dankjewel, dat vind ik heel aardig!
pi_101797667
Elenin is niet op de aarde gecrasht, evenmin als een van de (mogelijke) brokstukken van de komeet.

Nu is het wachten tot 23 september, dan kunnen we zien of hij de passage rond de zon overleefd heeft en zo ja, in welke toestand hij dan verkeert.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 11-09-2011 19:10:13 ]
pi_101810391
Ondanks het feit dat komeet Elenin hoogstwaarschijnlijk begonnen is uiteen te vallen én gisteren het perihelium heeft bereikt zonder dat de aarde daar enig negatief effect van heeft ondervonden, blijft het geloof in de desastreuze invloed van deze kleine komeet bij sommige mensen onverminderd sterk; Elenin zou niet niet alleen aardbevingen veroorzaken, maar wordt nu ineens ook in verband gebracht met alle andere echte en vermeende rampspoed die de aarde treft. Wat het werkingsmechanisme hierbij is, wordt helaas niet uitgelegd: we hebben het dus gewoon maar aan te nemen, als was het een geloofsartikel.

Eerst wil ik even iets zeggen over die zogenaamde "alignments". Die zijn allemaal gebaseerd op de JPL Small Body Orbit Diagram van NASA. De stand van de hemellichamen wordt hierin tweedimensionaal weergegeven. Dat betekent dat er "alignments" worden weergegeven die dat helemaal niet zijn. Voor de oplettende kijkers is dat ook wel te zien, want er wordt met kleuren aangegeven of een hemellichaam zich op gelijke hoogte van de "ecliptic plane" bevindt en zo kun je ook zien hoe ze zich tot elkaar verhouden.

Ik heb even de stand van 11 maart 2011 geselecteerd, dat datum van de aardbeving in Japan. Op het eerste gezicht lijkt er sprake van een perfect alignment, ware het niet dat Elenin zich op geen enkel moment op hetzelfde niveau als het galactisch vlak bevindt. Geen alignment dus. Hetzelfde geldt voor de andere voorspelde data: geen alignment. De voorspellers lossen dit op door elk alignment nogal ruim te nemen: met een marge van 5 tot soms wel 10 dagen. Maar ook dan blijft het onzin.

Het programma Astrograv genereert driedimensionale weergaven en als je daar de benodigde gegevens invoert blijkt overduidelijk dat er van de geclaimde alignments helemaal niets klopt.

Daar komt nog iets bij: we weten dat er op aarde alleen al gemiddeld elke 3 dagen een aardbeving van sterkte 6 of meer voorkomt. Aardbevingen van lagere sterkte zijn nog veel frequenter. Aangezien er bij de voorspellingen nooit locatie en sterkte gegeven worden, is het duidelijk dat ze een grote kans hebben om uit te komen. Met de komeet Elenin heeft dat allemaal niets te maken, want iets wat bijna dagelijks voorkomt kan zonder enige referentie aan Elenin door iedereen met een grote succeskans goed voorspeld worden.

De grote vraag blijft natuurlijk ook: waarom is er geen enkele aandacht voor de andere kometen die ons zonnestelsel bezoeken? Hebben die dan helemaal geen invloed? Of is men zich van het bestaan van andere komenten misschien helemaal niet bewust? Dat zal toch zeker niet??

Is het hele alignmentverhaal dan misschien toch gewoon klinkklare onzin...?
Het beeld een paar keer vergroten kan handig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 12-09-2011 14:58:34 ]
pi_101827350
Mooi programma dat Astrograv......

Trouwens Elenin kruist de baan van de Aarde niet eens.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_101834042
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:24 schreef -CRASH- het volgende:
Mooi programma dat Astrograv......

Trouwens Elenin kruist de baan van de Aarde niet eens.
Klopt!
pi_101847213
Het lijkt er nu toch echt op dat het gedaan is met komeet Elenin en dat hij het perihelium niet zal overleven. Op deze pagina de meest recente foto's van de komeet, gemaakt door Michael Matiazzo in Australië op 11 september jongstleden (even scrollen).
pi_101851032
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 07:36 schreef AVerstraten het volgende:
Het lijkt er nu toch echt op dat het gedaan is met komeet Elenin en dat hij het perihelium niet zal overleven. Op deze pagina de meest recente foto's van de komeet, gemaakt door Michael Matiazzo in Australië op 11 september jongstleden (even scrollen).
ja lijkt er wel op. Moeten nu even wachten tot 23 september, dan is Elenin (als het goed is) zichtbaar op de SOHO C3 foto's
pi_101867076
Oké, hoeveel procent denken we nu dat hij het perihelium niet haalt? Pin niemand er op vast hoor ;-)
pi_101867413
Daar durf ik geen uitspraak over te doen. Kometen zijn geen machientjes die precies doen wat je verwacht, daarom blijft het altijd spannend. Maar ik acht de kans niet groot; ik zeg: 80/20 dat-ie het niet haalt.
pi_101889680
We are not alone! Maar dat is gezien de hoeveelheid planeten in het universum ook bijna niet mogenlijk. Voor zover ik weet zijn er alleen in onze Melkweg al meer planeten dan zandkorrels op onze aarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkestlight op 13-09-2011 12:51:54 ]
pi_101912099
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:31 schreef Darkestlight het volgende:
We are not alone! Maar dat is gezien de hoeveelheid planeten in het universum ook bijna niet mogenlijk. Voor zover ik weet zijn er alleen in onze Melkweg al meer planeten dan zandkorrels op onze aarde.
Heel leuk artikel over dit onderwerp. :)
pi_101915919
Mooie graancirkels...
pi_101916260
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef Bill_E het volgende:
absolut niet, alleen dat er in TRU verder gekeken wordt dan de puur wetenschappelijke feiten.
En er soms zaken verteld worden die niet met wetenschap te benaderen zijn.

Oftewel, Het is een heel ander forum dan W&T
De mensen in TRU moeten gewoon braaf hun antipsychotica slikken. Dat helpt.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')