quote:Langere straf Breivik is mogelijk
De Noorse justitie overweegt om Anders Breivik te vervolgen voor misdaden tegen de menselijkheid. Daardoor kan hij een hogere straf krijgen. Dat meldt de krant Aftenposten.
Breivik wordt verdacht van terrorisme. De maximumstraf die hij daarvoor kan krijgen is 21 jaar. Voor misdaden tegen de menselijkheid zou hij maximaal 30 jaar kunnen krijgen.
Die tenlastelegging is sinds 2008 mogelijk in de Noorse wet. De politie sluit een nieuwe aanklacht tegen Breivik niet uit, maar houdt het voorlopig op terrorisme.
quote:Italiaanse Europarlementarier: Ideeën Breivik volkomen gezond
De Italiaanse Europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik 'ten diepste gezond' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was gisteravond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de 'islamitische invasie', waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen. 'De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig. (ANP/Redactie)
quote:'Breivik verwachtte neergeschoten te worden'
OSLO - De 32-jarige Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad van afgelopen vrijdag in Oslo, dacht dat hij neergeschoten zou worden toen hij naar de rechtbank werd vervoerd.
Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen de Noorse omroep NRK. "Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij verwachtte neergeschoten te worden", aldus advocaat Geir Lippestad.
Breivik werd maandag voor de eerste keer gehoord door de rechter. Een aantal Noren reageerden hun woede af op het voertuig waarmee hij werd overgebracht.
quote:Arrestatie in Polen om aanslag Oslo
AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.
Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.
Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.
Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.
Opluchting
Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.
Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.
De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.
De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.
Medisch onderzoek
Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.
De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
Bastardo ...quote:Italiaanse parlementariër verdedigt Breivik
ROME - De Italiaanse europarlementariër Borghezio heeft voor een nieuwe rel gezorgd door de ideeën van de Noorse terrorist Breivik ''ten diepste gezond'' te noemen.
De politicus van de Lega Nord was maandagavond op de radio vol lof over diens 'nee' tegen de multiculturele samenleving.
Borghezio hekelde de Europese besluiteloosheid ten aanzien van de ''islamitische invasie'' waartegen moet worden opgetreden zoals in de middeleeuwen door de Tempeliers, kruisridders die ook een voorbeeld van Breivik zijn.
Ratko Mladic
In mei baarde Borghezio al opzien door de voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic na zijn arrestatie een 'patriot' te noemen.
''De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen'', aldus Borghezio toen, die zei dat hij Mladic in Scheveningen wilde gaan bezoeken. Critici noemden Borghezio dinsdag het Europarlement onwaardig.
9 jaar lang plannen om je land te ontwrichtenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:07 schreef StephanL het volgende:
De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding
Als hij in het Italiaanse parlement zou zitten was het al te triest voor woorden, maar een voor iemand uit het Europarlement vind ik het way beyond acceptabel dat iemand zulke uitspraken doet, wat mij betreft mag daar direct ontslag op staan, zonder wachtgeld.quote:
quote:His first encounter with the man in police uniform came while they waited for the ferry out to Utøya.
"I remember I responded that the man came in sivilbil, and I said the joke that we should check his credentials and did a joke about the man really was not the police. All based on the civilian car, "the 22-year-old.
Ach, hij is ten minste geen huichelaar. Hij gelooft dat de Islam en Linksen slecht zijn en gaat vervolgens geen politiek correct "huilie huilie, maar dit heb ik niet gewild" doen als mensen daadkrachtig actie tegen de vijand ondernemen.quote:
Liever dat iemand inconsistent is dan dat er dit soort diarree uit z'n mond komt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ach, hij is ten minste geen huichelaar. Hij gelooft dat de Islam en Linksen slecht zijn en gaat vervolgens geen politiek correct "huilie huilie, maar dit heb ik niet gewild" doen als mensen daadkrachtig actie tegen de vijand ondernemen.
Overigens voor de duidelijkheid: ik ben het niet met hem eens. Ik waardeer alleen zijn consistente gedrag.
Het is wel fijn om te weten wat iemand echt denktquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:23 schreef Klaudias het volgende:
Liever dat iemand inconsistent is dan dat er dit soort diarree uit z'n mond komt.
Moorden en etnisch zuiveren, daar lust deze Italiaan wel pap van!quote:
http://translate.google.c(...)%2Fnorge%2F1.7726002quote:NRK journalist Peter Svaar went to school class with Anders Behring Breivik. This is his story.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:23 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Liever dat iemand inconsistent is dan dat er dit soort diarree uit z'n mond komt.
Nee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Wat je er ook van vindt, hij dacht relatief goed na.
Idd fijn om te weten dat deze meneer geen zetel in het Europarlement zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel fijn om te weten wat iemand echt denktOf je het daar nu mee eens bent of niet.
Het is handig om te weten. Voor mensen die nog twijfelden over deze Italiaanse fascist. Fijn vind ik het niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel fijn om te weten wat iemand echt denktOf je het daar nu mee eens bent of niet.
Lijkt me een goede mentaliteit voor een modquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zijn overtuiging was beter gefundeerd dan die van een van de vele bomgordelterroristen.quote:
Lees dat ding maar eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
9 jaar lang plannen om je land te ontwrichten![]()
![]()
![]()
Ah, het begrip ontoerekeningsvatbaar is ook bekend in het Noorse recht? Niet dat het logisch zou zijn als ie ook maar één jaar minder dan het maximum zou krijgen, maar toch..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef deedeetee het volgende:
De 32-jarige Noor heeft nog steeds het idee in oorlog te zijn en is van mening dat de 'operatie' volgens plan verloopt. Volgens de advocaat is het overduidelijk dat zijn cliënt krankzinnig is.
Waarom?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, zijn overtuiging was beter gefundeerd dan die van een van de vele bomgordelterroristen.
Hoe weet je nou of hij dit echt dacht?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
we hebben het over de Italiaanquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoe weet je nou of hij dit echt dacht?
Die man is toch een moordenaar?
Wil je nu gaan beweren dat moordenaars niet kunnen liegen?
En het is ook fijn als mensen weten waar het echt over gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
Hoe weet je nou of hij dit echt dacht?
Die man is toch een moordenaar?
Wil je nu gaan beweren dat moordenaars niet kunnen liegen?
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En het is ook fijn als mensen weten waar het echt over gaat.
Indringend en aangrijpend stuk van een van de voormalige klasgenoten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Mercer het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)%2Fnorge%2F1.7726002
Hij heeft die kwekerij enkel en alleen opgezet om aan veel kunstmest te komen. Dit bedrijf startte hij, als ik het goed heb, in 2008 of zo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Lees dat ding maar eens.
De jaren is hij bezig fondsen te verwerven om een politiek platform op te zetten en een compendium te schrijven.
Met deze moorden heeft dat in principe nog niets te maken.
Pas in Feb 2010 koopt hij een schietcomputerspel. Dat verhaal van die voorbereiding lijkt flink overdreven dus.
Ach....letterlijk zegt hij alleen iets over de ideeën en niks over de daden en dat is schijnbaar heel normaal. Ook in Nederland.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij in het Italiaanse parlement zou zitten was het al te triest voor woorden, maar een voor iemand uit het Europarlement vind ik het way beyond acceptabel dat iemand zulke uitspraken doet, wat mij betreft mag daar direct ontslag op staan, zonder wachtgeld.
Er is daar ook een vorm van tbs, dus waarschijnlijk hoopt Breiviks advocaat hem inderdaad als ontoerekeningsvatbaar neer te zetten en hem in een tbs-kliniek te krijgen in plaats van levenslang in de cel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, het begrip ontoerekeningsvatbaar is ook bekend in het Noorse recht? Niet dat het logisch zou zijn als ie ook maar één jaar minder dan het maximum zou krijgen, maar toch..
Als je heult met massamoordenaars uit het voormalig Joegoslavië, ze patriotten noemt en dan dit soort dingen zegt:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach....letterlijk zegt hij alleen iets over de ideeën en niks over de daden en dat is schijnbaar heel normaal. Ook in Nederland.
dan zeg je mijns inziens dat massamoorden gerechtvaardigd zijn.quote:''De Serviërs hadden de oprukkende islam in Europa kunnen stoppen, maar men heeft ze dat niet laten doen''
Tja... ergens klopt het wel dat de operatie goed verloopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef deedeetee het volgende:
De 32-jarige Noor heeft nog steeds het idee in oorlog te zijn en is van mening dat de 'operatie' volgens plan verloopt. Volgens de advocaat is het overduidelijk dat zijn cliënt krankzinnig is.
Als hij dit heeft gezegd, dan laat dat toch echt zien wat voor een wezen sommige jugos zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als je heult met massamoordenaars uit het voormalig Joegoslavië, ze patriotten noemt en dan dit soort dingen zegt:
[..]
dan zeg je mijns inziens dat massamoorden gerechtvaardigd zijn.
In de cel hebben ze het daar niet zo slecht iig...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:37 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Er is daar ook een vorm van tbs, dus waarschijnlijk hoopt Breiviks advocaat hem inderdaad als ontoerekeningsvatbaar neer te zetten en hem in een tbs-kliniek te krijgen in plaats van levenslang in de cel.
Die van Tweakers waaschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:39 schreef anti-vseu het volgende:
De moordenaar had net zo goed iemand van fok kunnen zijn, wees eens eerlijk. Hoeveel van jullie denken net zoals deze psychopaat/ zijn het met hem eens?
Sommigen willen bijna een medaille uitreiken aan hem voor zijn daden!
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:47 schreef anti-vseu het volgende:
Ik hoop dat de AIVD fok goed blijft volgen, want er zijn zat psychopaten hier op fok die het nog niet durven maar die push nodig hebben voor dit soort psychopatische acties!
Mensen, weet wat je zegt!
Dit soort psychopaten hebben niets te zoeken in onze multiculturele samenleving!
De nieuwe politieke correcte norm is dat je zegt dat je het met de ideeën eens bent en niet met de daden. Dan is het oké, want overal loopt wel een gek die rare daden pleegt, heeft helemaal niets met ideeën te maken....helemaal niets.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Als je heult met massamoordenaars uit het voormalig Joegoslavië, ze patriotten noemt en dan dit soort dingen zegt:
[..]
dan zeg je mijns inziens dat massamoorden gerechtvaardigd zijn.
Een kooi met gouden tralies...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In de cel hebben ze het daar niet zo slecht iig...
The Super-Lux Super Max - From flatscreen TVs to jogging trails, here’s where Norway’s mass murderer could end up.
Wat een idioot.quote:
En we komen jou het eerst halen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:47 schreef anti-vseu het volgende:
Ik hoop dat de AIVD fok goed blijft volgen, want er zijn zat psychopaten hier op fok die het nog niet durven maar die push nodig hebben voor dit soort psychopatische acties!
Dit soort psychopaten hebben niets te zoeken in onze multiculturele samenleving!
Je zit wel lekker beschuldigend te blaten, maar vooralsnog ben ik in 45 topics vrijwel geen posts tegengekomen die aan je beschuldigingen voldoen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:47 schreef anti-vseu het volgende:
Dat dus. Erg ongefundeerd idd.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:52 schreef Leandra het volgende:
Je zit wel lekker beschuldigend te blaten maar vooralsnog ben ik in 45 topics vrijwel geen posts tegengekomen die aan je beschuldigingen voldoen.
Dus begin even normaal mee te posten zonder ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van je mede-users, of post gewoon niet mee.
Tsja, ik ben bang dat je gelijk hebt..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:41 schreef Injetta het volgende:
[..]
Tja... ergens klopt het wel dat de operatie goed verloopt.
Hij heeft de aandacht van de hele wereld. Zijn manifest wordt nu door heel veel mensen gelezen en reken maar dat er voldoende mensen zijn die het geweldig vinden en groepjes gaan oprichten om zijn ideeën verder te verspreiden en acties te ondernemen. Dit is niet meer te stoppen. Zonder deze daad had hij niet al te veel gehoor gekregen op wat extremistische groepjes na op internet. Nu komen er veel meer mensen mee in aanraking. Dat is precies wat hij wil.
Ook gaat de polarisatie verder.
Of hij nu voor de rest van zijn leven gevangen zit of niet. Het kwaad is al geschied.
Ergens hoop ik nog dat het gezonde verstand en de menselijkheid groter is dan de xenofobie en middeleeuwse waanideeën. Dat het beperkt blijft tot af en toe een doorgeslagen psychopaat.
Maar ja.... Hitler heeft ook heel wat mensen mee gekregen in zijn Jodenhaat. Tot aan de gewone man aan toe. Het klimaat is er klaar voor. Democratie en de wereldheerschappij van het Westen is aan het wankelen. Het scheurt en kraakt aan alle kanten.
Ik beken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:47 schreef anti-vseu het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef Mercer het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)%2Fnorge%2F1.7726002
Na zijn manuscript gedeeltelijk te hebben gelezen kan ik dit goed geloven.quote:Anders Behring Breivik is, as far as I can consider that, unfortunately, not insane. It would have made everything so much easier if he was.
Mensen, niet meteen boos worden. Ik heb het niet alleen over de 45 topics, maar over de duizenden topics door de jaren heen. Je begrijpt me best, je hoeft je niet aangesproken te voelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zit wel lekker beschuldigend te blaten maar vooralsnog ben ik in 45 topics vrijwel geen posts tegengekomen die aan je beschuldigingen voldoen.
Dus begin even normaal mee te posten zonder ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van je mede-users, of post gewoon niet mee.
Zelfs in een beschaafde wereld blijft iedereen diep van binnen een beetje xenofoob.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:41 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ergens hoop ik nog dat het gezonde verstand en de menselijkheid groter is dan de xenofobie en middeleeuwse waanideeën.
En nou nog een lesje begrijpend lezen, want het waren opmerkingen van een Italiaanse Europarlementariër.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:42 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Als hij dit heeft gezegd, dan laat dat toch echt zien wat voor een wezen sommige jugos zijn.
ok, dan is 'HIJ' een Europarlementariër. Wow, dat verandert alles zeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
En nou nog een lesje begrijpend lezen, want het waren opmerkingen van een Italiaanse Europarlementariër.
Xenofobie is juist van buitenaf opgelegd en is een verzinsel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zelfs in een beschaafde wereld blijft iedereen diep van binnen een beetje xenofoob.
Het lijkt me sterk dat hij daar zo tussen de andere gevangen belandt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In de cel hebben ze het daar niet zo slecht iig...
The Super-Lux Super Max - From flatscreen TVs to jogging trails, here’s where Norway’s mass murderer could end up.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zelfs in een beschaafde wereld blijft iedereen diep van binnen een beetje xenofoob.
Dat ontkennen zorgt juist voor een hoop ellende. Want dan mag het ineens niet meer terwijl het niet meer dan een opvatting is.
Ik zie de middeleeuwen juist via andere wegen terugkomen. Maar dat is offtopic.
Iedereen schijnt toch automatisch enige angst te koesteren bij het zien van iemand van een ander ras, meer angst dan bij iemand van hetzelfde ras? Dat wil nog niet zeggen dat iedereen zich ook voortdurend zo gedraagt, maar van nature is volgens mij (een lichte vorm van) xenofobie wel degelijk 'ingebouwd'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Xenofobie is juist van buitenaf opgelegd en is een verzinsel.
Dat denk ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Xenofobie is juist van buitenaf opgelegd en is een verzinsel.
Wel als je alleen maar met blanke (of zwarte) kinderen bent opgegroeid, ja. Maar dat is met alles zo. Mensen uit de bible belt vinden atheisten ook eng.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:01 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Iedereen schijnt toch automatisch enige angst te koesteren bij het zien van iemand van een ander ras, meer angst dan bij iemand van hetzelfde ras?
Ik denk het niet. Nog nooit bewijs voor gezien.quote:Dat wil nog niet zeggen dat iedereen zich ook voortdurend zo gedraagt, maar van nature is volgens mij (een lichte vorm van) xenofobie wel degelijk 'ingebouwd'.
Als er een Italiaanse Europarlementariër gequote wordt die zegt dat hij zich in de denkwijze kan vinden dan is dat niet automatisch de mening van de FOK!ker die de quote neerzet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Mensen, niet meteen boos worden. Ik heb het niet alleen over de 45 topics, maar over de duizenden topics door de jaren heen. Je begrijpt me best, je hoeft je niet aangesproken te voelen.
Je mag alles zeggen, maar dit niet? Mensen zeggen letterlijk dat ze het eens zijn met de ideeën van die psychopaat!
BNW. Doei.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:03 schreef Darklight het volgende:
Police Knew Gunman’s Name Before Arrest
http://www.infowars.com/police-knew-gunmans-name-before-arrest/
bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:04 schreef MaxMark het volgende:
Wat een actie ook weer hè. Dat hij per se een advocaat wil van de partij waar al die kinderen lid van waren.
Het zou kunnen. Ze kregen begin dit jaar een melding uit Polen dat iemand een bestelling had gedaan voor bepaalde chemicaliën. Toen hebben ze zijn bestelling bekeken, maar verder niks gedaan.quote:
Veel woorden maken niet perse een goed fundament. Het is voornamelijk een zooi inconsistente nonsens die niet veel meer in zich heeft dan die van de gemiddelde anti-westerse bommenlegger.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, zijn overtuiging was beter gefundeerd dan die van een van de vele bomgordelterroristen.
Inb4 opmerkingen over symphatiseren.
Misschien had iemand zijn manifest toen al gevonden ? Er zitten vast infiltranten in de extreem rechtse groeperingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:03 schreef Darklight het volgende:
British news anchor questions how authorities were aware of Breiviks identity in advance
quote:
quote:“He surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don’t know is how the police knew the terrorist’s name before they arrested him,” said Snow, who is recognized as one of Britain’s most trusted news anchors, and cannot be dismissed as a “conspiracy theorist”.
Had deze verdachte niet zijn identiteitsgegevens moeten afstaan alvorens hij met de boot naar dat eiland kon vertrekken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:03 schreef Darklight het volgende:
British news anchor questions how authorities were aware of Breiviks identity in advance
quote:Advocaat: Breivik waarschijnlijk gestoord
OSLO - De dader van de aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik, is naar alle waarschijnlijkheid „gestoord”. Dat heeft zijn advocaat dinsdag gezegd.
„De hele zaak wijst erop dat hij gestoord is”, aldus advocaat Geir Lippestad. De advocaat liet ook weten dat het nog te vroeg is om te zeggen of zijn cliënt zich zal verdedigen met een beroep op ontoerekeningsvatbaarheid.
Lippestad meldde ook dat Breivik volhoudt dat hij onderdeel is van een anti-islamnetwerk. „Hij praat over twee cellen in Noorwegen en enkele cellen in het buitenland.”
„Hij ziet zichzelf als een strijder. Hij is zijn oorlog begonnen en put daar trots uit”, aldus Lippestad over de geestesgesteldheid van Breivik. „Hij haat alle westerse ideeën en waarden van de democratie. Hij verwacht dat dit het begin is van een oorlog die 60 jaar duurt.”
Breivik, die 76 mensen doodde, heeft verder tegen zijn advocaat gezegd dat hij verwachtte dat hij tijdens de aanslagen zelf gedood zou worden.
Lijkt mij niet - hij was immers verkleed als politieman. Een vals politieID zou vast opvallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Had deze verdachte niet zijn identiteitsgegevens moeten afstaan alvorens hij met de boot naar dat eiland kon vertrekken.
Dat zou wel heel vaag zijn, dat hij zich in bewapend politie-uniform niet als agent maar als burger geïdentificeerd zou hebben...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Had deze verdachte niet zijn identiteitsgegevens moeten afstaan alvorens hij met de boot naar dat eiland kon vertrekken.
Nee, voor TBS, en dat kan in principe letterlijk levenslang betekenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hallo pleidooi voor strafvermindering.
(Levenslang) TBS is nog wel wat anders dan levenslang in de cel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, voor TBS, en dat kan in principe letterlijk levenslang betekenen.
Dat is de nieuwe politiek correcte norm.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
De Lega Nord in de bocht: 'Ideeën Breivik volkomen gezond'
Ga je nu op elke pagina hetzelfde posten?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe politiek correcte norm.
Ideeën mag je gezond vinden, zolang je maar niets over de daden zegt (of die daden afkeurt), want ideeën en daden hebben helemaal niets met elkaar te maken, leert ons ook de situatie in NL en op dit forum.
Klopt, maar levenslang in de cel is in Noorwegen in principe geen optie, want 21 jaar met mogelijke verlengingen per 5 jaar is de max.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:15 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
(Levenslang) TBS is nog wel wat anders dan levenslang in de cel.
Dan is het toch wel een optie. Die verlengingen kunnen tot zijn dood worden ingezet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar levenslang in de cel is in Noorwegen in principe geen optie, want 21 jaar met mogelijke verlengingen per 5 jaar is de max.
Als jij dat graag wilt, dan wil ik dat best voor je doen hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ga je nu op elke pagina hetzelfde posten?
Dat vind ik inderdaad het fascinerende aan hem.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef perezoso het volgende:
Indrukwekkende voorbereidingen, had ik maar zo'n doorzettingsvermogen, niet voor die doeleinden natuurlijk.
Doe maar niet, je komt nogal kansloos over.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij dat graag wilt, dan wil ik dat best voor je doen hoor.
Als jij flink ergens in gelooft heb je dat ongetwijfeld ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef perezoso het volgende:
Indrukwekkende voorbereidingen, had ik maar zo'n doorzettingsvermogen, niet voor die doeleinden natuurlijk.
Max 2 keer las ik ergens, dus max 31 jaar. De reden tot verlenging moet zijn dat men een gevaar is voor de maatschappij, dus dat moet wel goed komen, tenzij hij zich tot de islam heeft bekeerd ofzoquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is het toch wel een optie. Die verlengingen kunnen tot zijn dood worden ingezet.
Dat is de vraag nog maar, er is immers nogal wat onduidelijkheid over.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is het toch wel een optie. Die verlengingen kunnen tot zijn dood worden ingezet.
De media spreken elkaar ook allemaal tegen inderdaad wat dat aangaat. Zie hier het nieuwsblad.be:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de vraag nog maar, er is immers nogal wat onduidelijkheid over.
Als men zich zelfs in Noorwegen kwaad maakt dat het tot max 31 jaar leidt dan ga ik er niet blindelings vanuit dat wij het hier op basis van een vertaalde wiki-pagina allemaal even beter weten, en het wel onbeperkt verlengd kan worden.
quote:Geen 'levenslang' in Noorwegen
De levenslange celstraf is al een tijdje afgeschaft in Noorwegen, de maximumstraf staat er op 21 jaar. Toch kan Anders Behring Breivik, de dader van het bloedbad waarbij vorige week 93 mensen om het leven kwamen, tot het einde van zijn leven achter de tralies blijven. Bij een veroordeling kan het gerecht namelijk de 'bewaring' opleggen en die heeft geen einddatum.
Na 21 jaar 'bewaring' kan de straf nog om de vijf jaar worden verlengd. Aangezien die verlengingen niet begrensd zijn, is het dus goed mogelijk dat iemand in Noorwegen zijn dagen voor de rest van zijn leven achter de tralies slijt.
Psychisch zieke daders komen in een gesloten gespecialiseerde kliniek terecht waar ze eveneens tot aan de dood opgesloten kunnen blijven.
De onduidelijkheid daarover heerst hier, in Noorwegen is er woede over de max 31 jaar...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:28 schreef Corkscrew het volgende:
Vreemd dat die onduidelijkheid over de maximumstraf zo lang duurt trouwens. Je zou verwachten dat de minister van Justitie of een hoogleraar rechten over zoiets snel duidelijkheid kan scheppen.
Zijn er meer neem ik aan dit is een klein deel van de slachtoffers.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:44 schreef Caland het volgende:
Er zaten dus zeker 1, maximaal 2 Moslims tussen. ZIE JE NOU WEL.
Lees jij geen OP's?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
De Lega Nord in de bocht: 'Ideeën Breivik volkomen gezond'
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:45 schreef AlfredJodocus het volgende:
[..]
Volgens Turkse media zit er sowieso een Turks meisje tussen.
Volgens mij zie ik de helft niet, maar goed.quote:
zijn volgens mij heel veel verdronken in het water... je kan er bijna zeker van zijn dat de vermisten verdronken zijn.... want kan me niet voorstellen dat ze mensen hebben gemist op het eiland zelf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik de helft niet, maar goed.
Zijn alle doden echt omgekomen bij de schietpartij? Of is een deel van hen ook verdronken in het ijskoude water?
Zo grappig is het niet.quote:
Ordinaire provocatie maar met de Hitlerjugend kinderen was ook per se iets mis natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef fokker2012 het volgende:
Glenn Beck vergelijkt de slachtoffers met Hitlerjugend:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4100103,00.html
Goed dat je het gelezen hebt maar getuige je laatste 2 zinnen heb je het niet echt begrepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
Lees dat ding maar eens.
De jaren is hij bezig fondsen te verwerven om een politiek platform op te zetten en een compendium te schrijven.
Met deze moorden heeft dat in principe nog niets te maken.
Pas in Feb 2010 koopt hij een schietcomputerspel. Dat verhaal van die voorbereiding lijkt flink overdreven dus.
Dat is natuurlijk gestoord alleen is het die groep waar ik me niet zo druk over maak.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef anti-vseu het volgende:
Je mag alles zeggen, maar dit niet? Mensen zeggen letterlijk dat ze het eens zijn met de ideeën van die psychopaat!
Jouw interpretatie van die post is gewoon totaal verkeerd en misplaatst denk ik.quote:
quote:@ketilbstensrud BREAKING: A sonar vessel currently searching the waters surrounding Utøya have found 10 'points' at the bottom of the water, TV2 reports.
Sociaal-democratie is toch ook gelijk aan Nationaal-socialisme? Toch? Lees ik geregeld en stond zelfs ergens in een partijprogramma, dus als je die lijn doortrekt is de vergelijking niet zo raar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef fokker2012 het volgende:
"Op 5 mei herdenken we de slachtoffers van het (nationaal) socialisme"quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sociaal-democratie is toch ook gelijk aan Nationaal-socialisme? Toch? Lees ik geregeld en stond zelfs ergens in een partijprogramma, dus als je die lijn doortrekt is de vergelijking niet zo raar.
Goed mogelijk maar Beck zegt dit natuurlijk niet daarom. Gewoon om even goedkoop puur te provoceren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sociaal-democratie is toch ook gelijk aan Nationaal-socialisme? Toch? Lees ik geregeld en stond zelfs ergens in een partijprogramma, dus als je die lijn doortrekt is de vergelijking niet zo raar.
Ik kan mij herinneren dat er een dergelijke verklaring was afgegeven waarin hij zijn eigen identiteit gegevens had afgestaan om op dat eiland te komen. Dat zou ook kunnen verklaren dat de politie bijna (direct) op de hoogte was van de naamgeving van deze verdachte.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:11 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Lijkt mij niet - hij was immers verkleed als politieman. Een vals politieID zou vast opvallen.
Ja? Lidmaatschap was verplicht volgens mij en het blijft misbruik maken van kinderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ordinaire provocatie maar met de Hitlerjugend kinderen was ook per se iets mis natuurlijk.
Misschien was het al geplaatst, maar men verwacht dus niet dat deze man ooit nog weer vrij rond zal lopen. En terecht vind ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Max 2 keer las ik ergens, dus max 31 jaar. De reden tot verlenging moet zijn dat men een gevaar is voor de maatschappij, dus dat moet wel goed komen, tenzij hij zich tot de islam heeft bekeerd ofzo
quote:De officier van justitie in de zaak Anders Behring Breivik, verwacht dat de verdachte van de aanslagen de rest van zijn leven in de gevangenis zal doorbrengen.
De maximale celstraf in Noorwegen is 21 jaar, maar wanneer een gevangene gevaarlijk dreigt te zijn voor de maatschappij kan hij langer worden vastgehouden.
De officier van justitie, Christian Hatlo, vertelde onderzoekers tijdens zijn verhoor dat hij niet verwacht dat Breivik ooit nog vrij komt.
Breivik heeft de aanslag op het hoofdkwartier van de regering in Oslo en de schietpartij op Utoya bekend. In totaal vielen hierbij 76 doden.
bron
Waarom? Wat er gebeurd is is de definitie van een killing spree. Ben het met je eens dat beter de nederlandse vertaling in de TT had gekund, maar dit is gewoon een heel normale Engelse term, hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Trouwens zwaar respectloos dat "killing spree" in de topic titel. Om avenant van te worden.²
zowaar eens, ik vind het een beetje een onnodig engels en te spectaculair woordquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Trouwens zwaar respectloos dat "killing spree" in de topic titel. Om avenant van te worden.²
Ach, zo moet er bij een chinees naar buiten om jouwquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat de Noorse politie beweerd kun je beter niet geloven, dat is gisteren wel gebleken. Geen flauw welke bron nu nog wel betrouwbaar is..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:56 schreef Corkscrew het volgende:
Er waren toch maar 4/5 vermisten? Of is dat aantal ook bijgesteld bij de bijstelling van het dodental?
Dit inderdaad. Spreek je moerstaal, verdullemme.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:17 schreef alors het volgende:
[..]
zowaar eens, ik vind het een beetje een onnodig engels en te spectaculair woord
Dat heeft die mafkees El Matador verzonnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat jij beweerd wel dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:17 schreef eight het volgende:
[..]
Wat de Noorse politie beweerd kun je beter niet geloven, dat is gisteren wel gebleken. Geen flauw welke nu nog wel betrouwbaar is..
och gelukkig organiseert hij ook jeugdkampenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef fokker2012 het volgende:
Ik heb dit soort uitspraken de afgelopen dagen vaker voorbij zien komen en ergens klopt het niet...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:20 schreef perezoso het volgende:
Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Wat jij beweerd wel dan?
BNW geen optie voor je?
Avenant van te worden? Wat is de betekenis van "avenant" in deze?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Die is pas echt eng, maar goed, offtopic.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:20 schreef Re het volgende:
[..]
och gelukkig organiseert hij ook jeugdkampenhttp://www.glennbeck.com/content/articles/article/198/22802/
Waarom niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb dit soort uitspraken de afgelopen dagen vaker voorbij zien komen en ergens klopt het niet...
Ik kan er de vinger niet op leggenquote:
Dat woord heb ik puur op het aantal lettergrepen gekozen. Ik had er drie nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:21 schreef Mercer het volgende:
[..]
Avenant van te worden? Wat is de betekenis van "avenant" in deze?
In vergelijking tot die Noor is Glenn Beck pas echt eng??? He??quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die is pas echt eng, maar goed, offtopic.
Dit is je onafhankelijke bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef De_Nuance het volgende:
Misselijk: Rechtse politici die opkomen voor Noorse massamoordenaar
[ afbeelding ]
blablabla
Joop.nl
Walgelijk.
Oh, dát vind je wel respectloos maar bepaalde dingen die ik jou heb zien posten dan weer niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Slakquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In vergelijking tot die Noor is Glenn Beck pas echt eng??? He??
Nou ja, het is toch heel indrukwekkend hoeveel tijd hij er in heeft gelegd? Dat maakt het niet minder verschrikkelijk en ziek, maar toch.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb dit soort uitspraken de afgelopen dagen vaker voorbij zien komen en ergens klopt het niet...
Heb je een relevant voorbeeld toevallig?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, dát vind je wel respectloos maar bepaalde dingen die ik jou heb zien posten dan weer niet?
Het zijn gewoon stukken uit deMorgen en Trouw. In plaats van de bron aan te vallen zou je er ook inhoudelijk op in kunnen gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:25 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Dit is je onafhankelijke bron?
Of een bron die aan je verwachtingen voldoet?
Nee, ik had echt een wtf momentjequote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Slak
Zout
Niet zo piepen Piet, je weet goed wat ik bedoel.
Omdat de dader naar hen refereert. Volgens hem strijden ze voor hetzelfde doel alleen met andere middelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef Pallas-Athene het volgende:
Ik snap niet waarom als er een doorgedraaide idioot op deze wereld, die slachtoffers maakt, gelijk gelinkt moet worden aan een politicus?
Welke politicus bedoel je nu ? Diegene doe positief is over die Noor roept het over zichzelf uit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef Pallas-Athene het volgende:
Ik snap niet waarom als er een doorgedraaide idioot op deze wereld, die slachtoffers maakt, gelijk gelinkt moet worden aan een politicus?
Daar linken mensen hem niet aan, daar linkt de Noor zichzelf aan via zijn manifesto.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef Pallas-Athene het volgende:
Die zijn weggemod.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je een relevant voorbeeld toevallig?²
Journalist: Maar heeft hitler dan ook geen goede dingen gedaan, zoals het bouwen van infrastructuur, Duitsland uit de crisis getrokken?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het zijn gewoon stukken uit deMorgen en Trouw. In plaats van de bron aan te vallen zou je er ook inhoudelijk op in kunnen gaan.
Het zijn in ieder geval helaas geen leugens maar echte uitspraken.
En ik zal eerlijk zeggen dit had zelfs ik niet verwacht.
Het enige postieve is dat die Deen in zijn eigen partij ook afkeuring krijgt maar verder...
Dat hopen we dan maar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Journalist: Maar heeft hitler dan ook geen goede dingen gedaan, zoals het bouwen van infrastructuur, Duitsland uit de crisis getrokken?
Politicus zonder media training; euh, ja, maar
Krant vette kop: Politicus van mening dat Hitler veel goeds deed, hij bracht snelwegen en bracht economische vooruitgang!
de link is niet zo moeilijk te leggen eigenlijk (het harde tegensputteren is daarom ook best frappant), wat geheel niet betekent dat Wilders en zelfs zijn gedachtengoed van invloed zijn geweest op de daden van meneer Andersquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef Pallas-Athene het volgende:
En dit is dan nog redelijk netjes, het kan nog veel erger. Serieus!quote:
Dus maakt hem automatisch schuldig aan zijn daden?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:30 schreef eight het volgende:
[..]
Omdat de dader naar hen refereert. Volgens hem strijden ze voor hetzelfde doel alleen met andere middelen.
Ondanks afkeuring is hij schuldig?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:32 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Welke politicus bedoel je nu ? Diegene doe positief is over die Noor roept het over zichzelf uit.
GW heeft het gelukkig afgekeurd , maar dat de meningen een kopie lijken van de zjne en dat hij vaak ook extreme dreigende taal uitslaat brengt hem in een lastig parket. Tsja.
Alleen niet voor De_Nuance blijkbaar...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar linken mensen hem niet aan, daar linkt de Noor zichzelf aan via zijn manifesto.
Ik denk wel dat hij door alle meningen van rechtse politici wel steeds meer overtuigd geraakt is van zijn gelijk. Maar dan spreek ik wel over een hele groep, ook zonder Wilders had hij deze daad gewoon begaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:37 schreef Re het volgende:
de link is niet zo moeilijk te leggen eigenlijk (het harde tegensputteren is daarom ook best frappant), wat geheel niet betekent dat Wilders en zelfs zijn gedachtengoed van invloed zijn geweest op de daden van meneer Anders
Deze uitspraak verbaasde me ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef remlof het volgende:
Advocaat Breivik: Hij is waarschijnlijk krankzinnig
Verdedigingstactiek of zou hij dat werkelijk vinden?
Nee, hoe kom je daar nou bij? Waar heb jij eigenlijk begrijpend leren lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:39 schreef Pallas-Athene het volgende:
Dus maakt hem automatisch schuldig aan zijn daden?
Arme Karl Marx zullen we dan maar zeggen, de 200 miljoen die in zijn naam vermoord zijn....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:39 schreef Pallas-Athene het volgende:
Dus maakt hem automatisch schuldig aan zijn daden?
Schrijf je mening begrijpend op, en je hoeft jezelf niks af te vragen....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:42 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je daar nou bij? Waar heb jij eigenlijk begrijpend leren lezen
Dat vinden de meeste psychopaten nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef remlof het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Breivik als 'krankzinnig' weggezet zou willen worden.
Zoals bij Glenn Beck?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:47 schreef Re het volgende:
we moeten natuurlijk eerst een labeltje plakken
Gescheiden in 1980 toen AB 1 jaar oud was. Zelf was hij politiek gezien midden, en soms een beetje leunend naar links.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:43 schreef Mercer het volgende:
Hele interview met vader van Breivik.
http://translate.google.c(...)itt-eget-liv&act=url
Hmmm, hoe vertaal je dat van een Noors spectrum naar een NL?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef eight het volgende:
[..]
Gescheiden in 1980 toen AB 1 jaar oud was. Zelf was hij politiek gezien midden, en soms een beetje leunend naar links.
Ik vroeg het me af omdat ik je nu al een paar keer vreemde veronderstellingen of conclusies heb zien maken. Laat ook verder maar..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:44 schreef Pallas-Athene het volgende:
Schrijf je mening begrijpend op, en je hoeft jezelf niks af te vragen....
D66 + GL bijv.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hmmm, hoe vertaal je dat van een Noors spectrum naar een NL?
Nee, dat is midden met neiging naar links in Nederlandse begrippen. Je begrijpt me verkeerd. Iemand die in de VS links is, die zijn mening is hierongeveer ergens tussen D66 en VVD. Iemand die rechts is in de VS, dat komt hier buiten de schaal. Zo is de Duitse spd veel linkser dan de pvda.quote:
Ik denk dat dat de advocaat is die zegt 'gooi niet vannacht mijn ruiten in'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef remlof het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Breivik als 'krankzinnig' weggezet zou willen worden.
Zijn ze in Noorwegen ook al zover?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de advocaat is die zegt 'gooi niet vannacht mijn ruiten in'.
Dan moet hij stoppen met deze client.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de advocaat is die zegt 'gooi niet vannacht mijn ruiten in'.
Een vreemde, of een niet in jouw straatje passende?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:52 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vroeg het me af omdat ik je nu al een paar keer vreemde veronderstellingen of conclusies heb zien maken. Laat ook verder maar..
Voor strafvermindering kan ik me dat ook niet voorstellen. Als krankzinnig te boek staan lijkt me niet positief voor het werven van mede-idealisten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef remlof het volgende:
Misschien is dat wat de advocaat wil bereikenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor strafvermindering kan ik me dat ook niet voorstellen.Als krankzinnig te boek staan lijkt me niet positief voor het werven van mede-idealisten.
Linksonder was deze jongeman:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:40 schreef De_Nuance het volgende:
Paar Namen en foto's
Onderstaande mensen zijn omgekomen bij de schietpartij:
Onder: Tore Eikeland (21), Trond Berntsen (51), Gunnar Linaker (23), Ismail Haji Ahmed (19), Monica Bøsei
Van deze zestien jongeren is niet bekend of ze de schietpartij hebben overleefd:
Boven: Snorre Haller (30), Aleksander Aas Eriksen (16), Anders Kristiansen (18), Hanne Kristine Fridtun (19, vermist na de bomaanslag in Oslo), Håvard Vederhus (21), Rafal Yasin (20) en Johannes Buø (14).
Midden:Marianne Sandvik (16), Simon Saebø (19), Sondre Dale (17), Syvert Knudsen (17), Hanne Løvlie (30), Emil Okkenhaug (15) en Andrine Bakkene Espeland (16).
[ afbeelding ]
Natuurlijk wel, de echte looney's vinden dat prachtig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als krankzinnig te boek staan lijkt me niet positief voor het werven van mede-idealisten.
Vreemde. Ik heb geen straatje, ik sta voor iedere mening open.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:08 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Een vreemde, of een niet in jouw straatje passende?
Zouden die niet ook meer waarde hechten aan zijn mening als hij gewoon geestelijk stabiel zou blijken?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de echte looney's vinden dat prachtig.
Nee, dat weet ik ook niet. Ik heb geen kennis van de Noorse politiek.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, dat is midden met neiging naar links in Nederlandse begrippen. Je begrijpt me verkeerd. Iemand die in de VS links is, die zijn mening is hierongeveer ergens tussen D66 en VVD. Iemand die rechts is in de VS, dat komt hier buiten de schaal. Zo is de Duitse spd veel linkser dan de pvda.
Zijn de aanhangers van dergelijke idealen dat zelf?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zouden die niet ook meer waarde hechten aan zijn mening als hij gewoon geestelijk stabiel zou blijken?
Irakees: http://www.telegraph.co.u(...)ictures.html?image=9quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:48 schreef Caland het volgende:
2e van rechtsboven zal dat Turkse meisje wel zijn.
http://translate.google.c(...)itt-eget-liv&act=urlquote:But equally strong is another story that he tells - about a eleven year-old boy whose father was killed by mass murderer.
An eleven year old boy came up to me said that his father was dead.Then he went on. It was quite terrible to hear. The atmosphere was so chaotic that the boy just went further, saying Pracon to TV2.
"Too young to die"
He will see how Breivik comes walking towards the boy who stays. Pracon is then still and play dead.
- I heard the boy say: Shoot me, now you've shot enough. You killed my father, I'm too young to die. Let us be.
The otherwise cold-blooded killers then took an unexpected decision.
- Then the offender away. It may be that he got a touch of sympathy. The boy saved himself.
Pracon saw the boy alive after the massacre.
- It was wonderful to see, he says to TV2.
En dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan moet hij stoppen met deze client.
Egens anders (misschien zelfs wel hier?) dat hij 'blij was met het aantal doden'? Maar hij klinkt inderdaad alsof er een steekje bij hem los zitquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:36 schreef KarinJ. het volgende:
Zijn advocaat heeft eerst getwijfeld of hij hem wel wilde verdedigen.
Hij is nl. lid van de AP en zit in de gemeente raad van zijn dorp.
Hij heeft toch besloten om hem te verdedigen omdat hij vindt dat iedereen recht heeft op een advocaat,
De dader heeft steroïde en mogelijk nog andere stoffen genomen om zichzelf "sterker"te maken.
De dader vindt dat ie in een oorlogssituatie zit.
Hij weer niet hoeveel mensen hij heeft vermoord. Hij heeft geen t.v. gezien en geen kranten gekregen.
De advocaat weet niet of ie gek is.
Ook niet of ie schizofreen is
Hij is wel koud.
De dader verbaast zich erover dat ie nog leeft.
In de gevangenis wordt ie net als de andere behandeld.
De advocaat is niet van plan het manifest te gebruiken of de ideologie van de dader te verdedigen.
( een beetje een samenvatting van een interview met de advocaat)
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184385.ece
Dat begrijp ik, maar als een advocaat deze conclusie nu al trekt van zijn client, kan hij er beter maar stoppen en dat er een andere advocaat op wordt gezet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan?
Een goed rechtssysteem zorgt ervoor dat mensen gestraft worden voor hun daden, maar ook voor een eerlijke procesgang. Ook, of misschien wel JUIST bij iemand die zulke dingen doet. Als niemand moordenaars, verkrachters en oplichters wil verdedigen, houdt het systeem geen stand.
Als het klopt dat hij voor zijn daad drugs heeft gebruikt zou dit dan onder ontoerekeningsvatbaar kunnen vallen? Hij heeft immers wel het manifest geschreven waaruit waarschijnlijk blijkt dat hij wel bij zinnen was.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:40 schreef Specularium het volgende:
Dus de dader zat onder de stimulanten en de advocaat maakt zich zorgen over zijn eigen partijbelang?
Dat heb ik nog nooit gehoord.
Nee, drugs en alcohol etc. zijn nooit excuses wat dat betreft. Aangezien je er zelf voor kiest die te nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:43 schreef eight het volgende:
[..]
Als het klopt dat hij voor zijn daad drugs heeft gebruikt zou dit dan onder ontoerekeningsvatbaar kunnen vallen? Hij heeft immers wel het manifest geschreven waaruit waarschijnlijk blijkt dat hij wel bij zinnen was.
Nee, nooit. In Nederland zal een rechter je zelfs eerder harder straffen dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:44 schreef sp3c het volgende:
met alcohol op kun je toch ook geen ontoerekeningsvatbaarheid claimen neem ik aan?
Volgens mij niet, want hij heeft de daad maanden van te voren lopen plannen en voorbereiden. Het is niet zo dat stijf van de drugs ineens paranoide werd en dit deed.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:43 schreef eight het volgende:
[..]
Als het klopt dat hij voor zijn daad drugs heeft gebruikt zou dit dan onder ontoerekeningsvatbaar kunnen vallen? Hij heeft immers wel het manifest geschreven waaruit waarschijnlijk blijkt dat hij wel bij zinnen was.
Juridisch gezien is het natuurlijk wel een uitdaging, en hoewel het grote publiek het wellicht niet zal begrijpen kan hij er als hij een technisch perfecte verdediging voert veel mee winnen natuurlijk. Je weetdat je de zaak niet gaat winnen, maar dat is niet relevant. Dit geld trouwens net zo goed voor de officier van justitie, die zal ook erg goed werk moeten gaan leveren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:44 schreef KarinJ. het volgende:
Nee, de advocaat heeft zich eerst afgevraagd of hij de verdediging wel op zich kon nemen maar na rijp beraad besloten dat toch te doen omdat zelfs de grootste crimineel recht heeft op verdediging.
Vraag me alleen af in hoeverre zijn uitspraken van vandaag zijn bedoeld om een wit voetje bij de massa te halen. Neem toch aan dat Anders niet afgeschilderd wil worden als een psychopaat door nota bene zijn eigen bewindvoerder?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juridisch gezien is het natuurlijk wel een uitdaging, en hoewel het grote publiek het wellicht niet zal begrijpen kan hij er als hij een technisch perfecte verdediging voert veel mee winnen natuurlijk. Je weetdat je de zaak niet gaat winnen, maar dat is niet relevant. Dit geld trouwens net zo goed voor de officier van justitie, die zal ook erg goed werk moeten gaan leveren.
13 is nog best veel zegquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:52 schreef jack4ya het volgende:
Nog maar even over de slachtoffers...
http://www.telegraph.co.u(...)ing-in-pictures.html
Kennelijk worden er nog 13 mensen vermist...
Hij schrijft in zijn manifest dat hij vrouwen into one night stands manipuleert en dat hij de avond voor de attacks twee high class hoeren zou inhuren. Dit lijkt me echt wilde speculatie... Je dacht, we moeten stoppen over de moslims, we gooien het nu maar op de homo's?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:54 schreef ZodiaX het volgende:
Ik krijg het gevoel dat hij homo is.
En door zijn strenge geloof zo in de war is dat hij zijn frustratie uit op anderen.
Vroeger dachten klasgenoten al dat hij homo was, hij had nooit een vriendin.
Het schijnt dat hij als eerste meisjes heeft gedood, later pas jongens.
Het schijnt dat Anders van metal hield en wolvenshirts droeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hij schrijft in zijn manifest dat hij vrouwen into one night stands manipuleert en dat hij de avond voor de attacks twee high class hoeren zou inhuren. Dit lijkt me echt wilde speculatie... Je dacht, we moeten stoppen over de moslims, we gooien het nu maar op de homo's?
Dit is een goeie, straks gaat het nog over Geert.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hij schrijft in zijn manifest dat hij vrouwen into one night stands manipuleert en dat hij de avond voor de attacks twee high class hoeren zou inhuren. Dit lijkt me echt wilde speculatie... Je dacht, we moeten stoppen over de moslims, we gooien het nu maar op de homo's?
was die niet ook homo?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is een goeie, straks gaat het nog over Geert.
Ik heb het! Het was een homoseksuele, moslim-in-de-kast, gamer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Het schijnt dat Anders van metal hield en wolvenshirts droeg.
Zoveel families die hun leven opnieuw moeten beginnen, zoveel verdriet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:52 schreef jack4ya het volgende:
Nog maar even over de slachtoffers...
http://www.telegraph.co.u(...)ing-in-pictures.html
Kennelijk worden er nog 13 mensen vermist...
Hoeft natuurlijk niet een causaal verband te betekenen tussen gamen en mensen overhoop schieten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
al geloof ik op zich nog wel dat geweleddadige spellen slecht zijn. Ze komen echt te vaak terug in moordpartij onderzoeken. Dat wil niet zeggen dat alle gamers slecht zijn natuurlijk.
Nee maar ondertussen zou me het niks verbazenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:09 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hoeft natuurlijk niet een causaal verband te betekenen tussen gamen en mensen overhoop schieten.
Als je nog harder wilt vloeken, dan roepen dat er een verband is tussen alleenstaande (jonge) mannen die gamen en geweld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nee maar ondertussen zou me het niks verbazen
maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk hier
Ja nou ja ik denk dat mensen die Sims spelen nèt een wat minder hoog risico lopen, ditto voor fervente pokemon fans.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:14 schreef Caland het volgende:
De daders van dit soort aanslagen zijn veelal jongeren en/of jonge volwassenen. Die generatie is nou eenmaal groot geworden met gamen.
De kans dat een dader dus games speelt zal boven de 80% liggen. Dan is het inderdaad altijd makkelijk om daar de vinger naar te wijzen.
Mannen spelen nou eenmaal geen simsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja nou ja ik denk dat mensen die Sims spelen nèt een wat minder hoog risico lopen, ditto voor fervente pokemon fans.
Is dat zo? Bestaat hier een lijst van? Bij veruit de meeste aanslagen die gepleegd zijn ben ik de link met gewelddadige games niet tegengekomen..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
al geloof ik op zich nog wel dat geweleddadige spellen slecht zijn. Ze komen echt te vaak terug in moordpartij onderzoeken. Dat wil niet zeggen dat alle gamers slecht zijn natuurlijk.
Je vergeet een essentieël woord: Alleenstaandquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:16 schreef sp3c het volgende:
of jonge mannen en racegames en speedingtickets
hij vind schieten tof, dan kun je bij videogames je lol op ... hij zal het bekende rijtje films ook wel in de kast hebben staan.
Aanslagen vanuit blanke achtergrond, zo uit mijn blote hoofd Alphen, Columbine, Erfurt, Virginia Tech...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:17 schreef eight het volgende:
[..]
Is dat zo? Bestaat hier een lijst van? Bij veruit de meeste aanslagen die gepleegd zijn ben ik de link met gewelddadige games niet tegengekomen..
nicequote:
ja en gewelddadige films komen ook terug en ze konden ook allemaal autorijden etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Aanslagen vanuit blanke achtergrond, zo uit mijn blote hoofd Alphen, Columbine, Erfurt, Virginia Tech...
Verkeerd gefraseerd. Ik bedoel dat "spree killers" (sorry, bij gebrek aan beter woord) een hogere kans lopen spellen zoals dat de spelen dan pokémon of Sims. Ja we spelen allemaal games, maar niet iedereen voelt de behoefte virtueel mensen af te knallen met zo realistisch mogelijk bloedquote:
Ja je hoeft het niet met me eens te zijn en je schiet vast ook online mensen neer in je vrije tijd zonder het in het echt te willen doen. En toch. Ik ben een tegenstander van deze spellen, het spijt me niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en gewelddadige films komen ook terug en ze konden ook allemaal autorijden etc.
Ja, aan die aanslagen dacht ik ook. Maar alleen in Europa zijn al bijna 300 aanslagen per jaar en daarbij zie ik vrijwel nooit een link met gewelddadige games.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Aanslagen vanuit blanke achtergrond, zo uit mijn blote hoofd Alphen, Columbine, Erfurt, Virginia Tech...
Van deze omvang? Moek toch een hoop gemist hebben afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:22 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, aan die aanslagen dacht ik ook. Maar alleen in Europa zijn al bijna 300 aanslagen per jaar en daarbij zie ik vrijwel nooit een link met gewelddadige games.
Waarom dan een aanslag op het kantoor van de premier? Waarom dan schieten op jongeren van de Arbeidspartij? Waarom een manifest van 1500 pagina's?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:54 schreef ZodiaX het volgende:
Ik krijg het gevoel dat hij homo is.
En door zijn strenge geloof zo in de war is dat hij zijn frustratie uit op anderen.
Vroeger dachten klasgenoten al dat hij homo was, hij had nooit een vriendin.
Het schijnt dat hij als eerste meisjes heeft gedood, later pas jongens.
Dat je hier tegenstander van bent is niets mis mee, alleen ik zie nog geen onderbouwde argumenten. Het is meer gebaseerd op een gevoel lijkt hetquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja je hoeft het niet met me eens te zijn en je schiet vast ook online mensen neer in je vrije tijd zonder het in het echt te willen doen. En toch. Ik ben een tegenstander van deze spellen, het spijt me niet.
Nee, maar dat beweer ik ook nergens.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Van deze omvang? Moek toch een hoop gemist hebben afgelopen jaar.
Is die al opgedoken in Oslo? Waarøm?quote:
en daar heb je helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:25 schreef eight het volgende:
[..]
Dat je hier tegenstander van bent is niets mis mee, alleen ik zie nog geen onderbouwde argumenten. Het is meer gebaseerd op een gevoel lijkt het
p0k0m0n is gewoon niet leukquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Verkeerd gefraseerd. Ik bedoel dat "spree killers" (sorry, bij gebrek aan beter woord) een hogere kans lopen spellen zoals dat de spelen dan pokémon of Sims. Ja we spelen allemaal games, maar niet iedereen voelt de behoefte virtueel mensen af te knallen met zo realistisch mogelijk bloed
ja en voor all we know zorgen die games voor dat die jongeren het online doen en niet in het echt. maar toch. ik hou niet zo van geweldquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
p0k0m0n is gewoon niet leuk
deze jongens zijn nu eenmaal min of meer de doelgroep van die games, als er strax een meisje om zich heen begint te knallen dan is de kans groot dat ze WoW of idd de Simms op dr computer heeft staan
Ik heb zo'n vermoeden dat Anders niet vrolijk met zijn mede-gedetineerden gaat kunnen joggen of kokkerellen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:34 schreef nikk het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)n-luxury-prison.html
Uh ja, en dan? Meneer heeft een flatscreen, maar zit nog steeds hopelijk voor de rest van zijn leven vast.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:34 schreef nikk het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)n-luxury-prison.html
Zelfmoord zie ik hem niet plegen, dan is de kans nog groter dat hij een 'ongelukje' krijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:37 schreef Caland het volgende:
Sowieso is dat eiland pas voor de laatste 5 jaar van zijn detentie. En de kans zit er natuurlijk heel dik in dat hij a) nooit meer vrijkomt of b) zelfmoord pleegt in de gevangenis.
Mwah, ze zullen er in Noorwegen alles aan doen om hem niet te laten vermoorden in de gevangenis lijkt me.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zelfmoord zie ik hem niet plegen, dan is de kans nog groter dat hij een 'ongelukje' krijgt.
Hoezo zou een advocaat niet mogen vinden dat zijn cliënt krankzinnig is en zou hij dat alleen met instemming van diezelfde cliënt mogen vinden?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar als een advocaat deze conclusie nu al trekt van zijn client, kan hij er beter maar stoppen en dat er een andere advocaat op wordt gezet.
Ik vind het echt heel raar dat een advocaat dit zegt over zijn client, of de client moet dit zelf al zo vinden.
Deze dudequote:
Omdat je als advocaat wordt geacht om de belangen van je cliënt te allen tijden te dienen. Op het moment dat je dit niet meer doet, zoals eigenlijk nu het geval is (of het moet vooropgezet zijn), ben ik het er wel mee eens dat Anders beter een andere, 'onpartijdige', advocaat kan krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zou een advocaat niet mogen vinden dat zijn cliënt krankzinnig is en zou hij dat alleen met instemming van diezelfde cliënt mogen vinden?
Omdat een simplistische verklaring beter te bevatten is voor sommige mensen, ook al moeten ze hem zelf verzinnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:24 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Waarom dan een aanslag op het kantoor van de premier? Waarom dan schieten op jongeren van de Arbeidspartij? Waarom een manifest van 1500 pagina's?
Waarom gaat hij niet net als iedereen gewoon op het internet haatberichtjes spreiden, ipv in de IRL-wereld een kaarsje te branden??quote:
Dat denk ik ook wel, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat hij zelfmoord gaat plegen aangezien hij zich gewoon liet oppakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ze zullen er in Noorwegen alles aan doen om hem niet te laten vermoorden in de gevangenis lijkt me.
Hij wacht nog op het showproces he, althans dat wil hij er van maken. Als dat éénmaal achter de rug is zal zijn doel voltooid zijn. Hij speculeerde ook al op ingeademde kankerverwekkende stoffen en dat hij daardoor dood zou gaan in de gevangenis.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat hij zelfmoord gaat plegen aangezien hij zich gewoon liet oppakken.
Oldschoolhippie zonder interwebz en RTL7.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom gaat hij niet net als iedereen gewoon op het internet haatberichtjes spreiden, ipv in de IRL-wereld een kaarsje te branden??
quote:GroenLinks wil debat over xenofobie
DEN HAAG - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi heeft een debat aangevraagd met premier Mark Rutte en minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) over angst voor buitenlanders.
Aanleiding is de uitspraak van eurocommissaris voor Binnenlandse Zaken Cecilia Malmström dat te weinig Europese leiders zich verzetten tegen de 'xenofobe retoriek' van mensen als Anders Behring Breivik, de verdachte van de aanslagen in Noorwegen.
Hij wil in het debat aandacht voor de raakvlakken tussen de ideeën van Breivik en gedachten die in ons land leven, bijvoorbeeld in kringen en achterban van de PVV. Dibi vindt de afstand die PVV-leider Geert Wilders dinsdag nam van de aanslagen en de verdachte daarvan 'onvoldoende'.
De PVV heeft volgens hem een grote verantwoordelijkheid om 'de woede in Nederland te kanaliseren'.
Dibi ondernam actie vanaf zijn vakantieadres. Hij denkt dat hij genoeg medestanders krijgt voor het verzoek om een debat.
Dat is voorwaarde als je een debat wilt aanvragenquote:
Dat, plus dat ze in Noorwegen niet ineens een aparte back to basic gevangenis of cel gaan maken voor een misdadiger.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:36 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Uh ja, en dan? Meneer heeft een flatscreen, maar zit nog steeds hopelijk voor de rest van zijn leven vast.
Als ik mocht kiezen, zou ik toch voor mijn vrijheid gaan in plaats van een flatscreen.
Als hij merkt dat niemand echt geintereseerd is in zijn verhaal dan gaat hij misschien realiseren dat hij best alleen staat (die paar verdwaalde medestanders daargelaten, maar dat zijn ook geen heldere lichten) en daar zijn conclusie uit trekt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij wacht nog op het showproces he, althans dat wil hij er van maken. Als dat éénmaal achter de rug is zal zijn doel voltooid zijn. Hij speculeerde ook al op ingeademde kankerverwekkende stoffen en dat hij daardoor dood zou gaan in de gevangenis.
Hij heeft dus al zeker met die optie gespeeld.
En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat je als advocaat wordt geacht om de belangen van je cliënt te allen tijden te dienen. Op het moment dat je dit niet meer doet, zoals eigenlijk nu het geval is (of het moet vooropgezet zijn), ben ik het er wel mee eens dat Anders beter een andere, 'onpartijdige', advocaat kan krijgen.
Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zeggen dat hij krankzinnig is, is niet in het belang van de cliënt?
De cliënt zou best krankzinnig kunnen zijn, en heeft in dat geval iig geen belang bij een advocaat die dat niet ziet.
Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Huh? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van het beroep advocaat. Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.
En ook al is hij het, dan is dat nog altijd niet aan de advocaat om dat naar buiten te brengen. Of zelfs al te beoordelen.
O jawel hoor, alles in het belang van de cliënt. Advocaten zijn beroepsleugenaars, dat weet de rechter ook wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als een cliënt idd krankzinnig is dan heeft hij er over het algemeen geen belang bij dat zijn advocaat dat niet zo ziet.
Dan komt het er immers al snel op neer dat er 2 krankzinnigen voor de rechter staan, en dat doet de verdediging sowieso geen goed.
Ja natuurlijk, maar waarom zou nota bene zijn advocaat zich daarover uitlaten? Dat kunnen anderen toch prima beoordelen...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.
Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Caland het volgende:
Maar nogmaals, misschien wil Anders wel voorkomen als krankzinnig. Maar dat lijkt me heel erg sterk.
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Ik denk dat de advocaat juist bewust heeft gezegd dat hij krankzinnig is, met medeweten van AB.
Advocaten weten nl. als geen ander wat ze wel en niet mogen zeggen. Hij heeft aangegeven hem te willen verdedigen dus het rijmt niet als hij hem nu beschadigd, of hij moet juist zo'n slecht gesprek hebben gehad met zijn cliënt dat hij hem niet meer wilt verdedigen en dan met dit soort uitspraken komt.
Dat dus....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
RTL nieuws: kun je in Nederland makkelijk aan kunstmest komen??
Zieke geest: zeker, maar dusdanig ziek dat dit rijst tot het niveau van ontoerekeningsvatbaarheid? Wat mij betreft zeker niet. Hij weet exact wat hij heeft gedaan en dat dit slecht is. Hij heeft nota bene bijna 9 jaar zitten plannen en heeft tussen aanslag 1 en 2 minimaal 45 minuten gereisd. Alleen de koudste kikkers 'kunnen' dat. Oftewel, zijn daden zijn hem voor de volle 100% aan te rekenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef Leandra het volgende:
In deze lijkt het me niet het beschadigen van een cliënt als je hem krankzinnig noemt.
Het gaat er bij weinig mensen in dat je geen zieke geest zou hebben als je dit doet.
Oh dear.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
Precies... wat een onzin dit... Een man staat nu uit te leggen dat het heeeeel moeilijk is om er een bom van te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Och gut, krijgen we dat soort non-nieuwsitems weer
Hele goeie vraag.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Injetta het volgende:
tegenstrijdig idd. Mocht de advocaat hem nog meer willen beschadigen dan vraag ik me af hoe de dader hier achter kan komen. Hij heeft er immers geen weet van omdat hij in isolement zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de vraag. Wat mij betreft rijmt het ook totaal niet als je een manifest van 1500 pagina's uitgeeft, een aanslag ter promotie daarvan pleegt en dan wil overkomen als een krankzinnige psychopaat. Helemaal omdat hij ook doelbewust wou dat de media bij het proces was om zijn woord kwijt te kunnen.
Het is juist niet zo moeilijk, maar dat moet voor de kijkers niet teveel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:19 schreef Injetta het volgende:
[..]
Precies... wat een onzin dit... Een man staat nu uit te leggen dat het heeeeel moeilijk is om er een bom van te maken.
Dat gaf ik eerder ook al aan inderdaad, lijkt er eerder op alsof de advocaat een wit voetje bij de massa wilt halen. Uit angst voor de Noorse Henk en Ingrids die hem deelname aan een goed werkend rechtsproces kwalijk nemen. Hij weet ook wel dat zijn client helemaal niks van het alles doorkrijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef eight het volgende:
[..]
tegenstrijdig idd. Mocht de advocaat hem nog meer willen beschadigen dan vraag ik me af hoe de dader hier achter kan komen. Hij heeft er immers geen weet van omdat hij in isolement zit.
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Specularium het volgende:
Het is juist niet zo moeilijk, maar dat moet voor de kijkers niet teveel duidelijk worden.
Normaal gesproken niet nee, maar ik sta nergens meer van te kijken in Noorwegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:24 schreef LB06 het volgende:
De kans is echt heel klein dat een advocaat zomaar dergelijke uitspraken gaat doen zonder medeweten en goedkeuring van cliënt.
quote:Anonymous aast op manifest Breivik
Hackersgroep Anonymous wil het manifest van Anders Breivik, de dader van de aanslagen in Noorwegen, aanvallen. De groep wil het document dat op internet staat drastisch veranderen en dan verder verspreiden.
Anonymous wil zoveel valse documenten verspreiden dat ze het orgineel uiteindelijk ondersneeuwen. De hackers willen er zo voor zorgen dat niemand Breivik nog serieus neemt.
In het manifest beschrijft Breivik zijn ideologie. Hij zette het document op internet en verstuurde het voor de aanslagen naar Europese politici.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)manifest-breivik.xml
Dat is wel wat "krankzinnig" letterlijk betekent: zieke geest.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:19 schreef LB06 het volgende:
[..]
Zieke geest: zeker, maar dusdanig ziek dat dit rijst tot het niveau van ontoerekeningsvatbaarheid? Wat mij betreft zeker niet. Hij weet exact wat hij heeft gedaan en dat dit slecht is. Hij heeft nota bene bijna 9 jaar zitten plannen en heeft tussen aanslag 1 en 2 minimaal 45 minuten gereisd. Alleen de koudste kikkers 'kunnen' dat. Oftewel, zijn daden zijn hem voor de volle 100% aan te rekenen.
Volgens die redenering moeten we ook bijna alle moordernaars laten gaan, want je hebt toch een zieke geest als je zomaar iemand het leven ontneemt?
Maar goed, het kan natuurlijk zo zijn dat dit voorlopig de stratiegie is. Of in ieder geval om de media een beetje te bespelen. Ik sluit niet uit dat hij er niet mee zit als hij door een insanity plea eerder uit de gevangenis kan. Dan kan hij alleen maar eerder doen wat hij nodig acht.
Met benzine en kunstmest ben je er aardig, je hebt er alleen heel veel van nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:23 schreef eight het volgende:
[..]
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.
Met een tractor kom je er wel sneller.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:23 schreef eight het volgende:
[..]
wat noem jij niet moeilijk? Met wat diesel en kunstmest ben je er echt niet hoor.
Ik acht die hele gek een stuk intelligenter dan al die scriptkiddo's van anonquote:
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:22 schreef Caland het volgende:
Dat gaf ik eerder ook al aan inderdaad, lijkt er eerder op alsof de advocaat een wit voetje bij de massa wilt halen. Uit angst voor de Noorse Henk en Ingrids die hem deelname aan een goed werkend rechtsproces kwalijk nemen. Hij weet ook wel dat zijn client helemaal niks van het alles doorkrijgt.
Die zijn sowieso al te laat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik acht die hele gek een stuk intelligenter dan al die scriptkiddo's van anon
Ook dat ja.quote:
Benzine en kunstmest is idd het grootste gedeelte van de bom. Als je in zijn manifest kijkt komt er nog heel wat bij kijken, volgens mij was hij na aanschaf van materialen er 21 dagen mee bezig geweest om de bom te bouwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:26 schreef Staal het volgende:
Met benzine en kunstmest ben je er aardig, je hebt er alleen heel veel van nodig.
Op zich wel goed om te vertellen dat het moeilijk is alleen de lui die er naar op zoek zijn vinden bergen recepten op internet. Dus een beetje zinloos is het wel.
Dat constateert Joop, waar wordt gemeld dat Van Doorn gisteravond twitterde: “Noorse PvdA wil Israel bombarderen”. Hij linkt daarbij naar een samenzweringssite die zich richt tegen ‘De Nieuwe Wereldorde’.quote:Terwijl de wereld verbijsterd is over de massamoord op jongeren van de Noorse Arbeiderspartij, een zusterpartij van de PvdA, gaat het Haagse PVV-gemeenteraadslid Arnoud van Doorn op Twitter onverminderd door met bashen. Hij wordt daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Via twitter vatte @Politiq de kwestie nog eens samen om die te verhelderen.quote:Het gaat om te beginnen niet om ‘de Noorse PvdA’ maar om de Sosialistisk Venstreparti, een partij die meer lijkt op de Nederlandse SP. Het bewuste bericht dateert van 27 maart(!) en handelt over het partijcongres waar een motie werd ingediend tegen de bombardementen op Libië. Binnen de partij SV is grote weerstand tegen militair geweld. De motie stelde dat de acties de internationale geloofwaardigheid ondermijnen omdat er bij goedkeuring van de bombardementen dan ook actie ondernomen zou moeten worden tegen Israël als dat land Gaza aanvalt. De protestmotie is verworpen en de SV ging akkoord met de NAVO-acties tegen Khadaffi. Van een voorstel tot ‘bombarderen van Israël’ is geen moment sprake geweest. De ‘Noorse PvdA’, oftewel de Arbeiderpartiet, heeft er al helemaal niets mee te maken.
Zit wat in. En door de uitspraken van die advocaat krijg je het idee dat hij niet echt bezig is om hem eerlijk te verdedigen. Dan heeft AB meteen goede munitie zodat hij kan laten zien dat democraten niet zuiver zijn en dat een rechtssysteem daarop gebaseerd niet werkt. Koren op zijn molen. HIj weet ook wel dat hij de zwaarste straf gaat krijgen met wat voor advocaat dan ook. Dus dan een advocaat nemen om je duivelse plan verder uit te smeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef eight het volgende:
[..]
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.
Precies, voor hem valt er niets meer te winnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:36 schreef Injetta het volgende:
Zit wat in. En door de uitspraken van die advocaat krijg je het idee dat hij niet echt bezig is om hem eerlijk te verdedigen. Dan heeft AB meteen goede munitie zodat hij kan laten zien dat democraten niet zuiver zijn en dat een rechtssysteem daarop gebaseerd niet werkt. Koren op zijn molen. HIj weet ook wel dat hij de zwaarste straf gaat krijgen met wat voor advocaat dan ook. Dus dan een advocaat nemen om je duivelse plan verder uit te smeren.
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik word echt een beetje misselijk van al die mensen die blaten dat het er in Noorwegen amateuristisch aan toe gaat. Omdat ze een nummer fout hadden. Vrij groot, maar een nummer. Dude. Iedereen was in shock, het was donker, er waren vermisten en onsamenhangende verklaringen van getuigen. Mensen die misschien op het eerste gezicht dood leken maar het niet waren. En in het belang van onderzoek beginnen ze zelden tot nooit meteen met het verwijderen van doden. Lagen de Alphen slachtoffers er ook niet een hele nacht? Hier moeten ze niet van een makkelijk begaanbare parkeerplaats, maar nota bene een klif afgeplukt worden. Ik vermoed dat ze dat nummer hebben bijgesteld zodra alle lichamen op het vatseland aangekomen waren. op een klein, rond eiland met zoveel bebouwing lijkt het me ook lastig tellen, en weet je niet altijd zeker of je iedereen al gehad hebt. Geef die mensen een fucking break, het is ook nieuw voor hen.
En al die internethelden hoor je niet over hoe briljant Oslo's centrum ontruimd werd, hoe iedereen perfect luisterde en de straten leeg waren terwijl de politie en het leger systematisch de straten afgingen op zoek naar meer explosieven, met gevaar voor eigen leven. En accuraat reageerden op meer bommeldingen.
Alsjeblieft zeg
Lijkt me niet eens zo'n hele vreemde gedachte inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:28 schreef eight het volgende:
[..]
Als het waar is dat de advocaat een band heeft met de labour partij is het al helemaal vreemd. Dadelijk heeft AB bewust voor deze advocaat gekozen om later te claimen dat hij geen eerlijk proces krijgt.
Het is een groot land, met weinig bewoners. Ik betwijfel of het gat hier een paar mijl verderop politie helicopters heeft. Als die al gebruikt worden hier, omdat iemand ons court house opgeblazen heeft, dan wordt het lastig. En dat is in de States waar voortdurend shit los gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.
En inderdaad dan die foutieve telling.
Er wordt nergens beweert dat het hier in Nederland beter geregeld is. Ik denk aan de overval in juniop het geldtransportbedrijf in A'dam waar de verdachten doodleuk 150 km achtervolgt worden en vervolgens weten te ontkomen. Dat was ook een sterk staaltje amateurisme.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Het is een groot land, met weinig bewoners. Ik betwijfel of het gat hier een paar mijl verderop politie helicopters heeft. Als die al gebruikt worden hier, omdat iemand ons court house opgeblazen heeft, dan wordt het lastig.
dat met die helikopters is niet heel erg ongebruikelijk, het zijn surveillancehelikopters, die zitten volgebouwd met hightech spulletjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn wel meer fouten gemaakt hoor. Sowieso al het feit dat hij ongestoord dik een uur lang heeft kunnen jagen op kinderen, er geen helikopters waren die politieagenten konden vervoeren, in eerste instantie de politieboot zonk wegens overbelading (dit heeft de moordenaar weer meer tijd gegeven), Breivik die gisteren doodleuk vervoerd wordt met een ongeblindeerde wagen.
En inderdaad dan die foutieve telling. Het hele gebeuren komt gewoon nogal amateuristisch over. En nee, dat had ik niet beter gedaanMaar als dat je argument is kunnen we dit forum wel sluiten.
Wat vind jij dan wel professioneel? Heb je niet een beetje te hoge verwachtingen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:55 schreef eight het volgende:
[..]
Er wordt nergens beweert dat het hier in Nederland beter geregeld is. Ik denk aan de overval in juniop het geldtransportbedrijf in A'dam waar de verdachten doodleuk 150 km achtervolgt worden en vervolgens weten te ontkomen. Dat was ook een sterk staaltje amateurisme.
Vind ik ook wel, zeker als je in acht neemt dat iedereen volop bezig was met de aanslag in Oslo.quote:
Ja, maar zijn er ook richtlijnen voor als een half uur eerder een grandioze explosie in zeg maar Alkmaar is geweest?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:04 schreef Caland het volgende:
Nou, ik hoop dat als zoiets op Texel gebeurt de politie er snellerZijn ook richtlijnen voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |