abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:12:10 #121
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_100310933
Ik neig meer naar Weltschmertz' point of view in dit debat.
Uiteindelijk is Alonso de beste
Feyenoord!!! * Barça
pi_100312928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doen
Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.

Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat jullie allebei wel een beetje gelijk hebben. W. wat Hamilton betreft, al vind ik die de laatste twee jaar op dat gebied wel aan het veranderen (toch een ontwikkeling?). Maar Red Bull is/was zeker wel dominant anders is het niet te verklaren dat een coureur als Webber diverse malen op pole komt en wint.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.

quote:
Maar laten we Vettel ook niet overschatten. Feit blijft dat hij niet of nauwelijks races gewonnen heeft als hij niet van Pole is gestart.
Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:29:33 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100313422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.

Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.

[..]

Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.
Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooit :)

Wat objectiviteit betreft heb ik het puur over jou en niet over Duitse noch Engelse pers.

Wat Hamilton betreft zijn we het niet eens maar ik blijf erbij dat hij de capaciteiten heeft om weer wereldkampioen te worden, datzelfde geldt uiteraard voor Vettel en Alonso.
pi_100314279
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooit :)

Wat objectiviteit betreft heb ik het puur over jou en niet over Duitse noch Engelse pers.
Het punt is dat objectiviteit over Hamilton ver te zoeken is, Hij moet om de een of andere reden de grote ster zijn, en wordt alles met de mantel der liefde bedekt. Vandaar mijn vraag wat dan objectiviteit is, in ieder geval zijn de meest gehoorde meningen daar niet op gegrond.

quote:
Wat Hamilton betreft zijn we het niet eens maar ik blijf erbij dat hij de capaciteiten heeft om weer wereldkampioen te worden, datzelfde geldt uiteraard voor Vettel en Alonso.
De meest zeldzame capaciteit heeft hij daar wel voor, maar dat is geen reden om te vergeten dat er nog meer capaciteiten voor nodig zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100323576
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.

Een perfect rondje is ook maar net zo goed als je materiaal, ik denk niet dat Hamilton een mindere qualifier is dan Vettel. Als je het gemiddelde tijdsverschil in de kwalificatie tussen de teamgenoten bekijkt, is Hamilton gemiddeld 0,31s sneller dan Button en Vettel 0,32s sneller dan Webber, dat verschil is dus nihil en daaruit blijkt niet dat Vettel nou zoveel beter is in de kwalificatie.

Hamilton zijn manier van rijden kost hem idd af en toe punten, maar hij heeft ook races dat hij de auto outperformed, Nurburgring is daar een mooi voorbeeld van, door zijn agressieve manier van rijden pakt hij daar de overwinning. Daarnaast vind ik de carriere van Hamilton ook vrij indrukwekkend, in zijn debuutjaar 2voudig WK Alonso verslaan, dat zie ik eigenlijk geen enkel andere coureur in dit veld doen. Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:31:28 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100323753
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100324431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Bouwvak, ook in de F1!
Daar ik heb dus onderstaande site voor gevonden. Staan af en toe echt erg leuke comments bij.

http://www.thef1slate.com/
pi_100324640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Een perfect rondje is ook maar net zo goed als je materiaal, ik denk niet dat Hamilton een mindere qualifier is dan Vettel. Als je het gemiddelde tijdsverschil in de kwalificatie tussen de teamgenoten bekijkt, is Hamilton gemiddeld 0,31s sneller dan Button en Vettel 0,32s sneller dan Webber, dat verschil is dus nihil en daaruit blijkt niet dat Vettel nou zoveel beter is in de kwalificatie.
Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.

quote:
Hamilton zijn manier van rijden kost hem idd af en toe punten, maar hij heeft ook races dat hij de auto outperformed, Nurburgring is daar een mooi voorbeeld van, door zijn agressieve manier van rijden pakt hij daar de overwinning.
Hoezo outperformed? Ik hoorde het ook op de BBC, maar hoe is hij dan niet net zo snel als zijn materiaal? Komt het dan niet gewoon neer op de inschatting van het materiaal, die dan weer gebaseerd is op de rijder? Hamilton is gewoon heel snel, maar Vettel en Alonso ook. Alleen Vettel is het ook als de druk er flink opstaat, en Hamilton rijdt dan een lekkere race als hij eigenlijk al kansloos is voor de titel, en toen hij die wel kon winnen ondanks veel grote fouten was hij zo traag dat het nog op de laatste bocht aankwam.

quote:
Daarnaast vind ik de carriere van Hamilton ook vrij indrukwekkend, in zijn debuutjaar 2voudig WK Alonso verslaan, dat zie ik eigenlijk geen enkel andere coureur in dit veld doen. Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Alsof het zo'n groot verschil was met Alonso, dat ging echt om hele krappe marges. Die waren duidelijk aan elkaar gewaagd, en dan heb je Alonso die baalt en Hamilton die zich on top of the world voelde, en het dan vervolgens helemaal zelf verkloot in de slotfase van het seizoen.

Het zegt me ook niet zoveel. Je kunt wel eens een coureur hebben die heel erg moet acclimatiseren, maar dat zijn ook doorgaans niet de echte talenten. Snelheid is snelheid, goede coureurs worden doorgaans niet sneller met de jaren, wel beter, maar snelheid is er gewoon of is er niet. Raikkonen werd ook beoordeeld op hoe snel hij in zijn eerste jaar als jonkie al was, maar uiteindelijk bleek hij gewoon niet sneller dan Massa. Wat ik juist indrukwekkend vond was daadwerkelijk meedoen in achterveld met een Minardi, of een race winnen met een Toro Rosso. Met een McLaren... tja. Maar dat doet er ook verder niet toe, wat er wel toe doet is dat hij nu niet beter is dan in zijn eerste jaar en nog steeds zijn seizoenen verkloot.

Nogmaals, Hamiltons snelheid betwist ik helemaal niet, zo objectief ben ik echt wel. Alleen als je dan zoveel sneller bent dan je teamgenoot en nauwelijks meer punten hebt terwijl die teamgenoot ook nog meer pech heeft gehad, dan is er ergens anders wat behoorlijk fout gegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100325881
quote:
Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.
Die zou ik graag afgezet zien tegen de uitvalbeurten door eigen toedoen van Jos Verstappen.

Ik gok zomaar dat zich dat niet veel ontloopt. Sterker nog, het zou me niet eens verbazen als Jos er beter voorstaat qua statistiek wat dit aangaat :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:24:10 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100325975
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.
dat maakt tussen teammaten niet uit
pi_100326008
Wacht maar als Nicky de Vries dalijk teamgenootje van opa Hamilton wordt over een paar jaar.
Die rijdt hem ook meteen in zn debuutjaar om de oren :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:41:10 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100326596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat maakt tussen teammaten niet uit
Wel als je teammaat zich (terecht of niet, maakt niet uit) totaal niet op z'n gemak voelt in het team en jijzelf als de Verlosser wordt gezien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:45:20 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100326737
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel als je teammaat zich (terecht of niet, maakt niet uit) totaal niet op z'n gemak voelt in het team en jijzelf als de Verlosser wordt gezien.
OK maar dat heeft weinig met de auto te maken
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:47:56 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100326853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

OK maar dat heeft weinig met de auto te maken
Dat die McLaren duidelijk de beste auto was in 2007 staat buiten kijf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:54:59 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100327134
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat die McLaren duidelijk de beste auto was in 2007 staat buiten kijf.
:)

Op donderdag 4 augustus 2011 19:26 schreef M.Melandri het volgende:

quote:
Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:

quote:
Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.
Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:

quote:
dat maakt tussen teammaten niet uit
zo beter?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:09:47 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100327940
Ik snap je punt wel. Je zit alleen gewoon mis. Ten eerste is rijden in de beste auto als rookie een stuk makkelijker dan rijden in een rammelbak. Ten tweede, het hele Alonso-gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:29:01 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100328936
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap je punt wel. Je zit alleen gewoon mis. Ten eerste is rijden in de beste auto als rookie een stuk makkelijker dan rijden in een rammelbak. Ten tweede, het hele Alonso-gebeuren.
Je eerste punt is onzin, de STR was geen rammelbak en de druk is ook veel lager dan met een topauto bij een topteam, over Alonso-Hamilton heb ik niets gezegd, maar het is wel een feit dat Hamilton sneller was dan iedereen voor mogelijk hield bij zijn debuut, of hij in de tweede helft van het seizoen al dan niet bevoordeeld is zullen we nooit weten (denk ik).
pi_100330976
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap je punt wel. Je zit alleen gewoon mis. Ten eerste is rijden in de beste auto als rookie een stuk makkelijker dan rijden in een rammelbak. Ten tweede, het hele Alonso-gebeuren.
Uiteindelijk gaat het er gewoon omdat je het maximale uit je materiaal haalt, of je nou in een McLaren of een STR rijdt maakt niet uit, daarnaast lijkt me Liuzzi toch van een ander kaliber dan Alonso. Het is ook niet voor niks dat Red Bull Vettel in 2008 nog een jaar extra liet rijpen bij STR.

Tja, en de Alonso-Hamilton kwestie, aanvankelijk in de eerste races was er weinig aan de hand, Alonso was eigenlijk consequent sneller alleen na een race of 4 begon Hamilton de overhand te krijgen, het verschil was niet groot maar wel ontzettend knap van Hamilton. Maar het lijkt me niet dat iemand met een salaris van 30miljoen + als je hoofdsponsor Santander is dat je die dan gaat benadelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door M.Melandri op 04-08-2011 22:22:01 ]
pi_100332153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.

[..]

Hoezo outperformed? Ik hoorde het ook op de BBC, maar hoe is hij dan niet net zo snel als zijn materiaal? Komt het dan niet gewoon neer op de inschatting van het materiaal, die dan weer gebaseerd is op de rijder? Hamilton is gewoon heel snel, maar Vettel en Alonso ook. Alleen Vettel is het ook als de druk er flink opstaat, en Hamilton rijdt dan een lekkere race als hij eigenlijk al kansloos is voor de titel, en toen hij die wel kon winnen ondanks veel grote fouten was hij zo traag dat het nog op de laatste bocht aankwam.

[..]
.
Over het verschil tussen Webber en Button valt te twisten, maar dat zal niet heel groot zijn denk ik.

Nouja, outperformen in de zin dat je voor mensen finisht die eigenlijk sneller waren, het was niet zo dat hij verreweg de snelste man op de baan was, hij won de race door 2 belangrijke inhaalacties. Vettel en Alonso hebben onder druk ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar heeft Vettel het bijv met de snelste auto ook vaak laten liggen, maar fouten horen erbij als je op de limiet aan het rijden bent.

Overigens over outperformen gesproken; Schumacher in 1996 met 3 overwinningen _O_
pi_100342264
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Die zou ik graag afgezet zien tegen de uitvalbeurten door eigen toedoen van Jos Verstappen.

Ik gok zomaar dat zich dat niet veel ontloopt. Sterker nog, het zou me niet eens verbazen als Jos er beter voorstaat qua statistiek wat dit aangaat :)
Volgens Wikipedia:

Jos is in 106 starts 48 keer gefinished.

58 keer dus niet, onderverdeeld in:

Uitval door probleem aan auto: 39
Collision: 4
Spun off: 13
Accident: 2

Hamilton is 86 keer gestart, 8 keer uitgevallen, onderverdeeld in:

Uitval door probleem aan auto: 2
Collision: 5
Beached in gravel: 1
pi_100342785
Me dunkt dat Lewis vaker dan 8 keer is uitgevallen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100343716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:29 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Over het verschil tussen Webber en Button valt te twisten, maar dat zal niet heel groot zijn denk ik.

Nouja, outperformen in de zin dat je voor mensen finisht die eigenlijk sneller waren, het was niet zo dat hij verreweg de snelste man op de baan was, hij won de race door 2 belangrijke inhaalacties.
Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?

quote:
Vettel en Alonso hebben onder druk ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar heeft Vettel het bijv met de snelste auto ook vaak laten liggen, maar fouten horen erbij als je op de limiet aan het rijden bent.
De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.

quote:
Overigens over outperformen gesproken; Schumacher in 1996 met 3 overwinningen _O_
Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je eerste punt is onzin, de STR was geen rammelbak en de druk is ook veel lager dan met een topauto bij een topteam, over Alonso-Hamilton heb ik niets gezegd, maar het is wel een feit dat Hamilton sneller was dan iedereen voor mogelijk hield bij zijn debuut, of hij in de tweede helft van het seizoen al dan niet bevoordeeld is zullen we nooit weten (denk ik).
Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.

Dat is natuurlijk geen lekkere situatie, waarbij hij dan ook niet lekker in zijn vel zat, zou hij dan wel lekker in vorm zijn geweest? Ik denk niet dat het team zijn auto hoefde te saboteren om hem niet optimaal te laten functioneren.

Die hele Hamiltonhype was gebaseerd op de veronderstelling dat hij A) sneller zou worden met meer ervarign en B) door ervaring beter zou worden in het omzetten van snelheid die in hem en in de auto zit in punten, C) dat hij ook onder druk presteert. Het eerste gaat meestal niet op voor grote talenten, het tweede was aan hem niet besteed omdat hij niet weet hoe hij zich moet ontwikkelen en hij de noodzaak ook niet ziet en het derde heeft hij ook niet in zich.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:02:00 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100343780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.
Over 1 ronde wellicht weinig verschil. Maar Button maakt het verschil steeds op een raceafstand.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100343946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Over 1 ronde wellicht weinig verschil. Maar Button maakt het verschil steeds op een raceafstand.
Ten opzichte van Hamilton ja. Die rijdt zoals ik computerspelletjes reed, lekker hard trappen, gooien en smijten en zet hem er maar tussen, kan toch niks gebeuren en alleen van echte schade wordt je iets langzamer. Maar racen gaat om de race-afstand in de kortste tijd, en dus het 'managen' van alle omstandigheden gedurende zo'n race. Dat heeft iedereen door behalve Hamilton, die gedraagt zich daar niet naar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100344364
Zeg, is er geen komkommernieuws ipv al die loze opmerkingen over hoe slecht Hamilton wel of niet is :') Iedereen heeft er een mening over, maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten.. Wat kan ons het nou schelen of zijn acties goed of slecht zijn, je kan er zelf toch niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is kijken en genieten of kijken en jezelf eraan irriteren. Ik kies voor optie 1 :9
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:34:20 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100344408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Zeg, is er geen komkommernieuws ipv al die loze opmerkingen over hoe slecht Hamilton wel of niet is :') Iedereen heeft er een mening over, maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten.. Wat kan ons het nou schelen of zijn acties goed of slecht zijn, je kan er zelf toch niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is kijken en genieten of kijken en jezelf eraan irriteren. Ik kies voor optie 1 :9
same here :Y
pi_100365197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Zeg, is er geen komkommernieuws ipv al die loze opmerkingen over hoe slecht Hamilton wel of niet is :') Iedereen heeft er een mening over, maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten.. Wat kan ons het nou schelen of zijn acties goed of slecht zijn, je kan er zelf toch niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is kijken en genieten of kijken en jezelf eraan irriteren. Ik kies voor optie 1 :9
Er zijn ook mensen die alleen kijken voor de crashes, die zullen ook blij zijn met Hamilton.

Ik hou van de strijd, coureurs die het beste uit zichzelf halen op de belangrijkste momenten. Ik vermaak me kostelijk met dat gefaal van Hamilton, ik mag hem niet en heb jaren geleden al vastgesteld dat het geen grote zou worden en de bochten waarin hypers zich wringen zijn ook altijd erg geinig. Maar het WK wordt er natuurlijk niet spannender op zo. Bovendien vermaak ik me met analyse van deze sport, anderen hebben weer meer met vrijblijvend geleuter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100365280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

...

Ik heb geleerd dat er een tijd komt in het leven dat de mening vanuit het diepst van je hart alleen maar als een zure persoonlijkheid wordt opgevat.

En ja, dat was onlangs, ja!
Calm down, please!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:43:12 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100365402
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten..
Weet je dat ik dat niet eens zo erg zou vinden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:04:58 #150
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100366344
Ik vind het wel leuk hoor, rijders zoals Hamilton of Kobayashi :D Gewoon lekker aggressief rijden en soms gaat er dan wat fout :D

Stel je eens voor dat je een heel veld hebt met alleen maar berekende rijders zoals een Button :D

Ik kijk echt niet alleen F1 om iemand WK zien te worden omdat hij zo berekend rijdt. Ik kijk F1 voor de actie, spanning, roddels (altijd leuk :P) en mooie acties op de baan. Ik geniet evenveel van een mooi gevecht zoals Hamilton/Button afgelopen weekend als een mooie crash (zonder gewonden dan) :Y
The line is a dot to you!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:57:12 #151
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100394434

:+

Nou ja, om wat stof te hebben om over te zeuren:
quote:
Schumacher twijfelt over toekomst: "Mijn instelling past niet bij Mercedes"
Schumacher twijfelt over toekomst: Michael Schumacher twijfelt nog altijd over zijn toekomst in de Formule 1. De Duitse coureur heeft nog een contract bij Mercedes Grand Prix voor 2012, maar het is niet zeker of hij deze ook zal uitdienen. Volgens de zevenvoudig wereldkampioen past zijn huidige instelling misschien niet bij Mercedes.

"Ik kwam naar Mercedes met een specifieke taak: niet koste wat het kost meteen races winnen, maar het team opbouwen en laten groeien", vertelde Schumacher, wiens comeback blijft tegenvallen. "We werken erg hard, de auto is pas in zijn tweede jaar en we hebben nog veel gebieden waar we winst kunnen boeken."

"Als er een probleem is bij het team, ben ik dat. Het is inderdaad zo dat ik meer relaxed ben dan vroeger, ik heb nu veel meer ervaring en kan op de juiste momenten geconcentreerd zijn. Ik weet alleen niet of mijn instelling wel de juiste is voor dit team."

"Ik zal snel een beslissing nemen of ik mijn contract ga uitdienen of dat ik stop met racen", aldus Schumacher.
Waar? Of een interview wat uit zijn verband is gerukt?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100398031
Verzonnen door F1 today.
Erg treurig en bovendien ook nog eens erg ongeloofwaardig geschreven
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_100422380
Trouwens voor alle "tegenstanders" van aggresief rijgedrag. Kijk is een DTM race. Dat is echt beuken!! Nu live op ARD.
<>
pi_100422772
DTM is al jaren geen zak aan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100423916
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.

Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.

Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:24:19 #156
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100424560
Ook DTM aan het kijken hier :) Was in slaap gevallen :') Vond er geen drol meer aan tegenover ''vroeger'' :{
WTCC kijk ik de laatste tijd ook meer, maar die zitten ook sinds vorige week in de zomer stop van 4 weken :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:01:32 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100435420
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:04 schreef Meike26 het volgende:
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.

Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.

Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen :)
Ik vind beide klasses niet veel aan; DTM is te saai voor woorden, door teveel merkpolitiek en WTCC is ook saai omdat die Chevy's alles winnen, inderdaad iets interessanter omdat Coronel er nog iets van probeert te maken
pi_100440242
Ik had graag de DSC race van vandaag op Assen willen zien
damn Beitske Visser is kicking ass !

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=34807

Met karting was het al een bikkel, wat zal pa Visser (oud-toerwagencoureur) trots zijn :)
haar jongere zusje racet nu met de karts

Super om de kart talenten te zien doorstromen naar de zwaardere klasses

in Formule Ford rijden Jack Swinkels en Joey van Splunteren mee (beide kart kampioenen)
van Splunteren aan kop met 215 punten

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickstart op 07-08-2011 22:49:15 ]
pi_100478305
Die vosss toch :P

quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:54 schreef vosss het volgende:
Alleen al omdat Santander sponsor van Alonso is zou ik er nooit iets mee te maken willen hebben.
Al was het de laatste bank ter wereld.

:)
Ontopic:

quote:
Alonso vindt genialiteit van Adrian Newey maar overdreven

Adrian Newey is een hele goede engineer, maar ook hij is niet in staat om wonderen te verrichten. Met die boodschap probeert Ferrari-coureur Fernando Alonso de hosanna-stemming die rond de ontwerper van Red Bull Racing ietwat te temperen en te relativeren.

De Spanjaard stelt in de krant Marca: “In de Formule 1 bestaat magie niet. Er is niet een of ander genie die alles kan. Toch praat iedereen continu over Newey. Hij is heel goed en heeft een sterke wagen gecreëerd, maar hij is dezelfde persoon als in de eerste vijf jaar bij Red Bull Racing en toen waren ze lang niet zo snel als nu. Om successen te halen heb je veel meer nodig, zoals een goede groep mensen om je heen en budget. Zonder de juiste mix is het niet mogelijk en is ook Newey kansloos. Hij zou bijvoorbeeld niet bij Virgin Racing in kunnen stappen en hun het kampioenschap bezorgen als dat team niet eerst een sterke structuur neerzet.”
<>
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:15:56 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100478927
Daar heeft Alonso natuurlijk gelijk in. Het hele Red Bull team is sinds 2009 een goed geoliede machine.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:26:50 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100483437
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100483548
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:37:00 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100484023
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Maar iemand zoals Newey kan wel inspireren door goed (technisch) leiding te geven aan een team. Natuurlijk kan hij het niet alleen, maar zonder hem zou het team lang niet zo goed zijn denk. Beetje hetzelfde als een Ross Brawn of een Schumacher (vroeger :P)
The line is a dot to you!
pi_100484321
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef nils7 het volgende:
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:51:18 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100484973
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.

Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen :D (net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn :P )

Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk :P

(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft :D )
The line is a dot to you!
pi_100498625
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.

Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen :D (net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn :P )

Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk :P

(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft :D )
Je hebt gewoon flink wat geld nodig om een winnende auto te ontwikkelen.

In 1990 ontwikkelde Newey de Leyton House CG901, een aerodynamisch hoogstandje (de B-spec dan, want de eerste versie had wat fouten door verkeerde windtunnel resultaten).

Echter door gebrek aan geld gebruikte het team een productieproces, waardoor de auto niet stijf genoeg was. Hierdoor deed de auto het alleen goed op gladde banen (zoals Paul Ricard, waar Capelli 2de werd), want door het gebrek aan stijfheid was de auto op hobbeliger circuits bijna niet te besturen. Ook was de motor niet krachtig genoeg.

Newey kreeg echter de schuld van het uitblijven van succes en vertrok naar Williams, waar hij de Williams FW14 ontwikkelde die in 1992 oppermachtig was.

Een ander productieproces en andere motor had misschien wel de gehoopte successen opgeleverd, maar dat kostte meer geld
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100501061
Die Leyton House herinner ik me anders nog wel, dat was echt een sensatie. Dat was een bijzondere prestatie van een engineer.

Van mij krijgt hij alle credits, juist omdat hij succesvol is geweest in de overgang van de engineer die een auto ontwerpt en dat is het dan, zoals Postlethwaite, Murray and Barnard, tot aan de hoofdengineer die leiding geeft aan een heel ontwerpteam dat een concept neerzet voor continue ontwikkeling. Natuurlijk maakte men vroeger ook de auto steeds sneller, maar dat was lang niet zo geintegreerd met het ontwerpproces.

Natuurlijk heeft Alonso gelijk, alleen doet dat niks af aan de prestatie van Newey, integendeel. Volgens mij bedoelt Alonso dat ook niet. Het werk wordt daardoor juist moeilijker en uitdagender. Alonso geeft juist aan dat het niet terug te brengen is tot één persoon met en idee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:07:59 #168
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100510367
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:

[..]


[..]

Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
En het is niet alleen het ontwerp natuurlijk, motor, banden, coureur, team en betrouwbaarheid spelen ook een grote rol. Je kan nog zo'n snelle auto en snelle coureur hebben maar als je op de baan verkeerde bandenkeuzes maakt bijvoorbeeld win je nog niks.
pi_100527666
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!

En een quote die ik niet zal vergeten:

quote:
Ayrton Senna : By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win. And the main motivation is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
<>
pi_100535866
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Swindler het volgende:
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!

En een quote die ik niet zal vergeten:

[..]

Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
pi_100542160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:31 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.

En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.

En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100547374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.

En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.

En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan. :)
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:51:38 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100547520
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
pi_100548398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Dat waren ook andere tijden. Het gevaar was toen meer geaccepteerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Tarado het volgende:
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
Klopt. Grote coureur hoor, maar daar zijn er meer van, er was zelfs een even grote in zijn eigen tijd. Qua sportiviteit staat hij onderaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100550144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Nee, dat niet. Iemand expres van de baan rijden is sowieso niet te verantwoorden, op wat voor snelheid dan ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100556952
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100559135
Vast al keer gepost hier, maar erg leuke docu om te kijken.:


<>
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:36:48 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100561048
Ik heb paddock-kaarten voor zandvoort dit weekend, ik ben benieuwd :)
The line is a dot to you!
pi_100564139
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:36 schreef kepler het volgende:
Ik heb paddock-kaarten voor zandvoort dit weekend, ik ben benieuwd :)
Tof ^O^ Krijgen we mooie foto's? :@

quote:
'F1 om beurten in België en Frankrijk'
In de nabije toekomst wisselen de Grote Prijzen van Frankrijk en België in de Formule 1 elkaar mogelijk jaarlijks af. Belgische en Franse autoriteiten overleggen momenteel over dit plan met formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Dit heeft Etienne Davignon, de voorzitter van de Spa Grand Prix, gezegd. "De concurrentie tussen de landen die een Grote Prijs in de Formule 1 willen organiseren, wordt steeds groter", aldus Davignon.
Door af te wisselen met Frankrijk zou België zijn plaats op de kalender kunnen behouden. Nadelige gevolgen voor de exploitatie zijn op te vangen, zei Davignon. "Om de Grand Prix te organiseren, moet het circuit drie weken dicht. Die periode zou dan gebruikt kunnen worden voor andere evenementen."
De organisatie rekent door het meerijden van de Belgische autocoureur Jérôme d'Ambrosio (Virgin) op minstens 65.000 toeschouwers voor de komende GP van België (26-28 augustus) op het circuit van Spa-Francorchamps, 10.000 meer dan vorig jaar.
NOOOOOOOOOO ;( ;(

<>
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:29:48 #180
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_100565338
Spa hoort gewoon elk jaar op de kalender. }:|
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:35:30 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100565570
D'r hebben al meerdere mensen, waaronder ikzelf, vaak genoeg gepleit om bepaalde GP's als historisch erfgoed vast te leggen. Deze zouden dan verplicht door de FIA op de kalender moeten worden gezet door de commerciële belanghebber van de F1. Oftewel, Todt moet in de regels laten zetten dat Ecclestone minstens de 5 meest gewaardeerde circuits op de kalender moet houden. De meesten weten die wel in te vullen :)
quote:
:D _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100565923
Ik vind het prima dat Frankrijk en Belgie elkaar afwisselen. Het lijk mij alleen zo lastig om elk jaar de landsgrens te verplaatsen over Spa heen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:09:24 #183
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100566835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:01 schreef Swindler het volgende:

[..]

Tof ^O^ Krijgen we mooie foto's? :@

Ik zal mn best doen, ik heb alleen een pocket-camera :D


Beetje jammer van Spa... Die moet gewoon elk jaar op de kalender staan!
The line is a dot to you!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:18:58 #184
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_100567229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima dat Frankrijk en Belgie elkaar afwisselen. Het lijk mij alleen zo lastig om elk jaar de landsgrens te verplaatsen over Spa heen.
:D :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_100588064
Wegens gebrek aan F1 nieuws maar even een leuk filmpje:

http://www.gpupdate.net/nl/videos/1292/driften-in-de-woonkamer/

:D!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100588158
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:
D'r hebben al meerdere mensen, waaronder ikzelf, vaak genoeg gepleit om bepaalde GP's als historisch erfgoed vast te leggen. Deze zouden dan verplicht door de FIA op de kalender moeten worden gezet door de commerciële belanghebber van de F1. Oftewel, Todt moet in de regels laten zetten dat Ecclestone minstens de 5 meest gewaardeerde circuits op de kalender moet houden. De meesten weten die wel in te vullen :)

[..]

:D _O-
Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100588526
Ik dacht meer richting Spa, Monza, Silverstone etc; dat soort circuits :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 augustus 2011 @ 11:11:19 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100590719
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:42 schreef vosss het volgende:
Wegens gebrek aan F1 nieuws maar even een leuk filmpje:

http://www.gpupdate.net/nl/videos/1292/driften-in-de-woonkamer/

:D!!
wahahahaha _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100602034
die neemt de uitspraak van Piquet wal heel serieus :D, helaas heeft hij geen heli :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:32:04 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100607624
Frankrijk heeft al een GP... of die nu op Magny Cours verreden wordt of in Monte Carlo!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100608578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:32 schreef nils7 het volgende:
Frankrijk heeft al een GP... of die nu op Magny Cours verreden wordt of in Monte Carlo!
Monaco is een apart land.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:31:23 #192
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100609877
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:46 schreef Beach het volgende:

[..]

Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.
Juist ^O^
:D
:)
:{
;(

quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:59 schreef vosss het volgende:
Ik dacht meer richting Spa, Monza, Silverstone etc; dat soort circuits :)
+ Monaco en Suzuka :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100609914
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:56 schreef Beach het volgende:

[..]

Monaco is een apart land.
San Marino ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100614383
Ik lees net dat JV (niet de onze) vind dat Massa de titel in 2007 had moeten winnen omdat Kimi hem niet verdiende volgens hem.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:47:36 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100622080
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:16 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat JV (niet de onze) vind dat Massa de titel in 2007 had moeten winnen omdat Kimi hem niet verdiende volgens hem.

:')
Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk in
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:50:24 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100622237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk in
Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een camera :')
The line is a dot to you!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:53:31 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100622391
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een camera :')
Het is ook geen topfoto :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:56:46 #198
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100622564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is ook geen topfoto :)
Ja, maar ik heb dus altijd gedacht dat het een camera-lens was :') Zo leer je nog eens wat in de F1-vakantie :P
The line is a dot to you!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:01:21 #199
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100625339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Juist ^O^
:D
:)
:{
;(

[..]

+ Monaco en Suzuka :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou Montreal zelfs voor Suzuka zetten. :@
pi_100626199
en Brazilie hoort er eigenlijk ook gewoon op
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:24:11 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100638329
Eigenlijk dus alle niet-Tilke circuits :D
Maar de historie van Duitsland mag eigenlijk ook niet vergeten worden, maar Hockenheim is ook ver-arscht door Tilke,

Conclusie: Tilke :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:46:06 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100641439
Tilke-zeikers :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100644090
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Tilke-zeikers :').
Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het. :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:07:06 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100644641
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Tilke-zeikers :').
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100644854
Ik zou er in elk geval niet om rouwen mocht die Tilke ter plekke dood neer vallen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:33:57 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100645553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Gebouwen op de achtergrond?
Een maat van me is er geweest en dat ding ligt dus echt in een zandbak, met direct er omheen wel hotels en Ferrari world maar voor de rest is er niks..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:59:19 #207
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100646510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.

Het kiezen van Turkije als formule 1 locatie is een collectieve faal geweest van FIA bobo's.
Maar die deal zal de FIA zelf natuurlijk geen windeieren gelegd hebben, dan neem je die lege tribunes en de kritiek vanuit het westen maar op de koop toe.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:57:58 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100648208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.

Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.

Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:20:29 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100648843
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
quote:
Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{
quote:
Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:26:32 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100649043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.

[..]

En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{

[..]

Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100650859
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100651108
Wat ik wel altijd bijzonder vind is dat Tilke alles ontwerpt, waarom laten ze niet eens een ander iets tekenen, er moeten toch wel meer ontwerpers zijn...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100652588
Ik denk dat Tilke overigens wel heel erg heeft bijgedragen aan veiligheid.. Kan me zo snel niet een ernstige crash op een Tilke circuit herinneren :) Zijn banen zijn ook niet altijd even slecht, maar door veilige afstanden e.d. lijkt het wel wat minder spectaculair.

Mijn Tilke favo's zijn Maleisie en Shanghai :9
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:18:11 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100652592
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:29 schreef Beach het volgende:
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Maar moto races zijn niet te vergelijken met wagens door de smalle motoren en brede banen waardoor het anders om inhaalpogingen te benaderen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:27:50 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100653004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100654448
D'OH, verkeerd topic...

[ Bericht 75% gewijzigd door Aresdreams op 12-08-2011 21:48:02 ]
pi_100665073
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
bocht 8-9-10 is zo op het eerste gezicht iets wat wel vaker bij circuits van 'm terugkomt
pi_100667265
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:

Conclusie: Tilke :')
Alleen Sepang is okee.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:04:11 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100671677
Tilke heeft inderdaad niet overal een superbaan neergezet maar hij wordt ook gelimiteerd door de wensen van de opdrachtgevers, het is niet zo dat hij de complete vrije hand heeft.

Dat hij wel iedere keer de opdracht krijgt en er niet meerdere gegadigden zijn is wel vreemd te noemen, aan de andere kant heeft zijn kantoor inmiddels een enorme database en daar moet een nieuwe constructeur dan nog aan beginnen, dus of een verandering ook een verbetering betekent weet ik niet
pi_100711085
voor de mensen die het vergeten zijn: nu op rtl 7 live de masters of f3 ^O^
volgens mij zenden ze de f1 demonstratie ook nog uit :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100711195
en weer met die vervloekte ja-knikker van een kalff
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100712583
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
pi_100712711
niet heel handig nee :')

ook niet heel handig van rtl7 om na 10 minuten storing eerst vrolijk een reclameblok uit te zenden ipv snel weer terug te gaan naar het circuit :r
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100714504
misschien was de verbinding toen nog niet goed,
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:42:44 #225
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100720385
Saaie race eigenlijk, op de start na. Wel lekker in het zonnetje gezeten :D

Ik heb ook Jos zien lopen in de paddock, die man is echt oud geworden :o Maar leuk om hem weer in een Tyrrel te zien :)
The line is a dot to you!
pi_100728315
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:42 schreef King_Merc het volgende:
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
Ik mocht bukken stond precies op de plek waar ze de muur in gingen. Voor de rest was het super, saaie F3 race maar de Boss GP en de demo van J.V en Ricardio waren weer Nice.

En idd het zonnetje was *O*
pi_100745399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?

[..]

De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.

[..]

Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.

[..]

Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.

Dat is natuurlijk geen lekkere situatie, waarbij hij dan ook niet lekker in zijn vel zat, zou hij dan wel lekker in vorm zijn geweest? Ik denk niet dat het team zijn auto hoefde te saboteren om hem niet optimaal te laten functioneren.

Die hele Hamiltonhype was gebaseerd op de veronderstelling dat hij A) sneller zou worden met meer ervarign en B) door ervaring beter zou worden in het omzetten van snelheid die in hem en in de auto zit in punten, C) dat hij ook onder druk presteert. Het eerste gaat meestal niet op voor grote talenten, het tweede was aan hem niet besteed omdat hij niet weet hoe hij zich moet ontwikkelen en hij de noodzaak ook niet ziet en het derde heeft hij ook niet in zich.
De racepace van Alonso en Webber was gewoon beter op de Nurgburgring, dat Hamilton won kwam door een aantal belangrijke moves, niet zozeer dat hij de snelheid had om te winnen. Dan zet je de auto dus op een beter plek dan in theorie mogelijk is.

Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.

Hamilton is vaak genoeg snel geweest in een langzamere auto, in 2009 had hij ook geen sterke auto maar wist toch een aantal races te winnen. Hij heeft eigenlijk 2x echt de kans gehad om de titel te pakken en die in zijn 2e jaar gepakt, dat hij hem niet pakte in 2007 valt niet echt kwalijk te nemen als rookie, dat hij die kans had was al heel erg knap. Overigens underperformen alle coureurs vergeleken met Schumi in de jaren 90.

Dat Hamilton gehyped werd door de media ben ik volledig met je eens, er werd gedaan alsof hij wel even 10 titels zou gaan pakken etc. Dat is allemaal wat overdreven, maar hij behoort wel samen met Vettel en Alonso tot de buitencategorie op dit moment, alle 3 met hun eigen specifieke kwaliteiten en het verschil onderling zal nihil zijn. Uiteindelijk blijft de auto in de f1 ook voor 90% verantwoordelijk voor het resultaat.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:32:30 #228
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:45:24 #229
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100751450
quote:
Was gisteren avond al even aan het zoeken. Maar wel weer typisch dat het materiaal het begeeft :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100752576
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 02:03 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.


Geluk voor Vettel, ja, maar dat mocht wel na al de pech die hij dat seizoen al gehad had.
Vettel verloor 62 punten door problemen met de auto (motor- en remproblemen) en 36 punten door eigen fouten (botsing met Webber en Button en drive-through), meer nog als je de punten die daardoor anderen krijgen er ook aftrekt. In totaal viel hij 4 keer uit.

Webber is slechts twee keer uitgevallen, beide keren door eigen schuld (Valencia, Zuid-Korea). De enige keer waarin een ander hem punten afsnoepte buiten eigen schuld was de botsing met Vettel in Turkije, waardoor hij van 1 naar 3 ging (dus 10 punten minder).

Alleen al de autoproblemen (die Webber duidelijk minder had) was genoeg om het puntenverschil klein te houden. En als je kijkt naar de resultaten waarbij de uitvallers niet meetellen was het 9-4 voor Vettel, duidelijk beter dus.

Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100753104
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef sasquatsch het volgende:

Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.

Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.

Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:15:06 #232
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100766700
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.

Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.

Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...

Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment :D
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:08:56 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100771336
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/

Stelletje watjes eigenlijk bij de Indycar :P Gewoon regenbanden erop en gaan!
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:12:46 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100771464
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:08 schreef kepler het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/

Stelletje watjes eigenlijk bij de Indycar :P Gewoon regenbanden erop en gaan!
Die grap is al zooooo oud :O.

Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:14:40 #235
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100771544
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die grap is al zooooo oud :O.

Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken :').
Oude grap, maar wel waar :P Waarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af :D
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:16:01 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100771599
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:14 schreef kepler het volgende:

[..]

Oude grap, maar wel waar :P Waarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af :D
Dat kan je echt niet zelf bedenken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100772910
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef kepler het volgende:

[..]

Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.

Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.

Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?

In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.

quote:
Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment :D
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100790635
quote:
Tyre engineer unlocks secrets for McLaren – report

There is a secret to McLaren’s recent success, according to the German trade magazine Auto Motor und Sport.

With Lewis Hamilton and then Jenson Button winning the most recent German and Hungarian Grands Prix, the report said a big reason for the erosion of Red Bull’s dominance is a Japanese engineer.

Hiroshi Imai, who until 2009 was former F1 supplier Bridgestone’s chief engineer, is now working at McLaren on unlocking the secrets of the heavily-degrading Pirellis.

“He seems to have made a breakthrough,” said Auto Motor und Sport, revealing that McLaren has worked to better cool the brakes so that the heat is not transferred to the tyres.
Calm down, please!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:28:32 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100791533
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100795428
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:28 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
<>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')