Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doen
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat jullie allebei wel een beetje gelijk hebben. W. wat Hamilton betreft, al vind ik die de laatste twee jaar op dat gebied wel aan het veranderen (toch een ontwikkeling?). Maar Red Bull is/was zeker wel dominant anders is het niet te verklaren dat een coureur als Webber diverse malen op pole komt en wint.
Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.quote:Maar laten we Vettel ook niet overschatten. Feit blijft dat hij niet of nauwelijks races gewonnen heeft als hij niet van Pole is gestart.
Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.
Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.
[..]
Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.
Het punt is dat objectiviteit over Hamilton ver te zoeken is, Hij moet om de een of andere reden de grote ster zijn, en wordt alles met de mantel der liefde bedekt. Vandaar mijn vraag wat dan objectiviteit is, in ieder geval zijn de meest gehoorde meningen daar niet op gegrond.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooit![]()
Wat objectiviteit betreft heb ik het puur over jou en niet over Duitse noch Engelse pers.
De meest zeldzame capaciteit heeft hij daar wel voor, maar dat is geen reden om te vergeten dat er nog meer capaciteiten voor nodig zijn.quote:Wat Hamilton betreft zijn we het niet eens maar ik blijf erbij dat hij de capaciteiten heeft om weer wereldkampioen te worden, datzelfde geldt uiteraard voor Vettel en Alonso.
Een perfect rondje is ook maar net zo goed als je materiaal, ik denk niet dat Hamilton een mindere qualifier is dan Vettel. Als je het gemiddelde tijdsverschil in de kwalificatie tussen de teamgenoten bekijkt, is Hamilton gemiddeld 0,31s sneller dan Button en Vettel 0,32s sneller dan Webber, dat verschil is dus nihil en daaruit blijkt niet dat Vettel nou zoveel beter is in de kwalificatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.
Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Daar ik heb dus onderstaande site voor gevonden. Staan af en toe echt erg leuke comments bij.quote:
Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een perfect rondje is ook maar net zo goed als je materiaal, ik denk niet dat Hamilton een mindere qualifier is dan Vettel. Als je het gemiddelde tijdsverschil in de kwalificatie tussen de teamgenoten bekijkt, is Hamilton gemiddeld 0,31s sneller dan Button en Vettel 0,32s sneller dan Webber, dat verschil is dus nihil en daaruit blijkt niet dat Vettel nou zoveel beter is in de kwalificatie.
Hoezo outperformed? Ik hoorde het ook op de BBC, maar hoe is hij dan niet net zo snel als zijn materiaal? Komt het dan niet gewoon neer op de inschatting van het materiaal, die dan weer gebaseerd is op de rijder? Hamilton is gewoon heel snel, maar Vettel en Alonso ook. Alleen Vettel is het ook als de druk er flink opstaat, en Hamilton rijdt dan een lekkere race als hij eigenlijk al kansloos is voor de titel, en toen hij die wel kon winnen ondanks veel grote fouten was hij zo traag dat het nog op de laatste bocht aankwam.quote:Hamilton zijn manier van rijden kost hem idd af en toe punten, maar hij heeft ook races dat hij de auto outperformed, Nurburgring is daar een mooi voorbeeld van, door zijn agressieve manier van rijden pakt hij daar de overwinning.
Alsof het zo'n groot verschil was met Alonso, dat ging echt om hele krappe marges. Die waren duidelijk aan elkaar gewaagd, en dan heb je Alonso die baalt en Hamilton die zich on top of the world voelde, en het dan vervolgens helemaal zelf verkloot in de slotfase van het seizoen.quote:Daarnaast vind ik de carriere van Hamilton ook vrij indrukwekkend, in zijn debuutjaar 2voudig WK Alonso verslaan, dat zie ik eigenlijk geen enkel andere coureur in dit veld doen. Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Die zou ik graag afgezet zien tegen de uitvalbeurten door eigen toedoen van Jos Verstappen.quote:Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.
dat maakt tussen teammaten niet uitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.
Wel als je teammaat zich (terecht of niet, maakt niet uit) totaal niet op z'n gemak voelt in het team en jijzelf als de Verlosser wordt gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maakt tussen teammaten niet uit
OK maar dat heeft weinig met de auto te makenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel als je teammaat zich (terecht of niet, maakt niet uit) totaal niet op z'n gemak voelt in het team en jijzelf als de Verlosser wordt gezien.
Dat die McLaren duidelijk de beste auto was in 2007 staat buiten kijf.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar dat heeft weinig met de auto te maken
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat die McLaren duidelijk de beste auto was in 2007 staat buiten kijf.
Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Fir3fly het volgende:quote:Zet dat maar eens af tegen Vettel die in zijn eerste jaar outqualified werd door Liuzzi.
Op donderdag 4 augustus 2011 20:24 schreef Tarado het volgende:quote:Verschil is dat Hamilton meteen in de beste auto van het veld terecht kwam.
zo beter?quote:dat maakt tussen teammaten niet uit
Je eerste punt is onzin, de STR was geen rammelbak en de druk is ook veel lager dan met een topauto bij een topteam, over Alonso-Hamilton heb ik niets gezegd, maar het is wel een feit dat Hamilton sneller was dan iedereen voor mogelijk hield bij zijn debuut, of hij in de tweede helft van het seizoen al dan niet bevoordeeld is zullen we nooit weten (denk ik).quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap je punt wel. Je zit alleen gewoon mis. Ten eerste is rijden in de beste auto als rookie een stuk makkelijker dan rijden in een rammelbak. Ten tweede, het hele Alonso-gebeuren.
Uiteindelijk gaat het er gewoon omdat je het maximale uit je materiaal haalt, of je nou in een McLaren of een STR rijdt maakt niet uit, daarnaast lijkt me Liuzzi toch van een ander kaliber dan Alonso. Het is ook niet voor niks dat Red Bull Vettel in 2008 nog een jaar extra liet rijpen bij STR.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap je punt wel. Je zit alleen gewoon mis. Ten eerste is rijden in de beste auto als rookie een stuk makkelijker dan rijden in een rammelbak. Ten tweede, het hele Alonso-gebeuren.
Over het verschil tussen Webber en Button valt te twisten, maar dat zal niet heel groot zijn denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.
[..]
Hoezo outperformed? Ik hoorde het ook op de BBC, maar hoe is hij dan niet net zo snel als zijn materiaal? Komt het dan niet gewoon neer op de inschatting van het materiaal, die dan weer gebaseerd is op de rijder? Hamilton is gewoon heel snel, maar Vettel en Alonso ook. Alleen Vettel is het ook als de druk er flink opstaat, en Hamilton rijdt dan een lekkere race als hij eigenlijk al kansloos is voor de titel, en toen hij die wel kon winnen ondanks veel grote fouten was hij zo traag dat het nog op de laatste bocht aankwam.
[..]
.
Volgens Wikipedia:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zou ik graag afgezet zien tegen de uitvalbeurten door eigen toedoen van Jos Verstappen.
Ik gok zomaar dat zich dat niet veel ontloopt. Sterker nog, het zou me niet eens verbazen als Jos er beter voorstaat qua statistiek wat dit aangaat
Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Over het verschil tussen Webber en Button valt te twisten, maar dat zal niet heel groot zijn denk ik.
Nouja, outperformen in de zin dat je voor mensen finisht die eigenlijk sneller waren, het was niet zo dat hij verreweg de snelste man op de baan was, hij won de race door 2 belangrijke inhaalacties.
De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.quote:Vettel en Alonso hebben onder druk ook genoeg fouten gemaakt, vorig jaar heeft Vettel het bijv met de snelste auto ook vaak laten liggen, maar fouten horen erbij als je op de limiet aan het rijden bent.
Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.quote:Overigens over outperformen gesproken; Schumacher in 1996 met 3 overwinningen
Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je eerste punt is onzin, de STR was geen rammelbak en de druk is ook veel lager dan met een topauto bij een topteam, over Alonso-Hamilton heb ik niets gezegd, maar het is wel een feit dat Hamilton sneller was dan iedereen voor mogelijk hield bij zijn debuut, of hij in de tweede helft van het seizoen al dan niet bevoordeeld is zullen we nooit weten (denk ik).
Over 1 ronde wellicht weinig verschil. Maar Button maakt het verschil steeds op een raceafstand.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar Webber heeft wel enigzins een reputatie opgebouwd qua kwalificatie, qua snelheid denk ik ook niet Button het tegen hem zou redden.
Ten opzichte van Hamilton ja. Die rijdt zoals ik computerspelletjes reed, lekker hard trappen, gooien en smijten en zet hem er maar tussen, kan toch niks gebeuren en alleen van echte schade wordt je iets langzamer. Maar racen gaat om de race-afstand in de kortste tijd, en dus het 'managen' van alle omstandigheden gedurende zo'n race. Dat heeft iedereen door behalve Hamilton, die gedraagt zich daar niet naar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Over 1 ronde wellicht weinig verschil. Maar Button maakt het verschil steeds op een raceafstand.
same herequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Zeg, is er geen komkommernieuws ipv al die loze opmerkingen over hoe slecht Hamilton wel of niet isIedereen heeft er een mening over, maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten.. Wat kan ons het nou schelen of zijn acties goed of slecht zijn, je kan er zelf toch niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is kijken en genieten of kijken en jezelf eraan irriteren. Ik kies voor optie 1
Er zijn ook mensen die alleen kijken voor de crashes, die zullen ook blij zijn met Hamilton.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Zeg, is er geen komkommernieuws ipv al die loze opmerkingen over hoe slecht Hamilton wel of niet isIedereen heeft er een mening over, maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten.. Wat kan ons het nou schelen of zijn acties goed of slecht zijn, je kan er zelf toch niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is kijken en genieten of kijken en jezelf eraan irriteren. Ik kies voor optie 1
Ik heb geleerd dat er een tijd komt in het leven dat de mening vanuit het diepst van je hart alleen maar als een zure persoonlijkheid wordt opgevat.quote:
Weet je dat ik dat niet eens zo erg zou vinden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Atreidez het volgende:
maar de helft van die mensen zouden niet eens F1 meer kijken als er niet van die assertieve rijders als Hamilton tussen zitten..
Waar? Of een interview wat uit zijn verband is gerukt?quote:Schumacher twijfelt over toekomst: "Mijn instelling past niet bij Mercedes"
Schumacher twijfelt over toekomst: Michael Schumacher twijfelt nog altijd over zijn toekomst in de Formule 1. De Duitse coureur heeft nog een contract bij Mercedes Grand Prix voor 2012, maar het is niet zeker of hij deze ook zal uitdienen. Volgens de zevenvoudig wereldkampioen past zijn huidige instelling misschien niet bij Mercedes.
"Ik kwam naar Mercedes met een specifieke taak: niet koste wat het kost meteen races winnen, maar het team opbouwen en laten groeien", vertelde Schumacher, wiens comeback blijft tegenvallen. "We werken erg hard, de auto is pas in zijn tweede jaar en we hebben nog veel gebieden waar we winst kunnen boeken."
"Als er een probleem is bij het team, ben ik dat. Het is inderdaad zo dat ik meer relaxed ben dan vroeger, ik heb nu veel meer ervaring en kan op de juiste momenten geconcentreerd zijn. Ik weet alleen niet of mijn instelling wel de juiste is voor dit team."
"Ik zal snel een beslissing nemen of ik mijn contract ga uitdienen of dat ik stop met racen", aldus Schumacher.
Ik vind beide klasses niet veel aan; DTM is te saai voor woorden, door teveel merkpolitiek en WTCC is ook saai omdat die Chevy's alles winnen, inderdaad iets interessanter omdat Coronel er nog iets van probeert te makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:04 schreef Meike26 het volgende:
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.
Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.
Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen
Ontopic:quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:54 schreef vosss het volgende:
Alleen al omdat Santander sponsor van Alonso is zou ik er nooit iets mee te maken willen hebben.
Al was het de laatste bank ter wereld.
quote:Alonso vindt genialiteit van Adrian Newey maar overdreven
Adrian Newey is een hele goede engineer, maar ook hij is niet in staat om wonderen te verrichten. Met die boodschap probeert Ferrari-coureur Fernando Alonso de hosanna-stemming die rond de ontwerper van Red Bull Racing ietwat te temperen en te relativeren.
De Spanjaard stelt in de krant Marca: “In de Formule 1 bestaat magie niet. Er is niet een of ander genie die alles kan. Toch praat iedereen continu over Newey. Hij is heel goed en heeft een sterke wagen gecreëerd, maar hij is dezelfde persoon als in de eerste vijf jaar bij Red Bull Racing en toen waren ze lang niet zo snel als nu. Om successen te halen heb je veel meer nodig, zoals een goede groep mensen om je heen en budget. Zonder de juiste mix is het niet mogelijk en is ook Newey kansloos. Hij zou bijvoorbeeld niet bij Virgin Racing in kunnen stappen en hun het kampioenschap bezorgen als dat team niet eerst een sterke structuur neerzet.”
Maar iemand zoals Newey kan wel inspireren door goed (technisch) leiding te geven aan een team. Natuurlijk kan hij het niet alleen, maar zonder hem zou het team lang niet zo goed zijn denk. Beetje hetzelfde als een Ross Brawn of een Schumacher (vroegerquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef nils7 het volgende:
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Je hebt gewoon flink wat geld nodig om een winnende auto te ontwikkelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.
Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen(net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn
)
Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk
(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft)
En het is niet alleen het ontwerp natuurlijk, motor, banden, coureur, team en betrouwbaarheid spelen ook een grote rol. Je kan nog zo'n snelle auto en snelle coureur hebben maar als je op de baan verkeerde bandenkeuzes maakt bijvoorbeeld win je nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
[..]
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.
Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.quote:Ayrton Senna : By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win. And the main motivation is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Swindler het volgende:
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!
En een quote die ik niet zal vergeten:
[..]
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:31 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.
En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.
En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan.
Dat waren ook andere tijden. Het gevaar was toen meer geaccepteerd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Klopt. Grote coureur hoor, maar daar zijn er meer van, er was zelfs een even grote in zijn eigen tijd. Qua sportiviteit staat hij onderaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Tarado het volgende:
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
Nee, dat niet. Iemand expres van de baan rijden is sowieso niet te verantwoorden, op wat voor snelheid dan ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Tofquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:36 schreef kepler het volgende:
Ik heb paddock-kaarten voor zandvoort dit weekend, ik ben benieuwd
NOOOOOOOOOOquote:'F1 om beurten in België en Frankrijk'
In de nabije toekomst wisselen de Grote Prijzen van Frankrijk en België in de Formule 1 elkaar mogelijk jaarlijks af. Belgische en Franse autoriteiten overleggen momenteel over dit plan met formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Dit heeft Etienne Davignon, de voorzitter van de Spa Grand Prix, gezegd. "De concurrentie tussen de landen die een Grote Prijs in de Formule 1 willen organiseren, wordt steeds groter", aldus Davignon.
Door af te wisselen met Frankrijk zou België zijn plaats op de kalender kunnen behouden. Nadelige gevolgen voor de exploitatie zijn op te vangen, zei Davignon. "Om de Grand Prix te organiseren, moet het circuit drie weken dicht. Die periode zou dan gebruikt kunnen worden voor andere evenementen."
De organisatie rekent door het meerijden van de Belgische autocoureur Jérôme d'Ambrosio (Virgin) op minstens 65.000 toeschouwers voor de komende GP van België (26-28 augustus) op het circuit van Spa-Francorchamps, 10.000 meer dan vorig jaar.
quote:
Ik zal mn best doen, ik heb alleen een pocket-cameraquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima dat Frankrijk en Belgie elkaar afwisselen. Het lijk mij alleen zo lastig om elk jaar de landsgrens te verplaatsen over Spa heen.
Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:
D'r hebben al meerdere mensen, waaronder ikzelf, vaak genoeg gepleit om bepaalde GP's als historisch erfgoed vast te leggen. Deze zouden dan verplicht door de FIA op de kalender moeten worden gezet door de commerciële belanghebber van de F1. Oftewel, Todt moet in de regels laten zetten dat Ecclestone minstens de 5 meest gewaardeerde circuits op de kalender moet houden. De meesten weten die wel in te vullen
[..]
![]()
![]()
wahahahahaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:42 schreef vosss het volgende:
Wegens gebrek aan F1 nieuws maar even een leuk filmpje:
http://www.gpupdate.net/nl/videos/1292/driften-in-de-woonkamer/!!
Monaco is een apart land.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:32 schreef nils7 het volgende:
Frankrijk heeft al een GP... of die nu op Magny Cours verreden wordt of in Monte Carlo!
Juistquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.
+ Monaco en Suzukaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:59 schreef vosss het volgende:
Ik dacht meer richting Spa, Monza, Silverstone etc; dat soort circuits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk inquote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:16 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat JV (niet de onze) vind dat Massa de titel in 2007 had moeten winnen omdat Kimi hem niet verdiende volgens hem.
Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een cameraquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk in
Het is ook geen topfotoquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een camera
Ja, maar ik heb dus altijd gedacht dat het een camera-lens wasquote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
+ Monaco en Suzuka
Ik zou Montreal zelfs voor Suzuka zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het.quote:
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......quote:
Gebouwen op de achtergrond?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat nietquote:Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
Met tal van 90° bochten, of hairpinsquote:Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
[..]
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet
[..]
Met tal van 90° bochten, of hairpins![]()
Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochtenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:29 schreef Beach het volgende:
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten![]()
bocht 8-9-10 is zo op het eerste gezicht iets wat wel vaker bij circuits van 'm terugkomtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
Ik mocht bukken stond precies op de plek waar ze de muur in gingen. Voor de rest was het super, saaie F3 race maar de Boss GP en de demo van J.V en Ricardio waren weer Nice.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:42 schreef King_Merc het volgende:
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
De racepace van Alonso en Webber was gewoon beter op de Nurgburgring, dat Hamilton won kwam door een aantal belangrijke moves, niet zozeer dat hij de snelheid had om te winnen. Dan zet je de auto dus op een beter plek dan in theorie mogelijk is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?
[..]
De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.
[..]
Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.
[..]
Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.
Dat is natuurlijk geen lekkere situatie, waarbij hij dan ook niet lekker in zijn vel zat, zou hij dan wel lekker in vorm zijn geweest? Ik denk niet dat het team zijn auto hoefde te saboteren om hem niet optimaal te laten functioneren.
Die hele Hamiltonhype was gebaseerd op de veronderstelling dat hij A) sneller zou worden met meer ervarign en B) door ervaring beter zou worden in het omzetten van snelheid die in hem en in de auto zit in punten, C) dat hij ook onder druk presteert. Het eerste gaat meestal niet op voor grote talenten, het tweede was aan hem niet besteed omdat hij niet weet hoe hij zich moet ontwikkelen en hij de noodzaak ook niet ziet en het derde heeft hij ook niet in zich.
Was gisteren avond al even aan het zoeken. Maar wel weer typisch dat het materiaal het begeeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Geluk voor Vettel, ja, maar dat mocht wel na al de pech die hij dat seizoen al gehad had.quote:Op maandag 15 augustus 2011 02:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.
Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.
Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Die grap is al zooooo oudquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:08 schreef kepler het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/
Stelletje watjes eigenlijk bij de IndycarGewoon regenbanden erop en gaan!
Oude grap, maar wel waarquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die grap is al zooooo oud.
Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken.
Dat kan je echt niet zelf bedenken?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Oude grap, maar wel waarWaarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.quote:Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment
quote:Tyre engineer unlocks secrets for McLaren – report
There is a secret to McLaren’s recent success, according to the German trade magazine Auto Motor und Sport.
With Lewis Hamilton and then Jenson Button winning the most recent German and Hungarian Grands Prix, the report said a big reason for the erosion of Red Bull’s dominance is a Japanese engineer.
Hiroshi Imai, who until 2009 was former F1 supplier Bridgestone’s chief engineer, is now working at McLaren on unlocking the secrets of the heavily-degrading Pirellis.
“He seems to have made a breakthrough,” said Auto Motor und Sport, revealing that McLaren has worked to better cool the brakes so that the heat is not transferred to the tyres.
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:28 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |