Waar? Of een interview wat uit zijn verband is gerukt?quote:Schumacher twijfelt over toekomst: "Mijn instelling past niet bij Mercedes"
Schumacher twijfelt over toekomst: Michael Schumacher twijfelt nog altijd over zijn toekomst in de Formule 1. De Duitse coureur heeft nog een contract bij Mercedes Grand Prix voor 2012, maar het is niet zeker of hij deze ook zal uitdienen. Volgens de zevenvoudig wereldkampioen past zijn huidige instelling misschien niet bij Mercedes.
"Ik kwam naar Mercedes met een specifieke taak: niet koste wat het kost meteen races winnen, maar het team opbouwen en laten groeien", vertelde Schumacher, wiens comeback blijft tegenvallen. "We werken erg hard, de auto is pas in zijn tweede jaar en we hebben nog veel gebieden waar we winst kunnen boeken."
"Als er een probleem is bij het team, ben ik dat. Het is inderdaad zo dat ik meer relaxed ben dan vroeger, ik heb nu veel meer ervaring en kan op de juiste momenten geconcentreerd zijn. Ik weet alleen niet of mijn instelling wel de juiste is voor dit team."
"Ik zal snel een beslissing nemen of ik mijn contract ga uitdienen of dat ik stop met racen", aldus Schumacher.
Ik vind beide klasses niet veel aan; DTM is te saai voor woorden, door teveel merkpolitiek en WTCC is ook saai omdat die Chevy's alles winnen, inderdaad iets interessanter omdat Coronel er nog iets van probeert te makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:04 schreef Meike26 het volgende:
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.
Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.
Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen
Ontopic:quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:54 schreef vosss het volgende:
Alleen al omdat Santander sponsor van Alonso is zou ik er nooit iets mee te maken willen hebben.
Al was het de laatste bank ter wereld.
quote:Alonso vindt genialiteit van Adrian Newey maar overdreven
Adrian Newey is een hele goede engineer, maar ook hij is niet in staat om wonderen te verrichten. Met die boodschap probeert Ferrari-coureur Fernando Alonso de hosanna-stemming die rond de ontwerper van Red Bull Racing ietwat te temperen en te relativeren.
De Spanjaard stelt in de krant Marca: “In de Formule 1 bestaat magie niet. Er is niet een of ander genie die alles kan. Toch praat iedereen continu over Newey. Hij is heel goed en heeft een sterke wagen gecreëerd, maar hij is dezelfde persoon als in de eerste vijf jaar bij Red Bull Racing en toen waren ze lang niet zo snel als nu. Om successen te halen heb je veel meer nodig, zoals een goede groep mensen om je heen en budget. Zonder de juiste mix is het niet mogelijk en is ook Newey kansloos. Hij zou bijvoorbeeld niet bij Virgin Racing in kunnen stappen en hun het kampioenschap bezorgen als dat team niet eerst een sterke structuur neerzet.”
Maar iemand zoals Newey kan wel inspireren door goed (technisch) leiding te geven aan een team. Natuurlijk kan hij het niet alleen, maar zonder hem zou het team lang niet zo goed zijn denk. Beetje hetzelfde als een Ross Brawn of een Schumacher (vroegerquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef nils7 het volgende:
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Je hebt gewoon flink wat geld nodig om een winnende auto te ontwikkelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.
Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen(net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn
)
Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk
(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft)
En het is niet alleen het ontwerp natuurlijk, motor, banden, coureur, team en betrouwbaarheid spelen ook een grote rol. Je kan nog zo'n snelle auto en snelle coureur hebben maar als je op de baan verkeerde bandenkeuzes maakt bijvoorbeeld win je nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
[..]
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.
Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.quote:Ayrton Senna : By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win. And the main motivation is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Swindler het volgende:
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!
En een quote die ik niet zal vergeten:
[..]
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:31 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.
En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.
En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan.
Dat waren ook andere tijden. Het gevaar was toen meer geaccepteerd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Klopt. Grote coureur hoor, maar daar zijn er meer van, er was zelfs een even grote in zijn eigen tijd. Qua sportiviteit staat hij onderaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Tarado het volgende:
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
Nee, dat niet. Iemand expres van de baan rijden is sowieso niet te verantwoorden, op wat voor snelheid dan ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |