abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:57:12 #151
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100394434

:+

Nou ja, om wat stof te hebben om over te zeuren:
quote:
Schumacher twijfelt over toekomst: "Mijn instelling past niet bij Mercedes"
Schumacher twijfelt over toekomst: Michael Schumacher twijfelt nog altijd over zijn toekomst in de Formule 1. De Duitse coureur heeft nog een contract bij Mercedes Grand Prix voor 2012, maar het is niet zeker of hij deze ook zal uitdienen. Volgens de zevenvoudig wereldkampioen past zijn huidige instelling misschien niet bij Mercedes.

"Ik kwam naar Mercedes met een specifieke taak: niet koste wat het kost meteen races winnen, maar het team opbouwen en laten groeien", vertelde Schumacher, wiens comeback blijft tegenvallen. "We werken erg hard, de auto is pas in zijn tweede jaar en we hebben nog veel gebieden waar we winst kunnen boeken."

"Als er een probleem is bij het team, ben ik dat. Het is inderdaad zo dat ik meer relaxed ben dan vroeger, ik heb nu veel meer ervaring en kan op de juiste momenten geconcentreerd zijn. Ik weet alleen niet of mijn instelling wel de juiste is voor dit team."

"Ik zal snel een beslissing nemen of ik mijn contract ga uitdienen of dat ik stop met racen", aldus Schumacher.
Waar? Of een interview wat uit zijn verband is gerukt?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100398031
Verzonnen door F1 today.
Erg treurig en bovendien ook nog eens erg ongeloofwaardig geschreven
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_100422380
Trouwens voor alle "tegenstanders" van aggresief rijgedrag. Kijk is een DTM race. Dat is echt beuken!! Nu live op ARD.
<>
pi_100422772
DTM is al jaren geen zak aan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100423916
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.

Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.

Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:24:19 #156
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100424560
Ook DTM aan het kijken hier :) Was in slaap gevallen :') Vond er geen drol meer aan tegenover ''vroeger'' :{
WTCC kijk ik de laatste tijd ook meer, maar die zitten ook sinds vorige week in de zomer stop van 4 weken :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:01:32 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100435420
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:04 schreef Meike26 het volgende:
DTM is zeker nadat Opel ermee ophield een soort derby geworden tussen Mercedes en Audi.

Volgend jaar met BMW erbij kan het weer wat spannender worden, maar afgelopen jaren was het echt erg treurig dat deze klasse voor DTM moest doorgaan, zeker als je naar de historie kijkt van de jaren 80 tot begin jaren 90.

Nu volg ik de WTCC ook weer een beetje en dat is afgezien van de dominantie van Chevrolet wel heel leuk om te kijken. Favorieten zijn voor mij Tom Coronel (Niet alleen uit chauvenisme, maar hij si tot nu toe wel de enige die de Chevy's aankan in een niet-chevy !! Ook Dahlgren in de Volvo C30 doet erg leuk mee + geinig autootje om te zien racen :)
Ik vind beide klasses niet veel aan; DTM is te saai voor woorden, door teveel merkpolitiek en WTCC is ook saai omdat die Chevy's alles winnen, inderdaad iets interessanter omdat Coronel er nog iets van probeert te maken
pi_100440242
Ik had graag de DSC race van vandaag op Assen willen zien
damn Beitske Visser is kicking ass !

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=34807

Met karting was het al een bikkel, wat zal pa Visser (oud-toerwagencoureur) trots zijn :)
haar jongere zusje racet nu met de karts

Super om de kart talenten te zien doorstromen naar de zwaardere klasses

in Formule Ford rijden Jack Swinkels en Joey van Splunteren mee (beide kart kampioenen)
van Splunteren aan kop met 215 punten

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickstart op 07-08-2011 22:49:15 ]
pi_100478305
Die vosss toch :P

quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:54 schreef vosss het volgende:
Alleen al omdat Santander sponsor van Alonso is zou ik er nooit iets mee te maken willen hebben.
Al was het de laatste bank ter wereld.

:)
Ontopic:

quote:
Alonso vindt genialiteit van Adrian Newey maar overdreven

Adrian Newey is een hele goede engineer, maar ook hij is niet in staat om wonderen te verrichten. Met die boodschap probeert Ferrari-coureur Fernando Alonso de hosanna-stemming die rond de ontwerper van Red Bull Racing ietwat te temperen en te relativeren.

De Spanjaard stelt in de krant Marca: “In de Formule 1 bestaat magie niet. Er is niet een of ander genie die alles kan. Toch praat iedereen continu over Newey. Hij is heel goed en heeft een sterke wagen gecreëerd, maar hij is dezelfde persoon als in de eerste vijf jaar bij Red Bull Racing en toen waren ze lang niet zo snel als nu. Om successen te halen heb je veel meer nodig, zoals een goede groep mensen om je heen en budget. Zonder de juiste mix is het niet mogelijk en is ook Newey kansloos. Hij zou bijvoorbeeld niet bij Virgin Racing in kunnen stappen en hun het kampioenschap bezorgen als dat team niet eerst een sterke structuur neerzet.”
<>
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:15:56 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100478927
Daar heeft Alonso natuurlijk gelijk in. Het hele Red Bull team is sinds 2009 een goed geoliede machine.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:26:50 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100483437
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100483548
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:37:00 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100484023
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Maar iemand zoals Newey kan wel inspireren door goed (technisch) leiding te geven aan een team. Natuurlijk kan hij het niet alleen, maar zonder hem zou het team lang niet zo goed zijn denk. Beetje hetzelfde als een Ross Brawn of een Schumacher (vroeger :P)
The line is a dot to you!
pi_100484321
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef nils7 het volgende:
Maar volgens mij zit Newey daar pas sinds 2007...
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:28 schreef svenistheman het volgende:
Newey zit niet al 5 jaar bij Red Bull. Voor de rest heeft Alonso een goed punt.
Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:51:18 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100484973
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.

Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen :D (net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn :P )

Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk :P

(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft :D )
The line is a dot to you!
pi_100498625
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar wel een groot deel. Zonder Newey waren ze ws niet deze richting ingeslagen, waren bepaalde key-engineers niet aangenomen, etc.

Newey doet inderdaad niet alles zelf, maar hij heeft wel de leiding/verantwoordelijkheid. Dus als het goed gaat moet hij ook gewoon de credits krijgen :D (net zoals hij de schuld zou krijgen als de auto niet vooruit te branden zou zijn :P )

Ik zou graag zien dat Newey inderdaad naar een team zoals Virgin gaat, gewoon om te kijken of hij echt zo'n goede engineer/manager is als ik denk :P

(nu helpt het wel heel erg dat Red Bull een flinke zak met geld heeft :D )
Je hebt gewoon flink wat geld nodig om een winnende auto te ontwikkelen.

In 1990 ontwikkelde Newey de Leyton House CG901, een aerodynamisch hoogstandje (de B-spec dan, want de eerste versie had wat fouten door verkeerde windtunnel resultaten).

Echter door gebrek aan geld gebruikte het team een productieproces, waardoor de auto niet stijf genoeg was. Hierdoor deed de auto het alleen goed op gladde banen (zoals Paul Ricard, waar Capelli 2de werd), want door het gebrek aan stijfheid was de auto op hobbeliger circuits bijna niet te besturen. Ook was de motor niet krachtig genoeg.

Newey kreeg echter de schuld van het uitblijven van succes en vertrok naar Williams, waar hij de Williams FW14 ontwikkelde die in 1992 oppermachtig was.

Een ander productieproces en andere motor had misschien wel de gehoopte successen opgeleverd, maar dat kostte meer geld
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100501061
Die Leyton House herinner ik me anders nog wel, dat was echt een sensatie. Dat was een bijzondere prestatie van een engineer.

Van mij krijgt hij alle credits, juist omdat hij succesvol is geweest in de overgang van de engineer die een auto ontwerpt en dat is het dan, zoals Postlethwaite, Murray and Barnard, tot aan de hoofdengineer die leiding geeft aan een heel ontwerpteam dat een concept neerzet voor continue ontwikkeling. Natuurlijk maakte men vroeger ook de auto steeds sneller, maar dat was lang niet zo geintegreerd met het ontwerpproces.

Natuurlijk heeft Alonso gelijk, alleen doet dat niks af aan de prestatie van Newey, integendeel. Volgens mij bedoelt Alonso dat ook niet. Het werk wordt daardoor juist moeilijker en uitdagender. Alonso geeft juist aan dat het niet terug te brengen is tot één persoon met en idee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:07:59 #168
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100510367
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:41 schreef Nelis89 het volgende:

[..]


[..]

Sinds 2006, dus wat Alonso zegt is gewoon waar.

Newey is en blijft natuurlijk een geweldige engineer, maar de mensen rond hem heen zullen ook stuk voor stuk een grote bijdrage hebben. Dus om alles aan Newey toe te schrijven is inderdaad wel 'overrated'.
En het is niet alleen het ontwerp natuurlijk, motor, banden, coureur, team en betrouwbaarheid spelen ook een grote rol. Je kan nog zo'n snelle auto en snelle coureur hebben maar als je op de baan verkeerde bandenkeuzes maakt bijvoorbeeld win je nog niks.
pi_100527666
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!

En een quote die ik niet zal vergeten:

quote:
Ayrton Senna : By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win. And the main motivation is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.
Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
<>
pi_100535866
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:57 schreef Swindler het volgende:
Zo net de Senna film in HD kunnen kijken echt prachtig!

En een quote die ik niet zal vergeten:

[..]

Uitspraak na de crash met prost in Japan 1990.
Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
pi_100542160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:31 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Wat een onzin blijft dat zeg. Als je voor elk gat gaat wat er is dan ben je gewoon een domme lul en hoeveel goede races hij ook gereden heeft, met die actie heeft hij dat ook laten zien. Met meer dan 250 km/h iemand expres van de baan rijden, terwijl je zo'n bocht in gaat.. voor het zelfde geld had Prost het niet overleefd. Dat hij sowieso nooit een straf ervoor gehad heeft is onbegrijpelijk.
Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.

En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.

En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100547374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo erg was het niet, gebeurt tegenwoordig nog wel eens dat iemand te optimistisch de eerste bocht neemt en de coureur voor hem van de baan rijdt.

En het was een reactie op het jaar ervoor toen Prost hem van de baan reed, hij weer terug de baan op kwam en vervolgens werd gediskwalificeerd door de chauvinistische Balestre, die in 1990 ook niet de pole wilde verschuiven naar de schone kant van de baan.

En hij had ervoor gewaarschuwd dat hij niet opzij zou gaan. :)
Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:51:38 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100547520
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
pi_100548398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Dat waren ook andere tijden. Het gevaar was toen meer geaccepteerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Tarado het volgende:
Ik ben nooit zo'n Senna adept geweest maar hij heeft wel mooie dingen laten zien, als hij nog geleefd had werd er waarschijnlijk minder bewonderend over hem gesproken, dat "over de doden niets dan goeds" gaat voor hem zeker op
Klopt. Grote coureur hoor, maar daar zijn er meer van, er was zelfs een even grote in zijn eigen tijd. Qua sportiviteit staat hij onderaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100550144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Dus dat maakt het wel goed? Het incident een jaar daar voor was ook fout, maar op lage snelheid, helemaal niet te vergelijken met wat er in 1990 gebeurde. In '89 kwamen ze op de chicane af en reden ze nog geen 50 km per uur (of iets in die richting), hier ruim 250km/h. Met die snelheid iemand van de baan rijden is gewoon onverantwoord, je weet nooit wat er gebeurd, waar de onderdelen en wielen heen vliegen. of er iemand over de kop vliegt of wat dan ook. Vooral als je je vantevoren bedenkt 'als hij voor mij rijd dan beuk ik 'm van de baan', dan ben je gewoon aan het spelen met het leven van iemand anders. En dat kan gewoon niet, vooral niet in een gevaarlijke sport als de F1 toen was (en is).
Nee, dat niet. Iemand expres van de baan rijden is sowieso niet te verantwoorden, op wat voor snelheid dan ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')