abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:24:11 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100638329
Eigenlijk dus alle niet-Tilke circuits :D
Maar de historie van Duitsland mag eigenlijk ook niet vergeten worden, maar Hockenheim is ook ver-arscht door Tilke,

Conclusie: Tilke :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:46:06 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100641439
Tilke-zeikers :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100644090
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het. :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:07:06 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100644641
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100644854
Ik zou er in elk geval niet om rouwen mocht die Tilke ter plekke dood neer vallen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:33:57 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100645553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Gebouwen op de achtergrond?
Een maat van me is er geweest en dat ding ligt dus echt in een zandbak, met direct er omheen wel hotels en Ferrari world maar voor de rest is er niks..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:59:19 #207
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100646510
quote:

[..]

Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.

Het kiezen van Turkije als formule 1 locatie is een collectieve faal geweest van FIA bobo's.
Maar die deal zal de FIA zelf natuurlijk geen windeieren gelegd hebben, dan neem je die lege tribunes en de kritiek vanuit het westen maar op de koop toe.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:57:58 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100648208
quote:

[..]

Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.

Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.

Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:20:29 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100648843
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
quote:
Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{
quote:
Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:26:32 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100649043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.

[..]

En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{

[..]

Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.
pi_100650859
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100651108
Wat ik wel altijd bijzonder vind is dat Tilke alles ontwerpt, waarom laten ze niet eens een ander iets tekenen, er moeten toch wel meer ontwerpers zijn...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100652588
Ik denk dat Tilke overigens wel heel erg heeft bijgedragen aan veiligheid.. Kan me zo snel niet een ernstige crash op een Tilke circuit herinneren :) Zijn banen zijn ook niet altijd even slecht, maar door veilige afstanden e.d. lijkt het wel wat minder spectaculair.

Mijn Tilke favo's zijn Maleisie en Shanghai :9
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:18:11 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100652592
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:29 schreef Beach het volgende:
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Maar moto races zijn niet te vergelijken met wagens door de smalle motoren en brede banen waardoor het anders om inhaalpogingen te benaderen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:27:50 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100653004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
pi_100654448
D'OH, verkeerd topic...

[ Bericht 75% gewijzigd door Aresdreams op 12-08-2011 21:48:02 ]
pi_100665073
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
bocht 8-9-10 is zo op het eerste gezicht iets wat wel vaker bij circuits van 'm terugkomt
pi_100667265
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:

Conclusie: Tilke :')
Alleen Sepang is okee.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:04:11 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100671677
Tilke heeft inderdaad niet overal een superbaan neergezet maar hij wordt ook gelimiteerd door de wensen van de opdrachtgevers, het is niet zo dat hij de complete vrije hand heeft.

Dat hij wel iedere keer de opdracht krijgt en er niet meerdere gegadigden zijn is wel vreemd te noemen, aan de andere kant heeft zijn kantoor inmiddels een enorme database en daar moet een nieuwe constructeur dan nog aan beginnen, dus of een verandering ook een verbetering betekent weet ik niet
pi_100711085
voor de mensen die het vergeten zijn: nu op rtl 7 live de masters of f3 ^O^
volgens mij zenden ze de f1 demonstratie ook nog uit :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100711195
en weer met die vervloekte ja-knikker van een kalff
pi_100712583
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
pi_100712711
niet heel handig nee :')

ook niet heel handig van rtl7 om na 10 minuten storing eerst vrolijk een reclameblok uit te zenden ipv snel weer terug te gaan naar het circuit :r
pi_100714504
misschien was de verbinding toen nog niet goed,
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:42:44 #225
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100720385
Saaie race eigenlijk, op de start na. Wel lekker in het zonnetje gezeten :D

Ik heb ook Jos zien lopen in de paddock, die man is echt oud geworden :o Maar leuk om hem weer in een Tyrrel te zien :)
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')