abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:24:11 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100638329
Eigenlijk dus alle niet-Tilke circuits :D
Maar de historie van Duitsland mag eigenlijk ook niet vergeten worden, maar Hockenheim is ook ver-arscht door Tilke,

Conclusie: Tilke :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:46:06 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100641439
Tilke-zeikers :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100644090
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Tilke-zeikers :').
Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het. :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:07:06 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100644641
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Tilke-zeikers :').
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100644854
Ik zou er in elk geval niet om rouwen mocht die Tilke ter plekke dood neer vallen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:33:57 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100645553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Gebouwen op de achtergrond?
Een maat van me is er geweest en dat ding ligt dus echt in een zandbak, met direct er omheen wel hotels en Ferrari world maar voor de rest is er niks..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:59:19 #207
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100646510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.

Het kiezen van Turkije als formule 1 locatie is een collectieve faal geweest van FIA bobo's.
Maar die deal zal de FIA zelf natuurlijk geen windeieren gelegd hebben, dan neem je die lege tribunes en de kritiek vanuit het westen maar op de koop toe.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:57:58 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100648208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting :{
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.

Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.

Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:20:29 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100648843
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
quote:
Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{
quote:
Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:26:32 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100649043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.

[..]

En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet :{

[..]

Met tal van 90° bochten, of hairpins :{

Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100650859
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100651108
Wat ik wel altijd bijzonder vind is dat Tilke alles ontwerpt, waarom laten ze niet eens een ander iets tekenen, er moeten toch wel meer ontwerpers zijn...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100652588
Ik denk dat Tilke overigens wel heel erg heeft bijgedragen aan veiligheid.. Kan me zo snel niet een ernstige crash op een Tilke circuit herinneren :) Zijn banen zijn ook niet altijd even slecht, maar door veilige afstanden e.d. lijkt het wel wat minder spectaculair.

Mijn Tilke favo's zijn Maleisie en Shanghai :9
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:18:11 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100652592
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:29 schreef Beach het volgende:
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Maar moto races zijn niet te vergelijken met wagens door de smalle motoren en brede banen waardoor het anders om inhaalpogingen te benaderen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:27:50 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100653004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten :{
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100654448
D'OH, verkeerd topic...

[ Bericht 75% gewijzigd door Aresdreams op 12-08-2011 21:48:02 ]
pi_100665073
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
bocht 8-9-10 is zo op het eerste gezicht iets wat wel vaker bij circuits van 'm terugkomt
pi_100667265
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:

Conclusie: Tilke :')
Alleen Sepang is okee.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:04:11 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100671677
Tilke heeft inderdaad niet overal een superbaan neergezet maar hij wordt ook gelimiteerd door de wensen van de opdrachtgevers, het is niet zo dat hij de complete vrije hand heeft.

Dat hij wel iedere keer de opdracht krijgt en er niet meerdere gegadigden zijn is wel vreemd te noemen, aan de andere kant heeft zijn kantoor inmiddels een enorme database en daar moet een nieuwe constructeur dan nog aan beginnen, dus of een verandering ook een verbetering betekent weet ik niet
pi_100711085
voor de mensen die het vergeten zijn: nu op rtl 7 live de masters of f3 ^O^
volgens mij zenden ze de f1 demonstratie ook nog uit :)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100711195
en weer met die vervloekte ja-knikker van een kalff
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100712583
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
pi_100712711
niet heel handig nee :')

ook niet heel handig van rtl7 om na 10 minuten storing eerst vrolijk een reclameblok uit te zenden ipv snel weer terug te gaan naar het circuit :r
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100714504
misschien was de verbinding toen nog niet goed,
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:42:44 #225
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100720385
Saaie race eigenlijk, op de start na. Wel lekker in het zonnetje gezeten :D

Ik heb ook Jos zien lopen in de paddock, die man is echt oud geworden :o Maar leuk om hem weer in een Tyrrel te zien :)
The line is a dot to you!
pi_100728315
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:42 schreef King_Merc het volgende:
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
Ik mocht bukken stond precies op de plek waar ze de muur in gingen. Voor de rest was het super, saaie F3 race maar de Boss GP en de demo van J.V en Ricardio waren weer Nice.

En idd het zonnetje was *O*
pi_100745399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?

[..]

De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.

[..]

Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.

[..]

Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.

Dat is natuurlijk geen lekkere situatie, waarbij hij dan ook niet lekker in zijn vel zat, zou hij dan wel lekker in vorm zijn geweest? Ik denk niet dat het team zijn auto hoefde te saboteren om hem niet optimaal te laten functioneren.

Die hele Hamiltonhype was gebaseerd op de veronderstelling dat hij A) sneller zou worden met meer ervarign en B) door ervaring beter zou worden in het omzetten van snelheid die in hem en in de auto zit in punten, C) dat hij ook onder druk presteert. Het eerste gaat meestal niet op voor grote talenten, het tweede was aan hem niet besteed omdat hij niet weet hoe hij zich moet ontwikkelen en hij de noodzaak ook niet ziet en het derde heeft hij ook niet in zich.
De racepace van Alonso en Webber was gewoon beter op de Nurgburgring, dat Hamilton won kwam door een aantal belangrijke moves, niet zozeer dat hij de snelheid had om te winnen. Dan zet je de auto dus op een beter plek dan in theorie mogelijk is.

Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.

Hamilton is vaak genoeg snel geweest in een langzamere auto, in 2009 had hij ook geen sterke auto maar wist toch een aantal races te winnen. Hij heeft eigenlijk 2x echt de kans gehad om de titel te pakken en die in zijn 2e jaar gepakt, dat hij hem niet pakte in 2007 valt niet echt kwalijk te nemen als rookie, dat hij die kans had was al heel erg knap. Overigens underperformen alle coureurs vergeleken met Schumi in de jaren 90.

Dat Hamilton gehyped werd door de media ben ik volledig met je eens, er werd gedaan alsof hij wel even 10 titels zou gaan pakken etc. Dat is allemaal wat overdreven, maar hij behoort wel samen met Vettel en Alonso tot de buitencategorie op dit moment, alle 3 met hun eigen specifieke kwaliteiten en het verschil onderling zal nihil zijn. Uiteindelijk blijft de auto in de f1 ook voor 90% verantwoordelijk voor het resultaat.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:32:30 #228
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:45:24 #229
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100751450
quote:
Was gisteren avond al even aan het zoeken. Maar wel weer typisch dat het materiaal het begeeft :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100752576
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 02:03 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.


Geluk voor Vettel, ja, maar dat mocht wel na al de pech die hij dat seizoen al gehad had.
Vettel verloor 62 punten door problemen met de auto (motor- en remproblemen) en 36 punten door eigen fouten (botsing met Webber en Button en drive-through), meer nog als je de punten die daardoor anderen krijgen er ook aftrekt. In totaal viel hij 4 keer uit.

Webber is slechts twee keer uitgevallen, beide keren door eigen schuld (Valencia, Zuid-Korea). De enige keer waarin een ander hem punten afsnoepte buiten eigen schuld was de botsing met Vettel in Turkije, waardoor hij van 1 naar 3 ging (dus 10 punten minder).

Alleen al de autoproblemen (die Webber duidelijk minder had) was genoeg om het puntenverschil klein te houden. En als je kijkt naar de resultaten waarbij de uitvallers niet meetellen was het 9-4 voor Vettel, duidelijk beter dus.

Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100753104
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef sasquatsch het volgende:

Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.

Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.

Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:15:06 #232
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100766700
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.

Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.

Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...

Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment :D
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:08:56 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100771336
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/

Stelletje watjes eigenlijk bij de Indycar :P Gewoon regenbanden erop en gaan!
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:12:46 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100771464
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:08 schreef kepler het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/

Stelletje watjes eigenlijk bij de Indycar :P Gewoon regenbanden erop en gaan!
Die grap is al zooooo oud :O.

Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:14:40 #235
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100771544
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die grap is al zooooo oud :O.

Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken :').
Oude grap, maar wel waar :P Waarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af :D
The line is a dot to you!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:16:01 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100771599
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:14 schreef kepler het volgende:

[..]

Oude grap, maar wel waar :P Waarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af :D
Dat kan je echt niet zelf bedenken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100772910
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef kepler het volgende:

[..]

Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.

Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.

Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?

In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.

quote:
Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment :D
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100790635
quote:
Tyre engineer unlocks secrets for McLaren – report

There is a secret to McLaren’s recent success, according to the German trade magazine Auto Motor und Sport.

With Lewis Hamilton and then Jenson Button winning the most recent German and Hungarian Grands Prix, the report said a big reason for the erosion of Red Bull’s dominance is a Japanese engineer.

Hiroshi Imai, who until 2009 was former F1 supplier Bridgestone’s chief engineer, is now working at McLaren on unlocking the secrets of the heavily-degrading Pirellis.

“He seems to have made a breakthrough,” said Auto Motor und Sport, revealing that McLaren has worked to better cool the brakes so that the heat is not transferred to the tyres.
Calm down, please!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:28:32 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100791533
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100795428
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:28 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
<>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:15:16 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100799027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:

[..]

Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
pi_100799491
quote:
Codemasters to launch free-to-play, online F1 game 16 Aug 2011

Codemasters, developers of the multimillion selling, BAFTA winning F1 2010™ video game, have announced that F1 Online: The Game, a free-to-play browser game, is in production at Codemasters Studios and set to launch in the first quarter of 2012.

F1 Online: The Game will give players the chance to be the driver and the team boss in a game that combines intuitive top-down racing gameplay with a rewarding management game, as players create and manage their own team. Gamers can see the first F1 Online: The Game screenshots and register their interest to receive updates about the game by logging into www.F1OnlineTheGame.com.

“Formula One is a proven major games brand that resonates with players on a global level and is recognised as one the biggest sports licenses in videogames,” said David Solari, VP, Codemasters Online. “As the worldwide gaming market evolves, 2012 is the perfect time to extend this series to the free-to-play market.

“Building on the commercial and critical success of our high-definition Formula One games, this is an exciting opportunity to bring our passion for the sport and our expertise in racing to a new audience. With a bespoke design for accessible browser play, F1 Online: The Game is a perfect complimentary experience to the HD series and will appeal to a broad spectrum of Formula One’s millions of fans worldwide.”

Developed under Codemasters’ exclusive worldwide agreement with Formula One World Championship Limited, F1 Online: The Game will feature all the official drivers, teams and circuits from the 2011 FIA Formula One World Championship. F1 Online: The Game will deliver a persistent world of Formula One to players through their internet browser, perfect for anytime racing.

Fans will be able to race with their favourite team in online multiplayer races across a range of game modes, from entering the full 2011 FIA Formula One World Championship to individual Grand Prix, complete with practice and qualifying sessions and a range of challenges and time trials. Gamers will be able to track and share their progress via a range of leaderboard and social network features.

Players will have the opportunity to create their very own team and become immersed in a world of Formula One on a grand scale; choosing their team name, designing a livery and leading the development of a personal franchise. As racer and team boss, they will manage the commercial, research, production and race crew functions required for success on track.

F1 Online: The Game is being developed in house at Codemasters using the company’s Unity game engine, to deliver stunning performance in a web browser. Iconic tracks including Monaco, Silverstone and Spa will be authentically brought to life by using track data and assets taken from the forthcoming F1 2011™ game (click here to pre-order) for high-definition consoles and PC Games for Windows.
Calm down, please!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:33:00 #243
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100799494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Mij ook, gewoon weer gaan en laat maar zien wie het snelst is. Ik kan iig niet wachten want ik ben er het hele weekend live bij.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100799536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Gelijk heb je.

Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?

Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen :P


Beter dan deze foto vind ik niet.
<>
pi_100799576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?

Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen :P

[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Kan Google Earth je daar niet mee helpen?
Calm down, please!
pi_100799670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Kan Google Earth je daar niet mee helpen?
Goede tip niet aan gedacht even proberen!
<>
pi_100799844
Hier krijg je wel een indruk maar op video is het toch anders :

Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:50:29 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100800027
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100800333
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.

om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
Calm down, please!
pi_100800719
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:16:21 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100800898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
Op een helling heb je weinig stilstaand water dus moet het toch wel giga regenen, dan zullen de auto's niet eens naar buiten gaan.
pi_100801946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.
Calm down, please!
pi_100803393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.

om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
_O_
<>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:12:42 #254
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100808222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?

Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen :P

[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Momentje, ben er in 2009 geweest en heb toen mijn camera op het asfalt gezet en een foto omhoog gemaakt. Ik ga even zoeken.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:24:05 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100808668
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:

[..]

Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:26:09 #256
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100808742
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.





[ Bericht 7% gewijzigd door RingBewoner op 16-08-2011 15:31:22 ]
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:28:31 #257
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100808817
Nou imageshack.us kan lekker de tyfus krijgen. Copy/paste maar even.

Tinypic werkt wel.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:39:14 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100809209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

^O^ Op die foto van bovenaf lijkt het meer dan 30 meter maar dat is natuurlijk moeilijk in te schatten
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:41:29 #259
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100809311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

^O^ Op die foto van bovenaf lijkt het meer dan 30 meter maar dat is natuurlijk moeilijk in te schatten
Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100809379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toffe foto's en verhaal, thnx!! ^O^
<>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:43:26 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100809394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:41 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.
Toch vreemd dat er geen dwarsdoorsnede van het circuit te vinden is met hoogtes etc.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:43:45 #262
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100809405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:42 schreef Swindler het volgende:

[..]

Toffe foto's en verhaal, thnx!! ^O^
Geen probleem. Als je wil heb ik nog wel meer. ^O^
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100809522
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenop O-) )
<>
pi_100809523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.

Dus ik kan me voorstellen dat er situaties ontstaan dat zelfs langzaam rijden onder SC niet meer veilig is, omdat zonder downforce ook aquaplanning sneller optreedt, en helling af de achterkant ook nog eens heel erg licht wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:47:29 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100809599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Swindler het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenop O-) )
De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doen :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:48:25 #266
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100809647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.

Dus ik kan me voorstellen dat er situaties ontstaan dat zelfs langzaam rijden onder SC niet meer veilig is, omdat zonder downforce ook aquaplanning sneller optreedt, en helling af de achterkant ook nog eens heel erg licht wordt.
Denk ook dat Nürburgring 4 jaar terug de perfecte omstandigheden daarvoor zijn. Ik denk dat een F1 wagen op slicks dan niet omhoog komt in eau rouge.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100809845
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doen :P.
ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.

Dit stuk dus:
<>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:53:30 #268
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100809895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:52 schreef Swindler het volgende:

[..]

ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.

Dit stuk dus: [ afbeelding ]
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100810187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daar :P. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
<>
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:04:47 #270
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100810303
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daar :P. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
Hm... oke, maar volgens mij gaan ze toch met ruim 200 door die boch heen. Kan zijn dat ze even liften maar dan nog. Denk dat bijvoorbeeld La Source op Spa meer mechanische grip nodig is. Maar misschien heb ik het wel fout.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:18 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100810839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Dit dus. Vorig jaar was McLaren vooral goed op de snelle circuits (Turkije, Spa etc) terwijl ze dit jaar daar juist tijd verliezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:26:28 #272
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100811027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daar :P. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
Heb even gegoogled voor ons.

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/wat-is-mechanische-grip/

http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=418

http://f1-dictionary.110mb.com/mechanical_grip.html

3 leuke stukjes. Denk dat de laatste nog wel het meest interessant is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100813188
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.

Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).

In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.

In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 16-08-2011 17:27:20 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100813722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.

Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).

In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.

In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
:Y
Calm down, please!
pi_100814144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.

Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
Klopt, maar een zwaardere auto wil ook met meer kracht rechtdoor, en heeft dus ook veel meer nodig. In wezen is aerodynamische grip een factor, downforce x mechanische grip = grip. Het is dus niet + maar x. Als er een wiel afvliegt is je mechanische grip een heel stuk minder, en dan helpt downforce ook niet veel meer, om het even in het extreme te trekken.

Verder heb je natuurlijk nog dat de grip varieert met stijgen en dalen, wat banen met veel hoogteverschil zulke moeilijke banen maakt, en grip die varieert met versnellen en vertragen. Maar dat is vooral een verschuiving van de grip tussen voor en achteras en zal voor het totaal niet zo heel veel uitmaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:45:05 #276
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100814205
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.

Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.

Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?

In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.

[..]

Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
Juist, beter dan dit kan het haast niet uitgelegd worden en derhalve ben ik het er helemaal mee eens. Om precies dezelfde reden is Hamilton ook nooit mijn favoriet geweest en zijn falen doet bij mij stiekem nog wel eens een glimlach oproepen.

Ik denk ook dat Hamilton om die redenen ook een enkelvoudig kampioen zal blijven omdat andere coureurs wel maximaliseren en hem dus links en rechts voorbij gaan in de puntentelling.
Een mooi voorbeeld vind ik dit seizoen het minimale verschil in punten tussen Hamilton en Button, Lewis heeft meer pure snelheid dan Jenson en toch is het uiteindelijke verschil in punten minimaal te noemen. Wat mij zegt dat Jenson aan het maximaliseren is en Lewis niet goed presteert.

En natuurlijk Alonso, hij is tot nog toe dit seizoen het mooiste voorbeeld hoe je moet maximaliseren. Eigenlijk racet hij sneller dan de auto kan en voor mij zijn hij en Vettel dan ook de beste 2 coureurs op het moment....
En als Ferrari Alonso een auto geeft die snel genoeg is zie ik hem nog wel 1 of 2 titels binnen halen voor Ferrari.
pi_100814305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?

Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen :P

[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
doe jij toevallig ook mee met deze manager? :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100814336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

doe jij toevallig ook mee met deze manager? :P
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is? :D
<>
pi_100814445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:48 schreef Swindler het volgende:

[..]

Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is? :D
ja :7

elke gp is er een bonusvraag die 50 pinten kan opleveren als je hem goed hebt, en dit is de vraag voor de gp van belgie.
helaas kan ik het antwoord ook nergens vinden ;(

edit: pinten moet natuurlijk punten zijn, maar met 50 pinten neem ik ook genoegen :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100814509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja :7

elke gp is er een bonusvraag die 50 pinten kan opleveren als je hem goed hebt, en dit is de vraag voor de gp van belgie.
helaas kan ik het antwoord ook nergens vinden ;(

edit: pinten moet natuurlijk punten zijn, maar met 50 pinten neem ik ook genoegen :')
Is het meerkeuze of?
<>
pi_100814607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Swindler het volgende:

[..]

Is het meerkeuze of?
quote:
vraag:Eau Rouge / Raidillon is waarschijnlijk een van de meest befaamde bochten ter wereld. Wat is het hoogteverschil van deze bocht?
a:11m
b:17m
c:24m
d: 31m

heb voorlopig maar op het gevoel 24 meter ingevuld.. 31 lijkt me teveel en 11 te weinig, 17 is een twijfelgeval :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_100814726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.

om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
Volgens Googolplexian zou het dan 31 meter moeten zijn!
<>
pi_100814833
effe snel veranderen dan :7
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:00:18 #284
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100814836
http://www.dumpert.nl/med(...)u_rouge_overlap.html

Na al dat gepraat over Eau Rouge wou ik jullie dit filmpje niet onthouden, de overlap ligt niet helemaal recht maar de oplettende kijker ziet wel het verschil... :)
pi_100817023
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:32:24 #286
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_100818312
Altijd al gedacht dat Stavelot het laagste punt van het circuit was.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:35:00 #287
131800 Tarado
capô de fusca
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:18:05 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100820738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.

Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).

In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.

In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Lijkt me een prima uitleg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:53:41 #289
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100846468
Wie gaat er in Spa verrassen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100846561
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef RingBewoner het volgende:
Wie gaat er in Spa verrassen?
Alonso ( :( ) of Hamilton ( *O* )
Calm down, please!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:58:22 #291
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100846611
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:53 schreef RingBewoner het volgende:
Wie gaat er in Spa verrassen?
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.
pi_100846622
Zouden we niet ineens weer een paar snelle Force India's hebben? :P
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:15 #293
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100846865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:38 #294
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100846873
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Zouden we niet ineens weer een paar snelle Force India's hebben? :P
Nee, zie ik niet gebeuren.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:19:52 #295
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_100847374
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:05 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.
Er zijn wel al wat races geweest waarin hij goed op snelheid was. Canada is een mooi voorbeeld. Maar om 1 of andere reden heeft hij het geluk absoluut niet aan zijn zijde, altijd gebeurt er wel iets waardoor hij terug valt in het veld. En ja zelf maakt hij ook foutjes maar als zijn bad luck afneemt dan eindigt hij 'gewoon' boven Rosberg.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:21:35 #296
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100847443
http://www.f1today.nl/201(...)ustin-en-sotsji.html

Nou ik niet. Alleen Austin ziet er erg mooi uit. Verder lijken Delhi en Sotsji een soort Bahrein te worden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100847521
Hij kan inderdaad wel wat positieve energie gebruiken :D

:')
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:24:33 #298
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100847536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:24 schreef Meike26 het volgende:
Hij kan inderdaad wel wat positieve energie gebruiken :D

[ afbeelding ] :')
Had ik laatst ook al gezien. Was vorige week in Duitsland en zag ze staan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_100847691
Heb hem zelfs gedronken, geen aanrader ;)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:06:44 #300
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100859308
Schumachers vloeistoffen :')
Zeker een geel drankje :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')