Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het.quote:
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......quote:
Gebouwen op de achtergrond?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat nietquote:Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
Met tal van 90° bochten, of hairpinsquote:Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
[..]
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet
[..]
Met tal van 90° bochten, of hairpins![]()
Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochtenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:29 schreef Beach het volgende:
Ciudad del Motor de Aragón is ook ontworpen door Tilke, en daar zijn de motorraces wel leuk op.
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kende de layout eerlijk gezegd niet. Dus eens ff kijken dan maar, en weer diezelfde haakse bochten![]()
bocht 8-9-10 is zo op het eerste gezicht iets wat wel vaker bij circuits van 'm terugkomtquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lijkt maar zo, het is een zeer vloeiend circuit met lange doordraaiers en veel hoogteverschillen.
Ik mocht bukken stond precies op de plek waar ze de muur in gingen. Voor de rest was het super, saaie F3 race maar de Boss GP en de demo van J.V en Ricardio waren weer Nice.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:42 schreef King_Merc het volgende:
wat een idioot die Mehri , schakelt zowat het hele team uit..
De racepace van Alonso en Webber was gewoon beter op de Nurgburgring, dat Hamilton won kwam door een aantal belangrijke moves, niet zozeer dat hij de snelheid had om te winnen. Dan zet je de auto dus op een beter plek dan in theorie mogelijk is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt een goede wedstrijd rijden ipv alleen maar laten zien dat je snel bent? Is dat de auto outperformen?
[..]
De snelste auto? Hoe kom je daarbij? Hij outperformde die auto gewoon. Vettel heeft vorig jaar 3 fouten gemaakt die hem flink punten kosten, maar toen hij eigenlijk al afgeschreven was en het ging om het kampioenschap liet hij geen spaan heel van Webber en reed hij ijzersterk, tussendoor ook nog zware pech incasseren en verwerken. Dat zie je Hamilton nooit doen.
[..]
Des te meer een illustratie van hoe Hamilton underperformed. Snel zijn met een slechte auto, gewoon het best ervan maken met een onding, maximaal punten overhouden ook al kun je weinig forceren, alle omstandigheden in je voordeel benutten. Dat is precies wat Hamilton niet doet. Die stond een paar weken geleden nog te jammeren voor CNN dat ze hem een betere auto moeten geven, terwijl hij bijna 100 punten heeft verloren aan zijn eigen knulligheid en zijn auto alleen in de kwalificatie echt minder was. Button stond er besmuikt naast, die zegt zoiets niet. Dat is gewoon de verkeerde mentaliteit, losersmentaliteit.
[..]
Ook in de F1 is er natuurlijk zoiets als vorm. Het mag duidelijk zijn dat Alonso niet lekker in zijn vel zat. Eerst dat joch dat hem bij kan houden, dat is natuurlijk even schrikken, hij zal er vanuit gegaan zijn dat hij de snelste was in de F1. Maar dat zijn dingen die een coureur moet verwerken, zeker als het betekent dat de bedreiging voor de wereldtitel waarvoor hij in de voorbereiding en door het seizoen zo hard heeft gewerkt uit eigen huis komt. Het huis wat vooral hij sterk heeft gemaakt met zijn feedback en inbreng. Maar dan is het ook nog het lievelingetje van het team en het land waarin hij werkt, en de marketingsensatie die financieel heel erg belangrijk voor het team is. Er werd toen al over Hamilton gesproken in termen van dat hij de records van Schumacher zou breken, erg lachwekkend nu maar toen was het echt zo.
Dat is natuurlijk geen lekkere situatie, waarbij hij dan ook niet lekker in zijn vel zat, zou hij dan wel lekker in vorm zijn geweest? Ik denk niet dat het team zijn auto hoefde te saboteren om hem niet optimaal te laten functioneren.
Die hele Hamiltonhype was gebaseerd op de veronderstelling dat hij A) sneller zou worden met meer ervarign en B) door ervaring beter zou worden in het omzetten van snelheid die in hem en in de auto zit in punten, C) dat hij ook onder druk presteert. Het eerste gaat meestal niet op voor grote talenten, het tweede was aan hem niet besteed omdat hij niet weet hoe hij zich moet ontwikkelen en hij de noodzaak ook niet ziet en het derde heeft hij ook niet in zich.
Was gisteren avond al even aan het zoeken. Maar wel weer typisch dat het materiaal het begeeftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Geluk voor Vettel, ja, maar dat mocht wel na al de pech die hij dat seizoen al gehad had.quote:Op maandag 15 augustus 2011 02:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat Vettel het in de laatste race niet meer in eigen hand had vond ik eerder een zwakte van Vettel, uiteindelijk had hij in laatste race geluk met de SC situatie anders pakt Alonso daar gewoon de titel. Daarnaast was hij idd gewoon sneller dan Webber, maar hij maakte vaak foutjes in Q3 etc, waardoor het puntenverschil uiteindelijk vrij klein was. Titel was toe te schrijven aan de dominante auto van RBR, op pure downforce banen was die auto een volle seconde sneller dan de rest van het veld.
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat het niet (alleen) aan Vettel's fouten ligt, maar vooral ook aan de pech die hij vorig seizoen had, dat hij niet met twee vingers in de neus kampioen is geworden, maar het geluk in de laatste race nodig had.
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En in de laatste race was hij zelf ook gewoon ijzersterk, net als in de paar races daarvoor waarin hij behoorlijke pech had. En dat superrondje eruit gooien in Q3, vaak als hij maar één kans heeft, dat is ook gewoon zijn kwaliteit en is niet toe te schrijven aan de auto.
Als je ziet hoeveel punten Hamilton dit seizoen al verloren heeft door eigen toedoen, dan moet de conclusie gewoon zijn dat hij met deze auto (en zijn snelheid, die staat niet ter discussie) nog vol in de race om het WK had kunnen zijn.
Snelheid is de meest zeldzame kwaliteit, er zijn er maar drie die dat in die mate hebben, maar het is niet de enige benodigde kwaliteit om meervoudig WK te worden. Op de andere kwaliteiten scoort Hamilton heel beroerd en Vettel goed. Dat maakt het verschil en zal in de toekomt ook het verschil maken als Hamilton niet wil leren.
Die grap is al zooooo oudquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:08 schreef kepler het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)rt-at-new-hampshire/
Stelletje watjes eigenlijk bij de IndycarGewoon regenbanden erop en gaan!
Oude grap, maar wel waarquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die grap is al zooooo oud.
Anyway, het IndyCar seizoen is echt vol drama dit jaar, jammer dat ik het altijd vergeet te kijken.
Dat kan je echt niet zelf bedenken?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Oude grap, maar wel waarWaarom gooien ze er dan geen regenbanden op? Vraag ik me eigenlijk al heel lang af
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Als Hamilton zich slimmer gaat gedragen op de baan dan kan hij nog wel een (paar?) keer WK worden. De vraag is of dat ook echt gaat gebeuren...
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.quote:Ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien op dit moment
quote:Tyre engineer unlocks secrets for McLaren – report
There is a secret to McLaren’s recent success, according to the German trade magazine Auto Motor und Sport.
With Lewis Hamilton and then Jenson Button winning the most recent German and Hungarian Grands Prix, the report said a big reason for the erosion of Red Bull’s dominance is a Japanese engineer.
Hiroshi Imai, who until 2009 was former F1 supplier Bridgestone’s chief engineer, is now working at McLaren on unlocking the secrets of the heavily-degrading Pirellis.
“He seems to have made a breakthrough,” said Auto Motor und Sport, revealing that McLaren has worked to better cool the brakes so that the heat is not transferred to the tyres.
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:28 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt leuk, maar ik denk dat het voornamelijk de koude temperaturen waren in Duitsland en Hongarije. Zo gauw het warmer wordt wordt McLaren zoekgereden door RB en Ferrari (zie Valencia).
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurdquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:
[..]
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
quote:Codemasters to launch free-to-play, online F1 game 16 Aug 2011
Codemasters, developers of the multimillion selling, BAFTA winning F1 2010™ video game, have announced that F1 Online: The Game, a free-to-play browser game, is in production at Codemasters Studios and set to launch in the first quarter of 2012.
F1 Online: The Game will give players the chance to be the driver and the team boss in a game that combines intuitive top-down racing gameplay with a rewarding management game, as players create and manage their own team. Gamers can see the first F1 Online: The Game screenshots and register their interest to receive updates about the game by logging into www.F1OnlineTheGame.com.
“Formula One is a proven major games brand that resonates with players on a global level and is recognised as one the biggest sports licenses in videogames,” said David Solari, VP, Codemasters Online. “As the worldwide gaming market evolves, 2012 is the perfect time to extend this series to the free-to-play market.
“Building on the commercial and critical success of our high-definition Formula One games, this is an exciting opportunity to bring our passion for the sport and our expertise in racing to a new audience. With a bespoke design for accessible browser play, F1 Online: The Game is a perfect complimentary experience to the HD series and will appeal to a broad spectrum of Formula One’s millions of fans worldwide.”
Developed under Codemasters’ exclusive worldwide agreement with Formula One World Championship Limited, F1 Online: The Game will feature all the official drivers, teams and circuits from the 2011 FIA Formula One World Championship. F1 Online: The Game will deliver a persistent world of Formula One to players through their internet browser, perfect for anytime racing.
Fans will be able to race with their favourite team in online multiplayer races across a range of game modes, from entering the full 2011 FIA Formula One World Championship to individual Grand Prix, complete with practice and qualifying sessions and a range of challenges and time trials. Gamers will be able to track and share their progress via a range of leaderboard and social network features.
Players will have the opportunity to create their very own team and become immersed in a world of Formula One on a grand scale; choosing their team name, designing a livery and leading the development of a personal franchise. As racer and team boss, they will manage the commercial, research, production and race crew functions required for success on track.
F1 Online: The Game is being developed in house at Codemasters using the company’s Unity game engine, to deliver stunning performance in a web browser. Iconic tracks including Monaco, Silverstone and Spa will be authentically brought to life by using track data and assets taken from the forthcoming F1 2011™ game (click here to pre-order) for high-definition consoles and PC Games for Windows.
Mij ook, gewoon weer gaan en laat maar zien wie het snelst is. Ik kan iig niet wachten want ik ben er het hele weekend live bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Kan Google Earth je daar niet mee helpen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Goede tip niet aan gedacht even proberen!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan Google Earth je daar niet mee helpen?
Op een helling heb je weinig stilstaand water dus moet het toch wel giga regenen, dan zullen de auto's niet eens naar buiten gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.
om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
Momentje, ben er in 2009 geweest en heb toen mijn camera op het asfalt gezet en een foto omhoog gemaakt. Ik ga even zoeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:
[..]
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op die foto van bovenaf lijkt het meer dan 30 meter maar dat is natuurlijk moeilijk in te schatten
Toffe foto's en verhaal, thnx!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch vreemd dat er geen dwarsdoorsnede van het circuit te vinden is met hoogtes etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.
Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenopquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.
De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Swindler het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenop)
Denk ook dat Nürburgring 4 jaar terug de perfecte omstandigheden daarvoor zijn. Ik denk dat een F1 wagen op slicks dan niet omhoog komt in eau rouge.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.
Dus ik kan me voorstellen dat er situaties ontstaan dat zelfs langzaam rijden onder SC niet meer veilig is, omdat zonder downforce ook aquaplanning sneller optreedt, en helling af de achterkant ook nog eens heel erg licht wordt.
ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doen.
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:52 schreef Swindler het volgende:
[..]
ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.
Dit stuk dus: [ afbeelding ]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daarquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Hm... oke, maar volgens mij gaan ze toch met ruim 200 door die boch heen. Kan zijn dat ze even liften maar dan nog. Denk dat bijvoorbeeld La Source op Spa meer mechanische grip nodig is. Maar misschien heb ik het wel fout.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daar. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
Dit dus. Vorig jaar was McLaren vooral goed op de snelle circuits (Turkije, Spa etc) terwijl ze dit jaar daar juist tijd verliezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Heb even gegoogled voor ons.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geïnterpreteerd worden daar. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.
In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Klopt, maar een zwaardere auto wil ook met meer kracht rechtdoor, en heeft dus ook veel meer nodig. In wezen is aerodynamische grip een factor, downforce x mechanische grip = grip. Het is dus niet + maar x. Als er een wiel afvliegt is je mechanische grip een heel stuk minder, en dan helpt downforce ook niet veel meer, om het even in het extreme te trekken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
Juist, beter dan dit kan het haast niet uitgelegd worden en derhalve ben ik het er helemaal mee eens. Om precies dezelfde reden is Hamilton ook nooit mijn favoriet geweest en zijn falen doet bij mij stiekem nog wel eens een glimlach oproepen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.
Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.
Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?
In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.
[..]
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
doe jij toevallig ook mee met deze manager?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
doe jij toevallig ook mee met deze manager?
jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:48 schreef Swindler het volgende:
[..]
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?
Is het meerkeuze of?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja![]()
elke gp is er een bonusvraag die 50 pinten kan opleveren als je hem goed hebt, en dit is de vraag voor de gp van belgie.
helaas kan ik het antwoord ook nergens vinden
edit: pinten moet natuurlijk punten zijn, maar met 50 pinten neem ik ook genoegen![]()
quote:
a:11mquote:vraag:Eau Rouge / Raidillon is waarschijnlijk een van de meest befaamde bochten ter wereld. Wat is het hoogteverschil van deze bocht?
Volgens Googolplexian zou het dan 31 meter moeten zijn!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.
om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:59 schreef Nelis89 het volgende:
Profielkaartje
[ afbeelding ]
http://www.openrunner.com/index.php?id=1177663&lang=en
Lijkt me een prima uitleg.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.
In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.quote:
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.
Nee, zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Zouden we niet ineens weer een paar snelle Force India's hebben?
Er zijn wel al wat races geweest waarin hij goed op snelheid was. Canada is een mooi voorbeeld. Maar om 1 of andere reden heeft hij het geluk absoluut niet aan zijn zijde, altijd gebeurt er wel iets waardoor hij terug valt in het veld. En ja zelf maakt hij ook foutjes maar als zijn bad luck afneemt dan eindigt hij 'gewoon' boven Rosberg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.
Had ik laatst ook al gezien. Was vorige week in Duitsland en zag ze staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:24 schreef Meike26 het volgende:
Hij kan inderdaad wel wat positieve energie gebruiken![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |