Juist, beter dan dit kan het haast niet uitgelegd worden en derhalve ben ik het er helemaal mee eens. Om precies dezelfde reden is Hamilton ook nooit mijn favoriet geweest en zijn falen doet bij mij stiekem nog wel eens een glimlach oproepen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.
Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.
Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?
In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.
[..]
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
doe jij toevallig ook mee met deze manager?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
doe jij toevallig ook mee met deze manager?
jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:48 schreef Swindler het volgende:
[..]
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?
Is het meerkeuze of?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja![]()
elke gp is er een bonusvraag die 50 pinten kan opleveren als je hem goed hebt, en dit is de vraag voor de gp van belgie.
helaas kan ik het antwoord ook nergens vinden
edit: pinten moet natuurlijk punten zijn, maar met 50 pinten neem ik ook genoegen![]()
quote:
a:11mquote:vraag:Eau Rouge / Raidillon is waarschijnlijk een van de meest befaamde bochten ter wereld. Wat is het hoogteverschil van deze bocht?
Volgens Googolplexian zou het dan 31 meter moeten zijn!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.
om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:59 schreef Nelis89 het volgende:
Profielkaartje
[ afbeelding ]
http://www.openrunner.com/index.php?id=1177663&lang=en
Lijkt me een prima uitleg.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.
In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.quote:
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.
Nee, zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Zouden we niet ineens weer een paar snelle Force India's hebben?
Er zijn wel al wat races geweest waarin hij goed op snelheid was. Canada is een mooi voorbeeld. Maar om 1 of andere reden heeft hij het geluk absoluut niet aan zijn zijde, altijd gebeurt er wel iets waardoor hij terug valt in het veld. En ja zelf maakt hij ook foutjes maar als zijn bad luck afneemt dan eindigt hij 'gewoon' boven Rosberg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.
Had ik laatst ook al gezien. Was vorige week in Duitsland en zag ze staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:24 schreef Meike26 het volgende:
Hij kan inderdaad wel wat positieve energie gebruiken![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |