We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurdquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:
[..]
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
quote:Codemasters to launch free-to-play, online F1 game 16 Aug 2011
Codemasters, developers of the multimillion selling, BAFTA winning F1 2010™ video game, have announced that F1 Online: The Game, a free-to-play browser game, is in production at Codemasters Studios and set to launch in the first quarter of 2012.
F1 Online: The Game will give players the chance to be the driver and the team boss in a game that combines intuitive top-down racing gameplay with a rewarding management game, as players create and manage their own team. Gamers can see the first F1 Online: The Game screenshots and register their interest to receive updates about the game by logging into www.F1OnlineTheGame.com.
“Formula One is a proven major games brand that resonates with players on a global level and is recognised as one the biggest sports licenses in videogames,” said David Solari, VP, Codemasters Online. “As the worldwide gaming market evolves, 2012 is the perfect time to extend this series to the free-to-play market.
“Building on the commercial and critical success of our high-definition Formula One games, this is an exciting opportunity to bring our passion for the sport and our expertise in racing to a new audience. With a bespoke design for accessible browser play, F1 Online: The Game is a perfect complimentary experience to the HD series and will appeal to a broad spectrum of Formula One’s millions of fans worldwide.”
Developed under Codemasters’ exclusive worldwide agreement with Formula One World Championship Limited, F1 Online: The Game will feature all the official drivers, teams and circuits from the 2011 FIA Formula One World Championship. F1 Online: The Game will deliver a persistent world of Formula One to players through their internet browser, perfect for anytime racing.
Fans will be able to race with their favourite team in online multiplayer races across a range of game modes, from entering the full 2011 FIA Formula One World Championship to individual Grand Prix, complete with practice and qualifying sessions and a range of challenges and time trials. Gamers will be able to track and share their progress via a range of leaderboard and social network features.
Players will have the opportunity to create their very own team and become immersed in a world of Formula One on a grand scale; choosing their team name, designing a livery and leading the development of a personal franchise. As racer and team boss, they will manage the commercial, research, production and race crew functions required for success on track.
F1 Online: The Game is being developed in house at Codemasters using the company’s Unity game engine, to deliver stunning performance in a web browser. Iconic tracks including Monaco, Silverstone and Spa will be authentically brought to life by using track data and assets taken from the forthcoming F1 2011™ game (click here to pre-order) for high-definition consoles and PC Games for Windows.
Mij ook, gewoon weer gaan en laat maar zien wie het snelst is. Ik kan iig niet wachten want ik ben er het hele weekend live bij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien, nog 10 dagen voor FP1, die komkommertijd met aanverwante discussies heeft me lang genoeg geduurd
Kan Google Earth je daar niet mee helpen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Goede tip niet aan gedacht even proberen!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan Google Earth je daar niet mee helpen?
Op een helling heb je weinig stilstaand water dus moet het toch wel giga regenen, dan zullen de auto's niet eens naar buiten gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me wel eens af, zou het zo hard kunnen regenen dat een F1 auto niet eens meer stil kan staan op zo'n baan, dat die van de helling afglijdt?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.
om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
Momentje, ben er in 2009 geweest en heb toen mijn camera op het asfalt gezet en een foto omhoog gemaakt. Ik ga even zoeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:50 schreef Swindler het volgende:
[..]
Barcelona was ook niet echt koud te noemen, en daar zat Mclaren er ook goed bij.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op die foto van bovenaf lijkt het meer dan 30 meter maar dat is natuurlijk moeilijk in te schatten
Toffe foto's en verhaal, thnx!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:26 schreef RingBewoner het volgende:
2 foto's bovenaf en vanaf onderen. Maar zelfs met foto's blijft het bij praten en kijken. Deze foto's zijn uit 2009. Heb toen het weekend bij de F1 gezeten en ben de maandag daarop bij het circuit wezen kijken, zelfs dan is het vet. Ik kwam aan onderin eau rouge waar ook altijd de merchandising, wc's en eten en drinken kramen staan. Daar was een hek open, ben eerst even richting paddock gewandeld en heb nog wat ferrari monteurs gesproken en even in die wagen mogen kijken. Daarna teruggelopen naar de auto en over het circuit gereden. Dat was echt waanzinnig vet! Je rijd op de wegen eromheen en je vullingen trillen eruit, je rijd op het circuit en het is zo vlak als een biljartlakken. Echt waanzinnig. Ga het dit jaar weer proberen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch vreemd dat er geen dwarsdoorsnede van het circuit te vinden is met hoogtes etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, 30 meter is het denk ik wel. Hang beetje af waar je gaat meten. Als je onderin gaat meten op het dieptepunt zal het iets meer zijn. Ga je pas meten als ze rechts naar boven gaan dan is het iets minder.
Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenopquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat had meer met de layout van de baan te maken. De McLaren lijkt nogal goede mechanische grip te hebben. Daarom gaat die auto ook zo goed in de regen en vooral op een opdrogende baan.
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat kan alleen als het water zo hard onder de wielen stroom dat de auto opgetild wordt (aquaplaning). Onwaarschijnlijk dus als het niet sneeuwt of ijzelt.
De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Swindler het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel had Mclaren in Spanje juist een tekort aan mechanische grip vooral in de laatste 2 bochten vergeleken met de Red Bulls. (zat er met me neus bovenop)
Denk ook dat Nürburgring 4 jaar terug de perfecte omstandigheden daarvoor zijn. Ik denk dat een F1 wagen op slicks dan niet omhoog komt in eau rouge.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik meen dat ik het op Nurburgring wel eens gezien heb dat ze bij zware regen helling af het wel erg moeilijk hadden. Dan ging het al niet meer om het vermogen op de weg krijgen, maar de auto op de weg houden en als ze dan in gras gleden bleven ze maar glijen.
Dus ik kan me voorstellen dat er situaties ontstaan dat zelfs langzaam rijden onder SC niet meer veilig is, omdat zonder downforce ook aquaplanning sneller optreedt, en helling af de achterkant ook nog eens heel erg licht wordt.
ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De laatste bocht is vol gas, daar heeft mechanische grip niet zo veel mee te doen.
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:52 schreef Swindler het volgende:
[..]
ja ik bedoel dat stuk langs de pitingang, en het uitaccelereren na de chicane. Je zag de Mclaren ook op verse banden gewoon problemen hebben daar.
Dit stuk dus: [ afbeelding ]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geďnterpreteerd worden daarquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Hm... oke, maar volgens mij gaan ze toch met ruim 200 door die boch heen. Kan zijn dat ze even liften maar dan nog. Denk dat bijvoorbeeld La Source op Spa meer mechanische grip nodig is. Maar misschien heb ik het wel fout.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geďnterpreteerd worden daar. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
Dit dus. Vorig jaar was McLaren vooral goed op de snelle circuits (Turkije, Spa etc) terwijl ze dit jaar daar juist tijd verliezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heeft mechanische grip toch niet zoveel invloed. Daar is het vooral downforce. Mechanische grip heb je vooral in langzame bochten.
Heb even gegoogled voor ons.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens, in deze bocht accelereer je (volgens mij) en is hij niet volgas. Het punt waarop de auto bijna recht komt te staan en je het gas op 100% kan zetten. Toen begon de Mclaren duidelijk grip te verliezen. En volgens mij is dat meer mechanische grip dan downforce. Tenminste zo noemt men dat in de karting, maar ben er al vaker achtergekomen dat die termen soms nog anders geďnterpreteerd worden daar. Dus kan het helemaal fout hebben nu.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.
In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Klopt, maar een zwaardere auto wil ook met meer kracht rechtdoor, en heeft dus ook veel meer nodig. In wezen is aerodynamische grip een factor, downforce x mechanische grip = grip. Het is dus niet + maar x. Als er een wiel afvliegt is je mechanische grip een heel stuk minder, en dan helpt downforce ook niet veel meer, om het even in het extreme te trekken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
Juist, beter dan dit kan het haast niet uitgelegd worden en derhalve ben ik het er helemaal mee eens. Om precies dezelfde reden is Hamilton ook nooit mijn favoriet geweest en zijn falen doet bij mij stiekem nog wel eens een glimlach oproepen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Slimmer op de baan is niet genoeg denk ik. Zijn hele grondhouding is al verkeerd: "It's the car", ja dat zei Schumacher ook altijd, maar ipv zeuren dat hij niet de beste auto heeft moet hij zorgen dat hij het beste uit de auto haalt en de auto beter wordt. Zeker als zijn auto een van de twee beste is of zelfs de beste is afhankelijk van het moment in het seizoen.
Dat moet hij dus geen stoere praatjes gaan verkondigen over hoe veel hij wel niet durft en dat hij nou eenmaal zo in elkaar zit, nee, doen wat nodig is om te winnen. En als dat betekent dat je je banden moet sparen of even geduld moet hebben met een inhaalactie, dan doe je dat.
Maar dan is hij er nog niet, want tot nu toe is het choker, iemand die ondermaats presteert wanneer de druk het hoogst is. Dat is een nog lastiger probleem om op te lossen. Hoe krijgt een zenuwpees stalen zenuwen?
In de F1 heb je nou eenmaal niet elke race de sterkste auto, en ook niet over elk heel seizoen. Dat hebben meervoudig kampioenen ook nooit gehad, het gaat erom dat je maximaliseert op wat je aan zowel auto als omstandigheden aantreft. Peur er maximaal punten uit, raap ze op, veeg de laatste restjes punten bij elkaar als er niet meer inzit, en rij solide de overwinning naar huis als het er wel in zit, en laat het beste van jezelf zien op het moment dat er het meeste toe doet. Dat maakt meervoudig kampioenen. Vooralsnog is Hamilton vooral aan het minimaliseren, en hij heeft dus een aanzienlijk langere weg te gaan dan slimmer op de baan worden.
[..]
Ik ook wel, om bovenstaande redenen is het nooit mijn favoriet geweest en ik kan er dan ook wel om lachen. Alleen die dikke warme wollen mantel der liefde, al dan niet met Union Jack erop, waarmee al zijn gefaal bedekt wordt, die irriteert mij behoorijk.
doe jij toevallig ook mee met deze manager?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Swindler het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Iemand die mij kan helpen? Weet iemand het hoogteverschil tussen begin en eind eau rouge?
Het is lastig om aan te tonen hoe stijl het is, ook qua foto's is het lastig te laten zien. Je gelooft het pas tot je er zelf staat, maar moet even een kennis overtuigen
[ afbeelding ]
Beter dan deze foto vind ik niet.
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
doe jij toevallig ook mee met deze manager?
jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:48 schreef Swindler het volgende:
[..]
Nee? Ga je me nu vertellen dat dat daar een prijsvraag is?
Is het meerkeuze of?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja![]()
elke gp is er een bonusvraag die 50 pinten kan opleveren als je hem goed hebt, en dit is de vraag voor de gp van belgie.
helaas kan ik het antwoord ook nergens vinden
edit: pinten moet natuurlijk punten zijn, maar met 50 pinten neem ik ook genoegen![]()
quote:
a:11mquote:vraag:Eau Rouge / Raidillon is waarschijnlijk een van de meest befaamde bochten ter wereld. Wat is het hoogteverschil van deze bocht?
Volgens Googolplexian zou het dan 31 meter moeten zijn!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ik zie in Google Earth is dat begin Eau Rouge iets van 391 meter is en het einde 420 meter. Het rechte stuk na Eau Rouge blijft klimmen tot maximaal 469 meter in Les Combes.
om en nabij de 30 meter lijkt weinig maar 10 verdiepingen omhoog schieten in nog geen 3 seconden is een aardige klim!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:59 schreef Nelis89 het volgende:
Profielkaartje
[ afbeelding ]
http://www.openrunner.com/index.php?id=1177663&lang=en
Lijkt me een prima uitleg.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kan aerodynamische grip (downforce) niet zonder mechanische grip.
Downforce versterkt de mechanische grip van de banden (omdat die het contact met het wegdek maken), doordat er meer gewicht op drukt. (Een veel zwaardere auto zou hetzelfde effect hebben).
In langzame bochten heb je door de lage snelheid sowieso niet zoveel downforce en moet je het (bijna uitsluitend) van de mechanische grip hebben. Er wordt niet genoeg downforce gegenereerd om sneller door een bocht te kunnen.
In snelle bochten heb je veel aan downforce, die de (al aanwezige) mechanische grip van de auto verbetert, waardoor je nog sneller door de bocht kan. Heb je in die snelle bochten echter geen mechanische grip (bijvoorbeeld doordat de banden versleten zijn), dan heb je ook niet veel aan de extra downforce, gewoonweg omdat er niet genoeg downforce gegenereerd wordt om dat verschil op te heffen.
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.quote:
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Schumi, want de Mercedes word langzaamaan beter. Hopelijk genoeg om volgend seizoen ook mee te doen voor de overwinningen.
Nee, zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Zouden we niet ineens weer een paar snelle Force India's hebben?
Er zijn wel al wat races geweest waarin hij goed op snelheid was. Canada is een mooi voorbeeld. Maar om 1 of andere reden heeft hij het geluk absoluut niet aan zijn zijde, altijd gebeurt er wel iets waardoor hij terug valt in het veld. En ja zelf maakt hij ook foutjes maar als zijn bad luck afneemt dan eindigt hij 'gewoon' boven Rosberg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het zou voor Schumi wel leuk zijn als hij 20 jaar na zijn debuut iets voor mekaar kan krijgen.
Had ik laatst ook al gezien. Was vorige week in Duitsland en zag ze staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:24 schreef Meike26 het volgende:
Hij kan inderdaad wel wat positieve energie gebruiken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Schumachers vloeistoffen![]()
Zeker een geel drankje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |