quote:
Ik zal mn best doen, ik heb alleen een pocket-cameraquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima dat Frankrijk en Belgie elkaar afwisselen. Het lijk mij alleen zo lastig om elk jaar de landsgrens te verplaatsen over Spa heen.
Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:35 schreef Sinister-D- het volgende:
D'r hebben al meerdere mensen, waaronder ikzelf, vaak genoeg gepleit om bepaalde GP's als historisch erfgoed vast te leggen. Deze zouden dan verplicht door de FIA op de kalender moeten worden gezet door de commerciële belanghebber van de F1. Oftewel, Todt moet in de regels laten zetten dat Ecclestone minstens de 5 meest gewaardeerde circuits op de kalender moet houden. De meesten weten die wel in te vullen
[..]
![]()
![]()
wahahahahaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:42 schreef vosss het volgende:
Wegens gebrek aan F1 nieuws maar even een leuk filmpje:
http://www.gpupdate.net/nl/videos/1292/driften-in-de-woonkamer/!!
Monaco is een apart land.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:32 schreef nils7 het volgende:
Frankrijk heeft al een GP... of die nu op Magny Cours verreden wordt of in Monte Carlo!
Juistquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Turkije, Valencia, Bahrein, Singapore en Hongarije.
+ Monaco en Suzukaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:59 schreef vosss het volgende:
Ik dacht meer richting Spa, Monza, Silverstone etc; dat soort circuits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk inquote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:16 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat JV (niet de onze) vind dat Massa de titel in 2007 had moeten winnen omdat Kimi hem niet verdiende volgens hem.
Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een cameraquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was in een interview met Braziliaanse media, dus dan zeggen ze altijd wat liefs over de lokale held, dat Kimi mazzel had heeft hij overigens wel gelijk in
Het is ook geen topfotoquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, ik zie nu pas dat je avatar een F1-band is, en geen lens van een camera
Ja, maar ik heb dus altijd gedacht dat het een camera-lens wasquote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
+ Monaco en Suzuka
Ik zou Montreal zelfs voor Suzuka zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tilke maakt alleen maar kutcircuits en je weet het.quote:
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......quote:
Gebouwen op de achtergrond?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Tilke ontwerpt de circuits, hij bepaalt echt niet in welke landen die circuits komen te liggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geef me 's een paar feiten op waar we blij om zijn met Tilke? Turkije? Tof dat er in een land waar totaal geen gevoel voor autosport wordt gereden.......
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maleisië? Die waardeer ik dan weer wel.
Zuid-Korea? Eerst maar eens een droge race zien.
Voor de rest, de gebouwen op de achtergrond daarentegen in bv Abu Dhabi zijn dan wel weer magnifiek om te zien, maar als de race dan weer altijd tegenvalt wat heb je dan aan zo'n setting
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat er in sommige landen geen publiek komt of geen sfeer is ligt niet aan hem.
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat nietquote:Hij maakt uitdagende circuits, die natuurlijk niet altijd goud kunnen zijn. Abu Dhabi was bijvoorbeeld gemaakt met de opzet om inhalen te bevorderen maar dat heeft niet echt gewerkt om de een of andere reden. Met DRS zal dat ongetwijfeld beter gaan.
Met tal van 90° bochten, of hairpinsquote:Daar tegenover staan Istanbul, Sepang, Shanghai etc. Stuk voor stuk prachtige circuits met veel uitdagende bochten en een aantal inhaalmogelijkheden.
Tja Tilke zit natuurlijk ook vast aan de veiligheidseisen van de FIA en die zijn nou eenmaal vrij strikt. Vergeet niet dat de meeste zware crashes voorkomen op die traditionele circuits. Ik ben het met je eens dat vloeiende circuits mooier zijn en spectaculairder, maar Tilke heeft beperkte bewegingsruimte en daarin doet hij wat mij betreft goed z'n best.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee dat ligt idd niet aan Tilke, dat ligt aan Ecclestone die de contracten met de desbetreffende landen afsluit. Maar als de circuits al beter zouden zijn, zouden de Europeanen (of toch de fans) al sneller geneigd zijn om een kaartje te kopen omdat het de kans op een spectaculaire race vergroot.
[..]
En natuurlijk had dat ook zonder DRS moeten gaan, alleen gebeurde dat niet
[..]
Met tal van 90° bochten, of hairpins![]()
Maar ik ben het met je eens dat je niet altijd de hoofdprijs kan winnen met een circuit te ontwerpen. Maar vergelijk zijn circuits eens met wat traditionelere circuits. De oudere circuits hebben allemaal een vloeiende lijn, Spa is bv zelfs op natuurlijke wijze ontstaan op een stukjes na die uit veiligheid zijn gewijzigt. En zoals ik zei, op de Tilke circuits zijn er naar mijn idee net wat teveel stop-en-go bochtjes. Maar van de circuits die wel uitdagende gedeeltes hebben kun je wel de stukken uitpikken die herkenbaar zijn uit de traditionele circuits.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |