zeker! dat is een record van onze grote jongen! Even eten gegeven en hij sliep even later weer doorquote:
O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè?quote:
Dat ligt ook een beetje aan zijn start gewicht of het veel is of nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:32 schreef cleany het volgende:
na een zeer actieve dag van Evan is ie in slaap gevallen en heeft ruim 6 uur geslapen
dat klinkt niet veel, maar hij hoefde niet tussendoor gevoed worden.
op de weegschaal gestaan met hem en 4400gr. (5 weken), misschien wat weinig. ik weet niet wat normaal is.
Sneu is dat he! Wat hier hielp is met een tandeborstel erover poetsen en dentinoxquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef Troeta het volgende:
Ja, onder heeft ie er nu 3 en de 4e komt ook, maar die 2 boven zien er echt pijnlijk uit gewoon en hij heeft ook hele erge jeuk eraan en gisteravond wat verhoging.
En jullie komen er vat wel uit met het eten![]()
6 uur is toch lekker cleany!
Jawel, en nu post ik hier gezellig over m'n eigen kindjequote:Op donderdag 21 juli 2011 08:48 schreef Mishu het volgende:
[..]
O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè?
Dat begrijp ik niet zo goed. Brood is toch veel lastiger voor een baby om te eten? Fruit is vaak zacht en sappig. Het enige waar Ivan zich regelmatig in verslikte was brood.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef MamaPurk het volgende:
En brood soppen in melk enzo ben ik zeker niet van plan, nooit gedaan ook trouwens, net als brood ontkorsten ze soppen het zelf wel weg met hn speeksel.. Maar brood vind ik heel anders dan fruit bijv. Ligt er wel aan wat voor fruit natuurlijk
Juist niet is mijn rapley ervaring.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:25 schreef MamaPurk het volgende:
In speeksel zitten enzymen die het brood zeg maar oplossen zelf als je er niet echt op kauwt volgens mij.. Bij fruit is dat volgens mij minder daar moet je wel echt op kauwen... maar ja dat is mijn eigen idee he, die wijsheid zit in mijn hoofd
Doe maar luxe 2 huizenquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:38 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben Soneal vorige week pas voor het eerst op z'n eigen kamer gelegd (met 7,5 maand) en ik sliep die nacht slechter dan hij
En stiekem vond ik het vanmorgen wel weer heel gezellig dat ik hem gelijk weer kon zien toen ik m'n ogen opendeed
(in mijn huis ligt hij nog wel op mijn kamer)
Dat vind ik ook heel knap! Ivan kan dat nog steeds niet goed.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:53 schreef Saffier het volgende:
En Ylana kan blazen! Hard, zacht, erg gecontroleerd, dat vond de cb-mevrouw erg knap.
Ja ze gaat haar zus achterna qua groot zijn!! En dat ze waarschijnlijk die verborgen reflux heeft is niet leuk, maar wel duidelijk en daardoor denk ik voor ons iets minder frustrerend als ze weer zo een krijsbui heeft. Dat was zo vreselijk en dan helemaal omdat je niet wist wat er was. Nu weet je wat de waarschijnlijke oorzaak is en kun je daar naar handelen. En Jaël had het ook maar niet verborgen, die spuugde ons gewoon constant onder. Maar de duidelijkheid geeft nu al ruimte in mijn hoofd, het is een kopzorg minder. Van het weekend wist ik zo zeker dat ze pijn had... Dus ergens ben ik ook wel opgelucht dat het waarschijnlijk maar reflux is en niets ergers zeg maar...quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nou MP, dan heeft ze Lena inmiddels ingehaald!
Aan de ene kant zou het wel fijn zijn als het verborgen reflux is, want dan heb je een verklaring. En dat haar iets dwars zit wist je allang. Maar toch, het is niet fijn als er misschien iets met je kleintje is.
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij isquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:11 schreef Saffier het volgende:
Met terugscrollen zie ik je curves niet Claudia... waar moet ik kijken? BV-topic?
Grappig dat Lena en de jongste van Mignonne zo gelijk op lopen
Nog 100 gram en je bent die van mij ook voorbijquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij ismijn kleine reusje
nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de anderquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij ismijn kleine reusje
Grappig! Dat gevoel had ik al een tijdje. Wanneer ben je voor het laatst geweest?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:10 schreef mignonne het volgende:
Claudia! je meisje heeft dezelfde stats als jongste hiermooi dat het allemaal goed was.
Is ook zo ze is prachtig in verhouding, mijn mooie kleine damequote:Op donderdag 21 juli 2011 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de ander
quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:13 schreef mignonne het volgende:
misschien is ze dan in 4 dagen tijd inenen 3 cm bijgegroeid
Ik had ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar, dat over het algemeen genomen (uitzonderingen zijn er altijd), kinderen tot 2 jaar volgens een redelijk voorspelbaar en vast patroon groeien en dat die groei vooral veroorzaakt wordt door een groei-hormoon. En dat omgevings- of erfelijkheidsfactoren dus van minimale invloed zouden zijn. (then again, uitzonderingen zijn er overal en altijd voordat iedereen weer komt met die en die, die onder op de curve ligt enzoquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Da's een heel mooie lach, MP! Lieve foto.
Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen.
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen.
Nou, hè?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:27 schreef MamaPurk het volgende:
En claudia qua groei hebben jullie volgens mij gewoon een echte grote stevige lieve jongen en een klein tenger lief meiske![]()
Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdBijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
Postuur en omvang vind ik dan weer wat anders. Daar kan ik van Senna echt nog niets van zeggen. Mijn broertje was een heel scharminkelig baby'tje; mijn moeder was (ondanks dat het haar derde kind was) oms bang dat hij zou brekenquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik naar mezelf, mijn broertje en mijn lief kijk dan zegt hoe we groeiden als kind helemaal niets over het postuur dat we later kregen. Ik was dun en niet zo lang en werd later juist redelijk lang en minder dun.(Al kwam dat laatste gewoon door verkeerde gewoontes; als ik ontzwangerd ben straks ben ik normaal.) Mijn broertje en mijn lief waren allebei dikke, niet al te lange baby's en werden later lange, slanke mannen (zij het niet superlang).
Mijn kind is niet fijntjesquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.
Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdBijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen?) En ik ben ook 1.68m. Mijn meisjes zijn eerst bovengemiddeld lang geweest (als in +1 op de curve) en daarna op de middenlijn of ietsjes eronder.
Oudste en Senna schelen een maand toch? want volgens mij wegen en meten ze inmiddels bijna hetzelfde84 cm en 11,2 is oudste.
Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeftquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.
Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
Senna is echt een ukkepukkie dan als je haar naast Jaël zetquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.
Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeftmaar ik weet niet hoe dat heet
![]()
Maar dat daargelaten is mijn zwager ook 1.68m, mijn schoonvader is een pietsje kleiner, zal op 1.66 komen ofzo? en schoonmoeder is denk ik, met t blote oog gemeten1.55.
Ik denk dus niet dat hij beduidend langer was geweest had hij dat niet gehad![]()
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Dan is Senna vast de uitzondering op die regel.
Ja, inderdaad! De familieleden aan de kant van mijn vader hebben bijvoorbeeld lange benen en korte rompen. Mijn tante legde eens uit dat ze om die reden moeite had om te leren drijven in water.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Misschien is het ook wel zo dat de standaarddeviatie voor baby's en dreumesjes relatief klein is? Wij richten ons vooral op de verschillen, maar misschien zijn die verschillen niet zo groot als je ze in een breder perspectief ziet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Ik bedoel ook niet dat de middellijn alleen normaal zou zijn. Ik vind sowieso groei niet zo spannend. Tenzij er redenen zijn om het nader te bekijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.
ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.
Ik zal het stuk eens opzoeken.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:
De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Je hebt zeker geen Google+ account?quote:Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
Jawel, toch wel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Daarom houden ze bij kinderen met een laag geboortegewicht ook 2jr aan om het in te halenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Waarom in lurkstand?quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:04 schreef het-is-mij het volgende:
Hier ook cb bezocht.
Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.
Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.
Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.
Weer in lurk stand ;-)
Als de lengte van de ouders het criterium zou zijn dan zouden mijn 2 jongens ook niet zoveel mogen schelen, de beide vaders zijn vrijwel even lang (2 cm verschil) maar Soneal was met 31 weken 7225 gram en 67,5 cm, terwijl B met 18 weken 7130 gram en 67 cm was. Ze hebben dus wel dezelfde bouw maar Soneal is veel kleiner.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te rakenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
Oh haha ik zeg net precies hetzelfde op facebookquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:06 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
omdat ze kan rollen mag het ook alleen overdag als ik erbij ben! en niet zo heel strak gewoon zo dat ze haar handjes naar beneden houd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:31 schreef Troeta het volgende:
Idd bizar MamaPurk! En buiten dat..Dat inbakeren mag toch al niet meer als ze kunnen rollen? Dus zou je het binnenkort alweer af moeten bouwen.
Ik zou ook bellen hoor!
4 van die puntjes check en een vijfde alleen overdag.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef Sugarsnap het volgende:
MP, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik Sarah (als ik op je verhalen afga) niet van verborgen reflux verdenk. Maar ik heb haar natuurlijk dan ook nog niet in het echt gezien.
Met verborgen reflux is de diagnose behoorlijk laat na 4,5 maanden
Als je je kan vinden in deze symptomen, zou ik eens contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KA
• Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
• Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
• Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
• Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
• Erg onrustig, gespannen zijn
• Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
• Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit
Nogmaals, ik zie haar natuurlijk niet dagelijks, dus ik wil niets beweren, maar ik vind het nogal een zware diagnose die het cb doet
Ik hoop eigenlijk dat het nu met de nutriton al beter gaat dat moeten we eerst proberen van de wijkverpleegkundige en als het dan niet opknapt moeten we naar de HA. Nu vind ik dat het op het moment wel goed gaat maar het kan dus per dag extreem verschillen. En ze is wel gewoon vrolijk en blij enzo.. Ik vind het ook nogal een zware conclussie, maar het zou wel een hoop verklaren zeg maar..quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:50 schreef Sugarsnap het volgende:
Dan kan ik niets anders dan er in mee te gaan en je op het hart te drukken een afspraak met de huisarts te maken. Laat een kinderarts ernaar kijken en een eventueel behandelplan opstellen.
Ik hoop dat Sarah snel weer een beetje rust in haar lijfje vindt en jullie natuurlijk ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Herkenbaar!quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat heb ik al meerdere keren gehad, hopa fles op de gronden dan gillen omdat de fles weg is
omg, zeker dat geluidje, dat heeft ze heel vaak. En ik had het daar vorige week nog over op het CB. klinkt het een beetje "stikkend" (ik kan het niet anders omschrijven)?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef Sugarsnap het volgende:
MP, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik Sarah (als ik op je verhalen afga) niet van verborgen reflux verdenk. Maar ik heb haar natuurlijk dan ook nog niet in het echt gezien.
Met verborgen reflux is de diagnose behoorlijk laat na 4,5 maanden
Als je je kan vinden in deze symptomen, zou ik eens contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KA
• Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
• Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
• Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
• Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
• Erg onrustig, gespannen zijn
• Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
• Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit
Nogmaals, ik zie haar natuurlijk niet dagelijks, dus ik wil niets beweren, maar ik vind het nogal een zware diagnose die het cb doet
Ik ga het een week aankijken, dan belt de wijkverpleegkundige mij weer om te vragen hoe het dan gaat, als het dan niet beter gaat dean de HA bellen. Bij J was het gebruik van de nutriton voldoende om de klachten dusdanig te beperken dat zij er minimaal last van had, dus daar hoop ik nu ook opquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef mignonne het volgende:
hoe lang ga je het aankijken met de nutriton?
Mijn ervaring ermee is niet heel positief maar misschien helpt het bij jullie wel goed. Ik hoop het iig
Tankgirl bij ons klonk het als een soort *gloep* de huisarts noemde het een hikboer![]()
![]()
en ze rook de hele dag zuur, echt naar spuug, terwijl ze niet gespuugd had of iets.
Ahw Puckhet helpt hier nog steeds hoor! Bij onrustig slapen prop ik t knien er zo een beetje tussen en dan begraaft ze haar gezicht erin en pakt ze dat oor vast. Heel schattig en blijkbaar slaapt het lekker <3
Omdat er veel geschreven word en ik tussendoor op mn foon mee lees en reageren vind Ik niet zo handig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom in lurkstand?mooi dat ie goed gekeurd was
Jammer van de allergie nog steeds![]()
En jij woont wel in de buurtquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook ik ga weer twijfelen nu hoor MP. Want ook Puck deed voorheen vaak gloep (toen heb ik me ook in reflux verdiept) en hij is onrustig en slaapt 's nachts beter dan overdag en hij is heel sterk en kan al bijna los zitten. Maar hij ruikt ook niet zuur e.d. dus heb ik het alweer snel terzijde geschoven.
Boh, lastig is het toch om uit te vinden wat er is met die guppies.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En wat is dan de aanbevolen verhouding in eerst instantie? *noob is*
ohja das een goeie, van infacol heb ik ook nog 2 aangebroken verpakkingen rondzwerven. Zo suf, ze waren niet meer nodig op een gegeven moment dus heb ik ze niet meer gepakt. Maar opruimen ho maarquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:10 schreef MamaPurk het volgende:
Blauw? Hier een gele en een witte, geel is nutrilon en wit is nutriton!
En dat ruimt weer op mignonne, wij hadden dat met de infacol ik wist ook niet dat je dat na openen maar 28 dagen mocht bewaren... Dus van het weekend gegeven en later pas achter gekmen, maar ze heeft er volgens mij niet op gereageerd..
Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ow ja het pak is ook blauw waarom veranderen ze dat? Voorheen was het oranje dus ik was vanmorgen op zoek naar een oranje pak...
En carnaval das heel lang geleden volgens mij is Sarah in het carnavalsweekend geboren... Maar weet ik niet zeker wij doen niet aan carnaval..
Ik denk trouwens dat nutriton niet zomaar bederft hoor..
Die poeder wordt hard als je t lang laat staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valt
ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:13 schreef mefke79 het volgende:
dml: nutriton! Echt, die friso comfort klontert als de ziekte en MOET met kokend water worden gemaakt (anders krijg je 1 grote klont). Je bent dan zo aan 't klooien, want daarna weer afkoelen met koud water enzo. Wij hebben het een week of drie gegeven en nu dus net over naar de nutritron. Tis nu even een balans zoeken in hoeveel schepjes enzo, maar dit is echt fijner.
Het enige voordeel van friso was hier het poepgemak: elke luier flink poep, kleine hoeveelheden urine en altijd beetje dunnige poep. Maar ja, dat valt misschien ook te bereiken met omneo + nutritron.
Dat was hier ook, hij dronk de nutriton met gemak door de s. De m ging in t begin veel te snel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:59 schreef kaatjejannie het volgende:
Dml, ik zou niet gelijk een m speen erop doen. Sofie dronk 180/6 met 1 schepje nutriton zo door de medela slow flow speen heen. Geen enkele moeite. Ik zou met de nutriton beginnen. Dan kan je het zelf doseren.
Ik zou dan beginnen met 0.5 schepje op een fles, en dan als dat niet helpt, dan 1 doen. Zo ophogen.
Bij Sofie was 1 schepje op 180/6 voldoende.
De comfort deden we idd mengen met kokend water, maar dan 6 schepjes in 80 cc kokend, en dan 100 koud erbij. Dat was precies de goede verhouding voor Sofie.
Ik bedoelde florisquote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ik denk dat ik de verkeerde nutriton heb, bij mij raakt de fles wel steeds verstopt![]()
Hier een goede nacht gehad, Sarah had in plaats van om 23.30 al om 22.15 de laatste fles gehad maar gewoon tot 8 uur geslapen!
Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:28 schreef cleany het volgende:
[..]
ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.
Ja das hier met oudste ook, die krijgt inmiddels 20 mg forlax, t is weer wat afgebouwd. Jongste poept wel maar niet van harte, dus ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat het net zo'n drama wordt als bij oudste.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie verstopte er ook enorm van, maar die verstopt overal van. Krijgt daar nu ook wat voor (forlax). En zelfs nu gaat het niet altijd even soepel.
1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?
Maar dat was voldoende voor haar om finaal van op slot te schieten qua poepen. Het ene kind is daar blijkbaar gevoeliger voor dan het andere, maar het zou zomaar kunnen dat je zoon zelfs van heel weinig nutriton al heel slecht gaat poepen.
Tankgirl fijn dat jullie meisje goed geslapen heeft.
Danic succes vandaag![]()
En yay voor Sarah's goeie nacht!
jazeker hij sloeg gelijk tegen dingen aan, pakte wat vast....en trappelen met die beentjes en slaan met z'n armen (op een positieve manier) en goedkeurende geluidjes makenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Cleany, wat een kereltje, zeg!Staat hem leuk, dat rood. En zo te zien is het speelkleed een succes?
Ik maakte het met enkel water he, dus wat op de verpakking staat en dan voor borstvoeding, niet de flesvoeding adviezen. Maar ik zei maar wat, ik weet niet zeker of het 1 schepje bij 30 cc water was, gewoon volgens advies. Maar al met al heeft ze van die advieshoeveelheid nog geen 1/10e binnen gekregen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:50 schreef cleany het volgende:
[..]
1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.
o enne...nieuw speelkleed!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja of het heel bewust is...ik weet niet. Hij pakt iets vast en kijkt er vluchtig naar... ik vind het heel wat als ie ergens naar slaat of per ongeluk iets pakt en even vast houdt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, pakt ie echt al bewust wat vast? Dat is heeeel vroeg, toch? Tienus komt nog niet verder dan heel verbaasd naar zijn hand kijken.
dat ze naar hun oren lijken te graaien is redelijk normaal als ze tandjes krijgen. kaak trekt vaak door naar het oorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie heeft verhoging (39 graden) en lijkt vaker aan haar oortje te zitten. Maar ze is ook met haar tongetje over haar tandvlees aan het gaan. Ze is ook niet in haar hum, meer huilen als normaal.. Arm meiske
Wat fijn dat ze ongedeerd zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Redelijke goed nieuws Danic hopelijk helpen de oefeningen om het te verbeteren
Mijn ouders waren bij de bomaanslag in Oslo ze waren om de hoek maar hebben niks
Ze ziet er ontzettend sneu uit en is duidelijk niet zichzelf, maar alarmerend vind ik het niet. Het is meer dat ik er alert op wil zijn. Benauwdheid vind ik maar iets engs, vooral gezien hetgeen Jelle van mrien heeft moeten doorstaan. Maarja, vanaf welk moment wordt het eng? Piepen is verontrustend?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef Jore het volgende:
Piept ze echt? Als je bezorgd ben zou ik wel bellen om te overleggen![]()
Niet eronder hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:05 schreef Troeta het volgende:
Nou, koude kraan word ook niet meer geadviseerd hoor, moest mijn broer vroeger vaak doen met longontsteking, maar dat mag nu absoluut niet meer!
Goh das wel een goeie eigenlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet eronder he
Ik doe het nog steeds bij mijn zeer zeldzame allergieaanvallen en ik vind het echt verlichten. Een koelcel zou een vergelijkbaar effect hebben.
Gelukkig deed ze t de hele dag, ook zonder banaan.Hoef ik me daar niet schuldig over te voelenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:37 schreef danic het volgende:
Vanyel, banaan is ook heel slijmerig hè, dat kan in combinatie met een verkoudheid ook het spugen wat verergeren, omdat ze dan zoveel slijm in hun keel houden.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:37 schreef danic het volgende:
En......mijn veel te kleine muppet van nog geen 11 weken oud kan het echt!
Ze rolt op haar buik!!
speedy babyquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:07 schreef danic het volgende:
Bizar hè! En ik zat vorige week net te lezen dat dat kan gebeuren vanaf ongeveer 4 maanden.
Ik hoop stiekem ook niet dat ze met alles zo snel is, ze mag ook nog wel een béétje baby blijven hoor.
Maar ik ben ook wel heul trots
Mef, die weegschaal van jullie moet je vooral niet wegdoen hoor. Die is voor volwassenen heeeeel positief!![]()
en dat heb je dus iedere keer als je ongesteld wordt? ik zal het in de gaten houden of Larissa dat ook gaat doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef DJMO het volgende:
ik had afgelopen nacht een volkomen overstuur jochie, _niet_ te kalmeren. borstweigeren, En vanmiddag rugpijnd'r zal dus wel weer een (semi) menstruatie aankomen ben ik bang. Verder heb ik mijn mooie zelfgemaakte voedingsketting maar weer tevoorschijn gehaald .. meneer krabbelt mijn borsten open
Ik bijt ze af tijdens het voeden. Anders wordt het zeker niks en heeft ze geen vingers meer over.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:28 schreef DJMO het volgende:
iemand nog tips om de nagels van een vijfmaandige te knippen? hij is zo beweegelijken ik kan 't wel doen als hij slaapt, maar dan ben ik meestal met Jan bezig
![]()
Beterschap voor je meisje MP
handige tip. maar ik heb geen tandenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bijt ze af tijdens het voeden. Anders wordt het zeker niks en heeft ze geen vingers meer over.
buuuh, ik ben al 2x ongesteld geweestquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn V die drinkt juist super mega halleluja veel als ik ongesteld ben..
Of noujah ik ben pas 1 keer ongesteld geweest...
Als je nou zei Geert heeft geen tanden... Maar dit klinkt wel een beetje raarquote:
Ik vind dit al snelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:21 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
buuuh, ik ben al 2x ongesteld geweest
Dat valt idd reuze mee, hier is het vanaf begin januari alweer feest, en vanaf maart zelfs weer helemaal op schema.quote:Op zondag 24 juli 2011 10:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind dit al snelbij truus was ik het pas na 9 maanden voor het eerst.
![]()
nu na 7,5 maanden.. al mag ik nog niet klagen natuurlijk
Mooie mijlpaal vind ik datquote:Op zondag 24 juli 2011 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is 9 maanden. Net zolang uit, als in mijn buik.. (klopt niet helemaal, ik ben te laat bevallen)
ze weet het gewoonquote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
06:30 vanmorgen![]()
en toen weer om 11:00
![]()
Waarom doet ze dat nu alleen als mijn vriend de nachtvoeding voor zijn rekening neemt?
jullie doen dat om en om? Ik doe het altijd, omdat m'n vrouw al elke dag de hele dag in de weer is met de kleine.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
06:30 vanmorgen![]()
en toen weer om 11:00
![]()
Waarom doet ze dat nu alleen als mijn vriend de nachtvoeding voor zijn rekening neemt?
wat voor voeding geef je? wij wisselen het nu af namelijk, vanwege de keihard ontlasting bij 1 type voeding, zodat en de reflux niet meer voor komt en de ontlasting redelijk normaal is.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat een leuk filmpje cleany! Ik zei dit weekend al tegen mijndat wij ook zoiets voor Bartje moeten kopen..
Wij zijn hier in afwachting van een enorme poepexplosie, vrijdag was de laatste poepluier, en sindsdien niets meer.. Het zit hem ook wel af en toe dwars volgens mij...
borstvoeding, en dan komt het wel vaker voor...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:38 schreef cleany het volgende:
[..]
wat voor voeding geef je? wij wisselen het nu af namelijk, vanwege de keihard ontlasting bij 1 type voeding, zodat en de reflux niet meer voor komt en de ontlasting redelijk normaal is.
In ieder geval niet te veel Nutriton als je dat gebruikt, want dat kan bij sommige baby's nogal verstoppen.
oke..m'n vrouw had er geen last van bij borstvoeding. Ze is eigenlijk alleen gestopt omdat hij het niet meer wilde drinken en moeilijk werd en omdat we een halve week ziek werden. Nu we flesvoeding geven gaat het wel iets beter (ik probeer trouwens niemand te overtuigen, want je kan het beste gewoon borstvoeding geven).quote:Op maandag 25 juli 2011 11:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
borstvoeding, en dan komt het wel vaker voor...
ik geloof dat het met een week of 6 verandert als ik het goed onthouden heb. Er kan dan ineens een langere periode tussenzitten. Er zijn zelfs gevallen van 3 weken geen ontlasting bekend.. En voor vrijdag veranderde het ook al een beetje..quote:Op maandag 25 juli 2011 12:06 schreef cleany het volgende:
[..]
oke..m'n vrouw had er geen last van bij borstvoeding. Ze is eigenlijk alleen gestopt omdat hij het niet meer wilde drinken en moeilijk werd en omdat we een halve week ziek werden. Nu we flesvoeding geven gaat het wel iets beter (ik probeer trouwens niemand te overtuigen, want je kan het beste gewoon borstvoeding geven).
mijn geval dat 3 weken niet poepte bij volledige bv kampt nog steeds met enorme problemen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
ik geloof dat het met een week of 6 verandert als ik het goed onthouden heb. Er kan dan ineens een langere periode tussenzitten. Er zijn zelfs gevallen van 3 weken geen ontlasting bekend.. En voor vrijdag veranderde het ook al een beetje..
Ik zou na twee weken ook een bezoekje aan de huisarts brengen denk ik. Ik vind dit al zielig, hij wordt gewoon 2,5 uur na een voeding huilend wakker met krampjes... Dan laat hij een serie scheten, en is het weer een tijdje goed..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn geval dat 3 weken niet poepte bij volledige bv kampt nog steeds met enorme problemen.
Alles langer dan 2 weken niet poepen bij volledig bv KAN normaal zijn maar is ook een bezoekje huisarts waard. imho.
En mn nr 2 heeft nu ook een goeie week niet meer gepoept en ze heeft er behoorlijk last vanals ze over 2 dagen nog niet gepoept heeft ga k met haar naar de huisarts. Die staat sowieso op scherp bij jongste vanwege de situatie bij oudste.
Oreanu al?
jemig wat gaat t toch snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |