Ja, inderdaad! De familieleden aan de kant van mijn vader hebben bijvoorbeeld lange benen en korte rompen. Mijn tante legde eens uit dat ze om die reden moeite had om te leren drijven in water.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Misschien is het ook wel zo dat de standaarddeviatie voor baby's en dreumesjes relatief klein is? Wij richten ons vooral op de verschillen, maar misschien zijn die verschillen niet zo groot als je ze in een breder perspectief ziet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Ik bedoel ook niet dat de middellijn alleen normaal zou zijn. Ik vind sowieso groei niet zo spannend. Tenzij er redenen zijn om het nader te bekijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.
ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.
Ik zal het stuk eens opzoeken.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:
De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Je hebt zeker geen Google+ account?quote:Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
Jawel, toch wel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Daarom houden ze bij kinderen met een laag geboortegewicht ook 2jr aan om het in te halenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Waarom in lurkstand?quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:04 schreef het-is-mij het volgende:
Hier ook cb bezocht.
Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.
Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.
Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.
Weer in lurk stand ;-)
Als de lengte van de ouders het criterium zou zijn dan zouden mijn 2 jongens ook niet zoveel mogen schelen, de beide vaders zijn vrijwel even lang (2 cm verschil) maar Soneal was met 31 weken 7225 gram en 67,5 cm, terwijl B met 18 weken 7130 gram en 67 cm was. Ze hebben dus wel dezelfde bouw maar Soneal is veel kleiner.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Da's een heel mooie lach, MP! Lieve foto.
Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen.
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te rakenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
Oh haha ik zeg net precies hetzelfde op facebookquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:06 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |