abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99746357
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:11 schreef Saffier het volgende:
Met terugscrollen zie ik je curves niet Claudia... waar moet ik kijken? BV-topic?

Grappig dat Lena en de jongste van Mignonne zo gelijk op lopen O+
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij is ;) mijn kleine reusje O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:14:44 #52
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99746401
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij is ;) mijn kleine reusje O+
Nog 100 gram en je bent die van mij ook voorbij _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99746453
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de ander :P
:)
pi_99748001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:10 schreef mignonne het volgende:
Claudia! je meisje heeft dezelfde stats als jongste hier :) mooi dat het allemaal goed was.
Grappig! Dat gevoel had ik al een tijdje. Wanneer ben je voor het laatst geweest?

Er ligt er nu een flink te ouwehoeren in bed. Het babbelen is eindelijk begonnen! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99748396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de ander :P
Is ook zo ze is prachtig in verhouding, mijn mooie kleine dame O+
Eindelijk een echte mooie goed gelukt lach foto!
pi_99748674
ah gossie, scheetje O+
wat een mooi lachje <3

@claudia, eeeeh laatste bezoek was begin juli geloof ik, toen was ze 7,0 en 63 cm uit mn hoofd. 7,2 en 65 was vorige week op onze eigen weegschaal/meetlint.
2 aug. mogen we weer naar t cb en 6 aug. weer naar de kinderarts, ik ben benieuwd wat dat doet voor de lengte groei _O- misschien is ze dan in 4 dagen tijd inenen 3 cm bijgegroeid :')
pi_99748814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:13 schreef mignonne het volgende:
misschien is ze dan in 4 dagen tijd inenen 3 cm bijgegroeid :')
:D!

Da's een heel mooie lach, MP! Lieve foto.

Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen. :D
pi_99749094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen. :D
Ik had ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar, dat over het algemeen genomen (uitzonderingen zijn er altijd), kinderen tot 2 jaar volgens een redelijk voorspelbaar en vast patroon groeien en dat die groei vooral veroorzaakt wordt door een groei-hormoon. En dat omgevings- of erfelijkheidsfactoren dus van minimale invloed zouden zijn. (then again, uitzonderingen zijn er overal en altijd voordat iedereen weer komt met die en die, die onder op de curve ligt enzo :P )

Maar goed, vandaar ook dat je normaliter redelijk kunt voorspellen waar een gemiddeld kind in zit qua maat bij leeftijd x in maanden.
pi_99749133
Heb ik mezelf nu voldoende ingedekt tegen die grote danwel kleine kindjes met grote danwel kleine ouders voor wie dat toevallig wel opgaat? :P :+
pi_99749307
Een kind groeit zoals het groeit toch! Ik ben in de lengte al vanaf mijn 14de niet meer gegroeid... Dus ik vind het niet zo heel veel zeggen. En ja Jaël is lang maar manlief en ik niet extreem hoor ofzo. Sarah is eigenlijk ook al wel lang, maar niet zo lang als J was... En groei word volgens mij idd voor een deel veroorzaakt door een hormoon, want als kinderen klein blijven krijgen ze medicijnen met groeihormoon heb ik wel eens gelezen :+

En claudia qua groei hebben jullie volgens mij gewoon een echte grote stevige lieve jongen en een klein tenger lief meiske :Y O+
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:28:14 #61
5428 crew  miss_sly
pi_99749327
quote:

[..]

Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegd :D Bijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99749377
Als ik naar mezelf, mijn broertje en mijn lief kijk dan zegt hoe we groeiden als kind helemaal niets over het postuur dat we later kregen. Ik was dun en niet zo lang en werd later juist redelijk lang en minder dun. :+ (Al kwam dat laatste gewoon door verkeerde gewoontes; als ik ontzwangerd ben straks ben ik normaal.) Mijn broertje en mijn lief waren allebei dikke, niet al te lange baby's en werden later lange, slanke mannen (zij het niet superlang).
pi_99749504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:27 schreef MamaPurk het volgende:
En claudia qua groei hebben jullie volgens mij gewoon een echte grote stevige lieve jongen en een klein tenger lief meiske :Y O+
Nou, hè? :D Eigenlijk kopietjes van mijn lief en ik toen we klein waren. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Ivan eerdaags de lengte in gaat schieten en een lat wordt. Bij Lena vind ik het lastiger om me een beeld te vormen van haar toekomstige postuur, maar ze is ook nog zo klein.
pi_99749505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegd :D Bijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:32:04 #65
5428 crew  miss_sly
pi_99749517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik naar mezelf, mijn broertje en mijn lief kijk dan zegt hoe we groeiden als kind helemaal niets over het postuur dat we later kregen. Ik was dun en niet zo lang en werd later juist redelijk lang en minder dun. :+ (Al kwam dat laatste gewoon door verkeerde gewoontes; als ik ontzwangerd ben straks ben ik normaal.) Mijn broertje en mijn lief waren allebei dikke, niet al te lange baby's en werden later lange, slanke mannen (zij het niet superlang).
Postuur en omvang vind ik dan weer wat anders. Daar kan ik van Senna echt nog niets van zeggen. Mijn broertje was een heel scharminkelig baby'tje; mijn moeder was (ondanks dat het haar derde kind was) oms bang dat hij zou breken :P Inmiddels is hij ruim 1.90m en ik denk iets van 120-130 kilo :+ Postuur en gewicht zijn vooral later van zoveel andere dingen afhankelijk ook. Lengte is niet te beinvloeden, behalve dan met medicijnen.
pi_99749560
Trouwens, miss, ik weet niet of je die foto had gezien van Ivan en Senna bij het raam, maar Ivan is inderdaad een stuk groter!
pi_99749569
Wat een mooie lach MP
Als ik naar mijn zus en ik kijk we waren even groot bij de geboorte (ik 2wk te vroeg zij precies op tijd)
En op mijn 8e had ik haar al lang en breed ingehaald zo is altijd wat kleiner dan ik gebleven onze ouders zijn redelijk normaal mama 1.70 en papa 1.82oid.

Ean haar groei zal wel iets achterblijven maar ik denk dat ze dat wel bij gaat trekken over een paar jaar.

Ik even gekeken en geïnventariseerd hoeveel luiers we van elke maat hebben volgens mij hoef ik voorlopig niet veel meer te kopen. Al heb ik nog 3 kortingsbonnen voor pampers 4=3 en nu weet ik niet welke maat ik daarvoor het beste kan kopen.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:33:39 #68
5428 crew  miss_sly
pi_99749588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.
Mijn kind is niet fijntjes :6
Ze is wel klein, niet overdreven, maar wel kleiner.
pi_99749635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen? :+ ) En ik ben ook 1.68m. Mijn meisjes zijn eerst bovengemiddeld lang geweest (als in +1 op de curve) en daarna op de middenlijn of ietsjes eronder.

Oudste en Senna schelen een maand toch? want volgens mij wegen en meten ze inmiddels bijna hetzelfde :) 84 cm en 11,2 is oudste.
pi_99749750
oh die post is een beetje nietszeggend :')

ik bedoel dus te zeggen dat het van invloed KAN zijn, maar dat kindjes over het algemeen een redelijk vast en voorspelbaar patroon volgen qua groei de eerste twee jaar, met uitschieters naar onder en naar boven uiteraard. Maar dat die groei meest komt door groeihormonen en dat de ouderlijke invloed vaak pas na de 2 jaar duidelijk wordt.

Misschien een pietsje vergelijkbaar met een baby in de baarmoeder die ook een redelijk voorspelbare groei volgt qua lengte/gewicht.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:36:56 #71
5428 crew  miss_sly
pi_99749773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen? :+ ) En ik ben ook 1.68m. Mijn meisjes zijn eerst bovengemiddeld lang geweest (als in +1 op de curve) en daarna op de middenlijn of ietsjes eronder.

Oudste en Senna schelen een maand toch? want volgens mij wegen en meten ze inmiddels bijna hetzelfde :) 84 cm en 11,2 is oudste.
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.

Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
pi_99749953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.

Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeft :P maar ik weet niet hoe dat heet :')

Maar dat daargelaten is mijn zwager ook 1.68m, mijn schoonvader is een pietsje kleiner, zal op 1.66 komen ofzo? en schoonmoeder is denk ik, met t blote oog gemeten :+ 1.55.
Ik denk dus niet dat hij beduidend langer was geweest had hij dat niet gehad :D

En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Dan is Senna vast de uitzondering op die regel.
pi_99750038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Senna is echt een ukkepukkie dan als je haar naast Jaël zet :P die zit in broekmaat 92 en omgerold 98 ;) en bovenkleding maat 104 :o
En Sarah is ook lang, bij ons op het CB zeiden ze toen trouwens, omdat wij niet zo extreem lang zijn dat het ook kon komen omdat opa's en oma's lang zijn...
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:43:14 #74
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_99750125
Ik heb gisteren de Beppies van mij en K_i_m naast elkaar gezet en ondanks dat ze even lang zijn en zo`n beetje net zo zwaar..zit de een in maat 98 en de ander in 110.
Kledingmaten zeggen niet altijd alles :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:44:34 #75
5428 crew  miss_sly
pi_99750194
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeft :P maar ik weet niet hoe dat heet :')

Maar dat daargelaten is mijn zwager ook 1.68m, mijn schoonvader is een pietsje kleiner, zal op 1.66 komen ofzo? en schoonmoeder is denk ik, met t blote oog gemeten :+ 1.55.
Ik denk dus niet dat hij beduidend langer was geweest had hij dat niet gehad :D

En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Dan is Senna vast de uitzondering op die regel.
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
pi_99750494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
Ja, inderdaad! De familieleden aan de kant van mijn vader hebben bijvoorbeeld lange benen en korte rompen. Mijn tante legde eens uit dat ze om die reden moeite had om te leren drijven in water. :D Ik heb zelf ook relatief lange benen.

Als ik kinderkledingmakers moet geloven dan hebben mijn kinderen korte benen en armen. :+
pi_99750582
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.

ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.

Ik zal het stuk eens opzoeken.
pi_99750617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:

Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Misschien is het ook wel zo dat de standaarddeviatie voor baby's en dreumesjes relatief klein is? Wij richten ons vooral op de verschillen, maar misschien zijn die verschillen niet zo groot als je ze in een breder perspectief ziet?

Ik ben benieuwd naar het stuk, mignonne! Interessante materie dit.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:57:27 #79
5428 crew  miss_sly
pi_99750794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.

ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.

Ik zal het stuk eens opzoeken.
Ik bedoel ook niet dat de middellijn alleen normaal zou zijn. Ik vind sowieso groei niet zo spannend. Tenzij er redenen zijn om het nader te bekijken.

Ik ben wel benieuwd naar het stuk :Y

De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
pi_99751000
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:

De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!

quote:
Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
Je hebt zeker geen Google+ account?
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 15:09:48 #81
5428 crew  miss_sly
pi_99751344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!

[..]

Jawel, toch wel.
pi_99751564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Daarom houden ze bij kinderen met een laag geboortegewicht ook 2jr aan om het in te halen
pi_99753845
Hier ook cb bezocht.

Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.

Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.

Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.

Weer in lurk stand ;-)
pi_99755608
zo...terug van het ziekenhuis...hij heeft daar de boel bij elkaar lopen krijsen, dus we hebben een aantal receptjes tegen de reflux en een verwijzing naar de logopedist.
ze gingen ook meten en wegen en toen bleek ie ineens 1,5cm korter (zelfs maar 1cm langer dan geboortelengte) dan bij het cb.
ben benieuwd of het werkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door cleany op 21-07-2011 17:49:36 ]
pi_99756230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:04 schreef het-is-mij het volgende:
Hier ook cb bezocht.

Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.

Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.

Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.

Weer in lurk stand ;-)
Waarom in lurkstand? :o mooi dat ie goed gekeurd was *O*
Jammer van de allergie nog steeds -O-

Cleany fijn dat jullie medicijnen hebben!

Mijn buurvrouwen staan met elkaar gezamenlijk hard harder hardst af te geven op het CB hier :D ik moest erom lachen omdat ik zelf eigenlijk heel tevreden ben over ons CB en me hun commentaar moeilijk voor kan stellen :D Blijkbaar toch een fors verschil in ervaringen met dezelfde persoon.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:01:46 #86
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99756659
leuke discussie hiero ;) (lurk hier natuurlijk ook gewoon stiekem af en toe mee). En ik denk dat er wel enige voorspelbaarheid zit in lengte enzo? Evie had in de baarmoeder in verhouding al langere benen ivm de rest van haar lichaam, en onze beeb 2.0 ook weer. Papa is 195 cm en mama 185 cm, en Evie is ook langer (al een poos niet gemeten overigens)...
en ik lees dat ze qua gewicht overeen komt met de oudste van Mignonne en Miss, zo'n 11,5 kg.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99760405
Hier gaat die vlieger totaal nog niet op. Rienk is een kabouter met zn net 82 cm en 10 kilo bij anderhalf jaar terwijl man en ik ook beide 180+ zijn. Ik ben erg benieuwd hoe groot Rienk zal worden :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99763446
Ik zag een mooie curve voorbij komen van Ylana en Sarah en een prachtige lach van Sarah. Wel naar van de waarschijnlijke reflux, maar gelukkig kan je nu wel ergens mee aan de slag.

Cleany, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Verder ging het vooral over verhoudingen lengte/gewicht kindertjes en ouders. Ik geloof dat ik daar niet veel zinnigs over te zeggen heb, dus dat doe ik dan maar lekker niet :P
pi_99764157
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
pi_99764301
Lekker MP, hopelijk blijft ze lekker slapen.
pi_99764902
Het ziet er tot nu toe goed uit :)
pi_99765464
*O* ^O^
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:52:39 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99766379
quote:

[..]

Als de lengte van de ouders het criterium zou zijn dan zouden mijn 2 jongens ook niet zoveel mogen schelen, de beide vaders zijn vrijwel even lang (2 cm verschil) maar Soneal was met 31 weken 7225 gram en 67,5 cm, terwijl B met 18 weken 7130 gram en 67 cm was. Ze hebben dus wel dezelfde bouw maar Soneal is veel kleiner.

En ik denk dat m'n bloeddruk in de laatste 2 maanden van de zwangerschap daar (mede) de oorzaak van is, qua groei liep hij immers de hele zwangerschap 1 a 2 weken voor.
Maar voor het 6-pondertje van 48 cm zit hij nog steeds keurig in de curve waar hij begon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99766906
Oh en Yaro gaat steeds vaker even los staan. Ook het lopen aan de hand gaat steeds vlotter, zolang we maar blijven stappen. Als we stil staan denkt hij "ja dag, ik kruip wel verder".
En en dat gegil als hij zijn zin niet krijgt, mijn knul met zijn eigen willetje. Heerlijk vind ik het, maar als je in de winkel bent en hij gilt de boel bij elkaar, moet ik soms toch wel even slikken hoor.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:06:29 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99767018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
pi_99767300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:06 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
Oh haha ik zeg net precies hetzelfde op facebook :D
Maar dat dus MP :{ het spijt me voor je dat je er net een positieve ervaring mee hebt, maar inbakeren is niet echt een goed plan met reflux.

Ik vind het een beetje jammer dat het tegenwoordig soms lijkt alsof de CB's inbakeren zien als een oplossing voor alles maar dat ze soms fors voorbij gaan aan contra-indicaties :{
pi_99767978
Ik vind het echt heel raar dat ze me dus in 1 en hetzelfde gesprek leren inbakeren en uitspreken dat ze verborgenreflux vermoeden... Ik denk dat ik misschien morgen het CB hier wel even over bel..
Nu is het wel zo dat ik dat in die doek alleen overdag doe en 's avonds om in slaap te komen. Ze ligt er dus alleen in als ik erbij ben. 's nachts slaapt ze gewoon in een slaapzakje en 's nachts slaapt ze ook gewoon goed. Het gaat echt om de korte slaapjes overdag. Ze weigert gewoon te gaan slapen overdag en als ik haar dan in zo een doek doe slaapt ze binnen 5 minuten, daarna doe ik hem iets losser, ze heeft het dus alleen nodig met inslapen en voor vandaag ging dat heel goed...
Ik schrik een beetje van jullie reacties...
pi_99768087
Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt. Ik had ook geen idee, maar als je het advies krijgt van het cb, en daarnaast verteld dat ze waarschijnlijk verborgen reflux heeft mag je toch verwachten dat ze weten waar ze over spreken. Erg eh.....bijzonder.

Op zich wel fijn om te weten dat ze meer geborgen beter in slaap valt en als je er inderdaad dan bij kan blijven tot ze het niet meer nodig heeft, valt het misschien wel mee.
pi_99768262
Idd bizar MamaPurk! En buiten dat..Dat inbakeren mag toch al niet meer als ze kunnen rollen? Dus zou je het binnenkort alweer af moeten bouwen.
Ik zou ook bellen hoor!
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:35:14 #100
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99768433
MP, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik Sarah (als ik op je verhalen afga) niet van verborgen reflux verdenk. Maar ik heb haar natuurlijk dan ook nog niet in het echt gezien.
Met verborgen reflux is de diagnose behoorlijk laat na 4,5 maanden

Als je je kan vinden in deze symptomen, zou ik eens contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KA
• Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
• Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
• Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
• Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
• Erg onrustig, gespannen zijn
• Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
• Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit

Nogmaals, ik zie haar natuurlijk niet dagelijks, dus ik wil niets beweren, maar ik vind het nogal een zware diagnose die het cb doet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')