abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99774135
Die vingertjes die je lip grijpen zijn helemaal niet zo heel schattig meer is het niet KJ :+ Puck kan in ieder geval flink trekken en pijn doen dan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99774313
Die nageltjes in mijn neus doen ook flink zeer inderdaad. Daarom heb ik nu hier op de leuning van de bank standaard een schaartje liggen. Zodra ik ook maar iets scherps voel knip ik gelijk.

We hebben even gedacht dat Sofie tandarts wilde worden. Ze ging bij iedereen gelijk de mond in, en voelen aan de tanden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:18:20 #128
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99774383
Hier was het ook een soort *gloep* en dat zuur ruiken herken ik maar al te goed. De laatste paar dagen is dat ook weer het geval, maar ze spuugt ook iets meer doordat ze snipverkouden is.
Tegen onrustig slapen hebben we haar na de kraamweek op haar buik gelegd. Zodra Eline op haar rug ligt is ze heel onrustig. Ook heeft ze altijd haar tutpopje bij haar hoofdje liggen.

Onrustige armpjes tijdens het drinken is hier ook het geval. Altijd aan het graaien en dan vooral in mijn lip en er zitten allemaal kleine krasjes op mijn tepelhof door haar garnalenvingertjes met scherpe nageltjes.
Sowieso gaat het drinken hier vrij onrustig, maar ik heb niet het idee dat ze slecht drinkt. Zodra haar broer of vader iets zegt dat kijkt ze om, met de tepel in haar mond. Ook wil ze het liefste rechtop drinken, dan zit ze schrijlings op mijn been.
Ze drinkt eerst goed en zodra haar honger gestild is gaat ze spelen. Aanhappen, paar slokken, loslaten en de tepel eens goed bekijken en bevoelen, dan weer aanhappen enz. Zolang ze me geen pijn doet, vind ik het wel best.
pi_99774541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef mignonne het volgende:
hoe lang ga je het aankijken met de nutriton?
Mijn ervaring ermee is niet heel positief maar misschien helpt het bij jullie wel goed. Ik hoop het iig :Y

Tankgirl bij ons klonk het als een soort *gloep* de huisarts noemde het een hikboer :') :D
en ze rook de hele dag zuur, echt naar spuug, terwijl ze niet gespuugd had of iets.

Ahw Puck O+ het helpt hier nog steeds hoor! Bij onrustig slapen prop ik t knien er zo een beetje tussen en dan begraaft ze haar gezicht erin en pakt ze dat oor vast. Heel schattig en blijkbaar slaapt het lekker <3
Ik ga het een week aankijken, dan belt de wijkverpleegkundige mij weer om te vragen hoe het dan gaat, als het dan niet beter gaat dean de HA bellen. Bij J was het gebruik van de nutriton voldoende om de klachten dusdanig te beperken dat zij er minimaal last van had, dus daar hoop ik nu ook op :)

Verder had ik het er net even met mijn moeder over, dat ik echt heel erg mijn twijfels heb bij reflux, want dan zou ze alle dagen last meoten hebben mijns inziens en ze heeft echt niet alle dagen last, momenteel is het zelfs meerdere dagen okeej en dan een slechte dag, ik denk dat ze nu gemiddeld op 2 slechte dagen in de week zit.. maar dat ophalen en weer wegslikken doet ze wel steeds en plat liggen is een drama behalve als ze dus al diep genoeg slaapt dan is het geen probleem. En voorheen lag ze heel graag ophaar buik en als ze nu op haar buik ligt dan spuugt ze bijna standaard!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99774839
Ja hier ook een buikslaper dus inderdaad Sugarsnap :Y
En stom toevallig heb ik het idee dat het hier de laatste paar dagen ook weer erger wordt. Hier alleen niet verkouden dus ik moet even kijken waar dat aan ligt. We hebben wel andere margarine voor op brood, misschien is die toch niet zo allergeen vrij als op eerste gezicht leek.

MP ik denk dat het goed is om je te realiseren dat je ongecompliceerde en gecompliceerde reflux hebt. Even heel kort door de bocht, bij ongecompliceerde reflux geeft een kindje wel op of over maar heeft het kindje er zelf niet of nauwelijks last van. En dus is het vooral lastig voor de ouders (in geval van spugen).
Bij gecompliceerde (verborgen) reflux heb je het over gevallen als Elin(e) (handig die namen SS!) :+
Maar zoals bij alles lijkt het me dat er geen harde scheidslijn tussen die dingen is. Het zou zomaar kunnen dat Sarah na een paar dagen veel opgeven zonder dat ze er echt last van had, een beschadigde slokdarm heeft en dat het dan wel zeer doet allemaal en ze dus last heeft. Dan troosten jullie veel en houden haar rechtop en hops de slokdarm kan zich weer herstellen en het gaat weer een paar dagen beter.

Zoiets zou best kunnen. In dat geval zou je met nutriton al een heel eind moeten komen gok ik omdat het dan niet de kans zou moeten krijgen om omhoog te komen en dus de slokdarm te beschadigen.
:)
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:30:26 #131
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99775048
Ik hoop dat de nutriton voldoende helpt. Bij Bram heeft het goed geholpen, al was hij dan een 'happy spitter'. Hij spuugde alleen erg veel, maar had er weinig last van. Ongecompliceerde reflux dus.

Kijk eens wat mijn meisje kan!

(sorry voor de slechte kwaliteit, ze bewoog teveel en mijn Blackberry deed even niet wat ie moest doen)
Ze kan gewoon al een hele tijd stevig rechtop zitten, zeker zo'n 10 minuten. Ze gaat dan ook gewoon keurig liggen vanuit zit en valt gewoon niet om. Ze corrigeert zichzelf als ze dreigt te vallen. Maandag maar even op het cb vragen of ze niet gewoon al af en toe mee mag op de fiets. Kunnen we in de vakantie lekker een stukje door de bossen fietsen.

Ook had ze zich klem onder de salontafel gemanouvreerd.
pi_99775302
Ow das scherp kort door de bocht dat wist ik dus ook niet mignonne, Jaël had dus die eerste ;) Heel lastig maar zij zat er niet zo mee ;)

Bij Sarah weet ik het allemaal niet zo, ik vind het zo lastig. Ja ze wil voornamelijk rechtop en in het begin wilde ze idd eigenlijk alleen op haar buik slapen, maar tegenwoordig vind ze op de buik niets... En ja de laatste week spuugt ze daadwerkelijk ook echt, heet ze voorheen eigenlijk helemaal niet gedaan. En ze vond de bondolino helemaal het einde en sliep er uren in, maar de laatste week krijst ze alleen maar als ik haar erin doe...

Aw Eline O+ O+

Ow dat zei de wijkverpleegkundige ook nog, dat Sarah zo sterk is en al bijna los kan zitten dat je dat ook vaak ziet bij reflux kindjes. Dat vond ze zo bijzonder en daardoor gingen er bij haar belletje rinkelen geloof ik... Want toen begon ze in ene over die verborgen reflux... Ze zei ook dat die kindjes meestal 's nachts wel goed slapen maar overdag heel onrustig zijn!

maar ik blij f erbij dat ik betwijfel of Sarah het heeft, zij maakt geen gekke geluidjes, in ieder geval niet die die jullie beschrijven :P En ze ruikt ook niet zuur.. maar verder heeft ze wel veel van die dingen van het lijstje van SS... Maar goed voor de komende week nutriton it is! En voor nu bedtijd! Dan is het snel morgen, maar ja dan duurt de dag nog lang :P
pi_99775314
Wat goed van Eline Sugarsnap! En wat een leuk grietje!
The way you rock'n'roll
pi_99775412
hahahaha die laatste foto :D lekker ding O+
En wat knap van dat zitten!! wat gaat ze hard zeg je meisje <3

En MP, jij bent haar mama, jij kent haar het beste, als jij je twijfels hebt dan verdienen die twijfels het ook om serieus genomen te worden. Moedergevoel enzo :* trusten!
pi_99775426
Ook ik ga weer twijfelen nu hoor MP. Want ook Puck deed voorheen vaak gloep (toen heb ik me ook in reflux verdiept) en hij is onrustig en slaapt 's nachts beter dan overdag en hij is heel sterk en kan al bijna los zitten. Maar hij ruikt ook niet zuur e.d. dus heb ik het alweer snel terzijde geschoven.

Boh, lastig is het toch om uit te vinden wat er is met die guppies.
The way you rock'n'roll
pi_99775495
het is allemaal zo lastig omdat ze het niet kunnen vertellen...

Ik wilde nog evne zeggen dat ik jullie allemaal heel lief vind :* en jullie waren een beetje mijn echtgenoot vanavond :) fijn dat iedereen zo lief meedenkt enzo :)
pi_99775546
Ik kan niet wachten tot Sofie kan zitten. Ik wil zo graag met dr op de fiets. Maar het gaat echt nog niet. Na een paar seconden speelt ze weer voor zoutzakje
*poef* nu is het weg
pi_99775683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom in lurkstand? :o mooi dat ie goed gekeurd was *O*
Jammer van de allergie nog steeds -O-

Omdat er veel geschreven word en ik tussendoor op mn foon mee lees en reageren vind Ik niet zo handig.
Daarnaast druk met werk en dan post Ik maar liever helemaaL niet....

Ging je btw opleiding voor vk doen?
Gaaf joh,succes
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:43:50 #139
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99775727
KJ, ff een vraagje tussendoor. Die hema jumpsuits in je album, welke maat is dat, hoe vallen ze en wat wil je er voor hebben?
pi_99775885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook ik ga weer twijfelen nu hoor MP. Want ook Puck deed voorheen vaak gloep (toen heb ik me ook in reflux verdiept) en hij is onrustig en slaapt 's nachts beter dan overdag en hij is heel sterk en kan al bijna los zitten. Maar hij ruikt ook niet zuur e.d. dus heb ik het alweer snel terzijde geschoven.

Boh, lastig is het toch om uit te vinden wat er is met die guppies.
En jij woont wel in de buurt ;) dus mocht je willen proberen om Puck zn voeding in te dikken dan heb ik hier een pak nutriton voor je staan, hoef je t niet te kopen, scheelt weer.

Nu zeg ik btw niet dat je het gelijk moet gaan proberen hoor! Maar mocht je het overwegen of willen gaan indikken om wat voor reden dan ook, ik heb hier een pak en je mag t zo meenemen.

Het is Mij ja! klopt! :D dankjewel :)
Ja begrijpelijk, op de telefoon lees ik ook alleen maar, alleen inloggen is me vaak al teveel moeite :')
pi_99775979
Kan je het ook mengen met Friso? Of kan ik beter Friso Comfort kopen dan? Ik overweeg sterk om eens te kijken een weekje wat het voor hem doet.
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:50:03 #142
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776028
Friso mengde het 2 jaar geleden goed mee.
pi_99776131
geen idee, het lijkt me wel?
Het mengt ook met borstvoeding :D

nee serieus, het is gewoon johannesbroodpitmeel, alleen numico heeft er de naam nutriton aan gehangen, volgens mij is het onder wel meer namen op de markt. Je zou ook gewoon die friso comfort kunnen proberen natuurlijk als je dat prettiger lijkt. Ik zou alleen zelf even zo snel niet weten waarom het niet met friso zou mengen.
pi_99776157
En wat is dan de aanbevolen verhouding in eerst instantie? *noob is*
The way you rock'n'roll
pi_99776258
Wij doen er 1 schepje doorheen,das al voldoende.
In de comfort voedingen zit t al in das t verschil.

T mengt ook met kruidvat eigen merk.......
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:55:39 #146
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776279
kheb ff het pak erbij gepakt: Dosering per 100 ml flesvoeding: 1 tot 2 afgestreken maatschepjes toevoegen, afhankelijk van de gewenste dikte

Ik weet niet hoeveel Puck nu in zijn flessen krijgt, maar ik zou beginnen met 1 schepje op een hele fles.
pi_99776312
Ik moet van het CB op 180/6 nutrilon 2 schepjes nutriton geven, volg je het nog ;)

Ja daar was ik weer iets met een ipad en in bed :P
pi_99776345
Mijn zuipschuit drinkt 180/6 meestal.

En zijn laatste fles is meestal of Friso Extra of met rijstebloem. Kan/moet het daar dan ook nog in of wordt dat wat teveel? :@
The way you rock'n'roll
pi_99776377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En wat is dan de aanbevolen verhouding in eerst instantie? *noob is*

staat op het pak, als je twee tellen wacht kijk ik even voor je.

lol spuit elf :P
ik vraag me nu alleen wel af waar het maatschepje gebleven is :{ en das onhandig want die was kleiner dan een maatschepje van gewone flesvoeding geloof ik. weten jullie dat, andere dames?
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:58:25 #150
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776432
Met rijstebloem zou ik het niet doen, dan wordt het helemaal beton (iets met schade en schande wijs)

Maatschepje is idd een flink stuk kleiner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')