abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99750494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Ja, inderdaad! De familieleden aan de kant van mijn vader hebben bijvoorbeeld lange benen en korte rompen. Mijn tante legde eens uit dat ze om die reden moeite had om te leren drijven in water. :D Ik heb zelf ook relatief lange benen.

Als ik kinderkledingmakers moet geloven dan hebben mijn kinderen korte benen en armen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99750582
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.

ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.

Ik zal het stuk eens opzoeken.
:)
pi_99750617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:

Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Misschien is het ook wel zo dat de standaarddeviatie voor baby's en dreumesjes relatief klein is? Wij richten ons vooral op de verschillen, maar misschien zijn die verschillen niet zo groot als je ze in een breder perspectief ziet?

Ik ben benieuwd naar het stuk, mignonne! Interessante materie dit.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 14:57:27 #79
5428 crew  miss_sly
pi_99750794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.

ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.

Ik zal het stuk eens opzoeken.
Ik bedoel ook niet dat de middellijn alleen normaal zou zijn. Ik vind sowieso groei niet zo spannend. Tenzij er redenen zijn om het nader te bekijken.

Ik ben wel benieuwd naar het stuk :Y

De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99751000
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:

De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!

quote:
Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
Je hebt zeker geen Google+ account?
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 15:09:48 #81
5428 crew  miss_sly
pi_99751344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!

[..]

Jawel, toch wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99751564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Daarom houden ze bij kinderen met een laag geboortegewicht ook 2jr aan om het in te halen
pi_99753845
Hier ook cb bezocht.

Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.

Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.

Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.

Weer in lurk stand ;-)
pi_99755608
zo...terug van het ziekenhuis...hij heeft daar de boel bij elkaar lopen krijsen, dus we hebben een aantal receptjes tegen de reflux en een verwijzing naar de logopedist.
ze gingen ook meten en wegen en toen bleek ie ineens 1,5cm korter (zelfs maar 1cm langer dan geboortelengte) dan bij het cb.
ben benieuwd of het werkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door cleany op 21-07-2011 17:49:36 ]
pi_99756230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:04 schreef het-is-mij het volgende:
Hier ook cb bezocht.

Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.

Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.

Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.

Weer in lurk stand ;-)
Waarom in lurkstand? :o mooi dat ie goed gekeurd was *O*
Jammer van de allergie nog steeds -O-

Cleany fijn dat jullie medicijnen hebben!

Mijn buurvrouwen staan met elkaar gezamenlijk hard harder hardst af te geven op het CB hier :D ik moest erom lachen omdat ik zelf eigenlijk heel tevreden ben over ons CB en me hun commentaar moeilijk voor kan stellen :D Blijkbaar toch een fors verschil in ervaringen met dezelfde persoon.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:01:46 #86
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99756659
leuke discussie hiero ;) (lurk hier natuurlijk ook gewoon stiekem af en toe mee). En ik denk dat er wel enige voorspelbaarheid zit in lengte enzo? Evie had in de baarmoeder in verhouding al langere benen ivm de rest van haar lichaam, en onze beeb 2.0 ook weer. Papa is 195 cm en mama 185 cm, en Evie is ook langer (al een poos niet gemeten overigens)...
en ik lees dat ze qua gewicht overeen komt met de oudste van Mignonne en Miss, zo'n 11,5 kg.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99760405
Hier gaat die vlieger totaal nog niet op. Rienk is een kabouter met zn net 82 cm en 10 kilo bij anderhalf jaar terwijl man en ik ook beide 180+ zijn. Ik ben erg benieuwd hoe groot Rienk zal worden :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99763446
Ik zag een mooie curve voorbij komen van Ylana en Sarah en een prachtige lach van Sarah. Wel naar van de waarschijnlijke reflux, maar gelukkig kan je nu wel ergens mee aan de slag.

Cleany, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Verder ging het vooral over verhoudingen lengte/gewicht kindertjes en ouders. Ik geloof dat ik daar niet veel zinnigs over te zeggen heb, dus dat doe ik dan maar lekker niet :P
pi_99764157
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99764301
Lekker MP, hopelijk blijft ze lekker slapen.
pi_99764902
Het ziet er tot nu toe goed uit :)
pi_99765464
*O* ^O^
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:52:39 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99766379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Da's een heel mooie lach, MP! Lieve foto.

Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen. :D
Als de lengte van de ouders het criterium zou zijn dan zouden mijn 2 jongens ook niet zoveel mogen schelen, de beide vaders zijn vrijwel even lang (2 cm verschil) maar Soneal was met 31 weken 7225 gram en 67,5 cm, terwijl B met 18 weken 7130 gram en 67 cm was. Ze hebben dus wel dezelfde bouw maar Soneal is veel kleiner.

En ik denk dat m'n bloeddruk in de laatste 2 maanden van de zwangerschap daar (mede) de oorzaak van is, qua groei liep hij immers de hele zwangerschap 1 a 2 weken voor.
Maar voor het 6-pondertje van 48 cm zit hij nog steeds keurig in de curve waar hij begon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99766906
Oh en Yaro gaat steeds vaker even los staan. Ook het lopen aan de hand gaat steeds vlotter, zolang we maar blijven stappen. Als we stil staan denkt hij "ja dag, ik kruip wel verder".
En en dat gegil als hij zijn zin niet krijgt, mijn knul met zijn eigen willetje. Heerlijk vind ik het, maar als je in de winkel bent en hij gilt de boel bij elkaar, moet ik soms toch wel even slikken hoor.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:06:29 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99767018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
pi_99767300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:06 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
Oh haha ik zeg net precies hetzelfde op facebook :D
Maar dat dus MP :{ het spijt me voor je dat je er net een positieve ervaring mee hebt, maar inbakeren is niet echt een goed plan met reflux.

Ik vind het een beetje jammer dat het tegenwoordig soms lijkt alsof de CB's inbakeren zien als een oplossing voor alles maar dat ze soms fors voorbij gaan aan contra-indicaties :{
pi_99767978
Ik vind het echt heel raar dat ze me dus in 1 en hetzelfde gesprek leren inbakeren en uitspreken dat ze verborgenreflux vermoeden... Ik denk dat ik misschien morgen het CB hier wel even over bel..
Nu is het wel zo dat ik dat in die doek alleen overdag doe en 's avonds om in slaap te komen. Ze ligt er dus alleen in als ik erbij ben. 's nachts slaapt ze gewoon in een slaapzakje en 's nachts slaapt ze ook gewoon goed. Het gaat echt om de korte slaapjes overdag. Ze weigert gewoon te gaan slapen overdag en als ik haar dan in zo een doek doe slaapt ze binnen 5 minuten, daarna doe ik hem iets losser, ze heeft het dus alleen nodig met inslapen en voor vandaag ging dat heel goed...
Ik schrik een beetje van jullie reacties...
pi_99768087
Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt. Ik had ook geen idee, maar als je het advies krijgt van het cb, en daarnaast verteld dat ze waarschijnlijk verborgen reflux heeft mag je toch verwachten dat ze weten waar ze over spreken. Erg eh.....bijzonder.

Op zich wel fijn om te weten dat ze meer geborgen beter in slaap valt en als je er inderdaad dan bij kan blijven tot ze het niet meer nodig heeft, valt het misschien wel mee.
pi_99768262
Idd bizar MamaPurk! En buiten dat..Dat inbakeren mag toch al niet meer als ze kunnen rollen? Dus zou je het binnenkort alweer af moeten bouwen.
Ik zou ook bellen hoor!
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:35:14 #100
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99768433
MP, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik Sarah (als ik op je verhalen afga) niet van verborgen reflux verdenk. Maar ik heb haar natuurlijk dan ook nog niet in het echt gezien.
Met verborgen reflux is de diagnose behoorlijk laat na 4,5 maanden

Als je je kan vinden in deze symptomen, zou ik eens contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KA
• Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
• Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
• Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
• Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
• Erg onrustig, gespannen zijn
• Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
• Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit

Nogmaals, ik zie haar natuurlijk niet dagelijks, dus ik wil niets beweren, maar ik vind het nogal een zware diagnose die het cb doet
pi_99768550
Ik zou er ook absoluut even over bellen, MP!
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:37:25 #102
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99768553
Trouwens, heel fijn dat ze zo geborgen wel lekker in slaap valt! Idd als je erbij kan blijven en haar als ze goed slaapt losmaakt, zou het wel los lopen allemaal.
pi_99768898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:31 schreef Troeta het volgende:
Idd bizar MamaPurk! En buiten dat..Dat inbakeren mag toch al niet meer als ze kunnen rollen? Dus zou je het binnenkort alweer af moeten bouwen.
Ik zou ook bellen hoor!
omdat ze kan rollen mag het ook alleen overdag als ik erbij ben! en niet zo heel strak gewoon zo dat ze haar handjes naar beneden houd.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef Sugarsnap het volgende:
MP, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik Sarah (als ik op je verhalen afga) niet van verborgen reflux verdenk. Maar ik heb haar natuurlijk dan ook nog niet in het echt gezien.

Als je je kan vinden in deze symptomen, zou ik eens contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de KA
• Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit

Nogmaals, ik zie haar natuurlijk niet dagelijks, dus ik wil niets beweren, maar ik vind het nogal een zware diagnose die het cb doet
4 van die puntjes check en een vijfde alleen overdag.
En 4,5 maand vind ik ook heel erg laat en ik had het ook niet helemaal zo gezien, want Jaël had dus wel reflux maar die spuugde gewoon altijd na de voedingen enzo... Sarah spuugt dus eigenlijk nooit, ja de laatste week iets meer opeens! maar de wijkverpleegkundige vermoed het vooral door de extreme onrust overdag en de spanning in het lijfje en het constant rechtop gehouden willen worden.. Als het al een verborgen reflux is denk ik dus dat het een lichte vorm is en dat de momenten van extreem krijsen en gillen hier wel mee te maken kunnen hebben.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:50:43 #104
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99769299
Dan kan ik niets anders dan er in mee te gaan en je op het hart te drukken een afspraak met de huisarts te maken. Laat een kinderarts ernaar kijken en een eventueel behandelplan opstellen.
Ik hoop dat Sarah snel weer een beetje rust in haar lijfje vindt en jullie natuurlijk ook :*
pi_99769334
Ik heb er geen verstand van MP ik duim voor jullie dat er snel een duidelijke diagnose komt zodat ze niet meer zo krijst/
Het enige wat ean doet is haar tong uitsteken en sinds 2wk spugen maar ik verwacht geen reflux bij haar.
Morgen gaat ze oefenen bij de gastouder voor het eerst
pi_99769524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:50 schreef Sugarsnap het volgende:
Dan kan ik niets anders dan er in mee te gaan en je op het hart te drukken een afspraak met de huisarts te maken. Laat een kinderarts ernaar kijken en een eventueel behandelplan opstellen.
Ik hoop dat Sarah snel weer een beetje rust in haar lijfje vindt en jullie natuurlijk ook :*
Ik hoop eigenlijk dat het nu met de nutriton al beter gaat dat moeten we eerst proberen van de wijkverpleegkundige en als het dan niet opknapt moeten we naar de HA. Nu vind ik dat het op het moment wel goed gaat maar het kan dus per dag extreem verschillen. En ze is wel gewoon vrolijk en blij enzo.. Ik vind het ook nogal een zware conclussie, maar het zou wel een hoop verklaren zeg maar..
Ik ga in elk geval morgenochtend even proberen het CB te bellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99770162
Ahw MP :{ kun je hem niet smsen? Even gewoon goeienacht zeggen ofzo?

Ik denk dat het gewoon een beetje de (her)opkomst van het inbakeren is van tegenwoordig. Inbakeren is opgenomen in de officiele richtlijn voor huilbaby's geloof ik. Nou is natuurlijk niet elke onrustige baby gelijk een huilbaby, maar ik heb het idee dat inbakeren vrij snel geadviseerd wordt aan ouders zonder dat er naar de oorzaak van de onrust of de contra-indicaties gekeken wordt.
Het zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen gaan, maar het mag wel wat zorgvuldiger.

Ons is ook aangeraden om te gaan inbakeren toen ik aangaf dat jongste rustig 10 of 12 uur op een dag huilde maar ik wilde dat pertinent niet. Ik wilde weten waarom ze huilde en daar wat aan doen, en niet alleen maar het huilen stoppen zonder de oorzaak echt aan te pakken.

Ik hoop voor jullie dat de nutriton afdoende zn werk doet. Het is jammer dat je niet hier in de buurt woont, ik heb hier nog een pak nutriton staan waar 2 of 3 schepjes uit zijn, daarna zijn wij gestopt ermee :')
Dikke kus voor je mooie meisje en een dikke knuffel voor je zielige allene zelf :*
pi_99770621
Dank je mignonne :*

Ik wilde ook niet aan inbakeren omdat ik gewoon tegen het inperken van haar bewegingsvrijheid ben.. En Sarah huilt wel maar niet zo veel als jou jongste. Het is vooral dat als ze huilt dat het max een uur is en dan is ze uiteindelijk wel te troosten, maar het huilen is gewoon heel heftig, krijsen gillen, overstrekken... En de huisarts van de HAP van het weekend sprak ook zijn vermoeden reflux uit... Waarop ik zei nee dat zal wel niet dan hadden ze dat al eerder meoten signaleren en wij ook! Dit was hij met mee eens..
En nu begon de wijkverpleegkundige er dus ook over, maar ik heb er nog steeds wel mijn twijfels bij hoor!
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:12:41 #109
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99770633
Je woont ook niet toevallig in het zuiden, omg eindhoven? Want ik heb dus ook nog zo'n pak als mignonne staan.
En wat balen dat je man net nu in het buitenland zit! Wanneer komt hij terug?
pi_99771630
Niet leuk dat je man nu in het buitenland is :{

Ik vind dat inbakeren ook maar niks, maar goed, misschien zou ik daar anders over denken als ik een huilbaby had gehad.
En ik hou Mex soms ook heel stevig vast als ie wel moe is maar niet in slaap komt omdat ie nog zo druk is en dat helpt echt heel goed.
pi_99771667
Nou het is nog zieliger als je baby niet slaapt hoor Troeta. Dan wil je toch wel inbakeren uiteindelijk.
Maar ik ben het niet voor niets aan het afbouwen nu. Ik vind het beter voor zijn ontwikkeling om in een slaapzak te slapen op de leeftijd/fase waarin Puck nu is aan geland.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99771869
Kan ik me voorstellen dizzy, maar als je daarna dan weer af moet bouwen lijkt me wel lastig.
pi_99772067
Nee ik woon niet in het zuiden Sugarsnap! maar jij en Mignonne dank voor het aanbod, maar ik had vanmiddag zelf al zo een doos gekocht!

En Troeta ik vond dat inbakeren ook maar niets, maar als je kindje niet slaapt en je alles hebt geprobeerd en je ten einde raad bent dan doe je alles ;)

Wat DML zegt dus eigenlijk en de nacht mag ik het zowieso dus niet doen omdat Sarah eigenlijk alweer in de afbouwleeftijd zit inderdaad.

En Sarah ligt nu gewoon in har slaapzakje in haar bedje en ze slaapt gewoon lekker :) En ik hoop dat als het wel reflux is dat het straks vanzelf over gaat als ze kan zitten en vaster voedsel eet enzo, dat was het moment dat het bij J al veel beter ging en dat moment is hier al bijna ;)
Maar ik word gewoon weer zo onzeker van al die tegenstrijdige informatie...maar dat lijkt gewoon altijd wel weer terug te komen ofzo, wat mignonne zeg een soort van inbaker hype dus we adviseren iedereen dat! en straks hebben ze weer wat anders en krijgt iedereen dat advies... Ik volg geloof ik maar gewoon mijn moedergevoel en doe datgeen waarvan ik denk dat het goed is voor mijn meisje :)

Ow en manlief komt morgenavond weer terug gelukkig en het ging allemaal heel goed hoor de afgelopen week, maar vandaag mis ik hem wel heel erg en zou ik willen dat het al morgen is... heb hem net wel heel even gesproken :)
pi_99772071
Dat is bij Puck een ingewikkelde strijd/fase ja.
Geen idee hoe dat bij andere kindjes gaat hoor maar Puck heeft zoveel innerlijke onrust dat hij het heel moeilijk met zichzelf heeft als hij zijn armpjes vrij heeft.
Maar omdat hij door die onrust ook al relatief weinig op zichzelf speelt/ligt vind ik het belangrijk om hem niet meer driekwart op een dag strak ingepakt te hebben liggen.

Maar uiteindelijk is stijf er bij liggen nog altijd beter dan een huilend/gillend/krijsend/doodop kind mits je dus niet voorbij gaat aan de regels die er aan ten grondslag liggen zoals niet inbakeren bij reflux, koorts etc.

Ik vind de aanblik van Puck stijf ingepakt niet leuk maar het feit dat hij er helemaal in mee gaat bij het inpakken en ontspannen slaapt maakt het voor mij goed. Een moment van ontspanning voor het lijfje van mijn ventje is ook fijn om te zien.
The way you rock'n'roll
pi_99772222
MP, fijn dat lief morgen weer terug is. Dikke :* voor jullie.
The way you rock'n'roll
pi_99772450
Nou dat vooropgesteld inderdaad, wat DML zegt. Uiteindelijk hebben kindjes hun slaap ook gewoon echt nodig daar is ie weer :+ groeihormoon wordt aan het begin van de diepe slaap afgegeven, ernstige slaapdeprivatie kan dus leiden tot groeistoornissen. Slapen is niet alleen voor de ouders lekker ofzo.

En ik zeg wel dat ik mijn kind niet wilde inbakeren, dat wilde ik ook niet, maar die hing wel de hele dag bij mij rechtop en strak ingebonden tegen me aan in de draagdoek. Gevalletje lood om oud ijzer dan ;)

Soms is een kindje gewoon wel heel erg gebaat bij inbakeren, soms is het wel DE oplossing, dan ben ik er zeker niet op tegen, ik vind het ook niet vervelend ogen ofzo, de meeste ingebakerde baby's ogen als heel tevreden pakketjes O+

Ik vind het alleen jammer dat het tegenwoordig door oa CB's zo snel en makkelijk geroepen wordt zonder dat er verder gekeken wordt, terwijl sommige kindjes met wat verder doorvragen vrij makkelijk te achterhalen oorzaken hebben van hun slechte slapen. Dan kan er imho beter daar wat aan gedaan worden en als het niet voldoende resultaat geeft kan inbakeren altijd nog overwogen worden.
pi_99773028
Ja Mignonne, maar het gekke van mijn CB is dat ze ondanks dat ik meerdere keren over Sarah haar onrust gesproken heb daar me nooit het advies van inbakeren hebben gegeven! (en nooit hebben bedacht dat het wel eens reflux kon zijn...)
En nu ze bijna 5 maanden is bedenken ze het opeens allebei tegelijk... Alhoewel ik gaf zelf aan dat Sarah beter inslaapt als je haar handjes vast houdt! Ze drinkt ook haar flesjes beter als je haar ene handje achter mij doet en ik het andere handje vast hou... Ze moet gewoon overal aanzitten en dus ook aan haar eigen hoofdje en aan haar oren en aan haar haartjes waardoor ze dus niet in slaap valt, waardoor ze nog moeier word en daardoor gaat ze nog haarder krijsen omdat ze moe is en wil slapen maar toch ook wakker wil blijven... het vicieuze cirkeltje is dan rond en dat kan ik nu dus doorbreken door haar armpjes in te pakken..

maar over het algemeen ben ik heel tevrede met mijn CB hoor, ze laten je heel veel zelf doen en je gevoel volgen, maar soms misschien dus iets te veel ofzo...
pi_99773135
Absoluut. Als Puck niet zo druk was met zijn armen zou ik niet inbakeren. Ik vind juist het maaien met de armen één van de belangrijkste redenen om in te bakeren.

Dus wat jij zegt MP vind ik een hele legitieme reden om in te bakeren. Alleen is met 4,5 maand vrij laat om er nog mee te beginnen en i.c.m. reflux is het gewoon een raar advies.

Puck is tijdens het drinken trouwens ook zo onrustig met zijn armen. Overal aan zitten en als je niet op past slaat hij zo de fles uit je handen :+
The way you rock'n'roll
pi_99773245
Ow dat heb ik al meerdere keren gehad, hopa fles op de grond :P en dan gillen omdat de fles weg is :+
pi_99773254
Misschien zijn ze net bijgeschoold :+

nee nouja misschien komt het idd door die handjes wat jij zei.
Dat doet mijn jongste trouwens precies net zo! :o die slaapt het best met iets in haar knuistjes geklemd (liefst mijn vinger) en ze kan als ze onrustig is zichzelf ook ontzettend toetakelen door aan haar hoofdje en achter haar oren te krabbelen enzo. Voeden is in het begin ook heel lastig geweest omdat ik me af en toe geen raad wist met dat maaiende en graaiende handje :')
pi_99773440
's avonds voeden is hiet het leukste dan ligt ze tenminste stil, alleen duurt het altijd heel lang omdat ze al bijna slaapt en net duurde het dus nog langer door die nutriton... Was even vergeten wat een rotspul het ook al weer was, die vieze drab onderin de fles...

Ik denk dat het bij Sarah ook meer onrust in de armen is en nieuwsgierigheid en al meer willen dan kunnen ofzo, ik heb echt nog grote vraagtekens bij die reflux...
pi_99773550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat heb ik al meerdere keren gehad, hopa fles op de grond :P en dan gillen omdat de fles weg is :+
Herkenbaar!

Mignonne, jij zei telkens dat jongste het fijn vond slapen met knien in haar handen en daarom geef ik Puck met slapen in de slaapzak ook iets in zijn handen (die Russische wintermuts :+ ).
Maar als ik hem mijn vinger zou geven slaapt hij niet hoor :N Mijn handen zijn frut materiaal en hij is in zijn 5,5 maand pas 3x in de box of wipstoel in slaap gevallen. Hij kan echt niet anders dan in bed slapen (of iets wat rijdt).
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:05:48 #123
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99773588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:35 schreef Sugarsnap het volgende:

omg, zeker dat geluidje, dat heeft ze heel vaak. En ik had het daar vorige week nog over op het CB. klinkt het een beetje "stikkend" (ik kan het niet anders omschrijven)?

Gelukkig slaapt ze de laatste tijd wel goed, het onrustige wordt ook minder. Maar tot 2 weken geleden had ik dat hele rijtje kunnen afvinken :{

Verder nog leuk nieuws; vandaag voor het eerst naar de vader van mijn lief geweest (ja, de kleine is al 10 weken, en krijgt nu pas haar opa te zien)

Is een lang verhaal (even een superkorte samenvatting), opa is nogal wispelturig qua humeur, en vertikte het om hier heen te komen om haar te bekijken. Vriendlief vertikte het om gelijk daar heen te gaan als zijn vader toch niet zijn best ervoor deed om haar te zien. Uiteindelijk is het toch goedgekomen tussen de 2 mannen.
Resultaat was een baby en twee supertrotse mannen (haar papa en opa) :)

Ook nog even naar Larissa haar overgrootvader geweest, die heeft de hele tijd alleen maar naar haar zitten staren, helemaal verliefd O+

[ Bericht 19% gewijzigd door The_Tankgirl op 21-07-2011 23:13:27 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99773798
hoe lang ga je het aankijken met de nutriton?
Mijn ervaring ermee is niet heel positief maar misschien helpt het bij jullie wel goed. Ik hoop het iig :Y

Tankgirl bij ons klonk het als een soort *gloep* de huisarts noemde het een hikboer :') :D
en ze rook de hele dag zuur, echt naar spuug, terwijl ze niet gespuugd had of iets.

Ahw Puck O+ het helpt hier nog steeds hoor! Bij onrustig slapen prop ik t knien er zo een beetje tussen en dan begraaft ze haar gezicht erin en pakt ze dat oor vast. Heel schattig en blijkbaar slaapt het lekker <3
pi_99774065
Sofie moet ook altijd haar doekje in haar handjes om in slaap te vallen. Als ik hem aan haar geef dan duwt ze hem ook helemaal in haar gezicht. Ze is nu ook bij elke fles op ontdekkingstocht. Vingers in de neus/oren/ogen/mond van mama, en dan het liefst alle plekken tegelijk.
*poef* nu is het weg
pi_99774135
Die vingertjes die je lip grijpen zijn helemaal niet zo heel schattig meer is het niet KJ :+ Puck kan in ieder geval flink trekken en pijn doen dan.
The way you rock'n'roll
pi_99774313
Die nageltjes in mijn neus doen ook flink zeer inderdaad. Daarom heb ik nu hier op de leuning van de bank standaard een schaartje liggen. Zodra ik ook maar iets scherps voel knip ik gelijk.

We hebben even gedacht dat Sofie tandarts wilde worden. Ze ging bij iedereen gelijk de mond in, en voelen aan de tanden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:18:20 #128
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99774383
Hier was het ook een soort *gloep* en dat zuur ruiken herken ik maar al te goed. De laatste paar dagen is dat ook weer het geval, maar ze spuugt ook iets meer doordat ze snipverkouden is.
Tegen onrustig slapen hebben we haar na de kraamweek op haar buik gelegd. Zodra Eline op haar rug ligt is ze heel onrustig. Ook heeft ze altijd haar tutpopje bij haar hoofdje liggen.

Onrustige armpjes tijdens het drinken is hier ook het geval. Altijd aan het graaien en dan vooral in mijn lip en er zitten allemaal kleine krasjes op mijn tepelhof door haar garnalenvingertjes met scherpe nageltjes.
Sowieso gaat het drinken hier vrij onrustig, maar ik heb niet het idee dat ze slecht drinkt. Zodra haar broer of vader iets zegt dat kijkt ze om, met de tepel in haar mond. Ook wil ze het liefste rechtop drinken, dan zit ze schrijlings op mijn been.
Ze drinkt eerst goed en zodra haar honger gestild is gaat ze spelen. Aanhappen, paar slokken, loslaten en de tepel eens goed bekijken en bevoelen, dan weer aanhappen enz. Zolang ze me geen pijn doet, vind ik het wel best.
pi_99774541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef mignonne het volgende:
hoe lang ga je het aankijken met de nutriton?
Mijn ervaring ermee is niet heel positief maar misschien helpt het bij jullie wel goed. Ik hoop het iig :Y

Tankgirl bij ons klonk het als een soort *gloep* de huisarts noemde het een hikboer :') :D
en ze rook de hele dag zuur, echt naar spuug, terwijl ze niet gespuugd had of iets.

Ahw Puck O+ het helpt hier nog steeds hoor! Bij onrustig slapen prop ik t knien er zo een beetje tussen en dan begraaft ze haar gezicht erin en pakt ze dat oor vast. Heel schattig en blijkbaar slaapt het lekker <3
Ik ga het een week aankijken, dan belt de wijkverpleegkundige mij weer om te vragen hoe het dan gaat, als het dan niet beter gaat dean de HA bellen. Bij J was het gebruik van de nutriton voldoende om de klachten dusdanig te beperken dat zij er minimaal last van had, dus daar hoop ik nu ook op :)

Verder had ik het er net even met mijn moeder over, dat ik echt heel erg mijn twijfels heb bij reflux, want dan zou ze alle dagen last meoten hebben mijns inziens en ze heeft echt niet alle dagen last, momenteel is het zelfs meerdere dagen okeej en dan een slechte dag, ik denk dat ze nu gemiddeld op 2 slechte dagen in de week zit.. maar dat ophalen en weer wegslikken doet ze wel steeds en plat liggen is een drama behalve als ze dus al diep genoeg slaapt dan is het geen probleem. En voorheen lag ze heel graag ophaar buik en als ze nu op haar buik ligt dan spuugt ze bijna standaard!
pi_99774839
Ja hier ook een buikslaper dus inderdaad Sugarsnap :Y
En stom toevallig heb ik het idee dat het hier de laatste paar dagen ook weer erger wordt. Hier alleen niet verkouden dus ik moet even kijken waar dat aan ligt. We hebben wel andere margarine voor op brood, misschien is die toch niet zo allergeen vrij als op eerste gezicht leek.

MP ik denk dat het goed is om je te realiseren dat je ongecompliceerde en gecompliceerde reflux hebt. Even heel kort door de bocht, bij ongecompliceerde reflux geeft een kindje wel op of over maar heeft het kindje er zelf niet of nauwelijks last van. En dus is het vooral lastig voor de ouders (in geval van spugen).
Bij gecompliceerde (verborgen) reflux heb je het over gevallen als Elin(e) (handig die namen SS!) :+
Maar zoals bij alles lijkt het me dat er geen harde scheidslijn tussen die dingen is. Het zou zomaar kunnen dat Sarah na een paar dagen veel opgeven zonder dat ze er echt last van had, een beschadigde slokdarm heeft en dat het dan wel zeer doet allemaal en ze dus last heeft. Dan troosten jullie veel en houden haar rechtop en hops de slokdarm kan zich weer herstellen en het gaat weer een paar dagen beter.

Zoiets zou best kunnen. In dat geval zou je met nutriton al een heel eind moeten komen gok ik omdat het dan niet de kans zou moeten krijgen om omhoog te komen en dus de slokdarm te beschadigen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:30:26 #131
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99775048
Ik hoop dat de nutriton voldoende helpt. Bij Bram heeft het goed geholpen, al was hij dan een 'happy spitter'. Hij spuugde alleen erg veel, maar had er weinig last van. Ongecompliceerde reflux dus.

Kijk eens wat mijn meisje kan!

(sorry voor de slechte kwaliteit, ze bewoog teveel en mijn Blackberry deed even niet wat ie moest doen)
Ze kan gewoon al een hele tijd stevig rechtop zitten, zeker zo'n 10 minuten. Ze gaat dan ook gewoon keurig liggen vanuit zit en valt gewoon niet om. Ze corrigeert zichzelf als ze dreigt te vallen. Maandag maar even op het cb vragen of ze niet gewoon al af en toe mee mag op de fiets. Kunnen we in de vakantie lekker een stukje door de bossen fietsen.

Ook had ze zich klem onder de salontafel gemanouvreerd.
pi_99775302
Ow das scherp kort door de bocht dat wist ik dus ook niet mignonne, Jaël had dus die eerste ;) Heel lastig maar zij zat er niet zo mee ;)

Bij Sarah weet ik het allemaal niet zo, ik vind het zo lastig. Ja ze wil voornamelijk rechtop en in het begin wilde ze idd eigenlijk alleen op haar buik slapen, maar tegenwoordig vind ze op de buik niets... En ja de laatste week spuugt ze daadwerkelijk ook echt, heet ze voorheen eigenlijk helemaal niet gedaan. En ze vond de bondolino helemaal het einde en sliep er uren in, maar de laatste week krijst ze alleen maar als ik haar erin doe...

Aw Eline O+ O+

Ow dat zei de wijkverpleegkundige ook nog, dat Sarah zo sterk is en al bijna los kan zitten dat je dat ook vaak ziet bij reflux kindjes. Dat vond ze zo bijzonder en daardoor gingen er bij haar belletje rinkelen geloof ik... Want toen begon ze in ene over die verborgen reflux... Ze zei ook dat die kindjes meestal 's nachts wel goed slapen maar overdag heel onrustig zijn!

maar ik blij f erbij dat ik betwijfel of Sarah het heeft, zij maakt geen gekke geluidjes, in ieder geval niet die die jullie beschrijven :P En ze ruikt ook niet zuur.. maar verder heeft ze wel veel van die dingen van het lijstje van SS... Maar goed voor de komende week nutriton it is! En voor nu bedtijd! Dan is het snel morgen, maar ja dan duurt de dag nog lang :P
pi_99775314
Wat goed van Eline Sugarsnap! En wat een leuk grietje!
The way you rock'n'roll
pi_99775412
hahahaha die laatste foto :D lekker ding O+
En wat knap van dat zitten!! wat gaat ze hard zeg je meisje <3

En MP, jij bent haar mama, jij kent haar het beste, als jij je twijfels hebt dan verdienen die twijfels het ook om serieus genomen te worden. Moedergevoel enzo :* trusten!
pi_99775426
Ook ik ga weer twijfelen nu hoor MP. Want ook Puck deed voorheen vaak gloep (toen heb ik me ook in reflux verdiept) en hij is onrustig en slaapt 's nachts beter dan overdag en hij is heel sterk en kan al bijna los zitten. Maar hij ruikt ook niet zuur e.d. dus heb ik het alweer snel terzijde geschoven.

Boh, lastig is het toch om uit te vinden wat er is met die guppies.
The way you rock'n'roll
pi_99775495
het is allemaal zo lastig omdat ze het niet kunnen vertellen...

Ik wilde nog evne zeggen dat ik jullie allemaal heel lief vind :* en jullie waren een beetje mijn echtgenoot vanavond :) fijn dat iedereen zo lief meedenkt enzo :)
pi_99775546
Ik kan niet wachten tot Sofie kan zitten. Ik wil zo graag met dr op de fiets. Maar het gaat echt nog niet. Na een paar seconden speelt ze weer voor zoutzakje
*poef* nu is het weg
pi_99775683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarom in lurkstand? :o mooi dat ie goed gekeurd was *O*
Jammer van de allergie nog steeds -O-

Omdat er veel geschreven word en ik tussendoor op mn foon mee lees en reageren vind Ik niet zo handig.
Daarnaast druk met werk en dan post Ik maar liever helemaaL niet....

Ging je btw opleiding voor vk doen?
Gaaf joh,succes
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:43:50 #139
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99775727
KJ, ff een vraagje tussendoor. Die hema jumpsuits in je album, welke maat is dat, hoe vallen ze en wat wil je er voor hebben?
pi_99775885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook ik ga weer twijfelen nu hoor MP. Want ook Puck deed voorheen vaak gloep (toen heb ik me ook in reflux verdiept) en hij is onrustig en slaapt 's nachts beter dan overdag en hij is heel sterk en kan al bijna los zitten. Maar hij ruikt ook niet zuur e.d. dus heb ik het alweer snel terzijde geschoven.

Boh, lastig is het toch om uit te vinden wat er is met die guppies.
En jij woont wel in de buurt ;) dus mocht je willen proberen om Puck zn voeding in te dikken dan heb ik hier een pak nutriton voor je staan, hoef je t niet te kopen, scheelt weer.

Nu zeg ik btw niet dat je het gelijk moet gaan proberen hoor! Maar mocht je het overwegen of willen gaan indikken om wat voor reden dan ook, ik heb hier een pak en je mag t zo meenemen.

Het is Mij ja! klopt! :D dankjewel :)
Ja begrijpelijk, op de telefoon lees ik ook alleen maar, alleen inloggen is me vaak al teveel moeite :')
pi_99775979
Kan je het ook mengen met Friso? Of kan ik beter Friso Comfort kopen dan? Ik overweeg sterk om eens te kijken een weekje wat het voor hem doet.
The way you rock'n'roll
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:50:03 #142
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776028
Friso mengde het 2 jaar geleden goed mee.
pi_99776131
geen idee, het lijkt me wel?
Het mengt ook met borstvoeding :D

nee serieus, het is gewoon johannesbroodpitmeel, alleen numico heeft er de naam nutriton aan gehangen, volgens mij is het onder wel meer namen op de markt. Je zou ook gewoon die friso comfort kunnen proberen natuurlijk als je dat prettiger lijkt. Ik zou alleen zelf even zo snel niet weten waarom het niet met friso zou mengen.
pi_99776157
En wat is dan de aanbevolen verhouding in eerst instantie? *noob is*
The way you rock'n'roll
pi_99776258
Wij doen er 1 schepje doorheen,das al voldoende.
In de comfort voedingen zit t al in das t verschil.

T mengt ook met kruidvat eigen merk.......
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:55:39 #146
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776279
kheb ff het pak erbij gepakt: Dosering per 100 ml flesvoeding: 1 tot 2 afgestreken maatschepjes toevoegen, afhankelijk van de gewenste dikte

Ik weet niet hoeveel Puck nu in zijn flessen krijgt, maar ik zou beginnen met 1 schepje op een hele fles.
pi_99776312
Ik moet van het CB op 180/6 nutrilon 2 schepjes nutriton geven, volg je het nog ;)

Ja daar was ik weer iets met een ipad en in bed :P
pi_99776345
Mijn zuipschuit drinkt 180/6 meestal.

En zijn laatste fles is meestal of Friso Extra of met rijstebloem. Kan/moet het daar dan ook nog in of wordt dat wat teveel? :@
The way you rock'n'roll
pi_99776377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En wat is dan de aanbevolen verhouding in eerst instantie? *noob is*

staat op het pak, als je twee tellen wacht kijk ik even voor je.

lol spuit elf :P
ik vraag me nu alleen wel af waar het maatschepje gebleven is :{ en das onhandig want die was kleiner dan een maatschepje van gewone flesvoeding geloof ik. weten jullie dat, andere dames?
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:58:25 #150
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776432
Met rijstebloem zou ik het niet doen, dan wordt het helemaal beton (iets met schade en schande wijs)

Maatschepje is idd een flink stuk kleiner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')