ohja das een goeie, van infacol heb ik ook nog 2 aangebroken verpakkingen rondzwerven. Zo suf, ze waren niet meer nodig op een gegeven moment dus heb ik ze niet meer gepakt. Maar opruimen ho maarquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:10 schreef MamaPurk het volgende:
Blauw? Hier een gele en een witte, geel is nutrilon en wit is nutriton!
En dat ruimt weer op mignonne, wij hadden dat met de infacol ik wist ook niet dat je dat na openen maar 28 dagen mocht bewaren... Dus van het weekend gegeven en later pas achter gekmen, maar ze heeft er volgens mij niet op gereageerd..
Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ow ja het pak is ook blauw waarom veranderen ze dat? Voorheen was het oranje dus ik was vanmorgen op zoek naar een oranje pak...
En carnaval das heel lang geleden volgens mij is Sarah in het carnavalsweekend geboren... Maar weet ik niet zeker wij doen niet aan carnaval..
Ik denk trouwens dat nutriton niet zomaar bederft hoor..
Die poeder wordt hard als je t lang laat staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valt
ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:13 schreef mefke79 het volgende:
dml: nutriton! Echt, die friso comfort klontert als de ziekte en MOET met kokend water worden gemaakt (anders krijg je 1 grote klont). Je bent dan zo aan 't klooien, want daarna weer afkoelen met koud water enzo. Wij hebben het een week of drie gegeven en nu dus net over naar de nutritron. Tis nu even een balans zoeken in hoeveel schepjes enzo, maar dit is echt fijner.
Het enige voordeel van friso was hier het poepgemak: elke luier flink poep, kleine hoeveelheden urine en altijd beetje dunnige poep. Maar ja, dat valt misschien ook te bereiken met omneo + nutritron.
Dat was hier ook, hij dronk de nutriton met gemak door de s. De m ging in t begin veel te snel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:59 schreef kaatjejannie het volgende:
Dml, ik zou niet gelijk een m speen erop doen. Sofie dronk 180/6 met 1 schepje nutriton zo door de medela slow flow speen heen. Geen enkele moeite. Ik zou met de nutriton beginnen. Dan kan je het zelf doseren.
Ik zou dan beginnen met 0.5 schepje op een fles, en dan als dat niet helpt, dan 1 doen. Zo ophogen.
Bij Sofie was 1 schepje op 180/6 voldoende.
De comfort deden we idd mengen met kokend water, maar dan 6 schepjes in 80 cc kokend, en dan 100 koud erbij. Dat was precies de goede verhouding voor Sofie.
Ik bedoelde florisquote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ik denk dat ik de verkeerde nutriton heb, bij mij raakt de fles wel steeds verstopt![]()
Hier een goede nacht gehad, Sarah had in plaats van om 23.30 al om 22.15 de laatste fles gehad maar gewoon tot 8 uur geslapen!
Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:28 schreef cleany het volgende:
[..]
ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.
Ja das hier met oudste ook, die krijgt inmiddels 20 mg forlax, t is weer wat afgebouwd. Jongste poept wel maar niet van harte, dus ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat het net zo'n drama wordt als bij oudste.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie verstopte er ook enorm van, maar die verstopt overal van. Krijgt daar nu ook wat voor (forlax). En zelfs nu gaat het niet altijd even soepel.
1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?
Maar dat was voldoende voor haar om finaal van op slot te schieten qua poepen. Het ene kind is daar blijkbaar gevoeliger voor dan het andere, maar het zou zomaar kunnen dat je zoon zelfs van heel weinig nutriton al heel slecht gaat poepen.
Tankgirl fijn dat jullie meisje goed geslapen heeft.
Danic succes vandaag![]()
En yay voor Sarah's goeie nacht!
jazeker hij sloeg gelijk tegen dingen aan, pakte wat vast....en trappelen met die beentjes en slaan met z'n armen (op een positieve manier) en goedkeurende geluidjes makenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Cleany, wat een kereltje, zeg!Staat hem leuk, dat rood. En zo te zien is het speelkleed een succes?
Ik maakte het met enkel water he, dus wat op de verpakking staat en dan voor borstvoeding, niet de flesvoeding adviezen. Maar ik zei maar wat, ik weet niet zeker of het 1 schepje bij 30 cc water was, gewoon volgens advies. Maar al met al heeft ze van die advieshoeveelheid nog geen 1/10e binnen gekregen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:50 schreef cleany het volgende:
[..]
1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.
o enne...nieuw speelkleed!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja of het heel bewust is...ik weet niet. Hij pakt iets vast en kijkt er vluchtig naar... ik vind het heel wat als ie ergens naar slaat of per ongeluk iets pakt en even vast houdt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, pakt ie echt al bewust wat vast? Dat is heeeel vroeg, toch? Tienus komt nog niet verder dan heel verbaasd naar zijn hand kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |