abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99776456
Dan heb ik ook een zuipschuit en ik lijk wel een spuit elf ben niet zo snel meer nu ;)
En bij rijstebloem zou ik geen nutriton toevoegen is al dikker dan he..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99776512
Dank jullie wel dames _O_

Ik ben er totaal onbekend mee dus sorry voor de stomme vragen :+

Mignonne ik denk nog even na of ik apart nutrition of toch Friso comfort wil gebruiken. En of jij het schepje nog vindt ;)

MP, dikker met rijstebloem? Volgens Puck niet hoor. Die lurkt het even makkelijk en snel naar binnen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99776572
Wat voor speen heeft puck nu op zijn fles?

Puck is een bijzonder menneke... En rijstebloem is ook nog eens niet lekker :P
pi_99776620
Gewone Friso difrax s fles met een S speen.
De rijstebloem fles 's avonds een speen waar papa zijn frustraties op heeft bot gevierd :+
The way you rock'n'roll
pi_99776667
Ow want ik geef de flessen met nutriton nu met een m speen ook difrax, want de s speen raakt steeds verstopt door die nutritroep ;)
pi_99776694
*noteert*

M speen kopen. Dank voor de tip ^O^
The way you rock'n'roll
pi_99776720
schepje #faal
geen idee waar ie is :D

ik heb wel het klepje van de afstandsbediening gevonden :Y)

nouja, het spul blijft hetzelfde, ik heb alleen het maatschepje niet meer. Mocht je nou toch aan de nutriton gaan en je hebt zelf een pak gekocht met maatschepje dan kun je altijd alsnog deze komen halen, geen punt hoor :)
:)
pi_99776771
crap!

ik heb em wel :')
hij zat gewoon in het pak :D _O-

ik zocht een blauw schepje maar deze is doorzichtig.

Waarom zoek ik in vredesnaam naar een blauw schepje? :?
pi_99776812
Friso heeft blauwe schepjes :Y

Maar jeej!

En het klepje van je afstandsbediening is ook best heul handig *O*
The way you rock'n'roll
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:06:23 #160
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776822
Bij de meeste andere voedingen zit een blauw of roze schepje, en het pak is ook blauw :*
pi_99776901
ohw, wacht, ik lees nu op het pak dat na openen de inhoud max vier weken houdbaar is. Stom daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Dan lijkt het me niet nuttig voor jullie, deze staat hier al zeker 8 weken zo. :@

Zou dat uit voorzorg zijn of bederft dat spul ook echt na openen?
Wat suf weer :') ik mik t beter maar meteen weg.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:08:45 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99776971
Dan kan mijn pak ook enkeltje kliko. Staat er al vanaf carnaval...
pi_99777051
Blauw? Hier een gele en een witte, geel is nutrilon en wit is nutriton!

En dat ruimt weer op mignonne, wij hadden dat met de infacol ik wist ook niet dat je dat na openen maar 28 dagen mocht bewaren... Dus van het weekend gegeven en later pas achter gekmen, maar ze heeft er volgens mij niet op gereageerd..
pi_99777064
Dat staat op alle pakken. Hier gaat er één pak per week doorheen o.i.d. dus geen idee eigenlijk of het ook echt bederft.

Dat van infacol wist ik ook niet! Die staat hier nog. Maar 5x gegeven. Ook zonde! Nou enkeltje kliko dan maar.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:12:27 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99777158
Mijn ervaring qua kleur schepjes is dan ook van 2 jaar geleden. Ik heb nog een heel bakje met schepjes staan van Nutrilon, Friso en Kruidvat :@ Kruidvat heeft iig blauw. Dat krijgt Eline nu mee naar het kdv.
Infacol, check, ruimt lekker op zo
pi_99777173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:10 schreef MamaPurk het volgende:
Blauw? Hier een gele en een witte, geel is nutrilon en wit is nutriton!

En dat ruimt weer op mignonne, wij hadden dat met de infacol ik wist ook niet dat je dat na openen maar 28 dagen mocht bewaren... Dus van het weekend gegeven en later pas achter gekmen, maar ze heeft er volgens mij niet op gereageerd..
ohja das een goeie, van infacol heb ik ook nog 2 aangebroken verpakkingen rondzwerven. Zo suf, ze waren niet meer nodig op een gegeven moment dus heb ik ze niet meer gepakt. Maar opruimen ho maar :')

Ik heb ook nog een dicht doosje van dat spul, eens kijken wie van de zwangeren met vers beebje in mn omgeving ik er eventueel blij mee kan maken. T is ook zonde om het in de kast te laten staan tot de uiterste houdbaarheid versteken is. Een volgend kind van mij gaat dat potje niet halen iig :D
pi_99777175
Ow ja het pak is ook blauw waarom veranderen ze dat? Voorheen was het oranje dus ik was vanmorgen op zoek naar een oranje pak...

En carnaval das heel lang geleden volgens mij is Sarah in het carnavalsweekend geboren... Maar weet ik niet zeker wij doen niet aan carnaval..

Ik denk trouwens dat nutriton niet zomaar bederft hoor..
pi_99777241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ow ja het pak is ook blauw waarom veranderen ze dat? Voorheen was het oranje dus ik was vanmorgen op zoek naar een oranje pak...

En carnaval das heel lang geleden volgens mij is Sarah in het carnavalsweekend geboren... Maar weet ik niet zeker wij doen niet aan carnaval..

Ik denk trouwens dat nutriton niet zomaar bederft hoor..
Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valt :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:15:20 #169
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99777316
Carnaval was het weekend van 8 maart (Eline was toen net 2 maanden). Lijkt mij dat het nu idd ook wel een keer weg mag. Infacol staat ook al vanaf die tijd open. Eline kreeg in die week haar medicijnen en nooit meer zulk spul nodig gehad.
pi_99777376
Dat denk ik ook mignonne... Voor ze het weten worden ze voor de rechter gesleept ;)

Maar ga jij maar iemand blij maken met je infacol, zo goedkoop is dat niet was blij dat we daar vanaf waren, maar goed daarvoor nu nutritroep... Ach voor je kindje doe ja ales daar ben ik ondertussen wel achter :) en ze liggen allebei zo lief te slapen!
pi_99777414
Carnavalskindje check zaterdag 5 maart ;)
pi_99777479
fijn dat ze lief slapen MP O+

en ja die infacol is best aan de prijs :X het is jammer dat het niet door de brievenbus past anders had ik het iemand nog kunnen sturen ofzo, maar dat gaat hem niet worden.
pi_99777790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook wel losloopt met bederf met nutriton en met infacol ook, maar dat ze zeker met baby's geen risico willen nemen en een zo ruim mogelijke risico-marge aanhouden ofzo. Zodat de fabrikant in elk geval niets te verwijten valt :P
Die poeder wordt hard als je t lang laat staan.
Had van die nachtnutrilon en was k vergeten. hij was een beetje korrelig geworden, toen heb k m maar weggemikt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 01:13:09 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_99779900
dml: nutriton! Echt, die friso comfort klontert als de ziekte en MOET met kokend water worden gemaakt (anders krijg je 1 grote klont). Je bent dan zo aan 't klooien, want daarna weer afkoelen met koud water enzo. Wij hebben het een week of drie gegeven en nu dus net over naar de nutritron. Tis nu even een balans zoeken in hoeveel schepjes enzo, maar dit is echt fijner.
Het enige voordeel van friso was hier het poepgemak: elke luier flink poep, kleine hoeveelheden urine en altijd beetje dunnige poep. Maar ja, dat valt misschien ook te bereiken met omneo + nutritron.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99783589
Dml, ik zou niet gelijk een m speen erop doen. Sofie dronk 180/6 met 1 schepje nutriton zo door de medela slow flow speen heen. Geen enkele moeite. Ik zou met de nutriton beginnen. Dan kan je het zelf doseren.
Ik zou dan beginnen met 0.5 schepje op een fles, en dan als dat niet helpt, dan 1 doen. Zo ophogen.
Bij Sofie was 1 schepje op 180/6 voldoende.

De comfort deden we idd mengen met kokend water, maar dan 6 schepjes in 80 cc kokend, en dan 100 koud erbij. Dat was precies de goede verhouding voor Sofie.
*poef* nu is het weg
pi_99783842
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 01:13 schreef mefke79 het volgende:
dml: nutriton! Echt, die friso comfort klontert als de ziekte en MOET met kokend water worden gemaakt (anders krijg je 1 grote klont). Je bent dan zo aan 't klooien, want daarna weer afkoelen met koud water enzo. Wij hebben het een week of drie gegeven en nu dus net over naar de nutritron. Tis nu even een balans zoeken in hoeveel schepjes enzo, maar dit is echt fijner.
Het enige voordeel van friso was hier het poepgemak: elke luier flink poep, kleine hoeveelheden urine en altijd beetje dunnige poep. Maar ja, dat valt misschien ook te bereiken met omneo + nutritron.
ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.
pi_99783961
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:59 schreef kaatjejannie het volgende:
Dml, ik zou niet gelijk een m speen erop doen. Sofie dronk 180/6 met 1 schepje nutriton zo door de medela slow flow speen heen. Geen enkele moeite. Ik zou met de nutriton beginnen. Dan kan je het zelf doseren.
Ik zou dan beginnen met 0.5 schepje op een fles, en dan als dat niet helpt, dan 1 doen. Zo ophogen.
Bij Sofie was 1 schepje op 180/6 voldoende.

De comfort deden we idd mengen met kokend water, maar dan 6 schepjes in 80 cc kokend, en dan 100 koud erbij. Dat was precies de goede verhouding voor Sofie.
Dat was hier ook, hij dronk de nutriton met gemak door de s. De m ging in t begin veel te snel.

Oh en hij hoeft er niet verstopt van te raken. Floris had eerst 1,5schepje en t liep allemaal prima door :D
pi_99784418
Ik denk dat ik de verkeerde nutriton heb, bij mij raakt de fles wel steeds verstopt :?

Hier een goede nacht gehad, Sarah had in plaats van om 23.30 al om 22.15 de laatste fles gehad maar gewoon tot 8 uur geslapen! *O*
pi_99784657
Heel goed roeren MP, anders krijg je inderdaad klontjes.
En misschien iets raars, maar is het geen idee om met Sarah eens naar een osteopaat te gaan? Ik weet dat dat regelmatig gebeurt met pasgeborenen, dus ik weet niet of het nog zin heeft als een kindje 4,5 maand is, maar misschien zit er gewoon iets niet lekker.
Dan ben jij je nu in allerlei bochten aan het wringen met nutriton en wel/niet inbakeren, terwijl je al twijfelt. Wellicht is het heel iets anders.

Dat onrustige drinken herken ik ook. Eva slaat soms ook de fles uit mijn handen. De andere keer ligt ze heel rustig bij me te drinken, dus wat het nou veroorzaakt.
Soms denk ik dat ze misschien te moe is om nog lekker te drinken en al met de slaap aan het worstelen is, maar ook dat matcht niet altijd...

Eva heeft nu 2x een toevalstreffer gehad met draaien en vindt het geloof ik wel wat. Ze is er alleen nog niet handig in (uiteraard!). Dus nu ligt ze vaak ¾ gedraaid met haar gezicht in een kleed en dan komt ze niet verder. Wordt ze megagefrustreerd! Dus we blijven nu lekker bezig, doordraaien, terugdraaien en nog een keer!!
pi_99784731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ik denk dat ik de verkeerde nutriton heb, bij mij raakt de fles wel steeds verstopt :?

Hier een goede nacht gehad, Sarah had in plaats van om 23.30 al om 22.15 de laatste fles gehad maar gewoon tot 8 uur geslapen! *O*
Ik bedoelde floris :D
Fles viel ook mee, hard schudden ;)
pi_99785040
Ik zie het probleem niet van een fles met kokend water aanmaken. Zoals KJ zegt half heet en half koud werkt prima. Zo doen we het ook met de Friso Extra. Staat ook op het pak om het zo aan te maken.

Ik ga er pas na het weekend mee beginnen dus ik denk nog even na welke variant ik ga gebruiken.
Maar bedankt voor alle tips en adviezen en ik zal het eerst met een S speen proberen dan.

MP, een osteopaat is altijd ook nog te overwegen ja. Puck had ook een nekprobleem door de bevalling. Helaas wat het hier verder niet de oplossing maar wie weet voor Sarah wel. Het is alleen niet goedkoop :{
The way you rock'n'roll
pi_99785300
Ik mag me vanmiddag om 14.40 melden bij de gynaecoloog, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.
Ben er ook wel een beetje blij om dat de afspraak nu staat. De afgelopen weken heeft het me toch beziggehouden en heb ik me steeds afgevraagd of de behandeling van de bekkenbodemfysio wel afdoende was.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:13:39 #183
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99785729
succes danic! Ben benieuwd

Larissa slaapt supergoed in het campingbedje trouwens, vannacht weer van half 11 tot kwart over 4 geslapen en daarna tot 7 uur, en gisterochtend van 10.15 tot 12.15 *O* , ze sliep nooit zoveel 's middags
Ze is nu weer aan het wennen op het kinderdagverblijf. Ze is er al eerder geweest en dat was moeilijk voor mij, maar ik heb er nu echt een goed gevoel over ^O^ het feit dat er nu dankzij de vakantie maar 2 andere baby's zitten helpt ook natuurlijk :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_99786210
Succes Danic.

Fijn dat in het campingbedje beter gaat Tankgirl.
The way you rock'n'roll
pi_99788197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 08:28 schreef cleany het volgende:

[..]

ik zou niet te veel van die nutriton gebruiken, want de kleine kan er nogal van gaan verstoppen. wij gebruiken een half schepje nutriton samen met omneo en dat werkt redelijk, maar ik denk dat zelfs met een half schepje er geen ontlasting komt. Vandaag ander spul halen...als dat goed werkt zal ik de naam hier neer zetten (ik weet het ook niet uit m'n hoofd). Vannacht heeft onze kleine ook weer 5 uur geslapen en gisteravond was ie rustig.
Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?
Maar dat was voldoende voor haar om finaal van op slot te schieten qua poepen. Het ene kind is daar blijkbaar gevoeliger voor dan het andere, maar het zou zomaar kunnen dat je zoon zelfs van heel weinig nutriton al heel slecht gaat poepen.

Tankgirl fijn dat jullie meisje goed geslapen heeft.

Danic succes vandaag :*

En yay voor Sarah's goeie nacht! *O*
pi_99788479
Sofie verstopte er ook enorm van, maar die verstopt overal van. Krijgt daar nu ook wat voor (forlax). En zelfs nu gaat het niet altijd even soepel.
*poef* nu is het weg
pi_99788579
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie verstopte er ook enorm van, maar die verstopt overal van. Krijgt daar nu ook wat voor (forlax). En zelfs nu gaat het niet altijd even soepel.
Ja das hier met oudste ook, die krijgt inmiddels 20 mg forlax, t is weer wat afgebouwd. Jongste poept wel maar niet van harte, dus ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat het net zo'n drama wordt als bij oudste.
pi_99788711
Sofie krijgt in de regel 4 mg, maar soms krijgt ze het dubbele. We mochten het een beetje bekijken van de kinderarts. We hebben het ook al geprobeerd af te bouwen, maar dan is het weer helemaal mis.
*poef* nu is het weg
pi_99789282
Osteopaat, ik weet het niet... Ik ga me er even in verdiepen!

Succes Danic, hopelijk krijg je goed nieuws en kunnen ze echt wat voor je betekenen :*

Wat fijn dat Larissa ook zo goed heeft geslapen *O*

Met poepen heeft Sarah geen last trouwens, vanmorgen zat ze weer van nek tot enkels onder, joepie :+ En ik vind har nu al een stuk rustiger, zou dat al het effect van de nutriton kunnen zijn?!

Ik heb trouwens het CB aan de telefoon gehad. En volgens de wijkverpleegkundige wordt inbakeren idd neit geadviseerd bij reflux. Maar als Sarah er overdag echt beter van in slaap valt zei zij dat we het wel mogen doen als we haar dan maar in de gaten houden! VOlgens haar was het echt geen probleem, maar ze vond wel dat een week erg lang was om nutriton te proberen (dit was een andere wijkverpleegkundige, mijn eigen was vrij) dus als ik het niet vind opknappen adviseerde ze mij om dinsdag naar het inloopspreekuur te komen. Ik heb gezegd dat ik het even afwacht en dat als ik het idee heb dat de nutriton niet werkt dat ik dan zeker even langs ga komen :)
pi_99790434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wij maakten nutriton aan met water, wat is het? 1 schepje op 30 cl water? Dan deden wij dus een half schepje op 30 cl water. Van het papje wat er dan ontstond, gaven wij een halve theelepel (!) aan onze dochter. Dus wat krijgt ze dan binnen 1/10e van een schepje misschien?
Maar dat was voldoende voor haar om finaal van op slot te schieten qua poepen. Het ene kind is daar blijkbaar gevoeliger voor dan het andere, maar het zou zomaar kunnen dat je zoon zelfs van heel weinig nutriton al heel slecht gaat poepen.

Tankgirl fijn dat jullie meisje goed geslapen heeft.

Danic succes vandaag :*

En yay voor Sarah's goeie nacht! *O*
1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.

o enne...nieuw speelkleed!

[ Bericht 9% gewijzigd door cleany op 22-07-2011 13:04:07 ]
pi_99790887
Ik zag Eline zitten! Wat goed, zeg! *O*

MP, ik vind het adviseren om in te bakeren terwijl er een vermoeden van reflux speelt één ding, maar dat Sarah nu bezig is met rollen is weer iets anders. Ik vind het lastig om van een afstandje in te schatten hoe groot het probleem van haar slechte slapen is. Ze slaapt 's nachts in ieder geval goed en dat is al heel mooi meegenomen. Besef in ieder geval dat je er mogelijk een afhankelijkheid mee kweekt waar ze straks ook weer vanaf moet komen en dat het haar motorische ontwikkeling in de weg kan zitten. Dan moet je zelf de afweging maken wat het beste is gezien de situatie. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99791117
Dank Claudia!

Ik vind zowieso alle adviezen dubbel en onduidelijk! Wel inbakeren, maar ook vermoeden van reflux en ze kan al draaien en eignelijk dus niet inbakeren omdat ze eigenlijk al in de afbouwleeftijd zit..
Ik ga het gewoon aankijken en zo min mogelijk inbakeren heb ik bedacht, als ze dan echt al weer uren wakker is en vervelend word omdat ze wel moe is maar niet kan of wil slapen dan ga ik het gebruiken. Dus hopelijk incidenteel :)
Verder lijkt ze nu echt al een stuk rustiger, terwijl ik gister pas met de nutriton ben begonnen! Ze ligt nu al meer dan een uur op haar rug in de box te slapen, zonder inbakeren (kan misschien ook nog door de prikjes komen). Ik hoop zo dat die nutriton voldoende de voeding in de maag gaat houden als dat al het probleem is en dat ze nu zo zoet blijft als ze nu is :) Tuurlijk een kindje mag huilen en hoeft niet altijd te slapen, maar 8 uur achter elkaar wakker hoort dan weer niet en ruim een uur over de toppen van de longen krijsen en paars worden hoort ook niet.
Kortom ik ga proberen met Sarah onze eigen weg te vinden in wel en niet inbakeren en hopelijk komt haar leventje en daarmee ook ons leven nu even in rustig vaarwater!

Ik bedacht vannacht nog trouwens dat ze zeker niet te kort slaapt als we naar het groeihormonon verhaal van Mignonne luisteren, want ze groeit hard genoeg en als dat hormoon vrij komt terwijl ze slaapt dan slaapt ze dus ook geneog :)
pi_99791260
Het is ook verleidelijk om nu flink door te pakken terwijl het misschien beter is om te kijken of Nutriton alleen al net het verschil maakt!

Verder sluit ik me aan bij DML: het is heel vervelend als je kind niet of niet goed slaapt, dus ik begrijp héél goed dat je er alles aan wilt doen om ervoor te zorgen dat dat verandert! Bij Ivan was het puur een kwestie van maaiende armen waarmee hij zichzelf wakker hield of wakker maakte. Dat verschijnsel komt bij veel kinderen voor en dat verklaart denk ik ook de populariteit van (semi-)inbakerdoeken.

Ik merk door de komst van Lena hoeveel verschil er tussen kinderen kan zitten: ze slaapt veel rustiger dan Ivan en bij onrust is het genoeg om haar een knuffeltje in de armen te drukken. Bij Ivan was dat out of the question.
pi_99791452
Ik vind meteen medicijnen zo heftig voor dat kleine babylijfje..
En het inbakeren is iets wat eigenlijk nooit heb willen doen juist doordat het de bewegingsvrijheid beperkt, maar ja als het helpt! En weet je het klinkt nu even heftig allemaal misschien, maar mijn meisje slaapt 's nachts gewoon goed door. Als dat niet zo was had ik het allemaal veel lastiger gevonden denk ik...

En wat je zegt Claudia het verschil kan groot zijn, Jaël was alleen meer een Lena en Sarah is wat dat betreft mer een Ivan ;) En je gaat toch een beetej vergelijken en vergeleken met Jaël is het rondom Sarah erg zoeken naar hoe en wat we het beste met haar om kunnen gaanen wat zij fijn vind enzo. J vond altijd alles wel prima ;)
pi_99791530
Cleany, wat een kereltje, zeg! O+ Staat hem leuk, dat rood. En zo te zien is het speelkleed een succes?
pi_99791688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Cleany, wat een kereltje, zeg! O+ Staat hem leuk, dat rood. En zo te zien is het speelkleed een succes?
jazeker hij sloeg gelijk tegen dingen aan, pakte wat vast....en trappelen met die beentjes en slaan met z'n armen (op een positieve manier) en goedkeurende geluidjes maken :)
pi_99792025
ow cleany wat een heerlijk mannetje en wat kijkt ie al lekker wijs!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:58:55 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_99795861
Over de friso comfort en het kokende water: ik ben vast een enorm luie moeder, maar ik vind het dus serieus irritant om 's nachts te kloten met kokend water. Bovendien kan je niet zelf besluiten hoeveel je de voeding wilt indikken en er zit nog iets bij dat spul dat op de darmen werkt. Ik heb dat liever niet en bij nutrilon kan je het splitsen: omneo voor baby's met darmproblemen en nutritron voor spugers (en een combi als beiden nodig blijkt).

Tienus is volgens mij een uitzondering op de regel dat refluxkindjes wel goed drinken. Zodra hij serieus last heeft van zijn voeding, weigert ie gewoon te drinken. Dus toen het drinken eergisteren weer veel minder ging (80cc met moeite ipv 160 cc met gemak) zijn we weer meer nutritron gaan geven. Er gaat nu op een fles van 150 cc water iets minder dan een schepje in, probleem weer opgelost. Nu hopen dat het poepen ook blijft gaan.

Cleany, pakt ie echt al bewust wat vast? Dat is heeeel vroeg, toch? Tienus komt nog niet verder dan heel verbaasd naar zijn hand kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99796148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:50 schreef cleany het volgende:

[..]

1 schepje op 30cl is best veel...we gebruiken een half schepje op 100cl en dat is blijkbaar al genoeg.

o enne...nieuw speelkleed!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik maakte het met enkel water he, dus wat op de verpakking staat en dan voor borstvoeding, niet de flesvoeding adviezen. Maar ik zei maar wat, ik weet niet zeker of het 1 schepje bij 30 cc water was, gewoon volgens advies. Maar al met al heeft ze van die advieshoeveelheid nog geen 1/10e binnen gekregen.

Leuk mannetje O+

@KJ ja hier ook gierende problemen gelijk zodra er een zakje afgebouwd wordt. :X
Maar geen wanhoop, mijn oudste is nog geen twee maar poept inmiddels wel op het potje :) komt allemaal goed!
pi_99796223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:58 schreef mefke79 het volgende:
Cleany, pakt ie echt al bewust wat vast? Dat is heeeel vroeg, toch? Tienus komt nog niet verder dan heel verbaasd naar zijn hand kijken.
ja of het heel bewust is...ik weet niet. Hij pakt iets vast en kijkt er vluchtig naar... ik vind het heel wat als ie ergens naar slaat of per ongeluk iets pakt en even vast houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')