zeker! dat is een record van onze grote jongen! Even eten gegeven en hij sliep even later weer doorquote:
O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè?quote:
Dat ligt ook een beetje aan zijn start gewicht of het veel is of nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:32 schreef cleany het volgende:
na een zeer actieve dag van Evan is ie in slaap gevallen en heeft ruim 6 uur geslapen
dat klinkt niet veel, maar hij hoefde niet tussendoor gevoed worden.
op de weegschaal gestaan met hem en 4400gr. (5 weken), misschien wat weinig. ik weet niet wat normaal is.
Sneu is dat he! Wat hier hielp is met een tandeborstel erover poetsen en dentinoxquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef Troeta het volgende:
Ja, onder heeft ie er nu 3 en de 4e komt ook, maar die 2 boven zien er echt pijnlijk uit gewoon en hij heeft ook hele erge jeuk eraan en gisteravond wat verhoging.
En jullie komen er vat wel uit met het eten![]()
6 uur is toch lekker cleany!
Jawel, en nu post ik hier gezellig over m'n eigen kindjequote:Op donderdag 21 juli 2011 08:48 schreef Mishu het volgende:
[..]
O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè?
Dat begrijp ik niet zo goed. Brood is toch veel lastiger voor een baby om te eten? Fruit is vaak zacht en sappig. Het enige waar Ivan zich regelmatig in verslikte was brood.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef MamaPurk het volgende:
En brood soppen in melk enzo ben ik zeker niet van plan, nooit gedaan ook trouwens, net als brood ontkorsten ze soppen het zelf wel weg met hn speeksel.. Maar brood vind ik heel anders dan fruit bijv. Ligt er wel aan wat voor fruit natuurlijk
Juist niet is mijn rapley ervaring.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:25 schreef MamaPurk het volgende:
In speeksel zitten enzymen die het brood zeg maar oplossen zelf als je er niet echt op kauwt volgens mij.. Bij fruit is dat volgens mij minder daar moet je wel echt op kauwen... maar ja dat is mijn eigen idee he, die wijsheid zit in mijn hoofd
Doe maar luxe 2 huizenquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:38 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben Soneal vorige week pas voor het eerst op z'n eigen kamer gelegd (met 7,5 maand) en ik sliep die nacht slechter dan hij
En stiekem vond ik het vanmorgen wel weer heel gezellig dat ik hem gelijk weer kon zien toen ik m'n ogen opendeed
(in mijn huis ligt hij nog wel op mijn kamer)
Dat vind ik ook heel knap! Ivan kan dat nog steeds niet goed.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:53 schreef Saffier het volgende:
En Ylana kan blazen! Hard, zacht, erg gecontroleerd, dat vond de cb-mevrouw erg knap.
Ja ze gaat haar zus achterna qua groot zijn!! En dat ze waarschijnlijk die verborgen reflux heeft is niet leuk, maar wel duidelijk en daardoor denk ik voor ons iets minder frustrerend als ze weer zo een krijsbui heeft. Dat was zo vreselijk en dan helemaal omdat je niet wist wat er was. Nu weet je wat de waarschijnlijke oorzaak is en kun je daar naar handelen. En Jaël had het ook maar niet verborgen, die spuugde ons gewoon constant onder. Maar de duidelijkheid geeft nu al ruimte in mijn hoofd, het is een kopzorg minder. Van het weekend wist ik zo zeker dat ze pijn had... Dus ergens ben ik ook wel opgelucht dat het waarschijnlijk maar reflux is en niets ergers zeg maar...quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nou MP, dan heeft ze Lena inmiddels ingehaald!
Aan de ene kant zou het wel fijn zijn als het verborgen reflux is, want dan heb je een verklaring. En dat haar iets dwars zit wist je allang. Maar toch, het is niet fijn als er misschien iets met je kleintje is.
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij isquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:11 schreef Saffier het volgende:
Met terugscrollen zie ik je curves niet Claudia... waar moet ik kijken? BV-topic?
Grappig dat Lena en de jongste van Mignonne zo gelijk op lopen
Nog 100 gram en je bent die van mij ook voorbijquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij ismijn kleine reusje
nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de anderquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja en nog grappiger dat die van mij hun dus al voorbij ismijn kleine reusje
Grappig! Dat gevoel had ik al een tijdje. Wanneer ben je voor het laatst geweest?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:10 schreef mignonne het volgende:
Claudia! je meisje heeft dezelfde stats als jongste hiermooi dat het allemaal goed was.
Is ook zo ze is prachtig in verhouding, mijn mooie kleine damequote:Op donderdag 21 juli 2011 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
nah, relatief reusje dan, want lengte en gewicht zijn zo te zien keurig in verhouding, dus ik denk dat als je onze meisjes naast elkaar legt dat je dan niet eens zo gek veel verschil ziet. Behalve dat de ene dan dus ouder is dan de ander
quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:13 schreef mignonne het volgende:
misschien is ze dan in 4 dagen tijd inenen 3 cm bijgegroeid
Ik had ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar, dat over het algemeen genomen (uitzonderingen zijn er altijd), kinderen tot 2 jaar volgens een redelijk voorspelbaar en vast patroon groeien en dat die groei vooral veroorzaakt wordt door een groei-hormoon. En dat omgevings- of erfelijkheidsfactoren dus van minimale invloed zouden zijn. (then again, uitzonderingen zijn er overal en altijd voordat iedereen weer komt met die en die, die onder op de curve ligt enzoquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Da's een heel mooie lach, MP! Lieve foto.
Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen.
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik begrijp dat 'jullie zijn (niet zo) lang/groot dus het is geen wonder dat...'-argument nooit zo. Dat wil zeggen, ik begrijp het wel maar ik zie er vooralsnog weinig van bij onze kinderen.
Nou, hè?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:27 schreef MamaPurk het volgende:
En claudia qua groei hebben jullie volgens mij gewoon een echte grote stevige lieve jongen en een klein tenger lief meiske![]()
Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdBijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
Postuur en omvang vind ik dan weer wat anders. Daar kan ik van Senna echt nog niets van zeggen. Mijn broertje was een heel scharminkelig baby'tje; mijn moeder was (ondanks dat het haar derde kind was) oms bang dat hij zou brekenquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik naar mezelf, mijn broertje en mijn lief kijk dan zegt hoe we groeiden als kind helemaal niets over het postuur dat we later kregen. Ik was dun en niet zo lang en werd later juist redelijk lang en minder dun.(Al kwam dat laatste gewoon door verkeerde gewoontes; als ik ontzwangerd ben straks ben ik normaal.) Mijn broertje en mijn lief waren allebei dikke, niet al te lange baby's en werden later lange, slanke mannen (zij het niet superlang).
Mijn kind is niet fijntjesquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Senna is volgens mij gewoon een heel gemiddeld meisje... Niet te groot maar ook niet te klein. Dat je ze tot 1,5 in maat 74 propt wil niet zoveel zeggen dat je kind opeens fijntjes is.
Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het duidelijk wel bij Senna. Ik zou het toch wel heel vreemd hebben gevonden als ze ruim boven de middellijn zou hebben gezeten, eerlijk gezegdBijna alle meisjes die na Senna geboren zijn, zijn inmiddels langer en zitten in grotere maten.
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar jouw Schaap is wel precies net zo lang als mijn lief als ik het me goed herinner. (1.68m toch? zou het aan de naam liggen?) En ik ben ook 1.68m. Mijn meisjes zijn eerst bovengemiddeld lang geweest (als in +1 op de curve) en daarna op de middenlijn of ietsjes eronder.
Oudste en Senna schelen een maand toch? want volgens mij wegen en meten ze inmiddels bijna hetzelfde84 cm en 11,2 is oudste.
Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeftquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.
Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
Senna is echt een ukkepukkie dan als je haar naast Jaël zetquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets zal Senna ook zijn, maar ik het is al lang niet officieel gemeten. Broeken maat 86 struikelt ze in ieder geval nog ruimschoots over.
Schaap is idd iets van 168 en die is altijd klein geweest. Vroeger heel mini, later nog een klein spurtje gehad. Zei jij niet eens dat er bij de groei van jouw lief iets niet goed is gegaan?
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja mijn lief mankeert iets aan zijn knieen waardoor hij korte pootjes heeftmaar ik weet niet hoe dat heet
![]()
Maar dat daargelaten is mijn zwager ook 1.68m, mijn schoonvader is een pietsje kleiner, zal op 1.66 komen ofzo? en schoonmoeder is denk ik, met t blote oog gemeten1.55.
Ik denk dus niet dat hij beduidend langer was geweest had hij dat niet gehad![]()
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Dan is Senna vast de uitzondering op die regel.
Ja, inderdaad! De familieleden aan de kant van mijn vader hebben bijvoorbeeld lange benen en korte rompen. Mijn tante legde eens uit dat ze om die reden moeite had om te leren drijven in water.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef mignonne het volgende:
En dan zijn er ook nog de korte pootjes/lange romp enzo natuurlijk, of juist omgekeerd. Maakt ook niet uit allemaal, zie mijn eerdere post, ik probeer enkel aan te geven, dat veruit de meeste baby's en dreumessen groeien obv groeihormonen en dat de invloed van de ouders niet zo gek veel zegt de eerste twee jaar.
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ze op het consultatiebureau Senna's lengte niet als zorgwekkend bestem[pelden op bais van het feit dat haar ouders ook klein zijn. Ik maak me verder ook geen zorgen, hoor, het gaat allemaal prima. Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Misschien is het ook wel zo dat de standaarddeviatie voor baby's en dreumesjes relatief klein is? Wij richten ons vooral op de verschillen, maar misschien zijn die verschillen niet zo groot als je ze in een breder perspectief ziet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Als alle kinderen obv groeihormonen zouden groeien en erfelijke invloeden niet zo veel zeggen, zouden toch alle baby's en dreumessen dan op de middellijn zitten en pas na de 2 jaar verschillen gaan opleveren in curves?
Ik bedoel ook niet dat de middellijn alleen normaal zou zijn. Ik vind sowieso groei niet zo spannend. Tenzij er redenen zijn om het nader te bekijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja dat lijkt me niet, variaties op een normale zijn altijd mogelijk en de curve loopt van -2 tot +2 en alles wat daarbinnen zit wordt in principe als normaal gezien, dus niet enkel de gemiddeldelijn.
ik bedoel vooral dus dat ze niet eens per se van eten groeien en erfelijke invloeden zijn ook nog redelijk minimaal.
Ik zal het stuk eens opzoeken.
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:
De verschillen zijn ook zo groot niet, denk ik, Claudia. Zeker in het begin niet. En zelf als een kind dan iets groter of kleiner of zwaarder of lichter is, kan dat nog alle kanten op.
Je hebt zeker geen Google+ account?quote:Ik heb trouwens de foto niet gezien, Claudia, waar kan ik die vinden?
Jawel, toch wel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Daarom houden ze bij kinderen met een laag geboortegewicht ook 2jr aan om het in te halenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet het ook niet zeker. Op het gewicht waarmee baby's geboren worden is een kilo of één of twee natuurlijk al heel veel!
[..]
Je hebt zeker geen Google+ account?
Waarom in lurkstand?quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:04 schreef het-is-mij het volgende:
Hier ook cb bezocht.
Morgen is joep 6mnd.
67 cm en 7,5 kilo.
Begonnen metgroente maar das nog geen succes,licht uitgedrukt haha.
Verder nog doorgaan met pepti,hij reageert vooral qua eczeem.
Weer in lurk stand ;-)
Als de lengte van de ouders het criterium zou zijn dan zouden mijn 2 jongens ook niet zoveel mogen schelen, de beide vaders zijn vrijwel even lang (2 cm verschil) maar Soneal was met 31 weken 7225 gram en 67,5 cm, terwijl B met 18 weken 7130 gram en 67 cm was. Ze hebben dus wel dezelfde bouw maar Soneal is veel kleiner.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te rakenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb Sarah net in de omslag doek in gebakerd zoals ze me vanmorgen voor hebben gedaan op het CB en ze slaapt gewoon al... Heerlijk zeg!!
Oh haha ik zeg net precies hetzelfde op facebookquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:06 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
MP, als Sarah verborgen reflux heeft, mag je haar niet inbakeren. Dan kunnen ze te diep slapen om eventuele spuug weer weg te slikken of kwijt te raken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |