abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99730909
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 26

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door kaatjejannie op 22-07-2011 22:37:56 ]
*poef* nu is het weg
pi_99731203
Als ik het zo lees weeg ik er misschien ook wel te zwaar aan en heb ik het zonder het bewust te doen bij Jaël ook gedaan. Die at ook al heel snel brood gewoon met korstjes zelf met de handjes. Fruit en groente kreeg ze geprakt of geblenderd net hoe het uitkwam en wat het was ;) En als het zo uitkwam kreeg ze ook een potje en die vond ze toch lekker!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99731752
oja, en met lepeltje eten is ook iets wat gewoon geleerd moet worden! En die babypapjes zijn idd erg vies.

Ik wilde ook gaan rapleyen met het idee dat hij dan snel zelf leert happen en pakken, maar dat gaat vanzelf met die andere dingen idd.
Ik heb iig nooit brood in melk hoeven soppen ofzo.

Mex z'n voortanden komen door...wat een ellende!
pi_99731985
Aw arme Mex ook nog boven voor? Dat zijn zulke nare dingen..

En brood soppen in melk enzo ben ik zeker niet van plan, nooit gedaan ook trouwens, net als brood ontkorsten ze soppen het zelf wel weg met hn speeksel.. Maar brood vind ik heel anders dan fruit bijv. Ligt er wel aan wat voor fruit natuurlijk ;)
pi_99738304
na een zeer actieve dag van Evan is ie in slaap gevallen en heeft ruim 6 uur geslapen :)
dat klinkt niet veel, maar hij hoefde niet tussendoor gevoed worden.
op de weegschaal gestaan met hem en 4400gr. (5 weken), misschien wat weinig. ik weet niet wat normaal is.

[ Bericht 17% gewijzigd door cleany op 21-07-2011 08:39:49 ]
pi_99738396
Ja, onder heeft ie er nu 3 en de 4e komt ook, maar die 2 boven zien er echt pijnlijk uit gewoon en hij heeft ook hele erge jeuk eraan en gisteravond wat verhoging.

En jullie komen er vat wel uit met het eten :s)

6 uur is toch lekker cleany!
pi_99738409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef Troeta het volgende:
zeker! dat is een record van onze grote jongen! Even eten gegeven en hij sliep even later weer door :)
pi_99738472
heerlijk!
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:48:06 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99738507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:46 schreef Troeta het volgende:
heerlijk!
O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè? :@
pi_99738510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:32 schreef cleany het volgende:
na een zeer actieve dag van Evan is ie in slaap gevallen en heeft ruim 6 uur geslapen :)
dat klinkt niet veel, maar hij hoefde niet tussendoor gevoed worden.
op de weegschaal gestaan met hem en 4400gr. (5 weken), misschien wat weinig. ik weet niet wat normaal is.
Dat ligt ook een beetje aan zijn start gewicht of het veel is of niet ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:39 schreef Troeta het volgende:
Ja, onder heeft ie er nu 3 en de 4e komt ook, maar die 2 boven zien er echt pijnlijk uit gewoon en hij heeft ook hele erge jeuk eraan en gisteravond wat verhoging.
En jullie komen er vat wel uit met het eten :s)

Sneu is dat he! Wat hier hielp is met een tandeborstel erover poetsen en dentinox :) (niet bij Sarah uiteraard ;) die heeft nog geen tanden :P)
pi_99739737
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

O mijn god jij bent toch niet die Troeta die toen de zwangere minnares van haar vriend had vermoord hè? :@
Jawel, en nu post ik hier gezellig over m'n eigen kindje

8)7
pi_99739758
Ja, tanden poetsen vond ie gister idd lekker! En ik geloof dat ie nu wat minder last heeft.
pi_99739799
Cleany, volgens mij zit hij gewoon goed met zijn gewicht hoor, hangt natuurlijk ook af van zijn geboortegewicht. Eva woog met 4 weken 4320, dus dat komt aardig overeen toch?

f_r irritant is dat hè, zeker als ze die 3 r-en ook nog eens om je oren gaan slingeren :(
Mijn moeder heeft er ook wel een handje van. Die vindt dat Eva in haar bed moet slapen en dat ze niet bij ons mag blijven liggen als ze in onze armen in slaap valt. Nou kan Eva prima in haar bed slapen, behalve 's avonds. Dan zijn het hazenslaapjes en is ze dus gewoon beneden.
Eergisteravond hebben mijn ouders opgepast voor ong. 3 uurtjes zodat wij naar de film konden, en toen is ze zo'n 4x naar boven gelopen met Eva om haar op bed te leggen, maar dat werd em dus niet. Kwam ze nu zelf ook achter.

Misschien is dat iets? Dat je ze het zelf laat ervaren? Jij kent je kindje het beste en soms leer je eigenwijs advies van anderen het beste af door ze het zelf te laten ervaren.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie verstandshouding is en of je wil dat ze op Ean past?
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:02:11 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99739932
Ik heb gisteren zo gelachen; onderweg naar m'n eigen huis (zodat de oudste ook nog weet dat hij een moeder heeft) even met de oudste gebeld, want thuis (bij papa) heb ik vorige week de box en het bed al op de laagste stand gedaan omdat Soneal af en toe op z'n knietjes zit.
Anyway, B. aan de telefoon terwijl ik nog zo'n 20 km van huis ben, en zeg dat ik zo een leuk Ikea-klusje voor hem heb: het bedje van Soneal naar beneden zetten.
B zegt dat het goed is maar dat hij nog even in de tuin bezig is, ook goed, doen we het zo wel even samen.

Als we thuiskomen helpt B me even de auto leeghalen en voor ik goed en wel Soneal uit de MaxiCosy kan halen is B al naar boven verdwenen, en vervolgens hoor ik me toch een gestommel op de trap...
Ik loop naar de trap, staat hij daar al bijna onderaan de trap met Soneal z'n bedje :') _O-
(een Gulliver van Ikea)

- Wat doe jij nou?
- Ja, hij moest toch naar beneden?!
- Ja, de bodem, niet het bedje :')
- Goh.... :(
- Ik zei toch "Ikea-klusje" niet "verhuis-klusje".

Gelukkig kon hij er ook wel om lachen en hebben we het bedje samen weer naar boven gebracht en de bodem lager gezet.
"Het bedje naar beneden zetten" is voor ouders van een baby gewoon iets anders dan voor een kinderloze post-puber, maar de sfeer zat er wel gelijk weer in :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99740008
haha Leandra, m'n vriend vroeg zich ook af waarom ik het bedje in de huiskamer wilde hebben, maar gelukkig niet echt gedaan. hahaha, jullie zullen echt gelachen hebben.
pi_99740124
hahaha Leandra, het is inderdaad ook nog wel te snappen.

Het bedje en de box staan hier nog hoog. Sofie rolt alleen nog maar. Nog geen pogingen tot zitten of staan.
Zal het stiekem ook wel jammer vinden als het bed laag staat. Ik geef Sofie altijd voor ik naar bed ga nog een kusje, dat zal dan een stuk lastiger gaan.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:12:16 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99740147
Ja, het was ook hilarisch, zo'n bedje valt nog niet mee in een trapgat :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99740191
je word er vanzelf handig in kaatjejannie!
pi_99740219
Ik zie mezelf dan zo voorover het bedje in kukelen. Ik ben wel zo lomp eigenlijk.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:18:26 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99740291
Ik vind het ook wel lastig hoor KJ, vooral omdat ik nu zo diep moet tillen, en eigenlijk is dat fysiek soms net een beetje lastig voor dit kreupele ouwe wijf, maar gezien de oudste met 10 maanden bovenop de eetkamertafel stond, trots met de lamp in z'n handjes "mama" te roepen, wilde ik het risico niet nemen dat ik er pas achterkom dat hij eruit kan klimmen (of vallen) als hij het al kan. Ik dacht destijds ook dat ik wel even naar de keuken kon lopen terwijl B op de grond lag te spelen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_99740329
MP, ik zou je wel op het hart willen drukken om niet al te halfslachtig met rapley in de weer te gaan. Lees je anders eerst even goed in op www.borstvoeding.com. Het idee van rapley is dat het kind zelf de controle over het eten heeft. Als ze er klaar voor is pakt ze zelf het eten, brengt ze het zelf naar de mond, hapt ze er zelf wat vanaf en kauwt en slikt ze daarna zelf. Door stukjes banaan af te breken en aan haar te voeren forceer je dit proces en dat werkt verslikken juist in de hand. Bovendien vraag ik me af of rapley'en met 4,5 maand wel zo verstandig is.

Het klinkt misschien logisch om kleine stukjes voor haar af te breken, maar er wordt juist geadviseerd om vuisgrote stukken aan te bieden zodat een kind niet per ongeluk een stuk eten achterin de keel kan krijgen maar juist iets af moet 'bijten'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99740385
Echt rapley was nu ook niet van plan hoor, maar voor als ze iets groter was gaat het wel door mijn hoofd. En die banaan was echt geprakt dus heel fijn zeg maar.. maar ik ga even op die link lezen als ik terug ben van het CB.. En ik twijfel nog steeds en zeg zelf altijd, bij twijfel niet doen!
pi_99740413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:02 schreef MamaPurk het volgende:
En brood soppen in melk enzo ben ik zeker niet van plan, nooit gedaan ook trouwens, net als brood ontkorsten ze soppen het zelf wel weg met hn speeksel.. Maar brood vind ik heel anders dan fruit bijv. Ligt er wel aan wat voor fruit natuurlijk ;)
Dat begrijp ik niet zo goed. Brood is toch veel lastiger voor een baby om te eten? Fruit is vaak zacht en sappig. Het enige waar Ivan zich regelmatig in verslikte was brood.

Het klinkt misschien wat onzinnig om brood in melk te dopen, maar het verschilt niet wezenlijk van fruit of groente blenderen en daar eventueel nog iets aan toe te voegen. In beide gevallen verander je de substantie en leng je het eventueel iets aan zodat het makkelijker weg te werken valt.
pi_99740467
In speeksel zitten enzymen die het brood zeg maar oplossen zelf als je er niet echt op kauwt volgens mij.. Bij fruit is dat volgens mij minder daar moet je wel echt op kauwen... maar ja dat is mijn eigen idee he, die wijsheid zit in mijn hoofd ;)
pi_99740558
Banaan laat zich juist heel makkelijk wegsabbelen, net als meloen en rijpe mango. Het enige moment dat ik bij Ivan ben gaan twijfelen aan rapley'en was toen het eten van brood zo moeizaam ging. Hij bleef maar stukken in zijn mond proppen en daarna was het verslikken geblazen. Toen had ik het idee dat het beter was om de regie wat meer bij mij te leggen, bijvoorbeeld door hem zelf stukjes brood aan te geven.

Overigens zijn we net naar het consultatiebureau geweest en Lena weegt 7,2 kg en is 65 cm lang. Dat is vrij bescheiden maar ze groeit keurig. Op de borstvoedingscurve zit ze met haar gewicht en lengte ietsje onder het gemiddelde. Toch fijn om bevestigd te krijgen dat ze het goed doet op de borstvoeding!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')