Goed bezig!quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:50 schreef Seven. het volgende:
Ik moet nog 3 lessen en dan ben ik al bij de 5km!
Ja, heel wat beter!quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed bezig!![]()
En, bevalt t beter dan t wandelen?
welkom Ender, loop je al lang? en volgt je een schema o.i.d.?quote:
Als beginner bouw je snel op, beetje geduld en dan komt het goed.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik hoop zo dat ik een beetje snel opbouw, want gód wat heb ik een schurfthekel aan dat intervallen.
Het lullige is dat ik die 5KM al 2 keer gelopen heb. En nu moet ik dus "terug".quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Als beginner bouw je snel op, beetje geduld en dan komt het goed.
wat heb je?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nog steeds niet rennen hier
Dacht dat het beter ging, maar toen mijn man gisteren per ongeluk bij het omdraaien in bed langs mijn knie kwam lag ik te kermen van de pijn![]()
Argh, ik wil weer
Auw!quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ben vorige week donderdag van m'n fiets gepleurd, vol op m'n knie
quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ben vorige week donderdag van m'n fiets gepleurd, vol op m'n knie
'rust houden en ibuprofen slikken tegen de ontsteking'.quote:
Ja meer kun je nu niet doen, je moet het lichaam de kans geven om te herstellen. Maar het is natuurlijk wel zuur!quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'rust houden en ibuprofen slikken tegen de ontsteking'.
Er zit nog veel vocht in, helaas.
Ik ben van oorsprong een Zaandammer, ik heb de Dam tot Dam loop op mijn Bucketlist staan.:)quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:53 schreef Rubstah het volgende:
Zo, heb dit topic veel gevolgd want ben zo'n 3 maanden geleden begonnen met start-to-run 5k toen ik nog in Bangkok stage liep.
Ik had de 27 lessen net af voordat ik terugkwam en loop nu zo'n 2 weken in Nederland en dat gaat erg lekker, vooral vanwege de betere omstandigheden hier lukt het me om 6-6,5 km te lopen in zo'n 32 minuten.
Maandag begin ik met de start-to-run 10k en als ik dat gehaald heb denk ik dat ik het daar even bij hou voor dit jaar. Volgend jaar is het doel wel om een DtDloop/Maastrichts Mooiste te doen en eventueel een halve marathon te gaan lopen maar daar wil ik dan pas na de winter voor gaan trainen.
Meer mensen in dit topic die dergelijke long term goals hebben?
Waarom zou je sportschoolsessies niet kunnen afwisselen met hardlopen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:48 schreef Maraca het volgende:
Argh. Zit heel erg te twijfelen om schoenen te halen. Aan de ene kant wil ik dit graag, maar ga ook al naar de sportschool. Maar ik woon ook dicht bij het bos met meertjes enzo![]()
Twijfel
Je kunt dan wat cardio schrappen en je sportschoolbezoeken wat meer richten op krachttraining.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:55 schreef Maraca het volgende:
Goed puntMoet ik alleen wel even mijn trainingsschema aanpassen.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Je kunt dan wat cardio schrappen en je sportschoolbezoeken wat meer richten op krachttraining.
Ik ben op de loopband veel blessure gevoeliger omdat ik met korte passen loop, dus vind buiten lopen sowieso fijner.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
![]()
Misschien ook wel verstandiger want ik vind die loopband doodengBen altijd bang dat ik struikel
Mocht je echt niet gaan hardlopen kun je de schoenen altijd nog gebruiken in de fitness. En er zijn tegenwoordig beste leuke hardloopschoenen hoor!quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:26 schreef Maraca het volgende:
Dan moet ik het gewoon maar proberen. En anders heb ik een extra paar lelijke schoenen in de kast liggen
Ik ga morgen naar zo'n hardloopwinkel om mij te laten adviseren. Heb ook niks aan schoenen van ¤ 70,- als ik steeds geblesseerd raakquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen nieuwe hardloopschoenen kopen...
Nooit gedacht dat ik uberhaupt een 2de paar nodig zou hebben
Macara, goede hardloopschoen zijn echt onbetaalbaar! En het kan ook onder de 100E, prijs zegt niks, pasvorm des te meer
Die van mij waren 95 (maar goed, ik kreeg 15 euro inruilkortingquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen nieuwe hardloopschoenen kopen...
Nooit gedacht dat ik uberhaupt een 2de paar nodig zou hebben
Macara, goede hardloopschoen zijn echt onbetaalbaar! En het kan ook onder de 100E, prijs zegt niks, pasvorm des te meer
Ze is natuurlijk ook al een paar jaartjes ouder gewordenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:18 schreef E.T. het volgende:
was mij idd ook al opgevallen dat het schema van de nieuwe Evy heel anders is![]()
Op de laatste pagina van het vorige topic had ik les 14 en 15 naast elkaar gelegdVond Evy zelf ook heel anders klinken, al gaf ze nu wel meer tips over alles om het hardlopen heen
Waar zit jij???quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
er staat voor zo direkt 15km op het program en als ik nu uit het raam kijk.....een witte wereld van de vorst.
Heerlijk loopweer dus, alles onder de rijp en geen wind..
moet je op je handen gaan staanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nieuw-Zeeland, dus ik loop nog op z'n kop ook
Jazeker!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:45 schreef amaranta het volgende:
Oh... En is er dan ook een nieuwe start to run voor de 5-10k?
Saucony!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:11 schreef Maraca het volgende:
Terug van een echte hardloopwinkel![]()
Kreeg een voetanalyse waarbij ze keken hoe ik landde enz. als ik ren. Wist dat ik niet de meest stabiele enkels had, maar in slowmotion lijkt het echt alsof ik elk moment door mijn enkel ga![]()
Verschillende schoenen geprobeerd en uiteindelijk is deze het geworden:
[ afbeelding ]
Heb ook via de mail een hardloopschema gekregen omdat ik een beginner ben![]()
Nu even omkleden en rennen maar
edit: die bestandsnaam: onervaren.xls
ik ben net van Saucony naar Adidas gegaanquote:
quote:
Runnersworldquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar welke winkel ben je nu geweest? run2day of runnersworld?
ik neem aan dat je een redelijke basis nebt doordat je ook voetbalt dus ik zou zeggen 3 x 3km in de week om te kijken hoe je spieren op reageren...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:13 schreef Neraice het volgende:
Ik wil nu het voetbalseizoen even stil ligt gaan hardlopen om mijn conditie op peil te houden. Nu lees ik hier echter overal dat je het heel rustig moet opbouwen, ookal kan je bijvoorbeeld 5 kilometer conditioneel al aan. Wat raden jullie aan?
de RW hier in rotterdam is echt de meest onvriendelijkste winkel waar ik ooit binnen ben geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
RunnersworldZe hadden ook een vestiging in mijn woonplaats Dordt. Aardige mensen, goede service
Ik ga nu komende twee weken op vakantie, dus dan komt er ook weinig vanquote:Op maandag 25 juli 2011 12:25 schreef Nallie het volgende:
Netjes!
Ik aan t herstellen van knieblessure... net nieuwe schoenen gekocht, met correctie. Dus als ik nu weer begin zou t over moeten zijn. Eerst nog ff 1,5 week rust...
Awww, helaas. Runnersworld Leiden ben ik dan zelf weer WEL heel erg over te spreken.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:11 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
de RW hier in rotterdam is echt de meest onvriendelijkste winkel waar ik ooit binnen ben geweest.
ik ben laatst ook in amersfoort geweest en dat was ook het tegenovergestelde dan in rotterdamquote:Op maandag 25 juli 2011 13:20 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Awww, helaas. Runnersworld Leiden ben ik dan zelf weer WEL heel erg over te spreken.
Maar goed dat ik daar dan niet naartoe ben gegaanquote:Op maandag 25 juli 2011 13:11 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
de RW hier in rotterdam is echt de meest onvriendelijkste winkel waar ik ooit binnen ben geweest.
Ik liep al 5km maar ben nu nood gedwongen met zo'n intervalschema aan het lopen en vind dat conditioneel eigenlijk veel zwaarder dan 5km in 1 keer. Je komt namelijk geen 1 keer in zo'n "lopersroes" waarbij je het gevoel hebt dat je kilometers kan blijven lopen.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:14 schreef Susanne81 het volgende:
Sinds februari ben ik ook aan het lopen met Evy en het bevalt erg goed! Mede door een lange vakantie (6 weken) ben ik nu bij les 19. Mijn doel is om op 31 augustus mee te doen aan een hardloopevenmentje waarbij ik 4km moet lopen. Volgens Endomundo zit ik nu op 3,4 dus dat moet wel te doen zijn lijkt me.
Waar ik me alleen 'zorgen over maak' is of ik over 8 lessen echt 5km kan lopen zonder tussendoor te wandelen. Ik zit dan nu weliswaard op 3,4 maar dat is wel met stukjes wandelen tussendoor. En ik doe er bovendien al 19 lessen over om hier te komen! Het lijkt me dan sterk dat ik na de komende 8 lessen ineens 5km kan lopen zonder te rusten...
Hoezo noodgedwongen? Wat is de belemmering die je bij interval niet hebt?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik liep al 5km maar ben nu nood gedwongen met zo'n intervalschema aan het lopen en vind dat conditioneel eigenlijk veel zwaarder dan 5km in 1 keer. Je komt namelijk geen 1 keer in zo'n "lopersroes" waarbij je het gevoel hebt dat je kilometers kan blijven lopen.
Dus het gaat vast goed komen
Minder belasting voor mijn knieenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hoezo noodgedwongen? Wat is de belemmering die je bij interval niet hebt?
Precies! Aanzetten voor de volgende run kost me zoveel motivatie!quote:En ja, met een interval zit je ook op kortere afstanden. Je kan bij wijze van op 1 enkele straat van een industrieterrein je intervaltraining doen. Dubbel gevaar voor je motivatie als we het over het geestelijke aspect hebben. Je rent hard en zodra je weer langzaam gaat is dat wel 'lekker' en kan zomaar puf verdwijnen om weer door te gaan.
Ik ben min of meer uit het niets (na een weekje intervallen) die 5KM gaan lopen. En dat resulteerde dus in een peesontsteking in mijn knie. Nu dus maar langzamer opbouwen met zo'n schijtinterval schema.quote:Ren je een rondje van 5 km en op de helft vind je het wel mooi geweest zal je hoe dan ook nog 2,5 km terug moeten, of je nou terug of verder gaat.
Herken wel wat je zegt...als ik dan in zo'n lopersroes zit dan zit je zo op 6 km, want je moet toch naar huis en het liefst een beetje op tijd dus loop je wel door
Merk je overigens nog iets in verschil qua conditie en/of spieropbouw tussen je rondjes en je interval?
Ik heb ze binnenquote:Op maandag 25 juli 2011 22:11 schreef Clayton1 het volgende:
Waar kan ik de 2011 mp3 lessen van Evy vinden?
Deze doet het niet,
http://www.start-to-run-mp3.com/download-instructie.html
Jezelf wat meer uitdagen qua snelheid? Da's iig wat ik zou doenquote:Op donderdag 28 juli 2011 05:58 schreef pretpletter het volgende:
Na een half uurtje rennen begin ik mij altijd te vervelen. Hardlopen vind ik zo saai. Ik doe het dan ook alleen ter ondersteuning van andere sporten. Ik wil daarentegen wel graag een uur hardlopen, ik weet zeker dat ik dit conditioneel makkelijk aankan. In 30 minuten loop ik namelijk makkelijk 6.5 kilometer zonder dat ik buiten adem thuis kom. Hebben jullie tips tegen de verveling?
what's that? ik zie runkeeper, hartslag meter?quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:19 schreef Maraca het volgende:
[ afbeelding ]
Wel wat anders dan een horloge
Het is zeg maar een soort sensor die je in je iPhone/iPod kan klikken. Deze maakt verbinding met de borstband en dan kun je dmv een app de hartslag enz registreren. Net zoals bij een horloge, maar dan bewaar je alle statistieken op je telefoon.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:35 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
what's that? ik zie runkeeper, hartslag meter?
Op (andere) muziek lopen, andere route kiezen. Ik ken het probleem. Ik vind de duurlopen ook interessanter dan de 5 km-rondjes, maar de laatste heb ik wel nodig om de eerste vol te houden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 05:58 schreef pretpletter het volgende:
Na een half uurtje rennen begin ik mij altijd te vervelen. Hardlopen vind ik zo saai. Ik doe het dan ook alleen ter ondersteuning van andere sporten. Ik wil daarentegen wel graag een uur hardlopen, ik weet zeker dat ik dit conditioneel makkelijk aankan. In 30 minuten loop ik namelijk makkelijk 6.5 kilometer zonder dat ik buiten adem thuis kom. Hebben jullie tips tegen de verveling?
Ik vind het jammer dat je iPhone dan niet meer in de armband past! Ja of je zou hem moeten omdraaien.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:19 schreef Maraca het volgende:
[ afbeelding ]
Wel wat anders dan een horloge
Ze hebben speciale hoesjes daarvoor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:33 schreef AliKebap het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je iPhone dan niet meer in de armband past! Ja of je zou hem moeten omdraaien.
Tja dat kan ook inderdaad. Waarom maken ze niet gewoon een met bluetooth? Die hebben ze ook voor android.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:38 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ze hebben speciale hoesjes daarvoor.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind alleen de prijsverhoudingen t.o.v. Nike zo oneerlijk. Daar kun je met laten we zeggen $20,- klaar zijn. Maar als je een 3G hebt dan kun je geen gebruik maken van Nike+ en moet je dus een alternatief uitzoeken dat zeker richting de $140 gaat![]()
in door m'n neus, uit door m'n mond altijdquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:49 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: kunnen jullie tijdens het hardlopen alleen via de neus ademen, of heeft iedereen de mond open hangen?
Neusademen tijdens hardlopen: de voordelen
Vanaf 3GS is het al een stuk beter. Heb gewoon pech met mijn 'verouderd' modelquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:49 schreef AliKebap het volgende:
[..]
Tja dat kan ook inderdaad. Waarom maken ze niet gewoon een met bluetooth? Die hebben ze ook voor android.
Veel dingen van en voor Apple zijn meestal erg aan de prijs inderdaad.
de volgende keer maar eens via m'n neus proberenquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:49 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: kunnen jullie tijdens het hardlopen alleen via de neus ademen, of heeft iedereen de mond open hangen?
Neusademen tijdens hardlopen: de voordelen
het gaat bij mij een stuk beter als ik in ieder geval door de mond uitadem. Als ik in- en uitademen door de neus probeer kom ik echt in problemen, maar ik wist niet of dat door mijn bagger conditie kwamquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
in door m'n neus, uit door m'n mond altijd
je kan bij de optiecien voor bijna geen geld een soort rubberen pootjes kopen die je aan je bril-pootjes vastschuift. Dan worden die een soort haakje die heel stevig achter je oren zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:45 schreef davo1979 het volgende:
Vraagje voor de brildragers: Ren je met iets speciaals voor je bril of gewoon normaal...? Ik ben bang dat me bril misschien een keer afvalt.
Gewoon op de veluwequote:Op donderdag 28 juli 2011 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Waar ben je op vakantie? Warm land? Wel tof dat je doorloopt daar
Ik laat m'n bril thuis als ik ga lopen. Ik kan net niet zonder bril door het leven, dan krijg ik hoofdpijn.. maar dat half uurtje met hardlopen is geen probleem. Kan ook gewoon m'n iphone nog lezenquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:45 schreef davo1979 het volgende:
Vraagje voor de brildragers: Ren je met iets speciaals voor je bril of gewoon normaal...? Ik ben bang dat me bril misschien een keer afvalt.
ik neem volgende week ook mijn hardloopspullen mee op vakantie, ik vind het zonde om 3 weken niets te doen nu de conditie en het lichaam op een aardig peil is.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:40 schreef E.T. het volgende:
[..]
Gewoon op de veluweLekker lopen door de bossen
Les 10 welke is dat dan, de eerste les van week 3 en 4 , of tel je door , dan is het de eerste van les 5. Maar week 3 en 4 zijn hetzelfdequote:Op donderdag 28 juli 2011 19:38 schreef GotC het volgende:
Nou, toch maar weer eens gelopenEven simpel les 10 gelopen, puur omdat m'n conditie een nieuw dieptepunt heeft bereikt
.
Uiteindelijk ging het prima, was makkelijk vol te houden. Wel wat pijntjes hier en daar, maar niks ernstigs imo.
Verder is de nieuwe Evy écht een verademingEindelijk werd ik een keer niet agressief tijdens t lopen.
Nou, het schema dat erbij zat hoort nog bij de oude serie van Evyquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:41 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Les 10 welke is dat dan, de eerste les van week 3 en 4 , of tel je door , dan is het de eerste van les 5. Maar week 3 en 4 zijn hetzelfde
Zijn de muziek en de peptalks beter ?
Als absolute n00b ervaar ik dat een trainingsprogramma wel prettig is. Dat in plaats van lulkraak maar een beetje te gaan rennen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:50 schreef Quantic het volgende:
Dag fokkerts! Ik heb voor het eerst loopschoenen gekocht, heb na lange tijd besloten om me ook maar aan te gaan wagen. Heb altijd met de illusie gezeten dat hardlopen op harde grond niet goed voor me is vanwege blessures e.d maar ik heb me daar maar overheen gezet. Ik speel al jaren voetbal dus ik ben benieuwd hoe mijn conditie is op lange afstand lopen en hoe ver ik kom.
Iemand nog tips voor mij waar ik op moet letten?
Ja. Het belangrijkste van je hele outfit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:47 schreef Neraice het volgende:
Zijn hardloopschoenen per se noodzakelijk?
Als je je knieën etc wilt vernaggelen niet, maar verder wel...quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:47 schreef Neraice het volgende:
Zijn hardloopschoenen per se noodzakelijk?
Ik begreep altijd dat je óf een hardloopschoen moest hebben óf op blote voeten moet gaan rennenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je je knieën etc wilt vernaggelen niet, maar verder wel...
Je knieën vernaggelen kun je ook door van de fiets af te vallen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je je knieën etc wilt vernaggelen niet, maar verder wel...
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:42 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Je knieën vernaggelen kun je ook door van de fiets af te vallen.
Het zou mij weinig kunnen schelen hoe het eruit ziet, eigenlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:07 schreef Maraca het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand hier serieus op zou lopen:
[ afbeelding ]
Zal vast de meest verantwoorde schoen ooit zijn, maar kom op
Lijkt me niet geschikt voor hardlopen, zit er wel demping in?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:07 schreef Maraca het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand hier serieus op zou lopen:
[ afbeelding ]
Zal vast de meest verantwoorde schoen ooit zijn, maar kom op
Het idee is om het gevoel te geven alsof je op blote voeten rent, alleen dan met bescherming.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Lijkt me niet geschikt voor hardlopen, zit er wel demping in?
Nee, maar het idee is (geloof ik) dat de oermens ook op blote voeten liep en rende en wij al die demping dus eigenlijk ook niet nodig hebben. Ik heb me er nog niet heel veel in kunnen verdiepen, maar misschien is dat verhaal over demping ook wel een marketingpraatje. Natuurlijk, we hebben schoenen met demping nodig, omdat we anders sneller blessures krijgen, want we zijn niks meer gewend. Maar als je een geoefend hardloper bent en je bouwt voorzichtig op, kun je denk ik best op die barefootschoenen lopen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Lijkt me niet geschikt voor hardlopen, zit er wel demping in?
Ja dat idee klinkt wel aardig, alleen zijn wij niet meer gebouwd zoals de oermens.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, maar het idee is (geloof ik) dat de oermens ook op blote voeten liep en rende en wij al die demping dus eigenlijk ook niet nodig hebben. Ik heb me er nog niet heel veel in kunnen verdiepen, maar misschien is dat verhaal over demping ook wel een marketingpraatje. Natuurlijk, we hebben schoenen met demping nodig, omdat we anders sneller blessures krijgen, want we zijn niks meer gewend. Maar als je een geoefend hardloper bent en je bouwt voorzichtig op, kun je denk ik best op die barefootschoenen lopen.
http://www.natuurlijkhard(...)ilpqoCFU6FDgodtA3gXgquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:58 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja dat idee klinkt wel aardig, alleen zijn wij niet meer gebouwd zoals de oermens.
Die hadden vele sterkere gewrichten dat wij, dus lijkt het me voor de huidige mens totaal ongeschikt.
Oke kijk aan, ik heb even rond gespeurd en zie dat de meeste mensen toch wel fan zijn van Evy,. Is dat echt voor beginners of ook wel iets voor gevorderde? ( Zover ik me een gevorderde kan noemen )quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als absolute n00b ervaar ik dat een trainingsprogramma wel prettig is. Dat in plaats van lulkraak maar een beetje te gaan rennen.
En ik ben juist meer van: je gaat toch niet meewerken aan het zwakker worden van de mens?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Zo te zien is dat onderzoek op een loopband uitgevoerd, en gaat het over het feit dat je met zulke schoenen anders land. Ik zie zogauw niet wat het zegt over buiten lopen.
Ik ben gewoon een beetje sceptisch omdat de mens steeds minder beweegt(veel zittende beroepen, veel auto's, veel overgewicht) en het lichaam dus steeds zwakker wordt. Daarom denk ik dat je lichaam tijdens het hardlopen genoeg hulp kan gebruiken.
Evy heeft 2 schema's: 1 voor 0-5 km en 1 voor 5-10. Je zou verderop kunnen instappen? En de meesten hebben een haat/liefde-verhouding met Evy, want de muziek...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:41 schreef Quantic het volgende:
[..]
Oke kijk aan, ik heb even rond gespeurd en zie dat de meeste mensen toch wel fan zijn van Evy,. Is dat echt voor beginners of ook wel iets voor gevorderde? ( Zover ik me een gevorderde kan noemen )
Dar heb je ook absoluut gelijk in, probleem is alleen dat de mens al veel zwakker is als vroeger. Dus gewrichten gaan sneller kapot, en dan bewegen mensen helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ik ben juist meer van: je gaat toch niet meewerken aan het zwakker worden van de mens?. Als het zo doorzet, wordt het alleen maar erger en ik zou dat patroon juist willen doorbreken!
Dat doet die van mij ookquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik maak gebruik van Nike+. Lekker lopen op eigen muziek en een dame die om de zoveel tijd zegt hoe ver ik ben en wanneer ik klaar ben.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat doet die van mij ookAlleen werkt het nog niet optimaal. Om de een of andere reden is hij op een bepaald moment gestopt met registreren terwijl de vrouw mij wel vertelde hoeveel minuten ik aan het rennen was en hoe ver ik was
![]()
Volgens mij moet ik echt een rondje rennen, want het gaat steeds mis als ik weer via dezelfde weg terugga (registratie gaat via GPS). Dan snapt ze het niet meer
Ik weet waar het probleem zitquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:24 schreef Tieszo het volgende:
Dat heb je met AppleWerkt vlekkeloos met BuddyRunner op m'n Android
![]()
Vandaag weer 5 km in iets meer dan 28 min, aan 10,65 km per uur. Dat is al 2 min sneller dan twee weken geleden, toen deed ik er nog meer dan 30 min over
Top zegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ohai!
*puf*
net weer hardgelopen en het gaat super goed! Dit keer 3,6,6,6 gelopen met 2, 1, 2 rust tussendoor. De laatste 2 rust vooral voor Mr.Mo die meeliep, maar ook een beetje voor mijn knie om die rustig wat te laten wennen weer. het liefst zou ik meteen het hele rondje in één doen, maar aan meer blessures heeft niemand wat..
Wat héérlijk om weer te lopen
Tssk. Daar houd je toch rekening mee als je ergens gaat wonen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, weinig landschap hier midden in de stad hoor
Je mag ze wel uploaden naar http://megaupload.com/ hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Clayton1 het volgende:
De nieuwe Evy lessen zijn stukker beter qua muziek.
Evy kan gewoon als mp3 worden beluisterd, gps is niet nodig. Wel grappig, want dan zie je hoe ver/hoe hard etc je hebt gelopen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Kun je Evy alleen doen met gps op je telefoon?
Ik ga maandag weer een poging wagen ondanks dat mijn rug nog niet echt lekker voelt. Maar ik het het idee dat niet sporten juist meer rugklachten geeft.
Dus ik ga heel suf een beginnersprogramma doen met veel afwisseling joggen en lopen. Conditietechnisch zal het niets doen, maar dan kan ik in ieder geval kijken hoe het met mijn rug gaat, want ik ben nu zo stijf als een plank.
12,50 is wel de moeite waard, maar dat terzijdequote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef IrCute het volgende:
[..]
Je mag ze wel uploaden naar http://megaupload.com/ hoor![]()
Via die nzb krijg ik het niet compleet binnen en daardoor kan ik het niet unzippenEn ik wil ook geen 12.50 betalen
Dat is illegaal he, dus dat mag niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef IrCute het volgende:
[..]
Via die nzb krijg ik het niet compleet binnen en daardoor kan ik het niet unzippenEn ik wil ook geen 12.50 betalen
Als je met de nieuwsgroepen kunt werken, heb je ze binnen een paar minuten binnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef IrCute het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je met de nieuwsgroepen kunt werken, heb je ze binnen een paar minuten binnen.
Dat is juist 1 van mijn problemen mijn buikspieren zijn in vergelijking met mijn rugspieren te sterkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Evy kan gewoon als mp3 worden beluisterd, gps is niet nodig. Wel grappig, want dan zie je hoe ver/hoe hard etc je hebt gelopen.
Oh en rugklachten...tell me about it. Als ik niet loop (al is het maar 2 weken), verergeren m'n klachten direct. Tijdens het lopen zelf heb ik echter geen klachten, of bijzonder weinig. Je trant je core spieren natuurlijk ook tijdens het lopen, dit zorgt ervoor dat je rugklachten ook worden 'opgevangen' door bv je buikspieren. Sterke buikspieren helpen je rug echt!
Misschien toch maar eens proberen. Het klinkt in ieder geval heel erg grappigquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:20 schreef Clayton1 het volgende:
Nee, Evy lessen zijn muziekbestanden waarin Evy Gruyaert zegt wanneer je hard moet lopen en wanneer je moet wandelen, verder moedigt ze je nog wat aan ondertussen.
Tijdens de hardloopstukken draait ze wat sneller muziek en tijdens de wandel periodes draait ze rustige muziek.
Dan worden de nieuwsgroepen waarschijnlijk geblocked door je provider.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:31 schreef IrCute het volgende:
Ik zal wel achterlijk zijn maar ik krijg het met de nieuwsgroepen niet voor elkaar, dat bestand download met 10 kb/s en komt niet compleet binnen.
Dankjewelquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan worden de nieuwsgroepen waarschijnlijk geblocked door je provider.
Ik zal de bestanden in een rarbestand doen, en uploaden naar http://megaupload.com/
Als die er op staat, dan stuur ik je wel een PM met de linkquote:
Is goedquote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:14 schreef mazaru het volgende:
Morgen PM ik de link wel, ik rol nu om van de slaap. Ik laat de comp wel aan staan zodat die verder gaat met uploaden.
Ik misschien ookquote:Op zondag 31 juli 2011 14:42 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Zou ik ook een pm mogen met de evy zonder sisqo enzo
Is dat een verkapte 'stuur mij ook een PM'?quote:Op zondag 31 juli 2011 14:46 schreef Bart het volgende:
Dit soort dingen worden niet besproken op FOK!, dat weten jullie best...
Nee, dat is een verkapte 'er wordt niet meer gesproken over downloads dan wel uploads van Evy'.quote:Op zondag 31 juli 2011 14:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Is dat een verkapte 'stuur mij ook een PM'?
Niet zo vervelend doenquote:Op zondag 31 juli 2011 14:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dat is een verkapte 'er wordt niet meer gesproken over downloads dan wel uploads van Evy'.
Nee, Bart heeft gelijk.quote:
Nou, zo verkapt is die dan nietquote:Op zondag 31 juli 2011 14:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dat is een verkapte 'er wordt niet meer gesproken over downloads dan wel uploads van Evy'.
Haha, misschien ben ik inderdaad wat overmoedig maar ik denk dat het wel moet lukken sinds ik al jaren voetbal en het conditioneel dus wel goed moet komen. Ik hoop alleen wel dat me gewrichten de klappen goed opvangenquote:Op maandag 1 augustus 2011 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Meteen al kilometers? Je denkt niet 'goh, laat ik 't eens rustig opbouwen'?
Hence,quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:58 schreef Quantic het volgende:
[..]
Haha, misschien ben ik inderdaad wat overmoedig maar ik denk dat het wel moet lukken sinds ik al jaren voetbal en het conditioneel dus wel goed moet komen. Ik hoop alleen wel dat me gewrichten de klappen goed opvangen
Leuk om te zien hè?quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:20 schreef GreenHell het volgende:
GreenHell meld zich dan ook maar.
3 maanden geleden begonnen met een schema dat op intervallen gebaseerd is. 3x per week en elke week wat langer.
Als ik nu terugkijk naar hoe dramatisch mijn conditie toen was dan gaat het met sprongen vooruit
Zn soort ding kreeg ik net via de post. Lijkt me ideaal. Normaal skate er iemand met me mee voor de gezelligheid maar met het water werkt het niet optimaal ( het aangeven). Deze heb ik:quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Maraca het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met drinken? Ik neem zelf niks mee tijdens het rennen, maar soms mis ik het wel om even iets te drinken. Maar zo'n fles als deze:
[ afbeelding ]
lijkt me -ondanks zijn vorm- ook niet heel erg praktisch.
Die zoek ik al tijden! Lijkt me juist ideaal.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Maraca het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met drinken? Ik neem zelf niks mee tijdens het rennen, maar soms mis ik het wel om even iets te drinken. Maar zo'n fles als deze:
[ afbeelding ]
lijkt me -ondanks zijn vorm- ook niet heel erg praktisch.
Hier kan je die ik heb kopen:quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Die zoek ik al tijden! Lijkt me juist ideaal.
Datquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:08 schreef GreenHell het volgende:
Ik neem geen water mee, drink wel vantevoren goed water en naderhand.
Wat hield er precies mee op?quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:11 schreef Maraca het volgende:
Dat *** ding is er weer halverwege mee opgehouden te registreren![]()
* Maraca gaat op zoek naar een vervanger..
Ik gebruik iMapMyRun op de iPhone om de afstand en tijd te meten. Ik heb de + versie omdat ik dan ook de iPod functie kan gebruiken tijdens het rennen (wat ik nodig heb vanwege Beatrunning).quote:
Zijn er voor de iPhone geen andere apps die hetzelfde doen als iMapMyRun?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik gebruik iMapMyRun op de iPhone om de afstand en tijd te meten. Ik heb de + versie omdat ik dan ook de iPod functie kan gebruiken tijdens het rennen (wat ik nodig heb vanwege Beatrunning).
Maar na een tijdje sluit het programma af, maar speelt de muziek wel door. Als ik dan na een tijdje weer kijk dan zit ik weer in het hoofdmenu van de iPhone en blijkt dat hij zo'n 10 minuten geleden al is gestopt met registreren. Probleem is dat ik de lock van de iPhone zelf niet mag gebruiken volgens de instructie (dan stopt de GPS ermee), maar los in mijn broekzak werkt dus ook niet.
Voorheen (wat ik begreep uit screenshots) had iMapMyRun een lock in het programma zelf. Dat hebben ze bij de laatste update eruit gesloopt. Lees meer klachten daarover namelijk.
Ga het nog 1x proberen met autolock van de iPhone uit en als dat niet werkt dan stuur ik een mail naar de makers, want dit is geen doen
Vanmorgen ook maar gedaan. Heb nu zelfs al 2 vriendjes op Endomondoquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:26 schreef Maraca het volgende:
Ah, die is er ook voor de iPhone zie ik. Even downloaden
Op de muzieknootjes drukkenquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:36 schreef Maraca het volgende:
Nu nog even uitzoeken hoe je eigen muziek afspeelt.
Huh? Serieus?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:39 schreef Maraca het volgende:
Die heeft de iPhone versie natuurlijk niet![]()
Net even zitten Googlen en de iPhone heeft hem inderdaad nog niet. Alleen Android en nog een andere. Ze zijn er wel mee bezig om dit ook te realiseren voor de iPhone.quote:
En Runkeeper? Kun je daarmee uit de voeten?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Net even zitten Googlen en de iPhone heeft hem inderdaad nog niet. Alleen Android en nog een andere. Ze zijn er wel mee bezig om dit ook te realiseren voor de iPhone.
Woordgrapjesquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:54 schreef YUR het volgende:
[..]
En Runkeeper? Kun je daarmee uit de voeten?
Vreemd, hij stopt er bij mij dan gewoon mee halverwegequote:Op maandag 1 augustus 2011 21:08 schreef E.T. het volgende:
Ik gebruik ook iMapMyRun en als ik alles heb opgestart, lock ik m'n iPhone gewoon met de knop bovenop. Werkt prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |