Het is jammer dat Hollywood enkel aandacht heeft voor WOII en Vietnam en verder niks, we hebben zoveel meer (en glorieuzere) oorlogen gevoerd die het waard zijn te verfilmen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, vanuit historisch oogpunt acht ik deze film echter zeer realistisch, al helemala vergeleken met de films die uit Amerika komen.
Dat is toch gewoon het kwantificeren van de waarde van een mensenleven. Niet op individueel niveau, maar in algemene zin. Dat gebeurt ook nog wel eens in risico analyses, maar stuit vaak op enorm veel weerstand wanneer b.v. de kosten van vroegtijdige sterfte door luchtvervuiling wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde vind ik. Er wordt dan vaak gekeken naar kwaliteit van leven en vooruitzichten, waarbij x kosten voor de behandeling ten minste y toegevoegde waarde moet hebben.
Maar los daarvan, het lijkt me wel een grappige POL-opdracht om te komen tot een rekenmodel waarmee we elkaars leven kunnen kwantificeren. Bijvoorbeeld door:
1. Het voorstellen van de criteria
2. Goedkeuren van de criteria
3. Prioritering aan criteria toekennen
4. Statistieken verzamelen t.a.v. die criteria
5. Aan de hand van deze statistieken en criteria onze eigen scorelijstjes maken
6. Vaststellen wiens leven het meeste waarde heeft
7. ...
Die wilde ik net noemen. Topfilm.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:
Hoewel ik moet zeggen dat Master and Commander met Russel Crowe een aangename wisseling van de wacht was.
Dat is niet helemaal waar: http://www.imdb.com/searc(...)&sort=moviemeter,ascquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is jammer dat Hollywood enkel aandacht heeft voor WOII en Vietnam en verder niks, we hebben zoveel meer (en glorieuzere) oorlogen gevoerd die het waard zijn te verfilmen.
Maar goed, daar waren die domme Yanks geen onderdeel van dus dat boeit ze niet.
Voor en na de oorlog al he.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
Het is jammer dat Hollywood enkel aandacht heeft voor WOII en Vietnam en verder niks, we hebben zoveel meer (en glorieuzere) oorlogen gevoerd die het waard zijn te verfilmen.
Imperiaal Europa is anders een vergeten periode op het witte doek.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar: http://www.imdb.com/searc(...)&sort=moviemeter,asc
dollar en west wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:36 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Klinkt als westerns, en ja als dat je ding is..
Ook een van m'n persoonlijke favorieten, geweldige film inderdaad.quote:
ja dat is meestal wel wat, komisch geweld en goede actie/verhalen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:41 schreef betyar het volgende:
films waar Quentin Tarantino aan mee heeft gewerkt.
The Hunt for Red October staat nog altijd op nr. 1 qua Koude Oorlog films voor mij.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:42 schreef betyar het volgende:
Red Dawn![]()
..... En er is zelfs een remake van
![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:44 schreef fokthesystem het volgende:
Forrest gump, veel meer lagen dan wat we zien, veel dieper liggende bedoelingen en uitleggingen, top film.
Hallo, het is met Tom Hanks. Volgens mij zoek jij er teveel achter.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:44 schreef fokthesystem het volgende:
Forrest gump, veel meer lagen dan wat we zien, veel dieper liggende bedoelingen en uitleggingen, top film.
Echter vind ik dat de Amerikanen over het algemeen iets teveel op hun eigen optreden en het in een positief daglicht stellen daarvan gericht zijn + dat er een tegenovergestelde beweging is die een film als "aanklacht" tegen een oorlog ziet. Amerikaanse producties hebben naar mijn mening de focus iets teveel op het idee achter de film (och och wat zijn we geweldig of och och wat was die oorlog fout) ligt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die schreef het script, naar een heel goed boek, niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
Hallo, het is met Tom Hanks. Volgens mij zoek jij er teveel achter.
Amerikanen wensen dan ook nooit de glorie van oorlog weer te geven, maar de glorie van de Amerikaan in die oorlog, en dat is soms zo over de top dat de film gewoon niet meer te pruimen is. De enige reden waarom of Hollywood er mee weg komt zijn de geweldige special effects en de miljoenen die ze hebben om dat allemaal te betalen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echter vind ik dat de Amerikanen over het algemeen iets teveel op hun eigen optreden en het in een positief daglicht stellen daarvan gericht zijn + dat er een tegenovergestelde beweging is die een film als "aanklacht" tegen een oorlog ziet. Amerikaanse producties hebben naar mijn mening de focus iets teveel op het idee achter de film (och och wat zijn we geweldig of och och wat was die oorlog fout) ligt.
Wat mij juist heel erg aanspreekt is een zo realistisch mogelijk weergave van feiten zodat je zelf een interpretatie aan een historische gebeurtenis kan geven. Warriors is een film die in mijn optiek dat weer goed doet, die laat zien hoe hulpeloos de VN-soldaten in het voormalig Joegoeslavië waren:
Wat is er mis met Tom Hanks?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hallo, het is met Tom Hanks. Volgens mij zoek jij er teveel achter.
Niets, maar om nou te beginnen over een film met onbeschreven en ongekende diepgang, nah.quote:
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILSSOOOOOOOOOOOOOOONquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Die praat tegen een volleybal.............![]()
![]()
Die films zijn er wel, maar Forrest Gump zo beschrijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niets, maar om nou te beginnen over een film met onbeschreven en ongekende diepgang, nah.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
![]()
Naaah, te weinig geweld, ik vind juist de Koude Oorlog films die een realistische benadering van een kernoorlog geven veel interessanter.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
The Hunt for Red October staat nog altijd op nr. 1 qua Koude Oorlog films voor mij.
En die film over de Cuba Crisis, maar ben de naam vergeten.
Mooi man, dit bewijst het, de lagen, sommigen zien het niet!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
Die films zijn er wel, maar Forrest Gump zo beschrijven?
Juist wel op individueel niveau. Het model dat ik voorstel bevat alleen de criteria en een rekenmodel. De gegevens die je gebruikt voor de berekening zijn per individu verschillend. Bijvoorbeeld, is iemand laag- of hooggeschoold, blond of rood, dik of dun, links of rechts?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon het kwantificeren van de waarde van een mensenleven. Niet op individueel niveau, maar in algemene zin.
Dat bedoelde ik dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die films zijn er wel, maar Forrest Gump zo beschrijven?
Dat was bazenshit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat jouw brein ons te boven gaat (of juist niet), want ik zou Forrest Gump nooit zo beschrijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mooi man, dit bewijst het, de lagen, sommigen zien het niet!
Krijgen we dit weerquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mooi man, dit bewijst het, de lagen, sommigen zien het niet!
Alstublieft, geen dank, liever een fooi.quote:
Mwah dat vind ik dan weer te voor de hand liggen, heb 'm wel gevonden overigens "Thirteen Days".quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Naaah, te weinig geweld, ik vind juist de Koude Oorlog films die een realistische benadering van een kernoorlog geven veel interessanter.
The Day After:
By Dawn's Early Light:
Threads:
Wat mij aanspreekt is het realistische script en verloop van een oorlog, aangezien deze films gebaseerd zijn op militaire inschattingen van een dergelijke scenario.
Ik bedoelde dat een berekening op basis van levensverwachting e.d. niet op individueel niveau was.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Juist wel op individueel niveau. Het model dat ik voorstel bevat alleen de criteria en een rekenmodel. De gegevens die je gebruikt voor de berekening zijn per individu verschillend. Bijvoorbeeld, is iemand laag- of hooggeschoold, blond of rood, dik of dun, links of rechts?
Ok... Ik bedoel dat het me leuk lijkt ons eigen model te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat een berekening op basis van levensverwachting e.d. niet op individueel niveau was.
Zo van Echtgaaf: 0 euro...zeg maar?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ok... Ik bedoel dat het me leuk lijkt ons eigen model te maken.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah dat vind ik dan weer te voor de hand liggen, heb 'm wel gevonden overigens "Thirteen Days".
Geweldige film.
French Connection.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:05 schreef betyar het volgende:
28 days later vind ik persoonlijk ook een goede film.
Pas nog gezien, was vet inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:52 schreef eriksd het volgende:
Mijn favoriete film blijft denk ik LA Confidential.
Toch vreemd, gezien de minimale waarde van die steden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doet me denken aan deze kaart, waar Zwolle, Apeldoorn, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag een atoombom op hun dak kregen, volgens Sovjetplanningen tijdens de Koude Oorlog.
quote:PVV-Statenlid in Limburg stapt uit fractie
Het Limburgse Statenlid Harm Uringa verlaat de PVV-fractie. Hij gaat als eenmansfractie door, meldt persbureau Novum. De PVV laat weten dat Uringa ‘om hem moverende redenen’ heeft besloten per direct de fractie te verlaten.
De PVV maakt in Limburg samen met de VVD en het CDA deel uit van het college van Gedeputeerde Staten. Door het verlaten van Uringa komt hun meerderheid niet in het gevaar. Samen hadden zij 28 van de 47 zetels.
Met het vertrek van Uringa wordt het CDA met tien zetels weer de grootste fractie in Limburg. De PVV houdt er negen over.
Eerder stopten Roland van Vliet en Harm Beertema al als PVV-statenlid in respectievelijk Limburg en Zuid-Holland. Zij zeiden hun functie niet meer te kunnen combineren met hun werk in de Tweede Kamer.
Ik probeer hip te doen in de trein maar ben er iets te oud voor geloof ik. Voortaan maar gewoon weer de krantquote:
Altijd leuk als je ziet dat PVV'ers expres dure woorden gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-stapt-uit-fractie/
[..]
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik probeer hip te doen in de trein maar ben er iets te oud voor geloof ik. Voortaan maar gewoon weer de krant
Wel gratis wifi in de trein.
In de Koude Oorlog was het de tactiek van de NAVO niet om de Sovjets tegen te houden, maar om ze in Duitsland zo lang mogelijk te vertragen. Dit zou de VS de mogelijkheid geven om troepen en materiaal vanuit de VS naar Europa te brengen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch vreemd, gezien de minimale waarde van die steden.
Wat zijn "moverende" redenen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-stapt-uit-fractie/
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrektquote:
quote:Moverende redenen
Vaak gehoord: 'om mijn/zijn moverende redenen'. Fout, voortkomend uit onbegrip.
Moveren betekent 'bewegen'. In de zegswijze 'om mij moverende redenen' gaat het dus om redenen die mij ergens toe bewegen.
De redenen moveren (bewegen) zelf niet, ze moveren (bewegen) mij of hem ergens toe. Een reden die zomaar uit zichzelf moveert, bestaat gelukkig niet.
Bij correct gebruik is deze uitdrukking bedoeld om niet te verklappen of niet te begrijpen wat iemands redenen zijn:
- het gaat u niet aan wát mijn redenen zijn, maar om mij moverende redenen vind ik…
- ik begrijp niet waarom, maar blijkbaar heeft hij om hem moverende redenen besloten…
Ja maar die heeft dan ook een zwak voor fascistische idiotenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens Afshin Ellian zaten de baantjesjagers vooral bij de D66.
Dat zal hij wel weten, hij doelt op de daadwerkelijke redenen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrekt
Moverende redenen zijn redenen die jou ertoe bewegen om iets te doen (of te laten)
http://members.casema.nl/frankwassenaar/taal.htm#moverende redenen
[..]
Nou ja, dan is die post voor degenen die het nog niet wetenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zal hij wel weten, hij doelt op de daadwerkelijke redenen.
Ja,... Het slaat hier nergens op. Tenzij hij zomaar uit de fractie is gestapt zonder uit te willen leggen waarom, en zij daar genoegen mee hebben genomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrekt
Moverende redenen zijn redenen die jou ertoe bewegen om iets te doen (of te laten)
http://members.casema.nl/frankwassenaar/taal.htm#moverende redenen
[..]
Wie is eigenlijk die chick in jouw plaatje? Vraag me dat al een tijdje af. Ze lijkt op een bekende Britse journalistequote:
optie 3 lijkt me wel watquote:The Issue
Secularists have been urging for the government to impose an income tax on religious organizations in Parodico for some time now, and the issue has finally made it's way to the upper levels of the government.
The Debate
Self-appointed civil rights spokesman Alexei Dodinas declares, "Churches are business organizations with a large income. It's unfair that they don't have to pay the same taxes that everyone else does. If they really do spend on any money on charity, let them write it off as a deduction just like corporations do. There's no reason that so-called clergy should be chauffeured around in limos tax-free, when we desperately need funds for public works."
"Freedom of conscience is foremost among liberties," says Reverend Buffy Dredd. "Churches have been exempted from taxation because it is wrong for the government to infringe on the right of people to worship as they please, and that includes charging them for the right to worship. Besides, churches are non-profit organizations that put all their funds back into the community."
The Honorable Hope McGuffin, Minister of Minding Other People's Business, has an idea: "This religion thing is such a great racket, why don't we make it a government monopoly? We'll ban all religions except the Church of Parodico, and make attendance and donations compulsory. I'll start writing the Holy Scriptures right away!"
Precies mijn antwoord ditquote:The Issue
RobiTech's TV soaps--famous around the region--have come under fire for their lack of ethnic diversity.
The Debate
"Every night my family and I sit down to watch 'The Brash and the Backstabbing'," says Falala Mombota. "But where are the Lilliputians like myself? Where are the Bigtopians? The Marche Noirians? People from those cultures can be just as brash and backstabbing, but we never see them on the screen. The government must act to remove this silent apartheid from our TV screens."
"Those Lilliputians don't know how good they have it," says Pete Clinton, spokesperson for the Tasmanians Against Ethnic Stereotyping. "Tasmanians are on television all the time, but always in crude, stereotypical roles. The answer is not to enforce ethnic quotas, but to award government prizes for the positive portrayal of minorities. That'll work better, and be cheaper, too."
"The government should do what now?" says TV studio executive Konrad Wall. "You've got to be kidding. We make soaps here, not documentaries. I should be able to put whichever characters I want into my shows. Quotas! Government prizes! God save me! Hasn't the government got anything better to do? Why don't they just back off and let society work out these things on its own?"
This is the position your government is preparing to adopt.
quote:Het team van Zeeland werd op voorhand niet geacht zo hoog in de ranglijst te kunnen eindigen. Het publiek dat bij de uitverkochte laatste wedstrijd aanwezig was zong de manager ludiek toe met Zeeland, Zeeland, we worden kampioen!' Zeeland was in zijn nopjes met de houding van het publiek en prees hen om de voortreffelijke steun die zijn ploeg dit jaar heeft gekregen.
Zeeland wilde graag nog reageren op de analytici die beweerden dat dit een toevalsjaar was voor Vitesse. "De kwaliteiten van mijn spelers werden dit jaar zwaar onderschat. Aan het begin van het seizoen riep ik al dat wij voor een verrassing gingen zorgen. Ik denk dat we onszelf nu wel aardig bewezen hebben. Volgend jaar ligt de doelstelling een stuk hoger dan dit jaar, met wat versterkingen erbij denk ik dat de andere ploegen met knikkende knieeen naar Arnhem komen."
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:08 schreef Zeeland het volgende:
Government Acts
The Issue
Zeelandistan's merchant navy has seen increasing attacks from swashbuckling pirates in recent months, devastating Zeelandistan's foreign trade.
The Debate
"We should blow them out of the water!" says First Lord Admiral Billy Summers. "These waterlogged vagabonds have been plundering our ships for far too long! All our exports from the Book Publishing industry are going straight into their hands! It's downright dangerous for us to let this continue! All we require is some funding for coastal patrol boats, fleet carriers, and nuclear submarines and a free hand to show these freebooters what's what."
This be the way the ship of state steers!
"Hello," says a grog-swilling, peg-legged scurvy dog entering your office. "I'm Peggy Jong-Il, a mighty pirate. I'd like to suggest that instead of wasting all that money on attacking pirates you simply buy them off with barrels of bullion, jewels and Maxtopian gold! There'll still be pirates around, sure, but as long as everyone's paid off, they won't hinder your trade. Not much anyway."
"That's the second biggest load of bilge I've ever seen!" says Captain Grapnel, CFO of Hispaniola Shipping Insurance, LLC. "Shiver me timbers, if these scurvy dogs don't be cutting into me profit margin! Me comprehensive coverage has to pay out for victims o' illegality, and of course theft be illegal in this country, bu' that be giving me an idea - what if we were to have privateers? That is to say, if ye were to make piracy legal but with a quotar o' sorts, like huntin'? That way me and mine can stay in business and ye can get a fine cut o' th' booty from licence fees! Savvy?"
"Come now, that's hardly fair," argues 'gentleman pirate' Taupebeard de Gauche with a bow and flourish. "There is an ancient tradition of actively redistributing wealth on the high seas, and we active redistributors serve an important role in the global economy. You would not keep a family-run bookstore from handing down its business from generation to generation, would you? We simply ask, nay, demand the same right! And get rid of the word 'pirate'. It's a slur. We are corsairs - not common sea-faring thugs."
Welke zou jij doen dan?quote:
Ik wil geen piemels in het straatbeeld.quote:The Issue
A loose coalition of sartorially-challenged individuals known as "Let It All Hang Out" has called on the government to relax public nudity laws.
The Debate
"For too long, our bodies have been trapped in these prisons of cotton and polyester!" yelled protester Hope Longbottom, while apparently developing a nasty case of sunburn. "We must repeal the puritanical laws that make public nudity a crime. My body--my choice to dangle!"
"I agree," mused sociology professor Roger Mombota. "But I don't think the protestors are going far enough. Public nudity shouldn't be an option: it should be compulsory. Nudity is highly liberating. And it would put that disgusting "Hooters" out of business once and for all."
"Whoa, whoa," says noted accountant Beth Gutenberg. "Are these people serious? The last thing I want to see when I'm out for a coffee is some lumbering, over-weight nudist coming down the sidewalk toward me. If people want to get naked, they can do it in the privacy of their own homes. Think of the children!"
This is the position your government is preparing to adopt.
Gast, geef VS nou geen excuusquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:14 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik wil geen piemels in het straatbeeld.
Jij guido.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef eriksd het volgende:
ZO, voor het eerst in 5 maanden weer eens gefietst
Introverte triesteling!quote:
Effe die bitterballen eruit gezweet?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef eriksd het volgende:
Ik verbied het toch ook.quote:
Ik verbied Vitessequote:
Nee, das een hopeloze exercitie.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Effe die bitterballen eruit gezweet?
Koop een AP, ben je in 1 keer klaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Introverte triesteling!
Ik wil weer een horloge kopen, het wordt een soort zieke obsessie
Is de snackbar te ver lopen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef eriksd het volgende:
Oja, daar moest ik nog op reageren.quote:
Mij werd deze week verteld dat ik een buikje krijg. Klote is dat.quote:
Mwoah, de offshore?quote:
Ik ben het oneens met alles wat je hier zegt, behalve je laatste twee woordenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Oja, daar moest ik nog op reageren.![]()
Ik heb puur gekeken wel elftal de meeste potentie had. Dat was toevallig Vitesse, maar het blijft inderdaad een kut club.
Hihi.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mij werd deze week verteld dat ik een buikje krijg. Klote is dat.
I feel you.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mij werd deze week verteld dat ik een buikje krijg. Klote is dat.
Ik hoop nog genoeg te kunnen schrapen + een inruilertje voor deze:quote:
Mooi ding ook!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hoop nog genoeg te kunnen schrapen + een inruilertje voor deze:
http://www.thewatchquote.(...)Open-XXT-No_3875.htm
Mooi. Mooi mechanisme ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hoop nog genoeg te kunnen schrapen + een inruilertje voor deze:
http://www.thewatchquote.(...)Open-XXT-No_3875.htm
Omega en Breitling prijzen zichzelf de markt uit, die zitten in het vaarwater van Rolex en leggen het qua horlogerie af tegen Zenith en Glashutte c.s.quote:
En dan een ketting maken, zoals het een goede hippie betaamt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:29 schreef Zeeland het volgende:
Je kunt beter schelpen sparen, want dat is veel goedkoper.
Maar dat is niet elitequote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:29 schreef Zeeland het volgende:
Je kunt beter schelpen sparen, want dat is veel goedkoper.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:30 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind deze ook prachtig:
http://www.thewatchquote.(...)n-phases-No_8404.htm
Postzegels dan, of pennen?quote:
U heeft smaak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:30 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind deze ook prachtig:
http://www.thewatchquote.(...)n-phases-No_8404.htm
Je noemt betyar een tokkie?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Horloges zijn voor rechtse mensen met poen wat Hongaarse nepkettingen zijn voor tokkies.
Die vind ik wel heel understated.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:31 schreef robin007bond het volgende:
http://www.thewatchquote.(...)62-000R-9182-PdN.htm
Snap ik, maar hoe prachtig is het om zoveel techniek om je pols te hebbenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
U heeft smaak.
Laatst ging ik een horloge kopen, terwijl een en ander werd afgerond zei ik tegen de juwelier dat hij een mooie tourbillon in de etalage had. Prompt vroeg hij of ik hem omwilde. Ik zeg dus van: ben maar een arme student. Krijg ik als antwoord: nou en, ik denk dat je later nog wel terugkomt.
Ik vrees dat hij gelijk had. Zat ik daar met dat ding om, durfde nauwelijks te bewegen
I know rightquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die vind ik wel heel understated.
Jij hoort zo niet thuis op het MBO jongen, je smaak is veel te verfijnd
Nee, ik noem Hongaarse kettingen sieraden voor sloebers.quote:
Dat uiteraard. Echt fantastisch.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap ik, maar hoe prachtig is het om zoveel techniek om je pols te hebben
Jij zou er bij Kamerbeek ook in komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat uiteraard. Echt fantastisch.
Dat die man hem uberhaupt om durfde te doen bij me.
Horloges niet.quote:
En geld natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snap ik, maar hoe prachtig is het om zoveel techniek om je pols te hebben
Vandaar dat al die chicks je mogen. Je hebt natuurlijk ver bovengemiddelde klasse.quote:
Dit dus.quote:
Dat moet nog blijken, we zien wel op de meetquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vandaar dat al die chicks je mogen. Je hebt natuurlijk ver bovengemiddelde klasse.
Ik zie er wel altijd bijzonder afgeragd uit. Toen ik die tag ging kopen: compleet verregend, kapotte spijkerbroek en afgetrapte gympenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij zou er bij Kamerbeek ook in komen.
Op eriksd’s is zijn deurbeleid niet van toepassing, jij bent veel te arisch en hij zag net je naam bij de afronding. Dan weet zo iemand genoeg.
Wel leuk effect, die foto maken met je webcam en dan de foto dubbel zien in dat webcam programma.quote:
Ja, je mag niet ofzo?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken, we zien wel op de meet![]()
disclaimer: als het mag van mijn ouders![]()
Maar er is een verschil tussen verfijnde kleding en overpriced kijk-mij-nou-merken-dragen kledingquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En geld natuurlijk![]()
Dat stukje op je arm dat duizenden euro's waard is, heerlijk gevoel.
Zo iets heb ik ook altijd als ik met dure kleding loop
Hoe zou ik het me ouders moeten vertellen?quote:
Je werkt in een kledingzaak?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En geld natuurlijk![]()
Dat stukje op je arm dat duizenden euro's waard is, heerlijk gevoel.
Zo iets heb ik ook altijd als ik met dure kleding loop
Ach ja, sommige merken zijn wel overpriced, maar de meeste die je in een goede mannenzaak koopt zijn ook nog eens van nette kwaliteit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar er is een verschil tussen verfijnde kleding en overpriced kijk-mij-nou-merken-dragen kleding.
Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe zou ik het me ouders moeten vertellen?
Een meet met vreemden van internet, zullen ze niet zo leuk vinden denk ik
Eerlijk zijn is wel het beste, en ik zeg ook dat ze mee mogen. Maar stel dat ze dan mee willen, dan ben ik bang dat er mensen zijn die mijn gedrag vertellen aan mijn ouders en het laat opblijvenquote:
Zeg gewoon dat je wat met vrienden af hebt gesproken. Een voetbalwedstrijd ofzo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe zou ik het me ouders moeten vertellen?
Een meet met vreemden van internet, zullen ze niet zo leuk vinden denk ik
Ik word altijd een beetje lacherig van mannen met van die duik klokjes. Maar goed je hebt ook mensen die smurfen verzamelen of porseleinen kikkers.quote:
Zonder horloges geen echte manquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje lacherig van mannen met van die duik klokjes. Maar goed je hebt ook mensen die smurfen verzamelen of porseleinen kikkers.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zonder horloges geen echte man![]()
De vrouwen zullen dat waarschijnlijk wel beamen.
Inderdaad. Exact hetzelfde. Een horloge of een smurf hebben dezelfde gebruikerswaarde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje lacherig van mannen met van die duik klokjes. Maar goed je hebt ook mensen die smurfen verzamelen of porseleinen kikkers.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je wat met vrienden af hebt gesproken.
Logeren bij een vriend, goede smoesquote:
Een horloge is tegenwoordig toch volledig verworden tot een sieraad? Wie heeft er nu nog één nodig om te kijken hoe laat het is? Ik draag doorgaans ook een horloge hoor, maar als ik wil weten hoe laat het is kijk ik toch vaker op een klok, de computer of mijn telefoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Exact hetzelfde. Een horloge of een smurf hebben dezelfde gebruikerswaarde.
Daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Exact hetzelfde. Een horloge of een smurf hebben dezelfde gebruikerswaarde.
Haha.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zonder horloges geen echte man![]()
De vrouwen zullen dat waarschijnlijk wel beamen.
Hier in het dorp zit een herenmodezaak waarvan ik de eigenaar ken, hij kent mijn smaak ook erg goed dus we lopen gezamelijk een rondje door te zaak en dan pakt hij een paar units uit het rek. Meestal vallen die in de smaak dus sta ik ook binnen 15 minuten weer buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:39 schreef eriksd het volgende:
Ik ga altijd naar de bijenkorf. Snel klaar, alles bij elkaar. Ik haat kledingwinkels.
Oh true, ik heb ook zo'n Steelfish. Geloof tot 2k waterdicht. Ga er nog net mee onder de douche, dat is het dan welquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier in het dorp zit een herenmodezaak waarvan ik de eigenaar ken, hij kent mijn smaak ook erg goed dus we lopen gezamelijk een rondje door te zaak en dan pakt hij een paar units uit het rek. Meestal vallen die in de smaak dus sta ik ook binnen 15 minuten weer buiten.
Heb je een erg diepe wasbak?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh true, ik heb ook zo'n Steelfish. Geloof tot 2k waterdicht. Ga er nog net mee onder de douche.
Mijn pa maakt me dan ook compleet belachelijk om die dingen
Nee, wel een grote galbak.quote:
Nah.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
Robin, zeg gewoon dat je wat gaat drinken met fijne linkse mensen. Dat zullen ongetwijfeld wel kunnen waarderen.
Idd, ik zou ook verzwijgen dat er een sociopatische weerbaarheidsstudent en flamboyante homosexueel aanwezig is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
Robin, zeg gewoon dat je wat gaat drinken met fijne linkse mensen. Dat zullen ongetwijfeld wel kunnen waarderen.
Nee, dat ben je. Dat is weer wat anders.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, wel een grote galbak.
Ik vond hem zelf wel geestig.
Goed dat je dat even aankaart.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, ik zou ook verzwijgen dat er een sociopatische weerbaarheidsstudent en flamboyante homosexueel aanwezig is.
Dat gezicht van die ouders zou ik dan wel eens willen zien.
Precies, wat is er mis met dit?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een horloge is tegenwoordig toch volledig verworden tot een sieraad? Wie heeft er nu nog één nodig om te kijken hoe laat het is? Ik draag doorgaans ook een horloge hoor, maar als ik wil weten hoe laat het is kijk ik toch vaker op een klok, de computer of mijn telefoon.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:46 schreef GSbrder het volgende:
Maar je bent toch 16 na de meet?
Dan laten je ouders je toch wel zelfstandig gaan
En je mag ze meenemen, ik ben uitstekend met ouders
En wat als iemand het opblijven naait?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:46 schreef GSbrder het volgende:
En je mag ze meenemen, ik ben uitstekend met ouders
Mag je als minderjarige überhaupt wel na 20u00 alleen in de trein?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:46 schreef GSbrder het volgende:
Kom op, de ouders van robin lijken me interessanter dan 80% van de fok-autisten hierquote:
Ik heb nog veel mooiere verhalen gehoord over justitiequote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
Weet je wie trouwens ook sociopatisch is? De vorige MIVD-baas, die liet zelfs politici afluisteren om ze zo onder druk te kunnen zetten, op die manier heeft ook Jack de Vries z'n functie moeten neerleggen.
WTF.. +50%!quote:Acura heeft ons laten weten dat zij per 1 augustus a.s. de premies flink gaan verhogen om zo de vele schadeclaims te compenseren. Daarnaast verhogen zij ook het eigen risico. U merkt pas iets van deze verhoging bij uw eerstvolgende betaling. Als u per maand betaalt dan merkt u dit al heel snel. Betaalt u per jaar dan merkt u dit pas als u de verzekering verlengt.
Wat verandert er precies?
Uw premie gaat met 50% omhoog.
Heeft u een beperkt- of volledig casco verzekering? Dan wordt uw eigen risico ¤ 250,-.
Acura stuurt u begin volgende week zelf ook nog een brief over deze wijzigingen.
Geen idee, krijg je dan met terugwerkende kracht huisarrest?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En wat als iemand het opblijven naait?
Mijn vader is officieel filosoof en ethicus, dus daar heb je wel leuke discussies meequote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op, de ouders van robin lijken me interessanter dan 80% van de fok-autisten hier
Als je een leuke moeder hebt zou ik me eerder over iets anders zorgen maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En wat als iemand het opblijven naait?
Een officiele filosoof. Daar kan zelfs Friek_ niet aan tippen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn vader is officieel filosoof en ethicus, dus daar heb je wel leuke discussies mee
Mijn moeder interesseert politiek niet heel erg.
Oh oh!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een leuke moeder hebt zou ik me eerder over iets anders zorgen maken.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op, de ouders van robin lijken me interessanter dan 80% van de fok-autisten hier
Jij vindt toch alleen jezelf interessant?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een klassieker!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, wat is er mis met dit?
[ afbeelding ]
Hij heeft er anders nooit werk mee gekregen, daarom is die maar docent geworden, weliswaar op HBO.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een officiele filosoof. Daar kan zelfs Friek_ niet aan tippen.
Nee, ik vind mezelf het meest interessant.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt toch alleen jezelf interessant?
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ik vind mezelf het meest interessant.
Ik kan me best interesseren in jou, vP, robin, VS of erik.
Vice versa.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.
Ik heb dat bij velen hier wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.
Oh nee hoor. Mart Smeets vind zichzelf interessant omdat hij publiek heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
GS gaat a la Mart Smeets aan de punt van de tafel zitten.
Oh, onderschat Mart niet. Die vindt zelfs zijn net geboetseerde drol interessant. Simpelweg omdat hij de maker is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Mart Smeets vind zichzelf interessant omdat hij publiek heeft.
Ik kan mezelf als introverte triesteling zelfs bewonderen.
Als ik Mart was, zou ik geen moeite doen de francofiel op de bank af te troeven met semi-grappige en zelfverheerlijkende anekdotes. Dan zou ik die lekker voor mezelf houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, onderschat Mart niet. Die vindt zelfs zijn net geboetseerde drol interessant. Simpelweg omdat hij de maker is.
Emo.quote:
Als hij wordt omringd door van die figuren die hem half-aanbidden wel ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:53 schreef eriksd het volgende:
GS lijkt mij ook zo'n figuur die gewoon wegkomt met zijn narcisme.
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als hij wordt omringd door van die figuren die hem half-aanbidden wel ja.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.
Ik hang er verder ook geen oordeel aan. Ken je verder niet, dus ja. Overigens was bettie's recollectie van de meet toch enigszins memorabel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.
Wegkomen met narcisme is niet erg.quote:
Dat klopt. Powered by me.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hang er verder ook geen oordeel aan. Ken je verder niet, dus ja. Overigens was bettie's recollectie van de meet toch enigszins memorabel.
Het boterde niet echt?quote:
Ja, ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vind dan de overige POL-users?
Ik denk het niet. Maar velen geven het niet toe.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vindt dan de overige POL-users?
Jawel. Van mijn kant.quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jawel. Van mijn kant.
Ik kreeg namelijk gelijk
Dat hij onhandig met zijn positie omging als ondergeschikte op het bedrijf waar hij werkte.quote:
Alsof dat iets zegt. Ik vind het mooi, doe het niet voor een ander. Beoordeel anderen mensen -uiteraard- ook niet op hun horloge. Vind het wel een leuk onderwerp om over te praten en spreek regelmatig mensen erop aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zelfs met je aller-aller-duurste horloge om?
Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vindt dan de overige POL-users?
Ik voel me niet meer mens. Maar of je interessant bent heeft daar ook niets mee te maken.quote:
Natuurlijk wel, erik. Hebben je ouders nooit tegen je gezegd dat je een speciale jongen bent?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat iets zegt. Ik vind het mooi, doe het niet voor een ander. Beoordeel anderen mensen -uiteraard- ook niet op hun horloge. Vind het wel een leuk onderwerp om over te praten en spreek regelmatig mensen erop aan.
Maar voor de rest ben ik ook maar een studentje met wilde toekomstplannen. Heb verder weinig speciaals of unieks.
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, erik. Hebben je ouders nooit tegen je gezegd dat je een speciale jongen bent?
Hoho, het was maar een grapje, kampioenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
Is dat niet eveneens omhooggevallen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
I know Koos, maar ik neem je altijd serieus. Die status heb je.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, het was maar een grapje, kampioen
Ik zou niet weten waarom. Geen valse bescheidenheid hier hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat niet eveneens omhooggevallen?
Ik vind het een paradoxje in de trant van:
[ afbeelding ]
Een internet forum zegt niet zo veel in dat opzicht. Iedereen kan zich zo interessant maken als hij wil. Mensen zijn interessanter in het dagelijks leven, dit is een soort McDonalds.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel me niet meer mens. Maar of je interessant bent heeft daar ook niets mee te maken.
Ik voel mij af en toe jullie akela.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
I know Koos, maar ik neem je altijd serieus. Die status heb je.
Dat is toch eerder een argument om anderen op het forum 'lager' in te schatten, dan 'hoger'?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Een internet forum zegt niet zo veel in dat opzicht. Iedereen kan zich zo interessant maken als hij wil.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat niet eveneens omhooggevallen?
Ik vind het een paradoxje in de trant van:
[ afbeelding ]
Omdat de stelling:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Geen valse bescheidenheid hier hoor.
zou impliceren dat jij verschilt van dat soort mensen, terwijl jij net zo goed op bepaalde niveau’s - hetzij minder openlijk, hetzij minder bewust - enkel denkt dat de wereld om jezelf draait, iets dat ook volkomen logisch is, want je eigen wereld is niets meer en minder dan een geextraheerde verzameling paradigma’s die jij als juist en goed beschouwd. Vrijwel eenieder zal anderen toetsen aan dit eigen kader, zelfs hen die claimen volledig vrij te zijn zullen de mening van anderen respecteren, doch lager waarderen dan de hunne, want niet de hunne.quote:Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
Neuh zo zie ik het niet, eerder dat je er niet al teveel waarde aan moet hechten en het als ontspanning moet zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is toch eerder een argument om anderen op het forum 'lager' in te schatten, dan 'hoger'?
Jij werkt dan ook al, working class hero.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik voel mij af en toe jullie akela.
Kan jij in mijn PM-box?!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef Reya het volgende:
Val je in slaap op de bank, gaat men hier over je roddelen.
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de stelling:
[..]
zou impliceren dat jij verschilt van dat soort mensen, terwijl jij net zo goed op bepaalde niveau’s - hetzij minder openlijk, hetzij minder bewust - enkel denkt dat de wereld om jezelf draait, iets dat ook volkomen logisch is, want je eigen wereld is niets meer en minder dan een geextraheerde verzameling paradigma’s die jij als juist en goed beschouwd. Vrijwel eenieder zal anderen toetsen aan dit eigen kader, zelfs hen die claimen volledig vrij te zijn zullen de mening van anderen respecteren, doch lager waarderen dan de hunne, want niet de hunne.
Daarom.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij werkt dan ook al, working class hero.
Ik heb het 7 seconde volgehouden.quote:
Ik nomineer deze post voor de beste post van 2011. Zonder gein. Wijze woorden, erik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.
Ik merk vooral dat steeds bij meer mensen er totaal geen wil meer bestaat om uberhaupt een poging te wagen je in de positie van een ander te verplaatsen.
Das nog langquote:
Maak je geen zorgen, ik voldoe aan al jouw stereotypen en ben nog een stuk erger.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef kLowJow het volgende:
Wat een bescheiden mensjes hier! Had ik niet verwacht. Het heeft op zich ook wel zo z'n charme hoor, maar als je ziet hoe laatdunkend men zich hier vaak (ok, speels, maar toch) - over elkaar en POL in z'n algemeenheid - uitlaat, zou je toch anders gaan vermoeden.
Maar doordat jij dat volgende level of self-consciousness hebt bereikt, vind je hen met de arrogante blinde visie dat hun mening de beste is, minder ontwikkeld of minder genuanceerd dan jouw mening. Daarnaast is de overtuiging dat je geen arrogante blinde visie kan hebben, ook een arrogante blinde visie. Dit zou namelijk elke vorm van ongenuanceerd denken of spreken wegzetten als iets wat voor jou een gepasseerd station is, omdat je inmiddels behoort verder te zijn dan dat en die disclaimer niet mag vergeten. De verplichting van een dergelijke disclaimer bij een mening die geventileerd wordt, is ook een starre opstelling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.
Ik merk vooral dat steeds bij meer mensen er totaal geen wil meer bestaat om uberhaupt een poging te wagen je in de positie van een ander te verplaatsen.
We hebben ook geen idee waar dat op is gebaseerd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik voldoe aan al jouw stereotypen en ben nog een stuk erger.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op het feit dat ik de kwaadaardige tumor (geest) hier ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben ook geen idee waar dat op is gebaseerd.
Nee, dat is wat jij denkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op het feit dat ik de kwaadaardige tumor (geest) hier ben.
Ik vind jou vooral een karikatuur.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat jij gaat verkondigen dat ik ach zo'n schappelijke gozer ben.
Ik ben gek op ongenuanceerd roeptoeteren. Kleine kanttekening is echter dat ik weet ik dat ik op dat moment aan het roeptoeteren ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar doordat jij dat volgende level of self-consciousness hebt bereikt, vind je hen met de arrogante blinde visie dat hun mening de beste is, minder ontwikkeld of minder genuanceerd dan jouw mening. Daarnaast is de overtuiging dat je geen arrogante blinde visie kan hebben, ook een arrogante blinde visie. Dit zou namelijk elke vorm van ongenuanceerd denken of spreken wegzetten als iets wat voor jou een gepasseerd station is, omdat je inmiddels behoort verder te zijn dan dat en die disclaimer niet mag vergeten. De verplichting van een dergelijke disclaimer bij een mening die geventileerd wordt, is ook een starre opstelling.
Dat denken de meeste mensen van mij totdat ze erachter komen dat ik het serieus bedoel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind jou vooral een karikatuur.
We mogen jou dus in het rijtje zetten van users die zichzelf heel speciaal vinden?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat denken de meeste mensen van mij totdat ze erachter komen dat ik het serieus bedoel.
Mooi gezegd!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben gek op ongenuanceerd roeptoeteren. Kleine kanttekening is echter dat ik weet ik dat ik op dat moment aan het roeptoeteren ben.
Voor de rest heb je sec gezien natuurlijk gelijk: je zal altijd een mening hebben, en onwillekeurig vind je die de beste. En inherent daaraan is ook een soort onwillekeurige arrogantie omdat je andere meningen afdoet zijnde "lower level".
Dat doet mijns inziens niets af aan het feit dat ik mijn overtuiging minder overtuigd te zijn geen valse bescheidenheid vind, maar eerder een kwestie van voortschrijdend inzicht. Ik voel mij dan ook niet verheven boven mensen die dat niet beheersen, wellicht dat het juist een handicap van mij is en het hebben van een rigide mening de juiste weg. Punt is dat ik mijn achterhoofd gewoon hou dat ik niet weet wat wijsheid is.
En op menselijk niveau ben ik gewoon net zoveel waard als de rest.
Die komt klaar op dergelijke teksten inderdaad.quote:
Ja, alsof hij die nog niet allang op zijn Breitling geschoven heeftquote:
Nee, in het rijtje users dat zo ver heen is dat die niet meer te redden zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We mogen jou dus in het rijtje zetten van users die zichzelf heel speciaal vinden?
Dat kan prima. Het personage dat je hier soms neerzet is haast onmogelijk serieus te nemen, waardoor mensen een eigen invulling aan je werkelijke 'jij' zullen gaan geven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat jij gaat verkondigen dat ik ach zo'n schappelijke gozer ben.
Een soort mongooltje?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, in het rijtje users dat zo ver heen is dat die niet meer te redden zijn.
Gaarne wil ik op de treffende omschrijving van mijn persoonlijkheid in mijn sig verwijzen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat kan prima. Het personage dat je hier soms neerzet is haast onmogelijk serieus te nemen, waardoor mensen een eigen invulling aan je werkelijke 'jij' zullen gaan geven.
Ik vind mongooltjes nauwelijks knuffelbaar, als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, alleen dan niet lief en knuffelbaar.
niets inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef GSbrder het volgende:
Wat maakt het ook uit of iemand wie dan ook serieus neemt op internet?
Ik ook niet. Mensen met het syndroom van down zijn losers, dat weten we allemaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind mongooltjes nauwelijks knuffelbaar, als ik eerlijk ben.
Hoho, nou niet plots eriks act jatten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef GSbrder het volgende:
Wat maakt het ook uit of iemand wie dan ook serieus neemt op internet?
En ik maar denken dat in de ogen van links alles wat zielig en / of kwetsbaar is, automatisch ook knuffelbaar is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind mongooltjes nauwelijks knuffelbaar, als ik eerlijk ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |