quote:PVV-Statenlid in Limburg stapt uit fractie
Het Limburgse Statenlid Harm Uringa verlaat de PVV-fractie. Hij gaat als eenmansfractie door, meldt persbureau Novum. De PVV laat weten dat Uringa ‘om hem moverende redenen’ heeft besloten per direct de fractie te verlaten.
De PVV maakt in Limburg samen met de VVD en het CDA deel uit van het college van Gedeputeerde Staten. Door het verlaten van Uringa komt hun meerderheid niet in het gevaar. Samen hadden zij 28 van de 47 zetels.
Met het vertrek van Uringa wordt het CDA met tien zetels weer de grootste fractie in Limburg. De PVV houdt er negen over.
Eerder stopten Roland van Vliet en Harm Beertema al als PVV-statenlid in respectievelijk Limburg en Zuid-Holland. Zij zeiden hun functie niet meer te kunnen combineren met hun werk in de Tweede Kamer.
Ik probeer hip te doen in de trein maar ben er iets te oud voor geloof ik. Voortaan maar gewoon weer de krantquote:
Altijd leuk als je ziet dat PVV'ers expres dure woorden gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-stapt-uit-fractie/
[..]
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik probeer hip te doen in de trein maar ben er iets te oud voor geloof ik. Voortaan maar gewoon weer de krant
Wel gratis wifi in de trein.
In de Koude Oorlog was het de tactiek van de NAVO niet om de Sovjets tegen te houden, maar om ze in Duitsland zo lang mogelijk te vertragen. Dit zou de VS de mogelijkheid geven om troepen en materiaal vanuit de VS naar Europa te brengen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch vreemd, gezien de minimale waarde van die steden.
Wat zijn "moverende" redenen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-stapt-uit-fractie/
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrektquote:
quote:Moverende redenen
Vaak gehoord: 'om mijn/zijn moverende redenen'. Fout, voortkomend uit onbegrip.
Moveren betekent 'bewegen'. In de zegswijze 'om mij moverende redenen' gaat het dus om redenen die mij ergens toe bewegen.
De redenen moveren (bewegen) zelf niet, ze moveren (bewegen) mij of hem ergens toe. Een reden die zomaar uit zichzelf moveert, bestaat gelukkig niet.
Bij correct gebruik is deze uitdrukking bedoeld om niet te verklappen of niet te begrijpen wat iemands redenen zijn:
- het gaat u niet aan wát mijn redenen zijn, maar om mij moverende redenen vind ik…
- ik begrijp niet waarom, maar blijkbaar heeft hij om hem moverende redenen besloten…
Ja maar die heeft dan ook een zwak voor fascistische idiotenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens Afshin Ellian zaten de baantjesjagers vooral bij de D66.
Dat zal hij wel weten, hij doelt op de daadwerkelijke redenen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrekt
Moverende redenen zijn redenen die jou ertoe bewegen om iets te doen (of te laten)
http://members.casema.nl/frankwassenaar/taal.htm#moverende redenen
[..]
Nou ja, dan is die post voor degenen die het nog niet wetenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zal hij wel weten, hij doelt op de daadwerkelijke redenen.
Ja,... Het slaat hier nergens op. Tenzij hij zomaar uit de fractie is gestapt zonder uit te willen leggen waarom, en zij daar genoegen mee hebben genomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het betekent dat hij niet bekend wil maken waarom hij vertrekt
Moverende redenen zijn redenen die jou ertoe bewegen om iets te doen (of te laten)
http://members.casema.nl/frankwassenaar/taal.htm#moverende redenen
[..]
Wie is eigenlijk die chick in jouw plaatje? Vraag me dat al een tijdje af. Ze lijkt op een bekende Britse journalistequote:
optie 3 lijkt me wel watquote:The Issue
Secularists have been urging for the government to impose an income tax on religious organizations in Parodico for some time now, and the issue has finally made it's way to the upper levels of the government.
The Debate
Self-appointed civil rights spokesman Alexei Dodinas declares, "Churches are business organizations with a large income. It's unfair that they don't have to pay the same taxes that everyone else does. If they really do spend on any money on charity, let them write it off as a deduction just like corporations do. There's no reason that so-called clergy should be chauffeured around in limos tax-free, when we desperately need funds for public works."
"Freedom of conscience is foremost among liberties," says Reverend Buffy Dredd. "Churches have been exempted from taxation because it is wrong for the government to infringe on the right of people to worship as they please, and that includes charging them for the right to worship. Besides, churches are non-profit organizations that put all their funds back into the community."
The Honorable Hope McGuffin, Minister of Minding Other People's Business, has an idea: "This religion thing is such a great racket, why don't we make it a government monopoly? We'll ban all religions except the Church of Parodico, and make attendance and donations compulsory. I'll start writing the Holy Scriptures right away!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |