Geen idee, krijg je dan met terugwerkende kracht huisarrest?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En wat als iemand het opblijven naait?
Mijn vader is officieel filosoof en ethicus, dus daar heb je wel leuke discussies meequote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op, de ouders van robin lijken me interessanter dan 80% van de fok-autisten hier
Als je een leuke moeder hebt zou ik me eerder over iets anders zorgen maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En wat als iemand het opblijven naait?
Een officiele filosoof. Daar kan zelfs Friek_ niet aan tippen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn vader is officieel filosoof en ethicus, dus daar heb je wel leuke discussies mee
Mijn moeder interesseert politiek niet heel erg.
Oh oh!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een leuke moeder hebt zou ik me eerder over iets anders zorgen maken.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op, de ouders van robin lijken me interessanter dan 80% van de fok-autisten hier
Jij vindt toch alleen jezelf interessant?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een klassieker!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, wat is er mis met dit?
[ afbeelding ]
Hij heeft er anders nooit werk mee gekregen, daarom is die maar docent geworden, weliswaar op HBO.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een officiele filosoof. Daar kan zelfs Friek_ niet aan tippen.
Nee, ik vind mezelf het meest interessant.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt toch alleen jezelf interessant?
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ik vind mezelf het meest interessant.
Ik kan me best interesseren in jou, vP, robin, VS of erik.
Vice versa.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.
Ik heb dat bij velen hier wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Soms moet ik gewoon om je lachen. Positief dan he.
Oh nee hoor. Mart Smeets vind zichzelf interessant omdat hij publiek heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
GS gaat a la Mart Smeets aan de punt van de tafel zitten.
Oh, onderschat Mart niet. Die vindt zelfs zijn net geboetseerde drol interessant. Simpelweg omdat hij de maker is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Mart Smeets vind zichzelf interessant omdat hij publiek heeft.
Ik kan mezelf als introverte triesteling zelfs bewonderen.
Als ik Mart was, zou ik geen moeite doen de francofiel op de bank af te troeven met semi-grappige en zelfverheerlijkende anekdotes. Dan zou ik die lekker voor mezelf houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, onderschat Mart niet. Die vindt zelfs zijn net geboetseerde drol interessant. Simpelweg omdat hij de maker is.
Emo.quote:
Als hij wordt omringd door van die figuren die hem half-aanbidden wel ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:53 schreef eriksd het volgende:
GS lijkt mij ook zo'n figuur die gewoon wegkomt met zijn narcisme.
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als hij wordt omringd door van die figuren die hem half-aanbidden wel ja.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.
Ik hang er verder ook geen oordeel aan. Ken je verder niet, dus ja. Overigens was bettie's recollectie van de meet toch enigszins memorabel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voelde mezelf het best op de meet in gesprek met betyar.
Wegkomen met narcisme is niet erg.quote:
Dat klopt. Powered by me.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hang er verder ook geen oordeel aan. Ken je verder niet, dus ja. Overigens was bettie's recollectie van de meet toch enigszins memorabel.
Het boterde niet echt?quote:
Ja, ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vind dan de overige POL-users?
Ik denk het niet. Maar velen geven het niet toe.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vindt dan de overige POL-users?
Jawel. Van mijn kant.quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jawel. Van mijn kant.
Ik kreeg namelijk gelijk
Dat hij onhandig met zijn positie omging als ondergeschikte op het bedrijf waar hij werkte.quote:
Alsof dat iets zegt. Ik vind het mooi, doe het niet voor een ander. Beoordeel anderen mensen -uiteraard- ook niet op hun horloge. Vind het wel een leuk onderwerp om over te praten en spreek regelmatig mensen erop aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zelfs met je aller-aller-duurste horloge om?
Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef kLowJow het volgende:
Is er hier dan werkelijk iemand die zichzelf minder interessant vindt dan de overige POL-users?
Ik voel me niet meer mens. Maar of je interessant bent heeft daar ook niets mee te maken.quote:
Natuurlijk wel, erik. Hebben je ouders nooit tegen je gezegd dat je een speciale jongen bent?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat iets zegt. Ik vind het mooi, doe het niet voor een ander. Beoordeel anderen mensen -uiteraard- ook niet op hun horloge. Vind het wel een leuk onderwerp om over te praten en spreek regelmatig mensen erop aan.
Maar voor de rest ben ik ook maar een studentje met wilde toekomstplannen. Heb verder weinig speciaals of unieks.
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, erik. Hebben je ouders nooit tegen je gezegd dat je een speciale jongen bent?
Hoho, het was maar een grapje, kampioenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
Is dat niet eveneens omhooggevallen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb genoeg mensen gezien om mijzelf gewoon op waarde te kunnen schatten, en dat is gewoon normaal. Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
I know Koos, maar ik neem je altijd serieus. Die status heb je.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, het was maar een grapje, kampioen
Ik zou niet weten waarom. Geen valse bescheidenheid hier hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat niet eveneens omhooggevallen?
Ik vind het een paradoxje in de trant van:
[ afbeelding ]
Een internet forum zegt niet zo veel in dat opzicht. Iedereen kan zich zo interessant maken als hij wil. Mensen zijn interessanter in het dagelijks leven, dit is een soort McDonalds.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel me niet meer mens. Maar of je interessant bent heeft daar ook niets mee te maken.
Ik voel mij af en toe jullie akela.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
I know Koos, maar ik neem je altijd serieus. Die status heb je.
Dat is toch eerder een argument om anderen op het forum 'lager' in te schatten, dan 'hoger'?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Een internet forum zegt niet zo veel in dat opzicht. Iedereen kan zich zo interessant maken als hij wil.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat niet eveneens omhooggevallen?
Ik vind het een paradoxje in de trant van:
[ afbeelding ]
Omdat de stelling:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Geen valse bescheidenheid hier hoor.
zou impliceren dat jij verschilt van dat soort mensen, terwijl jij net zo goed op bepaalde niveau’s - hetzij minder openlijk, hetzij minder bewust - enkel denkt dat de wereld om jezelf draait, iets dat ook volkomen logisch is, want je eigen wereld is niets meer en minder dan een geextraheerde verzameling paradigma’s die jij als juist en goed beschouwd. Vrijwel eenieder zal anderen toetsen aan dit eigen kader, zelfs hen die claimen volledig vrij te zijn zullen de mening van anderen respecteren, doch lager waarderen dan de hunne, want niet de hunne.quote:Ik heb een hekel aan al die omhooggevallen kinderen van tegenwoordig die denken dat de wereld om hun draait en op ze zit te wachten.
Neuh zo zie ik het niet, eerder dat je er niet al teveel waarde aan moet hechten en het als ontspanning moet zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is toch eerder een argument om anderen op het forum 'lager' in te schatten, dan 'hoger'?
Jij werkt dan ook al, working class hero.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik voel mij af en toe jullie akela.
Kan jij in mijn PM-box?!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef Reya het volgende:
Val je in slaap op de bank, gaat men hier over je roddelen.
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de stelling:
[..]
zou impliceren dat jij verschilt van dat soort mensen, terwijl jij net zo goed op bepaalde niveau’s - hetzij minder openlijk, hetzij minder bewust - enkel denkt dat de wereld om jezelf draait, iets dat ook volkomen logisch is, want je eigen wereld is niets meer en minder dan een geextraheerde verzameling paradigma’s die jij als juist en goed beschouwd. Vrijwel eenieder zal anderen toetsen aan dit eigen kader, zelfs hen die claimen volledig vrij te zijn zullen de mening van anderen respecteren, doch lager waarderen dan de hunne, want niet de hunne.
Daarom.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij werkt dan ook al, working class hero.
Ik heb het 7 seconde volgehouden.quote:
Ik nomineer deze post voor de beste post van 2011. Zonder gein. Wijze woorden, erik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.
Ik merk vooral dat steeds bij meer mensen er totaal geen wil meer bestaat om uberhaupt een poging te wagen je in de positie van een ander te verplaatsen.
Das nog langquote:
Maak je geen zorgen, ik voldoe aan al jouw stereotypen en ben nog een stuk erger.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:06 schreef kLowJow het volgende:
Wat een bescheiden mensjes hier! Had ik niet verwacht. Het heeft op zich ook wel zo z'n charme hoor, maar als je ziet hoe laatdunkend men zich hier vaak (ok, speels, maar toch) - over elkaar en POL in z'n algemeenheid - uitlaat, zou je toch anders gaan vermoeden.
Maar doordat jij dat volgende level of self-consciousness hebt bereikt, vind je hen met de arrogante blinde visie dat hun mening de beste is, minder ontwikkeld of minder genuanceerd dan jouw mening. Daarnaast is de overtuiging dat je geen arrogante blinde visie kan hebben, ook een arrogante blinde visie. Dit zou namelijk elke vorm van ongenuanceerd denken of spreken wegzetten als iets wat voor jou een gepasseerd station is, omdat je inmiddels behoort verder te zijn dan dat en die disclaimer niet mag vergeten. De verplichting van een dergelijke disclaimer bij een mening die geventileerd wordt, is ook een starre opstelling.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had toen ik begon met studeren inderdaad de illusie dat mijn visie de beste is, en dat het slechts een kwestie van tijd was voordat anderen die overnamen. De arrogantie die daaraan inherent is, vind ik nu verschrikkelijk. Uiteraard heb ik nog mijn mening over bepaalde dingen, maar ik hou daarbij telkens in mijn achterhoofd dat die volkomen afhankelijk is van mijn situatie en beschouw andere meningen dan ook als verfrissend. Ik heb dus continu een soort disclaimer in mijn achterhoofd.
Ik merk vooral dat steeds bij meer mensen er totaal geen wil meer bestaat om uberhaupt een poging te wagen je in de positie van een ander te verplaatsen.
We hebben ook geen idee waar dat op is gebaseerd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik voldoe aan al jouw stereotypen en ben nog een stuk erger.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op het feit dat ik de kwaadaardige tumor (geest) hier ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben ook geen idee waar dat op is gebaseerd.
Nee, dat is wat jij denkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op het feit dat ik de kwaadaardige tumor (geest) hier ben.
Ik vind jou vooral een karikatuur.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat jij gaat verkondigen dat ik ach zo'n schappelijke gozer ben.
Ik ben gek op ongenuanceerd roeptoeteren. Kleine kanttekening is echter dat ik weet ik dat ik op dat moment aan het roeptoeteren ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar doordat jij dat volgende level of self-consciousness hebt bereikt, vind je hen met de arrogante blinde visie dat hun mening de beste is, minder ontwikkeld of minder genuanceerd dan jouw mening. Daarnaast is de overtuiging dat je geen arrogante blinde visie kan hebben, ook een arrogante blinde visie. Dit zou namelijk elke vorm van ongenuanceerd denken of spreken wegzetten als iets wat voor jou een gepasseerd station is, omdat je inmiddels behoort verder te zijn dan dat en die disclaimer niet mag vergeten. De verplichting van een dergelijke disclaimer bij een mening die geventileerd wordt, is ook een starre opstelling.
Dat denken de meeste mensen van mij totdat ze erachter komen dat ik het serieus bedoel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind jou vooral een karikatuur.
We mogen jou dus in het rijtje zetten van users die zichzelf heel speciaal vinden?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat denken de meeste mensen van mij totdat ze erachter komen dat ik het serieus bedoel.
Mooi gezegd!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben gek op ongenuanceerd roeptoeteren. Kleine kanttekening is echter dat ik weet ik dat ik op dat moment aan het roeptoeteren ben.
Voor de rest heb je sec gezien natuurlijk gelijk: je zal altijd een mening hebben, en onwillekeurig vind je die de beste. En inherent daaraan is ook een soort onwillekeurige arrogantie omdat je andere meningen afdoet zijnde "lower level".
Dat doet mijns inziens niets af aan het feit dat ik mijn overtuiging minder overtuigd te zijn geen valse bescheidenheid vind, maar eerder een kwestie van voortschrijdend inzicht. Ik voel mij dan ook niet verheven boven mensen die dat niet beheersen, wellicht dat het juist een handicap van mij is en het hebben van een rigide mening de juiste weg. Punt is dat ik mijn achterhoofd gewoon hou dat ik niet weet wat wijsheid is.
En op menselijk niveau ben ik gewoon net zoveel waard als de rest.
Die komt klaar op dergelijke teksten inderdaad.quote:
Ja, alsof hij die nog niet allang op zijn Breitling geschoven heeftquote:
Nee, in het rijtje users dat zo ver heen is dat die niet meer te redden zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We mogen jou dus in het rijtje zetten van users die zichzelf heel speciaal vinden?
Dat kan prima. Het personage dat je hier soms neerzet is haast onmogelijk serieus te nemen, waardoor mensen een eigen invulling aan je werkelijke 'jij' zullen gaan geven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat jij gaat verkondigen dat ik ach zo'n schappelijke gozer ben.
Een soort mongooltje?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, in het rijtje users dat zo ver heen is dat die niet meer te redden zijn.
Gaarne wil ik op de treffende omschrijving van mijn persoonlijkheid in mijn sig verwijzen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat kan prima. Het personage dat je hier soms neerzet is haast onmogelijk serieus te nemen, waardoor mensen een eigen invulling aan je werkelijke 'jij' zullen gaan geven.
Ik vind mongooltjes nauwelijks knuffelbaar, als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, alleen dan niet lief en knuffelbaar.
niets inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef GSbrder het volgende:
Wat maakt het ook uit of iemand wie dan ook serieus neemt op internet?
Ik ook niet. Mensen met het syndroom van down zijn losers, dat weten we allemaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind mongooltjes nauwelijks knuffelbaar, als ik eerlijk ben.
Hoho, nou niet plots eriks act jatten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:27 schreef GSbrder het volgende:
Wat maakt het ook uit of iemand wie dan ook serieus neemt op internet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |