Hoe bedoel je? Dit is deel 29 en het vorige was 28, ik zie nergens 17 staan?quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:14 schreef moussie het volgende:
euhm, moet dat cijfer niet eens aangepast in de OP?
Het klopt op zich natuurlijk wel, het zijn 'veel meer dan 17 delen', maar het staat wel een beetje raar
Hey een nieuw Laura-deelquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dit is deel 29 en het vorige was 28, ik zie nergens 17 staan?
Moussie bedoelt het einde van de lange lap tekst onder de foto.quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
Hoe bedoel je? Dit is deel 29 en het vorige was 28, ik zie nergens 17 staan?
O daar had ik niet eens op gelet! Moussie heeft gelijk en ik heb het een beetje aangepastquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Moussie bedoelt het einde van de lange lap tekst onder de foto.
Volgens mij is die per ongeluk over geslagenquote:Op woensdag 13 juli 2011 18:04 schreef Frutsel het volgende:
Topics zijn weer gekoppeld in reeks, ik zie alleen nr 24 niet
Mooi, zo kan die nog heeel veeeeel delen meequote:Op woensdag 13 juli 2011 19:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
O daar had ik niet eens op gelet! Moussie heeft gelijk en ik heb het een beetje aangepast
Moussie! Je hebt voor het eerst een keer gelijk gekregen! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Mooi, zo kan die nog heeel veeeeel delen mee
Wat nou, selectief geheugen? Oh wacht, je hebt het over gekregen, ja dat zal bestquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moussie! Je hebt voor het eerst een keer gelijk gekregen! Gefeliciteerd!
Maar diezelfde Henk schrijft:quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die andere Nederlandse solozeiler die ze heel toevallig ontmoette en heel toevallig dezelfde bestemming had, Henk, blijft me fascineren.. Was de familievriend die de zakelijke aangelegenheden van de Dekkers bij deze onderneming regelt niet ook al een Henk? En één van de beheerders is ook al een Henk, zijn vrouw lijkt wat op die blonde dame die al op veel eerdere foto's is opgedoken.
http://henk1183.hyves.nl/(...)30.xEKe&__state__=12
Soms lijkt het eea. wel in scene gezet
quote:Ik ken Laura niet persoonlijk hoor, dus ik gok maar een beetje.
bron
Sherlockquote:Op woensdag 13 juli 2011 17:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die andere Nederlandse solozeiler die ze heel toevallig ontmoette en heel toevallig dezelfde bestemming had, Henk, blijft me fascineren.. Was de familievriend die de zakelijke aangelegenheden van de Dekkers bij deze onderneming regelt niet ook al een Henk? En één van de beheerders is ook al een Henk, zijn vrouw lijkt wat op die blonde dame die al op veel eerdere foto's is opgedoken.
http://henk1183.hyves.nl/(...)30.xEKe&__state__=12
Soms lijkt het eea. wel in scene gezet
Die afloopt net nu de vakanties zijn begonnen? Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:52 schreef livelink het volgende:
Misschien hadden ze een tijdelijk contract?
quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:52 schreef livelink het volgende:
Misschien hadden ze een tijdelijk contract?
Of 1 of meer van de andere sponsoren waren niet erg blij met de prominente plaats die deze sponsor innam op de site van LD terwijl zij het moeten doen met een al dan niet werkend linkje? Vanwaar het gestrooi met merknamen sinds ongeveer een week? En ja, jullie mogen me achterdochtig noemenquote:Op donderdag 14 juli 2011 03:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ze verdiende er niet genoeg aan?
Of de moeite die dingen te promoten was haar teveel?
[..]
Het logo van de minicat staat nog wel bij de sponsoren, maar er wordt verder geen reclame meer voor gemaakt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:19 schreef Disana het volgende:
Huh? Ze trekt vandaag (gisteren) alweer verder. Ze is toch amper op Tonga geweest? Met geen woord heeft ze gerept over de omgeving en haar activiteiten, uitgezonderd dat uitklaren lastig was en dat ze de was heeft gedaan.
Verder vind ik het ook heel vreemd dat die Minicat-reclame van haar site is verdwenen. Ik weet het niet hoor, maar er hangt een raar sfeertje rond de reis van Laura de laatste dagen.
Trouwens Minicat zelf 'adverteert' nog wel met Laura.
Mag toch hopen dat Pieter een pubertje is!quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Inmiddels heeft zich ook een liefhebber gemeld - een zekere Pieter:
Fantastisch om te zien hoe jij je ontwikkelt van meisje tot vrouw - ik kijk nog met plezier terug naar die schitterende foto van jou onder de waterval!
Nu maar wachten op de kalender...
Laura heeft als ze op zee is geen internet. Te duur.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:20 schreef svetan het volgende:
Het is ongeveer 430 miles van Vava'u naar Fiji. Als ik zo naar de windberichten kijk dus iets meer dan 2 dagen varen.
Ze moet nu wel opschieten om niet in alle stormseizoenen en de winter terecht te komen als ze om Africa heen wil.
Ik neem aan dat haar e-mail via de satellietverbinding gaat en ze daarvoor haar kortegolfsetje niet zal missen. Dat is tenminste tegenwoordig stand van de techniek.
Onsmakelijk, maar het was te verwachten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Inmiddels heeft zich ook een liefhebber gemeld - een zekere Pieter:
Fantastisch om te zien hoe jij je ontwikkelt van meisje tot vrouw - ik kijk nog met plezier terug naar die schitterende foto van jou onder de waterval!
Nu maar wachten op de kalender...
Er was al eens eerder iemand die deze foto geweldig vond, maar ik vind het een beetje........inderdaad, onsmakelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Onsmakelijk, maar het was te verwachten.
Het feit dat ze vandaag voor het eerst sinds weken geen weblogje heeft geschreven zegt mij dat ze niet in de gelegenheid is berichten te verzenden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:52 schreef svetan het volgende:
@Spuitje: Internet gebruik en e- mail zijn twee dingen. Satellietverbindingen worden naar de hoeveelheid data afgerekend. Een eenvoudig text mailtje is nog betaalbaar en zelfs goedkoper dan een telefoongesprek..... maar alles meer is ontzettend duur.
De oorspronkelijke plannen waren voor de route door het Suezkanaal. Nu moet ze rekening gaan houden met de stormseizoenen op de zuidelijke Indische Oceaan en de Zuid Atlantic. Ik vermoed dat ze nog in Augustus/ September in Australie wil zijn.
Onsmakelijk vnd ik het niet. Maar wel jammer dat ze het nu zo gaat proberen. Kennelijk schort het op andere fronten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er was al eens eerder iemand die deze foto geweldig vond, maar ik vind het een beetje........inderdaad, onsmakelijk.
http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.htmlquote:Hi Laura, Nice to see you're back in the grove sailing again. Looks like you'll be near the IDL again, huh? I understand the Fijians have the International Date Line crossing as well. Oh! I wanted to tell you, the other day while I was Refueling my vehicle, a "MidgetCat" which look almost like the Minicat pulled into the petro garage and it sure looked cool! I would really like to have the Minicat 420. Looks like an ideal fun sail. Take care Capt. Laura - God Bless! And Guppy, you keep swimming well for Laura, Okay? Peter T., Carencro.
Ik denk dat Laura problemen voorzag en geen zin heeft om aan de ketting te belanden. Daarom vertrok zij ook enkele dagen na de uitspraak vanuit hier en moest zij uitwijken naar Gibraltar.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:19 schreef Disana het volgende:
Huh? Ze trekt vandaag (gisteren) alweer verder. Ze is toch amper op Tonga geweest? Met geen woord heeft ze gerept over de omgeving en haar activiteiten, uitgezonderd dat uitklaren lastig was en dat ze de was heeft gedaan.
Verder vind ik het ook heel vreemd dat die Minicat-reclame van haar site is verdwenen. Ik weet het niet hoor, maar er hangt een raar sfeertje rond de reis van Laura de laatste dagen.
Trouwens Minicat zelf 'adverteert' nog wel met Laura.
Goh, je meent het.............dat wisten we nog niet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik denk dat Laura problemen voorzag en geen zin heeft om aan de ketting te belanden. Daarom vertrok zij ook enkele dagen na de uitspraak vanuit hier en moest zij uitwijken naar Gibraltar.
Als God mij ooit een dochter geeft ga ik stiekem mee in het vooronder zodat ik ter plaatse ben als er problemen zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Goh, je meent het.............dat wisten we nog niet.
Dat is lief! En terecht ook.. Alleen een solozeiltocht is dan niet mogelijkquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:59 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als God mij ooit een dochter geeft ga ik stiekem mee in het vooronder zodat ik ter plaatse ben als er problemen zijn.
Misschien heeft ze wat heimwee. Ik heb ook het idee dat ze van dit deel van de reis lang niet zo geniet als van het eerste deel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:39 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat het voor Laura op het moment een beetje moeilijk is. Bijna een jaar onderweg en het lijkt erop dat ze het liefst gewoon in Sint Maarten was gebleven.
Ik hoop voor haar dat ze de positieve flow weer te pakken krijgt.
Heimwee.. maar naar wat? Ze ontvluchtte haar thuis het liefst en zat op haar boot. Verscheurd gezin, pa die hele eigenaardige ideeën heeft over opvoeding.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wat heimwee. Ik heb ook het idee dat ze van dit deel van de reis lang niet zo geniet als van het eerste deel.
Maar wel weer een weblogje
Naar het leventje wat ze had voor alle ellende begon? School, vriendinnen, beetje zeilen en aan boten knutselen. Uitslapen in het weekend, winkelen met leeftijdsgenootjes. Op bezoek bij je moeder en zusje, je opa en oma. En zo zou ik nog wel een aantal dingen kunnen noemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heimwee.. maar naar wat? Ze ontvluchtte haar thuis het liefst en zat op haar boot. Verscheurd gezin, pa die hele eigenaardige ideeën heeft over opvoeding.
Daarom wou ze zo graag weg.. maar ja, ergens anders vind je het ook niet, en zoals je thuis flipt, flip je nergens..
Je kunt er zowel een drama als een comedy van maken. Eigenlijk is het in dat opzicht best een goed plan van firma Dick & Dick.
Dat zou Pieter pas echt schitterend hebben gevonden!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik las in de TT "In een prachtige tanga"
Het losbandige leven is vast minder idyllisch dan het haar toeleek ja.. Maar ja, dat is ook een leerzame lesquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Naar het leventje wat ze had voor alle ellende begon? School, vriendinnen, beetje zeilen en aan boten knutselen. Uitslapen in het weekend, winkelen met leeftijdsgenootjes. Op bezoek bij je moeder en zusje, je opa en oma. En zo zou ik nog wel een aantal dingen kunnen noemen.
Nu moet ze veel zelf doen en zelf regelen. Dingen waar ze nog nooit mee te maken heeft gehad en dan ook nog in een vreemde taal. O, ze zal er ongetwijfeld veel van leren en een aantal dingen zal haar in haar latere leven ook zeker van pas komen.
Maar ze mist ook veel. En misschien dat ze daar af en toe over zit te piekeren, want daar heeft ze tijd genoeg voor.
School hoor je haar nooit meer over, het lijkt of ze daar echt niets meer aan doet en dat is jammer. Tegenwoordig begin je weinig meer zonder een goede opleiding, zelfs niet als je Laura Dekker heet.
Inderdaad, zo moeilijk is dat niet. Gewoon www.lauradekker.nlquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:08 schreef SeculasStatius het volgende:
Kunnen alle haters hierzo ook het fatsoen hebben even een linkje te geven naar Laura's website in de OP?
Iedere keer als ik deze topic weer zien, ben ik altijd benieuwd naar Laura's laatste weblog verhaaltjes, en ik vergis me iedere keer weer in de gedachte dat er toch wel een linkje naar haar weblog zal staan, da's toch wel het minste?
Maar een linkje met een vaag PDF'je wat tracht karaktermoord te plegen is blijkbaar veel belangrijker
Is het ook een optie dat de haters hier gewoon niet meer verschijnen?
Je hebt ook mensen die wel bewondering hebben voor wat ze doet, die er eerlijk in zijn dat het ze heel tof had geleken om op die leeftijd al zoiets indrukwekkend te doen. En die die jaloezie vertalen in "Meid het is je gegund, maak er wat van!" in plaats een reeks te onderhouden waar het alleen maar gaat om afzeiken?
Maar goed, ik ga weer even op Laura's blog lezen, zal de url zelf wel intikken, zo moeilijk is die immers niet
Dat is het gebruikelijke argument van de Laura-knuffelaars: ze haten haar, zijn niet eerlijk. gunnen het haar niet en zullen wel jaloers zijn. Dat er een hoop gegronde kritiek mogelijk is, daar wordt aan voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, zo moeilijk is dat niet. Gewoon www.lauradekker.nl
En er is ook nog een Hyves: http://solozeilster.hyves.nl/
Er is trouwens ook een anti-Laura hyves, wil je daar de link ook van? Denk het niet he?![]()
En voor alle duidelijkheid: ik haat Laura niet!
Waarom ben ik nu niet verbaasd?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 02:59 schreef svetan het volgende:
http://blog.jetsettingmagazine.com/?p=17285
quote:En doordat ik nu geen SSB-radio meer heb kan ik onderweg geen contact houden met Henk of andere jachten die verder weg zijn dan zo'n 25 mijl, want verder komt de VHF niet.. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen, want zo kom ik sneller in mijn ritme en geniet dan van de rust en ruimte om mij heen..
quote:Ik ben net de haven van Tonga uitgevaren. Ik ben daar vijf dagen geweest, en het was sprookjesachtig mooi. Tonga bestaat uit een verzameling van allemaal kleine, groene eilandjes. Ik had best langer willen blijven, maar ben immers bezig met een recordpoging.
Met of zonder motor?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik heb net even bijgelezen, hoe het met Laura haar "recordpoging" gaat. Niet zo best, als ik het allemaal zo lees...
Hier in Cowes, Island of Wight, hebben we trouwens geweldig zeilweer de laatste dagen!
Wat vind je van de manier waarop ze dat doet?quote:Op zondag 17 juli 2011 14:03 schreef BabeWatcher het volgende:
icom
Laura is gered
Waar blijven nou de filmpjes, van Laura tussen de riffen en atolen. Het enige stukje film is van de Oversteek van de Atlantische Oceaan, waar alleen maar water op te zien is.
We waren het er toch al over eens dat Laura niet gratis is? Om de beelden te zien mogen we straks betalen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat vind je van de manier waarop ze dat doet?
quote:Op zondag 17 juli 2011 14:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
We waren het er toch al over eens dat Laura niet gratis is? Om de beelden te zien mogen we straks betalen.
Niets mis mee? Nog maar een paar dagen terug vertelde ze dat ze immers bezig was met het vestigen van een record. Welk record? Dat kind en haar familie kun je rustig de firma List en Bedrog noemen!quote:Op zondag 17 juli 2011 15:46 schreef svetan het volgende:
Ik noem dat geen bedelen maar gewoon gebruikmaken van haar naamsbekendheid in de zeilwereld..... en daar is eigenlijk niets mis mee.
.quote:Ik had best langer willen blijven, maar ben immers bezig met een recordpoging
Voor een boek en een documentaire vol leugens. Wat een belediging voor de mensen die wel een echt record hebben neergezet en nu moeten toezien hoe Laura en haar familie zich schaamteloos deze records toe eigenen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
We waren het er toch al over eens dat Laura niet gratis is? Om de beelden te zien mogen we straks betalen.
En het ding nu je de buit binnen hebt weer gewoon SSB te noemen.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef livelink het volgende:
Ik zit een beetje tussen de mening van Svetan en Disana in. Aan de ene kant is het inderdaad gebruik maken van je bekendheid en is het de keuze zelf van sponsors om te sponsoren.
Aan de andere kant is het wel zo berekenend allemaal. Neem dan inderdaad gewoon contact op met een bedrijf in plaats van plots je radio die je consequent alleen maar SSB-radio hebt genoemd, ICOM 700 PRO SSB radio te noemen.
Het is onbeschaamd bedelen, want de Dekkers doen dit om er later geld mee te verdienen. Normaal moet je eerst investeren om daar later profijt van te hebben. Zij laten anderen voor hen investeren maar hopen straks wel de opbrengst van die docu binnen te harken.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
Ik noem het onbeschaamd bedelen. Beschaamd bedelen had ook gekund, dan had ze zelf het initiatief genomen bedrijven te benaderen en om een radio te vragen in ruil voor reclame. Maar het was gemakkelijker indirect met de bedelvraag te leuren op het internet - dan kan ze zeggen dat het haar is komen aanwaaien.
wtf?quote:Op zondag 17 juli 2011 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Je mag het bedelen vinden, maar er zijn genoeg sponsoren die Laura willen helpen. Bedelen vind ik het pas als je bij overheden aanklopt voor subsidie.
Laura heeft haar reis zelf georganiseerd. Dat anderen haar willen helpen is alleen mooi meegenomen voor haar, maar overheden hebben haar alleen tegengewerkt, terwijl er miljarden subsidie naar allerlei vage cultuurclubjes gaan.quote:
Laura's laatste log:quote:Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef livelink het volgende:
Jij bent goed op de hoogte, Wich![]()
Ik vermoed dat Laura zich niet heel veel zorgen maakt en er op gokt dat de handhaving van de regels bij haar wat minder strakt zal zijn. En dat zal ook wel.
quote:Guppy is heelhuids tussen de riffen door gekomen en ik heb het anker rond middernacht laten vallen bij Suva, waarna ik heerlijk de rest van de nacht aan een stuk doorgeslapen heb. Suva is een grote stad zo te zien, het is hier bewolkt en druk met grote vrachtschepen.. Ik ga zo mijn dinghy maar weer eens oppompen om vervolgens aan de verplichte inklarings procedure te beginnen. Fiji schijnt daar niet zo makkelijk in te zijn, dus ik denk dat ik nog wel een paar uurtjes bezig ben.. bron
bron?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef svetan het volgende:
In Suva is er een steunpunt van "Trans Ocean"..... een duitse zeilclub die haar al eerder in de verschillende havens met de formaliteiten heeft geholpen.
Er staat niets over hulp bij het inklaren etc., alleen dat ze met iemand van dat steunpunt heeft gegeten samen met anderen.quote:Op maandag 18 juli 2011 06:58 schreef svetan het volgende:
@spuitje: Hier is een link naar een duitse publicatie
http://www.yacht.de/panor(...)rquerung/a10115.html
quote:Ik heb gisteravond bij Henny, van het Trans-Ocean Stutzpunkt, gegeten samen met de Nederlanders van een van de jachten. Het was echt heel erg lekker. Vandaag heb ik samen met een een aantal mensen van de jachten. Waaronder Nederlanders een Duitse en een Franse een lange wandeling gemaakt door het bergachtige landschap van Sao Nicolau.
bron[/
Toch grappig, een nederlander die het duitse steunpunt beheertquote:Op maandag 18 juli 2011 09:37 schreef svetan het volgende:
Op haar hives staat ook een link naar trans-ocean: http://solozeilster.hyves(...)_LAURA_KAAP_EILANDEN ..... zelfs met logo.
Even nadenken.... Laura heeft ook de duitse nationaliteit en het duitse ministerie van buitenlandse zaken steunt actief deze steunpunten voor jachten. Dit onder andere met actuele publicaties over het inklaren enz.
Ik heb zo'n idee dat Laura wel drie geldige paspoorten bij zich heeft. Voor haar een absoluut pluspunt omdat in enkele delen van de wereld bepaalde nationaliteiten minder graag gezien worden.
En deze Henny K. was toch ook die man die in Kaapverdie een 'pension' runde waar hij kleine jongens opving? En die ervan werd beschuldigd dat hij dit met groot plezier deed? Die man waar we het een tijd terug al over hadden? Deze man? : Laura, #12 Lekker op vakantie!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Toch grappig, een nederlander die het duitse steunpunt beheertDeze Henny Kusters is namelijk een nederlander.
Klopt, dat is dezelfde!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En deze Henny K. was toch ook die man die in Kaapverdie een 'pension' runde waar hij kleine jongens opving? En die ervan werd beschuldigd dat hij dit met groot plezier deed? Die man waar we het een tijd terug al over hadden? Deze man? : Laura, #12 Lekker op vakantie!
[ afbeelding ]
Wat doet ie dan ineens in Fiji?? Is Henny dan speciaal overgekomen om LD te begeleiden?quote:
Nee, Henny is niet op Fiji. Svetan wilde ons laten weten dat de duitsers het allemaal zo goed voor elkaar hebben en Laura helpen met het inklaren etc. Dat die duitsers daar in tenminste 1 geval dan weer een nederlander voor nodig hebben doet niet ter zake.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat doet ie dan ineens in Fiji?? Is Henny dan speciaal overgekomen om LD te begeleiden?
(ik weet niet of ik het antwoord wil weten..)
O gelukkig maar, ik kan ook die discussies met Svetan niet altijd meer volgenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, Henny is niet op Fiji. Svetan wilde ons laten weten dat de duitsers het allemaal zo goed voor elkaar hebben en Laura helpen met het inklaren etc. Dat die duitsers daar in tenminste 1 geval dan weer een nederlander voor nodig hebben doet niet ter zake.
Ja joh?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:56 schreef svetan het volgende:
Die trans-ocean organisatie word weliswaar vanuit Duitsland gerunt maar een groot deel van de medewerkers hebben een andere nationaliteit. Vaak zijn het zelf ervaren zeilers die ergens zijn blijven hangen.
Ja hoor, ik heb alleen het idee dat Svetan geen flauw benul had waar dat steunpunt uit bestond. Of waar het gevestigd is.quote:
Dus een zwerver die een willekeurige voorbijganger vraagt om geld voor een slaapplaats of wat te eten ofzo is niet aan het bedelen maar probeert sponsors binnen te halen? Interessant concept...quote:Op zondag 17 juli 2011 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Je mag het bedelen vinden, maar er zijn genoeg sponsoren die Laura willen helpen. Bedelen vind ik het pas als je bij overheden aanklopt voor subsidie.
Die ¤ 25.000,-- was voor december al op, allemaal de schuld van de negatieve media-aandacht.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:10 schreef shameonyou het volgende:
Zo een SSB radio is maar 200 euro of zoiets.
Dat ze daarvoor helemaal moet gaan bedelen na 2 jaar internationale media aandacht en om te beginnen al 25 000 euro donatie in het begin is wel erg zielig en onprofessioneel.
En die klootzakken bij Jeugdzorg natuurlijkquote:Op maandag 18 juli 2011 16:52 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die ¤ 25.000,-- was voor december al op, allemaal de schuld van de negatieve media-aandacht.
Kennelijk vinden sponsors het nog steeds de moeite waard om haar te sponsoren. Kennelijk krijgt het publiek ook niet alles te horen. Ik snap natuurlijk dat er beeldrechten enzoiets in het geding zijn, maar ik blijf het een vreemde manier van marketing vinden. Je zou toch echt verwachten dat ze zo vaak mogelijk, zo positief mogelijk en zo opzienbarend mogelijk in het nieuws komt. Dat is de beste garantie dat die docu en dat boek aftrek gaan vinden.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef livelink het volgende:
Ik zit een beetje tussen de mening van Svetan en Disana in. Aan de ene kant is het inderdaad gebruik maken van je bekendheid en is het de keuze zelf van sponsors om te sponsoren.
Aan de andere kant is het wel zo berekenend allemaal. Neem dan inderdaad gewoon contact op met een bedrijf in plaats van plots je radio die je consequent alleen maar SSB-radio hebt genoemd, ICOM 700 PRO SSB radio te noemen.
En dan haken er ook nog twee media bedrijven af, zie dan nog maar eens om fatsoenlijk rond te komen!quote:Op maandag 18 juli 2011 16:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En die klootzakken bij Jeugdzorg natuurlijk
Volgens mij kost zo'n ding ongeveer $1.250,-quote:Op maandag 18 juli 2011 15:10 schreef shameonyou het volgende:
Zo een SSB radio is maar 200 euro of zoiets.
Dat ze daarvoor helemaal moet gaan bedelen na 2 jaar internationale media aandacht en om te beginnen al 25 000 euro donatie in het begin is wel erg zielig en onprofessioneel.
Persoonlijk denk ik dat het zogenaamde "landteam" niet altijd de hele waarheid vertelt. Net zomin als LD dat zelf doet. Niet voor niets werd in haar laatste column nog maar weer eens genoemd dat ze tenslotte bezig is met het vestigen van een record.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kennelijk vinden sponsors het nog steeds de moeite waard om haar te sponsoren. Kennelijk krijgt het publiek ook niet alles te horen. Ik snap natuurlijk dat er beeldrechten enzoiets in het geding zijn, maar ik blijf het een vreemde manier van marketing vinden. Je zou toch echt verwachten dat ze zo vaak mogelijk, zo positief mogelijk en zo opzienbarend mogelijk in het nieuws komt. Dat is de beste garantie dat die docu en dat boek aftrek gaan vinden.
Het is uit en te na bewezen dat de firma Dick & Dick liegt, en Laura zelf ook. Maar als sponsor zoek je toch ook uit hoe iemand in het nieuws komt, en wat er allemaal aan vooraf ging? Je gaat toch na met wie je je merknaam geassocieerd wil hebben?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het zogenaamde "landteam" niet altijd de hele waarheid vertelt. Net zomin als LD dat zelf doet. Niet voor niets werd in haar laatste column nog maar weer eens genoemd dat ze tenslotte bezig is met het vestigen van een record.
En ik denk ook dat er nog zat mensen zijn die dat geloven, terwijl het natuurlijk 1 grote leugen is. Maar wat moeten ze dan? Vertellen dat Laura 2 jaar vakantie houdt maar het zelf niet kan bekostigen? En daarom sponsoren zoekt? Denk dat dat verhaal veel minder oplevert dan het recordpoging verhaal.
Volgens mij is het ook de reden dat LD niet met de pers wil praten. Want zij roept dan wel dat die persmuskieten nergens van afweten en geen verstand hebben van zeilen en dat zal in een aantal gevallen ongetwijfeld zo zijn. Maar er zijn ook zat persmuskieten die zich wel inlezen voor ze een interview afnemen. En die dus donders goed weten dat dat hele recordpoging verhaal allang niet meer op gaat en daar vragen over willen stellen. Maar dat soort vragen wil Laura niet horen, laat staan beantwoorden!
Maar goed, ze heeft zelf meer dan eens in haar weblogs en column's aangegeven op de motor te hebben gevaren, dus eigen schuld dikke bult.
Er zijn wel meer soorten. Zo heb je ook nog de mensen die een stukje zeilen, dan een baantje zoeken om het volgende traject te kunnen bekostigen, dan weer een stukje zeilen enz.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:26 schreef livelink het volgende:
Maar die zeilwereld is toch een beetje een aparte wereld, kennelijk wordt Laura daar wel enorm op handen gedragen. Of nou ja, zeilwereld; de wereld van de rijke pensionado's kan ik beter zeggen. Het zal wel een vooroordeel zijn, maar ik krijg echt het idee dat er twee soorten zeilers zijn. De echte zeilers en het vakantiezeilgilde. En dat (voor)oordeel heb ik geheel en al opgedaan uit de blogs van Laura. Maar of dat nou de bedoeling was...????
Meld het eens bij iemand na de zomer als iedereen weer terug is van vakantie!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:33 schreef spuitje het volgende:
Ook raar: op de site van LD stond onder het topic "over Laura" heel duidelijk te lezen dat haar landteam er o.a. voor zorgde dat eventuele sponsoren werden benaderd en het contact met sponsoren werd onderhouden. Het eindigde met de woorden:
"En ik? Ik kijk of ze het allemaal goed doen"
Dat gedeelte is helemaal verdwenen.
En ook in het "vraag en antwoord" bestand zijn duidelijk een aantal wijzigingen aangebracht. Dit zijn absoluut niet de antwoorden die een 13/14 jarige zou geven!
Wat men probeert verborgen te houden weet ik niet, maar ik zou het heel niet erg vinden als een onderzoeks journalist eens wat dieper in de zaak Laura Dekker dook!
Nou nee dank je. Als Laura en haar team er geen problemen mee hebben de boel te belazeren moeten ze dat vooral doen. De waarheid komt toch ooit wel naar buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Meld het eens bij iemand na de zomer als iedereen weer terug is van vakantie!
quote:Op zondag 17 juli 2011 22:06 schreef wich het volgende:
Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, dus als ze sponsoren is dat kennelijk lucratief (commercieel dan wel als imagoverbetering).
Zo eens kijken of Laura Dekker zonder boetes (wegens overtreding van een van vele regeltjes) en zonder extra kosten (wegens binnenlopen buiten de gewone werktijden van douane) in Fiji is ingecheckt.
Bijvoorbeeld het niet min. 48 uur van te voren schriftelijk aanmelden van aankomst van een jacht in Fiji, kan een boete van ca 8000 euro of 2 jaar gevangenisstraf opleveren. Niet aanmelden per radio als je op 20 mijl afstand bent, of op de verkeerde plek ankeren bij aankomst kan ook flinke boetes opleveren.
Handhaving van regels gebeurt overigens nog al eens willekeurig, zoals je mag verwachten in een semi-militaire dictatuur (couppleger Commodore Frank Bainimarama is premier).
Ik maak me ook zorgen..... wat moet er dan van dit draadje komen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]De laatste post van Laura is van 17/7. Als zij echt is opgepakt haalt ze haar record nooit meer.
Het record van jongste zeilmeisje in de gevangenis van Fiji ligt dan wel voor het oprapen. Voor wie zoekt is altijd wel een record te vinden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]De laatste post van Laura is van 17/7. Als zij echt is opgepakt haalt ze haar record nooit meer.
Of ze ligt met 2 flessen bacardi en rum in een greppel..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Ik vermoed dat ze al twee dagen van het kastje naar de muur wordt gestuurd in het bureaucratische inklaringsproces. Ze kan er natuurlijk ook overspannen van zijn geraakt.
Surry....quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:00 schreef livelink het volgende:
Jij denkt meteen weer het slechtste van haar
En weer die Henk hè? Of is het toch een andere Henk, dan de Henk die op kleine jongetjes valt?quote:19-7-2011
Lief logboek,
Sinds mijn aankomst heb ik alweer een hoop gedaan en ook veel nieuwe mensen leren kennen. Terwijl ik mijn dinghy aan het oppompen was kreeg ik van de omringende jachten te horen vooral niet van de boot af te gaan, voordat de douane en immigratie langs zijn geweest. Dus kon ik de eerste dag de boot niet af omdat ik moest wachten op de immigratiedienst, die pas heel laat in de middag kwam. Ze waren wel heel vriendelijk en wachtten geduldig tot ik de ongelooflijke berg formulieren naar waarheid had ingevuld en alles van dikke stempels was voorzien.. Daarna kwam ook Sogno d'Oro (de Midget) binnentuffen maar die wilden ze niet meer inklaren, waardoor ik daar niet aan boord mocht komen. Maar ik had beloofd om Henk op pannenkoeken te trakteren bij aankomst en heb er toch maar een paar overgebracht.. Ik weet zelf immers hoe fijn het is als je na een oversteek niet zelf hoeft te koken. Vandaag ben ik samen met een lokaal iemand, die ik hier heb leren kennen, Suva in geweest. En we zijn een film gaan kijken in een bioscoop! Dat was voor mij echt al heel erg lang geleden. Suva is echt een grote en drukke stad, wel weer even wennen maar toch ook wel weer even leuk. Even.. want als m'n pet en vaantje weer goed staan, gaan Gup en ik natuurlijk weer verder.
Laura
Ze rijzen gewoon samen dat is wel erg duidelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:25 schreef BabeWatcher het volgende:
phoe...gelukkig, goed nieuws
[..]
En weer die Henk hè? Of is het toch een andere Henk, dan de Henk die op kleine jongetjes valt?
Kennelijk heeft Laura haast, want amper aangekomen heeft ze het alweer over een aanstaand vertrek.
Het kan toch een vriendschappelijke omgang zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Dit is weer een andere Henk, volgens mij valt hij niet op jongetjes. Misschien wel op jonge zeilmeisjes![]()
Laura zoekt toch wel vaak het gezelschap of steun van oudere mensen. Zou ze misschien toch iets te jong zijn voor de tocht?
[ afbeelding ]
Lekker voorbereidquote:...kreeg ik van de omringende jachten te horen vooral niet van de boot af te gaan, voordat de douane en immigratie langs zijn geweest. Dus kon ik de eerste dag de boot niet af omdat ik moest wachten op de immigratiedienst, die pas heel laat in de middag kwam.
Lekker riskantquote:Vandaag ben ik samen met een lokaal iemand, die ik hier heb leren kennen, Suva in geweest. En we zijn een film gaan kijken in een bioscoop!
Lekker ambitieusquote:Even.. want als m'n pet en vaantje weer goed staan, gaan Gup en ik natuurlijk weer verder.
Laura zal vaak de hulp van een volwassene nodig hebben bij het ondertekenen van diverse formulieren. Ze doet wel heel stoer alsof ze het allemaal zelf regelt en of dat allemaal maar geoorloofd is maar ik denk toch dat op veel plekken de hantekeningen nodig zijn van iemand die meerderjarig ( 18 of 21) is. Tot en met Panama zag je steeds die blonde mevrouw, nu hoor en zie je steeds over Henk. Ik denk dat hij haar nieuwe babysitter is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Dit is weer een andere Henk, volgens mij valt hij niet op jongetjes. Misschien wel op jonge zeilmeisjes![]()
Laura zoekt toch wel vaak het gezelschap of steun van oudere mensen. Zou ze misschien toch iets te jong zijn voor de tocht?
[ afbeelding ]
Volgens mij wordt Henk hier met Henny verwardquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
En door wie zou die voorwaarde dan zijn gesteld?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het kan toch een vriendschappelijke omgang zijn?![]()
Als ik mij niet vergis was het zelfs een van de voorwaarden voor haar reis, dat ze op veilige afstand gevolgd zou worden.
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe andere solozeilsters het doen die rond de wereld zeilen (non-stop of via de toerische route van Laura), maar volgens mij is er geen zeilster bij die de reis uit eigen zak betaalt. De meesten zijn relatief jong, hebben beperkt of geen eigen geld, dus afhankelijk van sponsors.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:41 schreef shameonyou het volgende:
[..]
Probeer het nog eens Laura als je 10 jaartjes ouder bent en je eigen geld en motivatie hebt om een echte solo-nonstop zeilreis te maken.
En je hoeft ook niet meteen de hele wereld rond. Solo heen en weer naar America zonder stops kan ook al een prestatie zijn
Heeft ze afgezien van in Portugal ergens problemen gehad qua papieren of leeftijd?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
En door wie zou die voorwaarde dan zijn gesteld?
Er heerst nog steeds een enorm misverstand volgens mij. Sommigen doen het voorkomen alsof de rechter toestemming heeft gegeven voor de reis van Laura maar dat is helemaal niet waar. De rechter heeft de OTS opgeheven en de verantwoordelijkheid voor Laura weer bij de ouders gelegd.
Waarop vader en dochter als hazen richting Portugal vertrokken omdat ze donders goed wisten dat wanneer ze zouden wachten tot de scholen weer begonnen de leerplicht ambtenaar weer op de loopplank zou staan. En papa moest mee omdat Laura niet de benodigde papieren had om alleen uit te mogen varen.
Je merkt nu ook steeds dat ze slecht voorbereid is. Ze weet vaak niet waar ze wel en waar ze niet heen kan gezien haar leeftijd. Dat soort dingen moet allemaal nog worden uitgezocht terwijl ze onderweg is en dan blijkt dat ze sommige plekken die ze aan wilde doen niet aan kan doen omdat het betreffende land nu eenmaal niet toestaat dat iemand van haar leeftijd en zonder de nodige papieren de territoriale wateren binnenvaart.
Daarvoor bedenken de Dekkertjes dan smoesjes die iniddels zo doorzichtig zijn als net gepoetst kristal: geen tijd, gevaarlijke riffen, enz.
Ze heeft zich met haar smoesjes zelfs de woede van de sommige bewoners van NIUE ~ NUIE op de hals gehaald door haar anti-reclame. En ik kan me voorstellen dat die mensen niet blij met haar zijn!
Dat ze Nuie voorbij gevaren heeft, had ze groot gelijk in. Alleen bij stabiele oostenwind lig je daar veilig en dat was toen niet het geval. Op Nuie gaat het erg slecht met de economie, dus dat de bewoners vechten voor iedere zeilboot die langkomt is niet zo vreemd.quote:Gup en ik heb besloten toch niet naar Niue te gaan maar rechtstreeks door te varen naar Tonga. Ik hoor via de SSB radio van alle zeilers die daar geweest zijn dat de ankerplaats wel erg ruw is
Laura heeft Nuie niet aangedaan omdat het onder de Nieuw-Zeelandse wetten valt en die staan niet toe dat mensen van haar leeftijd zonder de benodigde papieren hun territoriale wateren bevaren! Dat is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:37 schreef wich het volgende:
[..]
Heeft ze afgezien van in Portugal ergens problemen gehad qua papieren of leeftijd?
[..]
Dat ze Nuie voorbij gevaren heeft, had ze groot gelijk in. Alleen bij stabiele oostenwind lig je daar veilig en dat was toen niet het geval. Op Nuie gaat het erg slecht met de economie, dus dat de bewoners vechten voor iedere zeilboot die langkomt is niet zo vreemd.
Je maakt een denkfoutje Svetan: of je al dan niet ingezetene bent van een bepaald land maakt niet uit. Je hebt je aan de regels en wetten van het land te houden waar je op dat moment verblijft! En Laura verbleef tot het moment van vertrek langdurig in Nederland en was dus gewoon leeplichtig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:27 schreef svetan het volgende:
@spuitje: Je moet er toch maar eens aan wennen dat Laura niet meer gebonden is aan de nederlandse regelzucht! Vanaf het ogenblik dat ze bij de gemeente werd uitgeschreven heeft ze weliswaar nog de nederlandse nationaliteit maar is geen ingezetene van Nederland meer en valt niet meer onder de nederlandse wet.
Slecht voorbereid? Ik vind integendeel juist dat de belangrijke zaken juist goed geregeld zijn. Bedenk eens even dat ze nu de helft van de tocht achter zich heeft en tot nu toe geen enkel ernstig probleem heeft gehad waarvoor men zich zorgen heeft moeten maken.
Het is nu eenmaal geen reisje met de Oad of Tui..... en het is heel verstandig als ze haar reisroute wijzigd als het weer en de berichten van medezeilers haar van een bepaalde haven afraden. Tot nu toe houd ze zich beter aan haar geplande reisroute ald dat ik dat gewoonlijk in mijn vakantie doe!
Ze krijgt nu een beetje haast en dat duid erop dat er op de achtergrond heel veel aan voorbereiding word gedaan..... vanwege de mogelijke noodzaak de lange route te kiezen.
Ze moet dan voor november al weer opweg zijn vanuit Darwin voor een heel lange oversteek over de indische oceaan ivm met de stormseizoenen.... en naar mogelijkheid in het zomerseizoen (op het zuidelijk halfrond) om de Kaap de Goede Hoop te zeilen.
Op zijn laast in Zuid Afrika zal er een grote onderhoudsbeurt voor Guppy moeten plaatsvinden omdat er dan nog een, wat betreft de meteorologie, moeilijk stuk volgd op de zuidelijke Atlantische oceaan.
En wie zegt dat de bedrijven zelf zo'n verhaal niet verzinnen? "Joh doe maar net of, dan hebben wij een reden om je een nieuwe te geven"quote:Op zondag 17 juli 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
Ik noem het onbeschaamd bedelen. Beschaamd bedelen had ook gekund, dan had ze zelf het initiatief genomen bedrijven te benaderen en om een radio te vragen in ruil voor reclame. Maar het was gemakkelijker indirect met de bedelvraag te leuren op het internet - dan kan ze zeggen dat het haar is komen aanwaaien.
Svetan, dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat er steeds wordt gelogen over de redenen waarom Laura bepaalde plaatsen niet aandoet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:00 schreef svetan het volgende:
@spuitje: dat was 10 maanden geleden...... zolang ze nu nergens langer dan 3 maanden verblijft (touristen visum) of bewust een domicilie in een land kiest heeft ze niets meer met nationale regels van welke staat dan ook te maken. Alleen bij overtredingen van plaatselijke regels kan ze natuurlijk op de vingers worden getikt zoals elke tourist en reiziger.
Als je solo-NONstop zeilt heb je niet veel geld nodig onderweg. De aanschaf van een degelijke boot en apparatuur kost geld uiteraard en het is ook niet vreemd om hier een sponsor voor te vinden aangezien je met een echte record poging bezig bent die ook media aandacht voor de sponsors betekent.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:31 schreef wich het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe andere solozeilsters het doen die rond de wereld zeilen (non-stop of via de toerische route van Laura), maar volgens mij is er geen zeilster bij die de reis uit eigen zak betaalt. De meesten zijn relatief jong, hebben beperkt of geen eigen geld, dus afhankelijk van sponsors.
Voorbereiden doe je van tevoren. Dit heet improviseren in het Nederlands.quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:27 schreef svetan het volgende:
Ze krijgt nu een beetje haast en dat duid erop dat er op de achtergrond heel veel aan voorbereiding word gedaan....
Als dat zo is, is het meer omdat iedereen in NL haar inmiddels door heeft, behalve de gekken in NL dan. In het buitenland ziet men dat nog niet zo...quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes: Die vrees dat ze zich niet meer blijvend in Nederland zal vestigen is gegrond! Laura heeft teveel tegenwerking en kritiek in Nederland gehad. Laura is een "internationaal product" en niet zo vastgebakken aan het kikkerlandje als de meeste nederlanders en ik denk dat ze deze reis ook wel zal gebruiken om zich een plekje uit te zoeken waar ze jaar toekomst ziet. Zelf heb ik zo ook een beter plekje uitgezocht om te leven.
Je bedoelt: in het buitenland is ze vrijwel onbekend.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes: Die vrees dat ze zich niet meer blijvend in Nederland zal vestigen is gegrond! Laura heeft teveel tegenwerking en kritiek in Nederland gehad. Laura is een "internationaal product" en niet zo vastgebakken aan het kikkerlandje als de meeste nederlanders en ik denk dat ze deze reis ook wel zal gebruiken om zich een plekje uit te zoeken waar ze jaar toekomst ziet. Zelf heb ik zo ook een beter plekje uitgezocht om te leven.
Ik vraag me af waar Laura zich wel thuis zal voelen, want overal ter wereld gelden regels en wetten. En wanneer Laura een plek kiest waar ze zich wil vestigen zal ze zich aan de daar geldende regels en wetten moeten houden. Geen opleiding, straks geen inkomsten meer, ik wens haar sterkte!quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:56 schreef livelink het volgende:
Svetan, je bent dan wel lichamelijk weg uit Nederland en je hebt als een echte avonturier een beter plekje gevonden om te leven, maar geestelijk lijk je toch nog wel in Nederland te hangen.
Was sich liebt das neckt sich is de uitdrukking die bij mij opkomt als jij het over Nederland hebt![]()
Ik ben ervan overtuigd dat Laura niet terug wil naar Nederland. Het liefst zal ze de rest van haar leven op vakantie blijven en op betoverende eilanden rondhangen. Of het haar ook lukt..? Ik vermoed dat de realiteit zo is dat ze niet op haar 16e/17e zomaar overal terecht kan en toch weer in Nederland terecht komt. Jouw positieve toekomstvisie voor Laura deel ik niet.
Ik denk niet dat wat je hier schrijft op veel feiten gebaseerd is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 04:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Laura heeft Nuie niet aangedaan omdat het onder de Nieuw-Zeelandse wetten valt en die staan niet toe dat mensen van haar leeftijd zonder de benodigde papieren hun territoriale wateren bevaren! Dat is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet.
Het gaat dan ook niet zozeer om het inklaren alswel om het uitklaren. Veel landen, waaronder de meeste europese, eisen dat men over bepaalde vaarbewijzen beschikt wanneer men met een plezierjacht wil varen. Voor veel landen buiten europa geldt dat ook en Laura beschikt simpelweg niet over deze documenten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:59 schreef svetan het volgende:
@wich: dat over de bepalingen van Nuie was ook mijn kennisstand.... maar ik wilde er niet over schrijven omdat ik geen bronnen over kon vinden.
bekender als in Nederland denk ikquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bedoelt: in het buitenland is ze vrijwel onbekend.
Goed punt inderdaad!quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:02 schreef MrFoureyes het volgende:
De manier waarop Laura de fout probeerde te vinden (de hele boot overhoop halen, en uiteindelijk na een dag zoeken ontdekken dat de zekering eruit ligt) doet niet vermoeden dat ze er heel veel van snapt. Haar opmerking dat ze, nu ze de kast heeft open gehad, ook precies weet hoe een zendontvanger werkt, ondersteunt die stelling.
Dat kan wel zo zijn, maar om daar nou op te gokken als je een wereldreis met tijdsdruk maakt, lijkt me niet zo professioneel.. toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
Blijft het feit dat ze voor veel landen niet de leeftijd heeft waarop men deze bewijzen erkend. Denk even terug aan het vaarbewijs en rijbewijs.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.
Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
"Als ze niet druipen van de azijn........"quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
Ik reageer wel op vragen..... als ze tenminste niet druipen van de azijn of sugestief zijn.
Iedereen schrijft hier wel "slecht voorbereid" en "tijddruk" maar niemand kan hier een lijstje geven van alle papiertjes die Laura voor dat ze vertrokken is heeft gehaald (Nederlandse of buitenlandse) - zonder dat was ze niet zover gekomen. We weten ook niet waarmee ze, naast haar schoolwerk, nog mee bezig is.
Volgens mij is het goed mogelijk dat als ze met 16 de tocht heeft voltooid ze achter elkaar een hele serie certificaten/ diploma's op maritiem gebied haalt.
Onderweg heeft ze in iedergeval al een duikdiploma gehaald en dat ook in de praktijk toegepast. Voor veel mensen is dit een "Vacantie Diplomatje" maar voor Laura is dit een van de vele bouwsteendjes van haar CV bij een maritieme carriere.
quote:anton van stokkum 21-07-2011wat een verrassing,die fotos !! dat ben ik, te paard, achter jullie!... elke dag toets ik je blog aan, en als ie er niet is, wat af en toe gebeurt, dan moet ik naar de psychiater.... wist je dat je vader totaal weg was van tania aebi ?
Ze had in ieder geval kennelijk geen flauw idee hoe zo'n ding in elkaar zit. Dat logenstraft in ieder je bewering dat ze goed voorbereid zou zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.
Hoezo zure reactie? Met name de vetgemaakte stukken tekstquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.
Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Opmerkelijk.quote:
Ze had dus moeten weten dat haar zender niet zelf te maken was, volgens jou.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.
Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Hey, scherp opgemerkt!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education
Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?
http://taniaaebi.com/
Je bent niet echt met je tijd mee gegaan he? Als dat wel zo was zou je weten hoe belangrijk het is om midden op een oceaan over goed werkende apparatuur te kunnen beschikken. Dat is ook waar Mike Perham Laura voor heeft gewaarschuwd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
Dat diverse schakelingen nu digitaal zijn is logisch, maar daarmee werkt een zender niet compleet anders.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.
@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.
Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Lokaliseren deed je dmv. doormeten. Dat zal nu niet anders zijn? Maar is het zinvol om met een onrepareerbaar apparaat op reis te gaan? Zeelui zullen er niet blij mee zijn.. Zeker als het om iets gaat dat van levensbelang is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:39 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden was het wel mogelijk zender eindtrappen met transistoren op te bouwen maar nog niet betrouwbaar met een vermogen van 150W PEP zoals Laura's setje. Tot midden van de jaren negentig werden er hiervoor dus buizen gebruikt totdat er geschikte vermogens FET's beschikbaar waren.
Het was dus wel mogelijk maar ontzettend duur en bij de minste kortsluiting in de antenne of kabels werd de transistor eindtrap opgeblazen.
Bouw maar eens je mobieltje uit elkaar en vertel me maar eens hoe je dit wilt repareren! In principe ziet een modern kortegolfsetje er vanbinnen net zo uit. Als je het kapotte onderdeel al kunt localiseren is het vaak onmogelijk met "boordmiddelen" te wisselen...... als je deze SMD onderdelen al kunt krijgen. De tijden van de ouderwetse soldeerbout en de tang zijn intussen allang vervlogen
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen Svetan. Jij was het die Laura adviseerde om vooral niet zonder goedwerkende SSB door te varen. Nu kan ze ineens wel zonder volgens jou.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.
@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.
Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Het kan inderdaad prima met 2 sat sets.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:19 schreef svetan het volgende:
@sp3c: Ze heeft genoeg reserve met nog twee satelliet sets. Dus ze zat niet zonder en nu krijgt ze een nieuw setje als vervanging.
Maar vergis ik me dan zo erg?? Jij vond het toch niet verstandig dat ze zonder door zou varen? Je raadde het zelfs ten sterkste af! En nu zoek ik spijkers op laag water? En dat terwijl ik op jou deskundigheid af ga.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
quote:Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.
Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291
Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
quote:3000 km varen
Een maand afzien en 3000 kilometer verder duikt plotsklaps een gebergte op aan de horizon. De Fiji eilanden zijn in zicht. Laura wil graag in de hoofdstad Suva aan land, maar mag nog niet van boord. Ze moet eerst wachten tot de ambtenaren van de migratiedienst langs geweest zijn om toestemming te geven.
En dan te bedenken dat haar column's wekelijks in het AD verschijnen!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:10 schreef livelink het volgende:
Dat AD-artikel is gewoon een slechte samenvatting van haar blog van de afgelopen weken. Dit is inderdaad van een heel laag niveau, ja.
En gezelliger..... ze moet wel met haar vakantie vriendje henk kunnen babbelen anders is het zo saai in de kajuit. Het is ook goedkoper om zo met de volgboot te babbelen in plaats van de sataliet telefoon te gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
En dat terwijl Laura zelf nog maar kortgeleden schreef dat ze tenslotte bezig was met een recordpoging!quote:Laura is not out to set any records or prove anything. She is following the normal cruiser routes, stopping at the usual places and taking time to see and experience the sites and cultures. Her youth and her reputation open doors for her at each port of call, allowing her to have amazing experiences that most would envy. The trip will probably take a couple of years. Along the way she is still doing her schoolwork by correspondence. She wants to be back home for her graduating year and then who knows what will follow. You can be sure it will be adventurous!
ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:00 schreef shameonyou het volgende:
[..]
En gezelliger..... ze moet wel met haar vakantie vriendje henk kunnen babbelen anders is het zo saai in de kajuit. Het is ook goedkoper om zo met de volgboot te babbelen in plaats van de sataliet telefoon te gebruiken.
Maar met dit soort verhalen oogst je dus wel de bewondering van mensen die verder niets over je weten en daar zal het om gaan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:03 schreef MrFoureyes het volgende:
En Laura vertelt aan dat stel dat ze op Bora Bora heeft ontmoet verschillende dingen die niet waar zijn. Zo is het niet zo dat ze op een boot is geboren, want dat was gewoon in een ziekenhuis in Nieuw Zeeland. Ze heeft haar boot niet gekocht van een bank die de boot in beslag had genomen, en evenmin betaald van geld dat ze zelf had verdiend door het opknappen van oude boten; ze heeft Guppy gekregen. Ze heeft niet een jaar lang elke dag aan de boot gewerkt met haar vader, want ze kreeg de boot in maart en voer uit in augustus. De boot is grotendeels opgeknapt door een zekere Peter Klarenbeek, die een tijdje als sponsor werd genoemd maar inmiddels van haar website is verdwenen.
Het lijkt er een beetje op dat ze voor zichzelf een heroisch verleden creeert: dat is eerder gedaan. Zo vertelde George Bush (de vader) tijdens zijn verkiezingstoernee het verhaal dat er weinig geld was in zijn familie, en dat hij om zijn studie te betalen een paar krantenwijken had. Die wijken lagen in ongure buurten, en de enige manier om daar als blanke levend uit te komen, was als je in een auto reed. Die kon hij niet betalen, dus bezorgde hij de kranten te paard.
Gelogen van begin tot einde, maar hij werd wel gekozen...
Maar krijg je daardoor niet juist het soort verhalen in de pers waar Laura volgens Svetan zo'n hekel aan heeft?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar met dit soort verhalen oogst je dus wel de bewondering van mensen die verder niets over je weten en daar zal het om gaan!
In dit interview zegt Laura ook dat haar vader een enorme verrassing voor haar had, hij had gespaard en haar huidige boot voor haar gekocht. Vanaf dat moment hebben ze samen keihard gewerkt om het zeewaardig te maken. Zegt Laura.
Laura praat liever niet met de pers. Ze vindt ze maar lastig omdat ze niets van zeilen weten volgens haar. Ik denk eerlijk gezegd dat er nog een reden isquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar krijg je daardoor niet juist het soort verhalen in de pers waar Laura volgens Svetan zo'n hekel aan heeft?
(Ik zou het niet weten. Volgens mij heeft Laura alleen af en toe gezegd dat ze een hekel heeft aan publiciteit en aan journalisten die langskomen op een moment dat het haar niet welgevallig is, ofzo.)
Ik ken haar ook niet persoonlijk. Maar ik begin nu toch wel enorme vraagtekens te krijgen bij alle verhalen. Het was toch zeker haar bedoeling de jongste solozeiler ooit te worden? Daar is toch alles om/mee begonnen? En nu heeft ze doodleuk zitten vertellen dat het haar niet om een record is begonnen en ook niet om iets te bewijzen! Maar waarom dan wel? Ik begrijp er eerlijk gezegd steeds minder van, echt waar!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik weet natuurlijk bijna niets van dit meisje, en of het nu wel of geen borderliner is, kan ik natuurlijk ook niet beoordelen. Ik ken wel een gediagnosticeerde borderliner, die is een paar jaar ouder dan Laura. Zij legt razendsnel contacten, maakt dan voortdurend nieuwe vrienden, alles is fantastisch. Een paar maanden later zijn de vrienden weer verdwenen. Ze heeft altijd verhalen, over haar werk, haar vrienden, de dingen die ze doet, de woning die ze gaat kopen: leuk om te horen, maar er klopt nooit iets van. De verhalen van Laura lijken daar op: precies die manier van het spinnen van een nieuwe werkelijkheid die alleen maar gebaseerd is op eigen verbeelding.
O jij kent haar wel persoonlijk? Nou vertel, wat is het doel van Laura's reis. Ik word eerlijk gezegd niet meer wijs uit de tegenstrijdige berichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:22 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Dana.u.b.
Het bedrijf van Peter Klarenbeek:
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Moet je persoonlijk bekend zijn met iedereen die in het nieuws is cq zichzelf tot nieuws maakt?quote:
Als je Laura niet persoonlijk kent moet je wel even je mond houden hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet je persoonlijk bekend zijn met iedereen die in het nieuws is cq zichzelf tot nieuws maakt?
Daggiknie
Ja of misschien mag je alleen iets over haar zeggen als je haar sponsort?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:09 schreef spuitje het volgende:
Als je Laura niet persoonlijk kent moet je wel even je mond houden heEn dan blijft denk ik alleen Hammondorgel over hier. Tenminste........
Je zou best eens heel erg gelijk kunnen hebben! Papa zag al snel een kleine Tania in zijn oudste en heeft haar waarschijnlijk jarenlang over dit byzondere meisje verteld! En toen wilde Laura net zo worden als Tania.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education
Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?
http://taniaaebi.com/
Ja, dat zou zomaar kunnen. Een dubbele projectie: zijn eigen droom en het verhaal van Tania, verenigd in zijn dochter.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Je zou best eens heel erg gelijk kunnen hebben! Papa zag al snel een kleine Tania in zijn oudste en heeft haar waarschijnlijk jarenlang over dit byzondere meisje verteld! En toen wilde Laura net zo worden als Tania.
Papa zag de euro's al binnen rollen. Boeken, t.v. (ging twee keer niet door) kranten, een documentaire. Daarna kon hij zijn project afbouwen, de Guppy verkopen en samen met Laura de wijde wereld intrekken. Zo iets?
Guppy (III) was idd een executoriale verkoop:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet trouwens zeggen dat ik het schandalig vind dat ze zo zit te liegen over hoe ze aan haar bootje is gekomen.
quote:Mijn leven zit echt vol verrassingen.. Zo zal ik de komende dagen even niet in de gelegenheid zijn een nieuwe blog door te sturen. Ik ben uitgenodigd op een grote dwarsgetuigde driemaster, die sinds een paar dagen naast Guppy voor anker ligt. Dit schip is onderweg naar het noorden van Fiji en men vroeg of ik mee wilde gaan om daar te duiken. Ja en dat sla ik natuurlijk niet af.. De noordkant van Fiji schijnt echt een prachtig duikparadijs te zijn en dat wil ik graag wel eens zien.. Ik zal dus een paar dagen weg zijn waarin ik waarschijnlijk geen contact met de buitenwereld heb. Maar.. daarna zal ik des te meer te vertellen hebben. Henk past ondertussen op Guppy en ik heb voor de zekerheid nog maar wat meer ankerketting uitgelaten.. De rest van de dag heb ik me vermaakt met zwemmen en klusjes aan Gup. That's the good life.. Als ik dan weer terug ben ziet het er naar uit dat mijn pet en vaantje wel weer goed staan.. En dan gaan Gup en ik weer eens verder, want de seizoenen wachten niet op mij..
bron
Heeft ze goed geregeld, gewone stervelingen betalen iets van 500-1500 euro per dag voor zo' n zeiltochtje met duikarrangement (tenminste als het deze driemaster is in Fiji).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
We zullen het een paar dagen zonder Laura moeten doen. Ze gaat tijdens haar 2 jaar durende vakantie even op vakantie. Het leven van een solozeiler is zwaar en hard werken, echt.
[..]
En is door haar vader gekocht?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Guppy (III) was idd een executoriale verkoop:
http://www.vesselauction.com/nl/cms/Openbareverkopen.html
http://www.veilingnotaris(...)tail;veilingID=13597
Nimbus Kunststof staat al lang niet meer bij de sponsors op Laura's website, en ook de NIMBUS stickers zitten niet meer op 'Guppy'.
Zo zie je maar dat Dekker bovenal nog een kind is dat pakt wat het pakken kan boven lange-termijnplanning en consequent zijn. Drie dagen geleden schreef ze nog dat ze maar 'even' zou blijven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
We zullen het een paar dagen zonder Laura moeten doen. Ze gaat tijdens haar 2 jaar durende vakantie even op vakantie. Het leven van een solozeiler is zwaar en hard werken, echt.
[..]
Ze moet onderweg flink de handen uit de mouwen steken. Het is geen cruise die ze gaat maken. De enige vakantie die ze heeft is dat ze op bestemming mag gaan duiken, maar daar rust ze ook niet echt van uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je hebt met haar gesproken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze moet onderweg flink de handen uit de mouwen steken. Het is geen cruise die ze gaat maken. De enige vakantie die ze heeft is dat ze op bestemming mag gaan duiken, maar daar rust ze ook niet echt van uit.
quote:
Maar je zou wel graag een meet and greet met haar hebben?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik ben veel te verlegen om haar op te bellen
Ik kan het niet vinden en veel van die knipsels zijn praktisch onleesbaar. Jammer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef spuitje het volgende:
Laura heeft grootse plannen lees ik in haar laatste column. Op haar volgende wereldreis gaat ze haar geboorteplaats aandoen. Jammer genoeg heeft ze daar nu geen tijd voor.
Elke keer als ik iets dergelijks van haar lees, moet ik aan dit ventje denken.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden en veel van die knipsels zijn praktisch onleesbaar. Jammer.
Duidelijk, dankjewelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Duidelijk, dankjewel![]()
Ze schrijft wel veel dezelfde dingen in haar log als in het AD, is het niet? Als ik het AD was, zou ik me bekocht voelen
Flauwekul trouwens dat ze doet alsof ze zo'n haast heeft. Waarvoor?
Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat zo'n jong kind zo doortrapt is om haar sponsors een rad voor ogen te draaien. Liever geloof ik dat pa haar dagelijks zit op te hitsen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.
Dat lijkt mij ook. Zo'n meisje zal dat echt niet zelf hebben bedacht allemaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat zo'n jong kind zo doortrapt is om haar sponsors een rad voor ogen te draaien. Liever geloof ik dat pa haar dagelijks zit op te hitsen.
Natuurlijk.. De ene keer blijft ze ergens zolang haar pet goed staat, de volgende keer heeft ze ergens geen tijd voor want ze is immers bezig met een recordpoging.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.
Het is haar gewoon met de paplepel ingegeven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zo'n meisje zal dat echt niet zelf hebben bedacht allemaal.
Dat was toch al eerder duidelijk, toen ze vond dat pappie op zijn boot in de haven moest mogen blijven wonen en daarom de regels maar moesten wijken en ze op pad gestuurd werd om handtekeningen van vriendjes te verzamelen en aan de burgemeester aan te bieden? (Anders zou ze moeten verhuizen en naar een andere school gaan. En dat was niet goed voor haar want ze had haar vriendjes daar en de school beviel zo goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het is haar gewoon met de paplepel ingegeven.
Papa's vroegere circumnavigation wordt nu ineens ook vol in de aandacht gegooid via haar weblog (dmv foto's en tekst). Tegelijkertijd met de tussen neus en lippen door opmerking in het AD, dat er een volgende wereldreis zal gaan volgen. En ik heb wel een vermoeden hoe die eruit moet gaan zien: samen op papa's eindelijk afgebouwde kotter, waar het geld maar steeds voor ontbrak om hem af te kunnen bouwen, en waar Laura samen met papa (volgens de in de soep gelopen planning) in 2010 aan die wereldreis zou beginnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat was toch al eerder duidelijk, toen ze vond dat pappie op zijn boot in de haven moest mogen blijven wonen en daarom de regels maar moesten wijken en ze op pad gestuurd werd om handtekeningen van vriendjes te verzamelen en aan de burgemeester aan te bieden? (Anders zou ze moeten verhuizen en naar een andere school gaan. En dat was niet goed voor haar want ze had haar vriendjes daar en de school beviel zo goed.![]()
![]()
Dat is toch om je te bescheuren?
)
Ze is gewoon zo opgevoed. Ze is gewend voor pappies karretje gespannen te worden en dat bij anderen ook te doen.
Dat speelde toen ze tien was, dus in die zin is het waar dat deze onderneming al vanaf die leeftijd is voorbereid.
Natuurlijk lacht Laura in haar vuistje en de familie lacht mee. Beter kan Laura het toch amper krijgen? En als het een beetje mee zit leveren een boek etc. straks ook nog wat geld op.quote:Mevr. Dekker, u heeft een geweldige kleindochter. Laura is als meisje weggegaan en komt straks terug als een zelfverzekerde jonge vrouw,die lacht in haar vuistje. Ik heb veel bewondering voor haar. Ze is een top meid
Dat heb je goed gezien! Met bijbehorend "toeffie"quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef spuitje het volgende:
Zie ik dat nu goed? Staat er "Guppy" op die tas van Laura? Een collectors item en binnenkort te koop op de meets?
[ afbeelding ]
Laat ze nou gewoon die crew barsten?quote:26-7-2011
Ik ben weer terug van mijn avontuur met de driemaster Alvei, het was super! We hadden helaas niet veel wind, dus van zeilen kwam niet veel.. Maar er zit een prachtige mega grote 2 cillinder Sabb in de Alvei met een geluid waar je de hele dag wel naar kan luisteren. De eerste dag zijn we naar een klein eilandje in het noorden van Fiji gevaren onderweg heb ik de crew leren kennen. We zouden daar gaan duiken, maar ik kon niet goed klaren door een lichte verkoudheid, wat dus oorpijn oplevert.. In plaats daarvan ben ik dan maar gaan snorkelen in het kristal heldere water, dat was minstens zo mooi. Ook heb ik daar het traditionele drankje Kava uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet nog een keer doe.. Blegh! Het smaakt naar afwaswater, voor zover ik denk dat afwaswater smaakt.. Gisterochtend zou ik dan weer met een locaal bootje de 10 mijl terug naar het hoofdeiland varen, omdat de Alvei nog verder gaat met toeristen. Maar het bootje bleek niet te gaan die dag en ik zat dus vast op het eiland.. Samen met drie leden van de crew heb ik dan een grote eilandtour gemaakt en een waterval gezocht die we uiteindelijk ook vonden.. vervolgens zijn we de langs hele rivier naar beneden gelopen. Dat was alleen makkelijker gezegd dan gedaan, want de rivier liep tussen hoge rotsmuren door en hier en daar was er een waterval waar we naar beneden moesten klauteren. Toen ik, helemaal doorweekt, terug was op het strand zag ik een lokaal bootje dat ze aan het volstouwen waren. Ik ben er gelijk heen gelopen om te vragen of ze soms van plan waren naar het hoofdeiland te varen, en dat bleek het geval.. Dus na iedereen uitgebreid gedag gezegd te hebben heb ik snel m'n spullen gepakt en ben aan boord gesprongen.. Na een lange busrit met de gebruikelijke keiharde muziek kwam ik weer aan in Suva waar ik Guppy gelukkig weer aan haar anker zag dobberen.. Echt heerlijk om na even weg te zijn geweest weer terug aan boord van mijn huisje te stappen.. Zo te zien staat mijn vaantje de komende dagen goed.. dus ga ik morgenvroeg proberen uit te klaren en dan anker op richting Vanuatu.
Laura
Ze was uitgenodigd schreef ze in haar weblog van 22-7. Dan neem ik aan dat je gast bent en niet hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Disana het volgende:
Ze is er weer, en trekt morgen verder.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Het is me niet duidelijk hoe toeristisch het uitstapje met de driemaster was en of ze gratis mee mocht.
Goed gespot van die tas, spuitje
Ik vraag me dat af omdat ze haar niet teruggebracht hebben maar met toeristen koers hebben gezet naar een volgend doel. Maar misschien mocht ze voor spek en bonen mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:39 schreef spuitje het volgende:
Ze was uitgenodigd schreef ze in haar weblog van 22-7. Dan neem ik aan dat je gast bent en niet hoeft te betalen.
Ik denk trouwens dat het dit schip was.
Nou ja, ze heeft in ieder geval afscheid genomen. Uitgebreid zelfs. Da's toch aardig van haar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Alweer op de motor....
[..]
Laat ze nou gewoon die crew barsten?![]()
Ik vond het een beetje een vaag verhaal, maar ze had deze keeer tenminste een verhaalquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, ze heeft in ieder geval afscheid genomen. Uitgebreid zelfs. Da's toch aardig van haar.
En die crewleden zijn samen met Laura op hun beurt weer gedumpt, terwijl de boot verder voer met toeristen. Zo gaat het daar, kennelijk.
Ze spelt ook niet meer als een 10-jarige. Kortom, ze lijkt volwassener te worden en misschien hebben we ons vergist in haar autodidactische vaardigheden.
Ze hielden een interview van 20 minuten maar dat interview is nergens te vinden?quote:By Bagiyo
Published: 01/06/2010
Laura Dekker is haar naam. De 14-jarige Laura was onlangs nog te zien in het praatprogramma Knevel en Van den Brink om haar wens nogmaals uit te spreken. Ze zat daar moedig tussen Karin Bloemen en voormalig Olympisch kampioen Pieter van den Hoogenband haar recht tevens haar onrecht uit te spreken.
Haar enige droom is om met haar gloednieuw Guppy ‘de 2-master’ binnen 2 jaar een wereldreis te maken over de grote plas. Ik voelde me vereerd om samen met Janneke Kersten en Brenda Konings naar Den Osse te rijden om een interview af te nemen bij dit veel besproken meisje.
De ontvangst was erg hartelijk. Ik moet zeggen dat ik zo’n entree nog nooit had gemaakt! Via een huishoudtrapje moesten we aan boord van een prachtig schip! Op de punt van het dek van haar woonschip hielden we een interview van 20 minuten. Daarnaast kregen we nog een korte rondleiding in de boot en een verhaal over haar leven op de woonboot! Erg indrukwekkend moet ik zeggen. En dan te bedenken dat haar vader het drijvend wooneiland zelf had gebouwd! Ook zijn we nog even op Guppy zelf geweest (toch wel boeiend!) en konden we haar hond, Spot genaamd, ook nog even een pootje geven.
We hebben erg genoten en we wensen Laura in de zomervakantie een behouden vaart met een naamsvermelding in het Guinness Book of Records in het vooruitzicht! Maar onthoud: de beste stuurlui staan nog steeds aan wal!
bron
Haar column stuurt ze op donderdag naar het AD en ze verschijnen op zaterdag in de krant. Het AD heeft dus ruimschoots de tijd om ze bij te schaven. Ze hebben zelfs nog de tijd om contact met haar op te nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:27 schreef MrFoureyes het volgende:
Hetzelfde zie je bij de columns in AD. Die zijn of helemaal niet door haar geschreven, of zwaar geredigeerd voor plaatsing. Laura's eigen taalgebruik is onbeholpen, haar woordenschat is beperkt en de spelling is belabberd. Dat geldt niet voor de blogjes in het AD - en de enige verklaring die ik daarvoor kan verzinnen is dat ze van of via een ander tot ons komen. Hetzelfde is het geval bij de verslagen op haar site.
Waarom zou een interview door een paar scholieren voor een profielwerkstuk of een schoolkrant ergens op het internet te vinden moeten zijn?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:56 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje een vaag verhaal, maar ze had deze keeer tenminste een verhaalOp haar Hyves zag ik trouwens ook weer iets vreemds.
[..]
Ze hielden een interview van 20 minuten maar dat interview is nergens te vinden?
Dat laatste geloof ik eigenlijk niet zo, ik denk dat het eindelijk tot de mensen die de berichten van haar plaatsen is door gedrongen dat ze ze voor het plaatsen beter even goed na kunnen kijken op fouten.
En daar is op zich natuurlijk ook niets mis mee.
Als je op het internet melding maakt van dat interview lijkt het me logisch dat dat interview ook op het internet te vinden is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:56 schreef wich het volgende:
[..]
Waarom zou een interview door een paar scholieren voor een profielwerkstuk of een schoolkrant ergens op het internet te vinden moeten zijn?
Zie je wel, ik wist het!! Ze zit niet alleen op die boot, jij vaart mee!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Mooi verslag van de tocht met de Alvei met niet eens zo heel veel spelfouten. We zijn weer op weg, nu naar Vanuatu, een tocht van 550 zeemijl.
Dat heet losbandig leven, gewoon overal schijt aan hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Ik snap bitter weinig van Dekkers laatste blog. Enerzijds is Guppy meer onder dan boven water en is de zee 'messy', anderzijds is ze bezig slaap in te halen; hoe valt dat te rijmen voor een solozeiler die alert moet zijn?
Dom pubergedrag dus... of gewoon gelogen omdat er iemand in de buurt is die oppast.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat heet losbandig leven, gewoon overal schijt aan hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie zijn gewoon veloursVan wie is dat precies een quote?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Van mijn lieve omaatje (echt waar!quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Van wie is dat precies een quote?
Dan houden we die er maar inquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Van mijn lieve omaatje (echt waar!)
Niet dus. Maar goed, we weten onderhand allemaal dat ze in de eerste leugen niet is gestikt, dus dit verhaal neem ik ook maar met een pondje zout!quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Ik snap bitter weinig van Dekkers laatste blog. Enerzijds is Guppy meer onder dan boven water en is de zee 'messy', anderzijds is ze bezig slaap in te halen; hoe valt dat te rijmen voor een solozeiler die alert moet zijn?
Gewoon niet. Het was toch al eens eerder gebleken dat deze dame kan multitasken? Als ze slaap in kan halen als de zee zo 'messy' is, dan is ze niet alleen aan boord.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Goed plan!:Yquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat gaat dus de volgende topic titel worden?
Er zijn 3 opties:quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gewoon niet. Het was toch al eens eerder gebleken dat deze dame kan multitasken? Als ze slaap in kan halen als de zee zo 'messy' is, dan is ze niet alleen aan boord.
Had de rechter en jeugdzorg toch wel een beetje gelijk.. gelukkig is SuperHenk er altijd nogquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:34 schreef livelink het volgende:
Ze neemt sowieso risico's met betrekking tot haar slaapmanagement, maar Henk houdt waarschijnlijk momenteel nog steeds een oogje in het zeil.
quote:An aircraft is to carry out a search for a ship which was due to arrive in New Zealand on Saturday.
The 92ft schooner Alvei left Port Vila in Vanuatu with nine people onboard more than three weeks ago. The Alvei is described as a learning vessel, which gives travellers the experience of sailing on a traditional ship. Its crew and passengers are believed to be aged between 27 and 66 and include Australians, Americans, a New Zealander and an Englishman.
Rescue Coordination Centre spokesman Mike Roberts says the centre has had no response to broadcasts of radio calls within the search region. Alvei is believed to be fitted with a VHF and HF Radio as well as a distress beacon.
Mr Roberts says there is enough concern to warrant a search. Mr Roberts says a plane began searching a route between Opua and Norfolk Island at midday.
A Police Liaison Officer from Wellington is starting to contact family members.
http://www.cruiserlog.com/forums/index.php?showtopic=5886quote:NEW Zealand authorities will demand to know why the crew of a schooner carrying four Australians and five others failed to tell anyone they'd be late into port, sparking a massive search.
Authoities had held fears for the group, after the three-masted topsail schooner The Alvei failed to arrive in New Zealand as planned on December 1 having sailed from Vanuatu.
Rescue Co-ordination Centre New Zealand (RCCNZ) said a Royal New Zealand Air Force Orion spotted The Alvei this morning, 760km north of New Zealand.
The ship's captain Evan Logan reportedly told authorities the schooner was delayed by unfavourable winds.
Questions are now being asked about why authorities were not told of the delay, which would have prevented the costly search mission.
Authorities had spent days trying to contact the ship by radio, before launching an air search yesterday.
Julia Lang from Maritime New Zealand said authorities would meet The Alvei's crew when they arrived in Opua, in New Zealand in 8-10 days time.
They would be asked why the ship did not respond to the radio broadcasts, and why the delay was not reported to authorities.
"Relatives have been concerned ... had the vessel been making VHF contact we would have been able to allay anyone's fear relatively quickly,'' Lang said.
"All maritime authorities internationally see skippers as responsible for their vessels. Part of that is being responsible by keeping regular and scheduled communications via maritime radio or other means.
"The fact is it has been extremely difficult. It created a lot of anxiety.''
It is unclear whether the crew may be asked to fund the cost of the search.
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Misschien is het nieuws voor je, maar solozeilers kunnen tijdens het solozeilen echt niet even slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten. Solozeilers moeten het namelijk doen met spaarzame hazenslaapjes van hooguit 20 minuten. Behalve Laura Dekker dan...quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:04 schreef wich het volgende:
[..]
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:dus probeer ik wat slaap in te halen van de afgelopen vermoeiende dagen, nachten..
Zelfde verhaal, maar dan uit oogpunt van de kapitein. Het is kennelijk nogal een low-budget organisatie, want een sateliettelefoon hebben ze nog steeds niet aan boord (wel SSB).quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ook wel geinig, dit is wat er kan gebeuren als je een tijdje zonder SSB aan het varen bent (zoals Laura dat deed). En het overkwam de Alvei ( Je weet wel, waar Laura de afgelopen 3 dagen op heeft lopen feesten, en daar nu van moet bijkomen en slaap inhalen tijdens haar volgende tripje in haar "recordpoging"):
[..]
[..]
http://www.cruiserlog.com/forums/index.php?showtopic=5886
En waarom denk je dat er op iedere boot iemand de wacht houdt zodra er meer dan 1 persoon aan boord is? Je kunt als solozeiler geen slaap inhalen, onmogelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
Dat spaarzame geldt voornamelijk voor solo-wedstrijdzeilers, voor wie langer slapen een lagere gemiddelde snelheid betekent. Die slapen bij elkaar 4.5-5.5 uur per dag (net genoeg om niet achter het roer in slaap te vallen).
Langer slapen betekent gewoon niet alert zijn. Dat is levensgevaarlijk, zeker met stormachtig weer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
Dat spaarzame geldt voornamelijk voor solo-wedstrijdzeilers, voor wie langer slapen een lagere gemiddelde snelheid betekent. Die slapen bij elkaar 4.5-5.5 uur per dag (net genoeg om niet achter het roer in slaap te vallen).
Het hele artikel is overigens de moeite van het lezen waard vind ik!quote:Naast de mentale uitdaging is er de fysieke uitdaging van uitputting en slaapgebrek. Zoals in de discussie rond Laura al eerder is opgemerkt: als solozeiler kun je er geen normaal wachtschema op na houden. Om de vrachtschepen op een veilige afstand te houden moet je constant opletten en ben je veroordeeld tot hazenslaapjes van 20 tot 40 minuten per keer. Je ontkomt dus niet aan een chronisch slaaptekort. En dat wreekt zich fysiek en mentaal.
bron
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapenquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:57 schreef spuitje het volgende:
Van een ervaren solozeiler:
[..]
Het hele artikel is overigens de moeite van het lezen waard vind ik!
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapen
Of SuperHenkiequote:Op donderdag 28 juli 2011 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.
Maar ook Laura moet 's nachts alert zijn zoals al eerder gezegd.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapen
En misschien is het nieuws voor jou dat Guppy herhaaldelijk bijna over de kop ging en dat de zee bepaald niet kalm was? Of wens je haar de verdrinkingsdood toe. Ze zegt nota bene zelf dat ze onder die omstandigheden slaap inhaalt, dan klopt er toch iets niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:04 schreef wich het volgende:
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.
Er is geen volgboot!quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.
Lees de logboeken van Jessica Watson maar eens door.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
ok, zo diep had ik die discussie niet gevolgd...quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar ook Laura moet 's nachts alert zijn zoals al eerder gezegd.
Het ging mij voornamelijk over wat werd geschreven over de duur van de hazeslaapjes.
Dat werd anders tijdens de rechts zitting wel verteld. Het zoveelste leugentje of heeft de ervaren zeiler zich bedacht om wat voor reden dan ook?quote:
quote:In de afgelopen twee maanden, sinds de eerste zitting eind augustus, hebben honderden sympathisanten zich gemeld om Laura te helpen. Ze gaven geld en boden hulp in natura. Een ervaren zeiler is bereid gevonden de hele route met een snellere boot dan de hare achter haar aan te zeilen, wat haar veiligheid op zee aanzienlijk vergroot, aldus haar advocaat Peter de Lange
bron
Dat was in 2009. Deze plannen zijn (deels) obsoleet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat werd anders tijdens de rechts zitting wel verteld. Het zoveelste leugentje of heeft de ervaren zeiler zich bedacht om wat voor reden dan ook?
[..]
Dat gaat zo bij vrijwel alle volgelingen: na zekere tijd is er ruzie en wordt het contact verbroken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:51 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd.[/b] ‘Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen’, zegt advocaat Peter de Lange. ‘Dat leverde zo’n spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.’ Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’. In april is het hoger beroep tegen de ondertoezichtstelling.[/i]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:51 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Dat was in 2009. Deze plannen zijn (deels) obsoleet.
12/03/2010
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. ‘Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen’, zegt advocaat Peter de Lange. ‘Dat leverde zo’n spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.’ Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’. In april is het hoger beroep tegen de ondertoezichtstelling.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
Klopt, maar ik denk dat men er verder geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.
Ik zou er ook voor bedanken achter zo'n eigenwijze puber aan te varen. En toch denk ik dat ze niet 100% alleen vaart, getuige het gemak waarmee ze in stormachtig weer gaat slapen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat men er verder geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.
Ik denk dat het moeilijk is iemand te vinden die aan de eisen van Laura kan en wil voldoen.
Als ik de tijd en het geld had een dergelijke reis te kunnen maken zou ik toch echt ook deels mijn eigen plan willen trekken. Maar in dit geval kan dat waarschijnlijk niet eens omdat Laura op veel plekken niet een haven kan binnen varen omdat ze haar alleen niet meer laten gaan.
Men kan dan wel blijven roepen dat Nederland bekrompen is, maar er zijn heel veel plekken op deze wereld waar men Laura niet alleen uit zal laten varen. Alleen hoor je haar fans daar niet over, die blijven liever geloven dat ze o.a Nieuw-Zeeland niet aan kan doen wegens tijdgebrek.
En ik heb zomaar het idee dat het ook niet zonder reden is dat papa uitgerekend in Australie op bezoek komt.
Even heel erg OT: zat even op Australie te googlen en kwam dit tegen.
Die gasten gun ik toch echt meer mijn 10 euro dan LD!!
Ik vind het altijd erg flauw als daarmee geschermd wordt. Nederland is helemaal niet bekrompen en dat blijkt ook uit hoe ze met Laura zijn omgegaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Men kan dan wel blijven roepen dat Nederland bekrompen is, maar er zijn heel veel plekken op deze wereld waar men Laura niet alleen uit zal laten varen.
Die Lauraquote:28-7-2011
Het is weer eens zover, de wind is precies recht van achteren en behoorlijk afgenomen. Met als gevolg dat Guppy weer enorm slingert en alles wat niet muurvast zat ondertussen op de vloer is beland. Dat is op zich nog niet zo erg, ware het niet dat mijn bakje met cornflakes er nog overheen gegaan is.. De jib is weer vervangen voor de uitgeboomde genua en het rif heb ik ook maar uit het grootzeil gehaald. Het is heerlijk dat de luiken weer open kunnen staan en de zon zo nu en dan ook weer eens even komt kijken.. Dat doet me echt goed, maar ik hoop wel dat de wind niet nog minder wordt.. Want als Gup met 6 knoop zo doorgaat heb ik een goede kans om met daglicht te arriveren.. Op een vrachtschip na, afgelopen nacht, zie ik niet veel, geen vogels of vissen en dolfijnen heb ik al sinds de grote oversteek niet meer gezien, dat is wel jammer. Ik ben Nieuw Zeeland nu ook echt voorbij. Ik vind het nog steeds echt balen er gewoon op 1200 mijl afstand aan voorbij te zijn gevaren.. Maar ik heb Guppy al verteld dat we het zeker nog een keer samen gaan zien..
Laura
Je hebt wel een beetje gelijk, maar Laura is geen gewoon meisje. Ze is veel slimmer en zelfstandiger dan leeftijdgenoten van haar. Bovendien moest ze aan heel veel voorwaarden voldoen.quote:
Uit haar logboek:quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Lees de logboeken van Jessica Watson maar eens door.
Maar of je überhaubt een tijdje kan slapen hangt vooral af van de weersomstandigheden en de hoeveelheid scheepvaartsverkeer. Als het een week stormt zul je nauwelijks slapen.quote:Then I've got four different ship detection systems, which all sound like loud alarms if there are any ships approaching. Ella's navigation lights and radar reflector also make us more visible to other ships at night. But even with all that I never just put my head down a get a full night sleep. If there's a bit going on I'll take a 20min power nap popping my head up to check on everything before going back to sleep. When things are quieter I'll sleep for 40min or longer at a time. It's amazing how used to the motion of Ella's Pink Lady I've already become, if the wind picks up a little the nose will wake me or if we drift off course the sails luff (flap) and wake me. It takes a little getting used to I but I find that I can get all the sleep I need like this and wake refreshed every time.
En heb je ook gelezen hoelang Laura haar kortste slaapjes duren in haar weblog?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:52 schreef wich het volgende:
[..]
Uit haar logboek:
[..]
Maar of je überhaubt een tijdje kan slapen hangt vooral af van de weersomstandigheden en de hoeveelheid scheepvaartsverkeer. Als het een week stormt zul je nauwelijks slapen.
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En heb je ook gelezen hoelang Laura haar kortste slaapjes duren in haar weblog?Die duren namelijk op zijn minst 2 (fucking) uren! Op zijn kortst, is dat.
Dat is heel iets anders, dan de standaard van 20 (hooguit 40) minuten slaapmanagement voor solozeilers, waar Jessica Watson zich al die maanden aan hield.
Slechts 1 keer heeft ze zich verslapen (maar liefst een heel uur), en werd toen wakker van de knal omdat ze tegen een boei was opgevaren.
...en tegen de SILVER YANG.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Slechts 1 keer heeft ze zich verslapen (maar liefst een heel uur), en werd toen wakker van de knal omdat ze tegen een boei was opgevaren.
Dat was voor ze (Jessica Watson) van start was gegaan. Ze was toen onderweg naar het startpunt namelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
[..]
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...
Laura schrijft in haar blog dat ze 'om het uur' wakker wordt, dat is elk uur en niet om de twee uur (=om het andere uur).
Om het uur is ieder ander uur. Anders schrijf je dat je ieder uur wakker wordt. Althans, ik meen me te herinneren dat ik het zo geleerd heb.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
Laura schrijft in haar blog dat ze 'om het uur' wakker wordt, dat is elk uur en niet om de twee uur (=om het andere uur).
quote:Vannacht heb ik heerlijk geslapen, er was geen enkele keer alarm zelfs niet van de detector die zeeschepen op meer dan 40 mijl afstand waarneemt! Ik hoefde er maar zes keer uit en alleen maar om de koers iets bij te stellen.
bron
Klopt helemaal. Om de dag, is ook iedere 2e dag, en niet iedere volgende dag. Om het uur, is ieder 2e uur, en niet ieder volgend uur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 06:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Om het uur is ieder ander uur. Anders schrijf je dat je ieder uur wakker wordt. Althans, ik meen me te herinneren dat ik het zo geleerd heb.
Ach, Laura liep met haar boot twee keer op een rif toen ze probeerde een baai binnen te varen. Mag ze nog blij zijn dat haar boot geen schade op heeft gelopen!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
[..]
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...
quote:Wel heb ik zoals elke dag weer gezellig via de SSB radio met andere zeilers in Tahiti en Tonga gepraat en natuurlijk ook met Henk die met zijn kleine bootje al weer bijna 100 mijl achter mij ligt.. Ondertussen ben ik ook weer een nieuw boek gaan lezen, 'The long way' van Bernard Moitessier, die deed een non stop zeilrace, alleen toen hij rond was is hij niet gefinisht maar door gevaren naar Tahiti.. Ik heb het boek van iemand gekregen die mij daar ook wel voor aanzag..
bron
Was de Nederlandse taal maar zo logisch.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Om de dag, is ook iedere 2e dag, en niet iedere volgende dag. Om het uur, is ieder 2e uur, en niet ieder volgend uur.
Zes keer, geen zeven keerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:40 schreef wich het volgende:
[..]
Was de Nederlandse taal maar zo logisch.
Om het kwartier is elke 15 minuten en om het uur elke 60 minuten, maar om de dag is de ene dag wel en de andere niet, en om de week is de ene week wel en de andere niet. Zie ondermeer hier voor de uitleg.
Maar goed, in d'r laatste blog meldt ze dat ze zondere verdere alarmen er 's nachts 7 x eruit is geweest, en dat komt neer op ca 1 x per uur.
Er is geen bewijs voor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.
Guppy vaart vanzelf. Als Laura slaapt zit het roer vast. Een enkelmastbootje met helmstok moet je continu vasthouden, maar dat hoeft niet bij een zeewaardig jacht.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Zes keer, geen zeven keer
Voor het overige heb je gelijk wat betreft de tijdsaanduidingen. Maar het blijft vreemd dat ze überhaupt aan bijslapen zegt te doen terwijl het ruig weer is.
Wat een dommige reactie weer. Ik reageerde specifiek op wat ze zelf schreef:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Guppy vaart vanzelf. Als Laura slaapt zit het roer vast. Een enkelmastbootje met helmstok moet je continu vasthouden, maar dat hoeft niet bij een zeewaardig jacht.
Waarschijnlijk gaat dit deel van de tocht niet door een drukke vaarroute, dan kan je best even slapen als je op de radar hebt gezien dat de dichtstbijzijnde boot 40 mijn verderop is.
En had iemand hier het daarover? Nee, het ging over slapen tijden slecht weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Het weer is een stuk beter geworden. Minder harde wind uit een betere richting.
Het ging zelfs over slaap inhalen (van 3 dagen en nachten feesten) tijdens slecht weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
En had iemand hier het daarover? Nee, het ging over slapen tijden slecht weer.
Ja klopt, ik zit dat nota bene voor de tweede keer te quoten en nog wordt er gedaan alsof het om een heel ander situatie gaat. Ik vind het vreemd dat sommige mensen echt alles verheerlijken en vergoelijken wat Dekker doet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het ging zelfs over slaap inhalen (van 3 dagen en nachten feesten) tijdens slecht weer.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja klopt, ik zit dat nota bene voor de tweede keer te quoten en nog wordt er gedaan alsof het om een heel ander situatie gaat. Ik vind het vreemd dat sommige mensen echt alles verheerlijken en vergoelijken wat Dekker doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |