quote:An aircraft is to carry out a search for a ship which was due to arrive in New Zealand on Saturday.
The 92ft schooner Alvei left Port Vila in Vanuatu with nine people onboard more than three weeks ago. The Alvei is described as a learning vessel, which gives travellers the experience of sailing on a traditional ship. Its crew and passengers are believed to be aged between 27 and 66 and include Australians, Americans, a New Zealander and an Englishman.
Rescue Coordination Centre spokesman Mike Roberts says the centre has had no response to broadcasts of radio calls within the search region. Alvei is believed to be fitted with a VHF and HF Radio as well as a distress beacon.
Mr Roberts says there is enough concern to warrant a search. Mr Roberts says a plane began searching a route between Opua and Norfolk Island at midday.
A Police Liaison Officer from Wellington is starting to contact family members.
http://www.cruiserlog.com/forums/index.php?showtopic=5886quote:NEW Zealand authorities will demand to know why the crew of a schooner carrying four Australians and five others failed to tell anyone they'd be late into port, sparking a massive search.
Authoities had held fears for the group, after the three-masted topsail schooner The Alvei failed to arrive in New Zealand as planned on December 1 having sailed from Vanuatu.
Rescue Co-ordination Centre New Zealand (RCCNZ) said a Royal New Zealand Air Force Orion spotted The Alvei this morning, 760km north of New Zealand.
The ship's captain Evan Logan reportedly told authorities the schooner was delayed by unfavourable winds.
Questions are now being asked about why authorities were not told of the delay, which would have prevented the costly search mission.
Authorities had spent days trying to contact the ship by radio, before launching an air search yesterday.
Julia Lang from Maritime New Zealand said authorities would meet The Alvei's crew when they arrived in Opua, in New Zealand in 8-10 days time.
They would be asked why the ship did not respond to the radio broadcasts, and why the delay was not reported to authorities.
"Relatives have been concerned ... had the vessel been making VHF contact we would have been able to allay anyone's fear relatively quickly,'' Lang said.
"All maritime authorities internationally see skippers as responsible for their vessels. Part of that is being responsible by keeping regular and scheduled communications via maritime radio or other means.
"The fact is it has been extremely difficult. It created a lot of anxiety.''
It is unclear whether the crew may be asked to fund the cost of the search.
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Ik snap bitter weinig van Dekkers laatste blog. Enerzijds is Guppy meer onder dan boven water en is de zee 'messy', anderzijds is ze bezig slaap in te halen; hoe valt dat te rijmen voor een solozeiler die alert moet zijn?
Misschien is het nieuws voor je, maar solozeilers kunnen tijdens het solozeilen echt niet even slaap inhalen van 3 dagen en nachten doorfeesten. Solozeilers moeten het namelijk doen met spaarzame hazenslaapjes van hooguit 20 minuten. Behalve Laura Dekker dan...quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:04 schreef wich het volgende:
[..]
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:dus probeer ik wat slaap in te halen van de afgelopen vermoeiende dagen, nachten..
Zelfde verhaal, maar dan uit oogpunt van de kapitein. Het is kennelijk nogal een low-budget organisatie, want een sateliettelefoon hebben ze nog steeds niet aan boord (wel SSB).quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ook wel geinig, dit is wat er kan gebeuren als je een tijdje zonder SSB aan het varen bent (zoals Laura dat deed). En het overkwam de Alvei ( Je weet wel, waar Laura de afgelopen 3 dagen op heeft lopen feesten, en daar nu van moet bijkomen en slaap inhalen tijdens haar volgende tripje in haar "recordpoging"):
[..]
[..]
http://www.cruiserlog.com/forums/index.php?showtopic=5886
En waarom denk je dat er op iedere boot iemand de wacht houdt zodra er meer dan 1 persoon aan boord is? Je kunt als solozeiler geen slaap inhalen, onmogelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
Dat spaarzame geldt voornamelijk voor solo-wedstrijdzeilers, voor wie langer slapen een lagere gemiddelde snelheid betekent. Die slapen bij elkaar 4.5-5.5 uur per dag (net genoeg om niet achter het roer in slaap te vallen).
Langer slapen betekent gewoon niet alert zijn. Dat is levensgevaarlijk, zeker met stormachtig weer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
Dat spaarzame geldt voornamelijk voor solo-wedstrijdzeilers, voor wie langer slapen een lagere gemiddelde snelheid betekent. Die slapen bij elkaar 4.5-5.5 uur per dag (net genoeg om niet achter het roer in slaap te vallen).
Het hele artikel is overigens de moeite van het lezen waard vind ik!quote:Naast de mentale uitdaging is er de fysieke uitdaging van uitputting en slaapgebrek. Zoals in de discussie rond Laura al eerder is opgemerkt: als solozeiler kun je er geen normaal wachtschema op na houden. Om de vrachtschepen op een veilige afstand te houden moet je constant opletten en ben je veroordeeld tot hazenslaapjes van 20 tot 40 minuten per keer. Je ontkomt dus niet aan een chronisch slaaptekort. En dat wreekt zich fysiek en mentaal.
bron
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapenquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:57 schreef spuitje het volgende:
Van een ervaren solozeiler:
[..]
Het hele artikel is overigens de moeite van het lezen waard vind ik!
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapen
Of SuperHenkiequote:Op donderdag 28 juli 2011 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.
Maar ook Laura moet 's nachts alert zijn zoals al eerder gezegd.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat op als je non-stop zeilt, maar Laura kan in haar 'vakanties' steeds lekker bijslapen
En misschien is het nieuws voor jou dat Guppy herhaaldelijk bijna over de kop ging en dat de zee bepaald niet kalm was? Of wens je haar de verdrinkingsdood toe. Ze zegt nota bene zelf dat ze onder die omstandigheden slaap inhaalt, dan klopt er toch iets niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:04 schreef wich het volgende:
Mischien is het nieuws voor je, maar alle solozeilers slapen onderweg. Zolang je maar cummulatief over de dag aan je uurtjes slaap komt, rust je uit.
Er is geen volgboot!quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of haar volgboot neemt het even over natuurlijk.
Lees de logboeken van Jessica Watson maar eens door.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:42 schreef wich het volgende:
ok, zo diep had ik die discussie niet gevolgd...quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar ook Laura moet 's nachts alert zijn zoals al eerder gezegd.
Het ging mij voornamelijk over wat werd geschreven over de duur van de hazeslaapjes.
Dat werd anders tijdens de rechts zitting wel verteld. Het zoveelste leugentje of heeft de ervaren zeiler zich bedacht om wat voor reden dan ook?quote:
quote:In de afgelopen twee maanden, sinds de eerste zitting eind augustus, hebben honderden sympathisanten zich gemeld om Laura te helpen. Ze gaven geld en boden hulp in natura. Een ervaren zeiler is bereid gevonden de hele route met een snellere boot dan de hare achter haar aan te zeilen, wat haar veiligheid op zee aanzienlijk vergroot, aldus haar advocaat Peter de Lange
bron
Dat was in 2009. Deze plannen zijn (deels) obsoleet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat werd anders tijdens de rechts zitting wel verteld. Het zoveelste leugentje of heeft de ervaren zeiler zich bedacht om wat voor reden dan ook?
[..]
Dat gaat zo bij vrijwel alle volgelingen: na zekere tijd is er ruzie en wordt het contact verbroken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:51 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd.[/b] ‘Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen’, zegt advocaat Peter de Lange. ‘Dat leverde zo’n spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.’ Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’. In april is het hoger beroep tegen de ondertoezichtstelling.[/i]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:51 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Dat was in 2009. Deze plannen zijn (deels) obsoleet.
12/03/2010
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. ‘Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen’, zegt advocaat Peter de Lange. ‘Dat leverde zo’n spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.’ Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’. In april is het hoger beroep tegen de ondertoezichtstelling.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
Klopt, maar ik denk dat men er verder geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.
Ik zou er ook voor bedanken achter zo'n eigenwijze puber aan te varen. En toch denk ik dat ze niet 100% alleen vaart, getuige het gemak waarmee ze in stormachtig weer gaat slapen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat men er verder geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.
Ik denk dat het moeilijk is iemand te vinden die aan de eisen van Laura kan en wil voldoen.
Als ik de tijd en het geld had een dergelijke reis te kunnen maken zou ik toch echt ook deels mijn eigen plan willen trekken. Maar in dit geval kan dat waarschijnlijk niet eens omdat Laura op veel plekken niet een haven kan binnen varen omdat ze haar alleen niet meer laten gaan.
Men kan dan wel blijven roepen dat Nederland bekrompen is, maar er zijn heel veel plekken op deze wereld waar men Laura niet alleen uit zal laten varen. Alleen hoor je haar fans daar niet over, die blijven liever geloven dat ze o.a Nieuw-Zeeland niet aan kan doen wegens tijdgebrek.
En ik heb zomaar het idee dat het ook niet zonder reden is dat papa uitgerekend in Australie op bezoek komt.
Even heel erg OT: zat even op Australie te googlen en kwam dit tegen.
Die gasten gun ik toch echt meer mijn 10 euro dan LD!!
Ik vind het altijd erg flauw als daarmee geschermd wordt. Nederland is helemaal niet bekrompen en dat blijkt ook uit hoe ze met Laura zijn omgegaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Men kan dan wel blijven roepen dat Nederland bekrompen is, maar er zijn heel veel plekken op deze wereld waar men Laura niet alleen uit zal laten varen.
Die Lauraquote:28-7-2011
Het is weer eens zover, de wind is precies recht van achteren en behoorlijk afgenomen. Met als gevolg dat Guppy weer enorm slingert en alles wat niet muurvast zat ondertussen op de vloer is beland. Dat is op zich nog niet zo erg, ware het niet dat mijn bakje met cornflakes er nog overheen gegaan is.. De jib is weer vervangen voor de uitgeboomde genua en het rif heb ik ook maar uit het grootzeil gehaald. Het is heerlijk dat de luiken weer open kunnen staan en de zon zo nu en dan ook weer eens even komt kijken.. Dat doet me echt goed, maar ik hoop wel dat de wind niet nog minder wordt.. Want als Gup met 6 knoop zo doorgaat heb ik een goede kans om met daglicht te arriveren.. Op een vrachtschip na, afgelopen nacht, zie ik niet veel, geen vogels of vissen en dolfijnen heb ik al sinds de grote oversteek niet meer gezien, dat is wel jammer. Ik ben Nieuw Zeeland nu ook echt voorbij. Ik vind het nog steeds echt balen er gewoon op 1200 mijl afstand aan voorbij te zijn gevaren.. Maar ik heb Guppy al verteld dat we het zeker nog een keer samen gaan zien..
Laura
Je hebt wel een beetje gelijk, maar Laura is geen gewoon meisje. Ze is veel slimmer en zelfstandiger dan leeftijdgenoten van haar. Bovendien moest ze aan heel veel voorwaarden voldoen.quote:
Uit haar logboek:quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Lees de logboeken van Jessica Watson maar eens door.
Maar of je überhaubt een tijdje kan slapen hangt vooral af van de weersomstandigheden en de hoeveelheid scheepvaartsverkeer. Als het een week stormt zul je nauwelijks slapen.quote:Then I've got four different ship detection systems, which all sound like loud alarms if there are any ships approaching. Ella's navigation lights and radar reflector also make us more visible to other ships at night. But even with all that I never just put my head down a get a full night sleep. If there's a bit going on I'll take a 20min power nap popping my head up to check on everything before going back to sleep. When things are quieter I'll sleep for 40min or longer at a time. It's amazing how used to the motion of Ella's Pink Lady I've already become, if the wind picks up a little the nose will wake me or if we drift off course the sails luff (flap) and wake me. It takes a little getting used to I but I find that I can get all the sleep I need like this and wake refreshed every time.
En heb je ook gelezen hoelang Laura haar kortste slaapjes duren in haar weblog?quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:52 schreef wich het volgende:
[..]
Uit haar logboek:
[..]
Maar of je überhaubt een tijdje kan slapen hangt vooral af van de weersomstandigheden en de hoeveelheid scheepvaartsverkeer. Als het een week stormt zul je nauwelijks slapen.
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En heb je ook gelezen hoelang Laura haar kortste slaapjes duren in haar weblog?Die duren namelijk op zijn minst 2 (fucking) uren! Op zijn kortst, is dat.
Dat is heel iets anders, dan de standaard van 20 (hooguit 40) minuten slaapmanagement voor solozeilers, waar Jessica Watson zich al die maanden aan hield.
Slechts 1 keer heeft ze zich verslapen (maar liefst een heel uur), en werd toen wakker van de knal omdat ze tegen een boei was opgevaren.
...en tegen de SILVER YANG.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Slechts 1 keer heeft ze zich verslapen (maar liefst een heel uur), en werd toen wakker van de knal omdat ze tegen een boei was opgevaren.
Dat was voor ze (Jessica Watson) van start was gegaan. Ze was toen onderweg naar het startpunt namelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
[..]
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...
Laura schrijft in haar blog dat ze 'om het uur' wakker wordt, dat is elk uur en niet om de twee uur (=om het andere uur).
Om het uur is ieder ander uur. Anders schrijf je dat je ieder uur wakker wordt. Althans, ik meen me te herinneren dat ik het zo geleerd heb.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
Laura schrijft in haar blog dat ze 'om het uur' wakker wordt, dat is elk uur en niet om de twee uur (=om het andere uur).
quote:Vannacht heb ik heerlijk geslapen, er was geen enkele keer alarm zelfs niet van de detector die zeeschepen op meer dan 40 mijl afstand waarneemt! Ik hoefde er maar zes keer uit en alleen maar om de koers iets bij te stellen.
bron
Klopt helemaal. Om de dag, is ook iedere 2e dag, en niet iedere volgende dag. Om het uur, is ieder 2e uur, en niet ieder volgend uur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 06:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Om het uur is ieder ander uur. Anders schrijf je dat je ieder uur wakker wordt. Althans, ik meen me te herinneren dat ik het zo geleerd heb.
Ach, Laura liep met haar boot twee keer op een rif toen ze probeerde een baai binnen te varen. Mag ze nog blij zijn dat haar boot geen schade op heeft gelopen!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:01 schreef wich het volgende:
[..]
Ze werd tijdens poging 1 ook nog een keertje wakker wegens botsen tegen een schip van 63000 ton ...
quote:Wel heb ik zoals elke dag weer gezellig via de SSB radio met andere zeilers in Tahiti en Tonga gepraat en natuurlijk ook met Henk die met zijn kleine bootje al weer bijna 100 mijl achter mij ligt.. Ondertussen ben ik ook weer een nieuw boek gaan lezen, 'The long way' van Bernard Moitessier, die deed een non stop zeilrace, alleen toen hij rond was is hij niet gefinisht maar door gevaren naar Tahiti.. Ik heb het boek van iemand gekregen die mij daar ook wel voor aanzag..
bron
Was de Nederlandse taal maar zo logisch.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Om de dag, is ook iedere 2e dag, en niet iedere volgende dag. Om het uur, is ieder 2e uur, en niet ieder volgend uur.
Zes keer, geen zeven keerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:40 schreef wich het volgende:
[..]
Was de Nederlandse taal maar zo logisch.
Om het kwartier is elke 15 minuten en om het uur elke 60 minuten, maar om de dag is de ene dag wel en de andere niet, en om de week is de ene week wel en de andere niet. Zie ondermeer hier voor de uitleg.
Maar goed, in d'r laatste blog meldt ze dat ze zondere verdere alarmen er 's nachts 7 x eruit is geweest, en dat komt neer op ca 1 x per uur.
Er is geen bewijs voor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat een volger was toegezegd en ik kan nergens vinden dat die alsnog niet is gevonden.
Guppy vaart vanzelf. Als Laura slaapt zit het roer vast. Een enkelmastbootje met helmstok moet je continu vasthouden, maar dat hoeft niet bij een zeewaardig jacht.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Zes keer, geen zeven keer
Voor het overige heb je gelijk wat betreft de tijdsaanduidingen. Maar het blijft vreemd dat ze überhaupt aan bijslapen zegt te doen terwijl het ruig weer is.
Wat een dommige reactie weer. Ik reageerde specifiek op wat ze zelf schreef:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Guppy vaart vanzelf. Als Laura slaapt zit het roer vast. Een enkelmastbootje met helmstok moet je continu vasthouden, maar dat hoeft niet bij een zeewaardig jacht.
Waarschijnlijk gaat dit deel van de tocht niet door een drukke vaarroute, dan kan je best even slapen als je op de radar hebt gezien dat de dichtstbijzijnde boot 40 mijn verderop is.
En had iemand hier het daarover? Nee, het ging over slapen tijden slecht weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Het weer is een stuk beter geworden. Minder harde wind uit een betere richting.
Het ging zelfs over slaap inhalen (van 3 dagen en nachten feesten) tijdens slecht weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
En had iemand hier het daarover? Nee, het ging over slapen tijden slecht weer.
Ja klopt, ik zit dat nota bene voor de tweede keer te quoten en nog wordt er gedaan alsof het om een heel ander situatie gaat. Ik vind het vreemd dat sommige mensen echt alles verheerlijken en vergoelijken wat Dekker doet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het ging zelfs over slaap inhalen (van 3 dagen en nachten feesten) tijdens slecht weer.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja klopt, ik zit dat nota bene voor de tweede keer te quoten en nog wordt er gedaan alsof het om een heel ander situatie gaat. Ik vind het vreemd dat sommige mensen echt alles verheerlijken en vergoelijken wat Dekker doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |