abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99746683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
Ik reageer wel op vragen..... als ze tenminste niet druipen van de azijn of sugestief zijn.

Iedereen schrijft hier wel "slecht voorbereid" en "tijddruk" maar niemand kan hier een lijstje geven van alle papiertjes die Laura voor dat ze vertrokken is heeft gehaald (Nederlandse of buitenlandse) - zonder dat was ze niet zover gekomen. We weten ook niet waarmee ze, naast haar schoolwerk, nog mee bezig is.
Volgens mij is het goed mogelijk dat als ze met 16 de tocht heeft voltooid ze achter elkaar een hele serie certificaten/ diploma's op maritiem gebied haalt.
Onderweg heeft ze in iedergeval al een duikdiploma gehaald en dat ook in de praktijk toegepast. Voor veel mensen is dit een "Vacantie Diplomatje" maar voor Laura is dit een van de vele bouwsteendjes van haar CV bij een maritieme carriere.
"Als ze niet druipen van de azijn........"
Nee Svetan, jij geeft geen antwoord als je weet dat je je gelijk niet kunt halen. En dat heeft helemaal niets maar dan ook niets te maken met azijn of spruitjes!
Wat heeft Nederland jou aangedaan dat er in jou ogen werkelijk niets deugt aan Nederland?
Waarom wordt door zoveel mensen goedgekeurd dat Laura en haar familie liegen?
Laura heeft geen vaarbewijzen. Ze zal de kennis misschien wel hebben, maar gezien haar leeftijd kan ze het officiele bewijs niet halen.
Had Laura gezien haar leeftijd wel vanuit Duitsland mogen vertrekken? Nee dus want daar gelden zo ongeveer dezelfde regels als in Nederland.
Laura kan Nieuw-Zeeland niet aandoen omdat ze niet over de benodigde geldige documenten beschikt. Vanuit Nieuw-Zeeland is ook duidelijk te kennen gegeven dat men voor Laura geen uitzondering zal maken. Oftewel: mocht ze daar een haven binnenvaren dan gaat haar boot aan de ketting en mag papa haar komen halen, net als in Engeland!
Nogmaals: ik gun Laura haar reis, maar waarom mensen vinden dat dit kind onder en boven de wet is begrijp ik dus niet en tot nu toe heeft ook niemand me daarop een antwoord kunnen geven!
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:53:40 #152
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_99747839
In Portugal bleek ze in ieder geval niets te hebben, en daardoor werd ze tegengehouden door de Portugese overheid. Uiteindelijk is ze vanaf Gibraltar vertrokken, nadat vader en Laura de autoriteiten daar hadden verteld dat het helemaal niet de bedoeling was dat Laura alleen zou uitvaren, maar dat ze samen de boot aan het testen waren. 's Morgens vroeg is ze toen alleen de jachthaven uitgeglipt.

MARCOM B is bedoeld voor bediening van een marifoon (VHF, beperkt bereik). Daar mag je geen MF/HF set mee bedienen of voorhanden hebben. Het feit dat ze nog niet is gepakt, betekent niet dat het in orde is.

Maritiem radioverkeer valt onder de SOLAS regeling (Safety Of Lives At Sea) - die regeling geldt wereldwijd. Het is dus niet zo dat er landen zijn waar ze niet zo nauw hoeven te kijken. Het is natuurlijk wel zo dat er landen zijn waar "iets te regelen" valt.

Je kan natuurlijk met vervalste papieren gaan werken. Dan kun je beweren dat je een complete maritieme opleiding hebt gevolgd: je hebt de diploma's om het te bewijzen. Je kunt ook gewoon een lastige ambtenaar 100 dollar in de hand drukken; er zijn genoeg landen waar dat zo werkt.

Het is mooi zo lang het goed gaat. Het wordt minder grappig als je in nood zit, je een oproep uitstuurt op een bepaalde frequentie, niet gehoord wordt omdat die frequentie op dat moment niet werkt (kan heel goed op HF) en dan niet weet hoe het verder moet. Radiocommunicatie werkt met strikte protocollen: als je die niet kent (en als je geen opleiding hebt gevolgd, is dat wel waarschijnlijk) word je niet gehoord, of je verstoort de verbindingen van anderen.

De vraag is of die hele onderneming dan nog bewondering verdient.
pi_99751257
Uit het gastenboek van Laura:

quote:
anton van stokkum 21-07-2011wat een verrassing,die fotos !! dat ben ik, te paard, achter jullie!... elke dag toets ik je blog aan, en als ie er niet is, wat af en toe gebeurt, dan moet ik naar de psychiater.... wist je dat je vader totaal weg was van tania aebi ?
pi_99756054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.

Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
Ze had in ieder geval kennelijk geen flauw idee hoe zo'n ding in elkaar zit. Dat logenstraft in ieder je bewering dat ze goed voorbereid zou zijn.
pi_99757740
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.

Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:58:16 #156
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99759498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.

Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Hoezo zure reactie? Met name de vetgemaakte stukken tekst :N
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2011 @ 18:20:38 #157
137949 Disana
pi_99760359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:07 schreef spuitje het volgende:
Uit het gastenboek van Laura:

Opmerkelijk.

Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education

Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?

http://taniaaebi.com/
pi_99761383
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.

Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Ze had dus moeten weten dat haar zender niet zelf te maken was, volgens jou.
Maar ze ging haar keet maar doorzoeken om tot de conclusie te komen dat de zekering kapot is en denkt daarna dat ze weet hoe zo'n ding werkt omdat ze hem van binnen heeft gezien. Eerder nog niet, dus.

Werkt zendapparatuur opeens zo totaal anders dan, sinds een paar decennia, door de digitale techniek? Hoe dan?

Waarom speel je opeens op de man? Het doet er toch helemaal niet toe of ik goddelijke gaven heb of niet? Net zomin als het er toe doet hoe vreselijk goed jij die dingen kon reparen.
pi_99761899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Opmerkelijk.

Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education

Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?

http://taniaaebi.com/
Hey, scherp opgemerkt!
Haar boek heet 'Maiden Voyage' en het wordt beschreven als een moderne - en tevens emotionele - odyssee naar volwassenheid. In gezelschap van haar kat. Laura wilde graag Spot meenemen, in de eerste instantie.
Dat zijn wel hele opmerkelijke overeenkomsten.
pi_99762206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.

Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Je bent niet echt met je tijd mee gegaan he? Als dat wel zo was zou je weten hoe belangrijk het is om midden op een oceaan over goed werkende apparatuur te kunnen beschikken. Dat is ook waar Mike Perham Laura voor heeft gewaarschuwd.
"Laat Laura ervoor zorgen dat ze over voldoende technische kennis beschikt om haar apparatuur te kunnen repareren, dit kan van levensbelang zijn!"
Laura heeft wat dat betreft nu al twee keer gefaald en ze mag van geluk spreken dat er tot nu toe niets mis is gegaan.
pi_99764195
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.

@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.

Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
pi_99764576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.

@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.

Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Dat diverse schakelingen nu digitaal zijn is logisch, maar daarmee werkt een zender niet compleet anders.
Weet je trouwens zeker dat er 25 jaar geleden nog buizen in SSB zenders werden gebruikt? Een vriend van mij is zendamateur en die had 25 jaar geleden een SSB transceiver die gewoon met 'torretjes' werkte, meen ik. Dat was ook helemaal geen groot apparaat.
Later had hij ook speeltjes met zg. digitale transistors. Het heeft hem nooit belet om zelf spullen te bouwen, te repareren of te modificeren. Het lijkt me dat Laura dat ook wel zou moeten kunnen als ze idd.op de een of andere manier de benodigde papieren heeft. Die jongen was niet eens bijzonder hoog opgeleid.
pi_99765656
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden was het wel mogelijk zender eindtrappen met transistoren op te bouwen maar nog niet betrouwbaar met een vermogen van 150W PEP zoals Laura's setje. Tot midden van de jaren negentig werden er hiervoor dus buizen gebruikt totdat er geschikte vermogens FET's beschikbaar waren.
Het was dus wel mogelijk maar ontzettend duur en bij de minste kortsluiting in de antenne of kabels werd de transistor eindtrap opgeblazen.

Bouw maar eens je mobieltje uit elkaar en vertel me maar eens hoe je dit wilt repareren! In principe ziet een modern kortegolfsetje er vanbinnen net zo uit. Als je het kapotte onderdeel al kunt localiseren is het vaak onmogelijk met "boordmiddelen" te wisselen...... als je deze SMD onderdelen al kunt krijgen. De tijden van de ouderwetse soldeerbout en de tang zijn intussen allang vervlogen
pi_99766290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:39 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden was het wel mogelijk zender eindtrappen met transistoren op te bouwen maar nog niet betrouwbaar met een vermogen van 150W PEP zoals Laura's setje. Tot midden van de jaren negentig werden er hiervoor dus buizen gebruikt totdat er geschikte vermogens FET's beschikbaar waren.
Het was dus wel mogelijk maar ontzettend duur en bij de minste kortsluiting in de antenne of kabels werd de transistor eindtrap opgeblazen.

Bouw maar eens je mobieltje uit elkaar en vertel me maar eens hoe je dit wilt repareren! In principe ziet een modern kortegolfsetje er vanbinnen net zo uit. Als je het kapotte onderdeel al kunt localiseren is het vaak onmogelijk met "boordmiddelen" te wisselen...... als je deze SMD onderdelen al kunt krijgen. De tijden van de ouderwetse soldeerbout en de tang zijn intussen allang vervlogen
Lokaliseren deed je dmv. doormeten. Dat zal nu niet anders zijn? Maar is het zinvol om met een onrepareerbaar apparaat op reis te gaan? Zeelui zullen er niet blij mee zijn.. Zeker als het om iets gaat dat van levensbelang is.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:09:43 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99767179
als het niet (direct) te repareren is dan moet je een reserve meenemen

dan ben je iig goed voorbereid wat dat betreft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99767329
Er zijn veel meer mensen die niet blij met zulke apparatuur..... maar er is niets anders meer of het loopt in de duizenden Euro's. Gewoon meten is er in het digitale tijdperk ook niet meer bij.... ergens een bitje fout gezet en de hele schakeling staat op 1 of 0 en je kunt niets meer meten. Zo word er zelfs op de werkvloer in de fabriek bepaalde printplaten nog slechts optisch gecontroleerd en als ze niet als geheel werken gaan ze meteen in de afval bak. Ik zie dit dagelijks op de diverse productielijnen gebeuren..... slechts grotere eenheden (die dan meteen een paar duizentjes kosten) worden gerepareerd wat een enorm tijd- en kostenintensieve bezigheid is.
pi_99767622
@sp3c: Ze heeft genoeg reserve met nog twee satelliet sets. Dus ze zat niet zonder en nu krijgt ze een nieuw setje als vervanging.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:24:48 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99767901
nee ze heeft een alternatief met die twee setjes ... dat is niet helemaal hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99773151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.

@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.

Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen Svetan. Jij was het die Laura adviseerde om vooral niet zonder goedwerkende SSB door te varen. Nu kan ze ineens wel zonder volgens jou.
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:14:11 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99774140
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:19 schreef svetan het volgende:
@sp3c: Ze heeft genoeg reserve met nog twee satelliet sets. Dus ze zat niet zonder en nu krijgt ze een nieuw setje als vervanging.
Het kan inderdaad prima met 2 sat sets.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99775411
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
pi_99775846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
Maar vergis ik me dan zo erg?? Jij vond het toch niet verstandig dat ze zonder door zou varen? Je raadde het zelfs ten sterkste af! En nu zoek ik spijkers op laag water? En dat terwijl ik op jou deskundigheid af ga.
Dit schreef je op 10 juli:
quote:
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.

Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291

Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.


[ Bericht 22% gewijzigd door spuitje op 22-07-2011 05:35:17 ]
pi_99784356
In het AD, maar volgens mij klopt het verhaal niet. Ze is niet rechtstreeks van Moorea naar Fiji gevaren.

quote:
3000 km varen
Een maand afzien en 3000 kilometer verder duikt plotsklaps een gebergte op aan de horizon. De Fiji eilanden zijn in zicht. Laura wil graag in de hoofdstad Suva aan land, maar mag nog niet van boord. Ze moet eerst wachten tot de ambtenaren van de migratiedienst langs geweest zijn om toestemming te geven.
pi_99786581
Dat AD artikel rammelt werkelijk van alle kanten..... alleen al dat "bijna omslaan" was een klein voorvalletje met de MiniCat. En zo zit dat hele artikel in elkaar en word van een snotneus een olifantenziekte gemaakt.
Dit is nu net het soort Journalisme waar Laura de pest aan heeft.... en terrecht!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:10:34 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_99787416
Dat AD-artikel is gewoon een slechte samenvatting van haar blog van de afgelopen weken. Dit is inderdaad van een heel laag niveau, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')