abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99625340
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:10 schreef shameonyou het volgende:
Zo een SSB radio is maar 200 euro of zoiets.
Dat ze daarvoor helemaal moet gaan bedelen na 2 jaar internationale media aandacht en om te beginnen al 25 000 euro donatie in het begin is wel erg zielig en onprofessioneel.
Volgens mij kost zo'n ding ongeveer $1.250,-
http://www.shopping.com/icom-700-pro-ssb/products?sb=1
pi_99625842
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kennelijk vinden sponsors het nog steeds de moeite waard om haar te sponsoren. Kennelijk krijgt het publiek ook niet alles te horen. Ik snap natuurlijk dat er beeldrechten enzoiets in het geding zijn, maar ik blijf het een vreemde manier van marketing vinden. Je zou toch echt verwachten dat ze zo vaak mogelijk, zo positief mogelijk en zo opzienbarend mogelijk in het nieuws komt. Dat is de beste garantie dat die docu en dat boek aftrek gaan vinden.
Persoonlijk denk ik dat het zogenaamde "landteam" niet altijd de hele waarheid vertelt. Net zomin als LD dat zelf doet. Niet voor niets werd in haar laatste column nog maar weer eens genoemd dat ze tenslotte bezig is met het vestigen van een record.
En ik denk ook dat er nog zat mensen zijn die dat geloven, terwijl het natuurlijk 1 grote leugen is. Maar wat moeten ze dan? Vertellen dat Laura 2 jaar vakantie houdt maar het zelf niet kan bekostigen? En daarom sponsoren zoekt? Denk dat dat verhaal veel minder oplevert dan het recordpoging verhaal.
Volgens mij is het ook de reden dat LD niet met de pers wil praten. Want zij roept dan wel dat die persmuskieten nergens van afweten en geen verstand hebben van zeilen en dat zal in een aantal gevallen ongetwijfeld zo zijn. Maar er zijn ook zat persmuskieten die zich wel inlezen voor ze een interview afnemen. En die dus donders goed weten dat dat hele recordpoging verhaal allang niet meer op gaat en daar vragen over willen stellen. Maar dat soort vragen wil Laura niet horen, laat staan beantwoorden!
Maar goed, ze heeft zelf meer dan eens in haar weblogs en column's aangegeven op de motor te hebben gevaren, dus eigen schuld dikke bult.
pi_99626405
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het zogenaamde "landteam" niet altijd de hele waarheid vertelt. Net zomin als LD dat zelf doet. Niet voor niets werd in haar laatste column nog maar weer eens genoemd dat ze tenslotte bezig is met het vestigen van een record.
En ik denk ook dat er nog zat mensen zijn die dat geloven, terwijl het natuurlijk 1 grote leugen is. Maar wat moeten ze dan? Vertellen dat Laura 2 jaar vakantie houdt maar het zelf niet kan bekostigen? En daarom sponsoren zoekt? Denk dat dat verhaal veel minder oplevert dan het recordpoging verhaal.
Volgens mij is het ook de reden dat LD niet met de pers wil praten. Want zij roept dan wel dat die persmuskieten nergens van afweten en geen verstand hebben van zeilen en dat zal in een aantal gevallen ongetwijfeld zo zijn. Maar er zijn ook zat persmuskieten die zich wel inlezen voor ze een interview afnemen. En die dus donders goed weten dat dat hele recordpoging verhaal allang niet meer op gaat en daar vragen over willen stellen. Maar dat soort vragen wil Laura niet horen, laat staan beantwoorden!
Maar goed, ze heeft zelf meer dan eens in haar weblogs en column's aangegeven op de motor te hebben gevaren, dus eigen schuld dikke bult.
Het is uit en te na bewezen dat de firma Dick & Dick liegt, en Laura zelf ook. Maar als sponsor zoek je toch ook uit hoe iemand in het nieuws komt, en wat er allemaal aan vooraf ging? Je gaat toch na met wie je je merknaam geassocieerd wil hebben?
Daarom denk ik dat er een deal is met de documentaire-makers. Maar ik blijf het raar vinden dat dat zo afgeschermd blijft voor het publiek. Waarom toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 18-07-2011 18:27:43 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 18:26:04 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_99628488
Maar die zeilwereld is toch een beetje een aparte wereld, kennelijk wordt Laura daar wel enorm op handen gedragen. Of nou ja, zeilwereld; de wereld van de rijke pensionado's kan ik beter zeggen. Het zal wel een vooroordeel zijn, maar ik krijg echt het idee dat er twee soorten zeilers zijn. De echte zeilers en het vakantiezeilgilde. En dat (voor)oordeel heb ik geheel en al opgedaan uit de blogs van Laura. Maar of dat nou de bedoeling was...????
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_99633984
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:26 schreef livelink het volgende:
Maar die zeilwereld is toch een beetje een aparte wereld, kennelijk wordt Laura daar wel enorm op handen gedragen. Of nou ja, zeilwereld; de wereld van de rijke pensionado's kan ik beter zeggen. Het zal wel een vooroordeel zijn, maar ik krijg echt het idee dat er twee soorten zeilers zijn. De echte zeilers en het vakantiezeilgilde. En dat (voor)oordeel heb ik geheel en al opgedaan uit de blogs van Laura. Maar of dat nou de bedoeling was...????
Er zijn wel meer soorten. Zo heb je ook nog de mensen die een stukje zeilen, dan een baantje zoeken om het volgende traject te kunnen bekostigen, dan weer een stukje zeilen enz.
Je hebt ook mensen die zeilboten van anderen tegen betaling van A naar B varen.
Maar inderdaad, ook ik heb het idee dat Laura het meest in contact komt met mensen die de schaapjes op het droge hebben en nu in een gebied met aangename temperaturen etc. genieten van het varen, het verkennen van voor hen onbekende gebieden etc.
Laura en haar familie behoren tot geen enkele van die groepen. Zij hebben het op een heel andere manier aangepakt en als ik heel eerlijk ben kan voor die manier geen respect opbrengen.
pi_99647392
Ook raar: op de site van LD stond onder het topic "over Laura" heel duidelijk te lezen dat haar landteam er o.a. voor zorgde dat eventuele sponsoren werden benaderd en het contact met sponsoren werd onderhouden. Het eindigde met de woorden:
"En ik? Ik kijk of ze het allemaal goed doen"
Dat gedeelte is helemaal verdwenen.

En ook in het "vraag en antwoord" bestand zijn duidelijk een aantal wijzigingen aangebracht. Dit zijn absoluut niet de antwoorden die een 13/14 jarige zou geven!

Wat men probeert verborgen te houden weet ik niet, maar ik zou het heel niet erg vinden als een onderzoeks journalist eens wat dieper in de zaak Laura Dekker dook!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:41:19 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99647654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:33 schreef spuitje het volgende:
Ook raar: op de site van LD stond onder het topic "over Laura" heel duidelijk te lezen dat haar landteam er o.a. voor zorgde dat eventuele sponsoren werden benaderd en het contact met sponsoren werd onderhouden. Het eindigde met de woorden:
"En ik? Ik kijk of ze het allemaal goed doen"
Dat gedeelte is helemaal verdwenen.

En ook in het "vraag en antwoord" bestand zijn duidelijk een aantal wijzigingen aangebracht. Dit zijn absoluut niet de antwoorden die een 13/14 jarige zou geven!

Wat men probeert verborgen te houden weet ik niet, maar ik zou het heel niet erg vinden als een onderzoeks journalist eens wat dieper in de zaak Laura Dekker dook!
Meld het eens bij iemand na de zomer als iedereen weer terug is van vakantie! :Y
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99651939
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Meld het eens bij iemand na de zomer als iedereen weer terug is van vakantie! :Y
Nou nee dank je. Als Laura en haar team er geen problemen mee hebben de boel te belazeren moeten ze dat vooral doen. De waarheid komt toch ooit wel naar buiten.

Wat betreft die sponsoring: wij vinden dat bedrag voor die SSB een hoop geld en dat is het ook. Maar voor een dergelijk bedrijf is het waarschijnlijk peanuts, goedkoper dan een advertentie in byvoorbeeld een landelijk dagblad.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:25:12 #109
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_99674322
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:06 schreef wich het volgende:
Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, dus als ze sponsoren is dat kennelijk lucratief (commercieel dan wel als imagoverbetering).

Zo eens kijken of Laura Dekker zonder boetes (wegens overtreding van een van vele regeltjes) en zonder extra kosten (wegens binnenlopen buiten de gewone werktijden van douane) in Fiji is ingecheckt.

Bijvoorbeeld het niet min. 48 uur van te voren schriftelijk aanmelden van aankomst van een jacht in Fiji, kan een boete van ca 8000 euro of 2 jaar gevangenisstraf opleveren. Niet aanmelden per radio als je op 20 mijl afstand bent, of op de verkeerde plek ankeren bij aankomst kan ook flinke boetes opleveren.
Handhaving van regels gebeurt overigens nog al eens willekeurig, zoals je mag verwachten in een semi-militaire dictatuur (couppleger Commodore Frank Bainimarama is premier).
;( De laatste post van Laura is van 17/7. Als zij echt is opgepakt haalt ze haar record nooit meer.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:25:54 #110
124676 RobertoCarlos
pi_99674350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

;( De laatste post van Laura is van 17/7. Als zij echt is opgepakt haalt ze haar record nooit meer.
Ik maak me ook zorgen..... wat moet er dan van dit draadje komen?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:33:30 #111
37150 livelink
pi_99674616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het record van jongste zeilmeisje in de gevangenis van Fiji ligt dan wel voor het oprapen. Voor wie zoekt is altijd wel een record te vinden.

Maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Ik vermoed dat ze al twee dagen van het kastje naar de muur wordt gestuurd in het bureaucratische inklaringsproces. Ze kan er natuurlijk ook overspannen van zijn geraakt. Dan zou ze het record hebben van het jongste zeilmeisje dat tijdens haar vakantie overspannen is geraakt. Ook wel een mooie O+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:47:29 #112
124676 RobertoCarlos
pi_99675104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:33 schreef livelink het volgende:

[..]
Maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Ik vermoed dat ze al twee dagen van het kastje naar de muur wordt gestuurd in het bureaucratische inklaringsproces. Ze kan er natuurlijk ook overspannen van zijn geraakt.
Of ze ligt met 2 flessen bacardi en rum in een greppel..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:00:07 #113
37150 livelink
pi_99675523
Jij denkt meteen weer het slechtste van haar ;)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:12:14 #114
124676 RobertoCarlos
pi_99678499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:00 schreef livelink het volgende:
Jij denkt meteen weer het slechtste van haar ;)
Surry.... :@ ik weet ook niet hoe daar steeds bij kom.... door mijn slechte jeugd waarschijnlijk...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:25:17 #115
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_99682349
phoe...gelukkig, goed nieuws

quote:
19-7-2011

Lief logboek,

Sinds mijn aankomst heb ik alweer een hoop gedaan en ook veel nieuwe mensen leren kennen. Terwijl ik mijn dinghy aan het oppompen was kreeg ik van de omringende jachten te horen vooral niet van de boot af te gaan, voordat de douane en immigratie langs zijn geweest. Dus kon ik de eerste dag de boot niet af omdat ik moest wachten op de immigratiedienst, die pas heel laat in de middag kwam. Ze waren wel heel vriendelijk en wachtten geduldig tot ik de ongelooflijke berg formulieren naar waarheid had ingevuld en alles van dikke stempels was voorzien.. Daarna kwam ook Sogno d'Oro (de Midget) binnentuffen maar die wilden ze niet meer inklaren, waardoor ik daar niet aan boord mocht komen. Maar ik had beloofd om Henk op pannenkoeken te trakteren bij aankomst en heb er toch maar een paar overgebracht.. Ik weet zelf immers hoe fijn het is als je na een oversteek niet zelf hoeft te koken. Vandaag ben ik samen met een lokaal iemand, die ik hier heb leren kennen, Suva in geweest. En we zijn een film gaan kijken in een bioscoop! Dat was voor mij echt al heel erg lang geleden. Suva is echt een grote en drukke stad, wel weer even wennen maar toch ook wel weer even leuk. Even.. want als m'n pet en vaantje weer goed staan, gaan Gup en ik natuurlijk weer verder.

Laura
En weer die Henk hč? Of is het toch een andere Henk, dan de Henk die op kleine jongetjes valt?

Kennelijk heeft Laura haast, want amper aangekomen heeft ze het alweer over een aanstaand vertrek.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:41:34 #116
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99683304
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:25 schreef BabeWatcher het volgende:
phoe...gelukkig, goed nieuws

[..]

En weer die Henk hč? Of is het toch een andere Henk, dan de Henk die op kleine jongetjes valt?

Kennelijk heeft Laura haast, want amper aangekomen heeft ze het alweer over een aanstaand vertrek.
Ze rijzen gewoon samen dat is wel erg duidelijk.
Eerst dat Nederlandse stel dat elke keer samen met laura voer en nu Henk.
Ze is ook gewoon nog te jong om solo te varen dat is wel erg duidelijk.

Probeer het nog eens Laura als je 10 jaartjes ouder bent en je eigen geld en motivatie hebt om een echte solo-nonstop zeilreis te maken.
En je hoeft ook niet meteen de hele wereld rond. Solo heen en weer naar America zonder stops kan ook al een prestatie zijn :)
"nearly every war that has started in the past 50 years has been a result of media lies."
Julian Assange
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:43:10 #117
37150 livelink
pi_99683395
Dit is weer een andere Henk, volgens mij valt hij niet op jongetjes. Misschien wel op jonge zeilmeisjes ;)
Laura zoekt toch wel vaak het gezelschap of steun van oudere mensen. Zou ze misschien toch iets te jong zijn voor de tocht?

dinsdag 19 juli 2011 @ 22:45:58 #118
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_99683557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Dit is weer een andere Henk, volgens mij valt hij niet op jongetjes. Misschien wel op jonge zeilmeisjes ;)
Laura zoekt toch wel vaak het gezelschap of steun van oudere mensen. Zou ze misschien toch iets te jong zijn voor de tocht?

[ afbeelding ]
Het kan toch een vriendschappelijke omgang zijn? :)
Als ik mij niet vergis was het zelfs een van de voorwaarden voor haar reis, dat ze op veilige afstand gevolgd zou worden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:05:43 #119
124676 RobertoCarlos
pi_99684552
quote:
...kreeg ik van de omringende jachten te horen vooral niet van de boot af te gaan, voordat de douane en immigratie langs zijn geweest. Dus kon ik de eerste dag de boot niet af omdat ik moest wachten op de immigratiedienst, die pas heel laat in de middag kwam.
Lekker voorbereid :P

quote:
Vandaag ben ik samen met een lokaal iemand, die ik hier heb leren kennen, Suva in geweest. En we zijn een film gaan kijken in een bioscoop!
Lekker riskant :P

quote:
Even.. want als m'n pet en vaantje weer goed staan, gaan Gup en ik natuurlijk weer verder.
Lekker ambitieus :P
pi_99684746
quote:

[ afbeelding ]
Laura zal vaak de hulp van een volwassene nodig hebben bij het ondertekenen van diverse formulieren. Ze doet wel heel stoer alsof ze het allemaal zelf regelt en of dat allemaal maar geoorloofd is maar ik denk toch dat op veel plekken de hantekeningen nodig zijn van iemand die meerderjarig ( 18 of 21) is. Tot en met Panama zag je steeds die blonde mevrouw, nu hoor en zie je steeds over Henk. Ik denk dat hij haar nieuwe babysitter is.
pi_99684839
quote:

[ afbeelding ]
Volgens mij wordt Henk hier met Henny verward :P
pi_99686111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:45 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het kan toch een vriendschappelijke omgang zijn? :)
Als ik mij niet vergis was het zelfs een van de voorwaarden voor haar reis, dat ze op veilige afstand gevolgd zou worden.
En door wie zou die voorwaarde dan zijn gesteld?
Er heerst nog steeds een enorm misverstand volgens mij. Sommigen doen het voorkomen alsof de rechter toestemming heeft gegeven voor de reis van Laura maar dat is helemaal niet waar. De rechter heeft de OTS opgeheven en de verantwoordelijkheid voor Laura weer bij de ouders gelegd.
Waarop vader en dochter als hazen richting Portugal vertrokken omdat ze donders goed wisten dat wanneer ze zouden wachten tot de scholen weer begonnen de leerplicht ambtenaar weer op de loopplank zou staan. En papa moest mee omdat Laura niet de benodigde papieren had om alleen uit te mogen varen.

Je merkt nu ook steeds dat ze slecht voorbereid is. Ze weet vaak niet waar ze wel en waar ze niet heen kan gezien haar leeftijd. Dat soort dingen moet allemaal nog worden uitgezocht terwijl ze onderweg is en dan blijkt dat ze sommige plekken die ze aan wilde doen niet aan kan doen omdat het betreffende land nu eenmaal niet toestaat dat iemand van haar leeftijd en zonder de nodige papieren de territoriale wateren binnenvaart.
Daarvoor bedenken de Dekkertjes dan smoesjes die iniddels zo doorzichtig zijn als net gepoetst kristal: geen tijd, gevaarlijke riffen, enz.
Ze heeft zich met haar smoesjes zelfs de woede van de sommige bewoners van NIUE ~ NUIE op de hals gehaald door haar anti-reclame. En ik kan me voorstellen dat die mensen niet blij met haar zijn!
pi_99689196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:41 schreef shameonyou het volgende:

[..]

Probeer het nog eens Laura als je 10 jaartjes ouder bent en je eigen geld en motivatie hebt om een echte solo-nonstop zeilreis te maken.
En je hoeft ook niet meteen de hele wereld rond. Solo heen en weer naar America zonder stops kan ook al een prestatie zijn :)
Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe andere solozeilsters het doen die rond de wereld zeilen (non-stop of via de toerische route van Laura), maar volgens mij is er geen zeilster bij die de reis uit eigen zak betaalt. De meesten zijn relatief jong, hebben beperkt of geen eigen geld, dus afhankelijk van sponsors.
pi_99689503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:32 schreef spuitje het volgende:

[..]

En door wie zou die voorwaarde dan zijn gesteld?
Er heerst nog steeds een enorm misverstand volgens mij. Sommigen doen het voorkomen alsof de rechter toestemming heeft gegeven voor de reis van Laura maar dat is helemaal niet waar. De rechter heeft de OTS opgeheven en de verantwoordelijkheid voor Laura weer bij de ouders gelegd.
Waarop vader en dochter als hazen richting Portugal vertrokken omdat ze donders goed wisten dat wanneer ze zouden wachten tot de scholen weer begonnen de leerplicht ambtenaar weer op de loopplank zou staan. En papa moest mee omdat Laura niet de benodigde papieren had om alleen uit te mogen varen.

Je merkt nu ook steeds dat ze slecht voorbereid is. Ze weet vaak niet waar ze wel en waar ze niet heen kan gezien haar leeftijd. Dat soort dingen moet allemaal nog worden uitgezocht terwijl ze onderweg is en dan blijkt dat ze sommige plekken die ze aan wilde doen niet aan kan doen omdat het betreffende land nu eenmaal niet toestaat dat iemand van haar leeftijd en zonder de nodige papieren de territoriale wateren binnenvaart.
Daarvoor bedenken de Dekkertjes dan smoesjes die iniddels zo doorzichtig zijn als net gepoetst kristal: geen tijd, gevaarlijke riffen, enz.
Ze heeft zich met haar smoesjes zelfs de woede van de sommige bewoners van NIUE ~ NUIE op de hals gehaald door haar anti-reclame. En ik kan me voorstellen dat die mensen niet blij met haar zijn!
Heeft ze afgezien van in Portugal ergens problemen gehad qua papieren of leeftijd?

quote:
Gup en ik heb besloten toch niet naar Niue te gaan maar rechtstreeks door te varen naar Tonga. Ik hoor via de SSB radio van alle zeilers die daar geweest zijn dat de ankerplaats wel erg ruw is
Dat ze Nuie voorbij gevaren heeft, had ze groot gelijk in. Alleen bij stabiele oostenwind lig je daar veilig en dat was toen niet het geval. Op Nuie gaat het erg slecht met de economie, dus dat de bewoners vechten voor iedere zeilboot die langkomt is niet zo vreemd.
pi_99693741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:37 schreef wich het volgende:

[..]

Heeft ze afgezien van in Portugal ergens problemen gehad qua papieren of leeftijd?

[..]

Dat ze Nuie voorbij gevaren heeft, had ze groot gelijk in. Alleen bij stabiele oostenwind lig je daar veilig en dat was toen niet het geval. Op Nuie gaat het erg slecht met de economie, dus dat de bewoners vechten voor iedere zeilboot die langkomt is niet zo vreemd.
Laura heeft Nuie niet aangedaan omdat het onder de Nieuw-Zeelandse wetten valt en die staan niet toe dat mensen van haar leeftijd zonder de benodigde papieren hun territoriale wateren bevaren! Dat is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet.
pi_99693949
@spuitje: Je moet er toch maar eens aan wennen dat Laura niet meer gebonden is aan de nederlandse regelzucht! Vanaf het ogenblik dat ze bij de gemeente werd uitgeschreven heeft ze weliswaar nog de nederlandse nationaliteit maar is geen ingezetene van Nederland meer en valt niet meer onder de nederlandse wet.

Slecht voorbereid? Ik vind integendeel juist dat de belangrijke zaken juist goed geregeld zijn. Bedenk eens even dat ze nu de helft van de tocht achter zich heeft en tot nu toe geen enkel ernstig probleem heeft gehad waarvoor men zich zorgen heeft moeten maken.
Het is nu eenmaal geen reisje met de Oad of Tui..... en het is heel verstandig als ze haar reisroute wijzigd als het weer en de berichten van medezeilers haar van een bepaalde haven afraden. Tot nu toe houd ze zich beter aan haar geplande reisroute ald dat ik dat gewoonlijk in mijn vakantie doe!

Ze krijgt nu een beetje haast en dat duid erop dat er op de achtergrond heel veel aan voorbereiding word gedaan..... vanwege de mogelijke noodzaak de lange route te kiezen.
Ze moet dan voor november al weer opweg zijn vanuit Darwin voor een heel lange oversteek over de indische oceaan ivm met de stormseizoenen.... en naar mogelijkheid in het zomerseizoen (op het zuidelijk halfrond) om de Kaap de Goede Hoop te zeilen.
Op zijn laast in Zuid Afrika zal er een grote onderhoudsbeurt voor Guppy moeten plaatsvinden omdat er dan nog een, wat betreft de meteorologie, moeilijk stuk volgd op de zuidelijke Atlantische oceaan.
pi_99695317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 06:27 schreef svetan het volgende:
@spuitje: Je moet er toch maar eens aan wennen dat Laura niet meer gebonden is aan de nederlandse regelzucht! Vanaf het ogenblik dat ze bij de gemeente werd uitgeschreven heeft ze weliswaar nog de nederlandse nationaliteit maar is geen ingezetene van Nederland meer en valt niet meer onder de nederlandse wet.

Slecht voorbereid? Ik vind integendeel juist dat de belangrijke zaken juist goed geregeld zijn. Bedenk eens even dat ze nu de helft van de tocht achter zich heeft en tot nu toe geen enkel ernstig probleem heeft gehad waarvoor men zich zorgen heeft moeten maken.
Het is nu eenmaal geen reisje met de Oad of Tui..... en het is heel verstandig als ze haar reisroute wijzigd als het weer en de berichten van medezeilers haar van een bepaalde haven afraden. Tot nu toe houd ze zich beter aan haar geplande reisroute ald dat ik dat gewoonlijk in mijn vakantie doe!

Ze krijgt nu een beetje haast en dat duid erop dat er op de achtergrond heel veel aan voorbereiding word gedaan..... vanwege de mogelijke noodzaak de lange route te kiezen.
Ze moet dan voor november al weer opweg zijn vanuit Darwin voor een heel lange oversteek over de indische oceaan ivm met de stormseizoenen.... en naar mogelijkheid in het zomerseizoen (op het zuidelijk halfrond) om de Kaap de Goede Hoop te zeilen.
Op zijn laast in Zuid Afrika zal er een grote onderhoudsbeurt voor Guppy moeten plaatsvinden omdat er dan nog een, wat betreft de meteorologie, moeilijk stuk volgd op de zuidelijke Atlantische oceaan.
Je maakt een denkfoutje Svetan: of je al dan niet ingezetene bent van een bepaald land maakt niet uit. Je hebt je aan de regels en wetten van het land te houden waar je op dat moment verblijft! En Laura verbleef tot het moment van vertrek langdurig in Nederland en was dus gewoon leeplichtig.
pi_99696129
@spuitje: dat was 10 maanden geleden...... zolang ze nu nergens langer dan 3 maanden verblijft (touristen visum) of bewust een domicilie in een land kiest heeft ze niets meer met nationale regels van welke staat dan ook te maken. Alleen bij overtredingen van plaatselijke regels kan ze natuurlijk op de vingers worden getikt zoals elke tourist en reiziger.
pi_99697387
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
Ik noem het onbeschaamd bedelen. Beschaamd bedelen had ook gekund, dan had ze zelf het initiatief genomen bedrijven te benaderen en om een radio te vragen in ruil voor reclame. Maar het was gemakkelijker indirect met de bedelvraag te leuren op het internet - dan kan ze zeggen dat het haar is komen aanwaaien.
En wie zegt dat de bedrijven zelf zo'n verhaal niet verzinnen? "Joh doe maar net of, dan hebben wij een reden om je een nieuwe te geven"
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_99699345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:00 schreef svetan het volgende:
@spuitje: dat was 10 maanden geleden...... zolang ze nu nergens langer dan 3 maanden verblijft (touristen visum) of bewust een domicilie in een land kiest heeft ze niets meer met nationale regels van welke staat dan ook te maken. Alleen bij overtredingen van plaatselijke regels kan ze natuurlijk op de vingers worden getikt zoals elke tourist en reiziger.
Svetan, dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat er steeds wordt gelogen over de redenen waarom Laura bepaalde plaatsen niet aandoet.
Of denkt men daarmee te voorkomen dat mensen gaan ontdekken dat in veel meer landen op deze aardbol ongeveer dezelfde regels gelden als in Nederland als het gaat om zeilen en alles wat daarbij komt kijken? Dat men haar daar ook niet alleen zou laten uitvaren omdat ze niet over de benodigde documenten beschikt en Nederland daarin dus absoluut niet alleen staat! Zelfs in het door jou zo geliefde en geprezen Duitsland had Laura over documenten moeten beschikken die ze nu niet heeft om alleen uit te kunnen varen.
Veel mensen hebben een hekel aan liegen maar voor sommigen lijkt dat niet op te gaan als het om Laura gaat. Die mag liegen en bedriegen zoveel ze wil. En ze wordt er nog om geprezen ook!

[ Bericht 5% gewijzigd door spuitje op 20-07-2011 14:56:20 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:54:51 #131
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99705503
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:31 schreef wich het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe andere solozeilsters het doen die rond de wereld zeilen (non-stop of via de toerische route van Laura), maar volgens mij is er geen zeilster bij die de reis uit eigen zak betaalt. De meesten zijn relatief jong, hebben beperkt of geen eigen geld, dus afhankelijk van sponsors.
Als je solo-NONstop zeilt heb je niet veel geld nodig onderweg. De aanschaf van een degelijke boot en apparatuur kost geld uiteraard en het is ook niet vreemd om hier een sponsor voor te vinden aangezien je met een echte record poging bezig bent die ook media aandacht voor de sponsors betekent.
Laura is echter niet bezig met wat voor record dan ook. Ze is de hele reis niet solo geweest en NONSTOP is het al helemaal niet. Laura heeft meer aan land gezeten als gevaren en dat kost zo veel geld.
Laura is begonnen met een nieuwe boot uitgerust et de nieuwste snufjes en had daarnaast nog 25 000 euro, en dan ook nog eens sponsoren en sponsors van individuelen.

Mijn opmerking was dan ook dat zij geen record poging onderneemt en gewoon op vakantie is. Iedereen moet eerst sparen voordat die op vakantie gaat. Of he als je een goeie baan hebt krijg je nog vakantie geld ook. Maar als je nog nooit gewerkt hebt of he nog niet eens school hebt afgemaakt wordt het moeilijk ja.
"nearly every war that has started in the past 50 years has been a result of media lies."
Julian Assange
pi_99711740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 06:27 schreef svetan het volgende:

Ze krijgt nu een beetje haast en dat duid erop dat er op de achtergrond heel veel aan voorbereiding word gedaan....
Voorbereiden doe je van tevoren. Dit heet improviseren in het Nederlands.
Had pappie niet in de media lopen huilen dat hij maar moest hopen dat Laura geen averij kreeg onderweg omdat er geen financiele middelen meer waren?
Ze kon nog niet eens haar zendapparatuur vervangen!
Zonder voldoende geld op vakantie gaan duidt helemaal niet op wat voor voorbereiding dan ook. Logisch ook, want Laura had haast om als jongste te vertrekken om het nog een recordpoging te kunnen noemen.

.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:46:27 #133
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_99713458
De fans maken zich zorgen: komt Laura ooit nog terug?

Charlene 20-07-2011 Lieve Laura, we volgen je iedere dag en hebben enorm veel bewondering voor jou. Je bent een inspiratiebron van talloze mensen, zowel in Nederland als in het buitenland. We hopen dat je na je reis nog terugkomt in Nederland - je bent veel te groot voor de Nederlandse maatschappij, maar je zou een voorbeeld zijn voor velen. Het zou zo'n enorm verlies zijn voor ons land als je zou besluiten dat jouw toekomst in een ander werelddeel ligt en we hopen dat je de Nederlandse ambtenarij kunt vergeven wat ze jou en je vader hebben aangedaan!
pi_99715617
@MrFoureyes: Die vrees dat ze zich niet meer blijvend in Nederland zal vestigen is gegrond! Laura heeft teveel tegenwerking en kritiek in Nederland gehad. Laura is een "internationaal product" en niet zo vastgebakken aan het kikkerlandje als de meeste nederlanders en ik denk dat ze deze reis ook wel zal gebruiken om zich een plekje uit te zoeken waar ze jaar toekomst ziet. Zelf heb ik zo ook een beter plekje uitgezocht om te leven.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:45:10 #135
124676 RobertoCarlos
pi_99715735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes: Die vrees dat ze zich niet meer blijvend in Nederland zal vestigen is gegrond! Laura heeft teveel tegenwerking en kritiek in Nederland gehad. Laura is een "internationaal product" en niet zo vastgebakken aan het kikkerlandje als de meeste nederlanders en ik denk dat ze deze reis ook wel zal gebruiken om zich een plekje uit te zoeken waar ze jaar toekomst ziet. Zelf heb ik zo ook een beter plekje uitgezocht om te leven.
Als dat zo is, is het meer omdat iedereen in NL haar inmiddels door heeft, behalve de gekken in NL dan. In het buitenland ziet men dat nog niet zo...
pi_99721219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef svetan het volgende:
Je bedoelt: in het buitenland is ze vrijwel onbekend.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:56:21 #137
37150 livelink
pi_99721506
Svetan, je bent dan wel lichamelijk weg uit Nederland en je hebt als een echte avonturier een beter plekje gevonden om te leven, maar geestelijk lijk je toch nog wel in Nederland te hangen.
Was sich liebt das neckt sich is de uitdrukking die bij mij opkomt als jij het over Nederland hebt O+

Ik ben ervan overtuigd dat Laura niet terug wil naar Nederland. Het liefst zal ze de rest van haar leven op vakantie blijven en op betoverende eilanden rondhangen. Of het haar ook lukt..? Ik vermoed dat de realiteit zo is dat ze niet op haar 16e/17e zomaar overal terecht kan en toch weer in Nederland terecht komt. Jouw positieve toekomstvisie voor Laura deel ik niet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:06:37 #138
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_99725533
Wat leuk, die oude foto van Laura, je kan haar nog steeds een beetje herkennen.
pi_99730724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:56 schreef livelink het volgende:
Svetan, je bent dan wel lichamelijk weg uit Nederland en je hebt als een echte avonturier een beter plekje gevonden om te leven, maar geestelijk lijk je toch nog wel in Nederland te hangen.
Was sich liebt das neckt sich is de uitdrukking die bij mij opkomt als jij het over Nederland hebt O+

Ik ben ervan overtuigd dat Laura niet terug wil naar Nederland. Het liefst zal ze de rest van haar leven op vakantie blijven en op betoverende eilanden rondhangen. Of het haar ook lukt..? Ik vermoed dat de realiteit zo is dat ze niet op haar 16e/17e zomaar overal terecht kan en toch weer in Nederland terecht komt. Jouw positieve toekomstvisie voor Laura deel ik niet.
Ik vraag me af waar Laura zich wel thuis zal voelen, want overal ter wereld gelden regels en wetten. En wanneer Laura een plek kiest waar ze zich wil vestigen zal ze zich aan de daar geldende regels en wetten moeten houden. Geen opleiding, straks geen inkomsten meer, ik wens haar sterkte!
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:42:30 #140
37150 livelink
pi_99731035
Volgens mij is dat altijd een probleem voor mensen die langere tijd vertrekken. Het lijkt me heel moeilijk om daarna weer terug te moeten naar je oude leven, maar het is meestal ook onmogelijk om langer weg te blijven. Ik denk ook echt dat dit voor Laura heel moeilijk gaat worden. Terug in de anonimiteit, terug naar een opleiding, terug naar papa.
pi_99733326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 04:44 schreef spuitje het volgende:

[..]

Laura heeft Nuie niet aangedaan omdat het onder de Nieuw-Zeelandse wetten valt en die staan niet toe dat mensen van haar leeftijd zonder de benodigde papieren hun territoriale wateren bevaren! Dat is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet.
Ik denk niet dat wat je hier schrijft op veel feiten gebaseerd is.

Je haalt een paar dingen door elkaar:

Als je als Nieuw Zeelander, vanuit Nieuw Zeeland naar het buitenland wilt varen, moet je boot in Nieuw Zeeland geregistreerd staan en daarmee verbonden moet je aan veel voorwaarden voldoen (die voorwaarden zijn strenger dan in de meeste andere landen).

Binnen de territoriale wateren heb je geen papieren nodig om te varen met pleziervaartuigen.

Het benodigde papierwerk, als je met plezierjacht arriveert, is niet veel anders dan voor de meeste andere landen, en lijkt mij verder geen probleem voor Laura (tenzij mischien ze haar Nieuw Zeelandse paspoort gebruikt).

Nuie bezoeken zal qua papieren geen probleem hebben gegeven. Nuie is een jaar of 35 onafhankelijk van Nieuw Zeeland en sindsdien zijn nieuwe Nieuw Zeelandse wetten niet meer van toepassing op Niue, tenzij het parlement van Nuie daar expliciet om vraagt.
pi_99734082
@wich: dat over de bepalingen van Nuie was ook mijn kennisstand.... maar ik wilde er niet over schrijven omdat ik geen bronnen over kon vinden.
pi_99738923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:59 schreef svetan het volgende:
@wich: dat over de bepalingen van Nuie was ook mijn kennisstand.... maar ik wilde er niet over schrijven omdat ik geen bronnen over kon vinden.
Het gaat dan ook niet zozeer om het inklaren alswel om het uitklaren. Veel landen, waaronder de meeste europese, eisen dat men over bepaalde vaarbewijzen beschikt wanneer men met een plezierjacht wil varen. Voor veel landen buiten europa geldt dat ook en Laura beschikt simpelweg niet over deze documenten.
Waarom niet? Omdat ze te jong was om ze officieel te halen. Voor vaarbewijzen gelden net als voor rijbewijzen regels. Die kunnen per land verschillen. Een 16 jarige mag in frankrijk na het behalen van een tijdelijk rijbewijs onder begeleiding een auto besturen. In nederland mag dat niet, daar moet je wachten tot je 18 bent. Een 16 jarige die in frankrijk dat tijdelijke bewijs heeft gehaald mag in nederland niet zelf een auto besturen. Ook niet onder begeleiding.
En zo werkt het ook met vaarbewijzen. Laura heeft ze simpelweg niet en in veel landen zal men haar dan ook niet toestaan alleen uit te varen.

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 21-07-2011 10:57:44 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:02:59 #144
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_99741432
Misschien nog even een aanvulling op de opmerkingen over de papieren waarover Laura al dan niet beschikt: ik weet dat de Rotary in Bilthoven van plan was om haar een nieuwe HF zendontvanger te schenken (of ze hun geld niet aan personen of instellingen kunnen besteden die dat meer verdienen, is een andere discussie). Om een dergelijk apparaat te mogen gebruiken moet je echter een machtiging hebben, namelijk Marcom A. Die heeft Laura niet. Dat kan ook niet, want de minimumleeftijd is 16 jaar. Je kunt wel examen doen vanaf de leeftijd van 11 jaar, en die constructie wordt wel toegepast door bv. schipperskinderen; ze hebben dan de kennis en vaardigheid, en Agentschap Telecom doet in zo'n geval minder moeilijk.

Laura heeft niets, en AMCOM (de vertegenwoordiger van ICOM in Nederland) meldde aan de Rotary dat MARCOM A verplicht is. Toen hebben ze ervan af gezien. Als ze zonder bedieningsbevoegdheid Nederland binnenloopt met dit apparaat aan boord, kan hij meteen in beslag worden genomen en kan ze een behoorlijke boete krijgen. Ambtenarij? Lijkt me niet - ik denk dat de veiligheid op zee er wel bij gebaat is als alleen mensen die weten wat ze doen met een zender aan de slag gaan die onder gunstige omstandigheden een bereik heeft van duizenden kilometers (en als je het verkeerd doet, ook duizenden kilometers verderop de communicatie kan verstoren).

De manier waarop Laura de fout probeerde te vinden (de hele boot overhoop halen, en uiteindelijk na een dag zoeken ontdekken dat de zekering eruit ligt) doet niet vermoeden dat ze er heel veel van snapt. Haar opmerking dat ze, nu ze de kast heeft open gehad, ook precies weet hoe een zendontvanger werkt, ondersteunt die stelling.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 11:21:55 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99741964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bedoelt: in het buitenland is ze vrijwel onbekend.
bekender als in Nederland denk ik

in de landen die ze aandoet is ze nog interessant terwijl er hier nog maar heel weinig mensen met het avontuur bezig en er nog minder mensen van onder de indruk zijn

het meisje zoekt aandacht en in Nederland gaat ze die niet echt krijgen denk ik, wat dat betreft zie ik haar ook wel ergens in het buitenland neerstrijken (tot men daar ook de schouders begint op te halen)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:25:08 #146
124676 RobertoCarlos
pi_99742064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:02 schreef MrFoureyes het volgende:
De manier waarop Laura de fout probeerde te vinden (de hele boot overhoop halen, en uiteindelijk na een dag zoeken ontdekken dat de zekering eruit ligt) doet niet vermoeden dat ze er heel veel van snapt. Haar opmerking dat ze, nu ze de kast heeft open gehad, ook precies weet hoe een zendontvanger werkt, ondersteunt die stelling.
Goed punt inderdaad! :s)
pi_99743267
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.

Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:00:03 #148
124676 RobertoCarlos
pi_99743338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
Dat kan wel zo zijn, maar om daar nou op te gokken als je een wereldreis met tijdsdruk maakt, lijkt me niet zo professioneel.. toch?

Oh nee, jij reageert niet op vragen van anderen! :P
pi_99744551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.

Blijft het feit dat ze voor veel landen niet de leeftijd heeft waarop men deze bewijzen erkend. Denk even terug aan het vaarbewijs en rijbewijs.
Of stel je voor, ook al ben je er op tegen, dat ze ook maar met een vervalst paspoort gaat reizen waarop byvoorbeeld staat dat ze 18 is? Als het om Laura gaat zijn leugens en bedrog geoorloofd?
pi_99744696
Ik reageer wel op vragen..... als ze tenminste niet druipen van de azijn of sugestief zijn.

Iedereen schrijft hier wel "slecht voorbereid" en "tijddruk" maar niemand kan hier een lijstje geven van alle papiertjes die Laura voor dat ze vertrokken is heeft gehaald (Nederlandse of buitenlandse) - zonder dat was ze niet zover gekomen. We weten ook niet waarmee ze, naast haar schoolwerk, nog mee bezig is.
Volgens mij is het goed mogelijk dat als ze met 16 de tocht heeft voltooid ze achter elkaar een hele serie certificaten/ diploma's op maritiem gebied haalt.
Onderweg heeft ze in iedergeval al een duikdiploma gehaald en dat ook in de praktijk toegepast. Voor veel mensen is dit een "Vacantie Diplomatje" maar voor Laura is dit een van de vele bouwsteendjes van haar CV bij een maritieme carriere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')