abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:46:59 #226
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99253977
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
|:( |:( |:(
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99257852
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef svetan het volgende:
..... ik ben vandaag ook weer gratis uit eten geweest...... en dat al voor de vierde keer deze week.
En wat wil je daar mee zeggen?
pi_99257988
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

|:( |:( |:(
Vragen aan Svetan worden meestal niet beantwoord. Wat dat betreft lijkt Laura wel op hem: zij beantwoordt vragen die in haar gastenboek worden gesteld ook niet. Zelfs die van kinderen niet!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:43:24 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_99258591
Ik vermoed dat Laura deze vraag van Willem wel gaat beantwoorden

Willem09-07-2011
Op een afstand is niet te zeggen wat de oorzaak is. Het kan een misaanpassing zijn tussen eindtrap en antenne, maar er zijn ook legio andere oorzaken te bedenken. Als er vocht in is gekomen, kan je dat wel weghalen, maar electronica die vochtig is geweest, blijft altijd onbetrouwbaar, Zeker in een zeeklimaat, met zout en permanente condensatie. Was dit een amateurset, of een set voor maritiem gebruik? In ieder geval kun je het zonder grondige kennis van electronica en HF-techniek, meetaparatuur, gereedschap en onderdelen (en uit je bericht blijkt niet dat je daarover beschikt) vergeten om zelf de zaak weer in orde te krijgen. Je hebt een servicepunt nodig, of een compleet nieuwe set, die dan ook goed wordt geinstalleerd en afgeregeld. Laat het ons weten als je daarvoor financiele steun nodig hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_99259311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Alweer een Willem :P
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:02:14 #231
37150 livelink
pi_99259415
Zou Willem een reaguurbot zijn :o
pi_99259447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:25 schreef spuitje het volgende:

[..]

En wat wil je daar mee zeggen?
Hij probeert te zeggen dat ie stiekem Laura is :P
pi_99261616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:

Willem09-07-2011
Op een afstand is niet te zeggen wat de oorzaak is. Het kan een misaanpassing zijn tussen eindtrap en antenne, maar er zijn ook legio andere oorzaken te bedenken. Als er vocht in is gekomen, kan je dat wel weghalen, maar electronica die vochtig is geweest, blijft altijd onbetrouwbaar, Zeker in een zeeklimaat, met zout en permanente condensatie. Was dit een amateurset, of een set voor maritiem gebruik? In ieder geval kun je het zonder grondige kennis van electronica en HF-techniek, meetaparatuur, gereedschap en onderdelen (en uit je bericht blijkt niet dat je daarover beschikt) vergeten om zelf de zaak weer in orde te krijgen. Je hebt een servicepunt nodig, of een compleet nieuwe set, die dan ook goed wordt geinstalleerd en afgeregeld. Laat het ons weten als je daarvoor financiele steun nodig hebt.

Dan zijn er nog wel een paar, byvoorbeeld deze van ene Frans:

quote:
je reisverhaal of liever pracht avontuur waarin jijzelf steeds volwassener wordt; wauw wat goed zeg; ik hoop dat de "kinderbescherming" het ook leest en zich rotschaamt. en wat je zender betreft; ik ben het met de anderen eens; we sponsoren je zo hoor. echt prachtig je tocht Laura!! ik geniet mee van alles wat je schrijft
of deze van Annemiek
quote:
Wat erg dat je zender kapot is - het was natuurlijk niet alleen een middel om contact te onderhouden met andere zeilers, maar ook een belangrijke veiligheidsvoorziening! Er moet zo snel mogelijk een nieuwe komen - kun je dit gesponsord krijgen door bijvoorbeeld Radio Holland of Sailtron? Als ze niet meewerken, laat het ons dan weten: je fans wensen het beste voor je, en zullen met plezier doneren! Als iedereen geeft wat hij kan, is die nieuwe zendontvanger zo geregeld!
pi_99261665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij probeert te zeggen dat ie stiekem Laura is :P
Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeft :+
pi_99263780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:51 schreef spuitje het volgende:

[..]

Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeft :+
Of hij wil zeggen dat hij net zo cool is als Laura, of dat hij ook wordt meegenomen omdat hij anders alleen maar knakworstjes eet.
Of hij wilde zeggen dat hij ook een trieste dag heeft gehad, met alwéér dat gevreet buiten de deur.en meevoelt met Laura.
Ik kan de reden van die mededeling anders ook niet doorgronden.
pi_99270456
Hoe belangrijk is dat SBB geval? Ze is namelijk van plan om zonder naar Darwin te varen.

quote:
Nog even geprobeerd leven in m'n ICOM 700 PRO SSB radio te krijgen samen met Henk. Hij heeft precies dezelfde en die hebben we bij mij ingebouwd om te proberen, en die werkte gewoon goed! dus aan de antenne tuner etc ligt het niet.. Maar bij mijn radio blijft de interne zekering er uit vliegen, dus er is echt iets mis. Ik heb het dan ook maar opgegeven en zal moeten wachten tot ik in Darwin ben voor een nieuwe.. Dus ben ik maar gaan genieten van m'n zondag, terwijl het in het in het grootste deel van de wereld nog zaterdag is.. Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd.. Het enige wat ik dus schijnbaar nooit leer is om schoenen mee te nemen.. Maar ik ben er nu onderhand aan gewend haha. Het is verder een regenachtige dag geweest en heb geprobeerd water op te vangen. Morgen is het hier in Vava'u schijnbaar een feestdag en is dus alles gesloten. Dus de inkopen voor het volgende stuk moeten nog even wachten tot dinsdag..

bron
pi_99270790
ach joh, ze vaart overduidelijk niet alleen. Die radio is voor haar meer een speelding om met andere schippers te babbelen dan een noodzakelijke voorziening.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:16 schreef spuitje het volgende:
Hoe belangrijk is dat SBB geval? Ze is namelijk van plan om zonder naar Darwin te varen.

[..]

zondag 10 juli 2011 @ 11:39:42 #238
37150 livelink
pi_99270983
Ik heb ook het idee dat zij hem alleen maar gebruikt om gezellig te kletsen. Voor het verdrijven van de eenzaamheid is het voor haar natuurlijk wel echt een belangrijk ding.

Ik heb wel het idee dat ze dit schrijft in de hoop dat iemand haar nu snel een nieuwe ontvanger zal geven op Tonga. Zo zielig dat ze helemaal naar Darwin moet zonder een SBB-radio :'(
En dat zal ongetwijfeld wel gebeuren. Ik vermoed dat ze voor dinsdag wel een nieuwe heeft, gratis en voor niks.

[ Bericht 28% gewijzigd door livelink op 10-07-2011 11:45:22 ]
  zondag 10 juli 2011 @ 11:49:45 #239
124676 RobertoCarlos
pi_99271207
Zojuist een mailtje gestuurd naar Laura. Ik heb een nieuwe printer nodig: of ze dat niet even voor me kan regelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... uh.. voor het goede doel dan he.
pi_99272981
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.

Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291

Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:05:16 #241
124676 RobertoCarlos
pi_99273425
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
pi_99276228
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:50 schreef svetan het volgende:
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.

Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291

Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.

En ach, verplichtingen. Daar hebben de Dekkertjes vaak lak aan.
  † In Memoriam † zondag 10 juli 2011 @ 14:18:19 #243
137949 Disana
pi_99276559
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.

En ach, verplichtingen. Daar hebben de Dekkertjes vaak lak aan.
Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.
pi_99276900
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.
Omdat jij het niet uit kan staan dat ze gesponsord wordt? :') Wat een jaloezie hier. :')
pi_99277559
Heeft niets met jaloezie te maken. Maar een aantal mensen schijnen het heel normaal te vinden dat wanneer er op die boot iets stuk gaat anderen dan maar moeten betalen.
Het meisje zou inderdaad ook eens een tijdelijk baantje kunnen nemen. Of misschien kan haar vader full-time gaan werken.
Vanmorgen noemde ze die SSB bij zijn volle naam. Weten haar fans tenminste wat ze graag wil!
  † In Memoriam † zondag 10 juli 2011 @ 14:49:18 #246
137949 Disana
pi_99277908
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:39 schreef spuitje het volgende:

Vanmorgen noemde ze die SSB bij zijn volle naam. Weten haar fans tenminste wat ze graag wil!
Reken daar maar op. Ik schreef immers meteen al dat haar 'arme solozeiler' opmerking een regelrechte bedeltruc was.

Ik vraag me alleen nog af of ze zelf zo onbeschaamd is, of dat de bedeltrucs door haar vader worden ingegeven tijdens hun dagelijkse telefoongesprekken.
pi_99278084
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
pi_99281090
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef Document1 het volgende:
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
Wat doet ze dan?
  zondag 10 juli 2011 @ 16:08:48 #249
124676 RobertoCarlos
pi_99281651
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat doet ze dan?
pi_99286601
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nu even niet............

quote:
Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')